Sanitka 2 (TV seriál) / Sanitka 2 (TV seriál) (Drama Česko, 2013, 12 h 29 min (Minutáž: 57–58 min)) 46%

21.01.2024 08:51
JEDNOU VĚTOU
„Nové osudy, stejné poslání. Volné pokračování legendárního seriálu z 80. let.“

OBSAH
Pokračování legendárního seriálu z 80. let minulého století. Zažijeme setkání s původními postavami, nyní již o něco staršími, i s postavami úplně novými, které se připojují k třináctidílnému televiznímu románu o záchranné službě těchto dní. Je to stejný úkol jako před lety, ale přesto se v mnohém změnil, stejně jako se změnila doba i lidé, kteří v ní žijí.(oficiální text distributora)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Na úvod - hodnocení bude odpovídat průměrům podle jednotlivých dílů, s tím že samozřejmě až bude po všem, bude se možná celé posouvat (jak do sebe skládačka zapadne). Ale protože mám trochu problémy pamatovat si x týdnů staré seriálové epizody, jsem líný psát si někam mimo poznámky, a nechce se mi jen kvůli citům některých uživatelů rozhazovat počty hodnocení a komentářů, jsou tu už po první epizodě kromě obvyklých keců i hvězdy. A co říct k věci? Asi to, že první díl byl opravdu na rozjezd - vychrlil na nás hromadu postav, nastínil kolik různých linek se tu asi bude odvíjet, ale celkově to bylo takové rozpačité. Renč (resp. Hojda) ukázal, že ho baví obrazové vychytávky (několik druhů prolínaček, rozdělování obrazu, zoom sem zoom tam), ale pokud měl být dramatický záměr ukázat divákům, že se vlastně u záchranky za těch několik desítek let nic nezměnilo, tak selhal, protože z toho mám jen a pouze pocit, že si tu někdo chtěl mermomocí "jen" střihnout několikero scén z původního seriálu - protože to jsou téměř doslovné kopie, jen např. místo Srstky je tam Vašut (BTW ta scéna, kde dojde ke konfrontaci Jiráčka s Vašutem u nosítek prostě nemá konec:)) a místo rodičů "Evy" zase Ilja Racek;) Uvidíme co bude dál, zatím postrádám uvěřitelnost, kterou původní Sanitka mohla rozdávat. (Gemini) 3*

Můj čas.....je příliš drahý, abych se na to díval dál. Můj čas....mě nepustí přes čt kanál. Rád, tak rád bych žil....s tímhle seriálem mám jen zbytek sil a času ještě méně, než Renč dá nové sémě. Příteli chvátej, píšu vzkaz, prosím Tě, zbav mě Hanzlíka zas. Zbav mě touhy mé, Havlové a té nejvíc! Úvodní díl druhé řady proslulého seriálu provázela velká nepřirozenost až křečovitost v ději a postavách, což je nejčastější negativní jev současných českých seriálů. Scenáristickou práci po zesnulém Jiřím Hubačovi převzal jeho syn Ivan, a i když jeho táta měl unylé scénáře, uměl dokonale pracovat s postavami a vytvořit mezi nimi interakci, což se tady neděje. Herecky jen hrubě nahozené charaktery nikdo výrazně nepodržel. O nějaký nadhled se snažil Jaromír Hanzlík v roli značně zestárlého lékaře Vojtěcha Jandery, který už není ředitelem nemocnice, jejíž šéfem se stal po jeho odchodu ambiciozní ředitel Kaderka (Jiří Dvořák), a právě se vrací z Afriky a na letišti se přivítá se svými nejbližšími. Je mezi nimi i jeho druhá žena, kterou hraje Dagmar Havlová, ale zapomněla, že už dávno není první dámou, a tak není nutné svoji upjatou noblesnost dávat i do své seriálové postavy. Kapitolou samou o sobě je Janderův syn v podání Václava Jiráčka, který oproti upozaděnému Janderovi seniorovi, dostal v první epizodě největší prostor. Je rovnou lepší "exnout", než se nechat "odborně" vyšetřit od trumbery Jandery juniora. On vůbec ten celý záchranářský tým kolem něj stojí za to. Trio Jiráček-Vašut-Zedníček, jako by se vylouplo z nějaké parodie na seriály z lékařského prostředí. Mladý doktor nemá kouska respektu a podle toho vypadají také zásahy u pacientů. Jednou se s arogantním Vašutem hádá o způsobu přepravy pacienta, podruhé zraněnému u těžké autonehody nedokáže aplikovat injekci. Renč selhává tam, kde jsem čekal, že bude silný, a sice v iniciování nehod a ohrožení životů. Je jisté, že v průběhu seriálu uvidíme více takových vypjatých situací, ale nehoda, kterou nám první díl ukázal, byla k smíchu. Pokečupovaný chlap na hlavě bez sebemenší známky viditelného zranění byla opravdu soda. Operační středisko pro výjezdy je také k pobavení. Laxní přístup k volajícím ukazuje zřejmě možnou variantu toho, v jakém stavu je dnes zdravotnictví. Posledních deset minut prvního dílu naznačilo, že možná ještě je šance na zlepšení reputace. Druhá řada měla neskromné cíle a obrovská očekávání, ale tahle Sanitka disponuje sotva slyšitelným houkáním a prostředí v sanitním voze je sterilnější, než je nezbytně nutné. 20% (kingik) 1*

