Život a doba soudce A. K. (TV seriál) Život a doba soudce A. K.
06.04.2016 20:58
Drama
Česko, 2014, 13x56 min
Režie:
Robert Sedláček, Radim Špaček, Bohdan SlámaScénář:
Zdeněk ZapletalKamera:
Petr KoblovskýHudba:
Petr MarekHrají:
David Švehlík, Daniela Kolářová, Jitka Čvančarová, Jiří Bartoška, Marek Daniel, Andrea Buršová, Igor Bareš, Ivana Uhlířová, Jaroslav Plesl, Jan Novotný, Jan Budař, Gabriela Míčová, Mário Kubec, Karel Dobrý, Miroslav Táborský, Lukáš Příkazký, Antonín Procházka, Klára Melíšková, Magdaléna Sidonová, Kryštof Hádek, Jaromír Dulava, Marian Roden, Jan Vondráček, Kateřina Brožová, Václav Neužil ml., Štěpán Benoni, Zdeněk Hess, Leoš Noha, Pavel Liška, Marie Ludvíková, Jan Lepšík, Tomáš Turek, Lenka Krobotová, Jan Holík, Kristýna Frejová, Jiří Mádl, Jaroslava Pokorná, Jan Bidlas, Petr Jeništa, Pavla Beretová, Lucie Trmíková, Kristýna Nováková-Fuitová, Dana Sedláková, Simona Prasková, Martin Pechlát, Anna Polívková, Iva Pazderková, Jiří Černý, Ester Geislerová, Miloslav Maršálek, Zuzana Norisová, Barbora Kodetová, David Suchařípa, František Němec, Hanuš Bor, Kateřina Janečková, Lucie Pernetová, Karel Zima, Luboš Veselý, Václav Knop, Tomáš Matonoha, Josef Polášek, Dana Poláková, Ctirad Götz, Miroslav Babuský, Ivana Lokajová, Lucie Žáčková, Braňo Holiček, Annette Nesvadbová, Dušan Sitek, Milan Hloušek, Petr Lněnička, Hana Frejková, Luděk Randár, Jiří Ployhar ml., Marie Durnová, Jindřich Bonaventura, Robert Nebřenský, Alena Vondrášková, Claudia Vašeková, Jana Malá, Petr Matoušek, Ivana Valešová, Petr Koutecký, Jan Horák, Aleš Gelnar, Erika Guntherová, Dita Hořínková, Hynek Chmelař, Lenka Svadbíková-Veliká, Jitka Prosperi, Agáta Zimová, Jan Jakub Ryba, Radana Herrmannová, Jiří Untermüller, František Kreuzmann ml., Jiří Havel, Johanna Tesařová, Jaromíra Mílová, Marie Spurná, Zuzana Onufráková, Jiří Krejčí, Jiří Hána, Pavel Lagner, Jiří Racek, František Dominik Staněk, Mária Dolanská, Jan Jankovský, Jan Maléř, Jaroslav Vlach, Rudolf Šnajdr, Kristýna Kudrnáčová, Milan Šimáček, Jiří Maryško, Petra Špalková, Josef Hervert, Veronika Schönová, Tomáš Kraucher, Tomáš Kořének, Jan Emmerling, Petr Nácovský, Šárka Holubová, Martha Olšrová, Marie Horáčková-Turková, Radana Hermanová, Aneta NesvadbováProdukce:
Jan LekešStřih:
Josef KrajbichZvuk:
Robert SlezákMasky:
Lenka Dýcková, Tomáš RichterKostýmy:
Hana GranillaObsah
Soudce je člověk, před kterého předstupují lidé se svými problémy a od kterého očekávají jejich řešení. Soudce je člověk, kterému soudní spory vstupují do soukromí a stávají se součástí jeho života, vědomí, konání i snů. Není lehké žít s cizími záležitostmi a den za dnem hledat unikající pravdu, nezbytnou pro spravedlivé rozhodnutí. I soudce má soukromí a snaží se v něm žít podle vlastních představ, ale ani tady pojmy jako láska, čest nebo pravda nelze jednoznačně definovat. Soudce Adam Klos se snaží pochopit nejen své případy, ale i sám sebe. Třináctidílný seriál o životě a době soudce A. K. vypráví současný, reálný a vnitřně dramatický příběh mladého muže, složitě se prodírajícího civilními soudními spory, charakteristickými pro současnou společnost. Každý z nich se musí snažit pochopit a ukončit svým rozsudkem, svou představou o spravedlnosti. A musí nést nikdy nekončící odpovědnost za to, že se jeho verdikt dotýká bolavých míst našich obyčejných životů.(Česká televize)
