Jen 17 / Jeune & jolie (2013/95/Francie/Drama) 66%
17.07.2018 11:40
JEDNOU VĚTOU
„Portrét sedmnáctileté dívky během čtyř sezón a čtyř písní...“
OBSAH
Portrét sedmnácitileté dívky během čtyř sezón a čtyř písní.... Studentka Isabelle během léta v jihofrancouzském letovisku absolvuje svou první sexuální zkušenost. Prázdninová epizoda je však jen začátkem příběhu zvídavé dívky, která se po návratu do Paříže začne za peníze scházet s nejrůznějšími staršími muži.(oficiální text distributora)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Unáhlené závěry musejí stranou. Na první pohled neškodný evropský zástupce, který na půl druhou hodinku hravě zaměstná divákovy smysly. Velkou zásluhu na tom má představitelka hlavní role příliš krásné prostitutky, svůdná a přesvědčivá Marine Vacth. Třiadvacetiletá herečka balancuje na hranici dětství a dospělosti, nudí se a neví, co s právě objevenou sexualitou. Vydá se tak hodně netypickou cestou. Stále zajímavý tvůrce François Ozon svůj melancholický portrét staví tak, že umožňuje pochopení z různých úhlů pohledu. Odsoudit zasněnou dívku nebude snadné. Pochopit také ne. S látkou Ozon pracuje obratně, protože dívčiny pocity a stavy si dokážeme z letmých náznaků domyslet. Samotný francouzský „znalec žen“ nicméně mohl „vysvětlovat“ v některých pasážích víc. Proto se v závěru nelze ubránit pocitu, že se drží v překvapivě mělkých vodách. I tak mi výsledek stačil. (castor) 3*
Film rozhodně nechce šokovat nějakejma otevřenejma sexuálníma scénama nebo svým tématem, jak by se mohlo z obsahu filmu zdát. Je to poměrně intimní pohled do duše sedmnáctiletý holky, která se vyrovnává se svou sexualitou a ženskostí. Příběh nedává divákovi svůj názor na hlavní hrdinku veškerá stanoviska nechává na čistě na něm. On prostě jen tiše vypráví a pomalu plyne, přesně tak, jak to mám u francouzských filmů nejradši. (Enšpígl) 3*
TJedno se musí přiznat - Marine Vacth je půvabná a vyzařuje z ní " decentně vyzývavá " sexualita, z fleku by mohla být jednou z klasických bond girl minulosti. Na Marine je znát, že pracuje jako fotomodelka, umí dobře pózovat, nabízet se. Na rozdíl od jiných modelek je nesporně schopná podat nějaký herecký výkon, byť limitovaný. Na novou Marion Cotillard to zkrátka nevypadá. Tento typ dívek bývá u filmu hodně využívaný v mládí, v určitém věku obvykle z plátna mizí... Pokud jde o sám film - je zvláštní, že se mi chce opět psát o smyslnosti Marine... Ozon je nesporný profík, ale tenhle film k jeho nejlepším kouskům patřit nebude. Je to nedotažené, povrchní a psychologicky nevěrohodné. Srovnání s tematicky spřízněnou Buňuelovou Kráskou dne se logicky nabízí, Buňuelovi ale šlo evidentně o něco jiného a jeho film byl víc k zamyšlení, Jen 17 svádí možná tak k masturbaci... Ozonovi evidentně šlo o to zaprovokovat námětem nezletilé prostitutky ze spořádané středostavovské rodiny. Ve Francii, stejně jako kdekoliv jinde v západní Evropě je prostituce na nižší úrovni provozovaná obvykle narkomankami a jinou " spodinou", na té vyšší emigrantkami, které nemohou ztratit společenskou prestiž. Holka z lepší rodiny si zatraceně rozmyslí riskovat ztrátu morální integrity, která by mohla mít ničivý dopad na pracovní kariéru a stávající i budoucí rodinu. V Česko to máme jinak a ne náhodou bylo Česko ve své poslední fázi zlaté éry porna před zkázonosným příchodem internetu rájem pornoprůmyslu. Isabelle mě neuráží, ale ani pro ní a její chování nemám omluvu a nehledám složité významy tam, kde s největší pravděpodobností žádné nejsou. Můžete pochopitelně nekonečně dlouho debatovat nad rozervaným dívčím nitrem a hovořit o hluboké sondě do ženské duše, já budu přízemně v Isabelle vidět unuděného eurospratka, skvěle materiálně zabezpečeného, který nikdy díky rodinnému zázemí nepoznal skutečné problémy a tím pádem ani odpovědnost... Vzhedem k tělu Marine zůstávám na třech hvězdičkách, ale bez jakéhokoliv nadšení. Celkový dojem: 50%. (gudaulin) 3*
VELKÁ RECENZE
Ani ve svém nejnovějším snímku, který se dostal do užšího výběru aspirantů na Zlatou palmu, se francouzský režisér a scenárista François Ozon neodklání od svého klasického tématu ženy a jejího vnitřního světa ani od poetického rázu jeho ztvárnění. Tentokrát se zaměřil na dospívající dívku, která na svou první sexuální zkušenost zareaguje značně svérázným způsobem. Nevybočuje ani z vysoce estetizovaného způsobu snímání ženských figur.
