7 životů / What Happened to Monday (2017/123/USA, Velká Británie, Francie, Belgie/Sci-Fi, Thriller, Akční) 73%

23.08.2018 08:45
JEDNOU VĚTOU
„Jedna identita, sedm sester."

OBSAH
Sedm životů, sedm sester, jedna společná identita. Originální akční sci-fi thriller o sedmi identických sestrách, které tají svou existenci před okolním světem. Dokud jedna z nich nezmizí. Přelidněný svět roku 2073 se řídí drastickým zákonem jednoho dítěte na rodinu. Pokud úřady objeví přestupek, mladší sourozenec je nesmlouvavě odebrán. V jednom bytě se ale už třicet let skrývá a žije sedm sester. Vypadají stejně, přesto je každá jiná a každá je svá. Všechny dohromady pak mají jednu identitu pro pohyb venku, kde vystupují jako jedna osoba a žijí jeden společný oficiální život. Chodí do školy, do práce, s kolegy do baru, vztahy pouze na jednu noc. Každá ze sester chodí ven jeden den v týdnu. Pondělí vychází v pondělí, Úterý v úterý a tak dále až je řada na Neděli. Jejich systém funguje po mnoho let skvěle. Až do toho dne, kdy se Pondělí nevrátí domů. Šest zbylých sester musí opustit svůj úkryt a zjistit, co se stalo. Jakákoliv chyba je ale může prozradit a jejich život se z pevného klidného řádu mění v napínavou futuristickou akci plnou adrenalinu a nečekaných momentů.(Bontonfilm)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Jedno z těch dystopických sci-fi, kterým by se mohlo vyčíst mnoho. Jenže za nápad a za způsob, jak je kvalitně natočen, mu všechno odpustíte a budete si užívat přelidněný svět, který se jedna diktátorka snaží regulovat. Noomi Rapace tady předvádí nadpozemský výkon. Asi tak podobný, jako když James McAvoy byl loni rozpolcený. Nikdy by mě totiž nenapadlo, že by mi jedna herečka dokázala vytvořit rozdílné emoce ke každé ze sedmi postav, které v tomto filmu hraje. Je prostě znát, že tohle sci-fi je totálně její. A jelikož je radost na ní koukat, je radost koukat i na celý film. (Malarkey) 4*

Wirkola to ukočíroval v mezích možností solidně, byť mít na place 7x Noomi, to zavání bolehlavem a ne že by občas to hraní do prázdna nebylo cítit. Škoda, že škrabalové Botkin a Williamson z plnotučné látky udělali takovou řídkou a nakyslou čalamádu, jejíž logické kopance musí režisér zachraňovat béčkovými výstřelky (zábavnými). Celkově to je taková bizarní směsice Equilibria, nového Total Recall s druhým nálevem z Minority Report a Potomků lidí, ke svojí škodě je to zhruba stejně inteligentní jako první jmenované. Takže logický cedník s průstřelem hlavy. Kdo neodhadne pointu hodinu dopředu, patří do cryo komory. Tohle měl napsat Andrew Niccol a čauve. Jako večerní sedativum OK. (Marigold) 3*

Úmorné dvě hodiny dystopického sci-fi pro dospělé, které působí ještě tupějším dojmem než obdobné kousky určené pro děti, které v posledních letech zaplavily sci-fi žánr jako rakovina a nedovolily studiím produkovat temné a krvavé sci-fi pro dospělé, když jim více něž dost sypaly romantické sci-fi pohádky pro děti s desetinou rozpočtu. To, co stačí pro čtrnáctiletou a čerstvě ovulující lolitu, to holt nestačí pro mě a pár useknutých prstů a prostřelených hlav na tom rozhodně nic nezmění. Od pohledu je to děsně low budget, CGI na úrovni průměrného televizním seriálu a charaktery postav ploché jak poprsí Rape.ace, které bohužel ukáže. Dojelo to na naprosto stejné neduhy jako obdobně nepovedená exhibice Hardyho v Degenách zločinu , zde o to víc umocněno tím, že měl vše na starost průměrný režisér, který zkrátka nedokázal ukočírovat hlavní postavu v dialozích se zeleným plátnem tak, aby vše působilo realisticky. Noomi tedy možná s vypětím všeho přehrávání vyprdne sedm různých charakterů do jednoho filmu, ale když se pak v postprodukci spojí do jednoho záběru, působí to spíše křečovitě, rozhodně ne přirozeně. Pokud film sráží mizerné triky, 7 hlavních postav, které na sebe reagují stylem, kdy úplně slyšíte režiséra jak řve: "odpověděla ti, otoč se doleva a reaguj", v lepším případě průměrné herecké výrony všech ostatních, dost debilní a nelogický scénář bez představivosti a sentiment, zbudou vám jen ty nahé kozy Noomi. Jestli je chcete mermomocí vidět, zajděte na ně do kina, jiný důvod k jeho návštěvě mít nebudete. 44 % (Zeck) 2*