Obsah dílů
1.série (2014)
DÍL 1: Osamělost (Osamělost) - Hned první kauza mladého soudce Adama Klose patří k těm nejtěžším a nejbolestnějším. Kdo bude pečovat o tříletou Moniku? Egoistický otec, či téměř zhroucená matka? Dohoda je v nedohlednu. Ale ani Adam to v životě nemá zrovna lehké. Rozešla se s ním dlouholetá partnerka, má pocit vyhoření a potřebuje pomoc psychologa, aby cesta z problémů měla alespoň obrysy. Rodiče, oba vysoce postavení právníci, mu pomoci nedovedou. Mezi lidmi ve svém adresáři nenašel nikoho, komu by se se svými problémy dokázal svěřit, tak se rozhodne vyhledat odbornou pomoc. A aby toho nebylo málo, obdrží podivný anonymní e-mail a později SMSku, které nejasně vyhrožují. Ale tohle není nic proti tomu, co mu připraví zdánlivě banální případ péče o dítě, který soudí.
DÍL 2: Chudák skřítek Melichar (Chudák skřítek Melichar) - Skřítka Melichara si pamatuje soudce Klos z dětství. Stejně tak i jeho matka na něj vzpomíná s úsměvem na rtech. Vzpomněla si, jak pan Potěšil nosil skřítkovu hlavu přivázanou na rameni jako papouška. V tomhle sporu by jejímu synovi pomohlo, kdyby si pamatovala, kdy přesně to bylo. Komu tedy loutka právem náleží? Divadlu Červánek, které vzniklo krátce po revoluci, nebo loutkáři a umělci J. K. Potěšilovi, jenž byl v divadle zaměstnán a v závěti ji odkázal někomu jinému? Případ se někdy zdá být absurdní. Při soudních jednáních vyvstávají na povrch skutečnosti až groteskní. Podstatou celého sporu jsou jak jinak než peníze.
DÍL 3: Paulusová versus Paulus (Paulusová versus Paulus) - Máme tu opět boj o dítě. Protentokrát proti sobě stojí miliardář Paulus, jehož zastupuje Adamova matka, a jeho manželka. Celý případ je ostře sledován médii. Před soudem stojí dvě velmi silné osobnosti, jedna silnější než druhá, jež spojuje desetiletý syn Petr. Adamova matka, známá a zkušená právnička, zastupuje právě toho nekompromisního a záhadného miliardáře, který mlží o svých financích. Přestože vlastní letadlo, byty a mnoho dalšího, sám tvrdí, že pobírá plat okolo třiceti tisíc měsíčně před zdaněním. Nebude to však jen souboj mezi Paulusovými, jehož je soudcem, ale i mezi ním a matkou. Tajemství se stále kumulují. Vztah jeho rodičů, rodinná situace psycholožky, podivná závada na letadle, samé otázky a žádné odpovědi. Adam obdrží další anonym, tentokrát je to dopis. Opět obsahuje biblickou výhrůžku. Adam je rozhodnutý zapojit se do celé věci osobně.
DÍL 4: Luketka (Luketka) - Takto údajně američtí vojáci volali na hezké české holky a z toho vzniklo označení pro atraktivní dívku – luketka. Atraktivní žena, Simona Knitlová žaluje své kolegy i firmu, z níž byla nedlouho po druhé stížnosti propuštěna, pro sexuální obtěžování na pracovišti a diskriminaci kvůli pohlaví. Na jedné straně žalující oběť, na straně druhé bezúhonní a ve dvou případech i ženatí muži. Zdánlivě banální záležitost se stává složitou. Žaloba je čím dál emotivnější, obhajoba se stává stále více nevkusnou. Předkládá vykonstruované a oběť ponižující důkazy.
