Hříšný tanec 2 / Dirty Dancing: Havana Nights (2004/82/USA/Romantický, Drama, Hudební) 47% -Originál DVD-
14.07.2022 03:02
JEDNOU VĚTOU
„Vášeň a salsa v žáru havanských nocí!“
OBSAH
Američanka Katey Millerová přijíždí se svými rodiči na Kubu těsně před vypuknutím revoluce. Rodiče od ní očekávají, že si tu najde partu na úrovni a stane se tak jako oni součástí místní smetánky. Katey se sblíží s mladým číšníkem Javierem Suarezem, který je vynikajícím tanečníkem. Tajně se setkávají v nočním havanském klubu a společně se začnou připravovat na prestižní národní soutěž v tanci. Také jsou si navzájem stále bližší. Ale blížící se revoluce zkomplikuje jejich plány… (Česká televize)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
To jen nějaký nadšenec se pokusil natočit podobný film, s tím, že by mohl mít obdobný úspěch, protože se přeci jedná o ten hříšný tanec, který dřív sklízel tolik úspěchů. Dvojka je už hrůza hrůzoucí, protože autoři asi nepochopili, že se pokusili natočit film z padesátých let a tak na soundtracku objevíte jména jako Wyclef Jean nebo Christina Aguilera a táák. Každopádně ani jedna skladba mě nedokázala chytnou a ani nevím, že bych nějakou slyšel někde hrát. Na druhou stranu z původního Hříšného tance, toho je všude dost, takže takhle na mě dojem tento film rozhodně neudělal. Snažil se zaujmout něčím jiným neokoukaným, ale podle mě to s tím vším docela dost přehnal. Ani samotný pár se mi vůbec nelíbil, ona byla větší jak on, a celé mi to vyznělo spíš komicky než že by autoři rádi natočili něco dobrého. Každopádně se na to nechalo docela koukat, už jenom proto, že se tam objevil Patrick Swayze. Vždycky, když se tam objevil on, jako by film ožil, ale jinak je to teda mrtvola mrtvoucí... (Malarkey) 1*
Slušný tabneční snímek, kterému oproti originálu schází pár důležitých předností. Mimo jiné krása a charisma Patrika "učitele " Swayzeho, kterého mladý Deigo Luna bohužel nedokázal plně nahradit. Dále působivější hudba. Jediné co je lepší než v jedníčce je nová"baby", která je opravdu hezčí (ale její sestra je ještě hezčí). (Djkoma) 2*
Sotva za jedna, vážení, a to jen za tu salsu v žáru havanských nocí a několik lehce erotických scén. A to je zatraceně málo, s jedničkou se to nedá vůbec srovnat, i když ta mě také nikdy nijak neuchvátila...Film mě vůbec nenakopl ani po dějové stránce ani té herecké (mladí herci vůbec nezaujali). Podle mého jde jen o naprosto prostoduchý a jednoduchý film skoro bez žádné zápletky, který náročnějšího diváka nemůže vůbec zaujmout...Připadalo mi to celkově vůbec takové nedotažené a odfláknuté. Za pár let si na tento film nikdo nevzpomene a kapesníčky zůstanou i nadále suché.. (Karlos80) 1*
VELKÁ RECENZE
Kultovní snímek Hříšný tanec z roku 1987 s Jennifer Grayovou a Patrickem Swayzem v hlavních rolích se ve své době stal fenoménem a vyvolal strhující vlnu zájmu o různé podoby hudebních a tanečních retrostylů. Hříšný tanec 2 nenavazuje přímo na jeho děj či postavy, inspiruje se však obdobnými tématy dívčího sebeobjevování, poznávání lásky a dosažení nezávislosti. Příběh je tentokrát zasazen do prostředí Havany roku 1958, těsně před vpádem Castrových revolucionářů, což jej obohacuje o atraktivní atmosféru a latinskoamerický temperament. "Nechtěl jsem kopírovat originál, protože si ho velmi vážím a ctím i jeho fanoušky," říká režisér Guy Ferland. "Svůj film vidím jako další kapitolu, která pokračuje v odkazu Hříšného tance."
