Zemřít je snadné / Command Performance (2009/93/USA/Akční, Drama, Thriller) 49%

23.01.2022 13:29
JEDNOU VĚTOU
„Zemřít je snadné."

OBSAH
Dolph Lundgren je bubeníkem významné americké rockové skupiny, která nyní hraje v Moskvě ruskému premiérovi. Vzápětí na štace vniknou zločinci a Dolph Lundgren, bývalý mariňák, se vrhá znovu do akce.(oficiální text distributora)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Tomuhle se říká autorský film! Lundgrenovi bohužel narozdíl od Slye chybí jedna podstatná věc: prachy. Herecký ansámbl tu je masem na porážku, efekty jsou protažený Photoshopem a celý film má odér brakové Smrtonosné pasti. Lundgren jako herec jednoho výrazu ani ty hlášky nesolí pořádně, i když občasné kopnutí do hudebního průmyslu je hodně fajn. Dvě hvězdičky za to, že palička prošla hlavou a krk kytary břichem. Po dlouhé době film, u kterého jsem se od srdce bavil ve všech možných směrech. I těch negativních. (Satan) 2*

Ze začátku jsem myslel, že to točil chlap s Parkinsonovou chorobou, ale NAŠTĚSTÍ se to během rozuzlení vylepšilo. Námět? Opět styl jeden hrdina proti teroristům, co se chtěj mstít. Tentokrát to není ani na lodi se Seagalem, ani v mrakodrapu s Willisem a ani v bílým domě s Butlerem. Je to v O2 areně s Lundgrenem. (tu O2 arenu berte jako vtip.) Hlášky nic moc, akce celkem dost slušná a celkově je to takový průměrný, obyčejný akčnák, který s ničím novým nepřichází. (SeBig) 3*

VELKÁ RECENZE
Plány komunistických teroristů zhatí hrdina kapitalistické vlasti na slovo vzatý - Dolph Lundgren. Když soudruzi teroristé přeruší krvavým aktem moskevský koncert populární americké zpěvačky na který dorazil i ruský prezident se svými dvěma dcerami, je z toho rázem poprask. O bezpečí pěvecké hvězdy a rodiny ruského prezidenta se dokáže postarat jediný muž, který si nenasral do kalhot a je shodou okolností bubeníkem v předkapele zpěvačky a o jeho minulosti se příliš neví. A hlavně za vším hledejte (dávnou) pomstu. I za tímto teroristickým činem. Tak tohle byl bizár snímek.
Co scéna, to nějaký nepochopitelný nebo absurdní moment. Film z kategorie C až D tím doslova přetékal až vznikl neodbytný dojem, že to byl úmysl to takto pojmout a myslím, že mu to zachránilo prdel. Měl jsem tu čest poprvé se obeznámit s režií pana Lundgrena, ač jsem se tomu setkání dlouhou dobu vřele vyhýbal. Mám neomylný pocit, že v tomhle filmu téměř neexistovala. Slovo "téměř" je na místě, protože ačkoliv film je to příšerně debilní od začátku až do konce, tak se mně ho nějakým způsobem zželelo, zvláště, když se v mnoha scénách krví a brutalitou nešetří a dokonce se objeví hláška "pozor na vlasy", a to ve scéně, kdy terorista uchopí našeho hrdinu za čupřinu nad čelem a ten mu místo laku na vlasy poděkuje bubenickou paličkou vraženou do krku.
A tak bych mohl pokračovat. Lundgren je v akci ve svém živlu a překvapivě působil dobře i za bicími. Melissa Molinaro je v roli popové princezny atraktivní, ale těžko by si za předkapelu vybrala tvrdé rockery. Ačkoliv úvodní zachycení atmosféry koncertu řadím k tomu, co se z režijního hlediska povedlo. Dalším plusem je akční tempo a jen minimum prostoru na oddech. Samozřejmě Lundgren to všechno pospojoval režijně dost ledabyle a určitě má v režii co zlepšovat. Pokud ovšem se spokojí s rukopisem pro filmy ryze slaboduchého ražení, tak je to hotový Spielberg céčkové kategorie.
O dalším se nemá smysl rozepisovat. Ono je to totiž všechno při své tragické blbosti myšleno vážně a případný nadhled je jen aktem zoufalství. Pokud jste příznivci svalů Dolpha Lundgrena a filmů, které jsou připomínkou starých časů americko - ruských napjatých vztahů, tak tohle je přesně film, který hledáte. V jiném případě z toho hodně rychle vycouvejte. A možná je to nepřiznaná komedie. Mé hodnocení: 60% (king)

