Miami Vice / Miami Vice (2006/134/USA, Německo, Paraguay, Uruguay/Akční / Krimi / Drama / Thriller) 71%

09.07.2018 13:42
JEDNOU VĚTOU
„Žádné příkazy. Žádná pravidla. Žádné zákony.“

OBSAH
Sonny Crockett a Ricardo Tubbs jsou nejlepší detektivové v Miami Vice. Mají nejmodernější zbraně, rychlá auta i čluny a všechno to se nebojí použít v boji s organizovaným zločinem. Rico je ten mírnější s poklidným životem a ženou, kterou miluje. Naopak Sonny je jeho pravým opakem. Jsou informování o úniku velmi citlivých dat, který vedl k masakru dvou federálních agentů a rodiny přítele jednoho z informátorů. Budou pracovat v utajení a vyšetřování je zavede přímo na práh brutálních zabijáků a do spletité sítě mezinárodních drogových překupníků. Ale jejich téměř rutinní práce je narušena ve chvíli, kdy se záletník Sonny zamiluje. Jeho láskou se totiž stala Isabella, žena obchodníka se zbraněmi a drogami. Pro Crocketta a Tubbse začíná hra na ostří nože. Oba jsou postupně tlačeni ke zdi a rozdíly mezi policajty a lumpy se nebezpečně stírají.(TV Nova)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Až na prostřední část je Miami Vice skutečně zábavným a koukatelným akčním hitem. Jenže ta prostřední část trvá asi devadesát minut. Nevím, jaký mělo význam natáčení na digitál, filmu to každopádně dodává punc lacinosti. Místy jako kdybychom sledovali gruzínské artové drama. Jenže to by v tom nesměli hrát ti dva nejhustější týpci z celého Hollywoodu. Je pravdou, že Farrel i Foxx mají vždy dokonale padnoucí hadry, tváří se jako prvotřídní mača a skoro i cítíte jejich nepochybně luxusní parfémy, ale nic z toho je nezachraňuje před plácání se v plytkosti jejich postav. Chybí jim nějaká slabina, něco zpochybňující jejich božskost, alespoň špetka reálné emoce. Stejně bezradná (i když z jiných důvodů) je Gong Li, která jakoby místy nevěděla co vlastně říká (což možná skutečně nevěděla). Hereckou čest zachraňují pouze styloví padouši. Miami Vice ovšem nemá pouze nedůvěryhodné hrdiny, nemá ani pořádný příběh, nemá tempo, nemá absolutně žádnou gradaci (něco ve stylu: „řekněte mi až to přijde…“ „už to přišlo“), nemá duši. A k čemu je film tak chladný a odosobněný, ač výborně zrežírovaný? Manna respektuji jako člověka dokonale ovládajícího řemeslo, ale jako průměrného vypravěče. Zde nevypráví vůbec. Nechává se unášet snahou o perfektní vizuál. (Matty) 3*

Zdánlivě triviální a mnohokrát viděný příběh o infiltraci mezi zločinecké struktury a až tak do 40.minuty ve mě tento pocit převládal. Ale počínaje působivou scénou s setkání s mafiánským bossem (neskutečně charismatický chlapík, casting opět, jak je ostatně u Mannových filmů zvykem, neměl chybu) a počátkem rozvíjení netuctového romantického vztahu s Isabellou (velmi půvabná Gong-Li) si mě film získal. Co tenhle film povyšuje do "filmové smetánky" je osoba Michaela Manna a jeho režijní invence, atmosféra, cit pro detail (občas opravdu tuze zajímavě pojaté záběry), netradiční pojetí akce ("Stane se to, že vystřelím náboj rychlostí 820 m za vteřinu do spodní části tvého