V pozadí snímku Hříšný tanec 2 stojí skutečný příběh choreografky a producentky JoAnn Jansenové. Roku 1958, jako teenagerka, se s rodiči přestěhovala z amerického města St. Louis do Havany a začala poznávat nablýskaný svět golfových klubů, soukromých večírků a luxusních nočních podniků. "Očekávalo se od nás, že se zapojíme do života místní severoamerické smetánky, ale já jsem se zamilovala do Kubánce, který mi tuto úchvatnou zemi ukázal z jiné stránky," říká Jansenová.
Kubánský přítel ji seznámil s kulturou, v níž hudba a tanec byly součástí každodenního života. JoAnn Jansenová se tancem zabývala už dříve: léta studovala balet a také její rodiče se závodně věnovali společenskému tanci. Ale tanec na Kubě, to bylo něco úplně jiného. Kubánci prostřednictvím tance dokázali vyjádřit své pocity. "Nikdy předtím jsem nic podobného neviděla," poznamenává Jansenová. "Když tamní lidé tančili, nemuselo to nutně vyjadřovat jen sexualitu; šlo o uvolnění vlastního těla, osvobození vlastního já."
Zkušenosti z života na Kubě ovlivnily JoAnn Jansenovou na celý život, mimo jiné i tím, že tanec se stal jejím povoláním. Zvolila si dráhu choreografky a v New Yorku vedla vlastní taneční skupinu. V té době se setkala s producentem Lawrencem Benderem. Společně se několik let snažili převést její zážitky z Kuby do podoby filmového scénáře. Když se potom Bender angažoval v přípravách projektu Hříšný tanec 2, dílky skládačky do sebe zapadly. "Uvědomili jsme si, že JoAnnin příběh by byl skvělým námětem pro film typu Hříšného tance," říká Bender a dodává: "Původní Hříšný tanec byl skutečný fenomén. Ale na našem příběhu je skutečně zajímavá právě Kuba. Pro Američany je to svým způsobem zakázané ovoce. Většina z nich tam nikdy nebyla a ten ostrov je svým způsobem fascinuje."
Taneční scény ve filmu Hříšný tanec 2 organicky vycházejí z příběhu a jsou atraktivní přehlídkou nejrůznějších stylů. Choreografka JoAnn Jansenová navrhla různé druhy tance pro každé z rozmanitých prostředí: Palace, kde účastníci taneční soutěže předvádějí propracovaná a předem nacvičená čísla; tančírnu Rosa Negra, kde se odehrává "hříšný tanec" místní komunity; luxusní klub, v němž američtí teenageři tančí rock´n´roll 50. let; a dlážděné ulice a náměstí Havany, kde Kubánci tančí pod širým nebem za doprovodu pouličních muzikantů. "Setkává se tam tolik stylů," říká režisér Ferland. "Salsa, to byl jenom začátek. Pak se přidalo mambo, afro, společenské tance atd. - a JoAnn to všechno úžasně namíchala dohromady.
Oba hlavní hrdinové Hříšného tance 2 jsou od začátku filmu zkušení tanečníci, jejich představitelé, Romola Garai a Diego Luna, však neměli vůbec žádnou taneční průpravu. JoAnn Jansenová je tedy všem krokům musela učit úplně od začátku. Před začátkem natáčení spolu strávili deset týdnů v Puerto Ricu, kde osm hodin denně trénovali s Jansenovou a další čtyři hodiny s pomocnými choreografy. "Bylo to jako vrátit se do školy. Měli jsme lekce afro-kubánských tanců, tanga, salsy a tak dále," vzpomíná Diego Luna.
Zhmotnit na plátně vizuální podobu Havany roku 1958 znamenalo znovu vytvořit město, které již z větší části zaniklo. Stará Havana byla městem, v jehož architektuře se pod tropickou oblohou setkávaly španělské, maurské, italské a řecké vlivy. "Havana byla po čtyři století koloniální metropolí, vystavenou mnoha různým kulturním vlivům. Chtěl jsem zdůraznit tuto její kosmopolitní atmosféru," říká Guy Ferland. Při práci na vizuální stránce filmu se inspiroval evropskou, zejména italskou kinematografií: "Fascinuje mě představa ulice, spalované horkým sluncem, po jejíchž kočičích hlavách kráčí žena na vysokých podpatcích," popisuje svou vizi režisér.
