Rédl (seriál) / Rédl (seriál) (Krimi / Thriller Česko, 2018, 4 h 35 min (Minutáž: 66–72 min)) 77%
21.01.2024 08:50
JEDNOU VĚTOU
„Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit?"
OBSAH
Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Tak při posledním díle se jasně ukázalo, že jedinou chybou Ondra Sokol, protože v tom díle neměl příliš prostoru a i slabší složka seriálu, tedy lidský faktor začal fungovat dobře. Správná atmosféra, je prácí především Ivana Achera, ale i zpracování zajímavého námětu přidává na atmošce. Trošku úletové vyústění celé situace na chatě mě sice do celku příliš nehraje, ale to bych i klidně prominul, protože seriál mě jako celek bavil. Ovšem když si pustím dokonale přesnýho Romana Poláka třeba ve scéně s Martinem Pechlátem nebo Péťou Hřebíčkovou (ta ženská je mě čím dal tím víc sympatičtější ) a porovnám to se scénama v niž je Poláka x Sokol, mám dojem, že sem byl vinou castingu zbytečně ochuzen o ještě silnější zážitek. (Enšpígl) 3*
Vzhledem k posledním letem je pro Hřebejka asi největší pochvala, že to nevypadá jako Hřebejk. Od klídečku Prokurátora se směrem k Děsu systematicky utahují šrouby, ale vždycky se najde místo, kde to nepatrně odlehčit, Acher zdařile loupí v louisianských vodách True Detective, mizanscéna myslí i na nejmenší detaily (Sparťan Jarda Kužel dokonce dostal espézetku začínající ACS) a herci ze sebe dostávají v pravou chvíli to potřebné. Od R.Poláka, jakožto cynického šéfa staronových struktur, přes chladnokrevné duo grubiánů Hofmann, Novotný, až po Sokola, který to tu za přihřátého prokurátora schytává docela nespravedlivě. Úplně poslední scéna vystihla vše podstatné. Lhostejnost umožnila, že se tehdy mohlo do šatníku sáhnout pro nový kabát. Stejná lhostejnost stojí nyní za tím, že se lid takhle oblečeným osobám klaní, jako by ztratil rozum a paměť. A my dál zůstáváme za plotem s ostnatým drátem.. (Gilmour93) 4*
Tak se nám po letech na obrazovkách ČT konečně urodil opravdu silný seriál. Scénář Miro Šifry je skutečně mimořádný. Hodně silný příběh. Hlavní hrdina Roman Rédl je v podstatě symbolickou personifikací naší české společnosti, která pomalu pochopila, že co se vyrovnání s naší totalitní komunistickou minulostí týče, tak maximálně dostala a potrestala nějaké malé ryby, ale ty velké jsou absolutně mimo jeho/náš dosah...a naopak on sám/my je/jsme vůči jejich moci naprosto bezmocní... (StB - a nomenklaturní komunisté - byla sice oficiálně odstavena od moci, ale její příslušníci tu začali budovat kapitalismus a ekonomická transformace v podstatě znamenala, že nám, jen jinou formou, vládnou dál. Jak už počátkem 90. let vizionářsky zpíval Karel Kryl: ,,Ti, co nás léta týrali, nás dnes vyhazují z práce") Hřebejkova miniserie je navíc opravdu dobře natočena, přesně vystihuje atmosféru tehdejší doby...všemu dominuje Hřebejkův perfekcionismus ve snaze o vytvoření autentické mizanscény a typologicky přesného castingu...dokonale vystižený Zeitgeist... Rédl je skutečně trefou do černého a přesně vycítil společenskou poptávku dneška. Konečně někdo, od dob vynikajícího i kontroverzního Renčova ,,hraného dokumentu" Polojasno, zaměřil fokus i na šedou eminenci socialistického Československa generála Lorence...a že tohle je našimi filmaři hooodně neprobádané území...bez něhož ovšem těžko můžeme účtovat se svou minulostí... Tenhle miniseriál má koule...které tak zoufale většině ostatní české televizní (a bohužel i filmové) produkci chybí! (Radek99) 5*
VELKÁ RECENZE
Rédl se odehrává v doslova šedivém světě vojáků, estébáků a různých ministerstev. Po celou dobu vidíme jen ztlumené barvy, prosincová příroda ladí s odpornými budovami úřadů a nádraží. Umakartové interiéry, retro nábytek a kostýmy vytvářejí dojem skoro černobílého filmu.