mozku a ty budeš mrtvý od krku dolů dřív, než si to uvědomíš."), kdy platí AUTENTICITA nade vše, dokonalá hudební a zvuková složka a tak krásně pojaté intimní scény také nejsou jen tak běžně k vidění. A ten nádherný konec, dílem posmutnělý a dílem plný naděje, za sugestivního doprovodu klavíru, mě přesvědčil, že tenhle film si absolutorium zaslouží. PS: Nechápu opětovné výtky směrem k digitální kameře, k tomu mohu říci jediné - "jen tak dál, Manne". (Lima) 5*

Mizerové potkali Collateral v Mannově nejosobnějším audiovizuálním fetiši jeho dosavadní kariéry, který atmosféru pumpuje z přestřeleného testosteronu (dokonale nablýskaný „look“, drsné řeči), aby ji následně pracně ždímal v adrenalinové akci, které ač je zoufale pomálu, patří k tomu nejrazantnějšímu, co prozatím Mann natočil. Experimenty s digitálem jsou stále diskutabilní, nicméně nutno jej pochválit za odvahu je použít v ryze mainstreamové záležitosti pro široké publikum. Farrell s Foxxem jsou učebnicovým příkladem chlapského přátelství, nicméně v poloze osobního života jejich velkých lásek jim režisér mohl do úst vložit i nějaká intimnější slova, jež jsou v takové chvíli důležitější než formální rozprava v podobě zamilovaných pohledů a sexuálního chtíče. Avšak i tak se jedná o delikátní podívanou, jejíž kriminální zápletka vystačující pro epizodu seriálu je předvedena v podobě té nejnačechranější cukrové vaty, již sníte během chvilky a až potom si uvědomíte, že to vlastně dohromady nic nebylo. (Isherwood) 5*

VELKÁ RECENZE
Po pravdě řečeno, chtěl bych teď být v kůži toho, kdo si čte recenze na Miami Vice od někoho jiného. Čímž nechci říci, že by o tomhle „zavíráku sezóny“ nebylo co napsat. Spíš by mě zajímalo, jaký důvod má to podivné mlčení. V době, kdy vznikají tyto řádky se totiž většina celebrit recenzentského nebe rozhodla pro to, že na csfd prozatím umístí jen své hvězdičkové hodnocení... a k podrobnějším komentářům se vrátí později. Možná až poté, co tam svůj soud vlepí i jiní. Není se co divit. Miami Vice není jasný hit (jak se to očekávalo), který uchvátí každého na první pohled, byť očekávání vzbuzená trailerem byla obrovská. Některá recenzentská esa si tak zřejmě dávají zákonem blíže neohraničenou lhůtu, kdy na ně nikdo nemůže a tiše se předpokládá, že rozvažují, co do hodnocení napsat.
Chystáte-li se na Miami Vice do kina, měli byste si přečíst jedno varování: čím méně se před tím budete opakovaně opájet nadupaným trailerem sestříhaným na dravý hit od Linkin Park, tím větší je šance, že si dobrodružství z předhurikánového Miami užijete. Atmosféra filmu je totiž značně odlišná, než trailer, a pokud chcete to a jen to, odejdete rozladěni. Miami Vice není akční snímek (akce je tam na 2 hodiny stopáže jen o málo víc, než v traileru), thriller či buddy movie. Natož komedie jako Starsky a Hutch. Což už je ale vidno v trailerech. Stejně tak se Mann, bývalý producent a scenárista seriálu Miami Vice s Donem Johnsonem a Philipem Michaelem Thomasem, který se vysílal 1984-1989, nepokouší ani o nijak okatou poctu "předloze."