Havanské ulice ve filmu zastoupilo Puerto Rico. "Mají podobnou atmosféru, zalévá je totéž zlatavé tropické světlo a lidé tu také hodně žijí venku, před svými domy," vysvětluje výtvarník filmu Hugo Luczyc-Wyhowski.
Nejobtížnějším úkolem byla rekonstrukce dvou nejvýstavnějších budov, hotelu Oceana a kasina Palace, v nichž se odehrává velká část děje. V Puerto Ricu totiž filmaři nenašli žádnou stavbu, která by je mohla zastoupit. Kasino Palace tak vzniklo jako koláž záběrů několika portorických staveb - z jedné si tvůrci vypůjčili schodiště, z jiné balkón. Části Hotelu Oceana, inspirovaného legendárním havanským hotelem Nacional, postavil Luczyc-Wyhowski a jeho tým posléze ve studiu.
Hudba ve filmu Hříšný tanec 2 se inspiruje kubánskými rytmy z konce 50. let a dodává jim moderní nádech. Ostatně, velké aktualizace ani nebylo potřeba, latinskoamerická hudba z té doby je totiž moderní stále. Kubánské a afrokubánské rytmy ovlivňují celé spektrum pop music od taneční hudby a popu až po hip-hop a rock. Soundtrack filmu vznikal ve spolupráci s Clivem Davisem, legendárním zakladatelem společnosti Arista Records, ze které vzešli umělci jako Whitney Houston, Aretha Franklin či Carlos Santana. Než se s ním producent Lawrence Bender sešel, společně s JoAnn Jansenovou strávili mnoho hodin poslechem latinskoamerických písní - údajně jich bylo něco kolem tisícovky. Jejich cílem bylo zkombinovat tradiční hudbu Latinské Ameriky s modernějším zvukem rapu a popu.
Postavy a obsazení
• Romola Garai - Katey Miller
• Diego Luna - Javier Suarez
• Sela Ward - Jeannie Miller
• John Slattery - Bert Miller
• Mika Boorem - Susie Miller
• Jonathan Jackson - James Phelps
• Rene Lavan - Carlos Suarez
• Patrick Swayze - taneční instruktor
• January Jones - Eve
• Mýa - Lola Martinez
• Angélica Aragón - paní Suarezová
DABING
1.DABING (VHS, DVD)
V českém znění: Jana Mařasová - Romola Garai (Katey Miller), Aleš Jarý - John Slattery (Bert Miller) + (titulky), Pavel Vacek - Jonathan Jackson (James Phelps), Petr Jančařík - Patrick Swayze (Taneční instruktor), Tereza Grygarová - January Jones (Eve), Sylva Talpová - Sela Ward (Jeannie Miller), Karel Janský - Lawrence Duffy (pan Phelps) + Tommy Kavelin (Senor Alonso), Klára Sochorová - Mika Boorem (Susie Miller), Lenka Filipová - Mary Portser (paní Phelps), Zora Bösserlová - Angélica Aragón (Alma Suarez), Ladislav Běhůnek - René Lavan (Carlos Suarez), a další...
Překlad: Šárka Bartesová
Dialogy: Monika Macků
Režie českého znění: Jindřich Stožický
Vyrobilo: Studio Ebbi, pro SPI International © 2004
2.DABING (Nova)
V českém znění: Anna Remková - Romola Garai (Katey Miller), Jan Maxián - Diego Luna (Javier Suarez), Zlata Adamovská - Sela Ward (Jeannie Miller), Jan Šťastný - John Slattery (Bert Miller), Ilona Svobodová - Mary Portser (paní Phelps), Marcela Nohýnková - Angélica Aragón (Alma Suarez), Andrea Elsnerová - Mika Boorem (Susie Miller), Ernesto Čekan - René Lavan (Carlos Suarez), Jan Škvor - Jonathan Jackson (James Phelps), Jana Tabrea, Zuzana Ďurdinová, Klára Šumanová - January Jones (Eve), Jaromír Meduna - Guillermo de Cun (moderátor), Libor Hruška - Patrick Swayze (Taneční instruktor), Jiří Valšuba, Martin Kubačák, Lucie Kušnírová, Petr Pospíchal - Tommy Kavelin (Senor Alonso) + Lawrence Duffy (pan Phelps) + (Titulky), a další...
Překlad: Tomáš Studený
Zvuk: Petr Posolda
Produkce: Martin Kot a Pavla Draxlerová
Dialogy a režie: Petr Pospíchal
Vyrobila: CET21 spol. s.r.o. ve studiu Barrandov v roce 2007
3.DABING (ČT)
V českém znění: Anna Remková - Romola Garai (Katey Miller), Radek Škvor - Diego Luna (Javier Suarez), Simona Postlerová - Sela Ward (Jeannie Miller), Pavel Soukup - John Slattery (Bert Miller), Oldřich Hajlich - Jonathan Jackson (James Phelps), Petr Lněnička - René Lavan (Carlos Suarez), Lucie Kušnírová - Mika Boorem (Susie Miller), Svatopluk Schuller - Patrick Swayze (Taneční instruktor), Zbyšek Horák (Titulky), Marianna Jurková, Jiří Krejčí, Hana Kusnjerová, Stanislav Lehký, Růžena Merunková - Mary Portser (paní Phelps), Jana Postlerová - Angélica Aragón (Alma Suarez), Milan Slepička, Kamila Šmejkalová, Martina Šťastná – January Jones (Eve), David Voráček, a další...
Překlad: Michaela Ebrová
Dramaturgie: Ladislav Kadlec
Mistr zvuku: Jozef Kušnír
Asistentka režie: Eva Maxová
Vedoucí produkce: Miloslava Herynková
Vedocí dramaturg: Alena Poledňáková
Šéf producent: Vladimír Tišnovský
Dialogy a režie českého znění: Jana Semschová
Vyrobila: Česká televize 2011
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 29.7.2004
Premiéra USA: 27.2.2004 Lionsgate US
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 31.1.2005 (VHS) SPI, 31.1.2005 (DVD) SPI
Poprvé na VHS: 31.1.2005 SPI
Poprvé na DVD: 9.12.2004 SPI Film
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby v ČR - Kč 8 382 021
Tržby celkem - $ 27 685 000
Návštěvnost v ČR 100 172
Náklady (Rozpočet) - $ 25 000 000
FILMY V SÉRII
Hříšný tanec gastonrolinc.preview.webnode.cz/news/hrisny-tanec-dirty-dancing-1097-96-usa-rodinny-drama-hudebni-76/
USA, Romantický / Drama 1987
Režie: Emile Ardolino, Hrají: Jennifer Grey, Patrick Swayze
Hříšný tanec 2 gastonrolinc.cms.webnode.cz/news/hrisny-tanec-2-dirty-dancing-havana-nights-2004-82-usa-romanticky-drama-hudebni-47/
USA, Romantický / Drama 2004
Režie: Guy Ferland, Hrají: Romola Garai, Jonathan Jackson
Zajímavost k filmu
„Vášeň a salsa v žáru havanských nocí!“
OBSAH
Američanka Katey Millerová přijíždí se svými rodiči na Kubu těsně před vypuknutím revoluce. Rodiče od ní očekávají, že si tu najde partu na úrovni a stane se tak jako oni součástí místní smetánky. Katey se sblíží s mladým číšníkem Javierem Suarezem, který je vynikajícím tanečníkem. Tajně se setkávají v nočním havanském klubu a společně se začnou připravovat na prestižní národní soutěž v tanci. Také jsou si navzájem stále bližší. Ale blížící se revoluce zkomplikuje jejich plány… (Česká televize)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
To jen nějaký nadšenec se pokusil natočit podobný film, s tím, že by mohl mít obdobný úspěch, protože se přeci jedná o ten hříšný tanec, který dřív sklízel tolik úspěchů. Dvojka je už hrůza hrůzoucí, protože autoři asi nepochopili, že se pokusili natočit film z padesátých let a tak na soundtracku objevíte jména jako Wyclef Jean nebo Christina Aguilera a táák. Každopádně ani jedna skladba mě nedokázala chytnou a ani nevím, že bych nějakou slyšel někde hrát. Na druhou stranu z původního Hříšného tance, toho je všude dost, takže takhle na mě dojem tento film rozhodně neudělal. Snažil se zaujmout něčím jiným neokoukaným, ale podle mě to s tím vším docela dost přehnal. Ani samotný pár se mi vůbec nelíbil, ona byla větší jak on, a celé mi to vyznělo spíš komicky než že by autoři rádi natočili něco dobrého. Každopádně se na to nechalo docela koukat, už jenom proto, že se tam objevil Patrick Swayze. Vždycky, když se tam objevil on, jako by film ožil, ale jinak je to teda mrtvola mrtvoucí... (Malarkey) 1*
Slušný tabneční snímek, kterému oproti originálu schází pár důležitých předností. Mimo jiné krása a charisma Patrika "učitele " Swayzeho, kterého mladý Deigo Luna bohužel nedokázal plně nahradit. Dále působivější hudba. Jediné co je lepší než v jedníčce je nová"baby", která je opravdu hezčí (ale její sestra je ještě hezčí). (Djkoma) 2*
Sotva za jedna, vážení, a to jen za tu salsu v žáru havanských nocí a několik lehce erotických scén. A to je zatraceně málo, s jedničkou se to nedá vůbec srovnat, i když ta mě také nikdy nijak neuchvátila...Film mě vůbec nenakopl ani po dějové stránce ani té herecké (mladí herci vůbec nezaujali). Podle mého jde jen o naprosto prostoduchý a jednoduchý film skoro bez žádné zápletky, který náročnějšího diváka nemůže vůbec zaujmout...Připadalo mi to celkově vůbec takové nedotažené a odfláknuté. Za pár let si na tento film nikdo nevzpomene a kapesníčky zůstanou i nadále suché.. (Karlos80) 1*
VELKÁ RECENZE
Kultovní snímek Hříšný tanec z roku 1987 s Jennifer Grayovou a Patrickem Swayzem v hlavních rolích se ve své době stal fenoménem a vyvolal strhující vlnu zájmu o různé podoby hudebních a tanečních retrostylů. Hříšný tanec 2 nenavazuje přímo na jeho děj či postavy, inspiruje se však obdobnými tématy dívčího sebeobjevování, poznávání lásky a dosažení nezávislosti. Příběh je tentokrát zasazen do prostředí Havany roku 1958, těsně před vpádem Castrových revolucionářů, což jej obohacuje o atraktivní atmosféru a latinskoamerický temperament. "Nechtěl jsem kopírovat originál, protože si ho velmi vážím a ctím i jeho fanoušky," říká režisér Guy Ferland. "Svůj film vidím jako další kapitolu, která pokračuje v odkazu Hříšného tance."
V pozadí snímku Hříšný tanec 2 stojí skutečný příběh choreografky a producentky JoAnn Jansenové. Roku 1958, jako teenagerka, se s rodiči přestěhovala z amerického města St. Louis do Havany a začala poznávat nablýskaný svět golfových klubů, soukromých večírků a luxusních nočních podniků. "Očekávalo se od nás, že se zapojíme do života místní severoamerické smetánky, ale já jsem se zamilovala do Kubánce, který mi tuto úchvatnou zemi ukázal z jiné stránky," říká Jansenová.
Kubánský přítel ji seznámil s kulturou, v níž hudba a tanec byly součástí každodenního života. JoAnn Jansenová se tancem zabývala už dříve: léta studovala balet a také její rodiče se závodně věnovali společenskému tanci. Ale tanec na Kubě, to bylo něco úplně jiného. Kubánci prostřednictvím tance dokázali vyjádřit své pocity. "Nikdy předtím jsem nic podobného neviděla," poznamenává Jansenová. "Když tamní lidé tančili, nemuselo to nutně vyjadřovat jen sexualitu; šlo o uvolnění vlastního těla, osvobození vlastního já."
Zkušenosti z života na Kubě ovlivnily JoAnn Jansenovou na celý život, mimo jiné i tím, že tanec se stal jejím povoláním. Zvolila si dráhu choreografky a v New Yorku vedla vlastní taneční skupinu. V té době se setkala s producentem Lawrencem Benderem. Společně se několik let snažili převést její zážitky z Kuby do podoby filmového scénáře. Když se potom Bender angažoval v přípravách projektu Hříšný tanec 2, dílky skládačky do sebe zapadly. "Uvědomili jsme si, že JoAnnin příběh by byl skvělým námětem pro film typu Hříšného tance," říká Bender a dodává: "Původní Hříšný tanec byl skutečný fenomén. Ale na našem příběhu je skutečně zajímavá právě Kuba. Pro Američany je to svým způsobem zakázané ovoce. Většina z nich tam nikdy nebyla a ten ostrov je svým způsobem fascinuje."
Taneční scény ve filmu Hříšný tanec 2 organicky vycházejí z příběhu a jsou atraktivní přehlídkou nejrůznějších stylů. Choreografka JoAnn Jansenová navrhla různé druhy tance pro každé z rozmanitých prostředí: Palace, kde účastníci taneční soutěže předvádějí propracovaná a předem nacvičená čísla; tančírnu Rosa Negra, kde se odehrává "hříšný tanec" místní komunity; luxusní klub, v němž američtí teenageři tančí rock´n´roll 50. let; a dlážděné ulice a náměstí Havany, kde Kubánci tančí pod širým nebem za doprovodu pouličních muzikantů. "Setkává se tam tolik stylů," říká režisér Ferland. "Salsa, to byl jenom začátek. Pak se přidalo mambo, afro, společenské tance atd. - a JoAnn to všechno úžasně namíchala dohromady.
Oba hlavní hrdinové Hříšného tance 2 jsou od začátku filmu zkušení tanečníci, jejich představitelé, Romola Garai a Diego Luna, však neměli vůbec žádnou taneční průpravu. JoAnn Jansenová je tedy všem krokům musela učit úplně od začátku. Před začátkem natáčení spolu strávili deset týdnů v Puerto Ricu, kde osm hodin denně trénovali s Jansenovou a další čtyři hodiny s pomocnými choreografy. "Bylo to jako vrátit se do školy. Měli jsme lekce afro-kubánských tanců, tanga, salsy a tak dále," vzpomíná Diego Luna.
Zhmotnit na plátně vizuální podobu Havany roku 1958 znamenalo znovu vytvořit město, které již z větší části zaniklo. Stará Havana byla městem, v jehož architektuře se pod tropickou oblohou setkávaly španělské, maurské, italské a řecké vlivy. "Havana byla po čtyři století koloniální metropolí, vystavenou mnoha různým kulturním vlivům. Chtěl jsem zdůraznit tuto její kosmopolitní atmosféru," říká Guy Ferland. Při práci na vizuální stránce filmu se inspiroval evropskou, zejména italskou kinematografií: "Fascinuje mě představa ulice, spalované horkým sluncem, po jejíchž kočičích hlavách kráčí žena na vysokých podpatcích," popisuje svou vizi režisér.
Havanské ulice ve filmu zastoupilo Puerto Rico. "Mají podobnou atmosféru, zalévá je totéž zlatavé tropické světlo a lidé tu také hodně žijí venku, před svými domy," vysvětluje výtvarník filmu Hugo Luczyc-Wyhowski.
Nejobtížnějším úkolem byla rekonstrukce dvou nejvýstavnějších budov, hotelu Oceana a kasina Palace, v nichž se odehrává velká část děje. V Puerto Ricu totiž filmaři nenašli žádnou stavbu, která by je mohla zastoupit. Kasino Palace tak vzniklo jako koláž záběrů několika portorických staveb - z jedné si tvůrci vypůjčili schodiště, z jiné balkón. Části Hotelu Oceana, inspirovaného legendárním havanským hotelem Nacional, postavil Luczyc-Wyhowski a jeho tým posléze ve studiu.
Hudba ve filmu Hříšný tanec 2 se inspiruje kubánskými rytmy z konce 50. let a dodává jim moderní nádech. Ostatně, velké aktualizace ani nebylo potřeba, latinskoamerická hudba z té doby je totiž moderní stále. Kubánské a afrokubánské rytmy ovlivňují celé spektrum pop music od taneční hudby a popu až po hip-hop a rock. Soundtrack filmu vznikal ve spolupráci s Clivem Davisem, legendárním zakladatelem společnosti Arista Records, ze které vzešli umělci jako Whitney Houston, Aretha Franklin či Carlos Santana. Než se s ním producent Lawrence Bender sešel, společně s JoAnn Jansenovou strávili mnoho hodin poslechem latinskoamerických písní - údajně jich bylo něco kolem tisícovky. Jejich cílem bylo zkombinovat tradiční hudbu Latinské Ameriky s modernějším zvukem rapu a popu.
Postavy a obsazení
• Romola Garai - Katey Miller
• Diego Luna - Javier Suarez
• Sela Ward - Jeannie Miller
• John Slattery - Bert Miller
• Mika Boorem - Susie Miller
• Jonathan Jackson - James Phelps
• Rene Lavan - Carlos Suarez
• Patrick Swayze - taneční instruktor
• January Jones - Eve
• Mýa - Lola Martinez
• Angélica Aragón - paní Suarezová
DABING
1.DABING (VHS, DVD)
V českém znění: Jana Mařasová - Romola Garai (Katey Miller), Aleš Jarý - John Slattery (Bert Miller) + (titulky), Pavel Vacek - Jonathan Jackson (James Phelps), Petr Jančařík - Patrick Swayze (Taneční instruktor), Tereza Grygarová - January Jones (Eve), Sylva Talpová - Sela Ward (Jeannie Miller), Karel Janský - Lawrence Duffy (pan Phelps) + Tommy Kavelin (Senor Alonso), Klára Sochorová - Mika Boorem (Susie Miller), Lenka Filipová - Mary Portser (paní Phelps), Zora Bösserlová - Angélica Aragón (Alma Suarez), Ladislav Běhůnek - René Lavan (Carlos Suarez), a další...
Překlad: Šárka Bartesová
Dialogy: Monika Macků
Režie českého znění: Jindřich Stožický
Vyrobilo: Studio Ebbi, pro SPI International © 2004
2.DABING (Nova)
V českém znění: Anna Remková - Romola Garai (Katey Miller), Jan Maxián - Diego Luna (Javier Suarez), Zlata Adamovská - Sela Ward (Jeannie Miller), Jan Šťastný - John Slattery (Bert Miller), Ilona Svobodová - Mary Portser (paní Phelps), Marcela Nohýnková - Angélica Aragón (Alma Suarez), Andrea Elsnerová - Mika Boorem (Susie Miller), Ernesto Čekan - René Lavan (Carlos Suarez), Jan Škvor - Jonathan Jackson (James Phelps), Jana Tabrea, Zuzana Ďurdinová, Klára Šumanová - January Jones (Eve), Jaromír Meduna - Guillermo de Cun (moderátor), Libor Hruška - Patrick Swayze (Taneční instruktor), Jiří Valšuba, Martin Kubačák, Lucie Kušnírová, Petr Pospíchal - Tommy Kavelin (Senor Alonso) + Lawrence Duffy (pan Phelps) + (Titulky), a další...
Překlad: Tomáš Studený
Zvuk: Petr Posolda
Produkce: Martin Kot a Pavla Draxlerová
Dialogy a režie: Petr Pospíchal
Vyrobila: CET21 spol. s.r.o. ve studiu Barrandov v roce 2007
3.DABING (ČT)
V českém znění: Anna Remková - Romola Garai (Katey Miller), Radek Škvor - Diego Luna (Javier Suarez), Simona Postlerová - Sela Ward (Jeannie Miller), Pavel Soukup - John Slattery (Bert Miller), Oldřich Hajlich - Jonathan Jackson (James Phelps), Petr Lněnička - René Lavan (Carlos Suarez), Lucie Kušnírová - Mika Boorem (Susie Miller), Svatopluk Schuller - Patrick Swayze (Taneční instruktor), Zbyšek Horák (Titulky), Marianna Jurková, Jiří Krejčí, Hana Kusnjerová, Stanislav Lehký, Růžena Merunková - Mary Portser (paní Phelps), Jana Postlerová - Angélica Aragón (Alma Suarez), Milan Slepička, Kamila Šmejkalová, Martina Šťastná – January Jones (Eve), David Voráček, a další...
