Poklad / Poklad (2024/110/Česko/Dobrodružný, Komedie) 44%
20.01.2025 23:06
JEDNOU VĚTOU
„Exotické dobrodružství s Jiřím Langmajerem v hlavní roli."
OBSAH
Film Poklad vypráví příběh nejen o hledání legendárního a dávno ztraceného zlatého pokladu, ale také o lásce a společné cestě, kterou oba hlavní hrdinové již zdánlivě ztratili. Temperamentní Julie (Veronika Khek Kubařová) se nečekaně vydává na druhý konec světa za svým otcem Karlem (Jiří Langmajer), aby si s ním jednou provždy vyříkala jejich minulost. A také aby zjistila, proč se jí najednou z ničeho nic ozval s tím, že od ní potřebuje půjčit větší částku peněz. Cesta ji zavede až na indonéský ostrov Bali, kde se nejen setká se svým otcem, ale navíc se díky němu stane účastníkem výpravy za legendárním pokladem, o kterém se traduje, že je navždy ztracen. Podle zaznamenaných pověstí a zápisů se jedná o truhly plné zlata a drahokamů, které v 16. století převážela portugalská loď do Evropy a ztroskotala v malackém průlivu. Julie tak má i díky své bojovnosti a tvrdohlavosti jedinečnou příležitost nalézt nejen znovu ztracený vztah s komplikovaným otcem, ale možná i tento bájný poklad. (CinemArt)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Nemůžu se zbavit dojmu, že Havlík vždy odněkud přiběhne s atraktivním (nikoliv originálním) námětem a následně ho zrealizuje jako naprostou pyčovinu. Občas z toho vyleze něco relativně snesitelného (Pohádky pro Emu, Ostrov), jindy jde o ryzí teroristické útoky (Prezidentka, Franta mimozemšťan). Poklad je vlastně celkem pohodička, byť neopouští škatulku s názvem "navoněné nic" - Langoš s kámošema se vydali do atraktivní dovolenkové destinace a jen tak mimochodem tam se slušnou technikou natočili amatérský film. Scénář budí dojem, že obsahem nepřekročil několik generických žánrových hesel - trochu vzruchu přinese až směšné potápěčské drama v závěru (na základě minimalistického a strašidelně šablonovitého děje ho čekáte od prvních minut) a následně poněkud dementní hepyend, v němž si někdo vzpomněl, že by předcházející klídek neměly bořit mrtvoly. Plusové body za uvolněnou atmosféru bez větších křečí a hezké obrázky. Dvě hvězdy nedám, protože si pořád myslím, že má Havlík na víc (a nevím proč). (-bad-mad-wolf-) 1*
A už je to tu zase. Partička filmařů si chce udělat dovolenou v exotice, tak vezmou Langoše, nějakou buchtu a hlavně blbce koproducentský, co tu parádu zaplatěj, a něco se uklohní, aby to zapláclo pobyt u moře. Ačkoliv jsem podobných filmů (bohužel) už viděl mraky a jeden z prvních to Trošku odstartoval Doktor od jezera hrochů, tentokrát je to poměrně neškodná podívaná. Kdyby se tvůrci oprostili od toho patosu s utopenou matkou a radši scénář trochu líp propracovali, dalo by se na to i koukat. Ženský tam maj svalnatýho Moravce, chlapi podle gusta buď veselou tvář Khek Kubařové, ti víc punk pak Katku Marušku (bez plavek by to byla průměrně hvězda navíc). No a prošedivělý seladon s červeným nosem, co kdysi utíkal do kasáren a teď hraje polovinu všech podobných ztroskotaných postav napříč českou filmografií, na něj už jsme tak nějak zvyklí, ne? (dopitak) 3*
