Po čem muži touží / Po čem muži touží (2018/95/Česko/Komedie) 64%

17.01.2024 00:34
JEDNOU VĚTOU
„Karel se opije se svým kamarádem Čestmírem a vysloví přání, aby se stal ženou, protože ženy to mají ve všem jednodušší. Druhý den se probudí a zjistí, že má tělo ženy."

OBSAH
Charismatický cynik Karel Král (Jiří Langmajer), trochu šovinista a sarkastický sympaťák, na kterého ženy letí, je šéfredaktorem časopisu Playboy. Jednoho dne jeho nezávazný způsob života utrží hned několik ran. Dostane výpověď kvůli průšvihům a poklesu prodejnosti časopisu, bývalá manželka a dcera (Andrea Hoffmannová a Sara Sandeva) ho opět naštvou, neznámá žena mu nabourá auto a na jeho místo je dosazena pohledná mladá šéfredaktorka Leona (Táňa Pauhofová). Karel vyřeší problémy po chlapsku – společně s nejlepším kamarádem Čestmírem (Matěj Hádek) se opije a v dobrodružné noci si přeje, aby se stal ženou, protože „ženský to mají v životě mnohem jednodušší a on je na tom kvůli nim bídně.“  Ráno Karel zjistí, že následkem noční alkoholické „jízdy“ a zásahem vědmy Zoltany (Pavla Tomicová) se stal ženou (Anna Polívková). Ovšem pouze fyzicky. Karel se jako Karla musí vyrovnat nejen s novým vzhledem, ale hlavně se naučit fungovat v ženském těle a zjistit, zda to mají ženy opravdu snazší?(CinemArt)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Na tenhle film jsem šel v podstatě jen díky tomu, že mezi filmy na které jsem chtěl jít, bylo tak velké okno, že se mě v tomhle mrazu nechtělo bloumat ani po ulicích, ani po knajpách, takže jsem zaparkoval prdel i na tenhle biják a světe div se, byl jsem velmi příjemně překvapen. Nebylo to žádná křečovitá legranda za každou cenu, ale dobře napsaný vedlejší postavy, skvěle přihrávaly Karlovi i Karle, aby celá zápletka mohla vyniknout, nenuceně a uvolněně. Sara Sandeva docela kočka, Langoš má na podobný postavy patent, mluvím o té první části no a Anna na mě sice působí sympaticky, ale hrozně mě vadí její hlasový projev, na něm by měla zapracovat. Kéž bych se u všech našich komedií cítil tak v pohodě jako tady. (Enšpígl) 3*

Začne to živým televizním přenosem, který ukončí ostřejší výměna názorů. Právě ta stojí zatrpklého Don Juana místo šéfredaktora pánského časopisu. Vymění ho sympatická, ovšem nezkušená slečna, cynickému šovinistovi navíc jiná ženská, ano, opět ženská, vzápětí nabourá auto, peklo ze života mu dělá i bývalá manželka a vlastně i dcera, jeho mučení ženskými postavami tak ukončí až ocitnutí se v těle opačného pohlaví. Scénář v konfliktu muži versus ženy spoléhá na nejprovařenější klišé, nic nového nebo snad hlubšího absolutně nepřinese. To je potřeba podotknout a zdůraznit. Včetně umělého navozování genderových soubojů. Prostě chlapi koukají na fotbal a chlastají u toho pivo, ženské řeší šminky, jsou neurotické a hledají alespoň trochu normálního chlapa. Na druhou stranu při nízkém očekávání jde o snesitelný kus, u kterého se divák necítí hloupě. Celé to drží poměrně slušně pohromadě, tempo není zlé a divák musí ocenit nejprve solidního Jiřího Langmajera a posléze výtečnou Annu Polívkovou, která dostane ideální prostor ukázat svůj komediální talent. Například vedle pitvořící se Kláry Issové v Zoufalých ženách je její výkon hodný dvojnásobného uznání. I když vlastně po téhle žánrovce nic nového o tom, po čem vlastně muži touží, nevím. (castor) 3*

