Kick-Ass / Kick-Ass (2010/113/Velká Británie/Akční, Dobrodružný, Komedie) 85%

21.07.2018 10:31
JEDNOU VĚTOU
„Svět potřebuje nové hrdiny!"

OBSAH
Přichází Kick-Ass se svými komplici! Teenager Dave Lizewski (Aaron Johnson) nevyniká žádnými zvláštními schopnostmi. Jediné, co ho baví, jsou komiksy. Ty ho taky inspirují natolik, že se rozhodne stát se superhrdinou! Bohužel mu k tomu ale chybí to nejdůležitější - nadpřirozené schopnosti… To ho ale nemůže odradit a jako každý správný superhrdina si vybírá přezdívku, Kick-Ass. Dave ale není jediným superhrdinou v tomto prostoru. Nebojácné a dobře secvičené duo otce s dcerou Big Daddy (Nicolas Cage) a Hit Girl (Chloe Grace Moretz) také bojuje s kriminálními živly a postupně se jim i daří omezovat „království“ místního padoucha Franka D´Amica.(oficiální text distributora)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Nebejt tý zabijácký holčičky a jejího tatíka v podání Nicolase Cage, tak je tohle úplně obyčejnej film o podprůměrným lůzrovi. Dohromady to má ale nákop jako prase. Je vidět, že se tvůrci nebáli a násilí tam nacpali prakticky do každý scény. Al Kájda může jenom tiše závidět. Každopádně to ale díky muzice šlape jako po másle a i když v dnešní době je přecpáno komiksových filmů, tak to určitě pobaví. Klasický hrdina prostě už nebaví, tak to trošku stočí proti sobě. Proč vlastně ne. Hodnocení tady odpovídá víceméně za sebe. Na plný počet to ale necítím. Líbilo se mně to, ale pořád v tom upřímném a překvapivém násilí nevidím nic tak originálního, abych z toho byl hotovej jako většina zdejších uživatelů. (Malarkey) 4*

Pokud se Matthew Vaughn ve Stardustu dotkl hvězd, v Kick-ass nakopal všem divákům zadky a ti mu za to ještě ve stoje aplaudují a chtějí víc! Stejně jako já:). Nehorázný nářez v každé minutě, který dává vzpomenout hromadou pop-kulturních odkazů na všechno možné od Jamese Bonda až po méně nadčasový Lost. Tempo filmu je opravdu úžasné,s tejně jako kadence humorných scén/hlášek dokonale okořeněná trefným obsazením (HG a BD jsou nejvíc nejlepší hrdinové mého komiksového světa a jejich vztah je naprosto dokonalý). To nemluvím ani o skvělé hudbě, která je občas lehce vykrádána, ale s úctou (viditelně lze surfovat na Slunci i ve tmě:)). Nechybí ani trocha přesahu, kritiky světa, který se na svět dívá skrze youtube, aniž by řešil skutečné problémy stejně jako většina sousedů za okny, co se radši nedívá, když nějaký místní grázl někomu probodává břicho. Aby to nevyznělo příliš nadšeně, dvě scény mě osobně celek trochu srazily a obě jsou v závěru (do koncepce filmu sedí, jen mě prostě přišli už moc...). Celkově? Víc jak 100 minut skvělé komiksové zábavy, která není pro každého, není a ani nechce ýt realistická a potvrzuje, že Vaughn je génius, co se nikoho a ničeho nebojí. PS: nemám rád hype, ale tohle se stalo kultovním asi po pěti minutách. (Djkoma) 5*

