Půlnoční vlak / The Midnight Meat Train (2008/98/USA/Horor, Mysteriózní, Thriller) 60% -Originál DVD-
07.01.2023 01:27
JEDNOU VĚTOU
„Nejděsivější jízda vašeho života!"
OBSAH
Fotograf Leon žije se svou přítelkyní, servírkou Mayou, a čeká na šanci, jak se prosadit ve světě profesionální fotografie. Maya kontaktuje jejich společného přítele Jurgise a ten naplánuje Leonovi schůzku s úspěšnou ředitelkou umělecké galerie Susan Hoffovou; ta Leonovy práce důkladně prostuduje a poté mu doporučí, aby na jejich kvalitě ještě zapracoval. Rozmrzelý Leon se v noci vydá nazdařbůh do ulic s foťákem a rozhodne se sledovat skupinu tří pobudů k metru. Když napadnou mladou ženu, Leon se za ni postaví a výtržníci utečou. Druhý den Leon zjistí, že je ona mladá žena pohřešovaná. Vydá se na policejní stanici, ale policejní vyšetřovatel Lynn mu nevěnuje moc pozornosti a jeho svědectví zdiskredituje. Leon je posedlý touhou zjistit, co se s ženou stalo a začne bedlivě sledovat stanici metra a její okolí. Když uvidí nasedat do vlaku elegantního řezníka Mahoganyho, začne tušit, že je vrahem on a rozhodne se ho všude sledovat - aniž by tušil, že jde o začátek jeho vlastní cesty do pekel.
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Ryuhei Kitamure. Jeho Aragami byl film, v jehož prostředku jsem si připadal stále jako na jeho začátku, protože se dějově prakticky nehýbal. Midnight meat train je tak posun vpřed. Příběh jednoduchý, avšak zajímavý. Konečně je tu horor, který se nebojí vizuálních nápadů a krve. Skvělá atmosféra, kterou možná kazí jen občasné utíkání "mimo prostory metra", kde už to není tak žhavé. Samotný Vinnie Jones pochopitelně nemá chybu a jeho "řezník" ve spojení s Kitamurovými nápady a kamerou je ozdobou filmu. Co na tom, že některé vizuální lahůdky jsou naprosto povrchní a ignorují například postavení postav v minulém záběru nebo směr jízdy metra. Tyhle lahůdky si divák prostě musí užít, aby ho ve ve strachu dovezli do podivuhodného závěru, který dává divákovi vzpomenout na to, že autoři si "vzali" pár nápadů z krátkého příběhu Clivea Barkera. Závěr je totiž docela tvrdá rána do oka divákovi a někdo po ní bude nadávat na zhovadilost a jiný si prostě řekne "Barker je Barker" a bude klid. Tak jako tak jde o jeden z vizuálně a kamerově nejzajímavějších hororů minimálně tohoto roku. Vždyť jen ta scéna s hlavou ... (Djkoma) 4*
No vida, jak to Vinnie umí s kladivem a to během kariéry ani nehrál za West Ham United.. Digitální metro-jatka utopená v nenápadité kriminální linii. Jinými slovy, okázalé kamerové průlety soupravou a krvavé lázně jen stěží dokážou zakrýt chatrně odvyprávěný příběh se zcela se nehodícím, přesto ryze barkerovským, vyvrcholením. Koneckonců, ani Jones s pokyny: „Mrač se, stejně nic jiného neumíš a opovaž se říct víc než v Gone in Sixty Seconds..“, do své role příliš nezapadl. Přemýšlel jsem, jak by film asi vypadal, kdyby se točil v Česku. Fotografa by hrál Ondra Vetchý, protože má ty kluky s Bleskem zkrátka rád a sadistického vraha, co shání potravu pro bezdomovce nad stanicí, by mohla ztvárnit známa sparťanská ikona, co stejně jako Vinnie často končila ve sprchách předčasně. Distribuční název: "Blikanec mezi Florencí a Hlavním nádrážím" (Gilmour93) 2*
Jako kdyby šli dva režiséři proti sobě. Jeden tvrdí muziku s každou další vraždou, zatímco druhý pobízí mistra Coopera, aby hrál tím dramatičtěji a seriózněji, čím krvavější je celé vlakové podloží. A jakkoli mám Bradleyho herectví rád na sto způsobů, sem s výjimkou několika romantických scén zkrátka nepasuje. Navíc kvůli překvapivě špatné Leslie Bibb a celou druhou polovinu očekávanému závěru nepřišlo žádné překvapení nebo fajn pointa, jen přehnaně výživná barkerovina. (Novoten) 1*
