Líbáš jako Bůh / Líbáš jako Bůh (2009/116/Česko/Komedie, Romantický) 47%

23.10.2023 14:11
JEDNOU VĚTOU
„Česká filmová komedie vyprávějící s humorem a nadhledem o problémech s láskou ve všech generacích jedné rodiny.

OBSAH
S humorem, laskavou ironií a pochopením vypráví Marie Poledňáková příběh, který mohl prožít kdokoliv z nás. Nebo ještě prožít může. Vždyť lidská touha po lásce je nekonečná... V hlavních rolích Kamila Magálová, Oldřich Kaiser, Jiří Bartoška a Eva Holubová. Helena Altmanová je sympatická profesorka francouzštiny a literatury na gymnáziu. Patří k oblíbeným pedagogům, díky zdravému nadhledu si rozumí se studenty i kolegy ve sborovně. Zato její soukromý život je plný překvapení. Soužití v jednom bytě s bývalým manželem, úspěšným spisovatelem Karlem, problémy ovdovělé sestry Kristýny, manželské karamboly syna Adama i pozdní lásky babičky Alžběty - to všechno Helenu zaměstnává natolik, že jí na vlastní život a vlastní city jaksi nezbývá čas. A přesto jednoho dne přijde to, co obvykle přichází, když už jsme na sny rezignovali. Helena se za pohnutých okolností seznámí s lékařem záchranné služby Františkem. A úplně normálně a naplno se zamiluje! Začíná bouřlivý příběh plný vášně, rozchodů a návratů, v němž vztah zamilované dvojice plánovitě či neplánovaně komplikují jak partneři, tak další členové rodiny. Na otázku, kde hledá náměty, scenáristka a režisérka Marie Poledňáková odpovídá: „Je to jednoduché, náměty leží na ulici, stačí se shýbnout,“ ale v zápětí dodává: „Já už jsem si plánovala jen bezstarostné užívání života, těšila se na cestování, na nové zážitky a objevy. Opravdu jsem neměla zájem chodit po ulici, natož se shýbat! Jenže pak tam leželo … NĚCO… čemu neodoláte, co musíte uchopit, musíte do toho jít, bezhlavě a naplno. A to byl začátek projektu Líbáš jako Bůh. Už léta jsem nepsala tak rychle a spontánně. Inspirací mi byly situace, které se odehrály dnes, včera nebo před třiceti lety a na které nikdy nezapomenu,“ přiznává se autorka této úspěšné české komedie. „Ve scénáři se otiskly moje zážitky, příběhy přátel, kamarádů i dětí a dokonce i situace, jejichž tvůrcem je můj vnouček.“ V hlavních rolích Kamila Magálová, Oldřich Kaiser, Jiří Bartoška a Eva Holubová.(oficiální text distributora)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Líbí se mi, jak takhle divácky úspěšněj film tady má tak málo procent. Přitom zase tak sám o sobě strašnej není. Nejviditelnější je to na samotných hodnoceních předních uživatelů. Odpadů jak nasráno. No jasný no, není to žádný složitější film, kde byste museli hledat myšlenku, co? Takový filmy totiž myšlenku nemají, jejím hlavním cílem je pobavit. To slovo Vám zřejmě nic neřiká? Že ne? Ale tomu filmu je to stejně u prdele. Vydělal si na sebe alespoň na desetkrát a to mu jako odpověď stačí. Tady alespoň můžete vidět, že odborník rád sráží pohodové filmy, o to více dostanou na prdel, když ten film je od nás. Já jsem na tom filmu třeba neviděl nic špatnýho. Viděl jsem už daleko horší český filmy, který nedávaly smysl a nedokázaly pobavit. Tenhle to dokázal, i když byl natočenej tak nějak bláznivě. Já jsem ale proti němu vůbec nic neměl a vidět po dlouhé době Oldřicha Kaisera mi také vůbec nevadilo. On je fajnový herec a přidává do filmu onu neskutečnou pohodu, kterou oplývá po celé dvě hodiny. Je fajn vědět, že alespoň u tohodle filmu nedali diváci na odborníky. Mrzí mě pak, že se s někym bavím například na téma Kájínek a on mi řekne...no ale odborníkům se to nelíbilo. Bodejť by se to líbilo, dyť ty z českejch filmů snesou film, kde by nic nedávalo smysl, ale bylo by to jiný a umělecky natočený. Proč jako bych měl opěvovat takový filmy? Já se u filmu vždycky chtěl jenom pobavit a tenhle to dokázal naprosto s přehledem. Nechci tvrdit, že je to nějaká bomba, ale upřímně to zahrál tak, jak jsem chtěl. A to mně, narozdíl od samozvanejch odborníků, kteří kvůli tomu beztak šli na předpremiérovou projekci, aby to co nejdřív sundali, vcelku potěšilo. Na závěr snad jenom dodám, že komentář se neváže na lidi, kteří dali nízký hodnocení kvůli Holubový. Taky ji nemám rád, ale pokusil jsem se přes ní přenýst, když jsem viděl, jak nízký hodnocení tenhle film má. (Malarkey) 3*