Seriálové a filmové vesmíry v tomto případě pojí jen název a jména hlavních hrdinů, ale jinak jde nejen o jinou ligu, ale dokonce jiný sport. A vlastně to vůbec nevadí. Kdo by se chtěl ve 21. století dívat na dva navoněné elegány ve světlých oblecích, kteří čas od času někoho kopnou, sem tam vyšetří nějakou vraždu, ale jinak ve služebním voze objíždějí pláže a tlachají o tom, kterou ze smažících se dívčin by ulovili? Mannovi předefinovaní hrdinové do toho jdou mnohem osobněji a razantněji, než jejich pravzory, a zdá se, jakoby při stíhání záporáků neznali oddech, volný čas ani myšlenky na něco jiného, než je infiltrace do řad zločinných syndikátů. I když, pravda, na sex si udělají čas vždycky. Sonny to rád nadivoko, Rico zase patří k těm, který zjevně vyhledává vztahy na dlouhý dech ;)
Mann sám nám však sledování svého příběhu zrovna neulehčuje, bez nějakého zvláštního zahřívání nás hodí přímo do rozjeté policejní akce, ve které nám obeznámenost se seriálovými postavami nikterak nepomáhá. Samotná identifikace s hrdiny je založena spíše na předchozí mediální kampani, která napověděla, kdo z aktérů je kdo a komu celý projekt připsat. Další šok přijde v okamžiku, kdy si uvědomíte, že Mann je ve svém přístupu natolik veden civilním pojetím a snahou o autenticitu (oceňuji třeba doutnání vlasů po výbuchu), že si divák ne a ne zvyknout na to, že ve scénách, kde by jiný rozbalil všechen svůj vizuálně-spektakulární potenciál, odmítá všechny serepetičky a jen greengrassovsky - a značně tvrdohlavě - třepe digitální kamerou, která má navíc zrno o velikosti mexického dolaru. Slabší typy by to dokonce mohly nazývat „lepším home-videem.“ Kolega Cival bezprostředně po projekci na téma Mannova spartánství utrousil případnou poznámku, která by se kvůli své výstižnosti jistě měla objevit v komentářích. Netvrdím, že se mi to vždy líbilo a několikrát jsem se přistihl, že bych vlastně chtěl být omráčen jako u Michaela Baye (kterého jinak opravdu nemusím) nebo Clarka Johnsona (S.W.A.T.), protože Mann vždy v okamžiku, kdy by se u diváků mohla objevit slast z nalezení žánrového kliše nebo vizuálního trademarku, stříhá, a vše se začíná budovat zase od začátku. Všechny ty čluny, auta, vrtulníky, honičky a přelety vypadají stokrát lépe v malém okénku QT7, než na velkém plátně. Sám to vlastně ani nekritizuji, protože mě tahle umanutost svým způsobem uchvátila, ale ne každému musí být po chuti rozvíjení konceptů z Collateralu.
Mann si také velmi svérázně počíná v budování příběhu. Nesnaží se o žádný dalekonosný druhý plán a hlubší interpretační rámec (jako třeba Spike Lee ve Spojenci), jen nás jakoby seznamuje s výsečí profesionálního života svých hrdinů a po jedné akci je zase opouštíme, přičemž jistota opětného setkání je oproti filmům typu Mission Impossible 3 rovna nule. Dokonce i trailerové tlačení na pilu rozostřených hranic mezi „dobrem“ a „zlem“ se nekoná, rozhodně ne více než tomu bylo v Krycí jméno Donnie Brasco a jak to zřejmě brzy exponuje Martin Scorsese v The Departed. V Miami Vice se hodinu a půl v podstatě nic neděje, na nebi vidíme lehké záblesky, slyšíme hřmění, které věstí pořádný liják (kulek)... a pak najednou buch, přijde syrová pětiminutová přestřelka jakoby pořízená při natáčení nekonečné série Cops, a je skoro konec. Stejně civilně a bez velké gradace, která se u hollywoodských studiových spektáklů prostě očekává, se rozvíjí i vztahy hlavních postav, kde necítíte manýru a vědomí, že když scenárista řekne B, musí zákonitě přijít i C, D, E a F. Všichni prostě dělají svou práci. Během náročného povolání prostě není na velká slova ani gesta čas. Vím, že přesně tohle rozvíjení konceptu Collateralu, který byl oproti Miami Vice ještě stále hodně klasický, nebude pro mnohé diváky zrovna jednoduché a někteří díky němu film zavrhnou, protože je prostě "o ničem." Jenže tohle "o ničem" má zjevně přesně promyšlený rámec, jenž ve své podstatě naleptává klasický hollywoodský systém "odměn divákovi za jeho poslušnost", se kterým se u českých Policajtů z předměstí dozajista nikdy nesetkáte. A teď babo raď. Jít či nejít?
Sám za sebe však mohu říct, že se mi Miami Vice pomalu a jistě začíná líbit, dostavuje se onen efekt „chuti s ocasem“ a proto mu brzy dám ještě jednu šanci. Miami Vice se v mém osobním mannovském žebříčku prozatím neumístilo na nejvyšších místech (přece jen mám raději filmy, kde si uvědomuji právě jejich stylizaci a filmovost a ne snahu o relativizaci a překonání distance), ale rozhodně má něco do sebe. I když se v něm najdou i nějaké nedokonalosti (Foxx a jeho milá jsou trochu ve stínu rolí Farrella a Gong Li, stopáž je přece jen přemrštěná), měli byste mu věnovat pozornost. Možná ho dnes nedoceníte, protože rozpor mezi očekáváním a filmem byl příliš velký. Každopádně lepší pozdě nežli později...