Není to tak dávno, co jsem si zoufala nad zoufale nepovedenou sci-fi komedií Franta mimozemšťan. Havlík ale loni uvedl do kin filmy dva, a ten druhý je naštěstí výrazně povedenější. Dobrodružný film Poklad (neplést s Ostrovem také od Havlíka) nabízí divákům hned dvě velká lákadla: exotickou lokalitu, ve které se odehrává, a Veroniku Khek Kubařovou, která už dlouhá léta patří mezi nejsympatičtější tváře na českém hereckém rybníčku. Z flory a fauny Bali toho sice zase tak moc neuvidíme, film se ale rozhodně řadí k tomu lepšímu od Havlíka. Ano, je předvídatelný a při jeho sledování si vzpomenete na lepší tematicky podobné snímky ze zahraničí, má ale spolehlivé herce v ústředních rolích a technické zpracování je na české poměry přece jen nadprůměrné. A na ten Ostrov se tedy taky podívám, aby se mi to pořád nepletlo. (kajas) 3*
VELKÁ RECENZE
Režisér a scénárista Rudolf Havlík je zkušený rutinér, který dobře ví, co lidé chtějí. A tak jim to dává. Občas sice šlápne vedle (viz letošní Franta mimozemšťan), ale jinak divákům s chirurgickou přesností servíruje to, co se od něho očekává. Co se mu zároveň musí nechat, to je odvaha, s jakou se pouští do jednotlivých projektů. Neváhá totiž nacpat celý svůj miniaturní štáb do letadla a přesunout se do cizích krajů, ať už jde o Island (Minuta věčnosti), Thajsko (Ostrov) nebo indonéský ostrov Bali. Právě tam totiž umístil děj druhé své letošní novinky s názvem Poklad, jehož ústředním mottem je – jak název napovídá – hledání pokladů. Ať už těch skutečných, ukrývajících se v potopených vracích na mořském dně, nebo alegorických.
Jak už to ve filmech Rudolfa Havlíka bývá zvykem, hlavní role se ujal další zkušený rutinér Jiří Langmajer. Nečekejte ovšem žádnou romantickou komedii pro starší a pokročilé, jakou jste dostali v případě loňského Ostrova. Milostné vztahy nechal Havlík v pozici scénáristy tentokrát odpočívat a místo nich vytáhl odvážnou kartu – nefalšované dobrodružství vonící těžkou exotikou. Jde skutečně o poměrně odvážné rozhodnutí, protože točit dobrodružnou výpravu za potopeným vrakem lodi plným zlata a drahokamů na opačném konci světa s sebou přináší nelehké produkční překážky. Havlík a spol. je ovšem dokázal překonat a natočil příběh o vztahu otce a dcery, na jehož pozadí se pátrá po jednom takovém potopeném pokladu. Ačkoli těžko říct, co je v popředí a co v pozadí Havlíkova ústředního zájmu.
Langmajer zde hraje otce, jehož vášní je hledání pokladů. Této vášni zasvětil celý svůj život, aby při jedné podmořské výpravě přišel o manželku a v důsledku toho i o dceru Julii (Veronika Khek Kubařová), která ho viní z její smrti. Život je spojí dohromady právě na Bali, kam Julie po sedmi letech odloučení přijíždí vyříkat si s otcem jeho lehkovážný způsob života. Na rozdíl od psychologicky laděné Minuty věčnosti (2021), kde se také řešil komplikovaný vztah otce a dcery, ovšem Poklad nepředstavuje žádné rodinné drama. Hledání cesty mezi Julií a jejím otcem je zde jaksi mimoděk, aby bylo možno natáhnout stopáž alespoň na střídmých 100 minut. Jinak se děj věnuje pátrání po pokladu, což zahrnuje především četné podmořské záběry jakožto hlavní lákadlo filmu.
Není sporu o tom, že se Havlík rozhodl pro fyzicky poměrně náročné natáčení a celý štáb si musel v tropickém ráji přijít na své. Podmořské záběry společně s atmosférickou hudbou Havlíkova dvorního skladatele Ondřeje Konvičky jsou dostatečně poutavé a představují tu správnou směs dobrodružství a cestovatelské romantiky. Stejně jako dronové záběry na mořskou hladinu ztrácející se v mlžném oparu nebo palmami porostlé pláže. To vše vytváří dojem nefalšované exotiky tak netypické pro tuzemské filmy. Za to patří jednoznačně palec nahoru.