S Tebou mě svět nebaví, Marie. Ani kdyby Olda Kaiser píchal jako Bůh.. Segment z libovolné české telenovely, na kterém si jen dal štáb trochu více záležet a v něm dětičky, sáňkování, nespolehlivý muži a jejich utahané ženy, situační humor jak z reklamy T-Mobilu s Chuckem Norrisem a nekončící mobilní vyzvánění (na začátku psaní scénáře zřejmě dostala paní režisérka svůj první mobil a evidentně jí učaroval). Naprosto chápu, že tento film má v první řadě za úkol být populární a pobavit širokou veřejnost (respektive něco vydělat) a to především svým "humorem a laskavou ironií" cílenou na zbytky socialistický odéru v současném zatuchlém kapitalistickém univerzu, ale na to vám, paní Poledňáková, sere Bílej tesák.. (Gilmour93) 2*

Líbáš jako Bůh je jeden ze dvou komerčně nejúspěšnějších českých filmů posledního roku, vidělo ho kolem milionu diváků, což nám dává celkem přesnou představu o průměrném vkusu českého národa. V přímém srovnání s Vejdělkovými Ženami v pokušení se ale jasně ukazuje, že Marie Poledňáková už naprosto ztratila svůj někdejší glanc a hlavně soudnost. Pomineme-li tedy typickou maloměšťáckou poetiku, která se dala vysledovat i v Poledňákové klasických komediích a která je spojujícím prvkem s Vejdělkovým kasovním trhákem, tak Poledňáková úplně propadá v oblasti situačního humoru, vázne výstavba gagů a její komedii zcela chybí funkční komediální složka. Nezasmál jsem se snad ani jednou (snad vyjma scény s plechovkou na hlavě) a vážně si myslím (a to nejenom dle hodnocení zde), že chyba není na mé straně. No zlidoví snad nějaká hláška podobně jako třeba ,,Matýsek se posral!"? Dost o tom pochybuji. Přesně to je ten rozdíl, který dělá Vejdělkovu podobně maloměšťáckou komedii únosnou a funkční, kdežto Líbáš jako Bůh bude pomalu odsunut do koloběhu repríz a postupně zapomenut. Tytam jsou časy ,,nejlepší veselohry století" (i když tenhle titul píšu do skutečně obřích uvozovek) a tatínkovské odysei... PS: Někde jsem si přečetl, že v nové Poledňákové hraje pan Arnošt Lustig, Člověk, kterého obdivuji, což byla hlavní motivace podívat se na tenhle film. Ale ani on nebyl motorem, který by můj divácký zážitek nastartoval...(Radek99) 1*