Našinec je měňavec. Z Langoše je Polívka, tedy Anna Polívková, přesněji řečeno, tentokrát ovšem můžeme klidně zůstat u Polívky, neb v mnoha momentech je to celý její tatínek. Pro nafoukaného šéfredaktora pánského magazínu je proměna v ženu velkým trestem a vyloženě si za svůj šovinistický postoj o takový malér koledoval. Naštěstí mu i v ženském těle bylo zachováno jeho vědomí, ne už tak jeho svědomí, načež se jeho lapáliemi můžeme prosmát. Prostřední část patří Polívkové a ta jede s velkou komediální chutí. Nevyhýbá se i teatrálnímu přehrávání, její kreaci to vyloženě neubírá na bodech, je od počátku sympatická a typickou nešikovnost muže, co bojuje s každodenní ženskou rutinou, má v malíku. Má kolem sebe zdatné sekundanty, zejména se svým nejlepším kamarádem Matějem Hádkem dali vzniknout množství legrácek. Elegantní ráz se dostavoval s Táňou Pauhofovou, která po Langošově vyhazovu zaujala jeho místo. A náš hrdina pro změnu zaujme v nové podobě místo v redakční recepci a zlehka kuje pomstu. Námět samozřejmě není vůbec originální, v tuzemsku to ale originální a osvěžující je. Prsty v tom má režisér Rudolf Havlík, který se obešel bez nánosu humoru na jedno použití a servíruje bláznivinku, co má na boj s předvídatelným klišé inteligentní medicínu. Jiří Langmajer jeho film v podstatě rámuje, hlavní hvězdou, která nese humorný tác, je Polívková. Proč se tedy v nekonečném moři nekonečných seriálů a krimi přehršlí zase jednou nepodívat, kterak muž trpí v ženském těle a coby žena šmajdá na podpatcích a absolvuje martyrium s mejkapem. 10/10 (kingik) 5*

VELKÁ RECENZE
Kdyby se mezi čtenáři MZ udělala anketa, jaký film z podzimní nabídky nechtějí vidět ani za hrozby klystýru, při němž by jim naživo zpívala Lucka Vondráčková, s přehledem by nejspíš vyhrála komedie Po čem muži touží. Příběh o tom, jak se cynický šovinista Jiří Langmajer promění během noci v Annu Polívkovou (a konečně pochopí, jak to mají ženský těžký), opravdu není něčím, čeho se nemůžeme dočkat. Jeden z nejpříšernějších trailerů roku nás totiž utvrdil v názoru, že se blíží taková ta milá tuzemská řachanda aneb... pravé české peklíčko. Peklíčko, na které raději nešel ani mučedník Rimsy a jako další obětní beránek jsem přišel na řadu já. O to překvapivější proto bylo zjištění, že mě tentokrát žádné mučení nečekalo.
Po čem muži touží jsou totiž ve výsledku celkem ucházejícím pokusem o hezkou českou žánrovku, jíž jsme tu naposledy měli s Bezva ženskou na krku či Pohádkami pro Emu, pod nimiž je (ne náhodou) podepsán ten samý režisér. Rudolf Havlík má zkrátka pro žánrové kousky inspirované zahraničím solidní cit, a i tento pro mnohé odpudivý námět dokázal proměnit v celkem snesitelnou zábavu, která relativně drží pohromadě, má dost svižné tempo a scénář v ní vykouzlí zejména pro divačky pár vděčných hlášek.
Na druhou stranu, pořád je tu sakra co zlepšovat. Scénář vlastně v konfliktu muži vs. ženy spoléhá na stále stejné propriety a mnohé linky rozhodně nejsou vytěženy tolik, jak by v podobném kousku být měly (např. vztah otce s dcerou). Způsob, jakým podle tvůrců funguje redakce Playboye (jehož spolumajitelkou je Naďa Konvalinková!), je pak hodně úsměvný a pár scének pomalu se blížících kategorii “pravé české peklíčko“ tu bohužel stále najdeme. Většinou jsou to ovšem momenty z ranku guilty pleasure, než že by se u nich divák chtěl trapností propadnout do země. Tedy kromě scének, kdy na člověka z každého rohu (i při pouhé jízdě na kole) vyskakuje ten nejotravnější product placement. Ne, Češi s reklamní stránkou filmu opravdu neumí moc pracovat.
Po čem muži touží rozhodně není žádné dokonalé dílo, jež by se mohlo zařadit do zlatého fondu českých komedií, a rejpalové si zde snadno najdou věci, jimiž půjde snímek vyhejtit. Po nízkých očekáváních se ale jedná o snesitelnou žánrovku, která na rozdíl od většiny tuzemské (nejen) komediální produkce drží dramaturgicky pohromadě a má dokonce i nějaký děj. A díky Havlíkovu citu pro kameru vypadá opravdu jako film pro kina, a ne jako televizní paskvil. Režisér se navíc může opřít o hodně sympatické obsazení, jež funguje v hlavních i ve vedlejších rolích. A třeba Matěje Hádka bych v komediálních rolích klidně viděl mnohem častěji. Žádný zázrak tedy nečekejte, na tuzemské filmové dno se však tentokrát opravdu nenarazilo.

