Méďa 2 / Ted 2 (2015/115/USA/Komedie) 71% -Blu-ray-

21.07.2018 10:31
JEDNOU VĚTOU
„Některým plyšovým medvědům nestačí, že umí chodit, mluvit, hulit a milovat se s prsatými blondýnami. Někteří si dokonce chtějí pořídit vlastní dítě!"

OBSAH
Mimořádně úspěšná komedie Méďa názorně předvedla, že když jste z plyše, nic vás nezastaví, aspoň co se humoru týče. Dobrou, i když možná i lehce znepokojující zprávou je, že v pokračování se Méďa Ted vydává v doprovodu věrného parťáka Johnnyho v podání Marka Wahlberga ještě o pár kroků dál. Dobré příběhy končí svatbou, ten náš jí začíná. Urostlé a blonďaté pokladní Tami-Lynn nevadí, že je její manžel chlupatý po celém těle a navíc měří o metr a půl míň než ona. On by jí na oplátku chtěl dopřát miminko, jenže jaksi technicky... plyšák a lidská bytost... Nakonec se rozhodnou pro umělé oplodnění. A v okamžiku, kdy Ted s Johnnyho pomocí má potřebné sperma takřka na dosah ruky (či spíše packy), zařehtá úřední šiml, který rozhodne, že medvěd původem z hračkářství nemá na potomky nárok. Jenže Méďa a Johnny jsou hromský kámoši, jen tak něčeho se neleknou, a tak si najmou právničku (Amanda Seyfried). Je blonďatá, okatá a taky trošku hulí, takže veskrze sympatická. Nesourodá trojka se pustí do předem prohraného boje s takovou vervou, že se nebudete stačit divit. Sice jim to možná k vítězství nepomůže, ale hlavně že bude sranda.(CinemArt CZ)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Honit quaterbacka New England Patriots a nebýt přitom na hřišti? Oplzlého Paddingtona stahuje v téže řece srst nasáklá ukřičenou vulgaritou, soudními proslovy a fruktózovým patosem (Morgan Freeman jakožto lidumilný právník operující se slovem láska byl zralý na úder světelným mečem). Ty opravdu krutopřísné momenty, a že jich je jak prstů na ruce problémového člena Yakuzy, naopak bodují svojí hravostí a rezervovaností (pole Johna Williamse, postavičky na Comic-Conu). MacFarlane by měl přestat trpět utkvělou představou, že jsou jeho scénáře natolik nahuštěné vtipem, že si zaslouží dvouhodinové stopáže.. hashtag# Vyndejte mu baterky. (Gilmour93) 3*

Trošku jsem se bál, aby se ta kadence humoru, která byla ze začátku opravdu velmi mohutná nevyčerpala a po zbytek filmu se nevařilo z vodičky, ale nic takovýho, humor tu poctivě dojel až do konce. Mark je sympaťák a Ted idol, to se to pak příjemně kouká a dobře směje. (Enšpígl)  4*

Seth MacFarlane má hlavu plnou nápadů, ale filmy prostě neumí. Smysl pro humor samozřejmě má, ale jednoduše ho nedokáže prodat. Tak to prostě vnímám já. Celou stopáž sleduju spoustu politicky nekorektního humoru, který je tak nějak vtipný nebo se tomu alespoň blíží, ale nějak mi nejde hnout koutky. Ujíždí na bizarních dialozích, hodně krutých gazích, strefuje se do kdekoho. Zápletka pokulhávala už minule (tentokrát náš držkatý plyšák přijde o status „lidská bytost“, nemůže adoptovat dítě – ano, nemá péro, i když tuším, že v jedničce skóroval – navrch mu anulovali manželství a vyrazili z práce), na vážnou notu, ač je míněná jakkoliv, by MacFarlane hrát neměl vůbec. Může být tak akorát rád, že do všech svých filmů angažoval výborného Giovanni Ribisiho. A že vymyslel návštěvu improvizačního večera nebo komiksového festivalu. (castor) 3*

VELKÁ RECENZE
Jak rychle se filmová bublina jménem Seth MacFarlane nafoukla, tak rychle zase splaskla. V televizi je Seth díky Griffinovým nebo American Dad! zatraceně velkou hvězdou a první Méďa naznačil, že by se mu mohlo dařit i na velkém plátně. Plyšový sympaťák, Mark Wahlberg, spousta politicky nekorektního humoru, ale i fungující příběh o chlapském přátelství, nutnosti dospět, strachu z bouřky a Flashi Gordonovi... to je kombinace, kterou v kině vidíme vždycky rádi. Westernová komedie Všechny cesty vedou do hrobu naproti tomu dopadla přesně opačně – za moc nestála a v kinech se jí nedařilo. Méďa 2 měl tedy MacFarlaneovi zachránit pověst a definitivně ho vykopnout do první ligy. Jak to dopadlo?
Tak napůl, ale dá se říct, že ještě celkem dobře. Pokračování veselých příhod hovadského medvěda v kinech bohužel nezáří zdaleka tak moc, jak by si tvůrci nebo fandové jedničky přáli, a další pokračování je víc než nejisté. Tenhle problém tu však teď rozebírat nebudeme. Zaprvé je jeho řešení daleko a zadruhé ho stejně nikdy nevyřešíme. Důležité je, jestli se povedl samotný film a já rovnou můžu říct, že ano. Pokud od něj tedy neočekáváte něco extra navíc.
Seth MacFarlane vlastně asi není moc dobrý režisér. Spíš má hlavu plnou fakt divných vtipů, z nichž třetina je super, třetina OK a u třetiny se usmějete spíš proto, abyste neurazili a myslíte si o nich své. Sypat z rukávu bizarní dialogy, kruté vtípky, absurdní vizuální gagy a fóry všeho druhu a kvality MacFarlane zkrátka umí a tady to potvrzuje. To ostatní už mu ale moc nejde. Co se příběhu týče, tak druhý Méďa za jedničkou o dost zaostává a všichni víme, že zápletka už minule nebyla Méďovou nejsilnější stránkou.
Ted se tentokrát pokouší adoptovat dítě a zjistí, že na to nemá právo, protože není lidská bytost, ale věc. Což ve výsledku znamená, že je anulované jeho manželství, přijde o práci i o bankovní účet a dostane solidní depku. Spolu s kámošem Johnnym to tedy začne řešit u soudu. A pak se děje přesně to, co očekáváte, a na konci se ve třech scénách objeví Morgan Freeman, který vám a všem ostatním divákům vysvětlí, že plyšové držkaté zjevení vlastně člověk je a všechno dobře dopadne. Žádné překvapení tu holt nečekejte, MacFarlane si nic nepřichystal a nejspíš ho to ani moc netrápí. Evidentně potřeboval něco, na co by mohl hodinu a půl nabalovat vtipy a tahle jednoduchá zápletka na to stačí. Druhý Méďa v tomhle směru připomíná jeho televizní seriály ještě víc než jednička.
Minule to ovšem šlapalo líp. Koneckonců jsme poprvé viděli plyšového medvěda, co hulil trávu, chlastal první ligu a choval se jak Seth Rogen ve svých starších filmech. A bylo to fajn, protože to bylo v rámci možností překvapivé. S tímhle už MacFarlane pracovat nemůže a musí se spoléhat na klasicky vystavěné vtipy. Teď mám na mysli klasicky vystavěné vtipy ve stylu jeho seriálů, takže i tady dostaneme bitku plyšáka a husy, absolutně divné koláže ve stylu filmových teenagerských komedií z osmdesátých let a hromady popkulturních narážek. A právě v tomhle je MacFarlane pořád silný.
Jakkoliv je příběh samotný nezajímavý, kadence vtipů je ve finále tak velká, že vůbec nevadí, že se zasmějete u každého třetího. Pořád se tu toho najde dost, kvantita vítězí nad kvalitou, ale i na tu kvalitu nakonec dojde. Návštěva improvizačního večera nebo odkaz na Jurský park jsou věci, které z hlavy jen tak nedostanu, stejně jako cameo Liama Neesona (pokud chcete vidět, jak to s ním dopadlo, neodcházejte před koncem titulků!). Potíž tkví v tom, že bez příběhu se to stejně okouká a někdy v polovině Méďovi začne trošku docházet dech. Finálová megabitka, která musela na papíře vypadat jako strašný nářez, tu je nakonec absolutně nevytěžená, stejně jako spousta dalších vtipů. Pořád jde ale solidní nadprůměr.
Seth MacFarlane zkrátka natočil poctivý sequel. Sice je čím dál tím jasnější, že z něj nejspíš nikdy nebude dobrý režisér a že jeho síla tkví spíš v tom, že umí filmově vyprávět fóry, ale tady to pořád stačí. Pokud se vám tedy jednička líbila a chcete „more of the same“, dostanete to. Nic víc než poctivou porci medvědovsky-hovadského humoru však nečekejte. V tomhle případě trailery lákají přesně na to, co v kině uvidíte. Za mě pořád OK.