VELKÁ RECENZE
Vážně jsem měl pět minut po opuštění (nabitého) kinosálu chuť poslat Civalovi smsku s výmluvným hodnocením "Na tyhle sra*ky jsme příliš mladí". Parafráze s Rogerem Murtaughem, jedním z nejoblíbenějších akčních skorodůchodců, je na místě. Čeští důchodci za kamerou a před kamerou totiž příliš legrace nám mladým nedopřávají. V Líbáš jako bůh se snaží chytat třetí mízu, posílat zamilované smsky a v marném pokusu o žánrovku vysvětlit všem generacím, že životní lásku můžete lovit i za hranicí padesátky. Zní to pekelně, zvlášť ze scenáristického pera a režijní taktovky Marie Poledňákové, která to nejlepší divákům odkázala před několika desítkami let, a teď už se jen snaží točit nenáročnou zábavu pro své vrstevníky. Obávám se, že většině z nich se bude Líbáš jako bůh nehorázně líbit, stačilo změřit decibely smíchu v sále, a hned je jasno. Ke svým zjevným hollywoodským předobrazům (Lepší už to nebude, Lepší pozdě nežli později, Láska nebeská... Marie má zjevně rozsáhlou sbírku) má ale tahle líbačka ještě mnohem dál než Renčův Román pro ženy k Deníku Bridget Jonesové.
Už samotné vykrádání je sice pozitivním znakem, protože je zábavnější sledovat českou elitu, jak se snaží napodobit čistou žánrovku místo toho, aby se znovu nořila do radostí a strastí normalizace, ale když dva dělají totéž, rozhodně to není totéž. Tím spíš, že se Poledňáková snaží do své kopie vmíchat trochu správné české komediální omáčky plné jadrné mluvy, bezelstně drzých nebo rovnou otravných dětí a šílených vedlejších postaviček. Pepa Vojtek a Dan Nekonečný z Krokodýlů se sice neopakují, ale veškeré osazenstvo záchranky a nečekané cameo oblíbené věštkyně z televize Prima stačí k tomu, abyste pár minut nevěřícně zírali na plátno. Do rozpaků vás ale spolehlivě dostanou i hlavní postavy. Helena je padesátiletá středoškolská profesorka, která žije v domácnosti s rozvedeným manželem-požitkářem a zároveň propadá vztahu s rádoby světáckým doktorem, jehož potkala při mírně akčním porodu (dcera rodila, matka šílela, všichni se smáli... tedy až na mne). Od neskutečně triviálních smsek (pípání přijatých zpráv vyvolává orgazmy) není daleko ke společným schůzkám a Poledňákové se díky přehnaně expresivním postavám ("Člověče, já bych nevěřila, že se v mým věku ještě každý ráno můžu těšit na novej den") daří vzbudit v mladším diváctvu dojem, že sleduje nesmělé randění vlastních rodičů.
Rozhodně to není příjemný pohled a jedinou záchranu ze sevření lišácky slizkého Oldy Kaisera nabízí postava, která si navzdory mizernému scénáři, čecháčkovským kulisám a trapnému vtipkování, dokázala udržet charisma a respekt. Člověk se kterým byste šli na pivo (muži) nebo do postele (ženy). Jiří Bartoška hraje rozvedeného manžela hlavní hrdinky, což mu umožňuje: a) vyžírat ledničku, b) randit s ženami, které by mohly být jeho vnučkami, c) sarkasticky glosovat, když se jeho bývalé něco nepovede (to je naštěstí často), d) tvářit se jako nejvíc cool chlápek na světě, co má v televizi pořad o tom, že stejně všichni se všemi skončí v posteli. Světe div se, ono to funguje! Bartoška s image George Clooneyho bezpečně vítězí nad nástrahami Poledňákové a bezpečně vybruslí i z těch nejbezradnějších situací (viz stavění stromečku v upoutávce). Konkurovat mu může jen Eva Holubová, pokud se zrovna neválí po posteli ve svůdném prádélku. Jako Kaiserova manželka dokonale zvládá roli "stíhačky" a zároveň do děje pašuje jedinou srozumitelnou a zábavnou linii, když si na tokající páreček vyšlápne způsobem za který by se nemusely stydět ani postavy z románů Agathy Christie.
V bezmála dvouhodinovém filmu jsou však tyhle střípky spíš za trest, protože bolestivě naznačují, že mohlo být lépe a snesitelněji. Každá byť průměrná scéna či hláška (posílená slušným soundtrackem, i tady si Marie půjčuje od západních kolegů) je zabitá tím, co ji následuje, případně tím, že půlka herců buď deklamuje jak na divadle nebo si neuvědomuje, že je na place filmu, nikoliv při natáčení dalšího dílu Ordinace či VKVéček. Podíl zkušených herců a televizních rychlokvašek je příliš velký na to, aby tuhle "komédii" zachránilo solidní herectví, vykrývající děravý scénář, který dokolečka recykluje nevěry a staví ženy do role obětí, které stejně těm svým chlapům vždycky všechno odpustí. Nejhůř napsané a odehrané jsou nejdůležitější postavy, takže před touhle filmovou žíravinou není úniku. Místo božských polibků dostanete pěknou nakládačku a když si všechny ty jobovky spočítáte, bezpečně skončíte tam, kde se nacházel můj romantický "feeling" po včerejším "valentýnském" promítání snímku. V záporných číslech. Možná proto teď mhouřím oči nad naprosto hloupým dějem, jehož hrdinka mi připadá stejně mimo a nesympatická jako Diane Keaton ve filmech jako ¨Vdáš se, a basta! nebo Ženy v balíku, a dávám symbolické tři hvězdičky. Za tatínka, za maminku a za babičku kohokoliv. Protože těm všem se to líbit bude. Dal bych i čtyři, kdyby se mnou šel Bartoška na pivo a vysvětlil mi, jak proboha z tohohle vybruslil se ctí.