Na to, že mě tenhle film byl doporučován ze všech stran jsem čekal větší šlágr. Co byl neskutečnej šoking, byla ta malá holka, och tak film ze mě ještě udělá pedofiláka nebo co, ale ona prostě byla naprosto k sežrání, hned ta první akční scéna s ní byla bezchybná. Jedenáctiletá holčinka se to napochoduje do gangsterskýho doupěte s fialovou parukou, probodne jejího šéfa a po zuby vyzbrojená s klidem anglána zahlásí "tak co vy kundy", no v tu chvíli jsem se zamiloval. Dětská herečka Chloe Moretz zahrála svoji holčičku takovým způsobem, že i blištivější jména jejich dospělejších kolegů proti ní vypadali jako prodavači zmrzlin co se zrovna připletli na natáčení filmu. Jo a ta holčička mě děsně připomínala uživatelku Faidra, takhle nějak si tuhle zdejší skvělou uživatelku představuju, samozřejmě včetně škrabošky přes kukadla a fialový paruky. Ostatní postavy byli proti "faidře" jak auto bez oleje a dost nudily, navíc hlavní hrdina byl sympatickej asi jako čerstvě popíchanej včelař. Obsahově to nebylo špatný, akční scény taky skvělý a hudba ještě skvělejší, jen je škoda že se v druhé částí stavila na kávičku tetička nuda a vysosávala z filmu tu lahodnou ostrou příchuť. (Enšpígl) 4*