O FILMU
V létě 2012 propadl celý svět kouzlu Teda. Celosvětově se na vstupenkách vydělalo téměř 550 miliónů USD. Diváci se houfně chodili smát sprostému medvědovi a jeho nejlepšímu kámošovi Johnovi. Scott Stuber z Bluegrass Films, který spolu s MacFarlanem, Jasonem Clarkem a Johnem Jacobsem komedii produkoval, se domnívá, že důvodem, proč se ten malý hrdina tolik líbí, je, že „Ted může říkat věci, které normální člověk říct nemůže… a mohl by za ně dostat pěstí. Jenže protože je to plyšový medvěd, tak se z toho vyvlékne.”
Po Méďově celosvětovém fenomenálním kasovním úspěchu bylo přirozené, že se hovory mezi filmaři, Universal Pictures a MRC stáčely k tématu pokračování. Pro MacFarlanea ale další pokračování nebylo jisté, pokud to film neposune na vyšší úroveň. „Nepočítal jsem s tím, že bych udělala Méďu 2, ale vždycky, když se něco povede, se to nabízí. Není důvod to dělat, pokud byste měli jen opakovat ten samý film. Diváky to neuspokojí a nás to opravdu nudí.”
MacFarlane přesto přiznává, že má pro tyto postavy velkou slabost a že tenhle žánr nabízí neomezené možnosti. „S komedií je to jednodušší v tom, že komedie je obecně postavená na postavách, od na rozdíl filmů založených na příběhu, a je obecně pojímaná podobně jako televizní seriály. Měli jsme postavy, které jsme mohli postavit do jakékoliv situace a cítili jsme, že Ted a John by vydrželi i úplně jiný příběh. Ty postavy byly velmi silné samy o sobě a tak jsme mohli přemýšlet o pokračování, které by mělo smysl. Takže nakonec byla docela zábava, jít do toho a zjišťovat, co s těmi postavami můžeme dělat tak, aby to bylo úplně jiné, než jsme dělali v minulém filmu.”
Když došlo na diskuzi ohledně Médi 2, bylo jasné, že se toho musí povinně ujmout původní kreativní tým. To znamenalo, že se MacFarlane opět spojí s autory Médi Sulkinem a Wildem, aby společně napsali další kapitolu. „Pokračování je vždycky výzva, protože musíte přijít s něčím originálním,” říká Stuber. „Seth, Alec a Wellesley chtěli, aby to byl ještě lepší film než ten první a tvrdě pracovali na tom, aby spojili komedii s existenciální otázkou, kdo jsme jako lidé. K jejich poctě musím říct, že vytvořili film, který je o něčem. Nepokračujeme pouze ve všech těch skvělých věcech, do kterých se publikum zamilovalo: ve vztahu mezi Tedem a Johnem a v tom všem, co je s tím spojeno, ale je tam i spousta překvapení. Jsme pyšní na to, že jsme vytvořili něco originálního, co ale zahrnuje i prvky, které milujete od prvního filmu.”
Sulkin vtipkuje, že pracovní název, který pro pokračování vymyslel, nakonec neprošel. „Mým nápadem bylo Méďa 2: Více stejného,” říká, „ale přehlasovali mě a tak jsme museli přemýšlet o novém příběhu.” Autoři se Stuberem souhlasili v tom, že diváci v prvním filmu reagovali na silné pouto mezi Tedem a Johnem a chtěli proto další film zaměřit více na tento vztah. „Momenty, kdy se Ted s Johnem jen tak poflakovali, lidé milovali, takže to byla naše priorita. Chtěli jsme mít jistotu, že budeme mít příběh, který bude fungovat, ale že zachováme jádro filmu, kde budou oni dva společně.”
Bylo nepravděpodobné, aby motivem k napsání druhé kapitoly Tedova příběhu byl právní případ z 19. století, ale Wild vysvětluje: „Seth četl knihu o případu Dreda Scotta a přišel s tímhle nápadem - “Vzhledem k tomu, že Ted je plyšové zvíře, které obživlo, co když zjistí, že není občanem? Co když ho nebudou považovat za osobu, ale jen za majetek?” Chtěl to prozkoumat a zjistit, jestli je na tom něco zajímavého… nebo jestli by to byl jen nudný film o soudním případu opepřený pár vtipy utroušenými tu a tam. Nakonec jsme u nápadu vyjít z tohoto soudního případu skončili.”
MacFarlane rozšiřuje téma prvního filmu, a to, jak by bylo úžasné, kdyby lidé, když plyšový medvídek obživne, to od určité chvíle vnímali jako normální. „Lidské bytosti se velmi rychle přizpůsobují. Myslím, že velmi brzy poté, co by Ted obživl, by lidé říkali něco jako ‘No dobře, stalo se to. Tak jdeme dál.’ Drželi jsme se téhle myšlenky a nakonec nás napadla myšlenka na Tedův právní status.”
Režisér se ale domnívá, že by to všechno nebylo tak jednoduché a že by svou roli sehrála i instinktivní nedůvěra. „Lidské bytosti jsou ve své podstatě kmenové. Ke své vlastní škodě potřebujeme mít lidi zařazené do malých skupin. Pravděpodobně se setkáme s určitým odporem, aby byl členem naší skupinky mluvící méďa, stejně jako se můžeme setkat s odporem, aby k nám patřili gayové a - v určité době - černoši. Amandina postava má ve scénáři větu, kde říká, že v každém sporu týkajícím se občanských práv jsme schopní poznat ten pravý úhel pohledu až po letech. Nikdy to nevidíme, když se to právě děje. Vždycky si myslíme, že tentokrát je to jiné,” říká režisér.
Producent Jacobs byl rád, že autoři směřovali příběh tímto směrem. „Ted a John jsou Hope a Crosby a mají zvláštní, magickou přitažlivost. Je to přirozené téma pro pokračování filmu, který zjišťoval, jak daleko můžeme zajít s milostným příběhem mezi mužem a jeho plyšovým medvídkem. Méďa 2 nám ukazuje další úroveň toho, kdo je vlastně hoden toho, aby se nenazýval neživým objektem nebo kdo je hoden občanství,” přemýšlí Jacobs.
Přestože film inspirovala vážná myšlenka, Sulkin přiznává, že to byla jeho láska k televizní show, která stála za značným množstvím dialogů, které se v komedii objevily: „Sledoval jsem Právo a pořádek od začátku. Znám právnický jazyk a výrazy, které pořád dokola opakují u soudů, ale všechno je zábavnější, když je do vážného právního dramatu zapojený přisprostlý medvídek. Ústředním bodem při psaní scénáře pro mě bylo, aby vše působilo pravdivě.”
Po letech spolupráce, která zahrnovala jak filmové, tak televizní projekty, se s MacFarlanem při tvorbě scénáře propracovali k jednoduché metodě. „Náš systém je takový, že nejdřív pracujeme všichni společně a dáme dohromady hrubý nástin a potom s Wellesleyem pracujeme každý zvlášť a rozdělíme si scény,” vysvětluje Sulkin. „Doslova - já půl, ty půl. Napíšeme každý svou půlku filmu, potom si je vyměníme a teprve pak je dáme Sethovi… jen abychom se ujistili, že tam nejsou žádné zbytečnosti nebo že se to nějak nepřekrývá. Pěkně to srovnáme a pak s tím jdeme za Sethem.”
Velkou výhodou pro autory představuje fakt, že hvězda jejich filmu je animovaná. To jim umožňuje flexibilně upravovat dialogy a hlášky. Wild vysvětluje: „Díky tomu, že je Ted animovaný, můžeme pro něj psát nové vtípky. Protože je to jen o pohybu rtů, můžete do jeho pohybující se pusy propašovat cokoliv, pokud je to správně načasované. Seth neustále vyžaduje něco aktuálnějšího. Tohle nám umožnilo psát vtípky ještě několik týdnů předtím, než se současný film dostal do kin.”
Náš příběh začíná několik let poté, co jsme Teda s Johnem viděli naposledy. John je šest měsíců rozvedený a je na dně. Ani Tedův soukromý život není taková procházka růžovým sadem, jak čekal. V naději, že zachrání své manželství se Ted a Tami-Lynn rozhodnou udělat to, co dělá řada párů, jejichž vztah se zrovna potápí: pořídit si dítě.