VELKÁ RECENZE
Tak to s lidstvem zase jednou nedopadlo moc dobře. Rodí se víc lidí, než umírá, dochází potraviny i životní prostor. Prostě tu není místo. Situace je zoufalá a jako taková si žádá i zoufalé řešení. Abychom se na Zemi vůbec vešli, může si každá rodina dovolit jen jedno dítě. Všichni druhorození jsou pak zmrazeni a mají čekat, až přijde jejich čas a na planetě bude trochu dýchatelněji. Co se ale stane, když se narodí sedmerčata? Jejich dědeček Willem Dafoe se rozhodne jejich existenci před světem utajit, a tak se holky jménem Pondělí, Úterý, Středa, Čtvrtek, Pátek, Sobota a Neděle schovávají ve svém obřím bytě, každá vychází ven pouze ve svůj určený den a trénují, aby pro své okolí působily jako jeden člověk. Teď jim je okolo třiceti a zatím to šlape. Nebo spíš šlapalo, protože Pondělí beze stopy zmizela. Co se stalo? Kde je? A co když někdo zjistí, že má šest dalších sester? Zdá se, že něco se hodně ošklivě pokazilo. A bude hůř. Mnohem hůř…
Zápletka sci-fi thrilleru 7 životů je docela neokoukaná a zajímavá a přiznám se, že paradoxně to byl pro mě ten největší problém. Ale postupně. Noomi Rapace je v hlavní sedmiroli výtečná. Skvěle zvládá i na omezeném prostoru prodat rozdílné charaktery všech sedmi hrdinek a umí být přesvědčivá, ať už zrovna hraje introvertní, tichou a vystrašenou odbornicí na počítače, sebevědomou kariéristkou v kostýmku, nebo holkou, která by se nebála porvat se s Jasonem Stathamem. Vzájemné vztahy mezi sedmičkou dívek navíc nejsou úplně ideální a i přes pokrevní pouto a nutnost spolupracovat je mezi nimi cítit sourozenecká rivalita, napětí, nevraživost a často i skoro až nenávist a pohrdání. Rapace i režisér Tommy Wirkola pracují v rámci možností se všemi sedmi těmi postavami skvěle.
V čem vězí tedy potíž? Vlastně v ničem, Tommy Wirkola vypustil do světa dobrý, zábavný, vizuálně zajímavý a do značné míry i chytrý film. Ale já jsem u něj skoro hodinu řešil, že je strašná škoda, že se k němu nedostal někdo jako Darren Aronofsky, Alfonso Cuarón nebo Dennis Villeneuve. Těch možností, jak udělat ze 7 životů zásadní sci-fi, která by si mohla s trochou snahy tykat třeba i s Blade Runnerem nebo Potomky lidí, by se tu našla spousta. A nikdo je tu skoro nevyužívá. Wirkola občas nakousne nějaké zajímavé téma, které by si zasloužilo prozkoumat trošku víc, na to už se však vykašle. Byl bych ovšem dost nerad, kdybyste teď začali mít pocit, že natočil špatný film. Nenatočil. Jen trochu jiný.
Wirkola má na kontě povedenou akční fantasy Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic, horor se zombie nácky Mrtvý sníh a jeho geniálně brutální pokračování. Ve svém oboru „násilné, vtipné a zručně zrežírované koniny“ patří ke špičce. A popravdě chtít po něm to, co jsem naznačil výše, by bylo stejně naivní jako očekávat od Jamese Wana romantickou komedii. On tyhle filmy prostě nedělá. Nezajímají ho, možná to ani neumí, ovšem v tom, co dělá, je eso. Takže čím dřív si uvědomíte, kdo za 7 životy stojí a jaké filmy točí, tím dřív se můžete vyrovnat se zklamáním, že z potenciálně hodně zajímavé látky nevznikl nový milník sci-fi žánr, ale jen akční béčko. A užít si, že to akční béčko se zatraceně povedlo.
Ačkoliv by si 7 životů zasloužilo trošku kratší stopáž, Noomi Rapace a Tommy Wirkola jedou hned od zmizení Pondělí na plný plyn a jakmile dostanou důvod k tomu, aby se předvedli s nějakou honičkou, přestřelkou nebo rvačkou, je na co koukat. Rapace tomu dodává potřebnou energii, Wirkola překvapivě chytré nápady a mnohdy až comicsově přestřelenou (ale stále funkční) brutalitu a to vše se odehrává v působivě neosobních kulisách a překvapivě dojde i na funkční a emocionálně hodně silný závěr. Takže za mě dobrý.
7 životů je zábavná sci-fi podívaná, která se záměrně nepokouší řešit věci, jaké by pro jiné filmaře byly určitě hodně lákavé. Na jednu stranu to trošku zamrzí, na tu druhou je však nutné pochválit, že Wirkola se drží toho, co umí, co baví jeho a co nejspíš ocení i jeho fanoušci. Ani v nejmenším by mi nevadilo, kdyby tahle sci-fi měla kvalitativně trochu blíž k Potomkům lidí nebo podobným klasikám, ty dvě hodiny jsem se ovšem bavil natolik dobře, abych neměl problém s tím, co z ní nakonec vylezlo. Přijde mi to lepší než riskovat drama s velkými a hodnotnými myšlenkami a hlubokým poselstvím o lidskosti, které by by se snadno mohlo v rukách nevhodného filmaře proměnit v pouhý ambiciózní blábol.