Ovšem za co palec nahoru rozhodně dát nejde, to je příběh samotný. Havlík jede na absolutní volnoběh a hází na diváka jedno klišé za druhým. Děj Pokladu představuje koktejl všeho, co muselo napadnout snad každého, kdo strávil nějakou tu dovolenou u moře a v životě přečetl alespoň jednu dobrodružnou knížku o hledání pokladu. Nebýt problematického vztah otce a dcery (který se navíc vyřeší v podstatě sám od sebe), sestával by Poklad jenom z podmořských záběrů a nějakého toho tlachání na lodi, případně v domě, kde si Langmajer se svými hledači pokladů zřídil hlavní stan. Nečekejte žádnou akci, kaskadérské kousky nebo adrenalinové záběry. Na nic takového nebyly peníze.
Velké pozitivum je, že Poklad se díky omezeným financím drží při zemi a nesnaží se být velikášský. Protože jinak by shořel jako papír. Malou českou produkci určitě nemůžeme srovnávat s jakýmkoli podobným zahraničním filmem – to by nebylo fér. Havlík si to pochopitelně dobře uvědomoval a natočil přesně to, na co byly peníze, aniž by se snažil z Pokladu udělat velkofilm. Největší devizou celého snímku tak muselo být samotné natáčení, o čemž svědčí fotografie doprovázející závěrečné titulky. Bohužel na dobrý film to nestačilo. Langmajer s Kubařovou si odehrají svoje, ale z důvodu neexistence skutečného konfliktu mezi nimi se nedá hovořit o žádných velkých výkonech. Všichni ostatní jsou tam už jenom do počtu. Naštěstí pro diváka je exotické aranžmá dostatečně samonosné na to, aby se člověk na chvíli nechal unášet lehce pohádkovým příběhem o hledání pokladu. Kdo z vás nikdy nezatoužil něco podobného zažít?
Postavy a obsazení
• Veronika Khek Kubařová - Julie
• Jiří Langmajer - Karel
• Petra Bučková - potapěčka a badatelka Anna
• Kateřina Marie Fialová - technička Marie
• Tadeáš Moravec - potapěč Petr
• Vasil Fridrich - Juliin šéf z restaurace
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 24.10.2024 CinemArt
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: -
Poprvé na Blu-ray: -
Poprvé na VOD: (Zatím nevyšlo)
Tržby v ČR - Kč 15 977 630
Návštěvnost v ČR 89 874
„Exotické dobrodružství s Jiřím Langmajerem v hlavní roli."
OBSAH
Film Poklad vypráví příběh nejen o hledání legendárního a dávno ztraceného zlatého pokladu, ale také o lásce a společné cestě, kterou oba hlavní hrdinové již zdánlivě ztratili. Temperamentní Julie (Veronika Khek Kubařová) se nečekaně vydává na druhý konec světa za svým otcem Karlem (Jiří Langmajer), aby si s ním jednou provždy vyříkala jejich minulost. A také aby zjistila, proč se jí najednou z ničeho nic ozval s tím, že od ní potřebuje půjčit větší částku peněz. Cesta ji zavede až na indonéský ostrov Bali, kde se nejen setká se svým otcem, ale navíc se díky němu stane účastníkem výpravy za legendárním pokladem, o kterém se traduje, že je navždy ztracen. Podle zaznamenaných pověstí a zápisů se jedná o truhly plné zlata a drahokamů, které v 16. století převážela portugalská loď do Evropy a ztroskotala v malackém průlivu. Julie tak má i díky své bojovnosti a tvrdohlavosti jedinečnou příležitost nalézt nejen znovu ztracený vztah s komplikovaným otcem, ale možná i tento bájný poklad. (CinemArt)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Nemůžu se zbavit dojmu, že Havlík vždy odněkud přiběhne s atraktivním (nikoliv originálním) námětem a následně ho zrealizuje jako naprostou