Bez kalhot XXL / Magic Mike XXL (2015/115/USA/Komedie) 51%

06.08.2018 15:35
JEDNOU VĚTOU
„Pot třech letech se členové skupiny Králové Tampy naposledy vstoupit do světel reflektorů."

OBSAH
Děj filmu „Bez kalhot XXL" navazuje na první film tři roky poté, kdy Mike ukončil svou vrcholnou kariéru striptéra a i zbývající členové striptérské skupiny Králové Tampy se chystají hodit ručník do ringu. Ale chtějí to udělat po svém: společně s legendární hlavní hvězdou Magickým Mikem chtějí vstoupit do světel reflektorů v posledním dechberoucím představení v Myrtle Beach a udělat tak tlustou čáru za minulostí. Mike a ostatní chlapi se vydávají na své závěrečné vystoupení, a když se cestou zastaví v Jacksonvillu a Savannah, aby obnovili staré známosti a navázali nová přátelství, sklízejí obdiv, naučí se pár nových pohybů a překvapujícím způsobem se zbaví své minulosti.(Warner Bros. CZ)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Steven Soderbergh je tak trochu značka a když na ní chce někdo parazitovat, cílový zákazník to vesměs odhalí. První kus kritici docela brali, diváci hojně otvírali peněženky, takže dvojka je logickým vyústěním. McConaughey udělal stejně jako režisér pápá, Tatum zůstal a po třech letech se mu zachtělo i pódia. Než na něj ale pořádně vyleze, musíme sledovat dost mdlý oblouk, který není ani zajímavý, natož aby v něm zaznívaly alespoň trochu slušné dialogy. Řeší se tu neatraktivní bolístky našeho striptýzového uskupení, někteří herci jsou trestuhodně nevyužití, vystoupení je pomálu a vlastně ani nevím, co si o nich myslet. Za život jsem viděl naživo asi tři nakrucující se striptérky, tohle je pochopitelně úplně jiná liga, založená na fyzicky fascinujících pasážích, jen tak trochu pro jiné pohlaví. Dietní tři hvězdy!! (Castor) 3*

Jedna jediná scéna měla vtip a to ta na tý benzínce. Tu jsem ocenil i já a docela jsem se zasmál. Zbytek je pro mě nepochopitelné filmařské monstrum, které ukazuje druh popkultury, která je u mě vysloveně mimo. A kdyby se někdo chtěl rozčilovat nad tím, proč jsem na film vůbec koukal, tak podotýkám, že jsem ho shlédnul náhodou a v podstatě omylem. Říkal jsem si, co by mohlo být na tomto filmu jiného od prvního dílu. Ve výsledku vlastně skoro nic. Jen na rozdíl od prvního dílu ten druhý působí, jak kdyby u scénáře někdo tahal kočku za ocas, aby vymyslel něco jiného, než to, co už jednou někdo vymyslel. (Mlarkey) 1*

To bylo zábavy. Vysloužilí striptéři vyrazili na své poslední vystoupení, občas někoho potkali a vůbec nic se přitom nestalo. V poklidu jsem při jejich cestě podřimoval, nic zajímavého mne nerušilo, ale pak to přišlo - velkolepé finále. Nic nudnějšího jsem už dlouho neviděl a tak jsem pořád doufal, že chlapci vytáhnou ze slipů své neoriginální kostýmy hasičů, policistů či pilotů a pořádně to rozjedou. Nestalo se tak a já tu hvězdu dávám jen a jenom za jejich konferenciérku Rome, která tomu nudnému chlapskému obnažování dodala alespoň trochu šťávy. (Jara.Cimrman.jr) 1*

VELKÁ RECENZE
Bez kalhot byl tak trochu blesk z čistého nebe. Jednak finanční, protože striptérský Tatum vydělal čtyřiadvacetinásobek rozpočtu (peníze mimochodem šly hlavně za Channingem a za režírujícím Stevenem Soderbergem) a jednak kvalitativní, protože se energické hudební scény povedlo vyvážit dobrými dialogy. Za tuhle křehkou rovnováhu byl viněn Soderbergh, který se ale na režisérskou sesli nevrátil. A jak jsme všichni dávno tušili, bez něj značka Magic Mike dostává slušně za uši.