O FILMU
Michael Mann si během své třicetileté kariéry vybudoval pověst jednoho z nejpůsobivějších filmových tvůrců, který svými filmy v nezanedbatelné míře ovlivnil vývoj kinematografie. Jeho stylová a nadčasová dramata jako Lovec lidí, Nelítostný souboj, Insider: Muž, který věděl příliš mnoho či Collateral zkoumají komplikovaný vztah mezi zločinci a lidmi, kteří se ze všech sil snaží zůstat o krok před nimi, a to i za cenu ztráty zdravého rozumu.
V roce 2006 se Mann vrací ke slavnému seriálu, který mu - tehdy ještě v televizi - pomohl k prvnímu velkému úspěchu: Miami Vice. Když v polovině 80. let vtrhl na televizní obrazovky, způsobil obrovskou revoluci a stal se jedním z nejpřelomovějších seriálů v dějinách. Zavedl úplně nové trendy a způsoby, jakým byly později televizní seriály natáčeny.
Nyní se proslulý filmař vrací do Miami v celovečerním filmu, který již není svázán omezeními televizní produkce. Slavnou policejní dvojku “Sonnyho” Crocketta a Ricarda Tubbse ztvárnili Colin Farrell a oscarový Jamie Foxx, kteří v rámci příprav na roli podstoupili důkladný trénink od tajných agentů DEA, FBI, ATF, ICE a policie z Miami - od lidí, kteří poznali mezinárodní obchod s narkotiky na vlastní kůži.
Příběh Miami Vice začíná v okamžiku, kdy se Crockett a Tubbs dozvědí, že únik velmi citlivých dat vedl k masakru dvou federálních agentů a rodiny přítele jednoho z informátorů. Oba detektivové jsou na případ nasazeni a vyšetřování je zavede přímo na práh brutálních zabijáků z Árijského bratrství a do spletité sítě mezinárodních drogových překupníků, kteří mají ochranu na světové úrovni.
Během lovu oba parťáci narazí na půvabnou Isabellu, která má na starosti přesouvání, praní a investování peněz jednoho z kartelů. Zatímco Crockett začne svůdnou krásku chránit před zlými vlivy, což mu pomáhá vypořádat se se svými osobními démony, stoickému Tubbsovi se daří infiltrovat zdánlivě nedotknutelné kriminální impérium. Mezitím se snaží ani na okamžik nespustit oči ze své přítelkyně Trudy, která pracuje jako analytička získaných tajných informací.
Zatímco Crockett s Tubbsem v rámci své tajné mise převážejí drogy na jižní Floridu, snaží se ze všech sil odhalit skupinu, která má na svědomí smrt jejich kolegů. Během jejich operace se začnou jednotlivé linie křížit a oba partneři pomalu zapomínají nejen kudy vede cesta ven, ale také na které straně zákona vlastně stojí.
Jako důvod, proč se vrátil k oblíbenému seriálu a rozhodl se jej přepracovat do podoby celovečerního filmu, uvádí Michael Mann jednoduše „lákavost tohoto nápadu a dobré načasování.“
„Jde o to zrádné kouzlo práce v utajení a toho, co všechno se vám při ní může stát… to mě na tom lákalo především. Když jsem tehdy poprvé četl scénář Tonyho Yerkoviche k pilotnímu dílu seriálu, instinktivně jsem cítil, že by z toho byl skvělý celovečerní film. Ale tehdy už byl prodaný NBC jako seriál a nedalo se s tím nic dělat,“ říká Mann.
Během následujících desetiletí se Mann stal jedním z předních hollywoodských tvůrců a připsal si na konto hned několik kritiky uznávaných filmů. Věděl, že nyní nadešel ten správný okamžik využít příležitosti, kterou tehdy neměl, a obsadit dva kultovní detektivy do celovečerního filmu. Jako rámcové téma filmu zvolil základní otázku: co se stane, když tajní detektivové infiltrují zločinecké syndikáty tak důkladně, že mají problém vrátit se zpět do reality?
