Kaštánek (seriál) / Kastanjemanden (Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller, Dánsko, 2021, 5 h 31 min (Minutáž: 52–59 min)) 80%
07.01.2023 01:27
JEDNOU VĚTOU
„Na místě brutální vraždy se najde figurka z kaštanů a na základě téhle stopy pak dvojice detektivů pátrá po vrahovi, který má prsty ve zmizení dcery známé političky."
OBSAH
Kaštánek je příběhem o třech bestiálních vraždách žen, vrah jim zaživa odřezává ruce, skončí na útěku někde v lese... Kromě toho další oběť vždy nejprve udá na sociální službě s tím , že se obviněná a vzápětí mrtvá matka nestará o své děti. Vraždy Laury Kjaerové, Anne Sejer Lassenové a Jessie Kviumové vyšetřuje Naia Thulinová (Danica Gastan2 resizeCurcic), moc se jí do toho nechce, protože nadřízenému právě chtěla dát výpověď a najít si něco klidnějšího. Má dceru Le, stará se o ni její nebiologický dědeček, neboť matka nemá při náročné profesi na výchovu čas. To se má v nové práci rychle změnit. Na pomoc jí šéf určí jistého Marka Hesseho z Interpolu, není zcela ve své kůži a Thulinová si na něj stěžuje. Neví, že mu v hořícím domě zemřela žena a tříměsíční dcerka. Taktický ponor do osobních životů je součástí narativní strategie „skandi“ seriálů, o hlavních hrdinech víme téměř vše. Obvykle jde o složitá rodičovská i partnerská dilemata, nezřídka jsou vyšetřovatelé postiženi nějakou psychickou poruchou, nebo mají působivý druh post stresového syndromu, jako památku na výrazně dramatický pracovní okamžik. Honba za vrahem má takto určenými postavami, často s propojením na vražedné motivy, hlubší psychologický účinek a posouvá boj racionality s Gastan3 resizepudy k realistickým polohám.
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Ubita, bez levé ruky, s proraženou lebkou skrze oko, pohozená na dětském hřišti. Na místě činu vyšetřovatelé najdou panáčka z kaštanů, který nese otisk prstu malé Kristine, zavražděné dcery významné dánské političky. A za čas se objeví další oběť, tentokrát bez dvou končetin. Panák z kaštanů s otiskem nechybí. Bestiální vraždy, sychravé počasí, depresivní postavy (i na straně vyšetřovatelů) a ústřední děsivá rekvizita. A už se to veze. Kriminalistka Naia Thulin chce na jiné oddělení, aby měla víc času na malou dcerku, případy ale ještě skončí u ní. Jejím dočasným kolegou se stane jistý Mark Hess. Oba vyšetřovatelé jsou uzavřenější povahy, oba prožívají určitá složitá rodičovská/partnerská období, jednají spíše na vlastní pěst. A tvůrci znovu dokazují, že synonymem pro Skandinávii je neskutečně ponurá atmosféra. Jasně, nápady u severského modelu kriminálního žánru mají své limity, nicméně když někdo umí... Tvůrci nás nakonec protáhnou četnými slepými uličkami, udrží konstantní napětí a nabídnou vlastně i uspokojivý závěr. (castor) 4*
Hodně kvalitní detektivní minisérie, ze které mluví především Skandinávie a až pak skutečnost, že série spadá pod Netflix. Konečně něco, co připomíná kinematografii Skandinávie před deseti lety. Neskutečně ponurá, ale přesto výrazně výpravná záležitost od scénáristů Mostu, kteří měli dobrý knižní základ pro to, aby se Kaštánek stal jednou z nejvýraznějších detektivních událostí posledních let. (Malarkey) 4*
Můj největší problém s Kaštánkem je ten, že jsem četl knihu dávno předtím, než vznikl seriál a chtě nechtě to moje hodnocení ovlivňuje. Jak známo, člověk si prostě představuje, jak má adaptace vypadat, co by mělo být natočeno lépe a hlavně - zná předem pachatele. Takže oprostit se od toho je mnohem těžší, než kriticky hodnotit například nevýraznost hlavní dvojice anebo dost pozvolné tempo vyprávění. Ale opravdu, pokud zvládnete cca jeden a půl dílu, kdy se toho moc neděje, čeká vás sever takový, jak ho máte rádi. A jako třešnička na dortu čestná role pro Bjarne Henriksena! 70%. (Tosim) 4*
VELKÁ RECENZE
Máte rádi kaštany? A děláte z nich rádi figurky? Tak to možná kráčíte ve stopách sériového vraha oceněného kriminálního příběhu z dílny dánského scénáristy Sorena Sveistrupa, který si svou publikací v roce 2018 vytvořil slušnou čtenářskou základnu. Mysteriózní zápletka ale letos díky šestidílné minisérii od Netflixu získala zcela nový rozměr, jemuž vévodí srbská herečka Danica Curcic a Mikkel Boe Folsgaard. Kaštánek sleduje ústřední dvojici dánských detektivů, kteří stojí nejen před sérií brutálních vražd, ale současně čelí i rozkladu svých osobních životů, což se přirozeně podepisuje na jejich přístupu k práci.