No tak mám to za sebou tak do toho. Určitě musím konstatovat, že v dnešní zahnilé době ordinací ve fialových zahradách, pojišťoven smůly a ulic je to závan svěžího vzduchu, ale bacha na to netřeba to přeceňovat. určitě je to dost akční má to drajv furt se něco děje atd.. To je určitě zásluhou režiséra neboť Renč není žádný žabař, ale jestli tomuhle seriálu něco podráží nohy tak je to ten WTF scénář, kterej je fakt tragickým dílem žáka pomocný školy, nebo to tak teda aspoň působí. Občas je to sranda, ale občas člověk jenom žasne nad přehlídkou šílenství a splácanin který se povedlo narvat do jednoho seriálu. Samozřejmně, že netřeba konstatovat, že na původní seriál se to nechytá ani náhodou, ale tak to se asi ani čekat nedalo. Já osobně bych řekl, že to nějakou kvalitu má, do hajzlu bych to určitě hned nesplachoval, ale opatrně s tím. Ta hranice mezi koukatelností a totální debilitou je tu dost tenká a tomu bude odpovídat i moje hodnocení. Měl jsem to na hraně mezi dvěma a třema hvězdama no přikloním se nakonec ke dvěma. Ten vyloženě happy konec mě totiž celkem dožral. Takhle to prostě v reálným životě a speciálně v naší společnosti a naší zemi opravdu nechodí. Jinak má seriál pár docela nezapomenutelných hlášek no a co vám budu povídat, jak už jsem konstatoval kvalita je kolísavá, ale tentokrát docela čumím, že CSFD hodnocení je tu docela trefný a já s ním zcela výjimečně naprosto souhlasím! I u mě to tedy bude zhruba tak za těch 45% (Wacoslav1) 2*

VELKÁ RECENZE
Letošní podzim se České televizi hodně povedl a troufnu si říct, že přišla se svojí nejzajímavější seriálovou nabídkou za poslední roky. I když to vlastně nebylo zase tak těžké. Osobitá interpretace českých dějin Roberta Sedláčka v sérii České století vyvolává po právu diskuze a výborný Cirkus Bukowsky dokazuje, že i u nás se dá natočit temná kriminálka zahraničního střihu. Úspěšný hattrick veřejnoprávní stanice a start její nové vlny dramatické tvorby pak měl potvrdit návrat jednoho z nejlegendárnějších lékařských seriálů, úspěšné Sanitky. Jenže v tomto případě se jednička rozhodně netrefila do černého a místo toho stvořila pokračování, na které bude chtít většina diváků co nejrychleji zapomenout.
Divácké vystřízlivění začíná už u samotných příběhových linek. Ty nejenže nejsou nijak originální, to ostatně ani nikdo moc neočekával, povětšinou však nejsou ani vůbec zajímavé. Máme tu tedy například nového ředitele záchranky Kaderku, jenž nejenom že musí řešit všechny průsery svého týmu, ale jednak řeší milostné trápení, jelikož se zamiloval do staré Janderové. Jandera osobně pak musí půlku série řešit z prstu vycucanou zápletku okolo svého bratra a jeho slepé ženy, aby si pak většinu času hrál na morouse a zachraňoval v sanitce vedle stále rychlého Zedníčka krky. No a dále tu máme nespočet dalších postav, z nichž většina řeší své milostné či rodinné trable a jen málo z nich vás skutečně zaujme. Prostě jde skoro až o další klon odpadové Ordinace v růžové zahradě, jen v dosti nablýskanějším a akčnějším pojetí.
Ani o nějaké profesionalitě či realičnosti zde nemůže být řeč. Původní Sanitku sice sám nepovažuji za seriálové veledílo, ale Jiří Hubač a spol. alespoň ve mně dokázali vyvolat občas pocit, že takhle to u doktorů ze záchranky opravdu chodí. Zde ovšem nic takového rozhodně nečekejte. Doktoři či řidiči si tady při výjezdu k akci s radostí vyřizují své soukromé hovory a domlouvají si třeba rande, neustále porušují předpisy a vůbec se někdy chovají jako totální idioti. Chvílemi to opravdu vypadá, že si scenárista Ivan Hubač s Filipem Renčem vůbec nelámali hlavu nad tím, jak to ve skutečnosti opravdu vypadá. Když například hrdinové zasahují u záchrany sebevraha z jakéhosi stožáru, tak hasiče ani přes několikahodinové přemýšlení dotyčného nenapadne rozprostřít pod ním záchrannou plachtu. Jejich škoda, mohli ušetřit štábu spoustu kečupu.
Přemíra charakterů a snaha věnovat každému doktorovi, řidiči nebo operátorce dostatek prostoru se také minula účinkem a přispěla spíše k celkové roztříštěnosti seriálu. Zajímavější členové týmu proto byli často zatlačeny do pozadí, jiní se stali naprosto zbytečnými a přerod některých charakterů je také ztvárněn velmi nevěrohodně. Typickým příkladem je mladý Jandera, který je ze začátku prezentován jako jedna z hlavních postav, jenže po pár dílech je úplně odstaven na druhou kolej a ve zbytku série pronese jen pár vět. Místo něj se příběh věnuje nevěrné slovenské operátorce, asi nejotravnější osobě celého seriálu. Ani herci si pak s tímto nevědí mnohdy moc rady. Jiří Dvořák, Michal Dlouhý či dokonce i Marek Vašut si svůj standart sice v pohodě odehrají, Jaromír Hanzlík se Zlatou Adamovskou však nemají vlastně moc co hrát a Dagmar Havlová veletoče okolo své doktorky také příliš nezvládá.
Režisér Filip Renč pak také nevládne seriálu dosti tvrdou rukou, aby zvládnul zrežírovat scenáristický mišmaš. Jistota v akčních sekvencích se mu sice odepřít nedá a v některých scénách umí vyvolat ten správný pocit intenzity a napětí (Janderova záchrana pobodaného muže na ulici těžce vládne). Také slušné kamerové nápady a výtečná práce se střihem vyčnívající nad tuzemskou konkurencí mluví v Renčův prospěch a je poznat, že na všemožné záchranářské kousky zbylo zkrátka v kasičce České televize hodně peněz. Jenže jinak si se scénářem a křečovitými dialog neví moc rady a kdykoliv mají postavy něco řešit, tak je zle a seriál se tak mnohdy potácí na hraně nechtěné parodie. Také vypjatější situace dělají úspěšnému režisérovi problémy a emoce či ztotožnění s charaktery byste zde hledali marně. Typickým příkladem budiž smrt jedné z postav v polovině série, u jejíhož zpracování jsem se smíchy pomalu popadal za břicho. Bohužel to však měla být zřejmě jedna z nejpodstatnějších scén celé série.
Renč si navíc v mnoha ohledech podráží nohy zcela dobrovolně, to když se snaží šťouchnout do současné společenské situace a dělá to tím nejlacinějším a nejtupějším způsobem. O jeho ztvárnění romské a muslimské populace se toho už nanadávalo spoustu, podobných zhůvěřilostí bychom zde ovšem našli mnohem více. Dočkali jsme se tak například naprosto nesmyslného a z kontextu vytrženého útěku ala Radovan Krejčíř či několika povzdechnutí Jiřího Lábuse typu “No jo, lidé, co dělají svojí práci dobře, musí být vždycky vyhozeni, protože tak to u nás prostě chodí.“ Je to trapné, vůbec se to sem nehodí a je to navíc podáváno takovým způsobem, jenž uspokojí jen nespokojeného hospodského joudu s desátým pivem.
Z očekávané Sanitky se tak stalo zklamání skoro po všech stránkách a další zbytečné pokračování klasiky, kterou měli nechat tvůrci raději v klidu spát. Nová generace záchranářů totiž doplácí na typický nedomrlý scénář a klasicky špatnou dramaturgii, již nedokáže spasit ani Renčova akční stránka. Holt akce, výbuchy a hvězdné obsazení na navázání na legendu někdy nestačí. Kapitální průser ala nové Nemocnice na kraji města se sice nekoná, zase tolik ovšem k další ostudě jedničce nechybělo.