„Ocitnete se na hraně a jediné, co vám může pomoct přežít, je váš vlastní rozum a duchapřítomnost,“ říká Mann. „Používá se pro to výraz ‚rozšířené utajení‘… zejména v případě, kdy infiltrujete zločineckou organizaci, která má hodně prostředků na kontrašpionáž. Často se stává, že se člověk při odhalování zločineckých struktur ponoří až příliš hluboko - a pak mu nezbývá nic jiného, než se spolehnout na to, že jej z toho jeho parťák vytáhne.“
K rozhodnutí obsadit roli detektiva Ricarda Tubbse známým hercem Jamiem Foxxem přiměla Manna jejich bezproblémová spolupráce na předchozích projektech. Miami Vice je po dramatu Ali z roku 2001 a thrilleru Collateral z roku 2004 (za nějž byl Foxx nominován na Oscara, kterého v témže roce získal za životopisné drama Ray) již třetím filmem, který natočili společně.
Foxx, který se na natáčení připravoval se skutečnými tajnými policisty, se zajímal především o to, jaké přináší tato práce úskalí. „Je to jako být ženatý, ale mít nemanželský poměr. Jste ženatí, ale zahráváte si s jinou, divočejší stranou.“ <>Obrázek nenalezen<> Charismatickému a koketnímu Sonnymu Crockettovi vdechl život Colin Farrell, který v nedávné době natočil dva velkofilmy - Alexandera Velikého Olivera Stonea a Nový svět Terrence Malicka. I on sdílel s režisérem nadšení pro důkladný výzkum reálií a přípravy na natáčení. „To množství informací, které nám Michael dokázal nabídnout, bylo úžasné. Crocketta jsme hledali všude… v Atlantě, Memphisu a několika částech Texasu. Studovali jsme, kdo byl jeho otec a zjistili, že jeho matka zemřela velice mladá. Zjistil jsem hromadu informací o tom, jaké oblečení frčelo v době, kdy se Sonny narodil. A taky jaké byly v té době nejoblíbenější televizní pořady, filmy a hudba. Pomalu to vámi prostupuje a ovlivňuje to všechno, co děláte.“
Hlavním ženským prvkem je v tomto filmu Isabella - přitažlivá žena, která pro drogové kartely pere peníze a Crocketta uchvátí svým půvabem. Tato role připadla respektované čínské herečce Gong Li, která je jednou z největších asijských filmových hvězd a nedávno začala budovat svou kariéru i v Hollywoodu, kde zazářila ve filmu Gejša.
„Tato postava je velmi specifická,“ říká herečka. „Na jednu stranu nemůžete říct, že by byla padouch, ale je fakt, že ji živí pašování drog. Je to velmi silná žena, ale zároveň hodně zranitelná.“
Klíčovým okamžikem v jejím příběhu je nečekané milostné vzplanutí k Sonnymu, které komplikuje skutečnost, že je zapletená s Montoyou (v podání španělského herce Luise Tosara) - jedním z nejmocnějších zločinců v Latinské Americe. Crockett se stejně jako Isabella vydává za někoho jiného, čímž si oba zadělávají na pozdější nepříjemné problémy.
Méně dramatický vztah má ve filmu Tubbs, jehož přítelkyně Trudy v podání britské herečky Naomie Harris pracuje jako analytička získaných tajných informací. Harris zaujala publikum již v nečekaném hitu z roku 2002 28 dní poté a souběžně s Miami Vice natáčela třetí díl Pirátů z Karibiku pro režiséra Gorea Verbinskiho.
Jakmile Mann obsadil všechny zásadní role, mohl začít náročný trénink, během něhož museli herci projít celou řadou fyzických a mentálních cvičení, doprovázených lekcemi zacházení se zbraněmi. „Agenti se připravují na operace v utajení stejným způsobem jako herci - snaží se zjistit všechno o člověku, kterým se mají stát,“ říká Mann. „Úplně se izolují a zaměří se na jediný cíl.“
Farrell a Foxx se na natáčení připravovali přímo v Miami. Dlouhý tříměsíční trénink je nicméně nezastihl nepřipravené - Farrell zažil podobné přípravy už v rámci natáčení filmů S.W.A.T. - Jednotka rychlého nasazení a Test a Foxx v minulém roce pracoval na filmech Mariňák a Stealth - Přísně tajná mise.
