Nevinnost / Nevinnost (2011/98/Česko/Drama, Thriller) 72% -Originál-
13.11.2023 00:39
JEDNOU VĚTOU
„„Lásky se nikdy nezbavíš“
OBSAH
Lásky se nikdy nezbavíš. Cesta z vrcholu na absolutní dno může být velmi rychlá. Někdy stačí jediná věta a všechno, co jste dosud budovali, se zhroutí jako domeček z karet. Uznávaný lékař, milovaný otec a manžel, čelí obvinění z velmi těžkého zločinu. Ze dne na den vyměnil dobrou adresu za celu ve vazební věznici, odkud se nevina prokazuje hodně těžko, zvlášť, když protistraně pomáhá člověk, který může být motivován osobní pomstou. Pravda prý nakonec vždycky zvítězí nad lží a nenávistí. Někdy ani to ale nemusí znamenat vítězství. Někdy je to jen přestávka před dalším, mnohem náročnějším zápasem. Zvlášť, když ve snaze zachránit se obětujete tajemství, která měla zůstat navždy skrytá, protože jsou pro vás i pro vaše okolí příliš nebezpečná.(oficiální text distributora)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Sice nerad porovnávám, ale tady se mi nabízí srovnání se severským filmem Hon. V podstatě se jedná o podobnou tématiku, a to o zneužívání dětí. Tady se do toho Hřebejk pustil docela na husto a první polovina filmu neměla chybu. Vetchý, Linhartová a Čermák předváděli naprosto luxusní herecké výkony. Jenže jakmile se tato část filmu až nečekaně rychle zavřela, objevila se na scéně Geislerová s její nejujetější postavou za celou tu dobu, co jsem jí v televizi viděl, a celý ten film najednou dostal úplně jiný rozměr. Tím ale nechci říct, že by to bylo špatné, jen si myslím, že tyto dvě myšlenky by si klidně vysloužily filmy dva. A ne jeden. (Malarkey) 3*
První část příběhu není nějak moc originální, ale je filmařsky výborně převyprávěná a nechybí v ní emotivní scény. Scéna kdy se Milada slovně pustí do Ládi je hlavně díky Hynkovi fakt emotivně velmi vytavená. Za největší emotivně vrcholnou scénu bych si však dovolil označit Láďův výslech Olinky a tím vlastně ukázal na dva nejlepší herecký výkony v tomhle filmu. Ana Linhartová vůbec, co scéna, to paráda a doufám, že až humbuk kolem Nevinnosti upadne nebude v jejím případě platit známé heslo "sejde z očí, sejde z mysli " byla by to škoda jak pro diváka tak pro její hereckou kariéru. Druhá část filmu sice už není tak emotivní, za to je pro mě celkem překvapivá a vrhá světlo na předchozí vlastně již uzavřenou část trošku z jiných úhlů. Dalším dobře zatlučeným hřebíkem do mého vnímání filmu je obraz, který velmi vydatně pomohl k vytvoření celkové atmosféry. Hřebejk se už po druhý za sebou dokázal provrtat do mé myšlenkové zdi a toho si velmi cením. (Enšpígl) 4*
Jako při trhání okvětních lístků kopretiny: „líbilo, nelíbilo, líbilo, nelíbilo…“. Za pozitivní bych měl považovat už jenom skutečnost, že zatímco na jiné české filmy chci sakum pakum zapomenout, na Nevinnost musím den po zhlédnutí stále myslet. Stylistické znečištění v poslední třetině podle mne ospravedlňuje přechod od střízlivého detektivního vyšetřování k subjektivnímu vyprávění. Film opožděně získává svého vypravěče a informace o jeho minulosti nám narychlo zprostředkovává, jak se dá. Prosazení osobního hlediska je prvním podrazem na diváka, jehož sympatie ke zpovídající se osobě jsou následně zamordovány jejím pochybným činem. Šlo o plán, nebo o souhru náhod? Rozporuplnost. První svým tělem nevinného osvobodila, druhá obvinila. Podobné nejsou jenom hříchy, ale i jeho příčiny. Nezájem. Vyprávěcí podiv(uhod)nost Nevinnosti, s níž především souvisí silně ambivalentní pocity v závěru (role viníka a oběti jsou v rozporu s jejich prezentací filmem), je podstatně inspirativnější než plytká společensko-kritická rovina, rušivě nápadná scénáristická kostra a nedůsledná integrace postav do děje (jestli měl retardovaný syn zastupovat onu jedinou nenapadnutelnou nevinnost, proč ke konci zcela mizí ze scény?). Problematický film se spoustou vad. Pozornost si ale zaslouží. 75% (Matty) 4*
VELKÁ RECENZE
Tvůrce s potencí hřebce a výdrží bejka – rok co rok vychrlí další film a je mu celkem jedno, že u velké části filmové veřejnosti už dávno ztratil výsadní pozici tvůrce, který má co říci a říká to zajímavě. Jan Hřebejk zkrátka táhne svou káru dál a v poslední době se opět pustil do vážných témat. Kawasakiho růže byla bezesporu filmem, který světově vypadal, ale kolem pukavců z minula tančil obezřetné české „kolo kolo mlýnský“. Stejně tak novinka Nevinnost má čistě teoreticky úhlednou fasádičku dramatu světových parametrů, ale uvnitř zůstává typickou tuzemskou leklou rybou, která si psychologickou hloubku plete s mnohomluvností.