O FILMU
Noomi Rapace představuje 7 sester, 7 životů, 7 různých postav
Pondělí je velice inteligentní, kultivovaná, bystrá, drsná, zdrženlivá a ambiciózně si jde za svým cílem. Musí se vypořádat s nejhorším dnem týdne - pondělím. Je také nejvíce podobná společné identitě žen, Karen Settmanové. „Na rozdíl od ostatních sester se Pondělí přísně drží pravidel a vždy dělá to, co se od ní očekává. Po mnoho let se pro sestry obětovala. Když pak někoho potká a zamiluje, něco se v ní vzbouří a začne pochybovat o všem, co se naučila, včetně pravidel, s nimiž vyrostla. Může působit studeně a sobecky, ale hluboko uvnitř má dobré srdce, které touží po lásce a naplnění vlastních snů,“ uvádí Noomi Rapaceová.
Úterý kouří trávu a je hodně pohodová. „Úterý má svobodnou duši. Je velmi citlivá a často kouří trávu na uklidnění. Také se hodně stará o sestry. Je to šťastná, jemná a citlivá duše, která vše vstřebává. A také je vtipná. Nosí dlouhé sukně a je ověšená šperky. Kdyby mohla žít venku, byla by určitě hipík,“ všímá si hlavní herečka.
Středa je sportovně založená, odvážná, neústupná, sebejistá, nebojí se vyvolávat konflikty a je to trénovaná zápasnice. „Středa je taková divoška. Zbožňuje cvičení a má ráda bojová umění. Pořád boxuje, trénuje nebo cvičí. Ostatní sestry jí říkají, že to ale nesmí tak přehánět, protože je moc svalnatá a všechny potřebují mít stejnou figuru, aby nedošlo k vyzrazení jejich identit. Středa je praktická a tvrdá - opravdová bojovnice, která se ničeho nebojí. Je takový pitbul,“ dodává Noomi Rapaceová.
Čtvrtek je rebelka mezi sestrami. Touží po svobodě, ale miluje své sestry, mezi nimiž zaujímá vůdčí pozici. „Má divokou krev a v životě, který žije, se cítí jako ve vězení. Když dospívala, neustále porušovala pravidla a byla úplným protikladem Pondělí. Chtěla dělat věci po svém, obtížně přijímala autoritu a pravidla, která nastavil dědeček Terrence. V průběhu příběhu se z Čtvrtek stává skutečná vůdčí osobnost mezi sestrami. Bere na sebe více zodpovědnosti než ostatní a stává se dospělou,“ podotýká Noomi Rapaceová.
Pátek je introvertním, tichým géniem, který se brilantně orientuje v technologiích, matematice a vědách. Je skutečným mozkem celé akce. „Pátek žije ve vlastním světě. Je opravdu nadaná, ale pravděpodobně trpí hyperaktivitou nebo Aspergerovým syndromem. Má svou vlastní hlavu a vcelku nerada komunikuje s ostatními lidmi. Nepodívá se vám do přímo do očí. Nemá moc ráda fyzický kontakt a vadí jí, když se jí lidé dotýkají. Nerada chodí mezi lidi do skutečného světa, a proto je pátek jejím nejhorším dnem.  Ostatní sestry umírají touhou chodit ven, ona vycházku nemá v oblibě. Je opravdovou odbornicí na počítače, je mozkem celé rodiny a také jejich záchytným bodem. Právě Pátek stojí za kariérními úspěchy Karen Settmanové, není ale příliš společenská a často skrývá své emoce,“ upozorňuje Noomi Rapaceová.
Sobota je extrovertní dívka se zálibou v různých večírcích, je vtipná, drzá a je na ní poznat, že v životě nemusela pracovat ani jediný den. „Sobota je sexy, vyzývavá blondýna. Stejně jako Barbie má ráda růžovou, ráda se napije něčeho ostřejšího. Má dobrou náturu a ráda si dělá legraci jak ze sebe, tak ze sester. Sobota má k věcem pozitivní přístup a v hloubi duše je to velká romantička. Když jí bylo sedmnáct, zamilovala se, ale dědeček na ní byl tehdy velmi přísný a řekl, že svou lásku musí obětovat sestrám, protože emoce dělají člověka zranitelným,“ vysvětluje Rapaceová.
Neděle je jemná, empatická a nábožensky založená bytost. „Neděle má mateřské sklony a stojí nohama pevně na zemi. Nikdy nemyslí na sebe, ale na druhé. Stará se o sestry a je jim velkou oporou. Když se dvě z nich mezi sebou pohádají, vždy se jejich neshody snaží přemostit,“ zmiňuje herečka.
Když jedna herečka hraje sedm rolí