PODROBNÝ POPIS FILMU
V televizní talkshow se střetnou šarmantní mužský šovinista a šéfredaktor Playboye Karel Král a feministický autor bestselleru Mé ženské já Robert Baloun. Po hádce se mezi nimi strhne v přímém přenosu rvačka. Karel se ráno budí v posteli, v níž po incidentu skončil s televizní asistentkou Monikou. Při odchodu z bytu ji povýšeně odbyde. U domovního vchodu podepíše dodávku balíku pro dceru Julii. Požádá kurýra, aby ho zbavil blondýnky, jíž má krabici předat. V práci oznámí sekretářka Jiřina šéfovi, že odchází ten den do penze. Mladík Přemek si mu stěžuje, že kvůli jeho přílišné „tvrdosti“ na ženy ztrácejí inzerenty. On však na zaměření časopisu nehodlá nic měnit. Pak se dohaduje po mobilu s exmanželkou Jitkou ohledně peněz a dceři Julii, která chce jít na uměleckou školu; on se o tom vůbec nemíní bavit. Do jeho kanceláře dorazí vydavatel František Novák s manželkou Boženou. Kvůli jeho včerejšímu televiznímu výstupu mají na krku žalobu, a proto ho na hodinu vyhodí. Zároveň mu představí novou šéfredaktorku Leonu Černou. Král s krabicí svých věcí opustí redakci. Odmítne Leoně poradit. Na chodníku ho dostihne Jitka. Chce peníze. Nepohodnou se. Pak se muž lehce srazí s jiným autem, řízeným samozřejmě blondýnou. Jede pro dceru ke škole, kde způsobí menší trapas u jejích kamarádek, když kvůli zaseklým dveřím musí vylézt okýnkem. Julie se za něj stydí, pohádá se s ním a odejde pěšky. Sotva se otec nasouká do auta, přiměje ho nekompromisní policistka zase vylézt. Karel se v hospodě opije s kamarádem Čestmírem, který se vymlouvá, že musí domů za manželkou Hedvikou, toužící po třetím dítěti. Baví se jako obvykle o ženských. Cestou domů se Karel zaplete do pouliční poutě Noc zázraků. Při snaze vyhnout se Jitce, která tu je se svým přítelem, se schová ve stánku vědmy Zoltany. Ta mu chce v rámci Noci splněných přání vyplnit to jeho. Opilec nadává na ženské, jež prý mají snadný život. On by taky chtěl být ženská. A vědma vyřkne kouzelnou formulku. Karel dojde domů. Julie už spí. Ráno se Král probudí s kocovinou. V zrcadle zjistí, že je žena. Zděsí se a praští se o vanu. Probere „ji“ Julie, jíž se zdá otcova nová přítelkyně nějaká divná. Dívka se o tom baví později s matkou v optice, kde Jitka pracuje. Pochlubí se také, že dostala poštou vysněnou kytaru. Zatím se Karel/Karla marně snaží dostat z prokletí a podléhá panice. V mikině s kapucí odjede autem. Zamíří na ulici, kde byla pouť, ale po té se tu právě uklízí. Pak se vydá za Čestmírem do jeho autodílny. Vykládá mu, co se mu stalo. Kámoš podivné ženské nevěří, ale Karla ho nakonec přesvědčí, že je zakletý Karel. Potom se doma zkouší odčarovat. Dostane žlučníkový záchvat; ten mu z minulosti zůstal. Marně však požaduje u doktorky své prášky. Ta trvá na tom, aby si pro ně pacient Král přišel osobně. Karla se tedy tajně vloupá do redakce Playboye pro pilulky, které tu zůstaly. Přistihne ji Leona a považuje ji za novou