PODROBNÝ POPIS FILMU
Helena Altmanová rekapituluje dosavadní romantický vztah s milencem Františkem. Ten změnil mimo jiné i její názor na posílání milostných SMS, za něž v hodinách francouzštiny dosud peskovala své studenty. Neustálé vzkazy od Františka se staly součástí jejího života. Helena se s milencem seznámila, když na ulici sháněla odvoz pro rodící snachu Belu. Stopla si sanitku, vezoucí pacienta na dialýzu. Cestou začal komplikovaný porod, ale lékař záchranné služby František jej zvládl. Známost se utěšeně rozvíjí. Zamilované, nedávno rozvedené ženě nevadí ani to, že nový známý je ženatý. O Vánocích se spolu dvojice pomiluje. O nový vztah se začne zajímat i Helenina rodina, i když soudí, že lékař malého Maxe při porodu málem připravil o život. Ovdovělá sestra Kristýna, která sama vychovává tři děti, má ovšem větší starost o matku Alžbětu, neboť ta se také zamilovala do jakéhosi Arnošta. Helena způsobí zmatek mezi svými blízkými, známými a kolegy, když omylem všem odešle textovou zprávu určenou Františkovi. Ke konstatování „Líbáš jako Bůh“ ji inspiroval synovec, hledající rým do svého rapového textu. Bela přišla na to, že její manžel Adam má v Plzni milenku. Helenin syn se ospravedlňuje tím, že se nudí na mateřské dovolené, kde zůstal se dvěma potomky, zatímco Bela pokračuje v profesionální herecké kariéře. Helena i po rozvodu bydlí ve vile s bývalým manželem, úspěšným spisovatelem Karlem, který čeká na kolaudaci nového bytu a právě hledá námět na román. Požitkářský sukničkář komentuje manželčino citové vzplanutí s laskavým cynismem. Karel se jako obvykle účastní rodinné vánoční oslavy, jejíž organizace se ujala Helena. Navzdory nejrůznějším karambolům (včetně hádky Adama s Belou) Štědrý den proběhne v obvyklém láskyplném zmatku. František překvapí Helenu nápadem strávit Silvestra v Paříži. Má od ženy “volno”: po patnácti letech manželství prý jejich vztah funguje na zásadách tolerance. Pro Helenu je cesta vítanou alternativou k tradičnímu rodinnému Silvestru na horské chalupě ve Smržovce. Františka, čekajícího na milenku v letišní hale, překvapí manželka Bohunka, která předčasně přiletěla z Londýna, kde byla na návštěvě u dcer. Muž musí předstírat, že jí přišel naproti. Zklamaná Helena odmítne odletět sama a odjede na Smržovku. Rozhodne se vztah ukončit, ale brzy nerozhodnému milenci odpustí, i když ji štve, jak se slaboch snaží vyhovět jí i podezřívavé ženě. Ani zálety v karlovarském hotelu Pupp kvůli poruše auta nevyjdou tak, jak si milenci představovali. Jindy jejich plány naruší Františkova “dobrodružná” profese, třeba když se lékař zhmoždí při pokusu zachránit sebevraha před skokem z okna a sám spadne do záchranné plachty. O komplikace vztahu se postará třeba i zlomyslný Karel. Bohunka předstírá, že odletěla za dcerami do Anglie. Pomocí kamarádů si energická podnikatelka zjistí podrobnosti o manželově přítelkyni a vetře se do Heleniny blízkosti jako její falešná dávná spolužačka. Na Velikonoce zinscenuje návštěvu “bývalé spolužačky” na Smržovce, kam přijede i s Františkem a kde schválně otravuje celou rodinu. Milenci předstírají, že se neznají. Obvyklý rodinný zmatek dosáhne vrcholu, když babiččin přítel Arnošt způsobí vodovodní havárii. Helena se konečně rozhodne známost ukončit. Karel ji v tom podporuje ze zištných důvodů. Nový byt má dávno zkoulaudovaný, ale soužití se ženou, kterou má pořád rád a váží si jí, mu vyhovuje. Helena začne žárlit, když Karla zahlédne s jeho „oficiální“ přítelkyní, pohlednou mladou lékařkou, pracující ve stejné nemocnici jako František. Bohunka se podle návodu z Karlovy televizní talk show Všichni se sejdeme v posteli marně pokouší vrátit do manželství erotické pnutí. Jen tím chotě vyděsí. Muž se nakonec rozhodne říct jí o Heleně. Pak se dva měsíce milence vyhýbá. Jednoho rána se však objeví u jejích dveří a romanticky se jí omluví. Adam navzdory slibům dál pokračuje v nevěře. František chce známost ukončit, protože situaci nezvládá. Zkolabuje, ale v nemocnici jeho kolega konstatuje, že jde buď o zlomené srdce nebo o kolaps ze stresu. Karel neúspěšně nabídne Heleně nové manželství. Rozvedení manželé zůstanou jen dobrými přáteli. O sedm měsíců později. Bela zůstala místo Adama doma s dětmi. František se rozvedl, ale bydlí u Bohunky a kamarádí se s Karlem i s exmanželkou, kterou vzala na milost i Helena. Karel dopsal román, inspirovaný peripetiemi jejich vzájemných vztahů. Vánoce chce František strávit s Helenou v intimním soukromí na Smržovce, ale přijede tam celá rodina včetně Bohunky. Kristýna sestře svěří, že se zamilovala. Její vyvolený prý líbá jako Bůh...