VELKÁ RECENZE
Jmenuje se Dave a vždycky mu vrtalo hlavou, proč nikoho nenapadlo navléct na sebe superhrdinský kostým a vyrazit do ulic bojovat proti bezpráví. No proč vlastně ne! Nevrtá to hlavou snad každému teenagerovi, který má načteno příliš mnoho comicsů a je pravidelným terčem uštěpačných poznámek starších a silnějších? A tady se zrodil Kick-Ass - výrazný filmový hrdina pro následující desetiletku.
Logický fakt číslo jedna: Kick-Ass do puntíku reflektuje jeden z nejvýraznějších trendů kinematografie posledních let. V rámci reakce na krize rozličných druhů a odrůd, které zmítají děním napříč nejrůznějšími sférami, diváci přestali vzhlížet k nedotknutelným supercool hrdinům a začali hledat hrdiny ve vlastních řadách. Hrdiny s opravdovými problémy, které je potřeba řešit na úrovni každodenních zkušeností. Akční žánr už svoje náboje pomalu vystřílel – Ethan Hunt, Jason Bourne i James Bond nabídli prakticky to nejdůležitější –, žánr komedie zažil podobnou obrodu v podobě raných celovečerních eskapád Judda Apatowa (Superbad, Zbouchnutá a tak dál). Přesně na půli cesty teď stojí Kick-Ass jako esence obojího, takřka dokonalá fúze, která se nebojí kombinovat oba žánry dle libosti a nasytit hladové krky obou fanouškovských táborů.
Přesto všechno je Kick-Ass více zábavná teenagerská komedie, než cokoliv jiného. Komedie, kde se derou na povrch termíny jako puberta, erekce a ze všeho nejvíc pubertální erekce. Víc než film, kde se bezhlavě šermuje zbraněmi a střílí z bouchaček s nevyčerpatelnými zásobníky, přestože tohle každý zájemce dostane také. Strážci načrtli novou trendovou křivku, ale až Kick-Ass je její pravý komerční průkopník. Obrovskou výhodou filmu je to, že cílí na mladší publikum a prezentuje se tak, že slovem comics je prošpikován až ve druhé řadě. V té první jde o jednoho kluka, který se v legračním zeleném kostýmu snaží změnit svět.
Jde mu to ztuha, ale o to větší je to sranda. A čím víc se na plátno sype comicsových i obecně popkulturních narážek („Jestli teď zemřu, nikdy se nedozvím, jak dopadl Lost.“), tím více se dere na diváckou tvář uchechtnutí, úsměvů, ale i nefalšovaných záchvatů smíchu. Čím víc se Dave snaží být tím, o čem mu učebnice fyziky a veškerá pojednání na téma zdravý rozum říkají, že je zhola nemožné, tím víc se člověk vciťuje do jeho kůže a má pocit, že tenhle sen si může uskutečnit téměř každý.
Tak jako záporák v podání Marka Stronga, i Matthew Vaughn ale předává poselství, že být superhrdinou škodí vašemu zdraví. V ohromně nekorektním stylu sice sype pod kola svého filmu tucty mrtvol, finišujících poslední vteřiny svého života velmi bizarní a nekorektní formou, jenže nevynechává ani ty z řad teenagerů. Odvážné! Popsaný krok pak vede k tomu, že Kick-Ass zachovává jak comicsovou nadsázku, tak i ryzí dramatické napětí. Obojí se střídá v cyklech tak pravidelných, že nezbývá čas na hlubší úvahy o tom, co z toho je zajímavější.
Navíc do toho dvakrát zahrají Prodigy a jeden se prostě přistihne, že mu ten podvědomý úsměv z tváře nezmizel už půl hodiny. První velká láska, velký sen o velkých věcech, duo pubertálních kamarádů za zády. To všechno na bedrech nás všech, kteří kdy slintali nad bujícím poprsím holek z 5A a na zadní desky sešitů z dějepisu neobratně črtali něco, co při troše fantazie mohl být Spider-Man. Aaron Johnson je herecky přesně tam, kde má být. Je tím správným ztělesněním „normálního kluka ze sousedství“, který onanuje u počítače a jeho nejlepší společnicí je role toaletních ubrousků. Dám ruku do ohně za to, že role Davea ho takřka okamžitě katapultuje mezi nejžádanější mladickou hereckou elitu současnosti. Tím, čím jste vy, tím je totiž i on. Hrdinou pro všechny, jež se ráno probudí a zkoumají zarudlý uhřík na nose, který tam včera ještě nebyl a dnes neodbytně svítí na deset metrů jako malá příruční lucerna. Zůstává už jen malou záhadou, kde se Dave tak dobře naučil mlátit tyčemi, které mu většinu času efektně zdobí záda, ale kdo by o tomhle nějak hluboce přemýšlel; jeho první zkušenosti z ulic lemují hluboké rány a modřiny, které tu auru schopností nad rámec průměrného teenagera zase poctivě vrací zpátky na zem. Poslední dvě obdivná slova k hereckým výkonům ostatních: N-i-c-o-l-a-s C-a-g-e!
Matthew Vaughn po režijní stránce rozhodně působil mnohem jistěji ve své nespoutané „gangsterské“ poloze, kdy nad jeho tvorbou nemělo dohled žádné velké studio. Důsledkem takového dohledu je pak jistá nervozita, ústupky a prvoplánovější legrácky, které trčí z plátna na úkor nedořečených motivů a lepšího rozvoje postav. Stále ale zvládl vyšvihnout na plátno velký kompaktní a roztomile stylizovaný celek, čirou filmovou magii, která se tu nevidí každý rok, a téměř beze zbytku vyplněnou šablonu pravého „entertainmentu“ v tom nejlepším slova smyslu. Jinak řečeno – Kick-Ass je hravý, vtipný, svižně natočený, konstantně úsměvný a v mnoha ohledech nadupaný až po samý okraj. Navíc mluví „univerzální rodinnou řečí“, takže si můžete vsadit i na to, že výrazně zahýbe s letošními žebříčky návštěvnosti kin i utržených peněz. Což pochopitelně znamená jediné – do roka a do dne tu máme dvojku. Dobře pro nás! Mimochodem, doporučuji se okamžitě ponořit do vln internetových e-shopů - zelené pláštěnky teď totiž hodně pofrčí!
Výtky, které Kick-Assu brání k dosažení plnohodnotné hvězdokupy, by se neobešly bez spoilerů, což v kostce znamená to, že se týkají víceméně pouze dílčích scén a zvratů. Přeneseně to ale pravděpodobně znamená i to, že koncept i samotný příběh mohl být o ještě velký kus lepší, jinak by tahle stížnost nepadla na úrodnou půdu. Jako představovačka hrdinů a nástup na scénu je ale Kick-Ass naprosto uspokojivý a zcela dostačující. Dokonce mnohem uspokojivější, než většina v současnosti rozjetých sérií se zajetými hrdiny.
P.S. Kick-Ass pochopitelně skrývá spoustu náznaků pro ty z vás, kteří četli comics. Ale stejné náznaky působí poměrně nezávadně pro ty, kteří ho nečetli. Prostě tu jsou. A co je důležité, neznalé nijak neuráží, nevyvádí z kontextu a hlavně nevyvolávají zmatečné otázky důležité pro vývoj dalšího děje. Zkrátka to vypadá tak, jak by to vypadat mělo a jak to mnohdy často nevypadá (zdravíme filmového Harryho Pottera).
P.P.S. Výsledek leží přesně na hraně mezi 8 a 9. Film, který z člověka i po tolika letech strávených v kině dokáže udělat nadšeného fanouška, si ale rozhodně zaslouží zaokrouhlovat směrem nahoru.

PODROBNÝ POPIS FILMU
Dave Lizewski je obyčejný mladík, který po smrti matky vyrůstá jen s otcem a rád čte komiksy. Ty ho inspirují k nápadu, že by se mohl stát superhrdinou, který potírá zlo a zachraňuje nevinné. Objedná si na to speciální kostým a vyrazí do akce. Je to doslova propadák. Nejenže nezabrání zločinu, ale ještě je surově zbit a pobodán a na dlouhou dobu upoután na nemocniční lůžko. Protože nechce, aby se někdo dozvěděl o jeho kostýmu, přemluví saniťáka, aby o tom pomlčel. To však vede k tomu, že si všichni myslí, že je gay, protože byl přepaden nahý. Dave to nikomu nevyvrací, protože mu to paradoxně pomůže spřátelit se s dívkou jeho snů Katie. Ta od něj čeká jen čisté přátelství, a tak spolu tráví spoustu času. Jednoho dne se Dave opět pustí do boje se skupinou ostrých hochů, kteří v přesile mlátí jiného chlapce. Davea při tom kdosi nahraje a umístí na internet. Dave si říká Nářez a vzhledem k ohromnému počtu zhlédnutí si založí účet na MySpace, aby ho lidé mohli kontaktovat v případě, že potřebují pomoc. Katie pracuje jako dobrovolnice v drogovém centru a prozradí Davovi, že ji obtěžuje dealer Rasul, i když mu již mnohokrát říkala, aby ji nekontaktoval. Dave ho jako Nářez vypátrá a chce mu důrazně vysvětlit, aby už Katie neobtěžoval. Rasul má však kolem sebe přátele, kteří Nářeza chtějí zabít. V posledním okamžiku se v místnosti objeví malá dívka, která si říká Zabijačka, a Nářeza zachrání. Zabijačku vycvičil její otec, kterému říká Taťulda. Umí skvěle zacházet se všemi možnými zbraněmi a řekne Nářezovi, že když bude potřebovat, může se na ně obrátit. Taťulda je bývalý policista, který byl neprávem obviněn a uvězněn za to, že ho drogový boss Frank D'Amico udal jako dealera. Damonova těhotná žena to nezvládla a spáchala sebevraždu. Dítě se naštěstí podařilo zachránit a po dobu Damonova vězení ji vychovával jeho bývalý parťák Williams. Po propuštění z vězení začal Damon svou dceru Mindy/Zabijačku cvičit. Jejich cílem je pomsta D'Amicovi.

O PRODUKCI
Součástí každého příběhu o superhrdionovi je vždy i negativní hrdina. Tento příběh není jiný. Ďábelská postava tohoto filmu ale nežije uvnitř sopky a ani neplánuje věci, které by položily civilizaci na kolena. Negativní hrdina tohoto příběhu píše velmi zvláštní komiksy a tou negativní postavou filmu Kick Ass je sám autor Mark Millar, který se nespokojil s tím, že Kick Ass bude komiksovou knihou, ale převedl tento příběh i na filmová plátna. „Pracoval jsem tak, že jsem něco nakreslil a organicky jsem kolem obrázku vytvářel samotný příběh. Měl jsem kresbu dvou superhrdinů - mladé dívky oblečené jako Robin a velkého chlapa v oblečení Batmana. Vždy jsem tyto postavy miloval a proto jsem se rozhodl, že je někam umístím, ale nechtěl jsem, aby byly postavami hlavními,“ říká Millar.
„Pak jsem se rozhodl to pojmout autobiograficky, protože když mi bylo asi čtrnáct, tak jsem měl představu, že jsem bojovník se zločinem v Glasgow. Říkal jsem si, že by bylo zajímavé to použít pro film, jelikož to má reálné základy. Proto jsem nakreslil superhrdinu během jeho první noci, kdy byl pobodán nožem a musel ujet v taxíku.“
Millar poté zavolal milovníkovi komiksů a televiznímu producentovi Jonathanu Rossovi, který se o nápad zfilmovat komiks podělil s jeho ženou, spoluautorkou Stardust, Jane Goldman. „Nápad se mi hned od začátku moc líbil, ale na druhou stranu jsem si říkala, jestli vůbec někdy něco podobného točil, protože to bylo až moc bláznivé - milovat superhrdinu, který se pokouší někoho neustále zachránit bez pomoci nadpřirozených schopností - to tu prostě ještě nebylo,“ říká Goldman a oslovila s nabídkou režie Matthewa Vaughna, který děla právě Stardust a hledal další film, na kterém by mohl pracovat.
„S Markem jsme si jedno odpoledne sedli a během několika hodin jsme měli koncept celého filmu, dokonale jsme si rozuměli a tak jsem hned řekl, že tu práci beru,“ dodává Vaughn.
Od samého počátku byl Kick Ass trochu jiným filmem než je u filmů na motivy komiksových předloh zvykem a to z toho důvodu, že komiks vlastně vynikal souběžně s filmem, což je velký rozdíl od jiných obdobných filmů, kdy byly předlohy vytvořeny dlouho před samotným natáčením a měli širokou podporu veřejnosti. Když se film začal natáčet, tak se na stánky dostalo číslo 3 a když se filmování dokončovalo, tak byl na světě teprve 5. díl. Při finálních pracích na filmu se pak na stáncích objevilo číslo 8.
To znamenalo, že se příběh komiksu a filmu prolínal více než na co byli doposud Vaughn and Goldman zvyklí. Velmi nápomocen jim byl i John S. Romita Jr., který kromě komiksu kreslil i animované sekvence ve filmu vysvětlující původ postav Big Daddy a Hit Girl.
I přes mnoho shodných věcí s předlohou nechtěli Vaughn a Goldman aby film působil jako vytvořený přes kopírák. V momentě, kdy psali scénář, měl Millar hotov teprve třetí díl a tak dostali scénáristé příležitost odebrat se s Kick Ass jiným směrem než originální komiksová kniha. To vysvětluje, proč je příběh Big Daddyho v podání Nicolase Cage tak odlišná od předlohy.
Poté, co se Vaughn rozhodl napsat scénář ke Kick Ass, tak se mu podařilo spolu s Goldman napsat scénář v rekordně krátkém čase. Vaughn psal plot příběhu a Goldman dodávala dialogy a charakteristiky. Se scénářem v ruce nastal ale jeden velký problém a to, že scénář nechtěl nikdo zafinancovat. Kick Ass byl totiž nezávislým filmem, na nějž měl práva jeho autor, který si s výslednou podobou filmu mohl dělat prakticky co chtěl, což velká hollywoodská studia chápala jako velkou překážku. „Všechna oslovená studia mi obratem sdělila jejich zamítavý postoj a tak jsem se rozhodl financovat film z nezávislých zdrojů,“ říká Vaughn. Peníze ale sehnal poměrně brzo, takže se už v září 2008 mohlo začít s natáčením ve studiích Elstree v Londýně a v Torontu.
„Pořád ale hrozilo, že neseženeme filmovou distribuci, která by nás chtěla zastupovat. Proto jsem finální produkt začal nabízet studiím a ve finále se nám podařilo získat americký Lionsgate a britský Universal, kteří nám film nakonec distribuovali,“ říká Vaughn.
Casting Kick-Ass
Vaughn ale musel najít vhodného představitele i pro hlavní roli Kick Ass. Od začátku jsem měl představu, že hlavní roli nebude hrát žádný Brit. Nakonec do role obsadil na popud své castingové ředitelky Satan Finn mladého britského herce Aarona Johnsona, kterého na začátku odmítl bez toho, aby se vůbec podíval na jeho kazetu právě proto, že šlo o britského herce. „Jediným problémem byla jeho pečlivě opečovávaná vizáž, kdy nešlo přehlédnout hodiny strávené v posilovně, takže první, co jsme mu řekli bylo, že musí přestat cvičit a musí zhubnout, aby vypadal hubeně a neoplenový oblek na něm trochu visel, prostě přesný opak klasického svalnatého superhrdiny,“ dodává Vaughn k roli Kick Ass a jejímu obsazení. Johnson to ale shledal jako poměrně jednoduchý úkol a tak jste ho před natáčením mohli vidět často ležet na gauči pojídat sušenky.
Big Daddy & Hit Girl
Jestli si myslíte, že vztah mezi Kick Ass a Red Mist je komplikovaný, tak jste doposud ještě nic nezažili. Seznamte se s Damonem Macready a Mindy Macready, otcem a dcerou, kteří když si zrovna nevaří jeden druhému horkou čokoládu s marshmallows, tak operují na ulicích jako Big Daddy a Hit Girl, speciálně vytrénováni a po zuby ozbrojeni. Jeden bez druhého ale nic neznamenají a jejich nezastavitelná síla je právě v jejich ojedinělé jednotě.
Postavu Hit Girl si zahrála třináctiletá Chloë Grace Moretz, která se podobá ikonickému idolu Jodie Foster ve filmu Taxidriver nebo Natalii Portman ve filmu Leon. Role vyžadovala tvrdou povahu, sportovního ducha a emocionální základ. Vaugh naštěstí Chloë objevil poměrně brzy a tak se mohla rychle přeměnit v obávanou Hit Girl. „Viděl jsem vlastně jen dvě dívky, ale Chloë přišla, něco málo předvedla a já hned věděl, že je pro roli ta pravá,“ dodává Vaghn.
Pro Cage byla role Big Daddyho příležitostí ukázat, že i superhrdina může být jiný, než jako ho stereotypně známe z filmového plátna. „Komiks je podle mě perfektní formou zábavy, v podstatě jsou to takové moderní westerny,“ říká Cage, který dostal nabídku hrát roli D’Amicia nebo Damona a on si hned vybral roli Big Daddyho. „Jeho vztah s Hit Girl mě oslovil hned na začátku, protože to bylo přesně to místo ve filmu, kde byly ukryty emoce,“ dodává sám Cage.
„Sice preferuji mít v hlavní roli někoho méně známého, protože taková osoba na sebe nestrhává moc pozornosti a postava tak lépe vyzní, ale pro roli Big Daddyho jsem od počátku myslel na někoho známého a Cage byl přesně ten typ, který nám do role pasoval,“ říká Vaughn.

Ocenění:
European Film Awards
2010 - Matthew Vaughn (Cena diváků) (nominace)

British Independent Film Awards (BIFA)
2010 - Nejlepší britský nezávislý film
2010 - Matthew Vaughn (Nejlepší režisér)
2010 - Jane Goldman (Nejlepší scénář)

The Saturn Awards
2011 - Nejlepší horor/thriller

DABING
V českém znění: Radek Škvor - Aaron Taylor-Johnson (Dave Lizewski / Nářez), Jan Cina - Christopher Mintz-Plasse (Chris D'Amico / Zuřivec), Libor Terš - Mark Strong (Frank D'Amico), Viktorie Taberyová - Chloë Grace Moretz (Mindy Macreadyová / Zabíjačka), Zdeněk Mahdal - Nicolas Cage (Damon Macready / Taťulda), Anna Remková - Lyndsy Fonseca (Katie Deauxmaová), Michal Michálek - Omari Hardwick (seržant Marcus Williams), Roman Hájek - Jason Flemyng, Dexter Fletcher (Lobby Goon, Cody), Oldřich Hajlich - Clark Duke (Marty), Jan Škvor - Evan Peters (Todd), Jakub Saic - Michael Rispoli (Joe), Marcel Vašinka - Garrett M. Brown, Xander Berkeley (pan Lizewski, detektiv Gigante), Zuzana Schulzová, Tomáš Juřička, Ivo Novák, Claudia Vašeková, Petra Hušková, Pavel Vondrák, Bohdan Tůma (titulky)
Překlad: Martin Gust
Dialogy: Marek Jindra
Zvuk: Antonín Němec
Produkce: Lenka Němcová
Režie: Jiří Brouzdal
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska pro Magic Box 2010

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 6.5.2010 Bioscop
Premiéra USA: 16.4.2010 Lionsgate US
Premiéra Velká Británie: 26.3.2010
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 1.09.2010 Magic Box
Poprvé na Blu-ray: 1.9.2010 Magic Box

Tržby v ČR - Kč
Tržby celkem - $
Návštěvnost v ČR
Náklady (Rozpočet) - $

REMAKE / POKRAČOVÁNÍ FILMU
Kick-Ass gastonrolinc.preview.webnode.cz/news/a1256/
Akční / Komedie, Velká Británie / USA, 2010
Režie: Matthew Vaughn, Hrají: Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz

Kick-Ass 2 gastonrolinc.webnode.cz/news/a1257/
Akční / Krimi, USA / Velká Británie, 2013
Režie: Jeff Wadlow, Hrají: Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz
 
Tvůrci a herci
Matthew Vaughn (Režie), Adam Bohling (Produkce), Tarquin Pack (Produkce), Brad Pitt (Produkce), David Reid (Produkce), Kris Thykier (Produkce), Matthew Vaughn (Produkce), Marius De Vries (Hudba), Ilan Eshkeri (Hudba), Henry Jackman (Hudba), John Murphy (Hudba), Ben Davis (Kamera), Eddie Hamilton (Střih), Jon Harris (Střih), Pietro Scalia (Střih), Lucinda Syson (Casting), Sarah Finn (Casting), Russell De Rozario (Scénografie), Sammy Sheldon (Kostýmy), Danny Sheehan (Zvuk), Johann Benét (Masky), Jane Goldman (Scénář), Matthew Vaughn (Scénář), Mark Millar (Scénář), Aaron Taylor-Johnson (Herec), Chloë Grace Moretz (Herec), Christopher Mintz-Plasse (Herec), Nicolas Cage (Herec), Mark Strong (Herec), Clark Duke (Herec), Evan Peters (Herec), Lyndsy Fonseca (Herec), Garrett M. Brown (Herec), Stu 'Large' Riley (Herec), Deborah Twiss (Herec), Ohene Cornelius (Herec), Sophie Wu (Herec), Michael Rispoli (Herec), Corey Johnson (Herec), Kenneth Simmons (Herec), Anthony Desio (Herec), Carlos Besse Peres (Herec), Randall Batinkoff (Herec), Dexter Fletcher (Herec), Elizabeth McGovern (Herec), Johnny Hopkins (Herec), Russell Bentley (Herec), Jason Flemyng (Herec), Tamer Hassan (Herec), Yancy Butler (Herec), Adrian Martinez (Herec), Tim Plester (Herec), Joe Bacino (Herec), Hubert Boorder (Herec), Christopher McGuire (Herec), Max White (Herec), Dean Copkov (Herec), Jacob Cartwright (Herec), Maurice DuBois (Herec), Dana Tyler (Herec), Omar A. Soriano (Herec), Craig Ferguson (Herec), Katrena Rochell (Herec), Omari Hardwick (Herec), Xander Berkeley (Herec)
 