„Cvičili jsme opravdu tvrdě… čtyřikrát týdně jsme chodili na střelnici, kde jsme pokaždé strávili dvě hodiny a vystříleli přes 500 dávek. Ukázali nám, jak správně držet pistoli, jak se stát méně snadným cílem a jak dát našim pohybům co největší efektivnost, která nám může pomoci sundat protivníka,“ vzpomíná Farrell. Někteří z jejich instruktorů patřili k tajným agentům, kterým se v minulosti podařilo infiltrovat zločinecké kruhy s nevídanou důkladností. „Tihle lidé pronikli opravdu hluboko. Pracovali pro ně, nakupovali a převáželi drogy z jižní Ameriky přes Miami. Někteří z nich to dělali čistě kvůli vzrušení z toho nebezpečí. Měli v rukávu do detailu propracované životní příběhy svých falešných identit. Měli plnohodnotné paralelní existence.“
Farrell byl v rámci výcviku nastrčen coby utajený policista do drogového obchodu, o kterém se domníval, že je skutečný. Policisté mu vysvětlili, že všechny potenciálně nebezpečné schůzky už proběhly a ujistili ho, že se „nemůže nic stát“.
Scénář schůzky byl nicméně navržen tak, aby falešní překupníci otestovali jeho schopnosti vyhrocením situace. „Jeden z našich policistů, který hrál agenta v utajení, v okamžiku příchodu falešných překupníků vyskočil z okna. Colin viděl ten chaos, který se před ním odehrává, a začal z toho pomalu vycouvávat. Bylo znát, že mu ve zlomku sekundy prolétlo hlavou: ‚Panebože, do čeho jsem se to zapletl?‘“
Farrellův celkový výkon však agent nakonec hodnotí pozitivně: „Jeho schopnost vysekat se z podobných situací je skvělá. Naléhal jsem na něj, že je určitě policajt a řekl jsem mu: ‚Dokaž mi, že nejsi polda! Ukaž, jestli jsi napíchlej!‘ A Colin si roztrhl košili a řekl mi: ‚Vidíš? Nejsem. Nic nemám.‘“ Zbytek nahrané schůzky už proběhl hladce a Farrell se naučil, že ve světě drogových obchodů se i při dokonale připravené akci může stát něco neočekávaného.
Přestože se v dnešní době spousta režisérů uchyluje k technice zeleného pozadí nebo volbě levnějších prostředí, kde by bylo možné film nasnímat, Mann se podobnému podvádění sveřepě brání. Je pro něj důležité natáčet opravdu na těch místech, kde jeho postavy žijí, pracují a rozehrávají své hry. „Existují věci, které prostě nemůžete udělat uměle,“ říká. „Máme sice skvělý tým, ale tyhle čtvrti zkrátka nasimulovat nejde. Publikum pozná, jestli jsou herci skutečně v tom prostředí nebo se jen snažíte navodit ten dojem.“ <>Obrázek nenalezen<> Mann se svým týmem procestoval celý svět, aby našel místa, která by přesně odrážela atmosféru jednotlivých scén. Drtivá většina filmu vznikla přímo v Miami a jeho další části pak v Paraguayi, Dominikánské republice, Uruguayi a Brazílii.
Miami se od osmdesátých let významně změnilo - v nemalé míře i díky seriálu, který do této oblasti přilákal hordy nových turistů. Nad městem se nyní tyčí spousta vysokých budov a všude, kam jeho obyvatelé nebo turisti pohlédnou, se něco staví. Mann podotýká, že město je nyní více kosmopolitní, bohaté a kultivovanější než v době, kdy v něm vznikal seriál.
Touha realisticky zachytit prostředí drogového podsvětí pak produkční tým zavedla na několik míst v Karibiku a Paraguayi. V Santo Domingu na pobřeží Dominikánské republiky využil Mann některé části tohoto regionu jako náhražku za Haiti, kde bylo natáčení příliš nebezpečné. Aby zvýšil působivost jedné noční scény, vybral si Mann Capotillo - nejnebezpečnější část města.
