Next /Next (2007/96/USA/Akční, Sci-Fi, Thriller) 64% -Originál DVD-
23.02.2022 23:49
2007/96/USA/Akční, Sci-Fi, Thriller
Zajímavost k filmu
- Gary Goldman, ktorý bol zodpovedný za scenár opäť, ako sa už pri viacerých filmoch na základe kníh od Philipa K. Dicka ukázalo, využil z poviedky len schopnosť videnia do budúcnosti a ostatné skutočnosti v nej ignoroval.
- Časti filmu sa nakrúcali v San Bernardino, v Kalifornii.
- Ve filmu sám sebe ztvárnil člen televizních týmů Fox News a Los Angeles Studio 11 Jeff Michael.
- Cris Johnson (Nicolas Cage) nosí ve filmu hodinky Tag Heuer Automatic Chronograph CV2010.BA0794.
- Film bol natočený na motívy poviedky "Zlatý muž" od Philipa K. Dicka.
- Herec Michael Trucco se v jedné scéně zmíní o kavárně Starbucks. Asi není náhoda, že Starbuck je přezdívka manželky herce v seriálu Battlestar Galactica.
- "Dívka s náhrdelníkem" na kouzelnické show je Alice Kim Cage, žena Nicolase Cage.
- Motel Cliffhanger je ve skutečnosti restaurace nacházející se blízko Crestlinu v Kalifornii, v San Bernardino Mountains.
- Všechny tři vrtulníky jsou typ Eurocopter AS-350.
- Ruský preklad filmu je "Veštec" (The Prophet).
- V scéne, kde Nicolas Cage prepína medzi TV kanálmi, necháva bežať ten, v ktorom sa vysiela film Dr. Divnoláska aneb....
JEDNOU VĚTOU
„Komu by se nelíbilo znát svůj osud v nejbližších pár minutách.“
OBSAH
NEXT je adaptací povídky Golden Man od jednoho z největších velikánů světové sci-fi literatury P.K. Dicka. Cris Johnston (N. Cage) je obdařen schopností vidět do budoucnosti a také určovat správný tok budoucího času. Novodobý mesiáš, který musí spasit lidstvo a především svou rodinu. Někdy to ale osud zařídí tak, že si musíte vybrat jedno, nebo druhé... Možná ale existuje ještě nějaká DALŠÍ... možnost. Každému, kdo si přečte jména tvůrců, musí být jasné, že nás letos na jaře čeká dokonalá akční podívaná se sílou bomby hromadného ničení.(oficiální text distributora)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Já teda nevím, sice Cage viděl 2 minuty dopředu, ale než si v hlavě přehrál všechny varianty jak sbalit tu holku, tak já už bych jí měl sbalenou. A to byly dvě minuty ! Představte si, kdyby viděl celou hodinu dopředu, to než by si přehrál všechny varianty jak jí sbalit, tak by ta holka umřela stářím. Tempo filmů je svižný, logice nabídli asi malej honorář a tak ve filmu nebyla a vtip sice přišel, ale jen na skok. Konec filmu si vysvětluji tak, že se ke scénaristovi dostavila laciná děvka, která okamžitě začala pracovat a on už asi ani nevěděl co píše. V každým případě je to na přes držku. Cageův účes bych neřešil, chtěl bych vidět váš bordel na hlavě. (Enšpígl) 3*
Mistr sci-fi P. K. Dick je v Hollywoodu neuvěřitelně oblíben. Za chvíli bude každá jeho povídka stavební kámen nějakého drahého filmu. Nevím zda je to dobře, protože Dickova tvorba není zrovna oslavou hrdiny, života a nějakou naivní pestrobarevnou vidinou šťastného budoucího světa. Povídku Golden Man neznám, ale z filmu je poznat její základní myšlenka, která ať se na film dívám jak chci ve výsledku není využitá. Je v něm příliš mnoho logických děr a mockrát se překročí hranice, které film samotný