Překlad: Michaela Ebrová
Dramaturgie: Ladislav Kadlec
Mistr zvuku: Jozef Kušnír
Asistentka režie: Eva Maxová
Vedoucí produkce: Miloslava Herynková
Vedocí dramaturg: Alena Poledňáková
Šéf producent: Vladimír Tišnovský
Dialogy a režie českého znění: Jana Semschová
Vyrobila: Česká televize 2011
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 29.7.2004
Premiéra USA: 27.2.2004 Lionsgate US
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 31.1.2005 (VHS) SPI, 31.1.2005 (DVD) SPI
Poprvé na VHS: 31.1.2005 SPI
Poprvé na DVD: 9.12.2004 SPI Film
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby v ČR - Kč 8 382 021
Tržby celkem - $ 27 685 000
Návštěvnost v ČR 100 172
Náklady (Rozpočet) - $ 25 000 000
FILMY V SÉRII
Hříšný tanec gastonrolinc.preview.webnode.cz/news/hrisny-tanec-dirty-dancing-1097-96-usa-rodinny-drama-hudebni-76/
USA, Romantický / Drama 1987
Režie: Emile Ardolino, Hrají: Jennifer Grey, Patrick Swayze
Hříšný tanec 2 gastonrolinc.cms.webnode.cz/news/hrisny-tanec-2-dirty-dancing-havana-nights-2004-82-usa-romanticky-drama-hudebni-47/
USA, Romantický / Drama 2004
Režie: Guy Ferland, Hrají: Romola Garai, Jonathan Jackson
Tvůrci a herci
Guy Ferland (Režie), Lawrence Bender (Produkce), Sarah Green (Produkce), Heitor Pereira (Hudba), Anthony B. Richmond (Kamera), Scott Richter (Střih), Luis Colina (Střih), Mindy Marin (Casting), Hugo Luczyc-Wyhowski (Scénografie), Alan Hicks (Scénografie), Isis Mussenden (Kostýmy), Jon Taylor (Zvuk), Dominique Borrel (Masky), Boaz Yakin (Scénář), Victoria Arch (Scénář), Romola Garai (Herec), Jonathan Jackson (Herec), Mýa (Herec), Diego Luna (Herec), Patrick Swayze (Herec), Mika Boorem (Herec), René Lavan (Herec), January Jones (Herec), John Slattery (Herec), Sela Ward (Herec), Robert Hoffman (Herec), Angélica Aragón (Herec), Claudia Salinas (Herec), Polly Cole (Herec), Matt Birman (Herec), Heather Headley (Herec), Chris Engen (Herec)
2004/82/USA/Romantický, Drama, Hudební
- Inspirací tvůrcům filmu byl skutečný příběh choreografky a producentky JoAnn Jansen. Ta se v roce 1958 coby teenagerka přestěhovala s rodiči z amerického města St. Louis do Havany a postupně poznávala svět golfových večírků a luxusních nočních podniků. Našla si kubánského přítele, který ji seznámil s místní kulturou. Zážitky z Kuby ovlivnily JoAnn na celý život - stala se choreografkou a v New Yorku vedla vlastní taneční skupinu.
- Film byl natáčen v Portoriku, přestože se děj odehrává na Kubě.
- Do role Katey a Javiera se původně uvažovalo o Natalii Portman a Ricky Martinovi.
- Diego Luna (Javier), který se naučil tančit za šest týdnů, přiznal, že normálně nejlépe tančí, když má v sobě několik piv.
- Ani Romola Garai (Katey) ani Diego Luna (Javier) neměli před natáčením žádný profesionální taneční výcvik ani zkušenosti. Deset týdnů před začátkem natáčení odjeli do Portorika a tam denně trénovali osm hodin s producentkou JoAnn Fregalette Jansen a čtyřmi dalšími tanečníky a choreografy.
- Film byl natáčen v Portoriku, přestože se děj odehrává na Kubě.
- Do role Katey a Javiera se původně uvažovalo o Natalii Portman a Ricky Martinovi.
- Diego Luna (Javier), který se naučil tančit za šest týdnů, přiznal, že normálně nejlépe tančí, když má v sobě několik piv.
- Ani Romola Garai (Katey) ani Diego Luna (Javier) neměli před natáčením žádný profesionální taneční výcvik ani zkušenosti. Deset týdnů před začátkem natáčení odjeli do Portorika a tam denně trénovali osm hodin s producentkou JoAnn Fregalette Jansen a čtyřmi dalšími tanečníky a choreografy.
Hrají:
Romola Garai, Jonathan Jackson, Mýa, Diego Luna, Patrick Swayze, Mika Boorem, René Lavan, January Jones, John Slattery, Sela Ward, Robert Hoffman, Angélica Aragón, Claudia Salinas, Polly Cole, Matt Birman, Heather Headley, Chris Engen