Obsah dílů
1. série (2013)
DÍL 1: Epizoda 1 (E01) - Doktor Jandera, bývalý a legendární ředitel záchranné služby, se vrací ze svého působení v Africe v rámci Lékařů bez hranic. Setkává se se svou rodinou, s Eliškou, kdysi velkou láskou a dnes už jen bývalou manželkou, s dospělým synem Markem – začínajícím lékařem, bratrem Jardou, ředitelem konzervatoře a jeho ženou Alžbětou, ale i se svou druhou ženou, doktorkou Markétou Foldynovou, nemocniční lékařkou, pocházející z velmi bohaté rodiny. Setkání je složité a mnohé předznamenávající: rozpaky obou manželek, synova nezávislost, ale i problémy bratra a jeho ženy. Doktor Jandera se vrací do nejistoty a neví, co sám se sebou a svým životem. Přijíždí nový ředitel záchranné služby, doktor Kaderka, vynikající odborník, zasažený osobním, rodinným neštěstím. Bydlí u své rázné matky a začíná v Praze od nuly – seznamuje se s původními i novými postavami, jejichž osudy jsou tak či onak spjaty se záchrannou službou: se stále stejným Fandou Beznoskou, se zachmuřeným záchranářem Nelibou, s novými i původními doktory na záchrance, Karlíkem, Bláhou, Radostou, s děvčaty na dispečinku, kterým velí Janderova první žena Eliška. Nový ředitel se potká i se svou dávnou láskou, dnes nadřízenou pracovnicí radnice a zároveň manželkou jednoho z jemu podřízených lékařů.
DÍL 2: Epizoda 2 (E02) - Sbližování Jandery se synem Markem neprobíhá tak, jak by si otec představoval. Doktor Kaderka nebere do svých pevných rukou jen záchranku, ale i svou vlastní rodinu, včetně svého bohémského bratra malíře Thea. Vztah Marka Jandery s dispečerkou Mádrovou pokračuje a přestává být tajemstvím. Navíc je tu žárlivý manžel. Smrt hoteliéra Foldyny, otce doktorky Foldynové, nepříjemným způsobem zasáhne do života záchranné služby, to však má i své kladné stránky, ne nadarmo se říká, že neštěstí lidi sbližuje. Radostová, Kaderkova nadřízená z magistrátu, přijíždí řešit věčné stížnosti pana Matyáše na houkání sanitek. Na záchrance je to taková malá a směšná válka, kterou lze smést ze stolu – ale bývalý vztah Kaderky a Radostové jen tak zamést nelze. Průhled do konkrétní záchranářské akce divákovi umožní případ kuriózní nehody z vášně, při níž teče krev plným proudem a záchranáři hrají o vteřiny.
DÍL 3: Epizoda 3 (E03) - Surové napadení bezdomovců pravicovými extremisty, i to je dnešní realita. Ještě větší problém však nastává v nemocnici, kde bezdomovce odmítnou přijmout. Dědictví po otci Foldynové překvapivě komplikuje vztah Jandery a jeho ženy. Krásná a záletná dispečerka Simona je i nadále středem mužského zájmu, se kterým se manžel i Marek Jandera musí vyrovnat. Doktorka Foldynová úspěšně léčí nemocný žlučník matky Kaderkové, ale výsledkem není jen dobrý zdravotní stav staré dámy, ale i cosi, co se rodí mezi jejím synem a půvabnou lékařkou. Zato dispečerka Áňa má problém, špatně ohodnotila situaci, určila nesprávnou indikaci zranění a malér byl na světě. Přicházejí Vánoce a v rodině Kaderkových konečně dojde k setkání matky s oběma syny. Pokus ředitele Kaderky o stmelení rodiny však dopadne tak, jak takové pokusy obvykle končívají. A Vánoce přinesou záchranářům i zvláštní případ slepé dívky, která se rozhodne odejít ze světa.
DÍL 4: Epizoda 4 (E04) - Sanitky houkají při výjezdu ze svého stanoviště – to je černý sen pana Matyáše. A to není muž, který se jen tak vzdává. Záchranáři zasahují v samotném parlamentu a doktor Jandera řeší případ svých manželek, té minulé i té současné. Maličké dítě s náhlou zástavou dechu, život nebo smrt v jednom okamžiku – úkol pro Elišku Janderovou. Střet o mrtvého bezdomovce mezi ředitelem Kaderkou a doktorem Adlerem se nečekaným způsobem vyvíjí dál a záchranář Neliba žádá svého ředitele o přeřazení z velké sanitky do lékařského vozu, už je starý na tahání nosítek. Čeká ho však dlouhý boj. K velkým záchranářským akcím nepochybně patří i případ bohatého muže, kterého jeho vlastní žena připraví o peníze i čest. I záchranáři sami však mají své problémy. Nejsou to jen za všech okolností připravení profesionálové – jsou to i lidé, jejichž osudy se mnohdy až podivuhodně obracejí a zamotávají. Například v dávném, nevysloveném a nenaplněném vztahu Kaderky a Radostové se objeví zcela nečekané podezření...
DÍL 5: Epizoda 5 (E05) - Konflikt s panem Matyášem, jemuž vyjíždějící sanitky houkají do oken, stále narůstá a má zcela překvapivé rozuzlení. Ředitel Kaderka musí ke svým obvyklým starostem přidat i jednu osobní – bratra Thea. A musí také jednat s Radostovou o nové budově záchranné služby, což není lehké, neboť v pozadí se vznáší palčivá osobní otázka. Muž, okradený a vyhozený v zimním lese – i to je případ pro záchrannou službu, dokonce leteckou. Pilot Gordon Mádr ho však svou žárlivostí dokáže zkomplikovat. Úspěšná operace žlučníku Kaderkovy matky vede k dalšímu sblížení Kaderky a doktorky Foldynové. A vede i k zamyšlení doktora Jandery. Theo Kaderka se propadá do stále větší deprese a jeho bratr už ví, že musí zasáhnout přímo v jeho životě. Oční potíže Járovy ženy Alžběty se stále zhoršují, je jasné, že se musí něco stát. Flirty krásné Simony Mádrové pokračují a zkomplikuje je nejen Gordonova žárlivost, ale i dispečerka Áňa.
DÍL 6: Epizoda 6 (E06) - Velké překvapení zažije záchranář Neliba, čekající na synův návrat z Ameriky – dočká se něčeho zcela jiného. Problémy nešťastné, doktorem Bláhou opuštěné dispečerky Áni pokračují, a narůstají i problémy doktora Jandery v jeho vlastním manželství. Operace Alžběty, Járovy manželky, je domluvena v Německu a bude stát spoustu peněz. Kdo je zaplatí a pomůže tak Alžbětě a Járovi? Záchranář Neliba si plně užívá novou životní situaci, v níž se díky synovi ocitl, zatímco dispečerka Áňa se propadá na samé dno. Po velikém maléru v galerii se na dno propadá i Kaderkův bratr Theo. Ale zlé bývá i začátkem dobrého a to se v případě Thea a jeho rodiny potvrdí. Syn Radostové navrhne, aby oba jeho potenciální otcové prošli zkouškou DNA. Oba souhlasí, se strachem i nadějí. Drama dispečerky Áni vrcholí a zvláštním, citlivým způsobem do něj zasáhne pan Tatoušek. Dochází na soud, který má vyřešit stálé napětí mezi doktorem Adlerem a ředitelem Kaderkou ve sporu o bezdomovce. Je jasné, že Kaderkovi může jít o kariéru. Rozhoduje se i syn Leony Radostové, když dostane výsledky své DNA. Už zná svého otce, ale udělá něco naprosto nečekaného. A protože neštěstí nechodí po horách, ale po lidech, přijde zpráva o výsledku Alžbětiny operace v Německu.
DÍL 7: Epizoda 7 (E07) - Následek Alžbětiny nepodařené operace doléhá na všechny – nejvíce asi na doktorku Foldynovou, která má pocit, že je nechtěnou strůjkyní neštěstí. Setkání majitele letecké záchranné služby s ředitelem Kaderkou má nečekané následky i pro jeho bratra Thea. Složitá a nevyslovená situace, která vznikla mezi Janderovou bývalou a současnou ženou, stále existuje, stále vytváří potenciální napětí, kterému doktor Jandera ne zcela úspěšně uhýbá. Extrémním případem, v němž záchranná služba zasahuje, je zcela jistě paraglidista, uvízlý ve velké výšce na radiovém vysílači, z něhož se pokusil slétnout. Pozemní záchrana nemá naději, nějakou šanci má jen ta letecká. Pilot Gordon Mádr však opět za letu podlehne žárlivosti a to má už tentokrát na záchrance své následky. Horší následky má Alžbětino neštěstí, ústící do rodinné tragédie, postihující ji, Járu i celou rodinu Janderů. Doktor Mádr spatří něco, co nikdy neměl, a záchranář Neliba s doktorem Janderou projdou zkušeností, jaká se na záchrance stala snad poprvé za celou její existenci.