stanovil. Nicholas Cage hraje slušně a zase jednou si přivydělal, ale jemu sluší rozhodně dlouhé vlasy víc než Tomu Hanksovi v Da Vinci Code. Jessica Biel už je hezká na áčkové filmy dostatečně, jen vždycky dostane roli pro hloupou modelku. Snad se to jednou změní a třeba se z ní něco vyklube. Lee Tamahori. To bude muž, který způsobil, že Next nemůže být ničím výjimečným. Film obsahuje maximálně tři akční sekvence a všechny jsou většinou totálně zmršený (i přes občas dobrý nápad) počítačovými efekty. Když vidíte jak kolem Nicholase Cage padají stromy vidíte, že to jsou 1 a 0 a celou sekvenci to pak zabije. Naopak ve chvíli kdy se po srázu řítí dolů automobil, působí vše skutečně a sami by jste se snažili uhnout, aby do vás nenarazil. Akce působí odfláknutě a levně, což ubližuje příběhu, který by se ještě dal uznat za průměrný. V 96 minutách dostanete dva možná tři hezké okamžiky a to je proklatě málo. (Djkoma) 2*
Podprůměrný film, jenž sliboval akci, ale v celém filmu je jen jedna s padajícími kládami a u toho strašný (rozuměj směšný) výraz Nicolase Cagea. Lee Tamahori je akční specialista, ale nějak to neustál a divákovi naservíroval film, který chvílemi nejenže nedává smysl, ale hlavně nedrží pohromadě. Cage se svým účesem hraje tak katastrofálně, že nevíte, jestli se máte smát nebo nevěřícně kroutit hlavou a Jessica Biel je zde pouze na ozdobu. Rovněž není jasné, proč Julianne Moore zrovna vkládá všechny svoje naděje při vyšetřování do Cagea. Je to rozvařené, nepropracované, i když jistý potenciál to skýtalo. 40% (kingik) 2*
VELKÁ RECENZE
Když v roce 2002 vylezl Lee Tamahori na světlo boží s bondovkou Dnes neumírej, spousta fanoušků oslavně hlásala, že takovou změnu série potřebovala (spousta naopak hlásala, že ne). Faktem zůstává, že přehánění celé série, jež se postupně v novodobých dílech s Brosnanem stupňovalo, v Dnes neumírej vykrystalizovalo v totálně přepálenou digitální show, kde Bond surfuje po modrém plátně a snaží se přitom tvářit zatraceně duchaplně. Co z toho vyplynulo pro Tamahoriho? Získal pověst digitálního šílence, což mu posvětil i nejdrsnější člověk na Zemi - Ice Cube - v xXx 2, kde se jezdilo i autem po vlakových kolejích. Tamahori se vrací, aby spojil síly s chlapíkem, kterému teď v Hollywoodu rozdávají hodně smolné karty. Nebudeme se už vracet k tomu, kam kariéra Nicolase Cage dospěla a kam asi bude s úspěchem spět dál a pojďme se mrknout na to, jak to těmhle dvěma podivínům funguje pospolu.
Inu, trailery napověděly naprosto správně: Originální námět, Nicolas Cage s účesem, který není jen divným snem, a do toho Tamahori řádící s digitálními kládami a vlakem rozjetým přímo z monitoru šikuly, který právě přechroustal manuál ke 3D Stuidu MAX. Není však proč házet špínu na celek - velkoryse nastíněná premisa o vychytralém podivínovi, který vidí dvě minuty dopředu, je v rámci filmové originality asi stejným zjevením, jakým bylo Déja Vu Tonyho Scotta, což je ale bohužel asi jediné velké plus, které se dá na vrub Next uvést. Zbývá už jen spousta průměrné a ještě větší spousta podprůměrné realizace nápadů, které Tamahori podivuhodně skládá do slepence, jenž se vyjímá dobře pouze na plakátech.
Začněme od scénáře. Nicolas Cage aka Frank využívá svou schopnost k tomu, aby se obohatil v kasinu a když si na něj políčí hlídači, samozřejmě jim fikaně uteče (v jedné z nejlepších scén filmu). Náhle ho začne hledat FBI v zájmu národní bezpečnosti, potká dívku, kterou vždycky vídal v jakýchsi vizích a všechno se tak podivně zamotá, že hrdina nemusí vlastně vůbec nic řešit. Všechno mu přijde pod nos, protože veškeré roviny vyprávění se čirou náhodou spojí v jednu (teroristi mají zbraň hromadného ničení a shodou okolností ji hodlají odpálit jen kousek od Franka). Z prostého důvodu, že se všechno vyřeší bez hlavní postavy, má scénář spoustu prostoru k tomu, aby se tato flákala a jiná postava v podání Julianne Moore Franka marně přemlouvala ke spolupráci, aby ten nakonec povolil a mohlo se finálně zúčtovat. Fáze takového přemlouvání/útěku před přemlouváním trvá zhruba sedmdesát minut, načež společná akce hlavního hrdiny a FBI se odehraje během následujících patnácti. Pak je konec a nezbývá než rekapitulovat. Slovíčko „cože?“ padne hodněkrát.
Průvodním prvkem scénáře na motivy románu Philipa K. Dicka je Tamahoriho záliba v přestřelených akcích a zmiňovaných digitálních efektech. Vše zasazuje do kostry budoucího času, kde hrdinu nechá klidně rozmixovat projíždějícím rychlíkem nebo několikrát zastřelit, aby se Frank vždycky vrátil zpět do „svého času“ zdravý a nepoškozený a mohl se rozhodnout jinak a zřejmě trochu správněji. Divák prakticky nikdy neví, co je realita a co je fikce, což je „překvapení“, které se na plátně odehraje nespočetněkrát a po desáté už popravdě trochu nudí. Představte si, jak soucítíte s dramatem odehrávajícím se v oblacích střeleného prachu a umírajících lidí, abyste se zničehonic vrátili o pár minut zpět, nic z toho se vlastně nestalo a odehrálo se něco mnohem méně atraktivnějšího a napínavějšího (rozuměj nikdo neumře a děti si budou mít kde hrát). A můžete si klidně tipnout, jaký „nápad“ je asi použit v závěrečném twistu, který celý film položí do jakoby zajímavé roviny, která na vše vrhá nové světlo a kde se vyplatí přemýšlet o minutu déle něž bylo do této chvíle nutné.
Příčesek Toma Hankse, který si Nicolas Cage pro Next vypůjčil, je asi tím nejmenším, co by vás na jeho hereckém projevu mohlo trápit. O mnoho horší je celková spolupráce s Jessicou Biel, jelikož a) jim to absolutně neladí po žádné stránce, přestože se bezpochyby snaží b) působí vražedně, snaží-li se o filozofické výlevy na téma život a vše kolem něj. Rozuměj Nicolas Cage s psím pohledem a Jessica Biel za všech okolností děsně nepřístupná – tedy alespoň prvních deset minut, co se o ní Cage snaží. Mimochodem způsob, jakým se tyhle dva seznámí, jak brzo se spolu vyspí a za jak krátký časový úsek jim na sobě začne záležet ve smyslu „chci s tebou strávit celý život“, je tak neuvěřitelný a plný klišé, že jste od dob filmu Jako štvaná zvěř zřejmě nic horšího neviděli.
Už dlouho nebylo tak dobrého příběhu, který se v procesu realizace proměnil v tolik neforemný útvar. Jeho konzistence připomíná pověstnou hromádku luštěnin, kterou se musí Popelka do oběda probrat: tu je hrách a tu zas čočka, od všeho trochu, ale ve výsledku žádný řád a vlastně ani dobré jídlo. Na Next se kouká dobře jen pokud jste ochotni nechat se vést. Chcete-li mermomocí přemýšlet či se rýpat ve vizuální stránce, času na to budete mít dost a spokojeni asi nebudete. Dobrého sci-fi zážitku ve stínu legendy páně Dicka se vám dostane pohříchu málo a jeden nemusí být zarputilý čtenář, aby si domyslel, že tentokrát to zase zprznil Hollywood.
Ocenění:
Razzies
2007 - Nicolas Cage (Nejhorší herec) (nominace)
2007 - Jessica Biel (Nejhorší herečka ve vedlejší roli) (nominace)
DABING
V českém znění: Zdeněk Mahdal - Nicolas Cage (Cris Johnson), Dagmar Čárová - Julianne Moore (Callie Ferris), Jitka Ježková - Jessica Biel (Liz Cooper), Dalimil Klapka - Peter Falk (Irv), Martin Kolár, Zbyšek Horák, Marcel Vašinka, Zbyšek Pantůček, Zdeněk Hruška, Irena Hrubá, Libor Hruška, Bohdan Tůma, Oldřich Vlach, Tereza Chudobová, Lucie Svobodová, Zdeněk Mahdal ml., Antonín Navrátil (titulky) a další.
Překlad: Vladimír Fuksa
Zvuk: Dušan Matuška
Produkce: Leoš Lanči
Dialogy a režie: Antonín Navrátil
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska 2007
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 2.08.2007 H.C.E.
Premiéra USA: 27.4.2007 Paramount Pictures
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 1.11.2007 (DVD) H.C.E.
Poprvé na DVD: 19.11.2007 H.C.E.
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby v ČR - Kč 6 252 623
Tržby celkem - $ 76 066 841
Návštěvnost v ČR 52 957
Náklady (Rozpočet) - $ 70 000 000
„Komu by se nelíbilo znát svůj osud v nejbližších pár minutách.“
OBSAH
NEXT je adaptací povídky Golden Man od jednoho z největších velikánů světové sci-fi literatury P.K. Dicka. Cris Johnston (N. Cage) je obdařen schopností vidět do budoucnosti a také určovat správný tok budoucího času. Novodobý mesiáš, který musí spasit lidstvo a především svou rodinu. Někdy to ale osud zařídí tak, že si musíte vybrat jedno, nebo druhé... Možná ale existuje ještě nějaká DALŠÍ... možnost. Každému, kdo si přečte jména tvůrců, musí být jasné, že nás letos na jaře čeká dokonalá akční podívaná se sílou bomby hromadného ničení.(oficiální text distributora)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Já teda nevím, sice Cage viděl 2 minuty dopředu, ale než si v hlavě přehrál všechny varianty jak sbalit tu holku, tak já už bych jí měl sbalenou. A to byly dvě minuty ! Představte si, kdyby viděl celou hodinu dopředu, to než by si přehrál všechny varianty jak jí sbalit, tak by ta holka umřela stářím. Tempo filmů je svižný, logice nabídli asi malej honorář a tak ve filmu nebyla a vtip sice přišel, ale jen na skok. Konec filmu si vysvětluji tak, že se ke scénaristovi dostavila laciná děvka, která okamžitě začala pracovat a on už asi ani nevěděl co píše. V každým případě je to na přes držku. Cageův účes bych neřešil, chtěl bych vidět váš bordel na hlavě. (Enšpígl) 3*
Mistr sci-fi P. K. Dick je v Hollywoodu neuvěřitelně oblíben. Za chvíli bude každá jeho povídka stavební kámen nějakého drahého filmu. Nevím zda je to dobře, protože Dickova tvorba není zrovna oslavou hrdiny, života a nějakou naivní pestrobarevnou vidinou šťastného budoucího světa. Povídku Golden Man neznám, ale z filmu je poznat její základní myšlenka, která ať se na film dívám jak chci ve výsledku není využitá. Je v něm příliš mnoho logických děr a mockrát se překročí hranice, které film samotný stanovil. Nicholas Cage hraje slušně a zase jednou si přivydělal, ale jemu sluší rozhodně dlouhé vlasy víc než Tomu Hanksovi v Da Vinci Code. Jessica Biel už je hezká na áčkové filmy dostatečně, jen vždycky dostane roli pro hloupou modelku. Snad se to jednou změní a třeba se z ní něco vyklube. Lee Tamahori. To bude muž, který způsobil, že Next nemůže být ničím výjimečným. Film obsahuje maximálně tři akční sekvence a všechny jsou většinou totálně zmršený (i přes občas dobrý nápad) počítačovými efekty. Když vidíte jak kolem Nicholase Cage padají stromy vidíte, že to jsou 1 a 0 a celou sekvenci to pak zabije. Naopak ve chvíli kdy se po srázu řítí dolů automobil, působí vše skutečně a sami by jste se snažili uhnout, aby do vás nenarazil. Akce působí odfláknutě a levně, což ubližuje příběhu, který by se ještě dal uznat za průměrný. V 96 minutách dostanete dva možná tři hezké okamžiky a to je proklatě málo. (Djkoma) 2*
Podprůměrný film, jenž sliboval akci, ale v celém filmu je jen jedna s padajícími kládami a u toho strašný (rozuměj směšný) výraz Nicolase Cagea. Lee Tamahori je akční specialista, ale nějak to neustál a divákovi naservíroval film, který chvílemi nejenže nedává smysl, ale hlavně nedrží pohromadě. Cage se svým účesem hraje tak katastrofálně, že nevíte, jestli se máte smát nebo nevěřícně kroutit hlavou a Jessica Biel je zde pouze na ozdobu. Rovněž není jasné, proč Julianne Moore zrovna vkládá všechny svoje naděje při vyšetřování do Cagea. Je to rozvařené, nepropracované, i když jistý potenciál to skýtalo. 40% (kingik) 2*
VELKÁ RECENZE
Když v roce 2002 vylezl Lee Tamahori na světlo boží s bondovkou Dnes neumírej, spousta fanoušků oslavně hlásala, že takovou změnu série potřebovala (spousta naopak hlásala, že ne). Faktem zůstává, že přehánění celé série, jež se postupně v novodobých dílech s Brosnanem stupňovalo, v Dnes neumírej vykrystalizovalo v totálně přepálenou digitální show, kde Bond surfuje po modrém plátně a snaží se přitom tvářit zatraceně duchaplně. Co z toho vyplynulo pro Tamahoriho? Získal pověst digitálního šílence, což mu posvětil i nejdrsnější člověk na Zemi - Ice Cube - v xXx 2, kde se jezdilo i autem po vlakových kolejích. Tamahori se vrací, aby spojil síly s chlapíkem, kterému teď v Hollywoodu rozdávají hodně smolné karty. Nebudeme se už vracet k tomu, kam kariéra Nicolase Cage dospěla a kam asi bude s úspěchem spět dál a pojďme se mrknout na to, jak to těmhle dvěma podivínům funguje pospolu.
Inu, trailery napověděly naprosto správně: Originální námět, Nicolas Cage s účesem, který není jen divným snem, a do toho Tamahori řádící s digitálními kládami a vlakem rozjetým přímo z monitoru šikuly, který právě přechroustal manuál ke 3D Stuidu MAX. Není však proč házet špínu na celek - velkoryse nastíněná premisa o vychytralém podivínovi, který vidí dvě minuty dopředu, je v rámci filmové originality asi stejným zjevením, jakým bylo Déja Vu Tonyho Scotta, což je ale bohužel asi jediné velké plus, které se dá na vrub Next uvést. Zbývá už jen spousta průměrné a ještě větší spousta podprůměrné realizace nápadů, které Tamahori podivuhodně skládá do slepence, jenž se vyjímá dobře pouze na plakátech.
Začněme od scénáře. Nicolas Cage aka Frank využívá svou schopnost k tomu, aby se obohatil v kasinu a když si na něj políčí hlídači, samozřejmě jim fikaně uteče (v jedné z nejlepších scén filmu). Náhle ho začne hledat FBI v zájmu národní bezpečnosti, potká dívku, kterou vždycky vídal v jakýchsi vizích a všechno se tak podivně zamotá, že hrdina nemusí vlastně vůbec nic řešit. Všechno mu přijde pod nos, protože veškeré roviny vyprávění se čirou náhodou spojí v jednu (teroristi mají zbraň hromadného ničení a shodou okolností ji hodlají odpálit jen kousek od Franka). Z prostého důvodu, že se všechno vyřeší bez hlavní postavy, má scénář spoustu prostoru k tomu, aby se tato flákala a jiná postava v podání Julianne Moore Franka marně přemlouvala ke spolupráci, aby ten nakonec povolil a mohlo se finálně zúčtovat. Fáze takového přemlouvání/útěku před přemlouváním trvá zhruba sedmdesát minut, načež společná akce hlavního hrdiny a FBI se odehraje během následujících patnácti. Pak je konec a nezbývá než rekapitulovat. Slovíčko „cože?“ padne hodněkrát.
Průvodním prvkem scénáře na motivy románu Philipa K. Dicka je Tamahoriho záliba v přestřelených akcích a zmiňovaných digitálních efektech. Vše zasazuje do kostry budoucího času, kde hrdinu nechá klidně rozmixovat projíždějícím rychlíkem nebo několikrát zastřelit, aby se Frank vždycky vrátil zpět do „svého času“ zdravý a nepoškozený a mohl se rozhodnout jinak a zřejmě trochu správněji. Divák prakticky nikdy neví, co je realita a co je fikce, což je „překvapení“, které se na plátně odehraje nespočetněkrát a po desáté už popravdě trochu nudí. Představte si, jak soucítíte s dramatem odehrávajícím se v oblacích střeleného prachu a umírajících lidí, abyste se zničehonic vrátili o pár minut zpět, nic z toho se vlastně nestalo a odehrálo se něco mnohem méně atraktivnějšího a napínavějšího (rozuměj nikdo neumře a děti si budou mít kde hrát). A můžete si klidně tipnout, jaký „nápad“ je asi použit v závěrečném twistu, který celý film položí do jakoby zajímavé roviny, která na vše vrhá nové světlo a kde se vyplatí přemýšlet o minutu déle něž bylo do této chvíle nutné.
Příčesek Toma Hankse, který si Nicolas Cage pro Next vypůjčil, je asi tím nejmenším, co by vás na jeho hereckém projevu mohlo trápit. O mnoho horší je celková spolupráce s Jessicou Biel, jelikož a) jim to absolutně neladí po žádné stránce, přestože se bezpochyby snaží b) působí vražedně, snaží-li se o filozofické výlevy na téma život a vše kolem něj. Rozuměj Nicolas Cage s psím pohledem a Jessica Biel za všech okolností děsně nepřístupná – tedy alespoň prvních deset minut, co se o ní Cage snaží. Mimochodem způsob, jakým se tyhle dva seznámí, jak brzo se spolu vyspí a za jak krátký časový úsek jim na sobě začne záležet ve smyslu „chci s tebou strávit celý život“, je tak neuvěřitelný a plný klišé, že jste od dob filmu Jako štvaná zvěř zřejmě nic horšího neviděli.
Už dlouho nebylo tak dobrého příběhu, který se v procesu realizace proměnil v tolik neforemný útvar. Jeho konzistence připomíná pověstnou hromádku luštěnin, kterou se musí Popelka do oběda probrat: tu je hrách a tu zas čočka, od všeho trochu, ale ve výsledku žádný řád a vlastně ani dobré jídlo. Na Next se kouká dobře jen pokud jste ochotni nechat se vést. Chcete-li mermomocí přemýšlet či se rýpat ve vizuální stránce, času na to budete mít dost a spokojeni asi nebudete. Dobrého sci-fi zážitku ve stínu legendy páně Dicka se vám dostane pohříchu málo a jeden nemusí být zarputilý čtenář, aby si domyslel, že tentokrát to zase zprznil Hollywood.
Ocenění:
Razzies
2007 - Nicolas Cage (Nejhorší herec) (nominace)
2007 - Jessica Biel (Nejhorší herečka ve vedlejší roli) (nominace)
DABING
V českém znění: Zdeněk Mahdal - Nicolas Cage (Cris Johnson), Dagmar Čárová - Julianne Moore (Callie Ferris), Jitka Ježková - Jessica Biel (Liz Cooper), Dalimil Klapka - Peter Falk (Irv), Martin Kolár, Zbyšek Horák, Marcel Vašinka, Zbyšek Pantůček, Zdeněk Hruška, Irena Hrubá, Libor Hruška, Bohdan Tůma, Oldřich Vlach, Tereza Chudobová, Lucie Svobodová, Zdeněk Mahdal ml., Antonín Navrátil (titulky) a další.
Překlad: Vladimír Fuksa
Zvuk: Dušan Matuška
Produkce: Leoš Lanči
Dialogy a režie: Antonín Navrátil
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska 2007
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 2.08.2007 H.C.E.
Premiéra USA: 27.4.2007 Paramount Pictures
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 1.11.2007 (DVD) H.C.E.
Poprvé na DVD: 19.11.2007 H.C.E.
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby v ČR - Kč 6 252 623
Tržby celkem - $ 76 066 841
Návštěvnost v ČR 52 957
Náklady (Rozpočet) - $ 70 000 000
Tvůrci a herci
Lee Tamahori (Režie), Nicolas Cage (Produkce), Todd Garner (Produkce), Graham King (Produkce), Norman Golightly (Produkce), Arne Schmidt (Produkce), Mark Isham (Hudba), David Tattersall (Kamera), Christian Wagner (Střih), Denise Chamian (Casting), William Sandell (Scénografie), Sanja Milkovic Hays (Kostýmy), Michael Minkler (Zvuk), Patty York (Masky), Elisa Marsh (Masky), Gary Goldman (Scénář), Jonathan Hensleigh (Scénář), Paul Bernbaum (Scénář), Philip Kindred Dick (kniha) (Předloha), Nicolas Cage (Herec), Julianne Moore (Herec), Jessica Biel (Herec), Thomas Kretschmann (Herec), Tory Kittles (Herec), Jason Butler Harner (Herec), Jim Beaver (Herec), Enzo Cilenti (Herec), Michael Trucco (Herec), Sergej Trifunović (Herec), Patricia Prata (Herec), Jessica Barth (Herec), Bonita Friedericy (Herec), Peter Falk (Herec), Miranda Frigon (Herec), Paul Rae (Herec), José Zúniga (Herec)
- Gary Goldman, ktorý bol zodpovedný za scenár opäť, ako sa už pri viacerých filmoch na základe kníh od Philipa K. Dicka ukázalo, využil z poviedky len schopnosť videnia do budúcnosti a ostatné skutočnosti v nej ignoroval.
- Časti filmu sa nakrúcali v San Bernardino, v Kalifornii.
- Ve filmu sám sebe ztvárnil člen televizních týmů Fox News a Los Angeles Studio 11 Jeff Michael.
- Cris Johnson (Nicolas Cage) nosí ve filmu hodinky Tag Heuer Automatic Chronograph CV2010.BA0794.
- Film bol natočený na motívy poviedky "Zlatý muž" od Philipa K. Dicka.
- Herec Michael Trucco se v jedné scéně zmíní o kavárně Starbucks. Asi není náhoda, že Starbuck je přezdívka manželky herce v seriálu Battlestar Galactica.
- "Dívka s náhrdelníkem" na kouzelnické show je Alice Kim Cage, žena Nicolase Cage.
- Motel Cliffhanger je ve skutečnosti restaurace nacházející se blízko Crestlinu v Kalifornii, v San Bernardino Mountains.
- Všechny tři vrtulníky jsou typ Eurocopter AS-350.
- Ruský preklad filmu je "Veštec" (The Prophet).
- V scéne, kde Nicolas Cage prepína medzi TV kanálmi, necháva bežať ten, v ktorom sa vysiela film Dr. Divnoláska aneb....
Odkazy
Hrají:
Nicolas Cage, Julianne Moore, Jessica Biel, Thomas Kretschmann, Tory Kittles, Jason Butler Harner, Jim Beaver, Enzo Cilenti, Michael Trucco, Sergej Trifunovič, Patricia Prata, Jessica Barth, Bonita Friedericy, Peter Falk, Miranda Frigon, Paul Rae, José Zúñiga, Alice Kim Cage, Edith Fields, Lisa Joyner, Charles Rahi Chun, Dean Cudworth, Jack Ong