Úvodní sekvence z roku 1987 diváka hned zkraje nekompromisně vrhá do zkrvaveného místa činu, jež oplývá několika mrtvolami a jednou jedinou stopou, drobnou kaštanovou figurkou. Ta se jakožto podivuhodný motiv objeví o několik dekád později, kdy v čele vyšetřování stojí Naina Thulinová a Mark Hess alias dva talentovaní detektivové, kteří jsou přesně tak nudní, jak subžánr kriminálního dramatu vyžaduje.
Thulinová je ve své podstatě svobodná matka, která se marně snaží skloubit mateřské povinnosti s časově náročnou prací na oddělení vražd. Hess naopak vnímá své místo na kodaňském ústředí jako přestupní stanici, kde se může v tichosti vyrovnat se svou vlastní minulostí. Do otřepaných charakterových klišé ale vstupuje velice poutavá skládačka, která je sice opravdu daleko za hranicemi rutinního případu, bohužel je přímo modelovým příkladem toho, na co jsme v rámci žánrových konvencí skandinávského noiru zvyklí.
Vrah, jehož traumatizující zážitky z dětství rezonují přítomností, dopady na vrcholné politiky a policejní tým, jenž naráží na jednu falešnou stopu za druhou. Slepé uličky však budují mistrně košatý narativ, který diváka napříč notoricky známým atributům přímo pohltí a jenom tak nepustí. V některých pasážích navíc pronikáme do myslí hlavních postav a ocitáme se s nimi na prahu jejich vzpomínek, což obecné vtažení do děje ještě více umocňuje. Na výsledném dojmu se ale v nemalé míře podílí také mizanscéna, která je stylizována do ponurých barev, čemuž dokonale sekunduje atmosféra pokročilého podzimu.
Více než pětihodinová stopáž zajišťuje, že tempo vyprávění nikdy nežene události příliš rychle dopředu. Na každou vedlejší linku je dostatek času a pocitově tak nedochází k žádnému krácení, jež zástupcům scandi noiru jednoznačně ubližuje stejně jako nadmíra akce.
Zde tvoří dominantu poměrně dlouhé dialogy, které byly evidentně psány s velkou rozvahou a mnohdy z nich pramení podstatně větší napětí než z prozkoumávaní místa činu. Tam obvykle sehrává klíčovou roli kamera, která za hranicemi policejní pásky nikdy neukáže víc, než je pro daný moment potřeba. Důležité indicie pro rozluštění všech příběhových hádanek tak zůstávají pečlivě střeženy až do úplného konce. Ten následně pro ty, kteří neznají předlohu, pochopitelně přináší skutečně překvapivé zjištění.
