Ro(c)k podvraťáků / Ro(c)k podvraťáků (2006/104/Česko/Komedie, Krimi) 45% -Originál DVD-

21.01.2024 08:51
JEDNOU VĚTOU
„O muzice, penězích a gangsterech amatérech.“

OBSAH
Nový film Karla Janáka, režiséra divácky úspěšných filmů Snowboarďáci a Rafťáci, nás tentokrát přivádí do světa mladých muzikantů, kteří se nečekaně ocitnou tváří v tvář praktikám podsvětí a mafie. Černá komedie o gangsterech amatérech je svým tématem i zpracováním poněkud odlišná od předchozích teenagerovských komedií. Využití komediálního žánru s akčními a kriminálními prvky je spolu s tématem filmu předpokladem, že by tento film mohl oslovit široké spektrum filmových diváků.(oficiální text distributora)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Karel Janák se rozjel a pokusil se diváka šokovat. Z příjemných i když trochu drzých snowborďáků a rafťáků dokázal udělat přeimidžovaný parchanty, kteří s jejich kapelou Podvraťáci obletují parkety, jenže není každé zlato co se třpytí. Netvrdím, že se to nedalo čekat, ale na druhou stranu Václav Postránecký jako mafián, to by nemusela být taková hovadina ne? Jenže je. Je ještě větší než jsem si vůbec mohl myslet. Ro(c)k podvraťáků je příběhově možná daleko horší jak nějací Experti, dejme tomu. Ten příběh je totiž natolik debilní, že se tomu člověk musí smát. Jenže fakt je, že pár scén na to dělaných zde opravdu je. Sice jich není příliš, ale přesto dokáží pobavit. Za rok natočit dva filmy je slušný výkon, ale natočit dva průměrné až podprůměrné filmy to hraničí spíš s drzostí vnutit divákovi něco, co se mu prostě nemůže líbit. Tak rádobyvtipnědrsný humor jsem snad nikdy neviděl. Nebo možná jo, v předešlých Janákových filmech, jenže tady je to dohnáno až do absolutního extrému. Očekávání bylo nulové, výsledek je očekávaný. Doufám, že už se nedočkám dalších filmů s podobnou tématikou. Máme tu tvýho čokla a mám tady taky svou kudlu a ty vysolíš rovný mega nebo ta kudla pošle tvýho čokla do salámu. (Malarkey) 2*

To byl pokus o český Snatch? Vždyť Don Juan de Mádl a spol. nepřevýšili ani jiné psí únosce Tofiho s Vaculíkem.. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání již jistě listuje v sazebníku penalizací za vulgarismy před desátou večerní, protože frontman s dredama Kotek a jeho hoši z kapely Voříšci se titulovali pohlavními orgány až příliš často a ironií zůstává, že naprosto samoúčelně. Tudy cesta nevede kucí.. Těch pár dobrých nápadů spolehlivě pohřbí negativa, které tu již vyjmenoval Reiniš a já po zvládnutém trojboji snowboarding, rafting a glorifikace mládežnické zločinnosti začínám být rád, že mám pubertu za sebou a nejsem nucen pohybovat se ve společnosti, která snímky podobného ražení vyhledává. Janáku, vinen svých všech vin, dál jen kupíš zločin na zločin. Běž raději prcat roštěnky a nezapomeň před tím čeknout pižmo.. (Gilmour93) 1*