pyčovinu. Občas z toho vyleze něco relativně snesitelného (Pohádky pro Emu, Ostrov), jindy jde o ryzí teroristické útoky (Prezidentka, Franta mimozemšťan). Poklad je vlastně celkem pohodička, byť neopouští škatulku s názvem "navoněné nic" - Langoš s kámošema se vydali do atraktivní dovolenkové destinace a jen tak mimochodem tam se slušnou technikou natočili amatérský film. Scénář budí dojem, že obsahem nepřekročil několik generických žánrových hesel - trochu vzruchu přinese až směšné potápěčské drama v závěru (na základě minimalistického a strašidelně šablonovitého děje ho čekáte od prvních minut) a následně poněkud dementní hepyend, v němž si někdo vzpomněl, že by předcházející klídek neměly bořit mrtvoly. Plusové body za uvolněnou atmosféru bez větších křečí a hezké obrázky. Dvě hvězdy nedám, protože si pořád myslím, že má Havlík na víc (a nevím proč). (-bad-mad-wolf-) 1*
A už je to tu zase. Partička filmařů si chce udělat dovolenou v exotice, tak vezmou Langoše, nějakou buchtu a hlavně blbce koproducentský, co tu parádu zaplatěj, a něco se uklohní, aby to zapláclo pobyt u moře. Ačkoliv jsem podobných filmů (bohužel) už viděl mraky a jeden z prvních to Trošku odstartoval Doktor od jezera hrochů, tentokrát je to poměrně neškodná podívaná. Kdyby se tvůrci oprostili od toho patosu s utopenou matkou a radši scénář trochu líp propracovali, dalo by se na to i koukat. Ženský tam maj svalnatýho Moravce, chlapi podle gusta buď veselou tvář Khek Kubařové, ti víc punk pak Katku Marušku (bez plavek by to byla průměrně hvězda navíc). No a prošedivělý seladon s červeným nosem, co kdysi utíkal do kasáren a teď hraje polovinu všech podobných ztroskotaných postav napříč českou filmografií, na něj už jsme tak nějak zvyklí, ne? (dopitak) 3*
Není to tak dávno, co jsem si zoufala nad zoufale nepovedenou sci-fi komedií Franta mimozemšťan. Havlík ale loni uvedl do kin filmy dva, a ten druhý je naštěstí výrazně povedenější. Dobrodružný film Poklad (neplést s Ostrovem také od Havlíka) nabízí divákům hned dvě velká lákadla: exotickou lokalitu, ve které se odehrává, a Veroniku Khek Kubařovou, která už dlouhá léta patří mezi nejsympatičtější tváře na českém hereckém rybníčku. Z flory a fauny Bali toho sice zase tak moc neuvidíme, film se ale rozhodně řadí k tomu lepšímu od Havlíka. Ano, je předvídatelný a při jeho sledování si vzpomenete na lepší tematicky podobné snímky ze zahraničí, má ale spolehlivé herce v ústředních rolích a technické zpracování je na české poměry přece jen nadprůměrné. A na ten Ostrov se tedy taky podívám, aby se mi to pořád nepletlo. (kajas) 3*
VELKÁ RECENZE
Režisér a scénárista Rudolf Havlík je zkušený rutinér, který dobře ví, co lidé chtějí. A tak jim to dává. Občas sice šlápne vedle (viz letošní Franta mimozemšťan), ale jinak divákům s chirurgickou přesností servíruje to, co se od něho očekává. Co se mu zároveň musí nechat, to je odvaha, s jakou se pouští do jednotlivých projektů. Neváhá totiž nacpat celý svůj miniaturní štáb do letadla a přesunout se do cizích krajů, ať už jde o Island (Minuta věčnosti), Thajsko (Ostrov) nebo indonéský ostrov Bali. Právě tam totiž umístil děj druhé své letošní novinky s názvem Poklad, jehož ústředním mottem je – jak název napovídá – hledání pokladů. Ať už těch skutečných, ukrývajících se v potopených vracích na mořském dně, nebo alegorických.