O FILMU
Muž mezi dvěma ženami a žena mezi dvěma muži - to jsou motory komedie, poháněné pošetilostmi, sebeiluzemi i sny, kterým podléhají zamilovaní, nemilovaní i žárliví… Na otázku, kde hledá náměty, scenáristka a režisérka Marie Poledňáková zpravidla odpovídá: „Je to jednoduché, náměty leží na ulici, stačí se shýbnout,“ ale v zápětí dodává: „Já už jsem si plánovala jen bezstarostné užívání života, těšila se na cestování, na nové zážitky a objevy. Opravdu jsem neměla zájem chodit po ulici, natož se shýbat! Jenže pak tam leželo … Něco… čemu neodoláte, co musíte uchopit, musíte do toho jít, bezhlavě a naplno. A to byl začátek projektu Líbáš jako bůh.“
S humorem, nadhledem, temperamentem, laskavou ironií a pochopením vypráví Marie Poledňáková příběh, který mohl prožít kdokoliv z nás. Nebo ještě prožít může. Vždyť lidské toužení po lásce je nekonečné, stejně jako naděje, že nás láska přece jen potká. „Už léta jsem nepsala tak rychle, spontánně a všechno se mi vybavovalo tak jasně. Inspirací mi byly situace, které se odehrály dnes, včera nebo před třiceti lety a na které nikdy nezapomenu,“ přiznává se scenáristka Marie Poledňáková. „Ve scénáři se obtiskly moje zážitky, příběhy přátel, kamarádů i dětí a dokonce i situace, jejichž tvůrcem je můj vnouček.“