recepční. Julie si všimne inzerátu na Noc talentů. Karla s Česťou nakupuje v obchodním centru dámské oblečení. Doma musí Julii lhát, že Karel odjel kvůli reportáži do Ugandy a ona jako jeho kamarádka se má postarat o ni a o kytky. Ráno se novopečená žena šlechtí podle časopisů. Moc se jí to nepodaří. Pořád se chová víc jako chlap než jako ženská. V recepci ani pořádně neumí udělat šéfové kafe. Každé ráno se Karla kontroluje, zda se náhodou nemění. Ale postupně se jako žena vylepšuje, i když chození na jehlách jí dělá potíže, dokud si neuřeže podpatky. Na poradě informnuje Leona kolegy, že místo nahých žen budou v časopise rozhovory se zajímavými lidmi a také věci, jež zajímají i ženy. Kolegové mají z podivné recepční legraci, ale ženy z redakce jí pomáhají, právě tak jako Julie. Aspoň večery může trávit s Česťou a stěžovat si mu. Karla navštíví psychologa a tvrdí mu, že chce být zase chlap. Ale specialista jí nepomůže. V práci se Karla nenápadně snaží škodit Leoně. Na velké poradě se šéfem mluví šéfredaktorka o změnách. Ale při prezentaci pohoří kvůli materiálům, které jí do složek podstrčila Karla. Šéf i šéfová se na ni zlobí. Karla se stále vylepšuje. Stěžuje si Čestmírovi, že jí cvokař řekl, aby přestala chlastat, a gynekolog jí dal antikoncepci. Postupně mění své názory na ženy. Pomsta se zakletému Královi daří, ale je mu nešťastné Leony líto. Čestmírovi se Karla začíná líbit jako ženská. Ta mu dovolí, aby si šáhl na její prsa. Jenže je přistihne Hedvika, která manželovi přinesla do dílny oběd. Začne Karlu honit, nevěří, že je to Karel. „Sokyně“ uteče a Čestmírovi se podaří manželku udobřit. Karla potěší v práci baculatou kolegyni Matyldu, že hezoun Lukáš, který se jí líbí, má rád macaté (což ví ze své mužské minulosti). Hedvika se svěřuje kamarádce Jitce, že Česťa má asi nějakou divnou ženskou. Podle Jitky prý Karel taky. Leona vezme „holky“ z redakce na kafe. Karla se při posezení ledaccos dozví. Šéfka naznačí, že má nějakého nápadníka. Na pivu kamarád vykládá Česťovi, co se dozvěděl o ženských od ženských. Karla sleduje, jak se Julie učí kvůli Noci talentů na kytaru. Jitka volá Karlovi do práce. Recepční jí potvrdí, že je v Ugandě. Za Leonou přijde do redakce Robert Baloun, který se tamním ženám líbí. Leona se pozdě večer svěří Karle, že jí tu někdo hází klacky pod nohy. Ta pomůže šéfce s novým číslem a nenápadně jí rozmlouvá rozvíjející se vztah s Balounem. Sbližují se. Julie se doma svěří Karle, že má trému před konkurzem. Ta ji uklidňuje. Baví se spolu o tátovi, podle jeho „kamarádky“ chlapi ženským nerozumí. „Holky“ z redakce se zase sejdou v kavárně. Leona se chystá s Robertem na víkend na kolech v hotelu Podlesí. Karla se kvůli tomu rozčiluje před Česťou, žárlí na Balouna. Přizná, že se jí/mu Leona líbí. Pohádají se spolu, ale usmíří se u hokeje v televizi. Oba se také vydají do Podlesí. Na kolech sledují v lese Balouna s Leonou. Karla po divoké jízdě před dvojicí spadne a