Po technické stránce si minisérie bere to nejlepší ze současné kinematografie. Záběry vypadají nádherně a jejich estetika je bohužel občas daleko sympatičtější než představitelé hlavních postav. Jednotlivé prvky retrospektivou protkaného příběhu jsou detailně promyšlené, a pokud jste ochotni přivřít oko v situacích, kdy se protagonisté nechají vtáhnout do laciné pasti, je Kaštánek rozhodně ta správná volba pro chladné podzimní večery.
Minisérie má totiž mechanismy, jež diváka přimějí ignorovat maličkosti a nechají ho soustředit jenom na to, co je skutečně podstatné. Možná proto jsem si všech šest dílů opravdu užil a nyní je se známkou 7 doporučuji ke zhlédnutí všem, kteří mají rádi ponurou atmosféru a ocení kriminální zápletku, která sice na trh nepřináší nic moc nového, ale určitě diváka na chvíli potrápí, a nakonec přinese nečekané rozuzlení.
OBSAH EPIZOD
1. série (2021)
DÍL 1: Epizoda 1 - Thulinová vyšetřuje podivnou vraždu společně s detektivem Hessem, který byl k případu nově přidělen. Rosa Hartungová se vrací do politiky, ale stále se nesmířila se skutečností, že její nezvěstná dcera byla prohlášena za mrtvou.
DÍL 2: Epizoda 2 - Hess využívá neortodoxních metod, aby si potvrdil svou teorii spjatou s případem Hartungové. Detektivové se pokouší vysledovat nové vodítko a Rosa čelí dalším výhružkám.
DÍL 3: Epizoda 3 - Znepokojivý objev vede detektivy k myšlence, že mají před vrahem navrch. Pouští se do riskantního plánu, aby vraha vylákali.
DÍL 4: Epizoda 4 - Situace kolem rodiny Hartungových začíná být velmi napjatá. Detektivové nachází nesrovnalosti v případu jejich zmizelé dcery a výhružky proti političce eskalují.
DÍL 5: Epizoda 5 - Thulinovou a Hesse neustále trápí všechny nezodpovězené otázky. Rosa dostane tvrdou ránu, a to ovlivní její kariéru.
DÍL 6: Epizoda 6 - Thulinová a Hess mají řešení na dosah. Všechna tajemství Kaštánka jsou odhalena, jenže něčí život je ve velkém nebezpečí.
DABING
1.DABING (Netflix)
1. série
V českém znění: Pavel Vondrák - Mikkel Boe Folsgaard (Mark Hess), Anna Brousková - Danica Curcic (Naia Thulinová), Jan Šťastný - Lars Ranthe (Nylander), Eliška Nezvalová - Iben Dorner (Rosa Hartungová), Petr Lněnička - Esben Dalgaard Andersen (Steen Hartung), Linda Křišťálová - Liva Forsberg (Le Thulinová), Adam Ipser - Louis Nass-Schmidt (Gustav Hartung)
Dále v českém znění: Tomáš Juřička, Kateřina Peřinová, Jakub Saic, Martin Sobotka, Filip Švarc, Libor Terš, Martin Zahálka, Petr Neskusil, Regina Řandová, Zuzana Skalická, Pavel Šrom, Terezie Taberyová, Jiří Valšuba, Ivo Novák, René Slováčková, Michal Michálek
Překlad: Václav Patera
Dialogy: Zlata Částková
Produkce: Zdena Sirotková
Zvuk: Tomáš Čisárik
Výsledný mix: Jiří Nižník
Režie: Michal Michálek
Pro Netflix vyrobilo Studio Beep ve studiu babidabi - 2021
„Na místě brutální vraždy se najde figurka z kaštanů a na základě téhle stopy pak dvojice detektivů pátrá po vrahovi, který má prsty ve zmizení dcery známé političky."