Zatímco minule se pečovalo prakticky o každou scénu a dorazil i nosný dějový oblouk, Bez kalhot XXL se plouží těmi nejnudnějšími zkratkami. Proč se Channingův hrdina po třech letech vrací na pódium? Protože to tak prostě musí být. A kam zmizela stěžejní postava Matthewa McConaugheyho? Někam pryč. Tahle logika se přitom aplikuje úplně na všechno, takže vás lehce obměněná parta hrdinů lautr ničím nezaujme ani nepřekvapí.
Každý tu sice má svůj malý problém, aby nebyl jen další vypracovanou hrudí. Vždycky se ale jedná o tu nejtriviálnější věc, jejíž řešení spolehlivě číhá za nejbližším rohem. Pohlední striptéři se tudíž dvě třetiny stopáže potácí mezi bary a plážemi, kafrají o ničem a chystají se na největší show svých kariér, kterou přece nejde připravit za dva dny. Tedy pokud nemáte po ruce scenáristu, který disponuje kouzelnou hůlkou.
Reid Carolin si ji od minule naneštěstí pořídil a mává s ní jako zběsilý. Za celou dobu nicméně rozhýbe jen dvě postavy, Mikeovi tu totiž vděčně sekunduje Richie Joea Manganiela, jenž se předvede ve skvělé scéně na benzínce. Právě u tohohle highlightu je ale nejočividnější, jak Bez kalhot XXL mrhá potenciálem, když se svoje hrdiny vehementně snaží polidšťovat. Proč se s nimi raději nebavit, když to funguje o tolik lépe? Platícím divačkám stejně jde jen o to jedno...
Ano, alfou a omegou filmu jsou vlnící se svalovci, kteří to v poslední třetině rozejdou na plné obrátky. A jelikož to je ohromně nápadité, vtahující i zábavné, docela bolí, že se k finále musíte prokousat hodinou a půl bezpředmětných dialogů. Bez kalhot XXL vlastně vlévají krev do žil hlavně odvázané ženské postavy, ať už jde o návštěvy Jady Pinkett Smith, Andie MacDowell nebo Elizabeth Banks. Chlapci zpravidla jen čekají na to, až budou moct vytasit six packy a vyrazit na pódium, k čemuž kupodivu dochází hodně sporadicky.
V jádru jsme tedy dostali jedno velké čekání na to, až se rozjede slíbená show. Na stejném principu stojí třeba všechny díly Rockyho, tam ale Stallone často trefil ty správné osobní nebo společenské trable. Soderberghův nástupce Gregory Jacobs tenhle cit bohužel nemá. A může děkovat bohu za Channinga, který to na konci nakopne a nechá vás odejít z kina v příjemném kalebním opojení.
Bez finálního vystoupení by totiž Bez kalhot XXL nebyl ani průměr. A i s ním tu pořád máme jeden z těch zbytečnějších sequelů, z něhož si můžete za pár měsíců pustit jen benzínku a závěr a zkonstatovat, že bylo vynechání kina dobrým tahem. Že vám jednohubka na dámskou jízdu bohatě stačí? Nuž dobrá. Ale bez zaujatého debatování s ní budete dost bojovat!

O PRODUKCI
Chlapi, kteří uchvátili diváky celého světa ve strhujícím hitu „Bez kalhot“, jsou zase zpět. Tentokrát vyrážejí na cesty s ještě žhavějším vystoupením - s novým výpravným příběhem, novým pohledem na budoucnost a velkolepou sestavou těch nejžhavějších a nejvíce vzrušujících tanečních kreací, jaké se kdy objevily na stříbrném plátně.