Přitom je to, stejně jako mistr Kawasaki, film neobyčejně potřebný – sžíravé rodinné drama, v němž by se pojednaly různé skryté patologické jevy (o kterých se ve slušné společnosti nemluví) je takovou malou zkouškou dospělosti. Hřebejk do ní nasazuje své osvědčené kalibry: variabilní kameru, která se hýbe a vyhlíží moderně a Nevinnosti dodává trochu té potřebné světáckosti, a herce, pro něž není nejmenším problémem zvládnout familiérní stylizaci. Více než známé a okoukané staré firmy jako Aňa Geislerová či Ondřej Vetchý stojí za zmínku lítostivý detektiv-smolař Hynek Čermák, který by býval při troše štěstí mohl být jakousi českou mutací Branaghova skvostu jménem Kurt Wallander – takhle je alespoň jedinou postavou s opravdu zajímavě vyklenutým dramatickým obloukem a věrohodnou tragikou.
Tím bych ale s výčtem pozitiv skončil. Jarchovského scénář má opět těžkou zadnici, nadměrně vysvětluje, jakoby divák byl nedovtipný pitomec a postavy mu musely každý záchvěv duše dlouze osvětlit. Navíc Nevinnost působí žánrově nevyhraněně – první část filmu je s trochou benevolence detektivkou, kde proti sobě stojí tvrzení doktora Kotvy a nezletilé pacientky, která trvá na tom, že s ním měla poměr. Hřebejk a spol. se pokoušejí o dnes velmi módní hybrid mezi detektivním napětím a dramatickou reflexí různých ožehavých společenským témat (dětská pornografie, obchod s bílým masem, necitlivě fungující systém) – v Nevinnosti se ale jedná o hybrid nefunkční. Detektivka je to těžkopádná a stereotypně se utápějící v dlouhých hovorech, drama zase sterilní, protože i když se herci snaží, tak plochost scénáře je na plátně drží zkrátka. Mezi postavami chybí jiskření a i když se jim kamera občas doslova tlačí za krk, výsledkem není intimita, ale spíše jakési usilovné šmírování.
Druhá část filmu je pak naprostým rozkladem a ukázkou, že ambice by Nevinnost měla, ale tím to také hasne. „Matrjoška efekt“, kdy po vyřešení jedné zápletky vyplave na povrch druhá, podobná – která i tu první poněkud posune – vyřešil Jarchovský několikaminutovým vysvětlujícím monologem jedné z vedlejších postav. Hřebejk ji provází celým orchestrem moderních vypravěčských prostředků, od voice-overu, přes výtvarně stylizované záběry ,až po vzpomínkové zrnění VHS kamery. Je to na poměry české kotlinky hodně odvážný, ale typicky nedovařený experiment, který se naprosto míjí jakýmkoli emocionálním účinkem. Po chvíli se člověk vkrádá na mysl skandování ze závěru Horem pádem: pískej konec! Tohle obludné extempore je totiž zhmotněním kardinálního dramaturgického omylu.