OBSAH
Kaštánek je příběhem o třech bestiálních vraždách žen, vrah jim zaživa odřezává ruce, skončí na útěku někde v lese... Kromě toho další oběť vždy nejprve udá na sociální službě s tím , že se obviněná a vzápětí mrtvá matka nestará o své děti. Vraždy Laury Kjaerové, Anne Sejer Lassenové a Jessie Kviumové vyšetřuje Naia Thulinová (Danica Gastan2 resizeCurcic), moc se jí do toho nechce, protože nadřízenému právě chtěla dát výpověď a najít si něco klidnějšího. Má dceru Le, stará se o ni její nebiologický dědeček, neboť matka nemá při náročné profesi na výchovu čas. To se má v nové práci rychle změnit. Na pomoc jí šéf určí jistého Marka Hesseho z Interpolu, není zcela ve své kůži a Thulinová si na něj stěžuje. Neví, že mu v hořícím domě zemřela žena a tříměsíční dcerka. Taktický ponor do osobních životů je součástí narativní strategie „skandi“ seriálů, o hlavních hrdinech víme téměř vše. Obvykle jde o složitá rodičovská i partnerská dilemata, nezřídka jsou vyšetřovatelé postiženi nějakou psychickou poruchou, nebo mají působivý druh post stresového syndromu, jako památku na výrazně dramatický pracovní okamžik. Honba za vrahem má takto určenými postavami, často s propojením na vražedné motivy, hlubší psychologický účinek a posouvá boj racionality s Gastan3 resizepudy k realistickým polohám.
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Ubita, bez levé ruky, s proraženou lebkou skrze oko, pohozená na dětském hřišti. Na místě činu vyšetřovatelé najdou panáčka z kaštanů, který nese otisk prstu malé Kristine, zavražděné dcery významné dánské političky. A za čas se objeví další oběť, tentokrát bez dvou končetin. Panák z kaštanů s otiskem nechybí. Bestiální vraždy, sychravé počasí, depresivní postavy (i na straně vyšetřovatelů) a ústřední děsivá rekvizita. A už se to veze. Kriminalistka Naia Thulin chce na jiné oddělení, aby měla víc času na malou dcerku, případy ale ještě skončí u ní. Jejím dočasným kolegou se stane jistý Mark Hess. Oba vyšetřovatelé jsou uzavřenější povahy, oba prožívají určitá složitá rodičovská/partnerská období, jednají spíše na vlastní pěst. A tvůrci znovu dokazují, že synonymem pro Skandinávii je neskutečně ponurá atmosféra. Jasně, nápady u severského modelu kriminálního žánru mají své limity, nicméně když někdo umí... Tvůrci nás nakonec protáhnou četnými slepými uličkami, udrží konstantní napětí a nabídnou vlastně i uspokojivý závěr. (castor) 4*
Hodně kvalitní detektivní minisérie, ze které mluví především Skandinávie a až pak skutečnost, že série spadá pod Netflix. Konečně něco, co připomíná kinematografii Skandinávie před deseti lety. Neskutečně ponurá, ale přesto výrazně výpravná záležitost od scénáristů Mostu, kteří měli dobrý knižní základ pro to, aby se Kaštánek stal jednou z nejvýraznějších detektivních událostí posledních let. (Malarkey) 4*
Můj největší problém s Kaštánkem je ten, že jsem četl knihu dávno předtím, než vznikl seriál a chtě nechtě to moje hodnocení ovlivňuje. Jak známo, člověk si prostě představuje, jak má adaptace vypadat, co by mělo být natočeno lépe a hlavně - zná předem pachatele. Takže oprostit se od toho je mnohem těžší, než kriticky hodnotit například nevýraznost hlavní dvojice anebo dost pozvolné tempo vyprávění. Ale opravdu, pokud zvládnete cca jeden a půl dílu, kdy se toho moc neděje, čeká vás sever takový, jak ho máte rádi. A jako třešnička na dortu čestná role pro Bjarne Henriksena! 70%. (Tosim) 4*
VELKÁ RECENZE
Máte rádi kaštany? A děláte z nich rádi figurky? Tak to možná kráčíte ve stopách sériového vraha oceněného kriminálního příběhu z dílny dánského scénáristy Sorena Sveistrupa, který si svou publikací v roce 2018 vytvořil slušnou čtenářskou základnu. Mysteriózní zápletka ale letos díky šestidílné minisérii od Netflixu získala zcela nový rozměr, jemuž vévodí srbská herečka Danica Curcic a Mikkel Boe Folsgaard. Kaštánek sleduje ústřední dvojici dánských detektivů, kteří stojí nejen před sérií brutálních vražd, ale současně čelí i rozkladu svých osobních životů, což se přirozeně podepisuje na jejich přístupu k práci.