Clark dál vysvětluje, kde se naši přátelé právě nacházejí: „Johna nalézáme osamělého, protože jeho manželství ztroskotalo, zatímco Tedův vztah s Tami-Lynn se vyvíjel tak dobře, že se vzali. Začínáme velkou svatební scénou a vidíme, že Ted touží být plnoprávnou osobou. Sestěhoval se s Tami-Lynn a chce mít dítě. Protože ale nemá svůj vlastní mužský přívěsek, jeho první volba je najít dárce a druhá volba adopce. Jak procházíme s Tedem tímhle dobrodružstvím, stává se to čím dál víc příběhem o něm samotném a o jeho snaze nalézt svoji osobnost. Má veškerou lidskost člověka, ale nemá na to razítko - pořád je jen tím vycpaným medvídkem.”
Vzhledem k tomu, že stát právně Teda coby člověka neuznává, nemá Ted lidská práva a nemůže adoptovat dítě. Tedova křížová výprava, která má dokázat, že je člověk, právě začíná. Poté, co prohraje první soud, se Ted, John a Samantha, jejich první právnička, vydávají na cestu do New Yorku v naději, že přesvědčí legendárního advokáta přes občanská práva, aby Teda zastupoval v odvolacím řízení. Průběhem tohoto výletu vzdali MacFarlane a jeho kolegové hold jedné z jejich nejoblíbenějších komedií…v tom, o čem filmaři mluví jako o „poflakovací” scéně.
Většina humoru v Méďovi 2 je komedie postavená na osobách a tým chtěl uctít legendární komediální hvězdy této školy. Sulkin vysvětluje, kde našli inspiraci pro ústřední scénu: „Chtěli jsme pro Teda připravit tu ‘poflakovací’ scénu, která je téměř záběr po záběru přesně převzatá z Letadel, vlaků a automobilů s fantastickým Johnem Candym, který dělal ty samé věci, které tady teď dělá Ted. Viděli jsme v tom skvělou paralelu, protože Candy byl takovým méďou toho filmu. Roztomilým, neuvěřitelně neukázněným a vtipným. Tím samým způsobem my vidíme Teda - zkouší dělat správnou věc a zároveň udržet legraci. Zpívá si a pak se samozřejmě všechno nějak zvrtne a jejich auto vyletí ze silnice a skončí převrácené přes střechu stodoly.“
Tohle byla jedna z nejoblíbenějších Stuberových scén. Producent vysvětluje: „Jednou z prvních chyb, které udělali, byla, když nechali Teda řídit. Ted nedává pozor, všichni usnou a on sjede autem ze silnice a narazí do boku stodoly. Zaseknou se uprostřed ničeho na místě, kde stojí stodola, kde náhodou přebývají drogoví dealeři. Je tam ohromné pole s marjánkou, něco ve stylu Jurského parku, z kterého zůstanou všichni tři úplně paf - a už lítají v problému. Když se opět dostanou na silnici, potká je řada komických chvil, než nakonec skonči v New York City na Comic-Conu.”
Když MacFarlane spolu s producenty přišli za Wahlbergem s nápadem na Méďu 2, nemusel se herec dlouho rozmýšlet. „Ten první film byl největší původní nepřístupnou komedií všech dob z dobrého důvodu,” říká Wahlberg. „Měla v sobě úžasný humor, ale taky srdce. V Méďovi držíte palce Johnovi, aby si udržel vztah s Tedem. Důvodem, proč jsem já byl nadšený z možnosti točit Méďu 2, bylo to, že jsem věděl, že budu pracovat se Sethem. Tohle je poprvé, kdy jsem dělal pokračování nějakého filmu, protože jsem věděl, že Seth to posune na další úroveň.”
Wahlberg souhlasí s producenty, že John a Ted jsou dokonalí hromský kámoši a nastiňuje situaci, kde se právě celoživotní přátelé nacházejí: „V prvním filmu dokázal John skvěle balancovat mezi udržováním vztahu se svým nejlepším přítelem a odpovědností - dokázal být odpovědným mužem, jakého chtěla mít jeho přítelkyně a budoucí manželka. Teď je o pár let víc a John je rozvedený, opět svobodný a nechce se zaplést do žádného dalšího vztahu, protože se nechce v tomto směru znovu zranit nebo zklamat.”
Zatímco John je typ „všude jsem byl, všechno jsem viděl”, je teď řada na Tedovi, aby se pokusil udržet vztah, který je pro něj zásadní. Wahlberg vysvětluje: „Ted dělá všechno, co může, aby si udržel Tami-Lynn. Chce být odpovědným dospělým a chce být otcem, a to znamená spoustu různých a zajímavých výzev. Když John a Ted společně pracují na žalobě na stát kvůli Tedově osobnosti, vidíme, že mají skutečný cíl, za který bojují. Lidé budou Tedovi držet palce, aby to dokázal.”
Vedle Wahlberga se představí Amanda Seyfried v roli Samanthy L. Jacksonové, nadšené mladé advokátky, která se Tedova případu ujme pro bono. Její postavu přirovnává MacFarlane k Dorothy Lamour z klasických komedií Boba Hopea a Binga Crosbyho. Herečka říká: „Se Sethem jsem dělala Všechny cesty vedou do hrobu. Je velmi loajální, když se mu někdo líbí, osloví ho znovu; svou prací žije. Po skončení natáčení jsme byli v kontaktu. Jednou mi zavolal a z legrace jsem se ho zeptala, co budu hrát v Méďovi 2. O několik měsíců později se ozval znovu a ptal se ‘Co děláš v červnu?’ a nabídl mi roli Samanthy.”
„Samantha je čerstvou absolventkou práv a hledá ve firmě své místo,” popisuje Seyfried svou postavu. „Pracuje u svého strýce jako koncipientka, a to velmi tvrdě. Je milá, ale příležitostně - dobře, denně - nepohrdne dobrým hulením a je dost nekonvenční. Když Ted s Johnem přijdou do její kanceláře poprvé, je úplně zmatená a tak si oba říkají, jak může tahle roztržitá mimózka vyhrát jejich případ a získat zpět Tedovu osobnost?”
Stuber vysvětluje, proč mají chlapi pochybnosti: „Když potkají Samanthu poprvé, nejsou si vůbec jistí, že je tou pravou osobou. Je docela mladá a oni nevědí, jestli bude schopná ten případ hájit.” U Johna a Teda ale láska k trávě přebije vše. „Jakmile ale vytáhne hulení, najednou je z ní perfektní právnička. Mezi nimi třemi je výborná dynamika a Samantha ten případ vezme proto, že věří, že si to Ted zaslouží.”
Sulkin zdůvodňuje Johnův nový milostný objev: „Věděli jsme, že pro Méďu 2 nebudeme mít Milu Kunis, tak jsme to chtěli v příběhu využít jako součást Johnovy emocionální cesty. John právě prožívá velmi smutné období, protože s ženou, se kterou se oženil, nešlo vše tak, jak očekával, a s tím se může ztotožnit spousta lidí. Když potom začne ta právní část příběhu, seznámíme se se Samanthou a zjistíme, že by se mohla stát objektem jeho dalšího velkého milostného zájmu. Je pořád v pohodě, zatímco Lori na Johnovi pořád viděla nějaké chyby. Samantha je daleko nekonfliktnější a na stejné vlně jako John. Věříme, že od chvíle, kdy ji diváci uvidí, budou držet palce, aby se ti dva dali dohromady.”
Další herečkou, která se po boku MacFarlanea a Wahlberga vrací na scénu, je Jessica Barth v roli Tami-Lynn, Tedovy kolegyně z obchodu s potravinami, která s medvídkem nejdřív randila a nakonec si ho i vzala. „Nejdřív bylo všechno skvělé, ale po několika letech oba trpí finančně i emocionálně a zažijí i pár pěkně ostrých hádek,” vysvětluje Barth. „A myslí si, že dítě je opět spojí.”
Když stát odmítne přiznat Tedovi osobnost, stane se Tami-Lynn jednou z jeho nejzuřivějších obhájců. „Ted a Tami-Lynn jsou absolutně loajální,” dodává herečka. „Taková je jejich podstata. Jsou čestní a upřímní, ani jeden z nich nic nepředstírá. Samozřejmě mají své problémy, ale oba se opravdu milují. Tami-Lynn má srdce ze zlata. Možná není úplně výřečná, ale to je to, co se mi na ní líbí.”