Vytvořit a vystavět jakoukoliv filmovou postavu dá herci mnoho práce. Když se Noomi Rapaceová rozhodla pro nelehký úkol ztvárnit ve filmu „7 životů“ všech sedm sester Settmanových, přijala výzvu, která by jistě odradila nemnoho hereckých kolegů. Rapaceová ale k příležitosti naopak přistoupila s pověstnou energií a zaujetím. Jakmile se do projektu pohroužila, popsala ho jako „absolutně šílený, děsivý, náročný, ale velmi zábavný. Je to nejtěžší role, kterou jsem kdy hrála. A to počítám i Lisbeth Salanderovou. “
Po počátečním dvoutýdenním zkoušení v květnu roku 2015 herečka uvedla: „Už mám o dívkách jakousi představu. Z počátku jsem si říkala, že bude náročné vytvořit sedm postav s různými vlastnostmi. Mým hlavním cílem je za každých okolností působit opravdově a tak, aby postava skutečně vycházela ze mě. Po několika dnech jsem si uvědomila, že každá ze sester je vlastně odrazem mých vlastností. V ten moment jsem našla pevný bod a začala vše vstřebávat.“
Rapaceová cítila, jako by do osobností sester „mohla vklouznout a vyklouznout a umět se vcítit do každé z nich. Dobře jim rozumím. Uvědomila jsem si, že v různých obdobích svého života jsem vlastně byla každou z nich.  Když mi bylo 13 nebo 14, byla jsem podobným hipíkem jako Úterý, když jsem pak o něco vyrostla, stejně jako Středa se mi líbily bojové sporty a v něčem jsem se chovala jako kluk. Nějaký čas jsem byla i jako Čtvrtek, naštvaná punkerka, která pořád někoho nenávidí. Také jsem měla blonďaté/růžové období a tehdy jsem se nejvíce podobala Sobota. Vidím v sestrách různé kapitoly svého života“.
„Dokážu se proměnit v téměř všechno,” dodává ještě herečka. „Asi je to proto, jaký jsem měla život. Hodně jsem se stěhovala a jako dítě se naučíte chovat v různých situacích. Stane se z vás takový chameleon, protože se musíte neustále přizpůsobovat, musíte se naučit rozumět chování lidí. Prostě to přežít. Stávat se novými osobnostmi pro mě není nic nového. Dělám to vlastně celý život, jen jiným způsobem.”
Pro Rapaceovou byla o mnoho složitější technická stránka natáčení sedmi postav. „Když jsme pak natáčeli s dvojnicemi, musela jsem jim nejprve ukázat, jak budu v situaci reagovat a scénu jim předehrát. Bylo třeba je vést a ukazovat jim, jak se mají pohybovat, jak mají sedět a kdy mají vstát. Každou scénu bylo pro mě třeba si představit z ptačí perspektivy. Je tam vícero úhlů pohledu, z nichž musím scénu vnímat, a proto pro mě práce na tomto filmu nesla úplně jinou míru zodpovědnosti než na jiných natáčeních. Tommy i já jsme si ale neustále připomínali, že technická stránka nesmí zastínit vše ostatní. Vztahy mezi sestrami jsou pro film naprosto klíčové.”
Jak vzpomíná režisér Wirkola: „Jednou z nejnáročnějších scén byla velká bitka, jíž se zúčastnilo šest ze sedmi sester. Když se do jejich bytu vloupají vetřelci, mají vidinu snadné kořisti. Tak tomu ale vůbec není, neboť sestry jsou velmi silné a každá z nich má jiné přednosti a dovednosti. Bojují pánvemi, vařící vodou, ledničkou i žehličkou. Na konci natáčení byl všude hrozný nepořádek a hrozně krve, ale bylo to velmi zábavné. Jako kdybyste bojovali s klanem koček.”
„Tommy je opravdu neuvěřitelný. Měla jsem v průběhu natáčení pár dní, kdy jsem se cítila velmi křehká, a bylo pro mě náročné se dát dohromady. Párkrát se stalo, že jsem nemohla už ani přemýšlet a bolelo mě celé tělo ze všech těch bojových scén. Tommy mi v těchto chvílích vždycky byl obrovskou oporou,” doplňuje Rapace.
Vzhledem k náročnosti technické stránky natáčení, několika různým kamerám a sedmi různým hereččiným rolím bylo třeba, aby natáčení předcházela precizní příprava. „Často jsem kvůli zelenému klíčovacímu plátnu hrála s tenisovými míčky na holích, v uších měla sluchátko a předstírala nějakou činnost. Pak jsem si musela uvědomit, co dělají právě v tomto momentě ostatní moje postavy. Někdy jsem chtěla, aby mi mé dvojnice schované za scénou četly repliky, abych slyšela jejich hlasy a uvědomila si, co právě v ten moment sestry dělají. Pokaždé se toho v jednom sledu dělo mnoho najednou. V běžných situacích něco slyšíte a podle toho reagujete, a já se proto obávala, aby scény nepůsobily jako sedm různých monologů. I z tohoto důvodu jsem si v hlavě vytvořila ptačí perspektivu a dívala se na scénu svrchu,” vzpomíná herečka.

