Buty Kosmostour 2000 (koncert)

30.01.2018 10:45
Tata, Krtek, Nad stádem koní, Hajcman blues… a mnoho dalších písniček z veleúspěšného turné.(oficiální text distributora)

RECENZE DVD
Tak už i Buty mají své DVD - "Kosmostour 2000 Live On DVD". Co se povedlo a co nepovedlo (neboť není něco jen bílé nebo jen černé), si můžete přečíst v naší recenzi. Můžeme prozradit, že toto není nejlepší české DVD, a když nejste dobře naladěni, může vás i naštvat.
Ano, českých hudebních dévédéček není mnoho a každý další přírůstek může být vítaný. Když se počin vydaří, je radost dvojnásobná. Ovšem "Kosmostour 2000 Live On DVD", záznam koncertu kapely Buty, může diváka a posluchače i roztrpčit. A nejde zdaleka jen o to, že disk vychází o tři a půl roku později než živé dvojité CD z Kosmostour. Na to, aby byl s tímhle DVD jeho vlastník spokojený, musí zkrátka hodně přimhouřit obě oči a dát si třeba jedno pivo.
Stopáž disku je 72 minut - zatímco audio záznam na zmíněném albu čítá třicet písní, obsahuje DVD o plných dvanáct položek méně. Nerozumím tomu, proč se jedná jen o sestřih vystoupení očesaný o více než třetinu skladeb (a někdy i dost podstatných), to k fanouškům kapely není moc přátelské. Další slabinou placky je, světe div se, obraz a zvuk, což je na pováženou. Zvuk, i když v Dolby Digital 5.1, nemůžu si pomoci, postrádá ty správné grády, není příliš dobře prokleslený a dynamický - srovnání s jinými koncertními DVD je nekompromisní. Obraz je, jak jen najít to správné slovo, šedivý a malátný (obrat vyblité barvy přeci jen asi do recenze nepatří), nemluvě o nepříjemném "televizním" dojmu ze snímání a střihu.
Snad poprvé se mi stalo, že bych místo pětikanálového zvuku raději volil dvoukanálový - mix Dolby Digital je na tomto disku podivně rozplizlý a nepěkně potlačuje basy. V zadních reproduktorech jde slyšet prakticky jen vytleskávání publika a třeba tleskání v "Tatovi" po celou dobu písně je vyloženě otravné. S bonusy se tvůrci také nepřetrhli: k dispozici je jen fotogalerie a diskografie, obě coby obrázkové pásmo bez možnosti jakéhokoliv ovládání.
Proti Butům samotným nic nemám, naopak. Možná o to víc mne mrzí, jak jejich DVD dopadlo, takže recenze nezní pochvalně, bohužel. Přímo na zaznamenaném koncertě jsem byl, proto vím, že tam vládla výborná atmosféra (i když mne rozčilovalo neustále rozsvícené světlo nad kotlem). Buty posílené o GG Pump nabídly dobrou zábavu i kvalitní muzikantské výkony, které se ovšem na zkráceném záznamu z ostravské zastávky Kosmostour nepodařilo plnohodnotně zachytit.

SLOŽENÍ
BUTY
Radek Pastrňák - zpěv, kytara
Milan Nytra - klávesy
Milan Straka - dechové nástroje
Petr Vavřík - baskytara
Richard Kroczek Jr. - bicí

G.G. PUMP
Alan "Švejk" Hudeček -
Hana Oršulíková -
Jan Hroch -
Jiří Oršulík -
Marek Moroň -

Seznam skladeb a autoři
DVD
1. Hajcman blues (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
2. Krtek (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
3. Tonda a Čenda (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
4. Ohambí (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
5. Jednou ráno (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
6. Normální den na frontě (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
7. Trumpeta (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
8. Nad stádem koní (Vít Rotter/Vít Rotter)
9. Olina (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
10. Pakližé (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
11. Jedno pivo (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
12. Silnější kluk (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
13. Pulec (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
14. Mám jednu ruku dlouhou (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
15. Až já budu svatý (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
16. Tata (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
17. Vrána (Radek Pastrňák/Radek Pastrňák)
18. Cesta byla suchá (Radek Pastrňák/Andrei Toader)

Jindřich Procházka (Režie), Ljuba Pašková (Produkce), Milan Nytra (Hudba), Milan Straka (Hudba), Petr Vavřík (Hudba), Radek Pastrňák (Hudba), Richard Kroczek (Hudba), Jan Plesník (Kamera), Jaromír Vašek (Střih), Richard Kroczek (Zvuk), Radek Pastrňák (Autor hudby), Vít Rotter (Autor hudby), Radek Pastrňák (Autor textu), Vít Rotter (Autor textu), Andrei Toader (Autor textu), Radek Pastrňák (Zpěv)