Čestmír také. Spokojená Hedvika se baví s Jitkou; asi je těhotná. Česťa je prý s Karlem na kolech, ale podle kamarádky je exmanžel v Ugandě. Obě mají podezření, a tak rovněž vyrazí k hotelu Podlesí. Čtveřice na kolech šlape do kopce. Karla ke své velké radosti Balouna předjede. Večer se Karla v pleťové masce baví s Česťou na pokoji. Kamarád konstatuje, že se Karel změnil; už i mluví jako ženská. Pohádají se. Pak Karla zahlédne z okna přijíždějící Hedviku s Jitkou. Musí utéct oknem. Hedvika dá Česťovi hned facku. Podle něj se Karel vrátil z Ugandy, ale musel už z hotelu odjet. Muž je šťastný, když zjistí, že budou mít dítě. Karla na římse slyší, jak Baloun telefonuje s přítelkyní. Tajně se schová v pokoji u Leony, která si smyje pleťovou masku, když na ni Robert zaklepe. Muž přinese šampaňské. Čestmír odjíždí s Hedvikou, podle níž má s kamarádem konec. Baloun masíruje Leonu, jenže se mu nakrátko zjeví Karla v masce a on odejde v domnění, že nic netušící Leona je lesba. Karla se vrátí do svého pokoje. Později se baví se zklamanou Leonou, která by chtěla být aspoň na den mužem, aby je pochopila. Karla by taky chtěla být chlap, ale napořád. Mluví o těžkém údělu žen. Leona si postěžuje, že Karla bohužel není muž, protože by se od něj nechala sbalit. Karla cestou do práce pomůže na ulici řidičce, která neumí zaparkovat a které nadává další řidič. V práci radí Leoně, jak má jít na šéfa Frantu. Jsou teď přítelkyně. Leona řeční na velkém večírku Playboye při příležitosti vydání nového čísla se změněnou koncepcí. Hlavním textem je její rozhovor s Robertem Balounem. Karla musí tančit s Františkem, který jí nabízí společný pobyt ve svém karavanu. Zmíní se i o Karlovi. Když začne být šéf příliš dotěrný, dá mu facku a upozorní ho, že má manželku Boženu. Kolegyně Lucie se sblíží s kolegou Přemkem, zatímco Matylda s Lukášem. Leona je sice obklopená ctiteli, ale vyběhne za Karlou, která odchází. Ta nicméně pokračuje sama. Zastaví se ještě v baru, kde ji začne v Karlově stylu balit neomalený host. Když ho odmítne, prohlásí, že by chtěl být ženská, protože ty mají lehký život. Karla ho prokleje Zoltaniným zaklínadlem. Ráno zjistí Karla v zrcadle, že je zase Karel. Volá mu Jitka, jíž tvrdí, že se už vrátil. Musí prý hned dodat odvahu dceři, která má trému před vystoupením. Karel tam dorazí a dívku uklidní. V hledišti je i Česťa s Hedvikou a Jitka se svým nápadníkem. Julie zazpívá a zahraje na kytaru. Otec je na ni hrdý. Česťa ho pak vřele přivítá zpátky. Karel se představí Jitčinu nápadníkovi Pepovi a dceři slíbí, že to nějak s uměleckou školou vymyslí. Julie se ho ptá na Karlu, s níž se skamarádila. Ale ta prý musela odjet někam hodně daleko. Leona přijde za Karlem do restaurace. Ten vydal bestseller Dívka mých snů. Baví se o Playboyi, v němž podle něj udělala kus dobré práce. Sešli se kvůli rozhovoru s ním jako s úspěšným autorem. Leona se ptá, o kom vlastně kniha je. A Karel si vybaví Karlu...