DÍL 8: Epizoda 8 (E08) - I záchranář si leckdy sáhne až na dno své lidskosti, u ředitele Kaderky je to přejetý pes. A stejným testem lidskosti je i zjištění, zda muž má či nemá syna. Jára se přes všechnu bratrovu starost vydává na cestu msty. Dopadne to úplně jinak, než mohl čekat. Doktorka Foldynová se stále, snad z pocitu cti či povinnosti, snaží obnovit to, co bylo mezi ní a doktorem Janderou, ale vždy naráží na Janderův podivný chlad. Pes v sanitce se objeví na stránkách bulvárního tisku a hříchy ředitele Kaderky se nebezpečně množí. Žena po záchvatu mrtvice se pokouší dovolat na záchranku. Nemůže mluvit, a přesto Eliška Janderová na druhé straně linky vysoce profesionálně dovede záchranáře ve vrtulníku na správné místo. I tentokrát však podlehne pilot Gordon Mádr žárlivosti a teď už Jandera položí Kaderkovi nůž na krk: Gordon, nebo on. Mádrova pomoc malíři Theovi však zavazuje. Napětí vrcholí i ve vile doktora Mádra. Gordon je postaven před bolestné rozhodnutí, týkající se jeho ženy. Doktor Bláha získává novou spolubydlící – a něco úplně nového je vysloveno i ve vztahu Jandera, Foldynová, Kaderka. Něco zásadního, to všichni chápou.
DÍL 9: Epizoda 9 (E09) - Drogy – i to je velký problém záchranářů, především u mladistvých. V případě drog záchranáři spolupracují s policií, je třeba nejen zachránit, ale i zjistit zdroj. Ředitel Kaderka může vyprávět o tom, co znamená koupit někomu štěstí. Zvlášť když jde o bratra. Sám se ovšem svého štěstí pevně chápe. Gordon Mádr se na otcův příkaz zbaví své nevěrné ženy. A zároveň se jí nezbaví, protože to nedokáže. Policie zasahuje u velkého drogového dealera a zásah se vyvíjí velmi podivně, zlověstně – i pro záchranáře. Simona si rozmýšlí Gordonovu tajnou nabídku, život v Bláhově bytě je přece jen nesnesitelný. Garsonka, kterou jí Gordon nabízí, je malá, ale přece jen lepší. A je tu i malá, ale vytrvalá naděje, že se věci vrátí do svých kolejí. Výstavba nové budovy záchranné služby je schválena, to je velká a nadějná zpráva. Doktor Radosta slaví své narozeniny a ty mu přinesou mimořádnou smůlu. Jeho život se rázem změní. Těžká havárie, u níž záchranáři zasahují, má také zcela nečekaný a překvapivý konec. Manžel oběti v těžkém psychickém stavu napadne v nemocnici doktorku Foldynovou a přitiskne jí nůž na krk..
DÍL 10: Epizoda 10 (E10) - Večeře doktora Jandery, doktorky Foldynové a ředitele Kaderky, na níž si všichni měli pohovořit jako civilizovaní lidé o svých vztazích, dopadne špatně – jinak ani nemůže. Gordon se snaží přemluvit svého otce, aby souhlasil s návratem Simony, ale ten odolává. Áňa, žijící svůj beznadějný život v umývacích boxech záchranné služby, narazí na něco, po čem v skrytu duše velmi touží. Doktor Jandera je při jednom zásahu těžce raněn. Jeho život visí na vlásku. Nesmyslný, absurdní čin neznamená pohromu jen pro něj. Všechno se mění, i osud ředitele Kaderky a doktorky Foldynové. Jako tajemný stín se vynořuje řidič a záchranář Cígler, kdysi vyhozený pro krádež benzínu. Stává se z něho jakýsi fantom, který ohrožuje práci záchranné služby. Jandera je stále na prahu smrti, zato Áňa prožívá závratný stav, kdy se z kukly vyvíjí motýl. Její náhlé štěstí však nezůstane bez následků. A bez následků, i když zcela jiných, nezůstane ani pomoc, kterou poskytl doktor Bláha nevěrné Simoně Mádrové. Fantom záchranky připraví mimořádně velkou past – a záchranka do ní spadne. Nic není tak důležité, jako fantoma nalézt. Jandera stále leží na jednotce intenzívní péče. Vrátí se k životu?
DÍL 11: Epizoda 11 (E011) - Zbytečné výjezdy sanitek k nehodám, které se nestaly, stále pokračují a stojí záchranáře hodně sil i nervů. Zotavující se doktor Jandera žije na chalupě a situace jeho manželství s Markétou Foldynovou je stále obtížnější a nejasnější. Simona Mádrová přináší do rodiny velkou novinu, takovou, která může obrátit celý její složitý osud. Složitý a protikladný je i vztah doktorky Foldynové k řediteli Kaderkovi. Záchranná služba je povolána k ženě s předčasným porodem. Cesta do porodnice je napínavá, zdá se, že žena porodí v sanitce. Situace má však ještě složitější výsledek, zasahující až do politiky. Zvláště proto, že ředitel Kaderka je takový, jaký je. Velkého překvapení se dožije rázovitý záchranář Neliba. Jeho syn se konečně vrátil domů – a otec pochopí, proč se syn vracel tak zdlouhavě. Opět klamavé volání na záchranku – ale tentokrát mají záchranáři konečně štěstí a jejich pomsta je skutečně nápaditá a strašná. Vztah mezi Eliškou Janderovou a doktorem Janderou se definitivně vyjasňuje. Jasno je konečně i mezi doktorem Janderou a doktorkou Foldynovou. A doktor Kaderka, zmítající se v citových i pracovních problémech, zažije něco, co zcela jistě nečekal.
DÍL 12: Epizoda 12 (E012) - Některé zásahy záchranné služby se niterně dotýkají záchranářů samotných, takový okamžik zažije i Fanda Beznoska. Doktor Kaderka zažívá překvapivé chvíle, v nichž se mu jakoby navrátilo mládí. A překvapivé chvíle zažívá i záletný doktor Bláha, který se dozvídá, jaký je definitivní konec jeho pomoci Simoně Mádrové. Nebezpečným a kuriózním případem záchranné služby se stane dítě, napadené doma chovaným jedovatým hadem. Záchranář Neliba se dozvídá pravý důvod návratu svého odvrženého syna do vlasti. Jeho předsudek je podroben těžké zkoušce. Kaderkův nový, prudce se rozvíjející vztah, začne ukazovat svou pravou povahu, ale to všechno doslova převálcuje velké neštěstí, které se stane v rockovém klubu, plném mladých lidí. Toto neštěstí patří k těm největším a nejbrutálnějším případům, u kterých záchranáři zasahují. A v těchto těžkých a nebezpečných chvílích ředitel Kaderka definitivně pochopí, kam skutečně patří, kdo je jeho skutečnou partnerkou.
DÍL 13: Epizoda 13 (E013) - Neštěstí v rockovém klubu zasáhne mnoho lidí... Tvrdě zasáhne i do řad záchranářů – i oni musí přinést svou oběť. Velké neštěstí, které záchranáři pod vedením odcházejícího ředitele zvládnou, však začne měnit neblahý Kaderkův ředitelský osud. Sám primátor se začne zajímat o důvody jeho odvolání – a věci se překvapivě dávají do pohybu. Gordon Mádr i doktor Bláha zažívají své chvilky pravdy, které změní jejich život. I starý doktor Mádr musí připustit něco, co by ho dříve ani nenapadlo. Život se definitivně mění i doktoru Janderovi a jeho první ženě Elišce, a pro rodinu je to velké překvapení. A doktoru Kaderkovi se plní dva jeho velké sny – první se týká záchranné služby, druhý pak ženy, se kterou chce žít.