Nepovažuju se za puritána, ale to, co předvedl pan Janák je smutná tečka za krizí českého filmu. Obdivuju sice jeho vzkříšení svižných komedií pro mladší diváctvo, ale tohle snad nemohl myslet vážně!! Trefil se před dvěma lety do černého a skutečně jsem mu fandil, přechod na náročnější žánr je pochopitelný. Jenže.. Uměle vystavěná zápletka, kdy si parta nesourodých „hudebníků“ usmyslí, že na novou aparaturu půjdou přes krádež milovaného psa místního mafiána, se ještě dá skousnout. Absolutně ale chybí uvěřitelnost dalšího jednání, stejně tak i komplexnější dramaturgie. Film se drolí na jednotlivé scénky, ve kterých si Janák připravuje půdu pro možné pointy, kterých se stejně nedočkáme. Drtivou většinu snímku tvůrci totiž jen zoufale vzhlížejí ke svým předobrazům a zvučnějším zahraničním kolegům v „gangsterském“ žánru. Dialogy nejsou špatné, co mě ale nejvíce naštvalo (opakuju, že nejsem puritán) byla mluva „našich“ hrdinů – být cool neznamená být nechutný. Nutit nám neustále dokola, jak si dali nějakýho toho špeka, nebo že na hudební vybavení nemají, ale na pivko a cigárka ano, bylo až až. Sice už mi dávno není čtrnáct let, a film je zcela jistě směřován na jinou cílovou skupinu (ta snad ale není úplně hloupá), ale předkládat náctiletým, že když kradu, tak se z toho stejně nějak vyvlíknu, že mi kterákoliv holka na mrknutí roztáhne nohy a že najatému zabijákovi (neuvěřitelně směšný Pavel Rimský) je nejlepší tlemit se do ksichtu - ale no tak!! Ve filmu funguje minimum situačních gagů, některé však vyloženě pobaví (zejména okno na veterině). Zatímco střihač ztratil soudnost, kamera Martina Šáchy je příjemným osvěžením celého snímku. Herecky film nikterak nepřekvapuje. Postavy jsou ploché až běda, možná více než u předchozích horo-vodo dobrodružství. Potěší snad jen uvolněnější Jirka Mádl (jeho kreace s bílým práškem), z dospělých postav jen Jan Hrušínský. Leccos pokažené relativně úspěšně zachraňuje závěrečná půlhodinka!! (castor) 2*