Jak už to ve filmech Rudolfa Havlíka bývá zvykem, hlavní role se ujal další zkušený rutinér Jiří Langmajer. Nečekejte ovšem žádnou romantickou komedii pro starší a pokročilé, jakou jste dostali v případě loňského Ostrova. Milostné vztahy nechal Havlík v pozici scénáristy tentokrát odpočívat a místo nich vytáhl odvážnou kartu – nefalšované dobrodružství vonící těžkou exotikou. Jde skutečně o poměrně odvážné rozhodnutí, protože točit dobrodružnou výpravu za potopeným vrakem lodi plným zlata a drahokamů na opačném konci světa s sebou přináší nelehké produkční překážky. Havlík a spol. je ovšem dokázal překonat a natočil příběh o vztahu otce a dcery, na jehož pozadí se pátrá po jednom takovém potopeném pokladu. Ačkoli těžko říct, co je v popředí a co v pozadí Havlíkova ústředního zájmu.
Langmajer zde hraje otce, jehož vášní je hledání pokladů. Této vášni zasvětil celý svůj život, aby při jedné podmořské výpravě přišel o manželku a v důsledku toho i o dceru Julii (Veronika Khek Kubařová), která ho viní z její smrti. Život je spojí dohromady právě na Bali, kam Julie po sedmi letech odloučení přijíždí vyříkat si s otcem jeho lehkovážný způsob života. Na rozdíl od psychologicky laděné Minuty věčnosti (2021), kde se také řešil komplikovaný vztah otce a dcery, ovšem Poklad nepředstavuje žádné rodinné drama. Hledání cesty mezi Julií a jejím otcem je zde jaksi mimoděk, aby bylo možno natáhnout stopáž alespoň na střídmých 100 minut. Jinak se děj věnuje pátrání po pokladu, což zahrnuje především četné podmořské záběry jakožto hlavní lákadlo filmu.
Není sporu o tom, že se Havlík rozhodl pro fyzicky poměrně náročné natáčení a celý štáb si musel v tropickém ráji přijít na své. Podmořské záběry společně s atmosférickou hudbou Havlíkova dvorního skladatele Ondřeje Konvičky jsou dostatečně poutavé a představují tu správnou směs dobrodružství a cestovatelské romantiky. Stejně jako dronové záběry na mořskou hladinu ztrácející se v mlžném oparu nebo palmami porostlé pláže. To vše vytváří dojem nefalšované exotiky tak netypické pro tuzemské filmy. Za to patří jednoznačně palec nahoru.
Ovšem za co palec nahoru rozhodně dát nejde, to je příběh samotný. Havlík jede na absolutní volnoběh a hází na diváka jedno klišé za druhým. Děj Pokladu představuje koktejl všeho, co muselo napadnout snad každého, kdo strávil nějakou tu dovolenou u moře a v životě přečetl alespoň jednu dobrodružnou knížku o hledání pokladu. Nebýt problematického vztah otce a dcery (který se navíc vyřeší v podstatě sám od sebe), sestával by Poklad jenom z podmořských záběrů a nějakého toho tlachání na lodi, případně v domě, kde si Langmajer se svými hledači pokladů zřídil hlavní stan. Nečekejte žádnou akci, kaskadérské kousky nebo adrenalinové záběry. Na nic takového nebyly peníze.