VELKÁ RECENZE
Je to velmi dobrý hororový thriller. Má výborný příběh o fotografovi, který se snaží zachytit skutečný obraz města se všemi jeho temnými stránkami, až se dostane na stopu tajemného muže, o kterém si myslí, že je sériovým vrahem, vraždícím lidi v metru. Jelikož mu nikdo nevěří, začne ho pronásledovat a zjistí, že měl skutečně pravdu, ale o důkazy přijde a vrah začne jít i po něm. A tak musí fotograf bojovat o svůj život a navíc si brzy uvědomuje, že není všechno přesně tak, jak to na první pohled vypadá. Zpracování se mi velmi líbí, na poměry žánru se rozhodně jedná o nadmíru povedené dílo, jelikož děj je po celou dobu až překvapivě zajímavý, najde se zde plno rozmanitých prvků, přičemž k mému překvapení mi sedly úplně všechny, není to ani tak předvídatelné, jak to na první pohled vypadá, tady skutečně jedna zajímavá sekvence střídá druhou a vzhledem ke krátké délce jsem měl pocit, že se tu toho děje víc než dost, takže si to neustále udržuje perfektní tempo. A aby toho nebylo málo, ještě se zde najde i vynikající závěrečná fáze, která je po obsahové stránce téměř jako z jiného filmu. Takže tady se mi líbilo opravdu všechno. Po hororové stránce jsem velmi spokojen, film má zajímavou atmosféru, občas funguje i napětí, ale přednost zde mají přece jen spíše ty drsnější, případně akčnější sekvence. Při nich mě trochu mrzí, že jsou místy až moc digitální, ale to je naštěstí i to jediné, co jim můžu vytknout, jinak jsou perfektně drsné, přišlo mi to tak příjemně morbidně, přičemž obětí je plno, takže se je na co dívat, ale hlavně jsou mimořádně nápadité, ať už po obsahové nebo vizuální stránce a tak se zde najde několik nezapomenutelných scén nebo momentů. Za zmínku stojí hlavně záběry z pohledu oběti, souboj při otáčející se kameře, ale prakticky i všechno ostatní. Herecké obsazení je výborné, Bradley Cooper v hlavní roli mě už nikdy nebavil tak, jak tady, toho vytrvalého fotografa jsem mu věřil, ale i tak si hlavní pozornost zaslouží perfektní Vinnie Jones, zahrál to dokonale a neumím si představit nikoho, kdo by tady seděl více. Ale nezklame ani těch pár zbylých postav. Režie a technická stránka jsou perfektní, skvělá vizuální stránka plná výborných nápadů, zajímavá stylizace více scén, až na ty digitální prvky zde nemám co vytknout, takže Ryuhei Kitamura si zaslouží velkou pochvalu. Sice plné hodnocení nedávám, ale stejně patří Půlnoční vlak mezi to nejlepší, co jsem v tomto žánru vůbec viděl, nenašel jsem zde žádnou slabinu, prostě opravdu povedený film. 82%
DABING
V českém znění: Vilém Udatný - Bradley Cooper (Leon), Dana Černá - Leslie Bibb (Maya), Martina Hudečková - Barbara Eve Harris (Lynn Hadleyová), Petra Tišnovská - Brooke Shields (Susan Hoffová), Marek Libert - Roger Bart (Jurgis), Jindřich Hinke - Tony Curran (řidič), Bohuslav Kalva - Vinnie Jones (Mahogany + titulky), Roman Hájek, Petr Burian, Bohumil Švarc ml., Rudolf Kubík, Anna Brabcová
Překlad: Petr Bělecký
Zvuk: Jiří Bartoš
Produkce: Alena Kyralová
Dialogy a režie: Václav Merhaut
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska v DW Agentuře s.r.o. v roce 2009
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra USA: 1.8.2008 Lionsgate US
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 16.3.2009 (DVD) H.C.E.
Poprvé na DVD: 16.3.2009 H.C.E.
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby celkem - $ 35 500 000
Náklady (Rozpočet) - $ 15 000 000
„Nejděsivější jízda vašeho života!"
OBSAH
Fotograf Leon žije se svou přítelkyní, servírkou Mayou, a čeká na šanci, jak se prosadit ve světě profesionální fotografie. Maya kontaktuje jejich společného přítele Jurgise a ten naplánuje Leonovi schůzku s úspěšnou ředitelkou umělecké galerie Susan Hoffovou; ta Leonovy práce důkladně prostuduje a poté mu doporučí, aby na jejich kvalitě ještě zapracoval. Rozmrzelý Leon se v noci vydá nazdařbůh do ulic s foťákem a rozhodne se sledovat skupinu tří pobudů k metru. Když napadnou mladou ženu, Leon se za ni postaví a výtržníci utečou. Druhý den Leon zjistí, že je ona mladá žena pohřešovaná. Vydá se na policejní stanici, ale policejní vyšetřovatel Lynn mu nevěnuje moc pozornosti a jeho svědectví zdiskredituje. Leon je posedlý touhou zjistit, co se s ženou stalo a začne bedlivě sledovat stanici metra a její okolí. Když uvidí nasedat do vlaku elegantního řezníka Mahoganyho, začne tušit, že je vrahem on a rozhodne se ho všude sledovat - aniž by tušil, že jde o začátek jeho vlastní cesty do pekel.
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Ryuhei Kitamure. Jeho Aragami byl film, v jehož prostředku jsem si připadal stále jako na jeho začátku, protože se dějově prakticky nehýbal. Midnight meat train je tak posun vpřed. Příběh jednoduchý, avšak zajímavý. Konečně je tu horor, který se nebojí vizuálních nápadů a krve. Skvělá atmosféra, kterou možná kazí jen občasné utíkání "mimo prostory metra", kde už to není tak žhavé. Samotný Vinnie Jones pochopitelně nemá chybu a jeho "řezník" ve spojení s Kitamurovými nápady a kamerou je ozdobou filmu. Co na tom, že některé vizuální lahůdky jsou naprosto povrchní a ignorují například postavení postav v minulém záběru nebo směr jízdy metra. Tyhle lahůdky si divák prostě musí užít, aby ho ve ve strachu dovezli do podivuhodného závěru, který dává divákovi vzpomenout na to, že autoři si "vzali" pár nápadů z krátkého příběhu Clivea Barkera. Závěr je totiž docela tvrdá rána do oka divákovi a někdo po ní bude nadávat na zhovadilost a jiný si prostě řekne "Barker je Barker" a bude klid. Tak jako tak jde o jeden z vizuálně a kamerově nejzajímavějších hororů minimálně tohoto roku. Vždyť jen ta scéna s hlavou ... (Djkoma) 4*
No vida, jak to Vinnie umí s kladivem a to během kariéry ani nehrál za West Ham United.. Digitální metro-jatka utopená v nenápadité kriminální linii. Jinými slovy, okázalé kamerové průlety soupravou a krvavé lázně jen stěží dokážou zakrýt chatrně odvyprávěný příběh se zcela se nehodícím, přesto ryze barkerovským, vyvrcholením. Koneckonců, ani Jones s pokyny: „Mrač se, stejně nic jiného neumíš a opovaž se říct víc než v Gone in Sixty Seconds..“, do své role příliš nezapadl. Přemýšlel jsem, jak by film asi vypadal, kdyby se točil v Česku. Fotografa by hrál Ondra Vetchý, protože má ty kluky s Bleskem zkrátka rád a sadistického vraha, co shání potravu pro bezdomovce nad stanicí, by mohla ztvárnit známa sparťanská ikona, co stejně jako Vinnie často končila ve sprchách předčasně. Distribuční název: "Blikanec mezi Florencí a Hlavním nádrážím" (Gilmour93) 2*
Jako kdyby šli dva režiséři proti sobě. Jeden tvrdí muziku s každou další vraždou, zatímco druhý pobízí mistra Coopera, aby hrál tím dramatičtěji a seriózněji, čím krvavější je celé vlakové podloží. A jakkoli mám Bradleyho herectví rád na sto způsobů, sem s výjimkou několika romantických scén zkrátka nepasuje. Navíc kvůli překvapivě špatné Leslie Bibb a celou druhou polovinu očekávanému závěru nepřišlo žádné překvapení nebo fajn pointa, jen přehnaně výživná barkerovina. (Novoten) 1*
VELKÁ RECENZE
Je to velmi dobrý hororový thriller. Má výborný příběh o fotografovi, který se snaží zachytit skutečný obraz města se všemi jeho temnými stránkami, až se dostane na stopu tajemného muže, o kterém si myslí, že je sériovým vrahem, vraždícím lidi v metru. Jelikož mu nikdo nevěří, začne ho pronásledovat a zjistí, že měl skutečně pravdu, ale o důkazy přijde a vrah začne jít i po něm. A tak musí fotograf bojovat o svůj život a navíc si brzy uvědomuje, že není všechno přesně tak, jak to na první pohled vypadá. Zpracování se mi velmi líbí, na poměry žánru se rozhodně jedná o nadmíru povedené dílo, jelikož děj je po celou dobu až překvapivě zajímavý, najde se zde plno rozmanitých prvků, přičemž k mému překvapení mi sedly úplně všechny, není to ani tak předvídatelné, jak to na první pohled vypadá, tady skutečně jedna zajímavá sekvence střídá druhou a vzhledem ke krátké délce jsem měl pocit, že se tu toho děje víc než dost, takže si to neustále udržuje perfektní tempo. A aby toho nebylo málo, ještě se zde najde i vynikající závěrečná fáze, která je po obsahové stránce téměř jako z jiného filmu. Takže tady se mi líbilo opravdu všechno. Po hororové stránce jsem velmi spokojen, film má zajímavou atmosféru, občas funguje i napětí, ale přednost zde mají přece jen spíše ty drsnější, případně akčnější sekvence. Při nich mě trochu mrzí, že jsou místy až moc digitální, ale to je naštěstí i to jediné, co jim můžu vytknout, jinak jsou perfektně drsné, přišlo mi to tak příjemně morbidně, přičemž obětí je plno, takže se je na co dívat, ale hlavně jsou mimořádně nápadité, ať už po obsahové nebo vizuální stránce a tak se zde najde několik nezapomenutelných scén nebo momentů. Za zmínku stojí hlavně záběry z pohledu oběti, souboj při otáčející se kameře, ale prakticky i všechno ostatní. Herecké obsazení je výborné, Bradley Cooper v hlavní roli mě už nikdy nebavil tak, jak tady, toho vytrvalého fotografa jsem mu věřil, ale i tak si hlavní pozornost zaslouží perfektní Vinnie Jones, zahrál to dokonale a neumím si představit nikoho, kdo by tady seděl více. Ale nezklame ani těch pár zbylých postav. Režie a technická stránka jsou perfektní, skvělá vizuální stránka plná výborných nápadů, zajímavá stylizace více scén, až na ty digitální prvky zde nemám co vytknout, takže Ryuhei Kitamura si zaslouží velkou pochvalu. Sice plné hodnocení nedávám, ale stejně patří Půlnoční vlak mezi to nejlepší, co jsem v tomto žánru vůbec viděl, nenašel jsem zde žádnou slabinu, prostě opravdu povedený film. 82%
DABING
V českém znění: Vilém Udatný - Bradley Cooper (Leon), Dana Černá - Leslie Bibb (Maya), Martina Hudečková - Barbara Eve Harris (Lynn Hadleyová), Petra Tišnovská - Brooke Shields (Susan Hoffová), Marek Libert - Roger Bart (Jurgis), Jindřich Hinke - Tony Curran (řidič), Bohuslav Kalva - Vinnie Jones (Mahogany + titulky), Roman Hájek, Petr Burian, Bohumil Švarc ml., Rudolf Kubík, Anna Brabcová
Překlad: Petr Bělecký
Zvuk: Jiří Bartoš
Produkce: Alena Kyralová
Dialogy a režie: Václav Merhaut
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska v DW Agentuře s.r.o. v roce 2009
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra USA: 1.8.2008 Lionsgate US
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 16.3.2009 (DVD) H.C.E.