2010/113/Velká Británie/Akční, Dobrodružný, Komedie
 
Zajímavost k filmu
- Dave (Aaron Taylor-Johnson) a Todd (Evan Peters), ve filmu nelepší kamarádi, milují komiksy a touží po tom, stát se superhrdiny. Oběma představitelům se později stát se superhrdiny povedlo. Johnsonovi ve filmu Avengers: Age of Ultron (2015) a Petersovi v X-Men: Budoucí minulost (2014). Zajímavé také je, že oba dokonce ztvárnili stejného superhrdinu - Quicksilvera.
- Postava Chrise D´Amica, kterou hraje Christopher Mintz-Plase měla ve scénáři podstatně menší prostor. Když však režisér Matthew Vaughn herce uviděl, rozhodl se dát této postavě více prostoru.
- Počet mrtvých ve filmu dosáhl čísla 59.
- Natáčení probíhalo v Torontu a Hamiltonu v Kanadě. Dále také v Cinespace Film Studios v Torontu v Kanadě a Elstree Studios a Pinewood Studios ve Velké Británii.
- Zuřivcova (Christopher Mintz-Plasse) replika: "Jak řekl jeden velikán: 'Tančil jsi s ďáblem při měsíčku,'" v originálním znění: "Wait till they get a load of me," je narážka na Jokera (Jack Nicholson) ve filmu Batman (1989).
- Motýlky, které dostane Hit-Girl (Chloe Grace Moretz) od Big Daddyho (Nicolas Cage), jsou, jak je ve filmu zmíněno, Benchmade 42 Bali-Song. Číslo 42 označuje délku čepele, tedy 4,2 palce, čili cca 10,7 cm. Tento nůž už firma Benchmade nevyrábí, v nabídce je samozřejmě spousta dalších nožů tohoto typu, včetně neostré verze pro "trénink". Ve své době se prodával za 280 amerických dolarů, ale objevil se i v limitované damaškové edici 100 ks za 1 800 amerických dolarů za kus.
- V závěru filmu, kdy hrdinové letí na jet packu nad New Yorkem, je možné v pozadí zahlédnout stojící „dvojčata“.
- Komiksový obchod, v ktorom sa postavy rozprávajú je skutočný.
- Práva na filmové spracovanie komiksu boli odkúpené ešte pred vydaním prvého čísla.
- V pôvodnej verzii mal byť Big Daddy (Nicolas Cage) účtovník milujúci komiksy s túžbou uniknúť zo svojho života, a nie ex-policajt.
- Štúdiá požadovali od režiséra, aby Hit Girl (Chloe Grace Moretz) bola dospelá osoba. Vaughn to však odmietol.
- Vytváranie animovaných sekvencií vo filme trvalo dva roky.
- Úvodná sekvencia s Nicolasom Cageom (Big Daddy) bola natočená vo východnom Londýne v prostredí čističky odpadových vôd.
- Na základe filmu bola vytvorená hra na PlayStation.
- Frank D´Amico (Mark Strong) sa v komiksovej verzii volá John Genovese.
- Jméno postavy Red Mist (Christopher Mintz-Plasse) je inspirováno britským termínem "seeing the red mist" nebo "red mist descends on you", což znamená, že člověk ztratí dobrou náladu.
- Ve scéně, kdy Kick-ass (Aaron Johnson) vstoupí do Rasulova (Kofi Natei) bytu, hraje Rasul (Kofi Natei) hru Call of duty 4: Modern Warfare.
- Chloe Moretz absolvovala před natáčením v rámci přípravy na svou roli fyzicky náročný trénink, který zahrnoval akrobacii, nácvik bojových umění a zacházení se zbraní.
- Scéna, ve které bojuje Damon Macready (Nicolas Cage) ve skladu s protivníky, je stejná jako scéna ve výškové budově s Batmanem ze závěru filmu Temný rytíř (2008).
- Původní produkční designer byl vyhozen režisérem Matthew Vaughnem velmi brzy, protože "nebyli naladěni na stejnou vlnovou délku", a byl nahrazen Russell De Rozariem.
 
Odkazy