DABING
1. DABING (DVD)
V českém znění: Týna Průchová - Noomi Rapace (sestry Settmanovy), Valérie Zawadská - Glenn Close (Nicolette Caymanová), Tomáš Juřička - Willem Dafoe (Terrence Settman), Josef Pejchal - Marwan Kenzari (Adrian Knowles), Robin Pařík - Santiago Cabrera (zdravotník v reklamě), Klára Sochorová - Cassie Clare (Zaquia), Lucy Pearson (Vicky), Suzy Bastone (hlasatelka), Bohdan Tůma - Cameron Jack (Dutch), Joseph A. Hodges (odstřelovač), Pavel Vondra - Pal Sverre Hagen (Jerry), Svatopluk Schuller - Christian Rubeck (Joe), Natálie Mudrová - Clara Read (malé sestry Settmanovy), Klára Svobodová - Lara Decaro (dívka), Oldřich Hajlich - Tomiwa Edun (vrátný Eddie), Nadiv Molcho (porodník), Jakub Saic - Vinta Morgan (hlasatel), titulky, Veronika Veselá - Kirsty Averton (barmanka Mia), Marie Everett (matka), Judith Bogner (hlasatelka), Cecilie A. Mosli (likvidační zdravotnice) a další
Překlad: Martin Kratochvíl
Zvuk: Michal Páleníček, Matěj Večeřa
Produkce: Markéta Kratochvílová
Dialogy a režie: Veronika Veselá
Pro Bontonfilm vyrobila Tvůrčí skupina Markéty Kratochvílové, studio Budíkov 2018.