Velké pozitivum je, že Poklad se díky omezeným financím drží při zemi a nesnaží se být velikášský. Protože jinak by shořel jako papír. Malou českou produkci určitě nemůžeme srovnávat s jakýmkoli podobným zahraničním filmem – to by nebylo fér. Havlík si to pochopitelně dobře uvědomoval a natočil přesně to, na co byly peníze, aniž by se snažil z Pokladu udělat velkofilm. Největší devizou celého snímku tak muselo být samotné natáčení, o čemž svědčí fotografie doprovázející závěrečné titulky. Bohužel na dobrý film to nestačilo. Langmajer s Kubařovou si odehrají svoje, ale z důvodu neexistence skutečného konfliktu mezi nimi se nedá hovořit o žádných velkých výkonech. Všichni ostatní jsou tam už jenom do počtu. Naštěstí pro diváka je exotické aranžmá dostatečně samonosné na to, aby se člověk na chvíli nechal unášet lehce pohádkovým příběhem o hledání pokladu. Kdo z vás nikdy nezatoužil něco podobného zažít?
Postavy a obsazení
• Veronika Khek Kubařová - Julie
• Jiří Langmajer - Karel
• Petra Bučková - potapěčka a badatelka Anna
• Kateřina Marie Fialová - technička Marie
• Tadeáš Moravec - potapěč Petr
• Vasil Fridrich - Juliin šéf z restaurace
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 24.10.2024 CinemArt
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: -
Poprvé na Blu-ray: -
Poprvé na VOD: (Zatím nevyšlo)
Tržby v ČR - Kč 15 977 630
Návštěvnost v ČR 89 874
Tvůrci a herci
Rudolf Havlík (Režie), Petr Erben (Produkce), Ondřej Konvička (Hudba), Jan Šuster (Kamera), Boris Machytka (Střih), - (Casting), - (Scénografie), Romana Luxová (Kostýmy), Roman Čapek (Zvuk), Martina Buhrová (Masky), Rudolf Havlík (Scénář), Veronika Khek Kubařová (Herec), Jiří Langmajer (Herec), Petra Bučková (Herec), Kateřina Marie Fialová (Herec), Tadeáš Moravec (Herec)
2024/110/Česko/Dobrodružný, Komedie
Zajímavost k filmu
- Příběh se inspiroval legendou o portugalské lodi Flor de la Mar, která ztroskotala v roce 1511 a údajně převážela cenný poklad. Tato historická událost dodává filmu reálný základ.
- Herci absolvovali potápěčský výcvik a natáčeli scény pod vodou, což bylo pro mnohé z nich novou zkušeností. Tato autentičnost přidala filmu na věrohodnosti.
- Rudolf Havlík, známý svou vášní pro cestování, často promítá své zážitky do filmů. V Pokladu využil exotické prostředí a kombinoval komedii s dobrodružným žánrem, což je v české kinematografii méně obvyklé.
- Natáčení probíhalo na indonéském ostrově Bali, což přineslo štábu náročné podmínky, zejména při práci v tropickém klimatu a pod vodou.
- Režisér Rudolf Havlík k filmu prozradil: „Chceme vyprávět atraktivní příběh o ztrátách a nálezech. O ženě, která ztratila skoro vše a dostala možnost svůj osud otočit. My všichni v našich životech pátráme po pokladech, které nemůžeme najít a často nám unikne, že leží přímo před námi, jen nám byl ukryt, protože my se honili za přeludem.“ A k vlastnímu natáčení ještě doplňuje: „Z velké části jsme natáčeli pod mořskou hladinou a rozhodli jsme se společně s producentem Petrem Erbenem, že se pokusíme natočit vše skutečně naživo pod vodou, s herci a kaskadéry. U nás tohle nikdo nezkusil, takže jsme byli postavení před celou řadu výzev a díky tomu všemu jsme prožili opravdu dobrodružné natáčení. O tom ostatně poklady jsou, musí se najít, a to není snadné.“
- Stratený poklad Flor de la Mar bol tiež námetom časti seriálu Pán času - Legend of the Sea Devils (2022).
- Jiří Langmajer sa pochválil, že vo filme mohol zužitkovať svoj dlhoročný tréning potápania, pretože sa potápal už prakticky po celom svete, aj keď priznal, že "je to iné pracovať pod vodou než rekreačne pozerať na ryby".
