Cesta / The Passage (2007/95/USA/Drama, Thriller) 55% -Originál DVD-

21.11.2023 04:34
JEDNOU VĚTOU
„Šokující odhalení v tajemných chodbách afrického Atlasu.“

OBSAH
Americký fotograf Luke přijíždí do Maroka, aby uprostřed exotické krajiny a lidí prazvláštních obyčejů zapomněl na svou lásku, která mu zemřela v náručí. Od počátku vnímá odlišnosti zdejší kultury plné tabu a náboženských předsudků, které jsou pro člověka vychovaného západní civilizací jen těžko pochopitelné. Kouzlo krajiny i svérázné povahy zdejších lidí mu však okamžitě učarují. Zasvěcenou průvodkyní se mu stane krásná marocká dívka Zahrad, se kterou se náhodně seznámí. Ta mu chce ukázat všechny půvaby své země, proto jej vyzve k cestě do pohoří Atlasu, z jehož vrcholků lze údajně pozorovat nejkrásnější východ slunce na světě. Zprvu romantická vyjížďka se však změní v noční můru, když v horských stráních objeví tajemné chodby, v jejichž temných zákoutích se skrývá děsivé tajemství. Luke začíná tušit, že nejkrásnější východ slunce by pro leckoho mohl být také tím posledním. (oficiální text distributora)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Dlouho jsem nezažil film, kterej by mě tak vostře vochcal, jako to udělal tenhle. Normálně si ze mě udělal dobrý den a já proti tomu nezmohl vůbec nic. No podívejte se sami a řekněte mi, že tohle není divnej film. Prakticky proti němu nic nemám, jen se mně moc nelíbili herecký výkony, ale dalo se to přežít, ten zbytek, to je prostě něco neskutečnýho, občas tvrdím, že mi z filmu vyležou oči z ďůlku, ale abych mohl koukat na film, tak si je zase nasadim, tady si je dlouho nenasadim, pač tady jsem fakt nečekal, že tvůrci vylezou s něčím tak vostrým. Divný (Malarkey) 3*

Přiznám se, že jsem začal film sledovat se zájmem, protože mě zaujal zajímavý obsah na obalu DVD a také zmínka o scenerii pohoří krásného Atlasu. Avšak sotva jsem se stačil naladit na vlnu příběhu o nějakém možném tajemství z exotického prostředí nebo mysteria, tak se během postupnosti děje iluzívnost nadšení z filmu nějak vytratila už po několika detailech. Děj mi začal připadat povrchní, spíše se rozbíhal do zvláštní konstrukce jakéhosi poznávání místního folklóru tradic a historie, ve kterém probíhá banální seznamovací dialog, v kterém to naivitou skřípe až běda. Také se nelze zbavit dojmů, že podobné téma příběhu už jsem viděl asi v nějakém filmu. Pravda, efektivní záblesky foťáku přerušující tmu jsou neobyčejně působivé, ale to je tak vše. Nehodlám se tu ovšem pouštět do detailů, ale možná, že někdo ve filmu najde zalíbení v pochmurně napjaté atmosféře stylizované do podoby jakéhosi neznámého tajemství. Takže v úhrnu slabé dvě hvězdičky. (tahit) 2*

Cesta (2007) aneb cestováním ku zdraví (doslovně). Na konci filmu si řeknete, že půlku tajných odhalení jste tušili už v průběhu filmu...je to pravda, odhadnout se dá mnohem víc. Prvek překvapení tedy není kdo (to zjistíte už na začátku), ale proč (to vám docvakne až na konci). A to "proč" není tak špatné. Obchod je obchod, obětování jiných pro záchranu druhých je hodně dobrý business. Zvlášť, když to druhé číslo je vyšší. (salahadin) 3*

VELKÁ RECENZE
-

Ocenění:
Toronto International Film Festival
2007 - Mark Heller (Cena pro objev roku)

DABING
-

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra USA: 18.3.2007
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 18.11.2009 North Video
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
 
Tvůrci a herci
Mark Heller (Režie), Lynette Howell Taylor (Produkce), Jeremy Kipp Walker (Produkce), Timothy Williams (Hudba), Jim Denault (Kamera), Jonathan Del Gatto (Střih), Salah Benchegra (Casting), Urvashi Chugani (Casting), Sig De Miguel (Casting), Stephen Vincent (Casting), Marla Altschuler (Scénografie), Nic Ede (Kostýmy), Wouter van Herwerden (Zvuk), Leo Won (Masky), Johnny Mooi (Masky), Neil Jackson (Scénář), Stephen Dorff (Herec), Sarai Givaty (Herec), Neil Jackson (Herec),
 
2007/95/USA/Drama, Thriller
 
Zajímavost k filmu
- Film se natáčel v Maroku.
 
Odkazy