Na obou těchto místech museli filmaři dbát na zvýšenou bezpečnost a herci i lidé ze štábu měli při natáčení pocit, jako kdyby se skutečně nacházeli na místě, kde se může každou chvíli něco semlít. Produkce dokonce najala ředitele organizace Kissinger-McLarty Associates Stephena Donehooa, aby u filmu zastal roli politického poradce. „Na některých místech, na nichž tento film vznikal, panuje dost proměnlivé politické klima, takže jsme museli být opatrní a šikovní,“ říká Donehoo. „Úzce jsme spolupracovali s federálními i místními úřady, abychom je přesvědčili, že to, co děláme, je pro jejich zemi prospěšné.“

DABING
1.DABING (DVD)
V českém znění: Marek Libert - Colin Farrell (Sonny Crockett), Libor Hruška - Jamie Foxx (Ricardo Tubbs), Dana Černá - Gong Li (Isabella), Zdeněk Mahdal - Ciarán Hinds (agent FBI Fujima), Jiří Hromada - Barry Shabaka Henley (Castillo), Lucie Svobodová - Naomie Harris (Trudy Joplinová), Zdeněk Hruška - John Ortiz (Jose Yero), Lucie Kožinová - Elizabeth Rodriguez (Gina Calabreseová), Radek Kuchař - Justin Theroux (Larry Zito), Tomáš Juřička - Domenick Lombardozzi (Stan Switek), Martin Kolár - Luis Tosar (Montoya, titulky), Jakub Saic - Eddie Marsan (Nicholas), David Novotný - John Hawkes (Alonzo Stevens), Bohdan Tůma, Kateřina Březinová, Tomáš Racek, Dagmar Čárová, Filip Jančík
Překlad: Martin Gust
Zvuk: David Pavlíček, studio Pro-Time
Dialogy a Režie: Martin Kolár
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska pro Universal Pictures v roce 2006

2.DABING (Prima)
V českém znění: Filip Jančík - Colin Farrell (Sonny Crockett), Martin Sobotka - Jamie Foxx (Ricardo Tubbs), Dana Černá - Gong Li (Isabella), Aleš Procházka - John Ortiz (Jose Yero), Lukáš Hlavica - Ciarán Hinds (agent FBI Fujima), Jaromír Meduna - Barry Shabaka Henley (Castillo), Jana Páleníčková - Naomie Harris (Trudy Joplinová), Ivana Milbachová - Elizabeth Rodriguez (Gina Calabreseová), Petr Oliva - Luis Tosar (Montoya), Petr Gelnar - Justin Theroux, Eddie Marsan (Larry Zito, Nicholas), Martin Stránský - Domenick Lombardozzi (Stan Switek), Libor Terš - John Hawkes (Alonzo Stevens), Stanislav Lehký, Tomáš Karger, Anna Remková, Roman Hájek, Otto Rošetzký, Lucie Kožinová, Helena Brabcová, Zbyšek Horák (titulky) a další
Překlad: Stanislav Jelínek
Zvuk: Jaroslav Kosán
Dramaturgie: Hana Pernicová
Produkce: Markéta Stegbauerová, Jana Janoušková
Vedoucí dramaturg: Lucie Donátová
Šéfproducent: Jaroslav Richtr
Dialogy: Eva Dítětová
Režie: Martin Velda
Vyrobilo: Studio S Pro Alfa CZ a.s. pro FTV Prima spol. s.r.o. 2010

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 17.8.2006
Premiéra USA: 28.7.2006 Universal Pictures US
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 1.2.2007 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

Tržby v ČR - Kč 7 314 323
Tržby celkem - $ 164 200 000
Návštěvnost v ČR 66 629 000
Náklady (Rozpočet) - $ 135 000 000
 
Tvůrci a herci