2. DABING (Prima)
V českém znění: Kateřina Lojdová - Noomi Rapace (sestry Settmanovy), Eliška Balzerová - Glenn Close (Nicolette Caymanová), Tomáš Juřička - Willem Dafoe (Terrence Settman), Ivo Hrbáč - Marwan Kenzari (Adrian Knowles), Marek Libert - Christian Rubeck (Joe), Ondřej Kavan - Pal Sverre Hagen (Jerry), Petra Hobzová - Cassie Clare (Zaquia), Václav Rašilov, Martina Šťastná, Pavel Dytrt, Dana Černá, Jakub Saic, Viktor Dvořák, Ladislav Cigánek, Martin Kubačák, Jan Battěk, Michal Gulyáš, Linda Křišťálová, Karolína Křišťálová a další
Překlad: Petr Miklica
Dialogy: Daniel Brátka
Zvuk: Michal Páleníček
Produkce: Pavla Draxlerová
Vedoucí výroby: Denisa Křížová
Vedoucí dramaturg: Daniel Košťál
Šéfproducent: Jaroslav Richtr
Režie: Petr Pospíchal
Ve studiu Barrandov dabing vyrobila FTV Prima, spol. s r. o. 2019.

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 30.11.2017 Bontonfilm
Premiéra USA: 18.8.2017 (internet)
Premiéra Francie: 30.8.2017 SND
Premiéra Belgie: 30.8.2017 Kinepolis Film Distribution
Premiéra Velká Británie: 18.8.2017 (internet)
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 14.5.2018
Premiéra v půjčovnách Blu-ray: 14.5.2018
Poprvé na DVD: 16.5.2018 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: 16.5.2018 Bontonfilm

Tržby v ČR - Kč 4 541 228
Tržby celkem - $ 28 000 000
Návštěvnost v ČR 35 407
Náklady (Rozpočet) - $ 20 000 000
 
Tvůrci a herci
Tommy Wirkola (Režie), Raffaella De Laurentiis (Produkce), Fabrice Gianfermi (Produkce), Philippe Rousselet (Produkce), Christian Wibe (Hudba), José David Montero (Kamera), Martin Stoltz (Střih), Gillian Hawser (Casting), Liliana Toma (Casting), Joseph A. Hodges (Scénografie), Oana Paunescu (Kostýmy), Karen Baker Landers (Zvuk), Mariana Andreescu (Masky), Max Botkin (Scénář), Kerry Williamson (Scénář), Noomi Rapace (Herec), Christian Rubeck (Herec), Willem Dafoe (Herec), Glenn Close (Herec), Pal Sverre Hagen (Herec), Vegar Hoel (Herec), Stig Frode Henriksen (Herec), Marwan Kenzari (Herec), Jeppe Beck Laursen (Herec), Alexandre Nguyen (Herec), Kirsty Averton (Herec), Lara Decaro (Herec), Cassie Clare (Herec), Clara Read (Herec), Robert Wagner (Herec), Tomiwa Edun (Herec)
 