Design by ale nic neznamenal, kdyby Rédl neměl propracovaný scénář Mira Šifry. Řada detailů o 90. letech, o politice, StB a armádě je navěšena na solidní kostru postupně se odvíjejícího příběhu o jedné železniční záhadě a napínavé pátrání pěkně graduje.
Samotný prokurátor Rédl patří k nejzajímavějším českým postavám posledních let. Osamělý inteligentní muž bez rodiny žije ve služebním bytě v paneláku a tají občasné návštěvy svého milence. Na rozdíl od jiných prokurátorů a policistů má ještě zbytky smyslu pro spravedlnost a trvá na principech dokonce i v kauze estébáka Ference.
Hlavně se ale zakousne do případu mrtvého studenta kybernetiky, který měl automatický přístroj na počítání vagónů, který policie zlehčuje. Nacházíme se v době odsunu sovětských vojáků, který probíhá právě po železnici, takže Rédl ví, že to nebude žádná náhoda. O pomoc při luštění záhadných dat musí s jistým sebezapřením požádat i estébáka a brzy se ukazuje, že oficiální počet vagónů se zbraněmi nesouhlasí s tím reálným. V tom začnou umírat další lidé.
Ondřej Sokol je v roli Rédla přesný, jeho mírně depresivní a místy trochu bezmocný vyšetřovatel si snadno získá sympatie diváka. Výrazně se zaryje do paměti i David Novotný, který hraje psychopatického zloděje, násilníka a vraha. Ač fyzicky nepůsobí zastrašujícím dojmem, jeho postava je nakonec nejděsivější ze všech.
SEZNAM EPIZOD
1.série ()
DÍL 1: Prokurátor (Prokurátor) - Teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagóny odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagóny se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba mladí muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Vojenský prokurátor Roman Rédl se snaží na vlastní pěst přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. Při svém pátrání se rozhodne využívat informace od nejvyššího představitele bývalé státní bezpečnosti, jehož stíhání má na starosti. A tak se sám zaplétá do nebezpečné hry, ve které jde nejen o kariéru, ale i o život jemu samotnému i osobám, které se snaží chránit.
DÍL 2: Komu se dá věřit? (Komu se dá věřit?) - Dva mladí lidé jsou mrtví a vojenský prokurátor Roman Rédl ví, že vrahové mohou kdykoli znovu udeřit. Proč vraždí? Jaké tajemství se snaží chránit? Rédl musí pátrat nejen po odpovědích, ale i schovat svědka jedné z vražd. Díky němu si Rédl poskládá obraz, co předcházelo vraždě. Svědek spolu s kamarádem narazili na machinace v počítačovém systému železnic. Ukazují na to, že i v roce 1992 se dá udělat velká vlaková loupež. Sovětská vojska se odsouvají zpět do východní Evropy a územím Československa přepravují vagóny plné zbraní. A díky úpravám v systému je někdo dokáže nepozorovaně krást. Rédl ví, že krádeže vojenských zbraní jsou případ pro tajnou službu. V nové tajné službě očekává amatéry, ale opak je pravdou. Tajní rychle odhalí, že Rédl jim neukázal všechny karty a to se v paranoidní porevoluční garnituře neodpouští. Rédl je rozhodnutý případ dotáhnout do konce i sám, ale jen do té doby, než se vrahové objeví před dveřmi jeho bytu.