Úvodní sekvence z roku 1987 diváka hned zkraje nekompromisně vrhá do zkrvaveného místa činu, jež oplývá několika mrtvolami a jednou jedinou stopou, drobnou kaštanovou figurkou. Ta se jakožto podivuhodný motiv objeví o několik dekád později, kdy v čele vyšetřování stojí Naina Thulinová a Mark Hess alias dva talentovaní detektivové, kteří jsou přesně tak nudní, jak subžánr kriminálního dramatu vyžaduje.
Thulinová je ve své podstatě svobodná matka, která se marně snaží skloubit mateřské povinnosti s časově náročnou prací na oddělení vražd. Hess naopak vnímá své místo na kodaňském ústředí jako přestupní stanici, kde se může v tichosti vyrovnat se svou vlastní minulostí. Do otřepaných charakterových klišé ale vstupuje velice poutavá skládačka, která je sice opravdu daleko za hranicemi rutinního případu, bohužel je přímo modelovým příkladem toho, na co jsme v rámci žánrových konvencí skandinávského noiru zvyklí.
Vrah, jehož traumatizující zážitky z dětství rezonují přítomností, dopady na vrcholné politiky a policejní tým, jenž naráží na jednu falešnou stopu za druhou. Slepé uličky však budují mistrně košatý narativ, který diváka napříč notoricky známým atributům přímo pohltí a jenom tak nepustí. V některých pasážích navíc pronikáme do myslí hlavních postav a ocitáme se s nimi na prahu jejich vzpomínek, což obecné vtažení do děje ještě více umocňuje. Na výsledném dojmu se ale v nemalé míře podílí také mizanscéna, která je stylizována do ponurých barev, čemuž dokonale sekunduje atmosféra pokročilého podzimu.
Více než pětihodinová stopáž zajišťuje, že tempo vyprávění nikdy nežene události příliš rychle dopředu. Na každou vedlejší linku je dostatek času a pocitově tak nedochází k žádnému krácení, jež zástupcům scandi noiru jednoznačně ubližuje stejně jako nadmíra akce.
Zde tvoří dominantu poměrně dlouhé dialogy, které byly evidentně psány s velkou rozvahou a mnohdy z nich pramení podstatně větší napětí než z prozkoumávaní místa činu. Tam obvykle sehrává klíčovou roli kamera, která za hranicemi policejní pásky nikdy neukáže víc, než je pro daný moment potřeba. Důležité indicie pro rozluštění všech příběhových hádanek tak zůstávají pečlivě střeženy až do úplného konce. Ten následně pro ty, kteří neznají předlohu, pochopitelně přináší skutečně překvapivé zjištění.
Po technické stránce si minisérie bere to nejlepší ze současné kinematografie. Záběry vypadají nádherně a jejich estetika je bohužel občas daleko sympatičtější než představitelé hlavních postav. Jednotlivé prvky retrospektivou protkaného příběhu jsou detailně promyšlené, a pokud jste ochotni přivřít oko v situacích, kdy se protagonisté nechají vtáhnout do laciné pasti, je Kaštánek rozhodně ta správná volba pro chladné podzimní večery.
Minisérie má totiž mechanismy, jež diváka přimějí ignorovat maličkosti a nechají ho soustředit jenom na to, co je skutečně podstatné. Možná proto jsem si všech šest dílů opravdu užil a nyní je se známkou 7 doporučuji ke zhlédnutí všem, kteří mají rádi ponurou atmosféru a ocení kriminální zápletku, která sice na trh nepřináší nic moc nového, ale určitě diváka na chvíli potrápí, a nakonec přinese nečekané rozuzlení.