VELKÁ RECENZE
Američtí teenageři se už pomalu těší na halloweenská cukrátka, zatímco ti čeští vyhlížejí Podvraťáky. Novopečený král českých kin, Karel Janák, se do třetice vrací s Vojtou Kotkem a Jirkou Mádlem, aby tentokrát přihodil do kotle další (většinou staronové) tváře, žánry a inspirace. Povede se mu jakž takž zapůsobit i tentokrát?
Ano, je to klišé... kdykoliv začnu recenzi podobnou otázku, zkušený čtenář už dokáže vytušit odpověď. Jenže tentokrát to nebude tak jednoduché. Podvraťáci už v pětiminutovém intru zahodí podfu(c)kářské ambice a silácké řeci o náhražce za Ritchieho gangsterky, ale během porovnávaček s českou konkurencí přece jenom člověk musí používat trochu jiné metry. Historka o českých gangsterech, muzikantech a čoklech je tak ve výsledku ze všeho nejvíc smutným důkazem toho, že jenom inspirace nestačí. A že jich tady bylo hodně... kus Bazénu, kus Discopříběhu a spousta západních filmů, na které Karel Janák zjevně velmi rád kouká, ale příliš jejich mechanismům nerozumí. Nebo na to jde jednoduše ze špatné strany.
Ale ještě než dám svým myšlenkám startovní povel k tomu, aby se rozutekly po stránce, dovolte mi prohlásit, že Rafťáky i Snowboarďáky mám rád a Janákovi fandím. Tedy fandil jsem. Měl by trochu víc trénovat orientační běh, protože tentokrát se ve svém vlastním filmu dočista ztratil. Ale nepředbíhejme, svoje alibi jsem si odbyl, takže se vrhneme do světa fakt krutohustý kapely jménem Podvraťáci, jejíž členové zapadají do všech myslitelných škatulek a zrovna se chystají spasit svět prostřednictvím neotřelých songů (Vojta Kotek při jejich zpěvu vypadá jako kdyby rodil).
Je tu pohodovej mozek bandy Luki (Kotek), notorický sukničkář Márty (Mádl), dobrák Radek (Písařík), trochu ušlápnutej Tom (Beran) a naprosto zbytečná Kytka (Kristýna Nováková). S takovou sestavou už můžete vyvádět pěkné psí kusy a taky na ně dojde, když skupina přijde o peníze na novou sestavu a rozhodne se ukrást psa mafiánskýmu bossovi. Dávno předtím než k samotnému aktu dojde, si budete muset vybrat jestli hlavní hrdiny považujete za jednorozměrné figurky nebo hustý týpky, se kterejma byste šli zachlastat. Ještě mi nebylo pětadvacet a lidi, kteří během věty dvakrát použijí "pičo" (sorry, že jsem vás nevaroval předem, ale bylo to nutné... šoková terapie funguje ;), jsem ochoten akceptovat, ale tahle parta to u mě nevyhrála, především díky šokující nevyváženosti. Jedinou opravdu zábavnou postavou je tu Mádlův Márty, který v až parodickém duchu svádí každou ženskou postavu na obzoru a činí tak v klasicky černobílém Janákovic stylu, podle kterého jsou všechny roštěnky před kamerou ochotné ke styku a svlékají se do pěti vteřin (ty opravdu hezké ještě trochu rychleji, tady funguje analogie se sportovními vozy :). Poprvé je to zábavné, podruhé divné a potřetí už to střapatému teenagerovi s mysliveckýma holínkama jednoduše nežerete.
Minimálně je s ním sranda, což se o zbytku kapely říct nedá. Musíme si tedy počkat až na nějaké to vyhrocení děje, ke kterému dochází s příchodem mafiánského bosse na scénu. To už se přestane souložit (bohužel poprvé) a začne se akčnit (bohužel podruhé). Janák se tak definitivně z vyhřátého a vyzkoušeného pelíšku teenagerských komedií, kterým se dá spousta věcí prominout, vydává na tenký led zábavné gangsterky, kde chybí mustry i zkušenosti. A to je špatné. Mojí nejmenší výtkou jsou nakonec dialogy, které vypadají jako mělká improvizace, zaházená hromadami siláckých a sprostých hlášek. Janák totiž dokonale obrátil americký model. Americká gangsterka se snaží nabídnout pokud možno co nejvíc násilí a stylových akčních scén a jako čert kříži (režisér cenzorům) se vyhýbá sexu a sprosté mluvě. To aby měla MPAA radost. Janák to dělá přesně opačně, což může být problémem ve chvíli, kdy sáhne právě po těch akčních scénách.