Nejde o žádný závažný pohled pod povrch běžných rodinných vztahů, ale o další scenáristickou povídku, která má takřka básnický rozmach, ale jinak je zcela jalová. Nekousne, neznepokojí, bezpečně si existuje ve své vykonstruované papírovosti a formálním kouzlení, které nic podstatného nedodá, jen líbivě dobarvuje. To je příznačné pro celý film, který se navzdory spoustě teoreticky drsných míst ani na moment nepřiblíží jakémukoli naturalismu a ani jednou se nezachová nepředvídatelně. I když nevypadá trapně a amatérsky, v porovnání s podobnými žánrovkami např. ze severu Evropy je to prostě pořád umolousaný zástupce třetího světa.
Postavy a obsazení
• Ondřej Vetchý - Tomáš
• Zita Morávková - Milada
• Anna Geislerová - Lída
• Hynek Čermák - Láďa
• Anna Linhartová - Olinka
• Alena Mihulová - Kamila
• Rebeka Lizlerová - Tereza
• Miroslav Hanuš - Petr
• Luděk Munzar - pan Walter
• Daniel Czeizel - Štěpán
Ocenění
Český lev
2011 - Aňa Geislerová (Nejlepší herečka)
2011 - Hynek Čermák (Nejlepší vedlejší herec)
2011 - Nejlepší film (nominace)
2011 - Jan Hřebejk (Nejlepší režie) (nominace)
2011 - Anna Kameníková (Nejlepší vedlejší herečka) (nominace)
2011 - Petr Jarchovský (Nejlepší scénář) (nominace)
2011 - Nejlepší střih (nominace)
2011 - Vladivojna La Chia (Nejlepší hudba) (nominace)
2011 - Nejlepší filmový plakát (nominace)
Ceny české filmové kritiky
2011 - Aňa Geislerová (Nejlepší hlavní herečka)
2011 - Hynek Čermák (Nejlepší vedlejší herec)
2011 - Anna Kameníková (Nejlepší vedlejší herečka) (nominace)
2011 - Martin Šácha (Nejlepší kamera) (nominace)
2011 - Vladivojna La Chia (Nejlepší hudba) (nominace)
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 20.1.2011 Bontonfilm
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 19.10.2011 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: 19.10.2011 Bontonfilm
Tržby v ČR - Kč 17 826 338
Návštěvnost v ČR 164 501
Náklady (Rozpočet) - Kč 18 000 000
„„Lásky se nikdy nezbavíš“
OBSAH
Lásky se nikdy nezbavíš. Cesta z vrcholu na absolutní dno může být velmi rychlá. Někdy stačí jediná věta a všechno, co jste dosud budovali, se zhroutí jako domeček z karet. Uznávaný lékař, milovaný otec a manžel, čelí obvinění z velmi těžkého zločinu. Ze dne na den vyměnil dobrou adresu za celu ve vazební věznici, odkud se nevina prokazuje hodně těžko, zvlášť, když protistraně pomáhá člověk, který může být motivován osobní pomstou. Pravda prý nakonec vždycky zvítězí nad lží a nenávistí. Někdy ani to ale nemusí znamenat vítězství. Někdy je to jen přestávka před dalším, mnohem náročnějším zápasem. Zvlášť, když ve snaze zachránit se obětujete tajemství, která měla zůstat navždy skrytá, protože jsou pro vás i pro vaše okolí příliš nebezpečná.(oficiální text distributora)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Sice nerad porovnávám, ale tady se mi nabízí srovnání se severským filmem Hon. V podstatě se jedná o podobnou tématiku, a to o zneužívání dětí. Tady se do toho Hřebejk pustil docela na husto a první polovina filmu neměla chybu. Vetchý, Linhartová a Čermák předváděli naprosto luxusní herecké výkony. Jenže jakmile se tato část filmu až nečekaně rychle zavřela, objevila se na scéně Geislerová s její nejujetější postavou za celou tu dobu, co jsem jí v televizi viděl, a celý ten film najednou dostal úplně jiný rozměr. Tím ale nechci říct, že by to bylo špatné, jen si myslím, že tyto dvě myšlenky by si klidně vysloužily filmy dva. A ne jeden. (Malarkey) 3*