DÍL 3: Ivana (Ivana) - Ještě před pár dny byl Roman Rédl vojenský prokurátor a snažil se dostat za mříže posledního šéfa StB. Nyní je obklopený bývalými estébáky a jeho život závisí na jejich pomoci. Ví, že to není zadarmo, ale jinak případ nedotáhne do konce. Má zodpovědnost nejen vůči sobě, ale i vůči svědkovi, kterého stále ukrývá. Na jedné straně stojí vrahové, kteří se snaží zamést stopy po krádežích zbraní ze sovětských vojenských vlaků. A na druhé straně Rédlovi nejvíc pomáhá agentka Ivana Kleinová (Petra Hřebíčková), která se dokázala dobře orientovat před revolucí i po ní. Je to hra o čas. Obě strany se snaží poskládat obraz o tom, kdo vůči komu stojí. Rédl má sice pocit, že má náskok, když odhalí identitu vrahů a jejich osobní život, ale opak je pravdou. A nepomůže si ani tím, když se v poslední chvíli snaží osvobodit ze závazku, který má vůči estébákům. Na vlastní kůži tak může pocítit, jaké zbraně ukrývají sovětské vagóny a proč si není radno zahrávat s nenápadnou plechovkou s nápisem Kolokol-1.
DÍL 4: Děs (Děs) - Je Silvestr 1992, horská samota kdesi u Děčína. Poslední den Československa. V jedné místnosti leží mrtvé tělo, ve druhé je na pokraji smrti Rédl. A jeho útrapy zdaleka nekončí. Rédlovi protivníci vědí velmi dobře, že mu musel někdo pomáhat – potřebují vědět kdo. Rédl umí vydržet hodně, ale každý máme bod, za kterým se zlomíme. A ten Rédlův se zdá být uložen hluboko v jeho minulosti. Rédlovy skutky mají však svůj dopad i mimo tuto samotu. Soud překvapivě propouští na svobodu bývalého šéfa StB z vazby. A ten má možnost Rédlovi jako už několikrát pomoct. Akorát že on se víc stará o to, jak se natlačit do kšeftu se zbraněmi, než aby uvažoval nad záchranou Rédla. Rédl se tak musí spolehnout jen na vlastní síly. A jak zjistí, přežít není vždy ta nejlepší možnost…
Český lev
2018 - Rédl - Jan Hřebejk, Jan Štern, Miro Šifra (Nejlepší televizní film nebo minisérie)
Ceny české filmové kritiky
2018 - Rédl - Jan Hřebejk, Miro Šifra (Cena „Mimo kino“)
Postavy a obsazení
• Ondřej Sokol - por. JUDr. Roman Rédl
• David Novotný - mafián Karel Pašani
• Martin Hofmann - mafián Jiří Novák
• Roman Polák - generál Jozef Ferenc
• Petra Hřebíčková - Ivana Kleinová
• Michal Isteník - prokurátor Štift
• Martin Pechlát - prokurátor Navara
• Kryštof Bartoš - Petr Boček
• Oskar Hes - Jan Frim ml.
• Ján Sedal - Jan Frim st.
• Mária Pavlová - Hana Javornická
• Zuzana Ščerbová - Lenka Richtrová
• Naďa Kovářová - soudkyně Císařovská
• Helena Šulcová - Jiřina Navarová
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 2.12.2018 Česká televize
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Premiéra v půjčovnách Blu-ray: -
Poprvé na DVD: 12.12.2018
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
„Čtyřdílný seriál odkrývá kriminální pozadí podivného příběhu organizovaného zločinu v porevolučním Československu. Komu lze vůbec ještě věřit?"