Měl bych ještě zdůraznit, že snímek je opatřen univerzálním unyle modrým filtrem, který má působit chladně (rozuměj cool), ale schválně ztlumené barvy nějak nejsou dopovány potřebnou akcí, takže to celé působí ukolébavkově (stejně jako soundtrack, ale to je jiná story). V Rafťácích Janák vykazoval určité pokroky v akčních scénách a tak jsem čekal s přesunem na ambicióznější žánr definitivní potvrzení a nějakou tu evoluci. Bohužel je to spíš krok zpátky. Už když jedna z postav, Radek, utíká před partou bodyguardů, nasadí Janák svojí osvědčenou taktiku - stříhání, které záměrně kašle na kontinuitu a utápí adrenalinový okamžik ve změti nicneříkajících střihů. Díky tomuhle zoufale nefunkčnímu grifu, který snad vymizel i z německých telenovel, je veškerá snaha zmařena a zůstane z ní jeden vybuchující žlutý Fiat. Takoví jsme byli, přátelé.
Potíž je v tom, že ono by to šlo i bez těch bayovských objezdů a rázných kamerových jízd (nečekáme zázraky, jsme rozumní), jenže to by filmu nesměl krom peněz chybět i patřičný styl. V obsazení se o něj Janák rozhodně snažil - Postránecký jako mafiánský boss, Rímský jako jeho bodyguard a pak třeba cameo Petra Jandy. Jenže i tady platí, že jen dobrý úmysl nestačí, pokud ho režisér nedokáže dovést do zdárného konce. A právě koncovky dělají Janákovi problém. Nemluvím teď o finále samotného filmu, to je naopak důvodem celkem vysokého výsledného hodnocení. Mluvím o pointách jednotlivých scén a drobných detailech, které Rafťáky i Snowboarďáky oddělovaly od zbytku českého pelotonu.
V případě Podvraťáků jako by se Janákovi rozklepaly kolena. Každé nadhozené situaci chybí tak cca dva krůčky k tomu, aby byla nějak stylová a zapamatováníhodná. Pan režisér se je vždycky pokusí udělat, zvedne nohu, ale pak vyděšeně couvne a zahraje to do autu. To je neuvěřitelně frustrující a mnohdy opravdu nechtěně vtipné. Stačí sledovat Pavla Rímského jak pobíhá po Praze se vzduchovkou a Kotkova postava o něm ve voice-overu s vážným výrazem mluví jako o Terminátorovi. Hlášky prostě nefungují, osudové situace a gangsterské machrování už vůbec ne. Kdo to může zachránit? Snad jen kultovní Pedja Bjelac jako "Rampa záchranář", který se po rozporuplné úvodní epizodce s mačetou do filmu vrátí tzv. za pět minut dvanáct a vystřihne tu nejlepší hereckou kreaci široko daleko. Hodně se při ní hulí a taky to odnese jeden moc roztomilý pes. Nebudu spoilerovat, ale jedině scény, ve kterých je to nebohé zvíře nějakým způsobem mučeno, mi přišly opravdu upřímně vtipné. Ale jinak mám zvířata rád. Opravdu.
Podvraťákům už ale ani vyšponovaná poslední třicetiminutovka nepomůže. Stokrát může opilý Jan Hrušínský sázet volební hlášky, stokrát může Václav Postránecky sázet hlášky jako z loňského filmu od Stevena Seagala. Není sporu o tom, že oba dva pobaví, ale není tenhle smích se ozývá ze špatného místa bránice. Není to upřímné vyseknutí poklony scénáristovi, je to "ocenění" jeho neschopnosti.
Karel Janák - scenárista i režisér - má obrovské štěstí v tom, že opět dělá něco poprvé. Mladé publikum mu zřejmě jeho skoro až pohádkové hrdiny, kteří hulí, halekají a nadávají na lesy, spolkne i s navijákem a opravdu nadávat začne až ve chvíli, kdy se objeví něco lepšího. Aura jeho zlatých ručiček však tímhle filmem znatelně klesne a mých pět hvězdiček drží na krajíčku (chtěl jsem dát čtyři, ale na rautu měli váááážně dobrý chlebíčky :), hlavně díky vzpomínce na to, co zbylo z onoho podvraťáka a také vědomí toho, že vždycky může být hůř. Pamatujte si, že v českém měřítku jsou Podvraťáci stravitelným průměrem. A o tom světovém raději nechtějte vědět.