Michael Mann (Režie), Pieter Jan Brugge (Produkce), Michael Mann (Produkce), John Murphy (Hudba), Dion Beebe (Kamera), William Goldenberg (Střih), Paul Rubell (Střih), Francine Maisler (Casting), Victor Kempster (Scénografie), Michael Kaplan (Kostýmy), Janty Yates (Kostýmy), Michael Mann (Scénář), Colin Farrell (Herec), Jamie Foxx (Herec), Li Gong (Herec), Naomie Harris (Herec), Ciarán Hinds (Herec), Justin Theroux (Herec), Barry Shabaka Henley (Herec), Luis Tosar (Herec), John Ortiz (Herec), Elizabeth Rodriguez (Herec), Eddie Marsan (Herec), Isaach De Bankolé (Herec), John Hawkes (Herec), Tom Towles (Herec), Tony Curran (Herec), Ana Cristina de Oliveira (Herec), Pasha D. Lychnikoff (Herec), Dexter Fletcher (Herec), Oleg Taktarov (Herec), Alexandra Cheron (Herec), Domenick Lombardozzi (Herec), Tara Cardinal (Herec), David Danello (Herec), Adolfo Quinones (Herec), Wendy Wells-Gunkel (Herec), Taso N. Stavrakis (Herec), Patrick Michael Buckley (Herec), Ashley Avis (Herec), Don Frye (Herec), Vivienne Sendaydiego (Herec), Marek Libert - Colin Farrell (Sonny Crockett - Dabing), Libor Hruška - Jamie Foxx (Ricardo Tubbs - Dabing), Dana Černá - Gong Li (Isabella - Dabing), Zdeněk Mahdal - Ciarán Hinds (agent FBI Fujima - Dabing), Jiří Hromada - Barry Shabaka Henley (Castillo - Dabing), Lucie Svobodová - Naomie Harris (Trudy Joplinová - Dabing), Zdeněk Hruška - John Ortiz (Jose Yero - Dabing), Lucie Kožinová - Elizabeth Rodriguez (Gina Calabreseová - Dabing), Radek Kuchař - Justin Theroux (Larry Zito - Dabing), Tomáš Juřička - Domenick Lombardozzi (Stan Switek - Dabing), Martin Kolár - Luis Tosar (Montoya, titulky - Dabing), Jakub Saic - Eddie Marsan (Nicholas - Dabing), David Novotný - John Hawkes (Alonzo Stevens - Dabing),
2006/134/USA, Německo, Paraguay, Uruguay/Akční / Krimi / Drama / Thriller
 
Zajímavost k filmu
- Ricardo "Rico" Tubbs (Jamie Foxx) nosí hodinky značky IWC Portuguese Chronograph a IWC Aquatimer Chronograph.
- Herce trénovali profíci, pro které je práce v utajení rutinou. Farrell se dokonce musel zúčastnit jednoho zásahu, během něhož hleděl přímo do hlavně pistole. Filmového drsňáka to tak vyděsilo, že špatně spal - až ráno se dozvěděl, že celá akce byla fingovaná.
- 135milionová produkce Universalu debutovala během úvodního víkendu (28. – 30. 7. 2006) v amerických kinech s výdělkem 25.7 mil. dolarů na prvním místě. I když to byl nejlepší začátek v kariéře režiséra Michaela Manna, celkový obrat se po rychlých propadech zastavil stěží na sumě 64.4 mil. dolarů.
- Natáčení v Dominikánské republice pozastavili v říjnu 2005 na tři dny kvůli negativní reakci veřejnosti a střelbě, při které ochranka štábu zranila útočníka. Výstřely jsou údajně slyšet ve scénách z této země. Produkci dělal problém také hurikán Katrina, kvůli kterému se muselo rovněž přestat natáčet.
- Československý rodák Jan Hammer, autor hudby k původnímu seriálu, měl původně napsat úplně nové party k filmu, ale odmítl.
- Diváci v Číně uvidí film zkrácený přibližně o 20 minut, přičemž přijdou hlavně o erotické scény.
- Myšlenku natáčení celovečerní verze seriálu údajně režisérovi vnukl Jamie Foxx, který mu na párty k Mannově snímku Ali (2001) víc než 20 minut vysvětloval, proč by film měl vzniknout. Mann se, mimochodem, podílel už na původním seriálu jako výkonný producent a napsal také jednu z epizod.
- Původní seriál vznikal v letech 1984-89 a celkem má 111 dílů. Album „Miami Vice Theme“ od Jana Hammera se dostalo na první příčku žebříčku Billboard v USA. Setrvalo na čele 11 měsíců, čímž se stalo nejúspěšnějším televizním soundtrackem všech dob.
 
Odkazy: