Nezastavitelný / Unstoppable (2010/94/USA/Akční, Drama, Thriller) 74% -Blu-ray-
27.03.2018 11:57
JEDNOU VĚTOU
„1 milion tun oceli. 100 000 lidí v ohrožení. 100 minut do zásahu."
OBSAH
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit…Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea.(oficiální text distributora)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Tak zase jednou natočil Tony Scott opravdový film, se vším všudy a nezpackal ho hromadou zbytečných filtrů a šíleným střihem. Unstoppable překvapuje svou věrohodností železniční problematiky (zápletka částečně vycházející ze skutečného případu vlaku triple 8 a nejsou tu velké technické nesmysly), kvalitním obsazením důležitých postav a závěrečnou půl hodinou plnou amerického hrdinství. Velmi zajímavě funguje zasazení události splašeného vlaku do mediálního kolotoče, který Scott vystihl až děsivě přesně. Jako by jste sledovali americkou televizi. Honba za senzací, "události živě kdykoliv a odevšad" a typicky americké fušérství. Pěkně vystiženo Tony, tak co dál? (Djkoma) 4*
Tony Scott tyhle filmy zkrátka uměl. Unstoppable je jeho poslední snímek (ale vtipkovat o tom, že Tony měl přezdívku "Anskokebl", by nebylo vůbec hezké...), a i když v něm nenajdete nic překvapivého, mistrovské Scottovo řemeslo, snoubící působivou kameru, energický střih a správně monumentálně zlověstné kovové zvuky, vám nedovolí se nudit. Není potřeba v tom hledat žádná ozvláštnění, snad krom živé reklamy na Hooters, tohle je zkrátka vypulírované béčko jak má vypadat. Faktem je, že v roce 2001 se skutečně stalo cosi podobného... prvním dvaceti minutám filmu, protože odhodlaný veterán Jess Knowlton a neméně zdatný zelenáč Terry L. Forson soupravu číslo 8888 (filmová 777 je takový malý "džouk"), která opravdu vezla pěkné svinstvo, po dvou hodinách a zhruba sto kilometrech jízdy zastavili, aniž by jim vagóny jezdily po dvou kolech a podobně;) Filmu to každopádně na sympatických červených sedmdesát dá. (Gemini) 3*
Tak zase jednou natočil Tony Scott opravdový film, se vším všudy a nezpackal ho hromadou zbytečných filtrů a šíleným střihem. Unstoppable překvapuje svou věrohodností železniční problematiky (zápletka částečně vycházející ze skutečného případu vlaku triple 8 a nejsou tu velké technické nesmysly), kvalitním obsazením důležitých postav a závěrečnou půl hodinou plnou amerického hrdinství. Velmi zajímavě funguje zasazení události splašeného vlaku do mediálního kolotoče, který Scott vystihl až děsivě přesně. Jako by jste sledovali americkou televizi. Honba za senzací, "události živě kdykoliv a odevšad" a typicky americké fušérství. Pěkně vystiženo Tony, tak co dál? (Djkoma) 4*
VELKÁ RECENZE
Točit za sto milionů dolarů thriller o splašeném vlaku s nebezpečným nákladem mi nepřišel moc dobrý nápad. Ne že by to něco znamenalo – ale na pocitu, že by Tony Scott měl investovat energii radši do nějaké ambicióznější látky, třeba do sci-fi á la Déja Vu nebo do hi-tech thrilleru z ranku Nepřítele státu, se shodla docela široká skupina potenciálních diváků. Koneckonců na vrub tuctového námětu, jak vystřiženého z televizní obrazovky nebo druholigové osmdesátkové produkce, lze přičítat i poměrně rozpačité komerční výsledky. V kvalitě filmu totiž zádrhel není.
Ba naopak: O moc líp to natočit nešlo. Zvlášť když člověk uváží, že se Nezastavitelný striktně soustředí na věcnou podstatu „dramatických skutečných událostí“ a nezdržuje se s povařováním omáčky okolo. Ani náznakem tu nehrozí zasazení do nějakého širšího rámce, ať už třeba rozmáchle akčního jako v Nebezpečné rychlosti, nebo tragicky romantického jako v Titanicu. V Nezastavitelném se mašina prostě rozjede a divák jen hodinu a půl sleduje, jak se ho dobří i zlí lidičkové od železnic pokouší chytit. Ale možná právě tahle strohost Scottovi pomohla k tomu, aby zase jednou naplno prodal svůj um, jenž jej léta letoucí odlišuje od desítek rychlokvašených videoklipařů tlačících se do Hollywoodu.
Předně je potřeba říct, že název a námět se do celkového vyznění filmu otiskly dost věrně: Nezastavitelný prostě frčí jako dráha. Žánrově vstřícný divák momentálně nemá nárok prožít „kratší“ hodinku a půl, protože film letí přímo kupředu, bez zastávek, bez pauz, bez zbytečných odklonů od trasy. Je to sebevědomá oslava kinetiky, koncentrovaná na vysoké tempo, občas ještě podpořené výživnou dávkou adrenalinu. Scott se během jejího režírování nezřekl svého frenetického stylu, ale veskrze rozumně jej osekal hlavně na dynamické kamerové jízdy a řízný střih. Tak jako lokomotivy vytrvale peláší dopředu, tak kamera neúnavně krouží okolo tří hlavních lokací (kabina, dispečink, kancelář šéfa) - jako kdyby taky jen klouzala po kolejnicích a zrychlovala.
Sto milionů dolarů je přitom na filmu bezezbytku vidět. Co naopak vidět není je zelené plátno, nezbytná to součást všech současných velkoprodukcí – u Nezastavitelného si na jeho hledání budete muset vyšetřit speciální hnidopišské chvilky, protože veškeré manévry působí velmi reálně (a ne, vidět skutečnou přírodu a v ní sprintující vláčky dnes opravdu není samozřejmé). I během té povinné trikové show, kdy lokomotiva balancuje na jednom kole, pomáhají digitální berličky vlastně docela nenápadně. Čistě ku prospěchu relativně civilního a „hmotného“ celku. Valící se kov tady prostě je nejen vidět, ale i cítit, což je dost podstatná informace. Díky tomu totiž funguje i neustálé prokládání naspeedovaných (a pro Scotta typicky přefiltrovaných záběrů) se zpravodajskými vstupy televizních kamer a pocit rychlosti rezonuje i v další rovině – v rovině střemhlavého a do velké míry interaktivního mediálního humbuku.
Nezastavitelný ale nepřeje nějakému filozofování. Je to prostě poctivý thriller s mašinkami. Takový „obyčejně dobrý film pro obyčejný lidi“, což je míněno zcela upřímně a pozitivně. Žádné cavyky okolo. Jen lehký nástin rodinného pozadí dvou hrdinů, tak aby šlo připomenout, že poctivá práce normálních chlapů se někdy cení mnohem víc než rozhodnutí hamižných kravaťáků (Denzel Washington i Chris Pine jsou samozřejmě výborní), a pak už se koná jen řemeslně vytříbená jízda vpřed. Možná předvídatelná, určitě klišovitá a bohužel v závěru i trochu uspěchaná, ale rozhodně chytlavá a v rámci svých ambicí povedená.
Až se budete během těch nejnapínavějších momentů rukama zarývat do opěradla a nervózně ohryzávat obal od brýlí, budu to brát jako souhlas s hodnocením.
Ocenění:
Academy Awards
2011 - Střih zvuku (nominace)
DABING
V českém znění: Bohdan Tůma - Denzel Washington (Frank), Martin Písařík - Chris Pine (Will), Tereza Bebarová - Rosario Dawson (Connie), Ernesto Čekan - Ethan Suplee (Dewey), Pavel Rímský - Kevin Dunn (Oscar Galvin), Pavel Vondra - Kevin Corrigan (Inspektor Werner), Martin Zahálka - Kevin Chapman (Bunny), Aleš Procházka - Lew Temple (Ned Oldham), Michal Holán - T.J. Miller (Gilleece), Kateřina Velebová - Jessy Schram (Darcy Colson), Eliška Nezvalová, Libor Terš, Marcel Vašinka, Kateřina Lojdová, Helena Brabcová, Jan Vágner, Ludvík Král, Svatopluk Schuller, Stanislav Lehký, Ivo Novák, Jan Szymik, Luděk Čtvrtlík, Jindřich Žampa a další
Překlad: Petr Fantys
Zvuk: Dušan Matuška, Jiří Peřina
Produkce: Petr Skarke
Dialogy a režie: Jiří Kvasnička
Vyrobila: Společnost SDI Media v roce 2010
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 16.12.2010
Premiéra USA: 12.11.2010 20th Century Fox
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 4.4.2011 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: 4.4.2011 Bontonfilm
Tržby celkem - $ 167 800 000
Náklady (Rozpočet) - $ 100 000 000
BONUSY (Blu-ray)
• Nejrychlejší trať: Nekontrolovatelný kolos
• Vykolejení: Anatomie scény
• Viset z vlaku: Práce kaskadérů
• Na kolejích s režisérem a herci
• Komentář režiséra Tonyho Scotta
„1 milion tun oceli. 100 000 lidí v ohrožení. 100 minut do zásahu."
OBSAH
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit…Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea.(oficiální text distributora)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Tak zase jednou natočil Tony Scott opravdový film, se vším všudy a nezpackal ho hromadou zbytečných filtrů a šíleným střihem. Unstoppable překvapuje svou věrohodností železniční problematiky (zápletka částečně vycházející ze skutečného případu vlaku triple 8 a nejsou tu velké technické nesmysly), kvalitním obsazením důležitých postav a závěrečnou půl hodinou plnou amerického hrdinství. Velmi zajímavě funguje zasazení události splašeného vlaku do mediálního kolotoče, který Scott vystihl až děsivě přesně. Jako by jste sledovali americkou televizi. Honba za senzací, "události živě kdykoliv a odevšad" a typicky americké fušérství. Pěkně vystiženo Tony, tak co dál? (Djkoma) 4*
Tony Scott tyhle filmy zkrátka uměl. Unstoppable je jeho poslední snímek (ale vtipkovat o tom, že Tony měl přezdívku "Anskokebl", by nebylo vůbec hezké...), a i když v něm nenajdete nic překvapivého, mistrovské Scottovo řemeslo, snoubící působivou kameru, energický střih a správně monumentálně zlověstné kovové zvuky, vám nedovolí se nudit. Není potřeba v tom hledat žádná ozvláštnění, snad krom živé reklamy na Hooters, tohle je zkrátka vypulírované béčko jak má vypadat. Faktem je, že v roce 2001 se skutečně stalo cosi podobného... prvním dvaceti minutám filmu, protože odhodlaný veterán Jess Knowlton a neméně zdatný zelenáč Terry L. Forson soupravu číslo 8888 (filmová 777 je takový malý "džouk"), která opravdu vezla pěkné svinstvo, po dvou hodinách a zhruba sto kilometrech jízdy zastavili, aniž by jim vagóny jezdily po dvou kolech a podobně;) Filmu to každopádně na sympatických červených sedmdesát dá. (Gemini) 3*
Tak zase jednou natočil Tony Scott opravdový film, se vším všudy a nezpackal ho hromadou zbytečných filtrů a šíleným střihem. Unstoppable překvapuje svou věrohodností železniční problematiky (zápletka částečně vycházející ze skutečného případu vlaku triple 8 a nejsou tu velké technické nesmysly), kvalitním obsazením důležitých postav a závěrečnou půl hodinou plnou amerického hrdinství. Velmi zajímavě funguje zasazení události splašeného vlaku do mediálního kolotoče, který Scott vystihl až děsivě přesně. Jako by jste sledovali americkou televizi. Honba za senzací, "události živě kdykoliv a odevšad" a typicky americké fušérství. Pěkně vystiženo Tony, tak co dál? (Djkoma) 4*
VELKÁ RECENZE
Točit za sto milionů dolarů thriller o splašeném vlaku s nebezpečným nákladem mi nepřišel moc dobrý nápad. Ne že by to něco znamenalo – ale na pocitu, že by Tony Scott měl investovat energii radši do nějaké ambicióznější látky, třeba do sci-fi á la Déja Vu nebo do hi-tech thrilleru z ranku Nepřítele státu, se shodla docela široká skupina potenciálních diváků. Koneckonců na vrub tuctového námětu, jak vystřiženého z televizní obrazovky nebo druholigové osmdesátkové produkce, lze přičítat i poměrně rozpačité komerční výsledky. V kvalitě filmu totiž zádrhel není.
Ba naopak: O moc líp to natočit nešlo. Zvlášť když člověk uváží, že se Nezastavitelný striktně soustředí na věcnou podstatu „dramatických skutečných událostí“ a nezdržuje se s povařováním omáčky okolo. Ani náznakem tu nehrozí zasazení do nějakého širšího rámce, ať už třeba rozmáchle akčního jako v Nebezpečné rychlosti, nebo tragicky romantického jako v Titanicu. V Nezastavitelném se mašina prostě rozjede a divák jen hodinu a půl sleduje, jak se ho dobří i zlí lidičkové od železnic pokouší chytit. Ale možná právě tahle strohost Scottovi pomohla k tomu, aby zase jednou naplno prodal svůj um, jenž jej léta letoucí odlišuje od desítek rychlokvašených videoklipařů tlačících se do Hollywoodu.
Předně je potřeba říct, že název a námět se do celkového vyznění filmu otiskly dost věrně: Nezastavitelný prostě frčí jako dráha. Žánrově vstřícný divák momentálně nemá nárok prožít „kratší“ hodinku a půl, protože film letí přímo kupředu, bez zastávek, bez pauz, bez zbytečných odklonů od trasy. Je to sebevědomá oslava kinetiky, koncentrovaná na vysoké tempo, občas ještě podpořené výživnou dávkou adrenalinu. Scott se během jejího režírování nezřekl svého frenetického stylu, ale veskrze rozumně jej osekal hlavně na dynamické kamerové jízdy a řízný střih. Tak jako lokomotivy vytrvale peláší dopředu, tak kamera neúnavně krouží okolo tří hlavních lokací (kabina, dispečink, kancelář šéfa) - jako kdyby taky jen klouzala po kolejnicích a zrychlovala.
Sto milionů dolarů je přitom na filmu bezezbytku vidět. Co naopak vidět není je zelené plátno, nezbytná to součást všech současných velkoprodukcí – u Nezastavitelného si na jeho hledání budete muset vyšetřit speciální hnidopišské chvilky, protože veškeré manévry působí velmi reálně (a ne, vidět skutečnou přírodu a v ní sprintující vláčky dnes opravdu není samozřejmé). I během té povinné trikové show, kdy lokomotiva balancuje na jednom kole, pomáhají digitální berličky vlastně docela nenápadně. Čistě ku prospěchu relativně civilního a „hmotného“ celku. Valící se kov tady prostě je nejen vidět, ale i cítit, což je dost podstatná informace. Díky tomu totiž funguje i neustálé prokládání naspeedovaných (a pro Scotta typicky přefiltrovaných záběrů) se zpravodajskými vstupy televizních kamer a pocit rychlosti rezonuje i v další rovině – v rovině střemhlavého a do velké míry interaktivního mediálního humbuku.
Nezastavitelný ale nepřeje nějakému filozofování. Je to prostě poctivý thriller s mašinkami. Takový „obyčejně dobrý film pro obyčejný lidi“, což je míněno zcela upřímně a pozitivně. Žádné cavyky okolo. Jen lehký nástin rodinného pozadí dvou hrdinů, tak aby šlo připomenout, že poctivá práce normálních chlapů se někdy cení mnohem víc než rozhodnutí hamižných kravaťáků (Denzel Washington i Chris Pine jsou samozřejmě výborní), a pak už se koná jen řemeslně vytříbená jízda vpřed. Možná předvídatelná, určitě klišovitá a bohužel v závěru i trochu uspěchaná, ale rozhodně chytlavá a v rámci svých ambicí povedená.
Až se budete během těch nejnapínavějších momentů rukama zarývat do opěradla a nervózně ohryzávat obal od brýlí, budu to brát jako souhlas s hodnocením.
Ocenění:
Academy Awards
2011 - Střih zvuku (nominace)
DABING
V českém znění: Bohdan Tůma - Denzel Washington (Frank), Martin Písařík - Chris Pine (Will), Tereza Bebarová - Rosario Dawson (Connie), Ernesto Čekan - Ethan Suplee (Dewey), Pavel Rímský - Kevin Dunn (Oscar Galvin), Pavel Vondra - Kevin Corrigan (Inspektor Werner), Martin Zahálka - Kevin Chapman (Bunny), Aleš Procházka - Lew Temple (Ned Oldham), Michal Holán - T.J. Miller (Gilleece), Kateřina Velebová - Jessy Schram (Darcy Colson), Eliška Nezvalová, Libor Terš, Marcel Vašinka, Kateřina Lojdová, Helena Brabcová, Jan Vágner, Ludvík Král, Svatopluk Schuller, Stanislav Lehký, Ivo Novák, Jan Szymik, Luděk Čtvrtlík, Jindřich Žampa a další
Překlad: Petr Fantys
Zvuk: Dušan Matuška, Jiří Peřina
Produkce: Petr Skarke
Dialogy a režie: Jiří Kvasnička
Vyrobila: Společnost SDI Media v roce 2010
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 16.12.2010
Premiéra USA: 12.11.2010 20th Century Fox
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 4.4.2011 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: 4.4.2011 Bontonfilm
Tržby celkem - $ 167 800 000
Náklady (Rozpočet) - $ 100 000 000
BONUSY (Blu-ray)
• Nejrychlejší trať: Nekontrolovatelný kolos
• Vykolejení: Anatomie scény
• Viset z vlaku: Práce kaskadérů
• Na kolejích s režisérem a herci
• Komentář režiséra Tonyho Scotta
Tvůrci a herci
Tony Scott (Režie), Eric McLeod (Produkce), Tony Scott (Produkce), Mimi Rogers (Produkce), Julie Yorn (Produkce), Alex Young (Produkce), Harry Gregson-Williams (Hudba), Ben Seresin (Kamera), Robert Duffy (Střih), Chris Lebenzon (Střih), Denise Chamian (Casting), Chris Seagers (Scénografie), Penny Rose (Kostýmy), Mark P. Stoeckinger (Zvuk), Diane Heller (Masky), Mark Bomback (Scénář), Chris Pine (Herec), Denzel Washington (Herec), Rosario Dawson (Herec), Jessy Schram (Herec), Kevin Dunn (Herec), Ethan Suplee (Herec), Kevin Chapman (Herec), Kevin Corrigan (Herec), Lew Temple (Herec), Elizabeth Mathis (Herec), Aisha Hinds (Herec), Victor Gojcaj (Herec), Dylan Bruce (Herec), Scott A. Martin (Herec), Jake Andolina (Herec), David Warshofsky (Herec), Joshua Elijah Reese (Herec), Chase Ellison (Herec), John W. Iwanonkiw (Herec), Meagan Tandy (Herec)
2010/94/USA/Akční, Drama, Thriller
Zajímavost k filmu
- Jedná se již o pátou spolupráci Denzela Washingtona a Tonyho Scotta, kteří společně spolupracovali na filmech Krvavý příliv (1995), Muž v ohni (2004), Déja Vu (2006) a Únos vlaku 1 2 3 (2009).
- Celá trať, po které se nebezpečný vlak řítí, i města podél ní jsou jen fiktivní. Například nebezpečná zatáčka na obrovském viaduktu se ve skutečnosti nenachází ve (vymyšleném) městě Stanton, ale v malém městečku Bellaire na hranicích Ohia a Západní Virginie.
- Chris Pine dělal všechny kaskadérské kousky sám. Naproti tomu Denzela Washingtona zastupovalo rovnou sedm kaskadérů.
- Ve scéně na konci filmu, kdy červený chevrolet pick-up dojíždí lokomotivu a Will (Chris Pine) se do ní chystá skočit, je záběr na rostoucí rychlost na tachometru vozidla. Stejný záběr byl použit ve filmu 60 sekund (2000), a to ve scéně, kdy Memphis Raines (Nicolas Cage) zrychluje, aby přeskočil nehodu na mostě.
- Americký stát Pensylvánie, kde se děj filmu odehrává, má nejhustší železniční síť ze všech států USA.
- Během natáčení bylo použito osm lokomotiv a cca 60 speciálních vagónů.
- Denzel Washington doporučil Chrise Pina Tonymu Scottovi na roli Willa Colsona.
- Skutečný strojvůdce Jess Knowlton, který pomohl zastavit vlak při skutečné nehodě, pomáhal Denzelu Washingtonovi jako technický poradce. Knowltonovi dcery skutečně pracují v Hooters, což je shodné s Washingtonovou postavou Franka Barnese.
- Je ironií, že vlak využívaný pro film náhodně vykolejil v Bridgeportu v Ohiu 21. listopadu 2009 během natáčecího dne. Nikdo nebyl při nehodě zraněn, ale natáčení bylo po zbytek dne přerušeno.
- Nehoda se splašeným vlakem, podle které je film natočen, se stala dne 15. května 2001. Lokomotiva se 47 vagóny společnosti CSX opustila Toledo v Ohiu bez strojvůdce a nebyla zastavena. Ujela 66 mil (106 km) přes tři okresy. Nikdo nebyl při nehodě zraněn.
- Film měl původně režírovat Martin Campbell nebo Robert Schwentke.
- Natačení probíhalo od 31. srpna 2009 po celém Ohiu a v části New Yorku.
- Snímek je natočen podle incidentu "Crazy Eights" z roku 2001, kdy se vlak číslo 8888 neovladatelně řítil přes severozápad Ohia.
- Jedná se již o pátou spolupráci Denzela Washingtona a Tonyho Scotta, kteří společně spolupracovali na filmech Krvavý příliv (1995), Muž v ohni (2004), Déja Vu (2006) a Únos vlaku 1 2 3 (2009).
- Celá trať, po které se nebezpečný vlak řítí, i města podél ní jsou jen fiktivní. Například nebezpečná zatáčka na obrovském viaduktu se ve skutečnosti nenachází ve (vymyšleném) městě Stanton, ale v malém městečku Bellaire na hranicích Ohia a Západní Virginie.
- Chris Pine dělal všechny kaskadérské kousky sám. Naproti tomu Denzela Washingtona zastupovalo rovnou sedm kaskadérů.
- Ve scéně na konci filmu, kdy červený chevrolet pick-up dojíždí lokomotivu a Will (Chris Pine) se do ní chystá skočit, je záběr na rostoucí rychlost na tachometru vozidla. Stejný záběr byl použit ve filmu 60 sekund (2000), a to ve scéně, kdy Memphis Raines (Nicolas Cage) zrychluje, aby přeskočil nehodu na mostě.
- Americký stát Pensylvánie, kde se děj filmu odehrává, má nejhustší železniční síť ze všech států USA.
- Během natáčení bylo použito osm lokomotiv a cca 60 speciálních vagónů.
- Denzel Washington doporučil Chrise Pina Tonymu Scottovi na roli Willa Colsona.
- Skutečný strojvůdce Jess Knowlton, který pomohl zastavit vlak při skutečné nehodě, pomáhal Denzelu Washingtonovi jako technický poradce. Knowltonovi dcery skutečně pracují v Hooters, což je shodné s Washingtonovou postavou Franka Barnese.
- Je ironií, že vlak využívaný pro film náhodně vykolejil v Bridgeportu v Ohiu 21. listopadu 2009 během natáčecího dne. Nikdo nebyl při nehodě zraněn, ale natáčení bylo po zbytek dne přerušeno.
- Nehoda se splašeným vlakem, podle které je film natočen, se stala dne 15. května 2001. Lokomotiva se 47 vagóny společnosti CSX opustila Toledo v Ohiu bez strojvůdce a nebyla zastavena. Ujela 66 mil (106 km) přes tři okresy. Nikdo nebyl při nehodě zraněn.
- Film měl původně režírovat Martin Campbell nebo Robert Schwentke.
- Natačení probíhalo od 31. srpna 2009 po celém Ohiu a v části New Yorku.
- Snímek je natočen podle incidentu "Crazy Eights" z roku 2001, kdy se vlak číslo 8888 neovladatelně řítil přes severozápad Ohia.
Odkazy
Hrají:
Chris Pine, Denzel Washington, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis, Aisha Hinds, Victor Gojcaj, Dylan Bruce, Scott A. Martin, Jake Andolina, David Warshofsky, Joshua Elijah Reese, Chase Ellison, John W. Iwanonkiw, Meagan Tandy, Mark Falvo, Jason McCune, Stephen Monroe Taylor, Rick Chambers, Jessica J. Stowes, Carly Steel, Kevin McClatchy, Warren Sweeney, Richard Funston