DABING
1.DABING (DVD)
V českém znění: Pavel Soukup - Dolph Lundgren (Joe), Zdeněk Mahdal - Dave Legeno (Oleg Kazov), Pavel Vondra - James Chalke, Slavi Slavov (Vladimir, kapitán Simenov), Kateřina Velebová - Melissa Smith (Venuša), Martin Zahálka - Hristo Shopov (prezident Petrov), Bohuslav Kalva - Harry Anichkin (generál Voroshilov), Libor Hruška - Zahary Baharov (Mikhail Kapista), Ivana Korolová - Ida Lundgren, Robin Dobson (Anna Petrovová, Yana Petrovová), Karel Richter - Clement von Franckenstein (velvyslanec Bradley), Klára Sochorová - Katarzyna Wolejnio (major Pavliková), Jolana Smyčková - Shelly Varod (Ali Connorová), Filip Švarc - Atanas Srebrev (Enzo), Jakub Saic - Raicho Vasilev (Anton), Libor Terš - Valentin Ganev (ministr), Zbyšek Horák - Ivaylo Geraskov (Leonid Gordov + titulky), Michal Holán - Naum Shopov, Darin Angelov (Peter, kameraman), Ludvík Král - Vladimir Kolev (Nikolai) a další
Překlad: Martin Gust
Zvuk: Pavel Davídek
Produkce: Leoš Lanči
Dialogy a režie: Zdeněk Mahdal
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska 2010

2.DABING (Prima)
V českém znění: Pavel Soukup - Dolph Lundgren (Joe), Martin Stránský - Dave Legeno (Oleg Kazov), Jan Vondráček - Hristo Shopov (prezident Petrov), Marek Holý - Zahary Baharov (Mikhail Kapista), Nikola Votočková, Aneta Talpová, Tereza Bebarová, Kateřina Lojdová, Petr Oliva, Gustav Bubník, Bohdan Tůma, Svatopluk Schuller, Ivo Novák, Radovan Vaculík, Daniel Dítě, Otakar Brousek ml., Tomáš Čisárik, Zbyšek Horák, Jan Szymik, Filip Jančík (titulky) a další
Překlad: Petr Zenkl
Zvuk: Tomáš Čisárik
Dialogy: Pavla Horňáková
Produkce: Zdena Sirotková, Jana Janoušková
Vedoucí dramaturg: Lucie Musílková
Šéfproducent: Jaroslav Richtr
Režie: Filip Jančík
Vyrobila: FTV Prima, spol. s r.o. ve studiu S Pro Alfa CZ a.s. v roce 2011

Premiéra ČR: -
Premiéra USA: 3.11.2009 (DVD and Blu-ray premiere)
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 11.2.2011 H.C.E.
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

Náklady (Rozpočet) - $ 6 000 000

FILMY NA SPOLEČNÉM DVD
Krvavý Bangkok gastonrolinc.cms.webnode.cz/news/zemrit-je-snadne-command-performance-2009-93-usa-akcni-drama-thriller-49/
Akční / Drama, USA / Thajsko, 2014
Režie: Ekachai Uekrongtham, Hrají: Dolph Lundgren, Tony Jaa

Zemřít je snadné gastonrolinc.preview.webnode.cz/news/zemrit-je-snadne-command-performance-2009-93-usa-akcni-drama-thriller-49/
Akční / Drama, USA, 2009
Režie: Dolph Lundgren, Hrají: Dolph Lundgren, Melissa Molinaro

Tvůrci a herci
Dolph Lundgren (Režie), Les Weldon (Produkce), Danny Lerner (Produkce), Adam Nordén (Hudba), Marc Windon (Kamera), Peter Hollywood (Střih), Marianne Stanicheva (Casting), Carlos Silva Da Silva (Scénografie), Jasmina Vasileva (Kostýmy), Chad J. Hughes (Zvuk), Sofi Hvarleva (Masky), Ivon Ivanova (Masky), Dolph Lundgren (Scénář), Steve Latshaw (Scénář), Dolph Lundgren (Herec), Melissa Molinaro (Herec), Zahary Baharov (Herec), Hristo Shopov (Herec), Raicho Vasilev (Herec), Dave Legeno (Herec), Shelly Varod (Herec), Valentin Ganev (Herec), Atanas Srebrev (Herec), Julian Vergov (Herec), Velislav Pavlov (Herec), Clement von Franckenstein (Herec), Ivaylo Geraskov (Herec), Vladimir Kolev (Herec), James Chalke (Herec), Les Weldon (Herec), Kathryn Le (Herec)

2009/93/USA/Akční, Drama, Thriller

Zajímavost k filmu
- Po filmech Inkvizitor (2005), Diamantoví psi (2007) a Přímý kontakt (2009) se jedná již o čtvrtou spolupráci hereckého dua Dolph Lundgren (Joe) a Raicho Vasilev (Anton).