OBSAH
Československo v roce 1992 - teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagony odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagony se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Nadpraporčík Roman Rédl se s týmem vyšetřovatelů snaží přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. (Česká televize)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Tak při posledním díle se jasně ukázalo, že jedinou chybou Ondra Sokol, protože v tom díle neměl příliš prostoru a i slabší složka seriálu, tedy lidský faktor začal fungovat dobře. Správná atmosféra, je prácí především Ivana Achera, ale i zpracování zajímavého námětu přidává na atmošce. Trošku úletové vyústění celé situace na chatě mě sice do celku příliš nehraje, ale to bych i klidně prominul, protože seriál mě jako celek bavil. Ovšem když si pustím dokonale přesnýho Romana Poláka třeba ve scéně s Martinem Pechlátem nebo Péťou Hřebíčkovou (ta ženská je mě čím dal tím víc sympatičtější ) a porovnám to se scénama v niž je Poláka x Sokol, mám dojem, že sem byl vinou castingu zbytečně ochuzen o ještě silnější zážitek. (Enšpígl) 3*
Vzhledem k posledním letem je pro Hřebejka asi největší pochvala, že to nevypadá jako Hřebejk. Od klídečku Prokurátora se směrem k Děsu systematicky utahují šrouby, ale vždycky se najde místo, kde to nepatrně odlehčit, Acher zdařile loupí v louisianských vodách True Detective, mizanscéna myslí i na nejmenší detaily (Sparťan Jarda Kužel dokonce dostal espézetku začínající ACS) a herci ze sebe dostávají v pravou chvíli to potřebné. Od R.Poláka, jakožto cynického šéfa staronových struktur, přes chladnokrevné duo grubiánů Hofmann, Novotný, až po Sokola, který to tu za přihřátého prokurátora schytává docela nespravedlivě. Úplně poslední scéna vystihla vše podstatné. Lhostejnost umožnila, že se tehdy mohlo do šatníku sáhnout pro nový kabát. Stejná lhostejnost stojí nyní za tím, že se lid takhle oblečeným osobám klaní, jako by ztratil rozum a paměť. A my dál zůstáváme za plotem s ostnatým drátem.. (Gilmour93) 4*
Tak se nám po letech na obrazovkách ČT konečně urodil opravdu silný seriál. Scénář Miro Šifry je skutečně mimořádný. Hodně silný příběh. Hlavní hrdina Roman Rédl je v podstatě symbolickou personifikací naší české společnosti, která pomalu pochopila, že co se vyrovnání s naší totalitní komunistickou minulostí týče, tak maximálně dostala a potrestala nějaké malé ryby, ale ty velké jsou absolutně mimo jeho/náš dosah...a naopak on sám/my je/jsme vůči jejich moci naprosto bezmocní... (StB - a nomenklaturní komunisté - byla sice oficiálně odstavena od moci, ale její příslušníci tu začali budovat kapitalismus a ekonomická transformace v podstatě znamenala, že nám, jen jinou formou, vládnou dál. Jak už počátkem 90. let vizionářsky zpíval Karel Kryl: ,,Ti, co nás léta týrali, nás dnes vyhazují z práce") Hřebejkova miniserie je navíc opravdu dobře natočena, přesně vystihuje atmosféru tehdejší doby...všemu dominuje Hřebejkův perfekcionismus ve snaze o vytvoření autentické mizanscény a typologicky přesného castingu...dokonale vystižený Zeitgeist... Rédl je skutečně trefou do černého a přesně vycítil společenskou poptávku dneška. Konečně někdo, od dob vynikajícího i kontroverzního Renčova ,,hraného dokumentu" Polojasno, zaměřil fokus i na šedou eminenci socialistického Československa generála Lorence...a že tohle je našimi filmaři hooodně neprobádané území...bez něhož ovšem těžko můžeme účtovat se svou minulostí... Tenhle miniseriál má koule...které tak zoufale většině ostatní české televizní (a bohužel i filmové) produkci chybí! (Radek99) 5*
VELKÁ RECENZE
Rédl se odehrává v doslova šedivém světě vojáků, estébáků a různých ministerstev. Po celou dobu vidíme jen ztlumené barvy, prosincová příroda ladí s odpornými budovami úřadů a nádraží. Umakartové interiéry, retro nábytek a kostýmy vytvářejí dojem skoro černobílého filmu.