Podruhé se ve filmu objevuje také Giovanni Ribisi jako Tedem posedlý Donny, který se nemůže zbavit myšlenky, že budou s Tedem nejlepší přátelé. O své vražedné roli herec říká: „Ted Donnyho fascinuje. Je jeho největší fanoušek a teď to přehnal. To se může snadno stát. V tomhle filmu se znovu vynoří ze stínů bahna Bostonu a pokračuje ve své misi vytvořit spojenectví s Tedem. Dostane práci jako vrátný ve společnosti, která Teda před 30 lety vyrobila. Donny přesvědčí generálního ředitele Toma Jessupa k účasti na plánu jít po Tedovi a vyrábět ho sériově, což společnosti přinese miliardy.”
Producenti oceňují hercovu schopnost vžít se do postavy psychopata. „Giovanni je úžasný herec,” komentuje to Clark, „a všechno, co dělá jako ničema, vyvolá okamžitou škodolibou radost. Pokračuje ve svých nekalých záměrech. Všechny soudní procedury proběhly a je teď zpátky na ulici… ale neztratil nic ze své posedlosti mít Teda. Takže Danny teď po Tedovi jde, a podstatou příběhu je to, že pokud je Ted osoba, jde o únos - ale pokud není, je to jen krádež hračky za 59 dolarů.”
Do filmu se dále opět vrací nadšenec z bojového klubu, Johnův kolega Guy, kterého hraje Patrick Warburton, dále Bill Smitrovich jako Frank, extrémně trpělivý nadřízený Teda a Tami-Lynn, Sam J. Jones, který splývá s postavou Flashe Gordona a Patrick Stewart jako vypravěč filmu.
Nově ve filmu diváci uvidí držitele Oscara Morgana Freemana jako Patricka Meighana, Tedova a Johnova advokáta, který je ochoten je zastupovat u nejvyššího soudu v zemi. Stuber nastiňuje smysl této postavy v Méďovi 2: „Myšlenkou bylo, že musejí prohrát spor v Massachusetts a nevyhnutelně se musí objevit jediný skvělý právník v Americe, který se toho případu může ujmout. Touto osobou je postava Morgana Freemana, která sídlí v New York City. Jakmile Ted, Samantha a John usoudí, že ho potřebují a rozhodnou se, že se odvolají, skočí do auta a jedou z Bostonu do New Yorku.”
MacFarlane vzpomíná, co účast oblíbeného herce pro výrobu znamenala: „Byl to skvělý tah, dostat do toho filmu Morgana, a speciálně pro tuhle roli. Jeho postava je fiktivní advokát specializovaný na lidská práva, nejvýznamnější v celé zemi. Potřebovali jsme někoho, o kom okamžitě, hned jakmile otevřete dveře jeho kanceláře a on se postaví, víte, že to je ten kouzelník na konci cesty.”
Herec John Slattery z TV seriálu Mad Men se v komedii představí jako Shep Wild, uhlazený advokát, který bojuje za to, aby Ted zůstal majetkem. Seyfried přibližuje jeho postavu takhle: „Shep Wild je velký, sexy, jako liška stříbrošedý právník, který za svou kariéru neprohrál jediný případ. Zastupuje stát Massachusetts a poprvé ho potkáváme ve scéně, kde spolu poprvé jdeme k soudu bojovat o Tedovu osobnost.”
Zajímavé je, že prohnaný advokát má s ostatními postavami světa Médi 2 něco společného. Scenárista Wild vysvětluje: „Prostě jsme všechny postavy pojmenovali po někom, koho známe. Shep Wild je Henry Shepherdson Wild: můj táta. Táta není vůbec jako John Slattery, ale řekli jsme si ’Co třeba jméno mého otce?’ Teď je můj táta nesmrtelný díky tomuhle filmu.” Cameos je v tomto filmu příliš mnoho na to, abychom je vyjmenovávali - a stojí za to se nechat překvapit.
V první komedii vytvořili filmaři svět, do kterého postavili mluvícího medvídka. Do Bostonu se výroba vrátila i s filmem Méďa 2. „V Méďovi je Boston samostatnou postavou a John s Tedem jsou bostoňáci,” říká Clark. „Je to svérázný ekosystém a má svůj vlastní charakter, kterému bostonští rozumí. Na postavách Marka a Teda na typických bostonských místech můžeme stavět celý film a komedii.”
Produkce využila řadu klíčových míst, která jsou známá jak místním, tak turistům, včetně Boston Common s labutími čluny, Seaport Boulevard a bostonského přístavu. Mezi další natáčecí místa patří Marriott’s Custom House na McKinley Square, který slouží jako soud, kde probíhá Tedova kauza o přiznání osobnosti. Budova z roku 1834 nyní slouží jako hotel.
Za bostonskou Mystic River přes Tobinův most se rozkládá Chelsea - kdysi neklidné průmyslové město plné dělníků, které se v posledních letech mění na dobrou adresu, kde ale stále vedle sebe stojí skladiště a obytné budovy. Ideální místo pro Tedův a Tami-Lynnin společný startovací byt.
V metodistickém kostele, který je domovem jedné z nejstarších afroamerických kongregací v zemi, se odehrála Tedova svatba s Tami-Lynn. V jeho sousedství je The Eagle bar, který byl nedávno časopisem Boston uveden jako Nejlepší bar 2014, a kde se John s Tedem pravidelně zastavují na drink. V The Milton-Hoosic klubu v Miltonu se odehrávala filmová svatební recepce, kde John s Tedem předvedli svou píseň „Hromský kámoši”.
Dalšími stavbami v Bostonu, které se ve filmu objeví, je Woburnská veřejná knihovna a The Converse Memorial Building, která byla otevřena v říjnu 1885 a ve které se nachází Maldenská veřejná knihovna. The Converse Memorial Building byla navržena Henrym H. Richardsonem a postavena panem Conversem ze slavné obuvnické rodiny a jeho ženou na památku jejich nejstaršího syna Franka, pokladního v maldenské bance, který byl zabit během první ozbrojené bankovní loupeže v USA v roce 1863.
Právě tyto úžasné prostory sloužily jako právnická knihovna, kde John s Tedem a Samanthou studovali podklady pro svůj případ, kouřili spoustu trávy a vzdávali poctu Snídaňovému klubu v taneční a písňové scéně.
Výtvarník Stephen Lineweaver potřeboval najít místo, kde auto, které řídí Ted, sletí do rokle a narazí do stodoly. Když se všichni tři vyškrábou ze stodoly, zjistí, že je obklopují akry a akry pole plného svůdné marihuany. Bohužel je tam ale objeví drogoví dealeři, a začne ztřeštěná automobilová honička napříč poli.
Nalezení té pravé kůlny byl náročný proces a štáb si prohlédl více než 300 stodol, než se rozhodl postavit svou vlastní. Lineweaver vzpomíná: „Původně jsme si mysleli, že použijeme nějakou skutečnou stodolu, ale pak jsme usoudili, že to bude daleko náročnější věc. Auto mělo letět vzduchem asi 30 metrů a narazit do stodoly. Záběr vyžadoval najít místo, kde by byl takový sráz, odkud bychom mohli auto natáčet. Bylo neuvěřitelně těžké najít takové místo ve východním Massachusetts. Nakonec jsme našli perfektní místo - stromy i útes byly na správném místě. Bylo to dost nepřístupné, takže bylo snadné uvěřit, že tam je tak obrovské pole marjánky. Potom jsme začali stavět kůlnu.”
Umělecké oddělení se pak pustilo do práce a z kůlny udělalo starou kůlnu. Nechali zvětrat dřevo, některá prkna vytahali, jiná rozlámali a stodola nakonec vypadala jako stoletá. Vytvoření polí s marjánkou ale byla další výzva. „Jak asi tak projedete marihuanovým polem, když tam žádné pole s marjánkou není?” ptá se Lineweaver. „A jak přes to přejedete bez zastavení?”
Umělecké oddělení použilo kombinaci tisíců rostlin bambusu a umělých ručně dělaných rostlinek marihuany z hedvábí a mechu. Pro automobilovou honičku marihuanovými poli vytvořila výroba dvě obrovské točny opatřené rostlinami, které tak mohly nepřetržitě omývat Tedovo a Johnovo auto marihuanovými výhonky a vzbuzovat tak dojem, že se prodírají obrovským polem.
Výroba se poté přesunula do New Yorku, kde se natáčely exteriérové scény v newyorské veřejné knihovně, Bryant parku, Midtown West a na New York Comic-Conu v Javits Center. Interiéry scén z Comic-Conu se připravovaly na scénách FOX v Los Angeles, kde umělecké oddělení vytvořilo Comic-Con na úctyhodných 2 600 m2. „Comic-Con nám umožnil udělat pár prima věcí,” vzpomíná Lineweaver. „Výzvou byla už samotná velikost, takže jsme použili to největší nahrávací studio, které jsme objevili. Nastala fáze hledání možností, jak svést všechny prodejce a značky a konkurenční společnosti dohromady tak, aby to nenechalo nikoho chladným a aby to vypadalo, že to nikdy neskončí.”
Tato konstrukce byla neuvěřitelným kouskem koordinace výtvarníků, ale byli schopní přivést obchodníky i s jejich extrémně drahými stánky a obrazovkami během tří dnů. Clark vysvětluje, že to vlastně obrátilo způsob tradičního filmového designu: „Tohle nám dalo příležitost najít scény přímo tady. Nebylo to tak, že bychom čekali, dokud nebudou všechny stánky připravené, omrkli je a potom si řekli ‘Panebože, to je ale fantastický záběr. Měli bychom něco natočit přímo tady.’ Měli jsme věci jako 5,5 m vysokého Čmeláka Bumblebee z Transformerů, stánek Black Sails a neuvěřitelný stánek Godzilly.”
Vrcholem rekvizit pro Méďu 2 na Comic-Conu byla pravděpodobně replika vesmírné lodi Enterprise. V klíčové scéně, ve které se Enterprise málem zřítí, se jedna z postav sama rozdrtí. „Výroba Enterprise byl proces,” vysvětluje Lineweaver. „Seth má perfektní model Enterprise, který měří asi třičtvrtě metru. Náš model Enterprise pro Comic-Con měřil 5,5 metru.”
Konečný vzhled rekvizity MacFarlanea nadchl. „Myslím, že je zhruba stejné velikosti jako ta, kterou použili pro show,“ říká MacFarlane. „Měli velký model, kolem kterého prostě kroužili kamerou různými směry, a tenhle je asi stejně velký. Navíc ho vytvořili v rekordním čase. Měl jsem malý model Enterprise, který jsem dal našemu výtvarníkovi. Naskenovali ho a 100x zvětšili. Vypadal skvěle.”
Produkce vytvářela akci, kterou mnoho lidí dobře zná - plnou oblíbených postav a značek - a o které Stuber říká: „Měli jsme skvělé mediální a obchodní partnery, kteří byli úžasní a pomáhali nám vytvořit něco, co působilo opravdu skutečně a kouzelně. Lidé si budou připadat, jako by skutečně byli na tom správném místě, ať už je to San Diego Comic-Con nebo New York.”
S ohledem na zkušenosti a znalosti nabyté v prvním filmu se produkce snažila přivést zpět co nejvíc členů původního týmu VFX, kteří pracovali na Méďovi, a kteří pracovali pod vedením Blaira Clarka. Clark nasbíral zkušenosti v ILM jako model maker pro film Indiana Jones a poslední křížová výprava, v Tippett Studio jako animační specialista v Armageddonu, jako trikový specialista v Hellboy a jako VFX specialista v animovaných komediích od Šmoulů po Čivavu z Beverly Hills, a tyto bohaté zkušenosti nyní zúročil zpátky v Méďovi 2.
„Když vytváříte animovanou postavu, nejdéle trvá prvních pár záběrů, protože postavu teprve tvoříte a zároveň vytváříte počítačovou animaci,” vysvětluje producent Clark. „Díky zkušenostem z Médi náš VFX tým přesně ví, kdo je to Ted, takže teď, místo toho, abychom teď začínali od začátku, je to jako kdybychom točili 601. záběr.”
Vzhledem k tomu, že Teda je plyšový medvěd, není těžké vytvořit jeho pohyby. VFX tým musel přesto pracovat na tom, aby Tedovy reakce odpovídaly skutečnosti - včetně toho, jak se dívá přes rameno nebo jak vyjadřuje překvapení. V jeho výkonu musel být jasný rytmus. „Když děláte komedii, nechcete pro ni být přítěž a zpomalit celý proces technologií,” pokračuje producent. „Takže jak vytvoříte jednoduchý způsob, jak hercům ukážete, kde Ted je a kam jde? Měří asi 75 cm, a když ho animujete, nechcete, aby jím herci omylem prošli. Proto jsme vytvořili proces, který jsme nazvali ‘zkouška hračkou’. Hračka je prostě hračka - Ted, jakého můžete koupit v obchodě. Vzali jsme hračku, měli jsme trikového specialistu na Tedovu mimiku a Seth zatím říkal svoje texty zpoza kamery.”
Tahle vycpaná hračka hercům i štábu při natáčení hodně pomohla. Kamera snímala loutku a filmový štáb a herci slyšeli text z místa, kde stál Seth. To hercům umožňovalo vnímat, v jaké výši je asi Tedova úroveň očí, kam se dívá, kam jde a jak rychle. Hračka dávala také skvělé vodítko početnému animačnímu týmu, který byl schopen zjistit, jak rychle se má podle VFX specialisty Tedova postava pohybovat a jak na sebe vzájemně reaguje světlo a Tedova srst.
Jakmile měl MacFarlaneův tým tuto zkoušku za sebou, natočil pak záběr bez hračky na scéně, a herci i štáb věděli, kde se nachází hranice očí nebo jak působí světlo. Kameramani zase věděli, jak rychle mají pohybovat kamerou a jak nízko nebo vysoko má být a herci zase věděli, kam se mají přesně dívat.
Ve své roli použil MacFarlane dvě techniky. První techniku použil na dialogy, kde jako Tedův hlas pracoval na scénách spolu s ostatními herci. Díky tomu byl štáb schopen zachytit okamžiky, kdy se hovor jednotlivých postav překrýval a komedie tak působí přirozeně. Při druhé technice si MacFarlane oblékl oblek snímající pohyb, který nahrává jeho pohyby, když napodobuje Teda. Když pak výroba potřebovala pokrčení ramen nebo jinou pózu, mohl to herec/režisér přidat ke svému dialogu a štáb tento moment zachytil.
Kromě hračky použilo oddělení VFX další nástroj na zachycení oční linie, kterým jsou prostě dvě falešné oči připevněné na holi na statických věcech, jakými je například gauč nebo lavička v parku. Po plyšové hračce to byl další nástroj, který hercům pomáhal dívat se správným směrem, když točili scénu, ve které měl být Ted. Barth vzpomíná: „Je tam jedna scéna v našem bytě, kde se s Tedem strašně hádáme. Bylo opravdu zajímavé tohle točit bez partnera, který by stál přede mnou - jen se Sethovým hlasem, který zněl zpoza scény. Pro mě jako pro herečku to bylo skvělé cvičení. Házela jsem pánve, toastery a všechno, co mi přišlo pod ruku, a reagovala jsem na někoho, kdo tam vůbec nebyl.“
MacFarlane přiznává, že nepřítomnost Teda na scéně byla kreativní výzvou. „Pro neherce je těžké hrát s postavou, která tam není, protože značná část vašeho výkonu závisí na tom, co dostanete od toho druhého,” říká MacFarlane. „Tady jsme to zkusili trochu usnadnit, protože já jsem tam fyzicky byl a říkal jsem text, který ve filmu skutečně zazní. Takže měli k dispozici skutečný hlas postavy, ne jen někoho, kdo by odříkal text. No a docela rychle si na to zvykli.”
Nejvíce času tráví na plátně s Tedem Wahlberg a jak MacFarlane, tak filmový štáb byli neustále překvapováni jeho výkonem. „To, co vás na Markově výkonu hned zaujme a co mě nepřestalo šokovat během natáčení Médi, je smysl pro detail a citlivost, s jakou reaguje na prázdný prostor,” říká Clark. „Slyšeli jsme ho mluvit, ale on musel udržovat úroveň očí a pracovat s prázdným prostorem, do kterého byl následně pomocí CGI zasazený Ted. Když vidíte ten talent a celý Markův výkon, uvěříte v Johna, Teda a v celý film víc, než jste si mysleli.”

DABING
V českém znění: Jan Vondráček - Seth MacFarlane (Méďa), Libor Hruška - Mark Wahlberg (John Bennett), Anna Theimerová - Amanda Seyfried (Samantha), Anna Brousková - Jessica Barth (Tami-Lynn), Filip Švarc - Giovanni Ribisi (Donny), Pavel Šrom - Patrick Warburton (Guy), Petr Gelnar - Michael Dorn (Rick), Zdeněk Maryška - John Carroll Lynch (Tom Jessup), Pavel Rímský - Morgan Freeman (Patrick), Jiří Štěpnička - Bill Smitrovich (Frank) + Liam Neeson (Zákazník), Tomáš Borůvka - Sam J. Jones (Sam Jones), Irena Hrubá - Cocoa Brown (Joy), Pavel Vondra - Dennis Haysbert (Doktor), Ladislav Cigánek - John Slattery (Shep Wild) + Patrick Stewart (vypravěč), Hana Ševčíková - Nana Visitor (adopční agentka), Miloš Vávra - Ron Canada (soudce), Michal Holán - Sebastian Arcelus (Dr. Ed Danzer), Klára Jandová - Maggie Geha (zdravotní sestra), Marek Libert - Jimmy Kimmel (sám sebe), Otto Rošetzký - Craig Ricci Shaynak (slepec), Roman Hájek - Johnny Alves (sekuriťák na Comic Conu), Ladislav Novák - Ronobir Lahiri (vědec v TV), Tomáš Bartůněk - Chris Regan (odborník), Martina Bucková, Tomáš Hospodský, Petr Hrach
Překlad: Jakub Racek
Produkce: Evelyna Vrbová
Zvuk: Filip Mošner
Výsledný mix: Martin Jílek - SoundSquare
Dialogy a režie: Ladislav K.J. Novák
Vyrobilo studio LS Productions - 2015

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 2.7.2015 CinemArt
Premiéra USA: 26.6.2015 Universal Pictures US
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 25.11.2015 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: 25.11.2015 Bontonfilm

Tržby v ČR - Kč 16 993 533
Tržby celkem - $ 215 863 606
Návštěvnost v ČR 126 633
Náklady (Rozpočet) - $ 85 000 000

BONUSY (Blu-ray)
• Projížďka
• Vznik Comic-Con
• Epizodní role
• Úvodní taneční číslo
• Hromský kámoši na život a na smrt
• Vynechané scény
• Nepovedené záběry
 
ROZLIŠENÍ Blu-ray
16:9 / 1920x1080p (FULL HD) / 2.40:1
český DTS Digital Surround 5.1, anglický DTS-HD Master Audio 5.1, maďarský DTS Digital Surround 5.1, polský komentář Dolby Digital 5.1, portugalský (Brazílie) DTS Digital Surround 5.1, thajský Dolby Digital 5.1, španělský (Latinská Amerika) DTS Digital Surround 5.1
české, anglické anglické pro neslyšící, bulharské, estonské, hebrejské, chorvatské, indonéské, kantonské, korejské, litevské, lotyšské, maďarské, mandarínské, polské, portugalské, rumunské, řecké, slovinské, španělské, thajské, ukrajinské

REMAKE / POKRAČOVÁNÍ FILMU
Méďa gastonrolinc.webnode.cz/news/a1250/
Komedie / Fantasy, USA, 2012
Režie: Seth MacFarlane, Hrají: Mark Wahlberg, Mila Kunis

Méďa 2 gastonrolinc.preview.webnode.cz/news/a1251/
Komedie, USA, 2015
Režie: Seth MacFarlane, Hrají: Mark Wahlberg, Amanda Seyfried
 
Tvůrci a herci
Seth MacFarlane (Režie), Jason Clark (Produkce), John Jacobs (Produkce), Seth MacFarlane (Produkce), Scott Stuber (Produkce), Walter Murphy (Hudba), Michael Barrett (Kamera), Jeff Freeman (Střih), Sheila Jaffe (Casting), Stephen J. Lineweaver (Scénografie), Cindy Evans (Kostýmy), Marc Fishman (Zvuk), Terry Porter (Zvuk), Tami Lane (Masky), Douglas Noe (Masky), Seth MacFarlane (Scénář), Alec Sulkin (Scénář), Wellesley Wild (Scénář), Mark Wahlberg (Herec), Amanda Seyfried (Herec), Morgan Freeman (Herec), Seth MacFarlane (Herec), Patrick Warburton (Herec), Jessica Barth (Herec), Giovanni Ribisi (Herec), Richard Schiff (Herec), Martin Klebba (Herec), Sam J. Jones (Herec), Liam Neeson (Herec), Tina Grimm (Herec), Michael Dorn (Herec), Dennis Haysbert (Herec), John Slattery (Herec), David Hasselhoff (Herec), Philip Casnoff (Herec), Nana Visitor (Herec), Bryan Casserly (Herec), Tom Brady (Herec), Maggie Geha (Herec), Jay Leno (Herec), John Carroll Lynch (Herec), Jimmy Kimmel (Herec), Kate McKinnon (Herec), Bobby Moynihan (Herec), Taran Killam (Herec), Jessica Szohr (Herec), Lexi Atkins (Herec), Nea Dune (Herec), Patrick Stewart (vyp.) (Herec)
 
2015/115/USA/Komedie
 
Zajímavost k filmu
- Scéna nalezení marihuanového pole je odkazem na pasáž z filmu Jurský park (1993), kdy návštěvníci prvně spatří živé dinosaury. Obě scény spojuje i stejná melodie. (Mirokukii)
- Natáčelo se od července do listopadu 2014 v Bostonu, New Yorku a Los Angeles.
- Melodie, která začne hrát, když Méďa (Seth MacFarlane) vytáhne u soudu mobil, je melodie známé hry "Angry Birds".
- V Méďovi zazní 67x slovo fuck včetně jeho variací jako motherfucker a podobných, 41x bylo použito slovo shit.
- Použité archivní záběry, do kterých je digitálně přidán Ted (Seth MacFarlane), jsou z televizního pořadu The Tonight Show Staring Johnny Carson (od r. 1962), přičemž tento díl byl vysílán 29. února 1984. Johnnyho skutečným hostem byl tehdy Emmanuel Lewis, americký herec velmi drobného vzrůstu, proto bylo snadné použít Tedovu narážku po jeho příchodu, kdy mu Johnny říká:"Myslel jsem, že budete vyšší". Ted na to odpovídá:"To je vtipné, protože já myslel, že budete vtipnější." Emmanuelova skutečná odpověď byla:"Já si myslel to stejné."
- Film obsahuje po titulcích scénu s Liamem Neesonem.
- Mark Wahlberg (John) se v prvním Méďovi (2012) musel naučit 57 rychle za sebou jdoucích jmen. Pro druhý díl si pro něj režisér přichystal 57 příjmení, avšak kvůli zachování přiměřené stopáže nakonec scénu vystřihl.
- Cameo ve filmu mají známí talk show moderátoři Jimmy Kimmel a Jay Leno nebo třeba také Liam Neeson, který si zahrál i v MacFarlanově přechozím filmu Všechny cesty vedou do hrobu (2014). David Hasselhoff měl ve filmu cameo, poukazující na Knight Ridera (od r. 1982).
- Při scéně na Comic Conu se Guy (Patrick Warburton) převleče jako Tick a Rick (Michael Dorn) se převelče jako Worf. Patrick Warburton hrál Ticka v seriálu The Tick (od r. 2001) a Michael Dorm hrál poručíka Worfa v seriálu Star Trek: The Next Generation(od r. 1987).
- Postava Patricka Meighana, kterou hraje Morgan Freeman je pojmenována po scenáristovi sériálu Griffinovi  (od r. 1999) Patricku Meighanovi.
- Mila Kunis si kvůli těhotenství nezopakovala hlavní ženskou roli ve filmu, namísto toho ji snímku nahradila Amanda Seyfried.
- Pieseň „New York“ použitá vo filme pochádza zo snímky How to Marry a Millionaire (1953).
- Ve filmu se v menší roli objeví i elitní quaterback NFL z týmu New England Patriots, Tom Brady. Mark Wahlberg je velkým fanouškem Patriots a na Super Bowlu XLIX byl osobně Bradymu potřást rukou.
- Jedná se o první filmové pokračování, na kterém se Mark Wahlberg podílel.
- O plánech na pokračování se Seth MacFarlane poprvé zmínil na Comic-conu 2012 se spolučleny obsazení seriálu American Dad! (od r. 2005). 13. srpna 2013 stanovil přes Twitter datum premiéry.
 
Odkazy
 

Hrají:

Mark Wahlberg, Amanda Seyfried, Morgan Freeman, Seth MacFarlane, Patrick Warburton, Jessica Barth, Giovanni Ribisi, Richard Schiff, Martin Klebba, Sam J. Jones, Liam Neeson, Tina Grimm, Michael Dorn, Dennis Haysbert, John Slattery, David Hasselhoff, Philip Casnoff, Nana Visitor, Bryan Casserly, Tom Brady, Maggie Geha, Jay Leno, John Carroll Lynch, Jimmy Kimmel, Kate McKinnon, Bobby Moynihan, Taran Killam, Jessica Szohr, Lexi Atkins, Nea Dune, Patrick Stewart (vypravěč), Jay Patterson, Jason Yorker, Remington Keyes, Vanessa Vander Pluym, Michael Eauslin, Cocoa Brown, Jason Weary, Jack Knight, Tara Strong, Nick Steele, Rachael MacFarlane, Julius Sharpe, Rose Wakesho, Jonathan Peacy, Del Brown, Rob Raco, Jenny Robinson, Craig Ricci Shaynak, Tania Serrano, Stephanie McIntyre, Connor Garelick, Jeffrey Stubblefield, Nefetari Spencer, Ronobir Lahiri, Ryan Novak, Anna Maiche, Joseph Wilson, Chaunty Spillane, Stew Replogle, Travis Grenke, Bill Maher