OBSAH EPIZOD
1. série (2021)
DÍL 1: Epizoda 1 - Thulinová vyšetřuje podivnou vraždu společně s detektivem Hessem, který byl k případu nově přidělen. Rosa Hartungová se vrací do politiky, ale stále se nesmířila se skutečností, že její nezvěstná dcera byla prohlášena za mrtvou.
DÍL 2: Epizoda 2 - Hess využívá neortodoxních metod, aby si potvrdil svou teorii spjatou s případem Hartungové. Detektivové se pokouší vysledovat nové vodítko a Rosa čelí dalším výhružkám.
DÍL 3: Epizoda 3 - Znepokojivý objev vede detektivy k myšlence, že mají před vrahem navrch. Pouští se do riskantního plánu, aby vraha vylákali.
DÍL 4: Epizoda 4 - Situace kolem rodiny Hartungových začíná být velmi napjatá. Detektivové nachází nesrovnalosti v případu jejich zmizelé dcery a výhružky proti političce eskalují.
DÍL 5: Epizoda 5 - Thulinovou a Hesse neustále trápí všechny nezodpovězené otázky. Rosa dostane tvrdou ránu, a to ovlivní její kariéru.
DÍL 6: Epizoda 6 - Thulinová a Hess mají řešení na dosah. Všechna tajemství Kaštánka jsou odhalena, jenže něčí život je ve velkém nebezpečí.
DABING
1.DABING (Netflix)
1. série
V českém znění: Pavel Vondrák - Mikkel Boe Folsgaard (Mark Hess), Anna Brousková - Danica Curcic (Naia Thulinová), Jan Šťastný - Lars Ranthe (Nylander), Eliška Nezvalová - Iben Dorner (Rosa Hartungová), Petr Lněnička - Esben Dalgaard Andersen (Steen Hartung), Linda Křišťálová - Liva Forsberg (Le Thulinová), Adam Ipser - Louis Nass-Schmidt (Gustav Hartung)
Dále v českém znění: Tomáš Juřička, Kateřina Peřinová, Jakub Saic, Martin Sobotka, Filip Švarc, Libor Terš, Martin Zahálka, Petr Neskusil, Regina Řandová, Zuzana Skalická, Pavel Šrom, Terezie Taberyová, Jiří Valšuba, Ivo Novák, René Slováčková, Michal Michálek
Překlad: Václav Patera
Dialogy: Zlata Částková
Produkce: Zdena Sirotková
Zvuk: Tomáš Čisárik
Výsledný mix: Jiří Nižník
Režie: Michal Michálek
Pro Netflix vyrobilo Studio Beep ve studiu babidabi - 2021
Postavy a obsazení
• David Dencik - Simon Genz
• Danica Ćurčić - Naia Thulin
• Simone Lykke - Benedicte Skans
• Mikkel Boe Folsgaard - Mark Hess
• Iben Dorner - Rosa Hartung
• Esben Dalgaard Andersen - Steen Hartung
• Lars Ranthe - Nylander
• Elliott Crosset Hove - Linus Bekker
Ocenění
Robert Awards (Danish Film Awards)
2022 - Kaštánek - Dorte Warnoe Hogh, Mikkel Serup, Morten Kjems Hytten Juhl, Stine Meldgaard Madsen (Nejlepší dánský televizní seriál)
2022 - Kaštánek - Danica Curcic (Nejlepší herečka v seriálu)
2022 - Kaštánek - David Dencik (Nejlepší vedlejší herec v seriálu)
2022 - Kaštánek - Iben Dorner (Nejlepší vedlejší herečka v seriálu)
2022 - Kaštánek - Mikkel Boe Folsgaard (Nejlepší herec v seriálu) (nominace)
2022 - Kaštánek - Esben Dalgaard (Nejlepší vedlejší herec v seriálu) (nominace)
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 29.9.2021 Netflix
Premiéra USA: 29.9.2021 Netflix
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: -