Design by ale nic neznamenal, kdyby Rédl neměl propracovaný scénář Mira Šifry. Řada detailů o 90. letech, o politice, StB a armádě je navěšena na solidní kostru postupně se odvíjejícího příběhu o jedné železniční záhadě a napínavé pátrání pěkně graduje.
Samotný prokurátor Rédl patří k nejzajímavějším českým postavám posledních let. Osamělý inteligentní muž bez rodiny žije ve služebním bytě v paneláku a tají občasné návštěvy svého milence. Na rozdíl od jiných prokurátorů a policistů má ještě zbytky smyslu pro spravedlnost a trvá na principech dokonce i v kauze estébáka Ference.
Hlavně se ale zakousne do případu mrtvého studenta kybernetiky, který měl automatický přístroj na počítání vagónů, který policie zlehčuje. Nacházíme se v době odsunu sovětských vojáků, který probíhá právě po železnici, takže Rédl ví, že to nebude žádná náhoda. O pomoc při luštění záhadných dat musí s jistým sebezapřením požádat i estébáka a brzy se ukazuje, že oficiální počet vagónů se zbraněmi nesouhlasí s tím reálným. V tom začnou umírat další lidé.
Ondřej Sokol je v roli Rédla přesný, jeho mírně depresivní a místy trochu bezmocný vyšetřovatel si snadno získá sympatie diváka. Výrazně se zaryje do paměti i David Novotný, který hraje psychopatického zloděje, násilníka a vraha. Ač fyzicky nepůsobí zastrašujícím dojmem, jeho postava je nakonec nejděsivější ze všech.
SEZNAM EPIZOD
1.série ()
DÍL 1: Prokurátor (Prokurátor) - Teprve nedávno padl komunistický režim a sovětská okupační armáda se ve spěchu po železnici stahuje zpět do východní Evropy. Vagóny odjíždějící ze země jsou napěchovány zbraněmi, náhradními díly, municí a dalšími cennými věcmi. Dva mladí studenti, testující nový železniční sledovací systém, zjišťují, že některé sovětské vagóny se cestou na východ v evidenci nepochopitelně ztrácejí. Oba mladí muži se rozhodnou přijít problému na kloub. O několik dní později je jeden z nich nalezen mrtvý a druhý je pravděpodobně na útěku. Vojenský prokurátor Roman Rédl se snaží na vlastní pěst přijít na to, co bylo důvodem k vraždě a kam až sahají nitky zločinu, který možná překračuje hranice Československa až někam daleko na východ. Při svém pátrání se rozhodne využívat informace od nejvyššího představitele bývalé státní bezpečnosti, jehož stíhání má na starosti. A tak se sám zaplétá do nebezpečné hry, ve které jde nejen o kariéru, ale i o život jemu samotnému i osobám, které se snaží chránit.
DÍL 2: Komu se dá věřit? (Komu se dá věřit?) - Dva mladí lidé jsou mrtví a vojenský prokurátor Roman Rédl ví, že vrahové mohou kdykoli znovu udeřit. Proč vraždí? Jaké tajemství se snaží chránit? Rédl musí pátrat nejen po odpovědích, ale i schovat svědka jedné z vražd. Díky němu si Rédl poskládá obraz, co předcházelo vraždě. Svědek spolu s kamarádem narazili na machinace v počítačovém systému železnic. Ukazují na to, že i v roce 1992 se dá udělat velká vlaková loupež. Sovětská vojska se odsouvají zpět do východní Evropy a územím Československa přepravují vagóny plné zbraní. A díky úpravám v systému je někdo dokáže nepozorovaně krást. Rédl ví, že krádeže vojenských zbraní jsou případ pro tajnou službu. V nové tajné službě očekává amatéry, ale opak je pravdou. Tajní rychle odhalí, že Rédl jim neukázal všechny karty a to se v paranoidní porevoluční garnituře neodpouští. Rédl je rozhodnutý případ dotáhnout do konce i sám, ale jen do té doby, než se vrahové objeví před dveřmi jeho bytu.