Jen 17 / Jeune & joliePředstavitelka Isabelle (Marine Vacth) je neobyčejně půvabná mladá žena a Ozon si je toho dobře vědom. V jednotlivých záběrech kamera klouže po jejím těle a umocňuje tak sílu její krásy. Bohužel vzhledem k absenci nějakého hlubšího příběhu, respektive k nulové snaze alespoň nastínit motivace hlavní hrdinky, působí celý snímek jako poněkud samoúčelná reklama na okouzlující dívčí tělo. Tím nechci říct, že by měl být autor explicitní a do puntíku všechny pohnutky Isabelle vykreslit. Nicméně mohl divákům poskytnout alespoň pár vodítek. Myslím, že by tím docílil větší divácké účasti a angažovanosti na ději i osudech ústřední hrdinky.
Poté, co Isabelle prožije ve francouzském přímořském letovisku svou první milostnou zkušenost, uzavře se do svého vlastní světa. Už v tomto momentě si divák začíná klást první otázky. Nešlo o nijak dramatickou nebo nepříjemnou událost, nicméně Isabelle ji prožila jakoby mimo sebe, s chladným odstupem. Po návratu do Paříže sledujeme hlavní hrdinku, jak se pomalu začíná orientovat ve světě luxusní prostitutky zaměřující se výhradně na starší muže. A opět vyvstávají další otázky, bohužel bez jediného náznaku motivace. Méně je někdy více, ale nic už je příliš málo.
Jen 17 / Jeune & jolieMůžeme se jen dohadovat, jestli je Isabellino rozhodnutí projevem rebelie vůči vcelku šťastné rodině, pubertálním hledáním sama sebe, nebo snahou se nějak vymezit, odlišit. Velký důraz je kladen na peníze, které za své služby získává. Ale i zde chybí jakékoli vodítko, které by alespoň částečně umožnilo nalézt východisko. Jediné, co se zdá být zjevné, je, že Isabelle je z nějakého (pochopitelně že) neznámého důvodu nešťastná. Ovšem jestli se snaží tento pocit kompenzovat tím, že se stane prostitutkou, opět není jasné proč.
Snaží se tak sama sebe trestat? To by odpovídalo i její neschopnosti navázat skutečný vztah se stejně starým Victorem (Fantin Ravat) a naopak její jediný skutečný vztah k jednomu z klientů. Nebo je to pro ní naopak způsob, jak může manipulovat s muži, kteří by mohli být jejími otci a v několika případech i dědové? A pokud to není ani jedna z výše zmíněných variant, jde pouze o její zvláštně posunutou sexualitu? Vodítka divák nedostane, ani když celá situace prosákne na povrch, a Isabelle je nucena navštěvovat psychologa.