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Poprvé na VOD: 29.9.2021 Netflix
• David Dencik - Simon Genz
• Danica Ćurčić - Naia Thulin
• Simone Lykke - Benedicte Skans
• Mikkel Boe Folsgaard - Mark Hess
• Iben Dorner - Rosa Hartung
• Esben Dalgaard Andersen - Steen Hartung
• Lars Ranthe - Nylander
• Elliott Crosset Hove - Linus Bekker
Ocenění
Robert Awards (Danish Film Awards)
2022 - Kaštánek - Dorte Warnoe Hogh, Mikkel Serup, Morten Kjems Hytten Juhl, Stine Meldgaard Madsen (Nejlepší dánský televizní seriál)
2022 - Kaštánek - Danica Curcic (Nejlepší herečka v seriálu)
2022 - Kaštánek - David Dencik (Nejlepší vedlejší herec v seriálu)
2022 - Kaštánek - Iben Dorner (Nejlepší vedlejší herečka v seriálu)
2022 - Kaštánek - Mikkel Boe Folsgaard (Nejlepší herec v seriálu) (nominace)
2022 - Kaštánek - Esben Dalgaard (Nejlepší vedlejší herec v seriálu) (nominace)
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 29.9.2021 Netflix
Premiéra USA: 29.9.2021 Netflix
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: -
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Poprvé na VOD: 29.9.2021 Netflix
Tvůrci a herci
Kasper Barfoed (Režie), Dorte Warnoe Hogh (Tvůrci), David Sandreuter (Tvůrci), Mikkel Serup (Režie), Morten Kjems Hytten Juhl (Produkce), Stine Meldgaard Madsen (Produkce), Kristian Eidnes Andersen (Hudba), Sine Vadstrup Brooker (Kamera), Louise McLaughlin (Kamera), Cathrine Ambus (Střih), Martin Schade (Střih), Tanja Grunwald (Casting), Thomas Greve (Scénografie), Mathias Hassing (Scénografie), Rikke Simonsen (Kostýmy), Jonas Langkilde (Zvuk), Mick Raaschou (Zvuk), Morten Groth Brandt (Zvuk), Jill Arnfjord (Masky), Dorte Warnoe Hogh (Scénář), David Sandreuter (Scénář), Soren Sveistrup (kniha) (Předloha), Esben Dalgaard (Herec), Danica Curcic (Herec), David Dencik (Herec), Iben Dorner (Herec), Mikkel Boe Folsgaard (Herec), Ali Kazim (Herec), Louis Nass-Schmidt (Herec), Lars Ranthe (Herec), Anders Hove (Herec), Arian Kashef (Herec), Kristine Lauritzen (Herec), Thomas L. Corneliussen (Herec), Samy Andersen (Herec), Morten Brovn (Herec), Marie-Lydie Melono Nokouda (Herec), Jesper Tonnes (Herec), Claudio Morales (Herec), Elisabeth von Rosen (Herec), Vilje Gabrielle Katring-Rasmussen (Herec), Thea Glindorf (Herec)
2021/331/Dánsko/Drama, Krimi, Mysteriózní, Thriller
Zajímavost k filmu
- Herec Anders Hove, jenž ztvárnil dědu Aksela, je ve skutečnosti otcem Elliotta Crosseta Hovea, který hraje uvězněného Linuse Bekkera.
- Minisérie je založena na stejnojmenném románu od Soren Sveistrup.
- Minisérie je založena na stejnojmenném románu od Soren Sveistrup.
Odkazy
Hrají:
Esben Dalgaard, Danica Curcic, David Dencik, Iben Dorner, Mikkel Boe Følsgaard, Ali Kazim, Louis Næss-Schmidt, Lars Ranthe, Anders Hove, Arian Kashef, Kristine Lauritzen, Thomas L. Corneliussen, Samy Andersen, Morten Brovn, Marie-Lydie Melono Nokouda, Jesper Tønnes, Claudio Morales, Elisabeth von Rosen, Vilje Gabrielle Katring-Rasmussen, Thea Glindorf