DÍL 3: Ivana (Ivana) - Ještě před pár dny byl Roman Rédl vojenský prokurátor a snažil se dostat za mříže posledního šéfa StB. Nyní je obklopený bývalými estébáky a jeho život závisí na jejich pomoci. Ví, že to není zadarmo, ale jinak případ nedotáhne do konce. Má zodpovědnost nejen vůči sobě, ale i vůči svědkovi, kterého stále ukrývá. Na jedné straně stojí vrahové, kteří se snaží zamést stopy po krádežích zbraní ze sovětských vojenských vlaků. A na druhé straně Rédlovi nejvíc pomáhá agentka Ivana Kleinová (Petra Hřebíčková), která se dokázala dobře orientovat před revolucí i po ní. Je to hra o čas. Obě strany se snaží poskládat obraz o tom, kdo vůči komu stojí. Rédl má sice pocit, že má náskok, když odhalí identitu vrahů a jejich osobní život, ale opak je pravdou. A nepomůže si ani tím, když se v poslední chvíli snaží osvobodit ze závazku, který má vůči estébákům. Na vlastní kůži tak může pocítit, jaké zbraně ukrývají sovětské vagóny a proč si není radno zahrávat s nenápadnou plechovkou s nápisem Kolokol-1.
DÍL 4: Děs (Děs) - Je Silvestr 1992, horská samota kdesi u Děčína. Poslední den Československa. V jedné místnosti leží mrtvé tělo, ve druhé je na pokraji smrti Rédl. A jeho útrapy zdaleka nekončí. Rédlovi protivníci vědí velmi dobře, že mu musel někdo pomáhat – potřebují vědět kdo. Rédl umí vydržet hodně, ale každý máme bod, za kterým se zlomíme. A ten Rédlův se zdá být uložen hluboko v jeho minulosti. Rédlovy skutky mají však svůj dopad i mimo tuto samotu. Soud překvapivě propouští na svobodu bývalého šéfa StB z vazby. A ten má možnost Rédlovi jako už několikrát pomoct. Akorát že on se víc stará o to, jak se natlačit do kšeftu se zbraněmi, než aby uvažoval nad záchranou Rédla. Rédl se tak musí spolehnout jen na vlastní síly. A jak zjistí, přežít není vždy ta nejlepší možnost…
Český lev
2018 - Rédl - Jan Hřebejk, Jan Štern, Miro Šifra (Nejlepší televizní film nebo minisérie)
Ceny české filmové kritiky
2018 - Rédl - Jan Hřebejk, Miro Šifra (Cena „Mimo kino“)
Postavy a obsazení
• Ondřej Sokol - por. JUDr. Roman Rédl
• David Novotný - mafián Karel Pašani
• Martin Hofmann - mafián Jiří Novák
• Roman Polák - generál Jozef Ferenc
• Petra Hřebíčková - Ivana Kleinová
• Michal Isteník - prokurátor Štift
• Martin Pechlát - prokurátor Navara
• Kryštof Bartoš - Petr Boček
• Oskar Hes - Jan Frim ml.
• Ján Sedal - Jan Frim st.