Do hlavní ženské role si režisérka vybrala slovenskou herečku Kamilu Magálovou. „Mám pocit, že Helenu nehraju, že ji žiju a nejen na plátně,“ usmívá se herečka. „Je to krásná, báječná role, která mi opravdu vlezla pod kůži a jsem strašně ráda, že jsem ji mohla hrát.
„V některých případech jsem už při psaní scénáře viděla v roli konkrétního herce, jindy to byl proces zvažování, tedy příjemný úkol vybrat nejlepší alternativu. Pocit zoufalství, že nemám a nenajdu herečku pro hlavní roli Heleny skončil jednoho večera, kdy jsem se dívala na Banánové rybičky, kde byla hostem Kamila Magálová. Znala jsem ji ze slovenských inscenací v 70. a 80. letech a věděla jsem, že je to znamenitá herečka, ale to nám bylo o dvacet let méně a najednou jsem uviděla zajímavou zralou ženu, která má vnitřní jiskru a vyzařuje z ní energie. Byl to pro mne objev. Helena má mnoho podob a poloh a Kamila je dokonale naplňuje,“ říká Marie Poledňáková.
S Marií Poledňákovou pracuje Kamila Magálová, poprvé. „Myslím, že jsme si padly do oka,“ přiznává herečka a říká: „Já jsem člověk, který má docela dost energie, ale tolik energie, kolik má v sobě Marie, to prostě obdivuji. Je to báječná režisérka, dáma a jsem moc ráda, že s ní mohu spolupracovat, protože mě toho během hodně naučila.“
Jejího exmanžela, úspěšného spisovatele Karla hraje ve filmu Jiří Bartoška. „Karel má ve scénáři větu, která ho, myslím, plně vystihuje: Já byl svobodnej, i když jsem byl ženatej! Jako populární spisovatel a hvězda televizní talk show samozřejmě přitahuje řadu žen, před nimiž však i po rozvodu předstírá, že je ženatý, aby si uchoval svobodu na všechny strany,“ představuje herec svou postavu a říká: „Karel prožívá to, co potkalo hodně mužů při ukončení dlouholetého manželství. Vztahy s bývalou manželkou to paradoxně obohatilo. Karel a Helena už dokáží brát situace s nadhledem. Jejich spojení je nyní jaksi nepovinné a všechno, co děláte dobrovolně vám přináší větší radost.“
Objektem Helenina nenadálého citového vzplanutí je lékař František v podání Oldřicha Kaisera. „Když nenatáčíme, tak je Olda spíš takový vážný, uzavřený. Ale, jak se ocitneme na place, tak toho okamžitě zneužije a rozesmává mě. A já se moc ráda směju, není těžké mě rozesmát a Olda mi to občas dělá naschvál,“ vyprávěla Kamila Magálová v průběhu natáčení.
I František je „tak trochu ženatý“, jeho ženu hraje Eva Holubová. „Bohuna je dost razantní ženská, která zvládne bagr i četu stavebních dělníků. A bagrem jde i na vztahy a na city. Chlapi jsou ovšem křehké bytosti, a tak není divu, že se Bohuně s jejím přístupem občas podaří sem tam něco rozbořit. A opravování pak chce nějaký nápad. Naštěstí Bohunka je ženská, která má řešení pro každou situaci, i když to chce hodně tolerance a nadhledu,“ přibližuje svou postavu herečka.