Poprvé na DVD: 16.3.2009 H.C.E.
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby celkem - $ 35 500 000
Náklady (Rozpočet) - $ 15 000 000
Tvůrci a herci
Rjúhei Kitamura (Režie), Clive Barker (Produkce), Gary Lucchesi (Produkce), Tom Rosenberg (Produkce), Eric Reid (Produkce), Jorge Saralegui (Produkce), Richard S. Wright (Produkce), Robb Williamson (Hudba), Johannes Kobilke (Hudba), Jonathan Sela (Kamera), Toby Yates (Střih), Nancy Nayor (Casting), Kelly Wagner (Casting), Clark Hunter (Scénografie), Andi Brittan (Scénografie), Christopher Lawrence (Kostýmy), Kevin Patrick Burns (Zvuk), Edward French (Masky), Matthew W. Mungle (Masky), Jeff Buhler (Scénář), Clive Barker (povídka) (Předloha), Bradley Cooper (Herec), Vinnie Jones (Herec), Brooke Shields (Herec), Leslie Bibb (Herec), Peter Jacobson (Herec), Roger Bart (Herec), Tony Curran (Herec), Barbara Eve Harris (Herec), Ted Raimi (Herec), Quinton 'Rampage' Jackson (Herec), Allen Maldonado (Herec), Dan Callahan (Herec), Nori Sató (Herec), Bryn Hammond (Herec)
2008/98/USA/Horor, Mysteriózní, Thriller
Zajímavost k filmu
- Ústřední protagonisté Vinnie Jones a Bradley Cooper se narodili ve stejný den, a to 5.ledna přesně deset let od sebe.
- Do severoamerických kin byl film nasazen ve 102 kopiích. Ty však nešly do standardní kinodistribuce, ale do kin, jejichž ceny jsou hluboko pod cenami klasických multiplexů. Díky tomu také film příliš nevydělal.
- Stejnojmenná předloha k filmu (krátká povídka) od Clive Barkera s česky přeloženým názvem Půlnoční vlak smrti vyšla i u nás v povídkové sbírce První kniha krve u nakladatelství Laser.
- Náhrdelník, který ve filmu nosí policejní důstojník má stejný symbol jako Mahagonův prsten.
- Původně měl režírovat Patrick Tatapoulos.
- Některé obrázky v galerii Susan Hoffové poskytl Clive Barker.
- Mahogany (Vinnie Jones) takmer celý film mlčí, ozve sa až úplne na záver a aj to povie len tri slová.
- Do severoamerických kin byl film nasazen ve 102 kopiích. Ty však nešly do standardní kinodistribuce, ale do kin, jejichž ceny jsou hluboko pod cenami klasických multiplexů. Díky tomu také film příliš nevydělal.
- Stejnojmenná předloha k filmu (krátká povídka) od Clive Barkera s česky přeloženým názvem Půlnoční vlak smrti vyšla i u nás v povídkové sbírce První kniha krve u nakladatelství Laser.
- Náhrdelník, který ve filmu nosí policejní důstojník má stejný symbol jako Mahagonův prsten.
- Původně měl režírovat Patrick Tatapoulos.
- Některé obrázky v galerii Susan Hoffové poskytl Clive Barker.
- Mahogany (Vinnie Jones) takmer celý film mlčí, ozve sa až úplne na záver a aj to povie len tri slová.
Odkazy