• Mária Pavlová - Hana Javornická
• Zuzana Ščerbová - Lenka Richtrová
• Naďa Kovářová - soudkyně Císařovská
• Helena Šulcová - Jiřina Navarová
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 2.12.2018 Česká televize
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Premiéra v půjčovnách Blu-ray: -
Poprvé na DVD: 12.12.2018
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tvůrci a herci
Jan Hřebejk (Režie), Jan Štern (Produkce), Ivan Acher (Hudba), Martin Šácha (Kamera), Vladimír Barák (Střih), - (Casting), Milan Býček (Scénografie), Katarína Štrbová Bieliková (Kostýmy), Jiří Klenka (Zvuk), Zdeněk Klika (Masky), Tomáš Richter (Masky), Miro Šifra (Scénář)Miro Šifra (Scénář), Ondřej Sokol (Herec), David Novotný (Herec), Martin Hofmann (Herec), Roman Polák (Herec), Petra Hřebíčková (Herec), Martin Pechlát (Herec), Ján Bavala (Herec), Přemysl Bureš (Herec), Kryštof Bartoš (Herec), Oskar Hes (Herec), Ján Sedal (Herec), Nika Brettschneiderová (Herec), Martin E. Kyšperský (Herec), Michal Isteník (Herec), Petr Motloch (Herec), Petr Halberstadt (Herec), Josef Rosen (Herec), Zuzana Ščerbová (Herec), Maria Pavlovová (Herec), Viktorie Jackson Hásková (Herec), Zdeněk Mucha (Herec), Hana Müllerová (Herec), Jan Mazák (Herec), Iva Baumanová (Herec), Jelena Šebestová-Juklová (Herec), Jana Kubátová (Herec), Jiří Maršál (Herec), Nikola Orozovič (Herec), Pavol Smolárik (Herec), Martin Havelka (Herec), Štěpán Kozub (Herec), Jiří Kout (Herec), Roman Slovák (Herec), Klaudia Dudová (Herec), Eva Hromníková (Herec), Helena Šulcová (Herec), Norbert Lichý (Herec), Zbyněk Šporc (Herec), Debora Štolbová (Herec), Jiří Mareš (Herec), Marie Jarošová (Herec), Richard Fiala (Herec), Petr Halíček (Herec), Adolf Adam (Herec), Nela Drozdová (Herec), Jakub Eliáš (Herec), Juraj Háder (Herec), Vít Levinský (Herec), Rostislav Trtík (Herec), Lukáš Bech (Herec), Marek Cisovský (Herec), Jan Fiala (Herec), Jan Kolařík (Herec), Petr Vršek (Herec), Jan Antonín Verner (Herec), Terezie Holá (Herec), Tomáš Slavíček (Herec), Lukáš Vydržal (Herec), Václav Čížkovský (Herec), Daniel Čech (Herec), Petr Vorel (Herec), Milan Mikulčík (Herec), Alan Mejstřík (Herec), František Mitáš (Herec), Miroslav Sýkora (Herec), Petr Vodička (Herec), Jan Zajíček (Herec), Eva Hromíková (Herec), Naďa Kovářová (Herec), Petr Franěk (Herec), Daniel Horečný (Herec), Eva Kadlečková (Herec), Martin Krupa (Herec), Jiří Kruťa (Herec), Jindřich Relich (Herec), Eliza Roth (Herec), Miroslav Šnajdr (Herec), Karel Trojan (Herec), Markéta Krejčová (Herec), Petr Reif (Herec)
2018/275/Česko/Krimi, Thriller
Zajímavost k filmu
- Velitel prokuratury Navara (Martin Pechlát) bydlí ve stejné vile, ve které bydlela rodina architekta Turny (Karel Höger) ve filmu Hřiště (1975).
- Ivana jezdí Dacií 1300. Hlavní dvojice záporných postav, Karel a Jiří, mají VAZ 2103 (známý též jako Lada 1500). V epizodě Děs (2018) je možné je spatřit také ve škodovce řady 742.
- Roman Rédl (Ondřej Sokol) má ve filmu Volkswagen Golf II. generace.
- Rédlův mlýn nedaleko Děčína je ve skutečnosti mlýn Sterzmühle nedaleko Hartmanic na Šumavě. Emil Kintzl tomuto místu věnoval jeden díl v sérii Zmizelá Šumava (od r. 2013).