Do života Heleny však zasahují i problémy dalších členů rozvětvené rodiny - především trampoty syna Adama, ale i sestry Kristýny, která se jako vdova musí sama poprat s péčí o děti. Ve filmu se objevuje řada herců v dětských rolích ve věku od miminka, které se v průběhu děje narodí Adamovi a jeho ženě Bele, až po školáky a dospívajícího chlapce Kristýny. Martha Issová se, zdá se, konečně začíná zbavovat rolí „puberťaček“. „Ono se to začíná překlápět,“ směje se Martha, „teď mě zase začínají potkávat právě ty rodící matky…“
Nejvýraznější z dětských rolí je Bastík, podle scénáře pětiletý syn Adama a Bely, které hrají Roman Vojtek a zmíněná Martha Issová.
„Konkurs na dětské role je vždycky sázka do loterie,“ říká režisérka Marie Poledňáková. „Pro roli malého Bastíka jsem měla dvě alternativy. Jednoho pětiletého šikovného kluka, který by roli bez problémů zvládl, a pak tam byl Filípek, dítě, které má v sobě nepopsatelné kouzlo. Jenže Filipovi jsou teprve čtyři roky a pochopitelně jsem měla obavy ho obsadit, navíc na konkursu mluvil tiše, vlastně dostat z něj slovo byl problém! Přišla jsem domů s vytištěnými fotkami, dívám se na něho se smutkem, že si ho netroufnu obsadit a najednou jsem si všimla, že má číslo 23. To samé pořadové číslo měl Tomáš Holý! Bylo to jako znamení a tak jsem do toho obrovského risku šla. I když rozsahem je role Bastíka nesrovnatelně menší, ten čtyřletý Filípek je talent, srovnatelný s Tomášem.“ Ani Roman Vojtek nemá o veselé historky s dětskými partnery nouzi: „Děti jsou naprosto úžasné. Je vidět, že paní režisérka má na dětské hrdiny neomylný čich. Musím se ale přiznat, že natáčení s nimi je dost těžké…a to doslova. Když se točily scény, ve kterých své děti pořád nosím na rukou, tak na druhý den museli málem nosit mě. Měl jsem ústřel v zádech.“
Natáčení probíhalo Praze a okolí, ale také v Krkonoších. Marie Poledňáková obsadila i menší úlohy známými herci i zajímavými osobnostmi - takže uvidíme například Milana Šteindlera jako řidiče sanitky a v týmu záchranářů - Báru Hrzánovou, Míšu Maurerovou či Sandru Pogodovou. Další role si zahráli Jaroslava Adamová, jejího partnera Arnošt Lustig, dále Václav Postránecký, Naďa Konvalinková, Karel Šíp a řada dalších. Písničku k filmu, k níž hudbu napsal Petr Malásek a text Gabriela Osvaldová nazpívala Lucie Bílá.