Ocenění:
2018
Festival: 40. festival české filmové komedie Nové Město nad Metují - Česká republika (Cena za nejlepší ženský herecký výkon) - Anna Polívková

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 20.9.2018 CinemArt
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 5.2.2019
Poprvé na DVD: 6.2.2019 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

Tržby v ČR - Kč 82 620 472
Návštěvnost v ČR 558 988
 
FILMY V SÉRII
Po čem muži touží gastonrolinc.cms.webnode.cz/news/aaa219/
Česko, Komedie, 2018
Režie: Rudolf Havlík, Hrají: Anna Polívková, Jiří Langmajer

Po čem muži touží 2 gastonrolinc.cms.webnode.cz/news/aaa220/
Česko, Komedie, 2022
Režie: Rudolf Havlík, Hrají: Jiří Langmajer, Marek Taclík
 
Tvůrci a herci
Rudolf Havlík (Režie), Dana Voláková (Produkce), Michaela Flenerová (Produkce), Ondřej Konvička (Hudba), David Ployhar (Kamera), Boris Machytka (Střih), - (Casting), Jan Hoffmann (Scénografie), Jana Haresová (Kostýmy), Roman Čapek (Zvuk), Pavla Frýdová (Masky), Rudolf Havlík (Scénář), Radka Třeštíková (Scénář), Anna Polívková (Herec), Jiří Langmajer (Herec), Matěj Hádek (Herec), Táňa Pauhofová (Herec), Jiří Havelka (Herec), Lenka Vlasáková (Herec), Sara Sandeva (Herec), Lucie Polišenská (Herec), Andrea Hoffmannová (Herec), Oldřich Navrátil (Herec), Naďa Konvalinková (Herec), Lucie Šteflová (Herec), Jakub Volák (Herec), Ester Kočičková (Herec), Jana Synková (Herec), Pavla Tomicová (Herec), Jiří Maryško (Herec), Dominika Myslivcová (Herec), Richard Jaroslav Müller (Herec), Evelyna Steimarová (Herec), Martin Stránský (Herec), Sára Korbelová (Herec), Kateřina Klausová (Herec)
 