Postavy a obsazení
- Zaměstnanci rychlé záchranné služby
• Jaromír Hanzlík - MUDr. Vojtěch Jandera, lékař záchranky
• Zlata Adamovská - Eliška Janderová, bývalá manželka Vojtěcha Jandery, vedoucí dispečinku
• Václav Jiráček - MUDr. Marek Jandera, syn Elišky a Vojtěcha Janderových, lékař záchranky
• Pavel Zedníček - Fanda Beznoska, řidič sanitky
• Svatopluk Skopal - MUDr. Karlík, lékař záchranky
• Jiří Dvořák - MUDr. Jan Kaderka, ředitel a lékař záchranky
• Jaromír Dulava - MUDr. Radosta, lékař záchranky, manžel Leony Radostové
• Marek Vašut - Josef Neliba, řidič sanitky
• Martin Bohadlo - Otík, záchranář
• Michal Dlouhý - MUDr. Richard Bláha, lékař záchranky
• Igor Bareš - Cígler, řidič sanitky, ve 2. díle dostal výpověď za krádež benzínu
• Petr Kostka - MUDr. Mádr, majitel letecké záchranné služby
• Jan Budař - Gordon Mádr, syn MUDr. Mádra, manžel Simony Mádrové
• Jana Kolesárová - Simona Mádrová, dispečerka, manželka Gordona Mádra
• Iveta Jiřičková - dispečerka Áňa Běhounková
• Eva Leinweberová - dispečerka Zuzana Kohoutová
• Jiří Lábus - Tatoušek, garážmistr
• Zdeněk Srstka - Korejs, milovník a cvičitel psů