PODROBNÝ POPIS FILMU
Mladík Luki (Lukáš) vypráví, jak se on a jeho tři kamarádi z kapely Podvraťáci dostali do pruhovaných trestaneckých mundůrů. Bubeník Márty (Martin) je navzdory svému vzhledu známý erotoman, který svede každou. Jeho otec je starostou a kvůli průšvihům s alkoholem se snaží nepít. Kytarista Radek byl právě vyhozen z tiskárny, kde způsobil velký malér. Další kytarista Tom, zvaný Kytka, prodává se svou dívkou Šárkou květiny v jejím stánku na náměstí. A dredatý kytarista a zpěvák Luki je lídrem kapely, která však ani nemá pořádné nástroje. Zato má zkušebnu v prázdném vodojemu. Před vystoupením musí kluci na bleším trhu ukrást kombo tlusťochovi, kterému je zastavili. Běsnícího muže zastaví až kriminálník Chřestýš, pod jehož ochranu se muzikanti ukryli. Po koncertu nabídne kapele vlezlý manažer přehrávku před legendární postavou showbyznysu Djangem. Nic netušící Radkův děda odveze ráno vnuka až před tiskárnu. Mladík pak musí prchat před ochrankou. Luki pracuje ve firmě Mironet. S kolegy má namontovat nové bezpečnostní zařízení v přísně střežené vile milionáře Salingera. Setká se tam s jeho dcerou Anetou i s jeho milovaným psem Johnem. Vzápětí je však i s kolegy vyhozen, protože se s podvraťákem honil po domě. Přijde tak o práci i o nocleh na ubytovně. Starosta vezme syna k místnímu řediteli policie, aby ho zaměstnal. Oba později přistihnou Mártyho s ředitelovou sekretářkou Miládkou a ze zaměstnání sejde. Jediný, kdo z kapely pracuje, je teď Kytka. Přehrávka před Djangem dopadne špatně: muzikanty zradí technika (vypadnou pojistky). Luki přijde s nápadem, jak se dostat k penězům: unesou Salingerovi psa a budou chtít výkupné. Složitý plán se ovšem od začátku hatí. Starosta zavede Mártyho do místního muzea, kde jsou jen staré kustodky. Zatímco jedná s ředitelkou, Márty se dá rychle dohromady s vášnivou blondýnkou, z níž se později vyklube pražská kurátorka Barbara Fuchsová, která v muzeu připravuje výstavu erotických předmětů. Cestou za partou se Márty ve starém mikrobusu volkswagen málem srazí s Anetou Salingerovou. A tak se díky dívce snadno dostane do vily. Zatímco se Aneta chystá na sex, uspí mladík psa prášky a pak odejde. Vystrašený Salinger okamžitě dopraví zvíře k veterinářovi, který si tam Johna nechá na pozorování. Partička v noci psa ukradne. A ráno nabídne telefonicky Salingerovi výměnu, právě když boháč vyslýchá veterináře, kterého pak dá shodit do vroucího kotle. Milionář musí jet s kufříkem autobusem na konečnou a pak dál různými cestami. Výměna se zdaří a kluci jsou nadšení. Jenže když v lesíku náhodou vystoupí ze Šárčina malého auta, vůz i s penězi exploduje. Luki přespává u Radka, který žije v domku s dědou, babičkou a sestrou Terezou. Ráno musí oba mladíci zase s dědou k tiskárně. Policisté řeší se Šárkou „krádež“ jejího auta. Starosta znovu vede Mártyho do muzea, kde se setkají s kurátorkou. Otec se do Barbary rázem zamiluje. Manažer muzikanty založí, aby si mohli koupit pořádné „nádobíčko“, a nabídne jim vystoupení v pražském klubu Lávka. Když přijdou Radek a Luki domů, čeká tam na ně John, který utekl páníčkovi. - Parta odhlasuje, že Radek má zvíře zabít. Jenže ten později přizná Lukimu, že dal psa do útulku. Oba mladíci tam zjistí, že John skončil u bezdomovců. Salinger pověří svého pobočníka Igora, aby mu přivedl psa, který má v obojku GPS. Zabiják jde po jeho stopách. Před skrývajícími se mladíky znehybní bezdomovce z pušky uspávacími šipkami. Ale John běží za kluky. Ti se psa i Igora jen tak tak zbaví. John čeká poslušně před dědovým domem. Igor sem dorazí. Uspí babičku i dědu, ale mladíci mu se psem utečou. Šárka řekne Tomovi, že policie našla její auto vyhořelé a že v něm byly falešné bankovky. Záhy dorazí k jejímu stánku Luki a Radek. Igor v náklaďáku smete stánek z náměstí. Oni sotva stačí zmizet. Běží za Mártym do muzea. Narazí tu na úplně opilého starostu. Ten šel s kytkou za Barbarou, ale viděl ji se synem, a tak se ze žalu opil. S Mártym i s opilcem pak všichni ujíždějí v mikrobusu před Igorem, který v muzeu uspal Barbaru i ředitelku. Honička skončí v opuštěné továrně. Igor je tu dostihne, spoutá je a pověsí nohama vzhůru na háky a pošle nad výheň. Z volkswagenu vyleze probuzený starosta. Igor na něj vystřelí, ale odražená kulka ho zabije. Parta se tak včas zachrání a ujede v mikrobusu i se psem, s mrtvolou a se starostou. Jenže na silnici se za autem objeví Salingerův konvoj. Radek mu riskantně ujede před vlakem a kluci vyhodí Johnův obojek, protože pochopili, co v něm je. Večer u ohýnku řeší, jak pohřbít Igora, když nemají nářadí. Shánějí na pumpě lopatu a způsobí tam paniku. Kamarádi vědí, že jim od Salingera stále hrozí nebezpečí, proto se vydají za Chřestýšem do prádelny. Zhulený kriminálník si ví vždy rady. Zavolá Salingerovi a navrhne znovu výměnu. Tentokrát chce však milion. Ale uvázaný John se dostane mezi válce mandlu a zbyde z něj placka. Chřestýš ho v pytli odnese ke známému preparátorovi, aby ho vycpal. Pak naplánuje výměnu, při níž mají být s vycpaným psem hodně daleko od Salingera a jeho lidí. Kapela Podvraťáci vystoupí úspěšně v klubu Lávka. Těsně před podpisem smlouvy s Djangem, kterému se zalíbila Šárka, však musejí zmizet. Na koncertu byla také Aneta a ta zavolala otcovy bodyguardy. Zabijáci se zmocní Toma. Nezbývá tedy než se vzdát peněz a vyměnit psa za zajatce. Jenže při výměně na haldách se Salinger zmocní i Lukiho. Ostatní před ním prchají a on objeví vycpaného miláčka. Tomovi a Lukimu se mezitím podaří utéct. Podle Chřestýše je třeba dostat Salingera do kriminálu, pak budou v bezpečí. Dohodnou se, že dopraví do vily opilého starostu a pak zbuntují policii s tím, že Salinger politika unesl. Luki pronikne do vily, kam ho dopravila Šárka s Terezou spolu s květinovou výzdobou, a pomocí Igorových uspávaček se dostane do velína a vypne okruhy. Tak mohou ostatní dostat starostu dovnitř do klimatizace. Do domu se začnou sjíždět další mafiáni na banket. Policejní ředitel právě obcuje s Miládkou, když dostane SMS ze starostova mobilu o únosu. Ochranka zastřelí Chřestýše a objeví u auta mrtvého Igora. Starosta vypadne z klimatizace před mafiány na stůl. Ti se „sjedou“, protože jim Márty nasypal do jídla nalezenou drogu. Zasáhne policejní komando a gangstery včetně Salingera pozatýká. Starosta zmateně řeční před novináři. Kluci jsou stále ještě v klimatizaci. Luki končí své vyprávění. (Viz začátek) Mladíci nejsou ve vězení. Jen v trestaneckých oblecích natáčejí svůj videoklip pro Djanga. Po natáčení Radek honí Mártyho, kterého viděl, jak se objímá s Terezou...