- Skutočná loď Flor do Mar stroskotala 20.11.1511 pri Timia Point pri Sumatre, čo je skoro 1800 kilometrov od Bali, kde sa film natáčal. Rudolf Havlík ale zasadil dej filmu na Bali, pretože "v okolí Bali je potopených niekoľko vrakov dostatočne starých na to, aby sme ich mohli použiť ako kulisy".
- Jiří Langmajer vyzdvihol dobrodružný charakter filmu: "U tohohle filmu můžete na chvíli zapomenout, odkud jste přišli i kam se zase vrátíte. Hodinu a půl s námi můžete snít o tom, že ten poklad třeba taky najdete.”
- Veronika Khek Kubařová pochválila scenár: „Mě na tom scénáři strašně bavilo to dobrodružství, které je tam všudypřítomné. Vypráví o partičce lidí, která se nebojí jít na hranu svých sil a ochutnávat život plnými doušky."
- Herci absolvovali potápěčský výcvik a natáčeli scény pod vodou, což bylo pro mnohé z nich novou zkušeností. Tato autentičnost přidala filmu na věrohodnosti.
- Rudolf Havlík, známý svou vášní pro cestování, často promítá své zážitky do filmů. V Pokladu využil exotické prostředí a kombinoval komedii s dobrodružným žánrem, což je v české kinematografii méně obvyklé.
- Natáčení probíhalo na indonéském ostrově Bali, což přineslo štábu náročné podmínky, zejména při práci v tropickém klimatu a pod vodou.
- Režisér Rudolf Havlík k filmu prozradil: „Chceme vyprávět atraktivní příběh o ztrátách a nálezech. O ženě, která ztratila skoro vše a dostala možnost svůj osud otočit. My všichni v našich životech pátráme po pokladech, které nemůžeme najít a často nám unikne, že leží přímo před námi, jen nám byl ukryt, protože my se honili za přeludem.“ A k vlastnímu natáčení ještě doplňuje: „Z velké části jsme natáčeli pod mořskou hladinou a rozhodli jsme se společně s producentem Petrem Erbenem, že se pokusíme natočit vše skutečně naživo pod vodou, s herci a kaskadéry. U nás tohle nikdo nezkusil, takže jsme byli postavení před celou řadu výzev a díky tomu všemu jsme prožili opravdu dobrodružné natáčení. O tom ostatně poklady jsou, musí se najít, a to není snadné.“
- Stratený poklad Flor de la Mar bol tiež námetom časti seriálu Pán času - Legend of the Sea Devils (2022).
- Jiří Langmajer sa pochválil, že vo filme mohol zužitkovať svoj dlhoročný tréning potápania, pretože sa potápal už prakticky po celom svete, aj keď priznal, že "je to iné pracovať pod vodou než rekreačne pozerať na ryby".
- Skutočná loď Flor do Mar stroskotala 20.11.1511 pri Timia Point pri Sumatre, čo je skoro 1800 kilometrov od Bali, kde sa film natáčal. Rudolf Havlík ale zasadil dej filmu na Bali, pretože "v okolí Bali je potopených niekoľko vrakov dostatočne starých na to, aby sme ich mohli použiť ako kulisy".
- Jiří Langmajer vyzdvihol dobrodružný charakter filmu: "U tohohle filmu můžete na chvíli zapomenout, odkud jste přišli i kam se zase vrátíte. Hodinu a půl s námi můžete snít o tom, že ten poklad třeba taky najdete.”
- Veronika Khek Kubařová pochválila scenár: „Mě na tom scénáři strašně bavilo to dobrodružství, které je tam všudypřítomné. Vypráví o partičce lidí, která se nebojí jít na hranu svých sil a ochutnávat život plnými doušky."
Odkazy
láska, rodina, děti, otec, manželé, dcera, syn, psi, svatba, žárlivost, budoucnost, cestování časem, rozvod, architekt, druhá šance, obezita, workoholismus