- Ostatní postavy
• Tomáš Juřička - Jarda Jandera, Vojtěchův bratr
• Ivana Andrlová - Jardova manželka Alžběta, zemřela v 7. díle po pádu z mostu, když definitivně po operaci oslepla
• Dagmar Havlová - MUDr. Markéta Foldynová, současná manželka Vojtěcha Jandery
• Jiřina Bohdalová - MUDr. Kaderková, Kaderkova matka, zubařka v důchodu
• Vladimír Javorský - Kaderkův bratr Theo, malíř
• Jitka Schneiderová - Leona Radostová, manželka MUDr. Radosty
• František Němec - namluvil pouze intro

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 6.září 2013 - 29.listopadu 2013
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 2.12.2013 Česká televize
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

SERIÁLY V SÉRII
Sanitka (seriál) gastonrolinc.cms.webnode.cz/news/aaa298/
Československo, Drama, 1984
Režie: Jiří Adamec, Hrají: Jaromír Hanzlík, Zlata Adamovská

Sanitka 2 (seriál) gastonrolinc.cms.webnode.cz/news/bbb4/
Česko, Drama, 2013
Režie: Filip Renč, Hrají: Jiří Dvořák, Jaromír Hanzlík
 
Tvůrci a herci
Filip Renč (Režie), Anna Pahojková (Produkce), Ilona Jirásková (Produkce), Daniel Barták (Hudba), Petr Hojda (Kamera), Petr Kozák (Střih), Jan Mattlach (Střih), Ivan Vorlíček (Casting), Soňa Ticháčková (Casting), Zdeněk Flemming (Scénografie), Jitka Matiášková (Kostýmy), Roman Čapek (Zvuk), Dana Kleňhová (Masky), Lenka Dýcková (Masky), Tomáš Richter (Masky), Lukáš Král (Masky), René Stejskal (Masky), Ivan Hubač (Scénář), Jiří Dvořák (Herec), Jaromír Hanzlík (Herec), Dagmar Veškrnová-Havlová (Herec), Pavel Zedníček (Herec), Zlata Adamovská (Herec), Marek Vašut (Herec), Petr Kostka (Herec), Tomáš Juřička (Herec), Michal Dlouhý (Herec), Iveta Jiřičková (Herec), Václav Jiráček (Herec), Jana Kolesárová (Herec), Jitka Schneiderová (Herec), Svatopluk Skopal (Herec), Ivana Andrlová (Herec), Jaromír Dulava (Herec), Vladimír Javorský (Herec), Jiřina Bohdalová (Herec), Jan Budař (Herec), Jiří Lábus (Herec), Martin Bohadlo (Herec), Igor Bareš (Herec), Zdeněk Srstka (Herec), Lukáš Langmajer (Herec), Michaela Marečková (Herec), Jiří Krejčí (Herec), Petra Ben Messaoud (Herec), Adriana Bajtková (Herec), Lenka Vacvalová (Herec), Eva Nosálková-Leinweberová (Herec), Vladislav Beneš (Herec), Gabriela Štefanová-Ježková (Herec), Ilja Racek (Herec), Jan Antonín Duchoslav (Herec), Marek Taclík (Herec), Daniela Písařovicová (Herec), Jiří Bábek (Herec), Josef Beck (Herec), Zdeněk Dvořák (Herec), Zdeněk Košata (Herec), Pavel Lagner (Herec), Tereza Kocinová (Herec), Zuzana Kožinová (Herec), Jarmila Vlčková (Herec), Petr Janiš (Herec), Marek Ronec (Herec), Petr Lněnička (Herec), David Matásek (Herec), Jan Holík (Herec), Tomáš Jeřábek (Herec), Renáta Kubišová (Herec), Vladimír Kulhavý (Herec), Jan Krafka (Herec), Josef Kuhn (Herec), Patrik Děrgel (Herec), Marcela Nohýnková (Herec), Teresa Branna (Herec), Jana Pidrmanová (Herec), Petr Pelzer (Herec), Michal Hruška (Herec), Lenka Krobotová (Herec), Lenka Ouhrabková (Herec), Dalimil Klapka (Herec), Mária Dolanská (Herec), Karolina Frydecká (Herec), Jelena Šebestová-Juklová (Herec), Tomáš Měcháček (Herec), Petr Meissel (Herec), Miloslav Mejzlík (Herec), Jan Cimický (Herec), Jan Lepšík (Herec), Lukáš Příkazký (Herec), Jakub Frydrych (Herec), David Suchařípa (Herec), Zdeněk Podhůrský (Herec), Mikuláš Křen (Herec), Václav Helšus (Herec), Ctirad Götz (Herec), Jindřich Bonaventura (Herec), Dana Marková (Herec), Václav Knop (Herec), Miroslav Pánek (Herec), Milan Tomeš (Herec), Tereza Srbová (Herec), Jan Vondráček (Herec), Vilém Čok (Herec), Aleš Gelnar (Herec), Jakub Gottwald (Herec), Lenka Novotná (Herec), Hana Seidlová (Herec), Martin Preiss (Herec), Milan Němec (Herec), Tomáš Racek (Herec), Vanda Károlyi Konečná (Herec), Hana Křížková (Herec), Sebastian Pošmourný (Herec), Ida Sovová (Herec), Roman Slovák (Herec), Daniela Drtinová (Herec), Zdeněk Pecha (Herec), Vendula Ježková (Herec), David Šír (Herec), Stanislav Majer (Herec), Eva Vrbková (Herec), Jiří Hajdyla (Herec), Martin Dusbaba (Herec), Zdeněk Pecháček (Herec), Jan Nemejovský (Herec), Rudolf Kubík (Herec), Anna Císařovská (Herec), Radana Herrmannová (Herec), Martin Janouš (Herec), Daniel Svoboda (Herec), Petra Špindlerová (Herec), Lenka Stolařová (Herec), Barbora Jánová (Herec), Lenka Svadbíková-Veliká (Herec), Agáta Lexová (Herec), Martha Olšrová (Herec), Matěj Anděl (Herec), Juliana Moska (Herec), Josef Vaverka (Herec), Lukáš Jůza (Herec), Karolína Hlaváčková (Herec), Karolína Krézlová (Herec), Radana Hermanová (Herec), Jakub Nemčok (Herec), Jindřich Pulda (Herec)
 