První část příběhu není nějak moc originální, ale je filmařsky výborně převyprávěná a nechybí v ní emotivní scény. Scéna kdy se Milada slovně pustí do Ládi je hlavně díky Hynkovi fakt emotivně velmi vytavená. Za největší emotivně vrcholnou scénu bych si však dovolil označit Láďův výslech Olinky a tím vlastně ukázal na dva nejlepší herecký výkony v tomhle filmu. Ana Linhartová vůbec, co scéna, to paráda a doufám, že až humbuk kolem Nevinnosti upadne nebude v jejím případě platit známé heslo "sejde z očí, sejde z mysli " byla by to škoda jak pro diváka tak pro její hereckou kariéru. Druhá část filmu sice už není tak emotivní, za to je pro mě celkem překvapivá a vrhá světlo na předchozí vlastně již uzavřenou část trošku z jiných úhlů. Dalším dobře zatlučeným hřebíkem do mého vnímání filmu je obraz, který velmi vydatně pomohl k vytvoření celkové atmosféry. Hřebejk se už po druhý za sebou dokázal provrtat do mé myšlenkové zdi a toho si velmi cením. (Enšpígl) 4*
Jako při trhání okvětních lístků kopretiny: „líbilo, nelíbilo, líbilo, nelíbilo…“. Za pozitivní bych měl považovat už jenom skutečnost, že zatímco na jiné české filmy chci sakum pakum zapomenout, na Nevinnost musím den po zhlédnutí stále myslet. Stylistické znečištění v poslední třetině podle mne ospravedlňuje přechod od střízlivého detektivního vyšetřování k subjektivnímu vyprávění. Film opožděně získává svého vypravěče a informace o jeho minulosti nám narychlo zprostředkovává, jak se dá. Prosazení osobního hlediska je prvním podrazem na diváka, jehož sympatie ke zpovídající se osobě jsou následně zamordovány jejím pochybným činem. Šlo o plán, nebo o souhru náhod? Rozporuplnost. První svým tělem nevinného osvobodila, druhá obvinila. Podobné nejsou jenom hříchy, ale i jeho příčiny. Nezájem. Vyprávěcí podiv(uhod)nost Nevinnosti, s níž především souvisí silně ambivalentní pocity v závěru (role viníka a oběti jsou v rozporu s jejich prezentací filmem), je podstatně inspirativnější než plytká společensko-kritická rovina, rušivě nápadná scénáristická kostra a nedůsledná integrace postav do děje (jestli měl retardovaný syn zastupovat onu jedinou nenapadnutelnou nevinnost, proč ke konci zcela mizí ze scény?). Problematický film se spoustou vad. Pozornost si ale zaslouží. 75% (Matty) 4*
VELKÁ RECENZE
Tvůrce s potencí hřebce a výdrží bejka – rok co rok vychrlí další film a je mu celkem jedno, že u velké části filmové veřejnosti už dávno ztratil výsadní pozici tvůrce, který má co říci a říká to zajímavě. Jan Hřebejk zkrátka táhne svou káru dál a v poslední době se opět pustil do vážných témat. Kawasakiho růže byla bezesporu filmem, který světově vypadal, ale kolem pukavců z minula tančil obezřetné české „kolo kolo mlýnský“. Stejně tak novinka Nevinnost má čistě teoreticky úhlednou fasádičku dramatu světových parametrů, ale uvnitř zůstává typickou tuzemskou leklou rybou, která si psychologickou hloubku plete s mnohomluvností.
Přitom je to, stejně jako mistr Kawasaki, film neobyčejně potřebný – sžíravé rodinné drama, v němž by se pojednaly různé skryté patologické jevy (o kterých se ve slušné společnosti nemluví) je takovou malou zkouškou dospělosti. Hřebejk do ní nasazuje své osvědčené kalibry: variabilní kameru, která se hýbe a vyhlíží moderně a Nevinnosti dodává trochu té potřebné světáckosti, a herce, pro něž není nejmenším problémem zvládnout familiérní stylizaci. Více než známé a okoukané staré firmy jako Aňa Geislerová či Ondřej Vetchý stojí za zmínku lítostivý detektiv-smolař Hynek Čermák, který by býval při troše štěstí mohl být jakousi českou mutací Branaghova skvostu jménem Kurt Wallander – takhle je alespoň jedinou postavou s opravdu zajímavě vyklenutým dramatickým obloukem a věrohodnou tragikou.