Ocenění:
Český lev
2006 - Nejlepší střih

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 2.11.2006  
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 1.3.2007 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

Tržby v ČR - Kč 21 366 815
 
Tvůrci a herci
Karel Janák (Režie), Marek Štencl (Produkce), Miroslav Chyška (Hudba), Martin Šácha (Kamera), Pavel Hrdlička ml. (Střih), Pavel Ramplé (Scénografie), Michaela Hořejší (Kostýmy), Roman Čapek (Zvuk), Jana Dopitová (Masky), Karel Janák (Scénář), Rudolf Merkner (Scénář), Jiří Mádl (Herec), Vojtěch Kotek (Herec), Martin Písařík (Herec), Václav Postránecký (Herec), Michael Beran (Herec), Kristýna Nováková-Fuitová (Herec), Klára Jandová (Herec), Radomil Uhlíř (Herec), Jan Hrušínský (Herec), Pavel Rímský (Herec), Václav Sloup (Herec), Liliana Malkina (Herec), Ema Jurková (Herec), Predrag Bjelac (Herec), Lucie Benešová (Herec), Tereza Voříšková (Herec), Robert Nebřenský (Herec), Petr Janda (Herec), Alexej Okuněv (Herec), Pavel Cejnar (Herec), Zuzana Šavrdová (Herec), Vladimír Kulhavý (Herec), Hynek Čermák (Herec), Robert Tyleček (Herec), Nikol Prokešová (Herec), Pavel Slabý (Herec), Ondřej Volejník (Herec), Věra Králová (Herec), Martin César (Herec), Michaela Flenerová (Herec)
 
2006/104/Česko/Komedie, Krimi
 
Zajímavost k filmu
- Michal Beran a Kristýna Nováková-Fuitová si spolu zahráli již jednou, a to v roce 1999 v úspěšném českém filmu Pelíšky (1999). Michal Beran hrál chlapce, rovněž Michala, který byl do role Kristýny Novákové-Fuitové, Jindřišky, nešťastně zamilován.
- K filmu vznikla i stejnojmenná počítačová hra a knížka.
- Když Pedja Bjelac (Chřestýš) dostal scénář, tak někdo přišel s tím, že režisér Karel Janák vyžaduje improvizaci, tak ať se to neučí. Pedja se na to tedy vykašlal, a když přišel na plac, Janák požadoval všechno, co bylo ve scénáři. Ostatní mu tedy pomáhali nasoukat všechny repliky rychle do hlavy a někdy mu dokonce za kamerou drželi texty napsané na papírech.
- Natáčení probíhalo v Kladně a v Kolíně. Vila, kterou ve filmu vidíme, se nachází v Ratboři.
- Kluci jezdí v autě značky GAZ, model GAZelle 2705 z roku 2003.
- Karel Janák přiznal, že se při psaní scénáře nechal inspirovat klasikou od Guye Ritchieho Podfu(c)k (2000). Jeden z odkazů nalezneme už v samotném názvu v podobě písmena C v závorkách. Postava zabijáka Igora (Pavel Rímský) také ve filmu používá stejnou zbraň jako zabiják z filmu Podfu(c)k ztvárněný Vinnie Jonesem, a to Desert Eagle .50.
- Film obsahuje potitulkovou scénu.
 
Odkazy