2017/123/USA, Velká Británie, Francie, Belgie/Sci-Fi, Thriller,  Akční
 
Zajímavost k filmu
- Celosvětová premiéra proběhla 5. srpna 2017 na Locarnském FF ve Švýcarsku.
- Prastrýko Willema Dafoea mal v 30. rokoch, 20. storočia podobný osud, ako jeho postava Terrence Settman. Vtedy bol opatrovníkom slávnych pätorčiat Dionnových, ktoré sa ako prvé na svete dožili dospelého veku. S ohľadom na rodinnú históriu, sa Dafoe cítil s úlohou dedka previazaný.
- Pôvodný scenár Maxa Botkina bol vybraný z Blacklistu najlepších nevyprodukovaných hollywoodskych scenárov za rok 2010.
- Herečka Noomi Rapace vytvárala s umeleckým maskérom Giannettom De Rossim každej sestre špecifický vzhľad a s kostýmovou návrhárkou Oanou Panescu farbu šatníku a typ oblečenia. Dospelé sestry sa dajú rozlišovať aj podľa účesov.
- Režisér Tommy Wirkola už dlho obdivoval herecký talent Noomi Rapace, ktorá mu prišla pre stvárnenie siedmych sestier, ako ideálna kandidátka. Wirkola vtedy herečke zavolal a oznámil jej, že by ju rád navrhol producentom pre hlavnú úlohu. Scenárista Max Botkin tento Wirkolov ťah popísal slovami: "geniálny nápad z Tommyho strany”.
- V roku 2011 sa do réžie počítalo s Mortenom Tyldumom, ten sa nakoniec rozhodol pre Kód Enigmy (2014).
- V máji roku 2015 mala herečka Noomi Rapace najskôr dvojtýždenné skúšanie pre úlohu siedmych postáv s rôznymi vlastnosťami. Ako sa napokon ukázalo najväčšou výzvou celého filmu nakoniec bolo desať týždňov na pľaci podkrovného bytu, keď vymýšľali, ako Noomi zahrá týchto sedem rôznych postáv naraz.
- Nakrúcaniu predchádzala precízna príprava. Herečka Noomi Rapace často kvôli zelenému kľúčovému plátnu hrala s tenisovými loptičkami na paliciach, v ušiach mala sluchátko a predstierala nejakú činnosť. Taktiež niekedy vyžadovala, aby jej dublérky schované za scénou čítali repliky.
- Nakrúcať sa začalo na jeseň roku 2015 a to prevažne v Castel Studios na okraji Bukurešti. Filmový štáb točil aj v meste, dostal povolenie každú nedeľu medzi šiestou a desiatou hodinou ráno, keď uzavreli hlavnú triedu a nakrúcali veľké davové scény s päťsto komparzistami.
- Jednou z najväčších filmových lokácii v Rumunsku bolo prímorské mesto Constanza. Miestny starosta povolil štábu obsadiť historickú časť mesta. Dostali prístup k nakrúcaniu do jedného z najväčších prístavov v Európe.
- Scenárista Max Botkin prišiel s konceptom filmu už v roku 2001, vtedy boli ale ešte súrodenci vo filme muži. Keď sa následne do projektu zapojil režisér Tommy Wirkola, pripadalo mu, že urobiť zo súrodencov ženy by pridalo na dynamike.
- Natáčelo se v Rumunsku s rozpočtem pouhých 20 milionů amerických dolarů. Natáčelo se od 23. července do 14. listopadu 2015 a bylo při něm k dispozici sedm dublérek Noomi Rapace. Všechny dublérky byly z Evropy.
 
Odkazy