Tím bych ale s výčtem pozitiv skončil. Jarchovského scénář má opět těžkou zadnici, nadměrně vysvětluje, jakoby divák byl nedovtipný pitomec a postavy mu musely každý záchvěv duše dlouze osvětlit. Navíc Nevinnost působí žánrově nevyhraněně – první část filmu je s trochou benevolence detektivkou, kde proti sobě stojí tvrzení doktora Kotvy a nezletilé pacientky, která trvá na tom, že s ním měla poměr. Hřebejk a spol. se pokoušejí o dnes velmi módní hybrid mezi detektivním napětím a dramatickou reflexí různých ožehavých společenským témat (dětská pornografie, obchod s bílým masem, necitlivě fungující systém) – v Nevinnosti se ale jedná o hybrid nefunkční. Detektivka je to těžkopádná a stereotypně se utápějící v dlouhých hovorech, drama zase sterilní, protože i když se herci snaží, tak plochost scénáře je na plátně drží zkrátka. Mezi postavami chybí jiskření a i když se jim kamera občas doslova tlačí za krk, výsledkem není intimita, ale spíše jakési usilovné šmírování.
Druhá část filmu je pak naprostým rozkladem a ukázkou, že ambice by Nevinnost měla, ale tím to také hasne. „Matrjoška efekt“, kdy po vyřešení jedné zápletky vyplave na povrch druhá, podobná – která i tu první poněkud posune – vyřešil Jarchovský několikaminutovým vysvětlujícím monologem jedné z vedlejších postav. Hřebejk ji provází celým orchestrem moderních vypravěčských prostředků, od voice-overu, přes výtvarně stylizované záběry ,až po vzpomínkové zrnění VHS kamery. Je to na poměry české kotlinky hodně odvážný, ale typicky nedovařený experiment, který se naprosto míjí jakýmkoli emocionálním účinkem. Po chvíli se člověk vkrádá na mysl skandování ze závěru Horem pádem: pískej konec! Tohle obludné extempore je totiž zhmotněním kardinálního dramaturgického omylu.
Nejde o žádný závažný pohled pod povrch běžných rodinných vztahů, ale o další scenáristickou povídku, která má takřka básnický rozmach, ale jinak je zcela jalová. Nekousne, neznepokojí, bezpečně si existuje ve své vykonstruované papírovosti a formálním kouzlení, které nic podstatného nedodá, jen líbivě dobarvuje. To je příznačné pro celý film, který se navzdory spoustě teoreticky drsných míst ani na moment nepřiblíží jakémukoli naturalismu a ani jednou se nezachová nepředvídatelně. I když nevypadá trapně a amatérsky, v porovnání s podobnými žánrovkami např. ze severu Evropy je to prostě pořád umolousaný zástupce třetího světa.
Postavy a obsazení
• Ondřej Vetchý - Tomáš
• Zita Morávková - Milada
• Anna Geislerová - Lída
• Hynek Čermák - Láďa
• Anna Linhartová - Olinka
• Alena Mihulová - Kamila
• Rebeka Lizlerová - Tereza
• Miroslav Hanuš - Petr
• Luděk Munzar - pan Walter
• Daniel Czeizel - Štěpán
Ocenění
Český lev
2011 - Aňa Geislerová (Nejlepší herečka)
2011 - Hynek Čermák (Nejlepší vedlejší herec)
2011 - Nejlepší film (nominace)
2011 - Jan Hřebejk (Nejlepší režie) (nominace)
2011 - Anna Kameníková (Nejlepší vedlejší herečka) (nominace)
2011 - Petr Jarchovský (Nejlepší scénář) (nominace)
2011 - Nejlepší střih (nominace)
2011 - Vladivojna La Chia (Nejlepší hudba) (nominace)
2011 - Nejlepší filmový plakát (nominace)
Ceny české filmové kritiky
2011 - Aňa Geislerová (Nejlepší hlavní herečka)
2011 - Hynek Čermák (Nejlepší vedlejší herec)
2011 - Anna Kameníková (Nejlepší vedlejší herečka) (nominace)
2011 - Martin Šácha (Nejlepší kamera) (nominace)
2011 - Vladivojna La Chia (Nejlepší hudba) (nominace)
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 20.1.2011 Bontonfilm
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 19.10.2011 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: 19.10.2011 Bontonfilm
Tržby v ČR - Kč 17 826 338
Návštěvnost v ČR 164 501
Náklady (Rozpočet) - Kč 18 000 000
Tvůrci a herci
Jan Hřebejk (Režie), Rudolf Biermann (Produkce), Tomáš Hoffman (Produkce), Vladivojna La Chia (Hudba), Martin Šácha (Kamera), Vladimír Barák (Střih), Milan Býček (Scénografie), Katarína Štrbová-Bieliková (Kostýmy), Michal Holubec (Zvuk), Zdeněk Klika (Masky), Ivana Němcová (Masky), Petr Jarchovský (Scénář), Petr Jarchovský (Scénář), Ondřej Vetchý (Herec), Anna Linhartová (Herec), Zita Morávková (Herec), Aňa Geislerová (Herec), Hynek Čermák (Herec), Alena Mihulová (Herec), Rebeka Lizlerová (Herec), Miroslav Hanuš (Herec), Luděk Munzar (Herec), Daniel Czeizel (Herec)
2011/98/Česko/Drama, Thriller
Zajímavost k filmu
- Film získal dvě ceny České filmové kritiky 2011. Hynek Čermá si odnesl cenu za nejlepší mužský výkon ve vedlejší roli a Anna Geislerová cenu za nejlepší ženský výkon v hlavní roli.