Tři roky poté, co opustil kariéru striptéra, aby začal žít nový život, si Mike uvědomil, že vyměnil jednu ubíjející rutinu za jinou. Podnikání, které rozjel, se nevyvíjí tak zcela podle předpokladů, a holka, o které si myslel, že je ta pravá… nebyla. Ale je toho mnohem víc. Channing Tatum, který film „Bez kalhot XXL“ opět produkuje a zopakoval si v něm i hlavní roli, vysvětluje, „Není pochyb, že mu chybí smysl života. Postrádá jiskru, kterou měl v době, kdy tančil“.
Pro Mika to nikdy nebylo jen o penězích. Ani jenom o ženách, mejdanech či slávě. Byla to jeho vášeň. A kluci ze skupiny, od které odešel? Byli to ti nejlepší přátelé, jaké kdy měl.
Když Tatum mluví o novém filmu, říká: „První film byl spíše o jeho odmítání kariéry striptéra, protože se obával, že mu to brání poznat, co jiného by mohl v životě dělat. Ale teď, po uplynutí určitého časového období, kdy se věnoval něčemu jinému, vzpomíná na všechno, co na tom bylo dobré, bezva a zábavné, a především na chlapy, se kterými toto divoké dobrodružství prožil. Možná to nebylo dokonalé, stejně jako nebyli dokonalí ani oni, ale měl ty kluky rád a prožili spolu skvělé časy. Od okamžiku, kdy jsme se na konci prvního filmu s Mikem rozloučili, tvrdě pracoval, a na začátku druhého filmu se s ním opět setkáváme ve chvíli, kdy si uvědomuje, že potřebuje trochu toho kouzla starých dobrých časů. Potřebuje změnit svou dosavadní rutinu a vrátit se ke starému bláznivému životu“.
Je na čase vypadnout z vyjetých kolejí a trochu si užívat a dělat to, co mu jde nejlíp. Takže když ho cestou na shromáždění striptérů v Myrtle Beach, které je stejně skandální jak napovídá název celé akce, vyhledají bývalí členové skupiny Králové Tampy, Magic Mike nedokáže odolat. Je zpátky ve hře.
Režisér filmu „Bez kalhot XXL“ Gregory Jacobs odráží pocity diváků na celém světě, když říká: „Chtěl jsem vědět, jaké byly další osudy těch chlapíků. Strašně jsem si tyhle postavy oblíbil a možnost dál sledovat jejich příběh mě opravdu zaujala, stejně jako obnovení Mikova vztahu a přátelství s nimi poté, kdy si uvědomil, že jemu také chybí. Cítil jsem, že by bylo skvělé dát tuhle partu zase dohromady a natočit road movie“.
Ačkoliv je příběh filmu pouhou fikcí, některé prvky a atmosféra Mikova světa jsou inspirovány Tatumovými vlastními zážitky z mládí, kdy působil jako tanečník, a všechny se do jednoho vyprávění nevešly. „Jedna z původních věcí, které chtěl Channing ve filmu použít, byla jeho cesta na shromáždění striptérů v dobách jeho mládí.“, říká scénárista Reid Carolin, který společně s Nickem Wechslerem, Jacobsem a Tatumem opět produkoval pokračování prvního úspěšného filmu. „Chtěli jsme to použít už v prvním filmu, ale je to tak velká pasáž, že to je vlastně samostatný příběh“.
Stejně nadšení, jako byli hrdinové filmu, když se vydali na cesty se svou show, byli i jejich představitelé. „Ani na okamžik jsme se nenudili.“, říká Joe Manganiello, který si zopakoval roli Big Dicka Richieho (BDR) vedle Matta Bomera jako naprosto dokonalého Kena, Adama Rodrigueze jako latinskoamerické senzace Tita, Kevina Nashe jako divokého Tarzana a Gabriela Iglesiase jako jejich bezstarostného konferenciéra Tobiase. „Když jsme byli obsazeni do prvního filmu, nikoho z nás ani nenapadlo, že si budeme za tak krátkou dobu tak dobře rozumět. Určitě při obsazení zasáhla prozřetelnost. Prostě to funguje. Greg má velké srdce a podle mě je s velkým pochopením a citem napsán i scénář, je to v podstatě o bratrech, kteří ze sebe vydávají to nejlepší a skvěle si to užívají.“
Tatum a Carolin, dlouholetý produkční tandem, v jejichž hlavách některé scény dlouhá léta uzrávaly, dokonce ještě dlouho před nápadem natočit první film, by určitě byli zajedno. „Greg měl velmi jasnou představu, a přesto k nám byl od samého začátku velmi otevřený jako k tvůrčím partnerům.“, říká Tatum. „Strávili jsme spolu nespočet hodin přemýšlením o různých nápadech a jejich zakomponování do celku. Naprosto chápal, že příběh bude fungovat jen s těmi chlapy, námi vytvořenými postavami, ale na začátku to byla jen mlhavá představa o tom, jací jsou.“
Ve filmu „Bez kalhot XXL“ je vedle skupiny jako celku ve větší míře kladen důraz i na individualitu a talent jejích jednotlivých členů. Také herci dostali příležitost rozehrát svůj smysl pro komické načasování od halasného shledání v Tampě, odkud se s několika nevázanými a přínosnými zajížďkami po hrbolatých silnicích přes Savannah dostávají konečně na velkou událost.
Jacobs říká: „Je to Mikova velká cesta, ale také velká cesta všech ostatních členů skupiny. Věnovali jsme hodně času dolaďování a přesnému zařazení každé postavy do příběhu, protože pro nás pro všechny bylo důležité, aby každá postava byla osobitá a aby každý dostal příležitost vyniknout a zazářit.“
„Všichni si vzali ta písmena XXL k srdci“, říká Bomer, pro kterého je tento film také zpěváckým debutem na stříbrném plátně. „Dali jsme do svých výkonů všechno, protože tenhle film je především o jedné poslední společné vrcholné jízdě. Chtějí do toho jít s takovou vervou, aby si bez ohledu na to, co se bude dít potom, mohli říct: ‚Tak tuhle kapitolu jsme uzavřeli fakt ve velkém stylu.'“
Filmoví tvůrci přidali grády zařazením nových postav, které vytvářejí nové zápletky příběhu a dávají mu nový směr. Mikovi padne do oka Amber Heard v roli těžko polapitelné fotografky Zoe; Andie MacDowell jako bezprostřední jižanská kráska Nancy, která v sobě má něco, co BDR už přestal doufat, že by u nějaké ženy ještě kdy našel; Elizabeth Banks hraje Paris, kterou musí přesvědčit, aby je dostala na program shromáždění; a Jada Pinkett Smith ztvárnila Rome, ženu z Mikovy minulosti.
Nyní je Rome uměleckou manažerkou zcela výjimečného exotického zábavního paláce, což jim nabídne netušené možnosti, které doplní spoustou neotřelých nápadů a čerstvým elánem pro další vystoupení. V tomto duchu se vyjadřuje i Pinkett Smith, která nikdy předtím v žádném striptýzovém klubu nebyla: „Když jsem viděla, jak vzrušující bylo trávit čas v takovém prostředí s dalšími ženami a vidět, jakou radost měly z obdivu krásných mužských těl, a uvědomila jsem si základní podstatu každého z nás, byl to pro mě poučný zážitek.“
„Romein klub se ani trochu nepodobá ničemu, co doposud znaly, a když z něj odcházejí, uvědomují si, že každý z nich má cosi jedinečného, co může nabídnout.“, dodává Adam Rodriguez.
Do Romeiny stáje talentů patří Donald Glover jako romantický a šaramantní pěvecký talent Andre; Bývalý šampión superpoháru NFL Michael Strahan jako Augustus, který své výstupy okořeňuje syrovými atletickými prvky; a taneční fenomén Stephen ‚tWitch' Boss jako Malik, který udivuje svou virtuozitou v sólovém čísle před společným parádním vystoupením s Mikem, které povyšuje chlapský striptýz na zcela novou úroveň. „Teď jsme o tři roky dál, takže se nelze vracet zpět.“, upozorňuje tWitch. „Nelze přešlapovat na místě. Je nutné posunout se dál a udělat to lépe a každý chlap v tomto filmu se k tomu zavázal a šel do toho.“
„I když se jedná o pokračování, je film ‚Bez kalhot XXL' zcela samostatné road movie s tanečním zaměřením a jsem přesvědčen, že bude diváky překvapovat a bavit od začátku do konce“, říká producent Wechsler.
S vědomím, že každé další vystoupení bude muset gradovat a přitom zachovat to, co diváci tak milovali na filmu „Bez kalhot“, filmoví tvůrci opět přizvali ke spolupráci choreografku prvního filmu Alison Faulk. Mezi dalšími, kdo se zúčastnili práce na obou filmech, jsou i vedoucí výpravy Howard Cummings a návrhář kostýmů Christopher Peterson, kteří dále rozvinuli a vylepšili místa konání striptérských představení a paletu kostýmů tak, aby odpovídaly tříletému odstupu a připomenuly, kdo jsou a odkud pocházejí hlavní hrdinové filmu.
Steven Soderbergh, režisér prvního filmu a výkonný producent filmu „Bez kalhot XXL“, se opět zhostil dvou tvůrčích rolí jako kameraman a vedoucí střihu.
Jacobs, který se celkově přiklonil k naturalistickému a praktickému přístupu, říká: „Protože v prvním filmu byla nastavena určitá paleta, nechtěl jsem se od ní příliš odklánět, přestože jsem chtěl, aby tento film vyzněl trochu jinak a vizuálně ho pozměnit. Proto je kamera více v pohybu a zejména na shromáždění je film stylově bohatší.“
Kamarádství při natáčení bylo takové, že herci, kteří již své scény natočili, často zůstávali na place dlouho do noci a sledovali a povzbuzovali ostatní herce při jejich vystoupení. Wechsler říká: „Bylo to jako vrátit se do letního tábora a opět se setkat se starými kamarády; všichni chtěli být u toho.“
„Všichni u toho chtěli být, a jakmile se ocitli na palubě, jejich vzájemné vztahy byly zárukou, že budou tvrdě pracovat a odvedou nejlepší taneční výkony, jakých jsou schopni. Plné nasazení a zábava, kterou diváci vidí na plátně, jsou autentické. Navzájem soupeří a povzbuzují se.“
Jacobs, kterému se podařilo ve filmu zachytit všechnu tu přirozenou energii, spřízněnost a vzrušení, souhlasně dodává: „Při natáčení vládla atmosféra jako v jakési pojízdné šatně.“
Vlastní natáčení v nabitém 30denním harmonogramu začalo v Savannah v Georgii a natáčelo se v exteriérech v Savannah a jeho okolí, na ostrově Tybee v Georgii a v Myrtle Beach v Jižní Karolíně. Příprava však začala o několik měsíců dříve, když představitelé hlavních rolí začali trénovat výdrž, sílu, souhru a taneční pohyby a věnovali se dalšímu posilování již tak dokonalých těl, aby byla pevnější než kdy dříve.
Vedle originality tanečních kreací se kladl velký důraz také na to, aby byly svůdné a závratně působivé a zároveň aby tvořily nedílnou součást příběhu a dokreslovaly jednotlivé postavy. Jacobs potvrzuje: „Chtěli jsme tematicky propojit tance s jednotlivými tanečníky tak, aby odrážely vývoj jejich postav s velkolepým vyvrcholením na konci; nešlo jen o natočení efektních momentů bez jakýchkoliv souvislostí.“
Alison Faulk a pomocná choreografka Teresa Espinosa zahrnuly připomínky režiséra Tatuma, scénáristy Carolina, herců a hudební poradkyně Season Kent a přizpůsobili každou sekvenci a každý takt přímo na míru rolím a schopnostem herců. „Upřímně řečeno, Channing má ty nejneuvěřitelnější nápady; je velmi instinktivní a spousta nápadů pochází právě od něj.“, říká Alison Faulk. Vzápětí uvádí několik příkladů: „Adam to hraje na chlapáctví a je výborný atlet, takže musel zvládnout pohyby hip-hopu a kip-upu - to je zvedání celého těla od podlahy, které vyžaduje silné břišní svaly. Kevin se rád předvádí, tak jsme mu dopřáli, aby se pochlubil - i svýma nohama. Má krásně vykreslené svaly po celé délce stehen a tak ho návrhář kostýmů Chris oblékl do peleríny a opravdu krátkých šortek.“
Pokyny ve scénáři pro Alison Faulk byly často velmi konkrétní. Ale ne vždy, jak sama se smíchem líčí: „Někdy Reid popsal to, co má tanec zahrnovat, například v popisu Joeovy scény stálo: ‚Potom se poleje vodou a strhne ze sebe košili.' Ale v popisu Channingova velkého čísla stálo asi toto: ‚A potom se odehraje ta nejšílenější scéna v historii filmu.'“
Carolin odpovídá: „Všichni dohromady jsme si prošli obecné pokyny a později, když jsme byli v tanečním studiu, 90 procent toho, co jsme tam viděli, bylo přesně ta fantazie, v jakou jsme doufali. Zbývajících 10 procent nám ukázalo možnosti, jak na to jít jinak, a já jsem scénu přepracoval. Byl to proces založený na spolupráci, protože tyhle taneční scény jsou velmi důležitou součástí příběhu.“
Tatum se svými odbornými znalostmi úzce spolupracoval s Alison Faulk a Jacobsem na vytvoření těch nejpůsobivějších tanečních kreací nejen pro svou postavu, ale pro všechny role - a nebýt jeho dlouholeté spolupráce s choreografkou Alison Faulk, byla by tato práce mnohem těžkopádnější. „Trávili jsme dlouhé hodiny na sále a snažili jsme se vymyslet ty pravé taneční pohyby.“, říká Tatum. „Zněly tam pokyny jako: ‚Nedávej ten rozkrok sem; natlač ho víc tam.' Bylo to absurdní.“
Po celou dobu bylo evidentní jejich odhodlané nasazení, počínaje prvními takty Tatumova zahajovacího čísla, vířivého freestylového sóla, které Mike tančí v garáži, kde vyrábí nábytek, na Ginuwineho písničku „Pony“, kterou zrovna hrají v rádiu. V dobách, kdy byl Magic Mike, to byla jeho úvodní skladba, a když ji opět uslyšel, jeho tělo neodolalo a začalo se samo pohybovat. Zdá se, že tančí pro pouhé potěšení, a když se ladně pohybuje mezi ponky a roztáčí stoličky v dílně, nechá se vést hudbou a používá při tanci rafinovaně vrtačky a brusky - a snad právě v tu chvíli si uvědomí, že tanec je jeho součástí.
Ne že by o tom bylo možné pochybovat. „Channingův výkon je neuvěřitelný.“, říká Jacobs. „Když začne tančit, nelze z něj spustit oči. A je to tam, hned v tom prvním tanci, když opět zaslechne svou píseň a ozve se v něm tak silné volání, aby se vydal na cestu, že mu nemůže odolat.“
Chlapi potom oficiálně celou věc rozjedou návštěvou travesti show ve fiktivním klubu Mad Mary v Jacksonvillu, kde ve filmu vystupuje i skutečný travesti umělec Vicky Vox jako Miss Tori Snatch. Je to bouřlivý večírek, na kterém je na jevišti nadšeně vítán každý, kdo k tomu má odvahu - včetně Tobiase s botami na vysokém klínu, skládanými rukávy a diadémem tak obtěžkaným ovocem, že by se za něj nestyděla ani Carmen Miranda. „Dohoda je taková, že vítěz dostane trochu peněz, což Tobiase notně inspiruje.“, popisuje scénu komik Gabriel Iglesias. „Po prvním filmu jsem jim řekl: ‚Hele, ať už chcete cokoliv, abych to v tomhle filmu udělal, stačí říct… pokud teda u toho budu moct mít na sobě alespoň fíkový list či něco takového.' Některé věci musíme uchovat v tajnosti.“
Vedoucí výpravy Howard Cummings využil existující striptýzový klub, jehož majitel nechtěl zavírat v době nejvyšší návštěvnosti. A tak ho během dne na zkoušky a natáčení proměnili v klub Mad Mary a na noc ho přenechali místním.