Jen 17 / Jeune & jolieFrançois Ozon vsadil na pouhé dokumentování svrchní vrstvy života hlavní hrdinky. Zajímá ho spíš její tělo než vnitřní pohnutky a touhy. Jeho již tradičně otevřené sexuální scény a nedořečenost či otevřenost děje dávají snímku Jen 17 punc festivalového filmu. Nicméně kdyby autor nezůstal jen na hladině a pustil se i do spodních vod, celkové vyznění by působilo více propracovaně a méně prvoplánově.
Postavy a obsazení
• Marine Vacth - Isabelle
• Géraldine Pailhas - Sylvie, Isabellina matka
• Frédéric Pierrot - Patrick, Isabellin nevlastní otec
• Fantin Ravat - Victor, Isabellin mladší bratr
• Johan Leysen - Georges
• Charlotte Rampling - Alice, Georgeova manželka
• Nathalie Richard - Véronique, Sylviina kamarádka
• Akéla Sari - Mouna
• Laurent Delbecque - Alex
• Lucas Prisor - Félix
• Djédjé Apali - Peter, přítel Véronique
• Serge Hefez - psychiatr
• Stefano Cassetti - muž z hotelu
• Patrick Bonnel - muž z auta
• Olivier Hamel - muž z metra
• Carole Franck - policista
• Jeanne Ruff - Claire, Isabellina kamarádka
Ocenění
Cannes Film Festival
2013 - François Ozon (Zlatá palma) (nominace)
San Sebastián International Film Festival
2013 - François Ozon (TVE cena za jiný pohled)
César Awards
2014 - Géraldine Pailhas (Nejlepší vedlejší herečka) (nominace)
2014 - Marine Vacth (Nejslibnější herečka) (nominace)
DABING
1. DABING
V českém znění: Ivana Korolová - Marine Vacth (Isabelle), Ivana Andrlová - Géraldine Pailhas (Sylvie), Jakub Nemčok - Fantin Ravat (Victor), Jan Šťastný - Frédéric Pierrot (Patrick), Milan Bouška - Patrick Bonnel (kunčoft v mercedesu) + Serge Hefez (psychiatr), Libor Terš - Djedje Apali (Peter) + Stefano Cassetti (kunčoft v hotelu), Šárka Vondrová - Nathalie Richard (Véro) + Charlotte Rampling (Alice), Jakub Saic - Olivier Desautel (policista), Milan Slepička - Johan Leysen (Georges) + (Titulky), Michal Holán - Lucas Prisor (Felix), Terezie Taberyová, Pavlína Dytrtová, Patricie Soukupová, Daniel Krejčík - Laurent Delbecque (Alex)
Překlad: Hana Maulová
Zvuk: Matěj Večeřa
Dialogy a režie: Jan Žáček
Vyrobila: Společnost Riafilm pro Hollywood Classic Entertainment 2014
2. DABING
V českém znění: Terezie Taberyová - Marine Vacth (Isabelle), Jakub Nemčok - Fantin Ravat (Victor), Bohdan Tůma - Frédéric Pierrot (Patrick), Jakub Štěpán - Lucas Prisor (Felix), Šárka Vondrová - Akéla Sari (Mouna), Viktorie Taberyová - Jeanne Ruff (Claire), Milan Slepička - Johan Leysen (Georges), Monika Žáková - Géraldine Pailhas (Sylvie), Ivana Měřičková - Charlotte Rampling (Alice), Robin Pařík, Petr Gelnar, Svatopluk Schuller, Klára Sochorová, Filip Švarc, Ivo Novák, Nikola Votočková
Překlad: Sára Ambrozová
Zvuk: Jan Titlbach
Produkce: Michael Běhounek
Vedoucí výrobního štábu: Leoš Lanči
Dialogy a režie: Ivana Měřičková
Pro SPI International vyrobila Médea Promotion Dabing, člen skupiny Médea Group - 2020
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 28.11.2013 H.C.E.
Premiéra USA: 9.1.2014 (Palm Springs International Film Festival)
Premiéra USA: 21.8.2013 Mars Distribution
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD:
Poprvé na DVD: 6.6.2014 H.C.E.
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby v ČR - Kč 569 969
Tržby celkem - $ 6 900 000
Návštěvnost v ČR 5 156
Náklady (Rozpočet) - $ EUR 4 645 437
Zajímavost k filmu
- Scéna, kdy se Isabelle a Alex dívají z mostu na Paříž, se odehrává na slavném Pont des Arts, který je často ve filmech využíván pro romantické scény.
- Ve filmu zazní několik písniček od Françoise Hardy, jejíž písničku Träume použil François Ozon již ve svém předchozím filmu Kapky deště na rozpálených kamenech.
- Natáčení probíhalo od června do srpna roku 2012.
- Film byl uveden na filmovém festivalu v Cannes.
„Portrét sedmnáctileté dívky během čtyř sezón a čtyř písní...“
OBSAH
Portrét sedmnácitileté dívky během čtyř sezón a čtyř písní.... Studentka Isabelle během léta v jihofrancouzském letovisku absolvuje svou první sexuální zkušenost. Prázdninová epizoda je však jen začátkem příběhu zvídavé dívky, která se po návratu do Paříže začne za peníze scházet s nejrůznějšími staršími muži.(oficiální text distributora)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Unáhlené závěry musejí stranou. Na první pohled neškodný evropský zástupce, který na půl druhou hodinku hravě zaměstná divákovy smysly. Velkou zásluhu na tom má představitelka hlavní role příliš krásné prostitutky, svůdná a přesvědčivá Marine Vacth. Třiadvacetiletá herečka balancuje na hranici dětství a dospělosti, nudí se a neví, co s právě objevenou sexualitou. Vydá se tak hodně netypickou cestou. Stále zajímavý tvůrce François Ozon svůj melancholický portrét staví tak, že umožňuje pochopení z různých úhlů pohledu. Odsoudit zasněnou dívku nebude snadné. Pochopit také ne. S látkou Ozon pracuje obratně, protože dívčiny pocity a stavy si dokážeme z letmých náznaků domyslet. Samotný francouzský „znalec žen“ nicméně mohl „vysvětlovat“ v některých pasážích víc. Proto se v závěru nelze ubránit pocitu, že se drží v překvapivě mělkých vodách. I tak mi výsledek stačil. (castor) 3*
Film rozhodně nechce šokovat nějakejma otevřenejma sexuálníma scénama nebo svým tématem, jak by se mohlo z obsahu filmu zdát. Je to poměrně intimní pohled do duše sedmnáctiletý holky, která se vyrovnává se svou sexualitou a ženskostí. Příběh nedává divákovi svůj názor na hlavní hrdinku veškerá stanoviska nechává na čistě na něm. On prostě jen tiše vypráví a pomalu plyne, přesně tak, jak to mám u francouzských filmů nejradši. (Enšpígl) 3*
TJedno se musí přiznat - Marine Vacth je půvabná a vyzařuje z ní " decentně vyzývavá " sexualita, z fleku by mohla být jednou z klasických bond girl minulosti. Na Marine je znát, že pracuje jako fotomodelka, umí dobře pózovat, nabízet se. Na rozdíl od jiných modelek je nesporně schopná podat nějaký herecký výkon, byť limitovaný. Na novou Marion Cotillard to zkrátka nevypadá. Tento typ dívek bývá u filmu hodně využívaný v mládí, v určitém věku obvykle z plátna mizí... Pokud jde o sám film - je zvláštní, že se mi chce opět psát o smyslnosti Marine... Ozon je nesporný profík, ale tenhle film k jeho nejlepším kouskům patřit nebude. Je to nedotažené, povrchní a psychologicky nevěrohodné. Srovnání s tematicky spřízněnou Buňuelovou Kráskou dne se logicky nabízí, Buňuelovi ale šlo evidentně o něco jiného a jeho film byl víc k zamyšlení, Jen 17 svádí možná tak k masturbaci... Ozonovi evidentně šlo o to zaprovokovat námětem nezletilé prostitutky ze spořádané středostavovské rodiny. Ve Francii, stejně jako kdekoliv jinde v západní Evropě je prostituce na nižší úrovni provozovaná obvykle narkomankami a jinou " spodinou", na té vyšší emigrantkami, které nemohou ztratit společenskou prestiž. Holka z lepší rodiny si zatraceně rozmyslí riskovat ztrátu morální integrity, která by mohla mít ničivý dopad na pracovní kariéru a stávající i budoucí rodinu. V Česko to máme jinak a ne náhodou bylo Česko ve své poslední fázi zlaté éry porna před zkázonosným příchodem internetu rájem pornoprůmyslu. Isabelle mě neuráží, ale ani pro ní a její chování nemám omluvu a nehledám složité významy tam, kde s největší pravděpodobností žádné nejsou. Můžete pochopitelně nekonečně dlouho debatovat nad rozervaným dívčím nitrem a hovořit o hluboké sondě do ženské duše, já budu přízemně v Isabelle vidět unuděného eurospratka, skvěle materiálně zabezpečeného, který nikdy díky rodinnému zázemí nepoznal skutečné problémy a tím pádem ani odpovědnost... Vzhedem k tělu Marine zůstávám na třech hvězdičkách, ale bez jakéhokoliv nadšení. Celkový dojem: 50%. (gudaulin) 3*
VELKÁ RECENZE
Ani ve svém nejnovějším snímku, který se dostal do užšího výběru aspirantů na Zlatou palmu, se francouzský režisér a scenárista François Ozon neodklání od svého klasického tématu ženy a jejího vnitřního světa ani od poetického rázu jeho ztvárnění. Tentokrát se zaměřil na dospívající dívku, která na svou první sexuální zkušenost zareaguje značně svérázným způsobem. Nevybočuje ani z vysoce estetizovaného způsobu snímání ženských figur.
Jen 17 / Jeune & joliePředstavitelka Isabelle (Marine Vacth) je neobyčejně půvabná mladá žena a Ozon si je toho dobře vědom. V jednotlivých záběrech kamera klouže po jejím těle a umocňuje tak sílu její krásy. Bohužel vzhledem k absenci nějakého hlubšího příběhu, respektive k nulové snaze alespoň nastínit motivace hlavní hrdinky, působí celý snímek jako poněkud samoúčelná reklama na okouzlující dívčí tělo. Tím nechci říct, že by měl být autor explicitní a do puntíku všechny pohnutky Isabelle vykreslit. Nicméně mohl divákům poskytnout alespoň pár vodítek. Myslím, že by tím docílil větší divácké účasti a angažovanosti na ději i osudech ústřední hrdinky.
Poté, co Isabelle prožije ve francouzském přímořském letovisku svou první milostnou zkušenost, uzavře se do svého vlastní světa. Už v tomto momentě si divák začíná klást první otázky. Nešlo o nijak dramatickou nebo nepříjemnou událost, nicméně Isabelle ji prožila jakoby mimo sebe, s chladným odstupem. Po návratu do Paříže sledujeme hlavní hrdinku, jak se pomalu začíná orientovat ve světě luxusní prostitutky zaměřující se výhradně na starší muže. A opět vyvstávají další otázky, bohužel bez jediného náznaku motivace. Méně je někdy více, ale nic už je příliš málo.
Jen 17 / Jeune & jolieMůžeme se jen dohadovat, jestli je Isabellino rozhodnutí projevem rebelie vůči vcelku šťastné rodině, pubertálním hledáním sama sebe, nebo snahou se nějak vymezit, odlišit. Velký důraz je kladen na peníze, které za své služby získává. Ale i zde chybí jakékoli vodítko, které by alespoň částečně umožnilo nalézt východisko. Jediné, co se zdá být zjevné, je, že Isabelle je z nějakého (pochopitelně že) neznámého důvodu nešťastná. Ovšem jestli se snaží tento pocit kompenzovat tím, že se stane prostitutkou, opět není jasné proč.
Snaží se tak sama sebe trestat? To by odpovídalo i její neschopnosti navázat skutečný vztah se stejně starým Victorem (Fantin Ravat) a naopak její jediný skutečný vztah k jednomu z klientů. Nebo je to pro ní naopak způsob, jak může manipulovat s muži, kteří by mohli být jejími otci a v několika případech i dědové? A pokud to není ani jedna z výše zmíněných variant, jde pouze o její zvláštně posunutou sexualitu? Vodítka divák nedostane, ani když celá situace prosákne na povrch, a Isabelle je nucena navštěvovat psychologa.
Jen 17 / Jeune & jolieFrançois Ozon vsadil na pouhé dokumentování svrchní vrstvy života hlavní hrdinky. Zajímá ho spíš její tělo než vnitřní pohnutky a touhy. Jeho již tradičně otevřené sexuální scény a nedořečenost či otevřenost děje dávají snímku Jen 17 punc festivalového filmu. Nicméně kdyby autor nezůstal jen na hladině a pustil se i do spodních vod, celkové vyznění by působilo více propracovaně a méně prvoplánově.
Postavy a obsazení
• Marine Vacth - Isabelle
• Géraldine Pailhas - Sylvie, Isabellina matka
• Frédéric Pierrot - Patrick, Isabellin nevlastní otec
• Fantin Ravat - Victor, Isabellin mladší bratr
• Johan Leysen - Georges
• Charlotte Rampling - Alice, Georgeova manželka
• Nathalie Richard - Véronique, Sylviina kamarádka
• Akéla Sari - Mouna
• Laurent Delbecque - Alex
• Lucas Prisor - Félix
• Djédjé Apali - Peter, přítel Véronique
• Serge Hefez - psychiatr
• Stefano Cassetti - muž z hotelu
• Patrick Bonnel - muž z auta
• Olivier Hamel - muž z metra
• Carole Franck - policista
• Jeanne Ruff - Claire, Isabellina kamarádka
Ocenění
Cannes Film Festival
2013 - François Ozon (Zlatá palma) (nominace)
San Sebastián International Film Festival
2013 - François Ozon (TVE cena za jiný pohled)
César Awards
2014 - Géraldine Pailhas (Nejlepší vedlejší herečka) (nominace)
2014 - Marine Vacth (Nejslibnější herečka) (nominace)
DABING
1. DABING
V českém znění: Ivana Korolová - Marine Vacth (Isabelle), Ivana Andrlová - Géraldine Pailhas (Sylvie), Jakub Nemčok - Fantin Ravat (Victor), Jan Šťastný - Frédéric Pierrot (Patrick), Milan Bouška - Patrick Bonnel (kunčoft v mercedesu) + Serge Hefez (psychiatr), Libor Terš - Djedje Apali (Peter) + Stefano Cassetti (kunčoft v hotelu), Šárka Vondrová - Nathalie Richard (Véro) + Charlotte Rampling (Alice), Jakub Saic - Olivier Desautel (policista), Milan Slepička - Johan Leysen (Georges) + (Titulky), Michal Holán - Lucas Prisor (Felix), Terezie Taberyová, Pavlína Dytrtová, Patricie Soukupová, Daniel Krejčík - Laurent Delbecque (Alex)
Překlad: Hana Maulová
Zvuk: Matěj Večeřa
Dialogy a režie: Jan Žáček
Vyrobila: Společnost Riafilm pro Hollywood Classic Entertainment 2014
2. DABING
V českém znění: Terezie Taberyová - Marine Vacth (Isabelle), Jakub Nemčok - Fantin Ravat (Victor), Bohdan Tůma - Frédéric Pierrot (Patrick), Jakub Štěpán - Lucas Prisor (Felix), Šárka Vondrová - Akéla Sari (Mouna), Viktorie Taberyová - Jeanne Ruff (Claire), Milan Slepička - Johan Leysen (Georges), Monika Žáková - Géraldine Pailhas (Sylvie), Ivana Měřičková - Charlotte Rampling (Alice), Robin Pařík, Petr Gelnar, Svatopluk Schuller, Klára Sochorová, Filip Švarc, Ivo Novák, Nikola Votočková
Překlad: Sára Ambrozová
Zvuk: Jan Titlbach
Produkce: Michael Běhounek
Vedoucí výrobního štábu: Leoš Lanči
Dialogy a režie: Ivana Měřičková
Pro SPI International vyrobila Médea Promotion Dabing, člen skupiny Médea Group - 2020
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 28.11.2013 H.C.E.
Premiéra USA: 9.1.2014 (Palm Springs International Film Festival)
Premiéra USA: 21.8.2013 Mars Distribution
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD:
Poprvé na DVD: 6.6.2014 H.C.E.
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby v ČR - Kč 569 969
Tržby celkem - $ 6 900 000
Návštěvnost v ČR 5 156
Náklady (Rozpočet) - $ EUR 4 645 437
Tvůrci a herci
François Ozon (Režie), Nicolas Altmayer, Eric Altmayer (Produkce), Philippe Rombi (Hudba), Pascal Marti (Kamera), Laure Gardette (Střih), Sarah Teper (Casting), Katia Wyszkop (Scénografie), Pascaline Chavanne (Kostýmy), Brigitte Taillandier (Zvuk), Gill Robillard (Masky), François Ozon (Scénář), Marine Vacth (Herec), Géraldine Pailhas (Herec), Frédéric Pierrot (Herec), Fantin Ravat (Herec), Jeanne Ruff (Herec), Johan Leysen (Herec), Laurent Delbecque (Herec), Charlotte Rampling (Herec), Nathalie Richard (Herec), Lucas Prisor (Herec), Nathan N'Diaye (Herec), Anne-Elina N'Diaye (Herec), Stefano Cassetti (Herec), Djedje Apali (Herec), Carole Franck (Herec), Akéla Sari (Herec), Patrick Bonnel (Herec), Iliana Zabeth (Herec), Charlotte-Victoire Legrain (Herec), Jules Gruault (Herec), Lilian Minas (Herec), Jules Bourbon (Herec), Ugo Bokhobza (Herec), Anais Clergeau (Herec), Tom Le Squer (Herec), Thomas Brazete (Herec), Achille Couderc (Herec), Tess Girault de Castilla (Herec), Victor Le Dauphin (Herec), Coline Mortier (Herec), Thais Becq de Fouquieres (Herec), Mathilde Bleu (Herec), Victor Boulanger (Herec), Rosalie Charrier (Herec), Violette Deffontaines (Herec), Nassim Gouaini (Herec), Paul Hadji Lazaro (Herec), François Haueter (Herec), Roxane Khodabandehlou (Herec), Camille Lemoine (Herec), Zoé Lizot (Herec), Alice Paulet (Herec), Marie Sebillotte (Herec), Vincent Silhol (Herec), Camille Tilak (Herec), Félicie Cazaubon (Herec), Pauline Legrand (Herec)
2013/95/Francie/Drama
- Scéna, kdy se Isabelle a Alex dívají z mostu na Paříž, se odehrává na slavném Pont des Arts, který je často ve filmech využíván pro romantické scény.
- Ve filmu zazní několik písniček od Françoise Hardy, jejíž písničku Träume použil François Ozon již ve svém předchozím filmu Kapky deště na rozpálených kamenech.
- Natáčení probíhalo od června do srpna roku 2012.
- Film byl uveden na filmovém festivalu v Cannes.
Odkazy
Hrají:
Marine Vacth, Géraldine Pailhas, Frédéric Pierrot, Charlotte Rampling, Johan Leysen, Fantin Ravat, Nathalie Richard, Djedje Apali, Lucas Prisor, Laurent Delbecque, Jeanne Ruff, Carole Franck, Akéla Sari, Nathan N'Diaye, Anne-Elina N'Diaye, Stefano Cassetti, Patrick Bonnel, Caroline Breton, Iliana Zabeth, Charlotte-Victoire Legrain, Jules Gruault, Lilian Minas, Jules Bourbon, Ugo Bokhobza, Anaïs Clergeau, Achille Couderc, Tess Girault de Castilla, Victor Le Dauphin, Coline Mortier, Thaïs Becq de Fouquières, Mathilde Bleu, Victor Boulanger, Rosalie Charrier, Violette Deffontaines, Nassim Gouaini, Paul Hadji Lazaro, François Haueter, Roxane Khodabandehlou, Camille Lemoine, Zoé Lizot, Alice Paulet, Marie Sebillotte, Vincent Silhol, Camille Tilak, Félicie Cazaubon, Pauline Legrand, Tom Le Squer, Thomas Brazete, Olivier Desautel