DÍL 5: Diskrétní odpad (Diskrétní odpad) - Známá zpěvačka žaluje bulvární list za sérii vulgárních, diskreditačních článků. Zástupce protistrany, advokát bulvárního listu, se sebevědomě usmívá a soudce Adam Klos dobře ví, proč. Ani on nepochybuje, že výkon bulvárního plátku byl nevkusný a nechutný. Jenže některé věci soudit nelze – například nevkus. Rozhodne se postupovat jako skutečný soudce, tedy soudit skutky, nikoli pocity. Ne nadarmo se říká, že ďábel se skrývá v detailu. Právě tyto detaily ukazují, že pravda je na obou stranách. Přes všechny slzy a nabubřelá slova případ míří k zásadní otázce "jak to je?" Má přednost ochrana osobnosti před veřejným zájmem lidí o informace? Nebo je to naopak?
DÍL 6: Střelec (Střelec) - Žalovaný Petr Janota zasáhl žalujícího Jiřího Zdražila legálně drženou střelnou zbraní a způsobil mu zranění s následky. Ke střelbě došlo na Janotově pozemku, kde Zdražil se svými kumpány kradl. Žalovaný byl však již trestán za nepřiměřenou obranu. Situace je od samého počátku komplikovaná a soudce začíná rozplétat klubko protichůdných tvrzení a účelových triků. Janota je neustálými výhrůžkami a útoky ze Zdražilovy strany psychicky zdeptán. Adam cítí bezmoc žalovaného střelce i suverenitu žalujícího zloděje, ale jako soudce nesmí na emoce brát žádné ohledy.
DÍL 7: Válka pokračuje (Válka pokračuje) - Paulusovi jsou zpět! Tentokrát nejde o syna, ale o peníze. Adam nepochybuje, že to bude složitější než dříve. Navíc proti němu opět stojí v podobě Paulusovy obhájkyně jeho vlastní matka. Suma, o kterou se manželé soudí, je ohromná, což přilákalo pozornost médií. Boj je podle očekávání drsný, plný klamavých úniků, pokusů o znevážení, argumentů rafinovaných i nízkých. Adam však zachytí zajímavý motiv, týkající se Paulusovy staré matky.
DÍL 8: Rodina (Rodina) - Spor v rodině. Spor o vlastnictví nemovitostí. Spor o opatrovnictví. Spor o peníze. Chamtivost, alkoholismus, nátlak. Tak by se dal shrnout nový případ na Adamově stole.
DÍL 9: Kladivo na důchodce (Kladivo na důchodce) - Máme tu praktiky tzv. šmejdů. Důchodkyně je obviněná z nezaplacení výrobku, který měla zakoupit na prodejní akci pro důchodce. Paní Brázdová tvrdí, že smlouvu podepsala pod nátlakem. Před Adamem leží případ, který se řadí k těm nejnepříjemnějším. Bezmocné stáří proti drzosti vynalézavých obchodníků, kteří se neštítí ničeho. Důkazy žalující strany jsou přinejmenším pochybné. Výpověď obžalované staré paní o průběhu prodejní akce žaluje sama o sobě. Drzost, nezdvořilost, pohrdání účastníky akcí. Ale někde musí být bod, který je konkrétní, uchopitelný a nezpochybnitelný.
DÍL 10: Odlišnost (Odlišnost) - Na jedné straně stojí škola se všemi svými pedagogy a ředitelkou v čele a proti ní nemocný nezletilý chlapec, jež byl obětí šikany. Žalující otec to vyslovuje jasně a naplno. Selhání odpovědnosti dospělých, nezájem, neprofesionalita. Petr se pokusil o sebevraždu a skončil v psychiatrické léčebně. Na druhou stranu rodina školáka žije alternativním způsobem, který ji značně odlišuje od ostatních. I to může být příčinou šikany – odlišnost.
DÍL 11: Kněz (Kněz) - Adam se probouzí na skládce odpadu, netuší však, jak se tam dostal. Nepamatuje si žádné telefonní číslo. Je špinavý, smrdí a nikdo s ním nechce nic mít. Správce areálu i ostraha nákupního centra ho má za bezdomovce a opilce. Stal se jedním z mnoha. Tomuto však předcházely události, které Adama donutily přemýšlet o životě, svém i ostatních. Mladá žena se starala o kněze. Sblížili se, milovali se, ona otěhotněla. Dítě žilo s nimi, ale otec Formánek nakonec spáchal sebevraždu. Zřejmě neunesl tíhu porušení morálního principu. Ale teď jde o osud dítěte, matka totiž nemá z čeho žít. Nemá nárok ani na sociální dávky. Jak prokázat otcovství mrtvého otce? Soudce stojí před mimořádně složitou a citlivou otázkou, šlo přece o kněze. Svědci toho vztahu odpovídají rozdílně, někdo připouští knězovo otcovství, jiný zásadně nikoliv.
DÍL 12: Místo narození (Místo narození) - Žalobkyně Elena Hanáková porodila doma. Tvrdí, že překotně. Protože nevěděla, jak přestřihnout pupeční šňůru novorozeného dítěte, přivolala žalovaného – lékaře záchranné služby. Ten nařídil převoz dítěte do nemocnice. S tím Hanáková zásadně nesouhlasila, a když na něm lékař trval a s pomocí policie ho prosadil, zažalovala ho pro porušení práva na ochranu svou i dítěte. Průběh soudu je však mimořádně složitý. Takřka na každý jeho bod je možné pohlížet jinak, z hlediska matky a jejího druha, ale i z hlediska lékaře. A navíc z hlediska medicíny. Adam se prodírá protichůdnými stanovisky, obviněními, argumenty rozumnými i zdánlivě nepochopitelnými. Co za tím vším je? Jde o omezení osobních práv matky, která porodila doma? Má být odškodněna nebo je to úplně jinak?
DÍL 13: Exekuce (Exekuce) - Únavná kauza o vynětí věcí z exekuce. Kolem milionu případů ročně, a každý vyžaduje spoustu práce. Doložení skutečnosti nebývá jednoduché. Spadá věc do majetku toho, na koho byla exekuce uvalena, nebo patří někomu jinému? Úděsná představa hledání starých dokumentů a účtenek. Mít to štěstí, že věc byla placena kartou. To, co se může někomu zdát banální, může mít pro jiného velký význam. Finanční, ale i citový. Adamův případ je vyostřen tím, že exekuce je uvalena na syna, ale platí za ni jeho otec. Jak se dobrat pravdy, když důkazy jsou beznadějně staré a otec a syn jsou charakterově velmi rozdílní lidé. A přesto, že jde o peníze, zažije soudce Adam Klos ve své soudní síni nečekané a překvapivé gesto velkorysosti i odpovědnosti. Malé světélko naděje, že lidé mohou být i jiní, než se v soudní síni očekává.
Producent - Ceská Televize
https://www.csfd.cz/film/351881-zivot-a-doba-soudce-a-k/
Obsah dílů
1.série (2014)
DÍL 1: Osamělost (Osamělost) - Hned první kauza mladého soudce Adama Klose patří k těm nejtěžším a nejbolestnějším. Kdo bude pečovat o tříletou Moniku? Egoistický otec, či téměř zhroucená matka? Dohoda je v nedohlednu. Ale ani Adam to v životě nemá zrovna lehké. Rozešla se s ním dlouholetá partnerka, má pocit vyhoření a potřebuje pomoc psychologa, aby cesta z problémů měla alespoň obrysy. Rodiče, oba vysoce postavení právníci, mu pomoci nedovedou. Mezi lidmi ve svém adresáři nenašel nikoho, komu by se se svými problémy dokázal svěřit, tak se rozhodne vyhledat odbornou pomoc. A aby toho nebylo málo, obdrží podivný anonymní e-mail a později SMSku, které nejasně vyhrožují. Ale tohle není nic proti tomu, co mu připraví zdánlivě banální případ péče o dítě, který soudí.
DÍL 2: Chudák skřítek Melichar (Chudák skřítek Melichar) - Skřítka Melichara si pamatuje soudce Klos z dětství. Stejně tak i jeho matka na něj vzpomíná s úsměvem na rtech. Vzpomněla si, jak pan Potěšil nosil skřítkovu hlavu přivázanou na rameni jako papouška. V tomhle sporu by jejímu synovi pomohlo, kdyby si pamatovala, kdy přesně to bylo. Komu tedy loutka právem náleží? Divadlu Červánek, které vzniklo krátce po revoluci, nebo loutkáři a umělci J. K. Potěšilovi, jenž byl v divadle zaměstnán a v závěti ji odkázal někomu jinému? Případ se někdy zdá být absurdní. Při soudních jednáních vyvstávají na povrch skutečnosti až groteskní. Podstatou celého sporu jsou jak jinak než peníze.
DÍL 3: Paulusová versus Paulus (Paulusová versus Paulus) - Máme tu opět boj o dítě. Protentokrát proti sobě stojí miliardář Paulus, jehož zastupuje Adamova matka, a jeho manželka. Celý případ je ostře sledován médii. Před soudem stojí dvě velmi silné osobnosti, jedna silnější než druhá, jež spojuje desetiletý syn Petr. Adamova matka, známá a zkušená právnička, zastupuje právě toho nekompromisního a záhadného miliardáře, který mlží o svých financích. Přestože vlastní letadlo, byty a mnoho dalšího, sám tvrdí, že pobírá plat okolo třiceti tisíc měsíčně před zdaněním. Nebude to však jen souboj mezi Paulusovými, jehož je soudcem, ale i mezi ním a matkou. Tajemství se stále kumulují. Vztah jeho rodičů, rodinná situace psycholožky, podivná závada na letadle, samé otázky a žádné odpovědi. Adam obdrží další anonym, tentokrát je to dopis. Opět obsahuje biblickou výhrůžku. Adam je rozhodnutý zapojit se do celé věci osobně.
DÍL 4: Luketka (Luketka) - Takto údajně američtí vojáci volali na hezké české holky a z toho vzniklo označení pro atraktivní dívku – luketka. Atraktivní žena, Simona Knitlová žaluje své kolegy i firmu, z níž byla nedlouho po druhé stížnosti propuštěna, pro sexuální obtěžování na pracovišti a diskriminaci kvůli pohlaví. Na jedné straně žalující oběť, na straně druhé bezúhonní a ve dvou případech i ženatí muži. Zdánlivě banální záležitost se stává složitou. Žaloba je čím dál emotivnější, obhajoba se stává stále více nevkusnou. Předkládá vykonstruované a oběť ponižující důkazy.
DÍL 5: Diskrétní odpad (Diskrétní odpad) - Známá zpěvačka žaluje bulvární list za sérii vulgárních, diskreditačních článků. Zástupce protistrany, advokát bulvárního listu, se sebevědomě usmívá a soudce Adam Klos dobře ví, proč. Ani on nepochybuje, že výkon bulvárního plátku byl nevkusný a nechutný. Jenže některé věci soudit nelze – například nevkus. Rozhodne se postupovat jako skutečný soudce, tedy soudit skutky, nikoli pocity. Ne nadarmo se říká, že ďábel se skrývá v detailu. Právě tyto detaily ukazují, že pravda je na obou stranách. Přes všechny slzy a nabubřelá slova případ míří k zásadní otázce "jak to je?" Má přednost ochrana osobnosti před veřejným zájmem lidí o informace? Nebo je to naopak?
DÍL 6: Střelec (Střelec) - Žalovaný Petr Janota zasáhl žalujícího Jiřího Zdražila legálně drženou střelnou zbraní a způsobil mu zranění s následky. Ke střelbě došlo na Janotově pozemku, kde Zdražil se svými kumpány kradl. Žalovaný byl však již trestán za nepřiměřenou obranu. Situace je od samého počátku komplikovaná a soudce začíná rozplétat klubko protichůdných tvrzení a účelových triků. Janota je neustálými výhrůžkami a útoky ze Zdražilovy strany psychicky zdeptán. Adam cítí bezmoc žalovaného střelce i suverenitu žalujícího zloděje, ale jako soudce nesmí na emoce brát žádné ohledy.
DÍL 7: Válka pokračuje (Válka pokračuje) - Paulusovi jsou zpět! Tentokrát nejde o syna, ale o peníze. Adam nepochybuje, že to bude složitější než dříve. Navíc proti němu opět stojí v podobě Paulusovy obhájkyně jeho vlastní matka. Suma, o kterou se manželé soudí, je ohromná, což přilákalo pozornost médií. Boj je podle očekávání drsný, plný klamavých úniků, pokusů o znevážení, argumentů rafinovaných i nízkých. Adam však zachytí zajímavý motiv, týkající se Paulusovy staré matky.
DÍL 8: Rodina (Rodina) - Spor v rodině. Spor o vlastnictví nemovitostí. Spor o opatrovnictví. Spor o peníze. Chamtivost, alkoholismus, nátlak. Tak by se dal shrnout nový případ na Adamově stole.
DÍL 9: Kladivo na důchodce (Kladivo na důchodce) - Máme tu praktiky tzv. šmejdů. Důchodkyně je obviněná z nezaplacení výrobku, který měla zakoupit na prodejní akci pro důchodce. Paní Brázdová tvrdí, že smlouvu podepsala pod nátlakem. Před Adamem leží případ, který se řadí k těm nejnepříjemnějším. Bezmocné stáří proti drzosti vynalézavých obchodníků, kteří se neštítí ničeho. Důkazy žalující strany jsou přinejmenším pochybné. Výpověď obžalované staré paní o průběhu prodejní akce žaluje sama o sobě. Drzost, nezdvořilost, pohrdání účastníky akcí. Ale někde musí být bod, který je konkrétní, uchopitelný a nezpochybnitelný.
DÍL 10: Odlišnost (Odlišnost) - Na jedné straně stojí škola se všemi svými pedagogy a ředitelkou v čele a proti ní nemocný nezletilý chlapec, jež byl obětí šikany. Žalující otec to vyslovuje jasně a naplno. Selhání odpovědnosti dospělých, nezájem, neprofesionalita. Petr se pokusil o sebevraždu a skončil v psychiatrické léčebně. Na druhou stranu rodina školáka žije alternativním způsobem, který ji značně odlišuje od ostatních. I to může být příčinou šikany – odlišnost.
DÍL 11: Kněz (Kněz) - Adam se probouzí na skládce odpadu, netuší však, jak se tam dostal. Nepamatuje si žádné telefonní číslo. Je špinavý, smrdí a nikdo s ním nechce nic mít. Správce areálu i ostraha nákupního centra ho má za bezdomovce a opilce. Stal se jedním z mnoha. Tomuto však předcházely události, které Adama donutily přemýšlet o životě, svém i ostatních. Mladá žena se starala o kněze. Sblížili se, milovali se, ona otěhotněla. Dítě žilo s nimi, ale otec Formánek nakonec spáchal sebevraždu. Zřejmě neunesl tíhu porušení morálního principu. Ale teď jde o osud dítěte, matka totiž nemá z čeho žít. Nemá nárok ani na sociální dávky. Jak prokázat otcovství mrtvého otce? Soudce stojí před mimořádně složitou a citlivou otázkou, šlo přece o kněze. Svědci toho vztahu odpovídají rozdílně, někdo připouští knězovo otcovství, jiný zásadně nikoliv.
DÍL 12: Místo narození (Místo narození) - Žalobkyně Elena Hanáková porodila doma. Tvrdí, že překotně. Protože nevěděla, jak přestřihnout pupeční šňůru novorozeného dítěte, přivolala žalovaného – lékaře záchranné služby. Ten nařídil převoz dítěte do nemocnice. S tím Hanáková zásadně nesouhlasila, a když na něm lékař trval a s pomocí policie ho prosadil, zažalovala ho pro porušení práva na ochranu svou i dítěte. Průběh soudu je však mimořádně složitý. Takřka na každý jeho bod je možné pohlížet jinak, z hlediska matky a jejího druha, ale i z hlediska lékaře. A navíc z hlediska medicíny. Adam se prodírá protichůdnými stanovisky, obviněními, argumenty rozumnými i zdánlivě nepochopitelnými. Co za tím vším je? Jde o omezení osobních práv matky, která porodila doma? Má být odškodněna nebo je to úplně jinak?
DÍL 13: Exekuce (Exekuce) - Únavná kauza o vynětí věcí z exekuce. Kolem milionu případů ročně, a každý vyžaduje spoustu práce. Doložení skutečnosti nebývá jednoduché. Spadá věc do majetku toho, na koho byla exekuce uvalena, nebo patří někomu jinému? Úděsná představa hledání starých dokumentů a účtenek. Mít to štěstí, že věc byla placena kartou. To, co se může někomu zdát banální, může mít pro jiného velký význam. Finanční, ale i citový. Adamův případ je vyostřen tím, že exekuce je uvalena na syna, ale platí za ni jeho otec. Jak se dobrat pravdy, když důkazy jsou beznadějně staré a otec a syn jsou charakterově velmi rozdílní lidé. A přesto, že jde o peníze, zažije soudce Adam Klos ve své soudní síni nečekané a překvapivé gesto velkorysosti i odpovědnosti. Malé světélko naděje, že lidé mohou být i jiní, než se v soudní síni očekává.
Producent - Ceská Televize
https://www.csfd.cz/film/351881-zivot-a-doba-soudce-a-k/