- Vo filme sa viackrát objaví minerálna voda Mattoni. A vo vyšetrovni sa Hynek Čermák spýta Anny Linhartovej, či si dá "mattonku".
- Plakát k filmu vytvořila na režisérovu žádost sestra Anny Geislerové, výtvarnice Lela Geislerová. O hudbu k filmu Jan Hřebejk požádal mladou zpěvačku a výtvarnici z Ostravy Vladivojnu La Chiu.
- Hlavní místo natáčení filmaři získali od kolegyně režisérky Věry Chytilové. Přímo její dům posloužil jako domov ústředního rodinného klanu Walterů.
- Vzhledem k tomu, že velkou část filmu zabírá policejní vyšetřování obviněného lékaře, do scénáře se jako odborní poradci zapojili i skuteční detektivové a především filmový fanoušek, šéf pražské kriminálky plukovník Josef Mareš. Ten filmařům radil, jak se vyšetřují nezletilé osoby, jak vypadají výslechové místnosti a spoustu dalších detailů, aby film i v této oblasti působil realisticky.
- Luděk Munzar se s filmem Nevinnost na plátna kin vrací po téměř čtvrť století.
- Původní název snímku, jehož scénář byl během let průběžně přepracováván, zněl S pravdou ven. Raná verze také obsahovala satirickou rovinu, v jejímž rámci se měla kolem případu strhnout mediální smršť.
- Vo filme sa viackrát objaví minerálna voda Mattoni. A vo vyšetrovni sa Hynek Čermák spýta Anny Linhartovej, či si dá "mattonku".
- Plakát k filmu vytvořila na režisérovu žádost sestra Anny Geislerové, výtvarnice Lela Geislerová. O hudbu k filmu Jan Hřebejk požádal mladou zpěvačku a výtvarnici z Ostravy Vladivojnu La Chiu.
- Hlavní místo natáčení filmaři získali od kolegyně režisérky Věry Chytilové. Přímo její dům posloužil jako domov ústředního rodinného klanu Walterů.
- Vzhledem k tomu, že velkou část filmu zabírá policejní vyšetřování obviněného lékaře, do scénáře se jako odborní poradci zapojili i skuteční detektivové a především filmový fanoušek, šéf pražské kriminálky plukovník Josef Mareš. Ten filmařům radil, jak se vyšetřují nezletilé osoby, jak vypadají výslechové místnosti a spoustu dalších detailů, aby film i v této oblasti působil realisticky.
- Luděk Munzar se s filmem Nevinnost na plátna kin vrací po téměř čtvrť století.
- Původní název snímku, jehož scénář byl během let průběžně přepracováván, zněl S pravdou ven. Raná verze také obsahovala satirickou rovinu, v jejímž rámci se měla kolem případu strhnout mediální smršť.
Odkazy
Hrají:
Aňa Geislerová, Ondřej Vetchý, Hynek Čermák, Zita Morávková, Anna Kameníková, Luděk Munzar, Miroslav Hanuš, Alena Mihulová, Daniel Czeizel, Rebeka Lizlerová, Věra Hlaváčková, Jiří Šesták, Diana Šoltýsová