2018/95/Česko/Komedie
 
Zajímavost k filmu
- K nejzábavnějším částem filmu i natáčení patří sekvence, kdy si právě proměněný Karel/Karla obléká punčocháče. Pro všechny tyto scény se použilo nejméně čtyřicet punčocháčů a punčoch, od ošklivě hnědých, kdy si je Karla neumí ještě vyladit, až po krásně elegantní. Paradoxně, na  tzv. první, „nešikovné“ oblékání jich nebylo třeba tolik, kolik si kostymérky myslely. Anička Polívková je totiž již na třetí pokus na sebe vtipně, „necitlivě narvala“ a tak krásně  punčocháče rozervala, že už jsme jen tuto verzi kopírovali. Anna Polívková měla kolem dvaceti variant oblečení, za nejvtipnější outfit štáb nakonec vyhlásil ten, kdy si vykračuje v trenýrkách a vysokých lodičkách v kuchyni.
- Herečky „pomučili“ maskéři ve scénách, které zná důvěrně každá žena – při aplikacích pleťové masky. Naštěstí se jim nepodařilo vyděsit režiséra, takže mohl štáb po několika nočních frekvencích slavnostně zaklapnout poslední klapku.
- Ve scéně večírku časopisu Playboy si zahrálo 120 osob. Na natáčení do klubu Misch Masch, kde se scéna natáčela, přišlo mnoho známých členů štábu, do komparzu se také zapojili výherci soutěží mediálních partnerů filmu a dokonce se zúčastnili natáčení i členové skutečné redakce časopisu Playboy vč. jejího šéfredaktora.
- Anička Polívková, jako vítězka jednoho z ročníků StarDance, se i nadále věnuje tanci, a tak jí stabilita a chůze na podpatcích nedělá vůbec problém. Ve filmu však musela (jako přeměněný Karel) chodit v botách s vysokými podpatky a také v nich padat. Režisér padacími scénami a klopýtáním s nalitou kávou nešetřil, takže Anička některé filmovací dny padala mnohokrát za sebou. A nepadala vlastně jen ona, i Jiří Langmajer má ve filmu svoji padací scénu. (Zdroj: CinemArt)
- Na place padlo celkem 10 facek – všechny však byly součástí filmového příběhu.
- Lenka Vlasáková o natáčení prohlásila: „Zjistila jsem, že nebezpečná jsem já, protože při házení rekvizit jsem dvakrát trefila hlavní hrdinku Aničku Polívkovou do hlavy, a potom jsem zjistila, že mám neuvěřitelně přesnou ránu, protože když jsem po ní házela kabelku, tak jsem třikrát vypla světlo a čtyřikrát ji pověsila na kliku, takže myslím, že jsem dost nebezpečná pro okolí,“ prozradila se smíchem herečka.
- Čestmír (Matěj Hádek) s Karlem (Jiří Langmajer) rádi chodí na pivo a v tomto zvyku pokračují i po Karlově přeměně. Ve scénách v hospodě však herci měli v půllitrech nealkoholické pivo.
- „Bouračku Jiřího Langmajera jsme nejdříve zvažovali natočit trikově. Pak jsme díky panu Antonínu Charouzovi získali dva vozy značky Ford, které jsme mohli reálně nabourat. Po prvním záběru bourání jsme zjistili, že Ford je udělán velmi bezpečně, takže první náraz nebyl na karoserii auta skoro vidět. K radosti režiséra Havlíka jsme tedy mohli scénu, kterou jsme původně zvažovali natočit „na poprvé“, natočit hned třikrát, a tím jsme získali záběry autentické bouračky,“ prozrazuje producentka Dana Voláková.
- Za Jiřího Langmajera sice při filmové autohavárii zaskočil kaskadér, ale neminulo ho prolézání okénkem nabouraného auta, a společně s Jiřím Havelkou pak v jiné scéně  „na vlastní kůži“ zinscenovali filmovou rvačku.
- O Matějovi Hádkovi je známo, že je milovník jízdy na kole, kolo používá v podstatě od jara do podzimu skoro každý den jako dopravní prostředek. Takže celý natáčecí den, kdy herci sjížděli kopce, a naopak vyjížděli stoupák… režisérem nazvaný „u pověšence“, si Matěj velmi užíval.
- Přestože film je komedie, obsahuje několik scén, pochopitelně komických, které vyžadovaly práci kaskadérů. Karla má totiž ve scénáři jak pád na kole, tak lezení po fasádě. „Na obě tyto scény jsme měli profesionální kaskadérku, která místo Aničky Polívkové padala z kola a lezla po střeše hotelu. Nicméně i Anička projevila statečnost a fyzickou kondici a část scény, kdy musí vylézt z okna a sunout se kus po střeše hotelu, odehrála sama,“ říká producentka Dana Voláková.
- Anna Polívková se ve scéně v ordinaci potkala poprvé před kamerou se svou maminkou Evelynou Steimarovou, která si zahrála lékařku.
- Natáčelo se v Praze, ale na závěr natáčení se štáb vydal do Hotelu Podlesí, ke kterému patří Pohádková vesnička.  Zde vznikaly scény výletu na kolech. V průběhu natáčení si museli herci osvojit  i některé nové  dovednosti – Sára Sandeva se pro svůj part učila hrát na kytaru. Matěj Hádek zase věrohodně předstíral automechanika.
- Režisér o nápadu na film prohlásil, že vznikl z prosté nostalgie po filmech jako Na hromnice o den více (1993) nebo Tootsie (1982) a chtěl si něco podobného vyzkoušet.
 
Odkazy