- Scénář napsal absolvent FAMU Miro Šifra jako svoji diplomovou práci.
- Sprej na začátku filmu funguje na bázi opioidů – jejich přímým antagonistou (antidotem) je naloxon. Dodnes se tyto dvě látky používají v anestezii a intenzivní péči.
- Motorest, který se v epizodě objeví, je Motorest Ohio Plus Kersko.
- V 28. minúte môžeme na stole vidieť diaľkové ovládanie moderného dizajnu, pravdepodobne od Smart TV, ktoré sa tam dobovo nehodí. V 40. minúte zase môžeme v pozadí vidieť moderný cenník benzínu a nafty aj s aktuálnou cenou.
- Ivana jezdí Dacií 1300. Hlavní dvojice záporných postav, Karel a Jiří, mají VAZ 2103 (známý též jako Lada 1500). V epizodě Děs (2018) je možné je spatřit také ve škodovce řady 742.
- Roman Rédl (Ondřej Sokol) má ve filmu Volkswagen Golf II. generace.
- Rédlův mlýn nedaleko Děčína je ve skutečnosti mlýn Sterzmühle nedaleko Hartmanic na Šumavě. Emil Kintzl tomuto místu věnoval jeden díl v sérii Zmizelá Šumava (od r. 2013).
- Scénář napsal absolvent FAMU Miro Šifra jako svoji diplomovou práci.
- Sprej na začátku filmu funguje na bázi opioidů – jejich přímým antagonistou (antidotem) je naloxon. Dodnes se tyto dvě látky používají v anestezii a intenzivní péči.
- Motorest, který se v epizodě objeví, je Motorest Ohio Plus Kersko.
- V 28. minúte môžeme na stole vidieť diaľkové ovládanie moderného dizajnu, pravdepodobne od Smart TV, ktoré sa tam dobovo nehodí. V 40. minúte zase môžeme v pozadí vidieť moderný cenník benzínu a nafty aj s aktuálnou cenou.
Odkazy
Hrají:
Ondřej Sokol, David Novotný, Martin Hofmann, Roman Polák, Petra Hřebíčková, Martin Pechlát, Ján Bavala, Přemysl Bureš, Kryštof Bartoš, Oskar Hes, Ján Sedal, Nika Brettschneiderová, Martin E. Kyšperský, Michal Isteník, Petr Motloch, Petr Halberstadt, Josef Rosen, Zuzana Ščerbová, Maria Pavlovová, Viktorie Jackson, Zdeněk Mucha, Hana Müllerová, Jan Mazák, Iva Baumanová, Jelena Juklová, Jana Kubátová, Jiří Maršál, Nikola Orozovič, Pavol Smolárik, Martin Havelka, Štěpán Kozub, Jiří Kout, Roman Slovák, Klaudia Dudová, Eva Hromníková, Helena Šulcová, Norbert Lichý, Zbyněk Šporc, Debora Štolbová, Jiří Mareš, Marie Jarošová, Richard Fiala, Petr Halíček, Adolf Adam, Nela Drozdová, Jakub Eliáš, Juraj Háder, Vít Levinský, Rostislav Trtík, Lukáš Bech, Marek Cisovský, Jan Fiala, Jan Kolařík, Petr Vršek, Jan Antonín Verner, Terezie Holá, Tomáš Slavíček, Lukáš Vydržal, Václav Čížkovský, Daniel Čech, Petr Vorel, Milan Mikulčík, Alan Mejstřík, František Mitáš, Miroslav Sýkora, Petr Vodička, Jan Zajíček, Eva Hromíková, Naďa Kovářová, Petr Franěk, Daniel Horečný, Eva Kadlečková, Martin Krupa, Jiří Kruťa, Jindřich Relich, Eliza Roth, Miroslav Šnajdr, Karel Trojan, Markéta Krejčová, Petr Reif