2013/650/Česko/Drama
 
Zajímavost k filmu
- Vůz, který dostal Neliba (Marek Vašut) od syna z USA, je Chevrolet Corvette šesté generace.
- Hneď druhý natáčací deň sa prihodila smutná udalosť. Zomrel režisér Jiří Hubač, pod ktorého režisérskou taktovkou sa natáčala prvá Sanitka (1984).
- S rozpočtom 200 miliónov českých korún sa stal seriál vo svojej dobe najdrahším projektom Českej televízie.
- V 6. díle během hlavního líčení je obžalovaný doktor Kaderka (Jiří Dvořák) zastupován obhájcem v modrém taláru a státní zástupce v červeném taláru je druhou stranou v řízení. Může se však zdát, že doktor Adler (Vladislav Beneš), který podal trestní oznámení na doktora Kaderku a sedí po celou dobu hlavního líčení vedle státního zástupce, je státním zástupcem "zastupován" a vše tak může svádět k tomu, že se jedná o sporné řízení v občanském soudním řízení mezi Adlerem a Kaderkou.
- Ve čtvrtém dílu probíhá zásah v Poslanecké sněmovně, ale ve skutečnosti je scéna s ostrahou natáčena v prostorách recepce Ministerstva průmyslu a obchodu. V místě byly pouze upraveny prostory. Skutečný vchod do budovy je dveřmi, před kterými jsou umístěny vlajky. Obsluha "rentgenového pásu" je skutečně zaměstnána na recepci ministerstva. Ve chvíli, kdy záchranáři společně s šéfkuchařem procházejí přes bránu do útrob budovy, svítí červené kontrolky na zařízení evidence výstupu.
- Při jednom natáčení, kterého se účastnili i skuteční záchranáři, byli profesionálové nuceni zasahovat u dvou skutečných případů, a tak byli herci mezi natáčením svědky profesionálních zásahů.
- Se seriálem byli mimo jiné spokojení i skuteční záchranáři. Při rozhovoru se serverem iDnes.cz nešetřili chválou. Převážně chválili zaměření na dispečink, který je velice důležitý, a dále i nad hádkami ve voze záchranné služby, které údajně v záchranářských vozech skutečně probíhají, přestože ne tak často jako v seriálu. Ředitel pražských záchranářů Zdeněk Schwarz, který dělal u seriálu odborného poradce řekl: "I když jsme se s režisérem často přetlačovali a oba jsme dělali ústupky, myslím, že z devadesáti procent to odpovídá realitě. Vyložená kravina tam určitě není."
- Pán oznamující doktoru Janderovi (Jaromír Hazlík) ve scéně, kdy Jandera zachraňuje člověka s nožem v srdci, že on je také lékař a má s tím jisté zkušenosti, je Peter Ziman, lékař, který provedl stejný zásah u pacienta, jemuž vrhač nožů probodl srdeční komoru a který za tento čin před časem dostal z rukou prezidenta republiky Zlatý záchranářský kříž.
- Ivan Hubač napsal dvě verze scénáře.
- Točilo se na 120 místech, převážně v Praze a okolí.
- V seriálu hraje 236 herců a 2 500 komparzistů.
- Jedná se o první seriál režiséra Filipa Renče.
- Pavel zedníček jezdil se sanitkou v plném provozu.
- Výbuch rockového klubu natáčelo 160 komparzistů.
- Podle kuloárů měl projekt dokonce namále. Když zjistili, že v novém scénáři figurují v plné síle hrdinové, kteří by podle minulého děje byli dávno v penzi, žasli režisér pokračování Filip Renč i autor původní Sanitky Jiří Hubač. Následovala mimořádná porada s tehdejším vedením ČT v čele s Jiřím Janečkem, na níž se zvažovala i možnost, že seriál půjde k ledu. Nakonec se rozhodlo, že jde o přípustnou „autorskou licenci“, kterou diváci nebudou zkoumat. Autoři seriálu si před jeho uvedením byly nedostatků vědomi, avšak věřili, že se nepřesnostmi nebude nikdo zabývat.
- První díl Sanitky 2 sledovalo skoro půldruhého milionu diváků.
- Natáčelo se v nemocnicích Na Homolce a v Motole. Natáčení výbuchu probíhalo v bývalém vojenském táboře na Božím Daru u Milovic na Nymbursku. Budova, ve které se natáčel zásah v rockovém klubu Black hole ve 12. a 13. epizodě, byla původně sovětským kinem rovněž v bývalém vojenském prostoru Milovice - Boží dar. Dnes je tato budova zdedvastovaná, přesto často využívaná hráči airsoftu a paintballu. Seriálový dispečink záchranky byl postaven na Poliklinice na Proseku. Několik scén se natáčelo i na letišti v Hradci Králové a v městě samotném. Na letišti hlavně scény s helikoptérou a ve městě scény odvozu paní s infarktem. Stožár, ze kterého v 7. epizodě skáče paraglidista, se nachází poblíž Českého Brodu. Jedná se o dvojici 355 m vysokých vysílačů - Vysílač Liblice B.
- Natáčení probíhalo i přímo v sídle MF DNES, které tak dostalo dočasně háv bulvárního deníku "Terč".
- Některé scény byly snímány i na mobilní telefon s vysokým rozlišením, aby akce dostala bezprostřednější, téměř dokumentární ráz.
- První klapka padla 12. září 2011 ve vysílači Liblice. Natáčení trvalo 171 dní, během kterých byl utracen rozpočet 170 milionů Kč. Poslední klapka padla 29. června 2012 na Smíchově.
 
Odkazy
 

Hrají:

Jiří Dvořák, Jaromír Hanzlík, Dagmar Havlová, Pavel Zedníček, Zlata Adamovská, Marek Vašut, Petr Kostka, Tomáš Juřička, Michal Dlouhý, Iveta Jiřičková, Václav Jiráček, Jana Kolesárová, Jitka Schneiderová, Svatopluk Skopal, Ivana Andrlová, Jaromír Dulava, Vladimír Javorský, Jiřina Bohdalová, Jan Budař, Jiří Lábus, Martin Bohadlo, Igor Bareš, Zdeněk Srstka, Lukáš Langmajer, Michaela Marečková, Jiří Krejčí, Petra Ben Messaoud, Adriana Bajtková, Lenka Vacvalová, Eva Leinweberová, Vladislav Beneš, Gabriela Štefanová, Ilja Racek, Jan Antonín Duchoslav, Marek Taclík, Daniela Písařovicová, Jiří Bábek, Josef Beck, Zdeněk Dvořák, Zdeněk Košata, Pavel Lagner, Tereza Kocinová, Zuzana Kožinová, Jarmila Vlčková, Petr Janiš, Marek Ronec, Petr Lněnička, David Matásek, Jan Holík, Tomáš Jeřábek, Renáta Kubišová, Vladimír Kulhavý, Jan Krafka, Josef Kuhn, Patrik Děrgel, Marcela Nohýnková, Teresa Schel, Jana Pidrmanová, Petr Pelzer, Michal Hruška, Lenka Krobotová, Lenka Ouhrabková, Dalimil Klapka, Mária Dolanská, Karolina Frydecká, Jelena Juklová, Tomáš Měcháček, Petr Meissel, Miloslav Mejzlík, Jan Cimický, Jan Lepšík, Lukáš Příkazký, Jakub Frydrych, David Suchařípa, Zdeněk Podhůrský, Mikuláš Křen, Václav Helšus, Ctirad Götz, Jindřich Bonaventura, Dana Marková, Václav Knop, Miroslav Pánek, Milan Tomeš, Tereza Srbová, Jan Vondráček, Vilém Čok, Aleš Gelnar, Jakub Gottwald, Hana Seidlová, Martin Preiss, Milan Němec, Tomáš Racek, Vanda Károlyi, Hana Křížková, Sebastian Pošmourný, Ida Sovová, Roman Slovák, Daniela Drtinová, Zdeněk Pecha, Vendula Ježková, David Šír, Stanislav Majer, Eva Vrbková, Jiří Hajdyla, Martin Dusbaba, Zdeněk Pecháček, Jan Nemejovský, Rudolf Kubík, Anna Císařovská, Radana Herrmannová, Martin Janouš, Daniel Svoboda, Petra Špindlerová, Lenka Stolařová, Barbora Jánová, Lenka Svadbíková-Veliká, Agáta Lexová, Martha Olšrová, Matěj Anděl, Juliana Moska, Josef Vaverka, Lukáš Jůza, Karolína Hrůzová - Hlaváčková, Karolína Krézlová, Jakub Nemčok, Jindřich Pulda, Jan Surmaj st., Ivo Halík, Zdeněk Hess, Zdeněk Vencl, Evžen Hájek, Lukáš Křišťan, Hana Doulová-Krobotová, Zdeněk Dušek, Petr Gruša, Miroslav Šnajdr, Nami Havelková, Dominik Picek, Esther Lubadika, Marek Dobeš, Bohuslav Svoboda, Lenka Novotná, Vítek Březka, Zbyšek Pantůček, Kajetán Písařovic, Patrik Plešinger, Michal Roneš, Josef Bánovec, Ivo Bureš, Petr Chrastil, Lukáš Reichl, Pavel Skřípal, Alice Šnirychová, František Dominik Staněk, Miroslav Večerka, Jakub Železný, Norbert Žid, Petr Čulík, Jakub Habarta, Karla Klimtová, Jiří Racek, Jakub Švejda, Jiří Pazour, Alexandr Sivák, Julie Svěcená, Peter Ziman, Markéta Drahoňovská, Olga Fečová, Zuzana Geislerová, Jakub Hájek, Patrik Jílek, Jakub Just, Helena Karochová, Kateřina Petrová, Pavlína Surmajová, Simona Šenkiová, Martin Učík, Karel Zima, Agáta Zimová, Alan David, Karolína Koblenová, Lenka Košťáková, Jiří Ployhar ml., Vojtěch Salák, František Skřípek, Martin Stránský, Jan Španbauer, Fernando Valera, Darya Ergeshova, Kateřina Hrbková, Helena Katzlerová, Kateřina Kavanová, Ondřej Holba, Zuzana Kábrtová, Dáša Kouřilová, Kateřina Laštovková, Jakub Ludvík, Jiří Marek, Gabriela Míčová, Vendula Paroulková, Jana Kristina Studničková, Miloslav Tichý, Tomáš Kořének, Ida Marta Sovová, Jiří George Švejda, Jan Kalousek, Nigel Austin Blount, Agáta Faitová, Milan Kačmarčík, Matyáš Novák, Lina Wagnerová, Kateřina Lojdová, Dalibor Hřebíček, Miroslav Babuský