Ocenění:
Český lev
2009 - Divácky nejúspěšnější český film

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 12.2.2009 Falcon
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 28.5.2010 Sony BMG
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

Tržby v ČR - Kč 89 850 536
Návštěvnost v ČR 904 589
Náklady (Rozpočet) - Kč 35 000 000
 
FILMY V SÉRII
Líbáš jako Bůh gastonrolinc.cms.webnode.cz/news/aaa30/
Česko, Komedie / Romantický, 2009
Režie: Marie Poledňáková, Hrají: Kamila Magálová, Jiří Bartoška

Líbáš jako ďábel gastonrolinc.cms.webnode.cz/news/aaa31/
Česko, Komedie, 2012
Režie: Marie Poledňáková, Hrají: Kamila Magálová, Oldřich Kaiser
 
Tvůrci a herci
Marie Poledňáková (Režie), Jan Bradáč (Produkce), Svatka Peschková (Produkce), Petr Malásek (Hudba), Martin Duba (Kamera), Adam Dvořák (Střih), Adam Dvořák (Scénografie), Věra Kocová (Kostýmy), Martina Hrušová (Kostýmy), Táňa Kubešová (Kostýmy), Jiří Klenka (Zvuk), Adéla Robová (Masky), Marie Poledňáková (Scénář), Kamila Magálová (Herec), Jiří Bartoška (Herec), Eva Holubová (Herec), Oldřich Kaiser (Herec), Nela Boudová (Herec), Roman Vojtek (Herec), Martha Issová (Herec), Filip Antonio (Herec), Jakub Grafnetr (Herec), Jaroslava Adamová (Herec), Arnošt Lustig (Herec), Milan Šteindler (Herec), Barbora Hrzánová (Herec), Sandra Pogodová (Herec), Naďa Konvalinková (Herec), Václav Postránecký (Herec), Dana Morávková (Herec), Roman Štolpa (Herec), Michal Gulyáš (Herec), Lucie Bílá (Herec), Karel Šíp (Herec), Michaela Maurerová (Herec), Jan Dolanský (Herec), Jaroslava Hanušová (Herec), Jiří Knot (Herec), Ján Kroner ml. (Herec), Jan Antonín Duchoslav (Herec), Karel Holas (Herec), Michaela Flenerová (Herec), Oskar Hák (Herec), Dita Hořínková (Herec), Pier Orlandin (Herec), Hana Horová (Herec), Petra Štíbrová  (Herec)
 
2009/116/Česko/Komedie, Romantický
 
Zajímavost k filmu
- Popri záverečných titulkoch môžeme sledovať niektoré vystrihnuté scény ale aj scény, ktoré sa vo filme objavili.
- Vo filme vystupuje aj česká kapela Divokej Bill.
- Záběry ze školy jsou z Gymnázia Nad Štolou v Praze 7.
- Kvůli slovenskému přízvuku Kamily Magálové se původně počítalo s jejím předabováním , konkrétně Ilonou Svobodovou, která postavu Magálové dabovala už v pohádce O Ječmínkovi (2003), nebo Zlatou Adamovskou. Nakonec se tak nestalo a slovenský akcent herečky je ve filmu vysvětlen tak, že vyrůstala 7 let s otcem v Bratislavě.
- Pro slovenskou herečku Magálovou byla při natáčení největším problémem čeština. Podle Poledňákové se nakonec naučila mluvit skvěle, přestože ji neodnaučili říkat "mánželstvi", které je nejfrekventovanějším slovem filmu.
- Režisérka Marie Poledňáková zakázala během natáčení Oldřichu Kaiserovi požívání alkoholu. Pokud by Kaiser dohodu porušil, natáčení by pro něj ihned skončilo.
- Komedii Líbáš jako Bůh vidělo v kinech více než 900 tisíc diváků a byla oceněna Českým lvem 2009 pro divácky nejúspěšnější český film roku.
- Tento film navštívilo v kinech za první víkend 92 434 diváků.
- Producentem je distribuční společnost Falcon, rozpočet je vyšší než 30 milionů korun.
- Natáčení trvalo od konce roku 2007 do května 2008.
- Hudbu složil Petr Malásek.
- Režisérka si dlouho nevěděla rady s obsazením hlavní ženské role. Rozhodla se jednoho večera, kdy se dívala na Banánové rybičky, ve kterých byla hostem Kamila Magálová.
- Natáčelo se v Praze a okolí, ale i v Krkonoších.
- Do jedné z dětských rolí byl obsazen čtyřletý Filípek i díky "znamení". Po konkurzu řešila režisérka dilema a Filípkovi pomohl fakt, že měl u komparzových zkoušek číslo 23. Stejné číslo měl kdysi Tomáš Holý.
 
Odkazy