Když se oslavy přenesou na pláž osvětlenou hlavně reflektory aut, dojde k prvnímu z několika náhodných Mikových setkání se Zoe v podání Amber Heard. Zoe, fascinující mladá žena s citem pro nearanžované fotografování, vzbudí Mikův zájem a rád by se o ní dozvěděl více, ale ona se prozatím na něj jen usměje a od té chvíle mu nejde z hlavy. „Na jejich vzájemném vztahu se mi libí, že se nevyvíjí podle tradičního schématu ‚kluk potká holku, kluk se honí za holkou'“, komentuje Heard jejich seznamování ve stylu nech-je-hádat. „O tom to není. Působí dojmem, že si mají co sdělit, a i když se vzájemně přitahují, při prvním setkání to není možné.“
Oné noci rovněž vznikne nevyřčené napětí mezi Mikem a jinak pohodovým Kenem, které se vyhrotí až do té míry, že to Kevin Nash ve filmu ironicky komentuje: „No jo, to jsou ti krasavci.“ - jedna z mnoha improvizací, které k radosti svých kamarádů herec pohotově doplnil. „Nemohl jsem vedle něj vůbec stát, protože pořád chrlil takové podobné hlášky a já se pak musel smát.“, přiznává Bomer. „Dostávala nás právě ta kombinace Tarzana, jeho obrovitost a Kevinova kamenná tvář, když pronášel své glosy.“
Herci připisují režiséru Jacobsovi zásluhu za vytvoření atmosféry, ve které se mohli popichovat a dále rozvíjet postavy z prvního filmu, se kterými se blíže seznamujeme ve druhém filmu. „Když se ohlédnete zpět, uvidíte, jak se celá skupina vyvíjí.“, říká Nash. „A když máme dostatečný manévrovací prostor, je to jako bychom se vrátili do tábora a všichni se chtěli co nejdéle bavit se svými kamarády.“
Ale ať se změnili sebevíc, Mike poukazuje na to, že se tyto změny neodrazily v jejich vystoupení, které, jakkoliv je dobré, má stejnou choreografii, kterou pro ně před lety připravil jejích bývalý manažer. Proč nevytvořit něco nového? Pokud má být jejich představení propadák, proč nepodstoupit riziko a nevyhnat adrenalin do závratných výšin a neudělat to podle sebe?
A právě Big Dick Richie se toho úkolu zhostí jako první, jeho tanec nejspíš poznamená, jak diváci budou už navždy vnímat minimarkety u čerpacích stanic, nemluvě o chipsech a balené vodě.
Alison Faulk se rozhodla vsadit na četné silné stránky Joea Manganiella a využít netradičního prostředí a rekvizit pro dosažení bezprostředního smyslného vjemu. „Joe do toho jde naplno.“, poznamenává. „Bez ohledu na to, co dělá, plně se do toho opře a rychle se pohybuje. Je nabitý energií a silou, je velmi precizní a dokáže svým tělem modelovat překrásné tvary, má vynikající skluzy a otočky. Na zkouškách k nám přišel a řekl, že nacvičoval delfíní skoky a chce to použít ve svém vystoupení.“
Manganiello do své hravé scény zakomponoval i notnou dávku humoru. Jacobsovo pojetí scény, ve které BDRovi kamarádi stojí před minimarketem a přes výlohu dychtivě sledují jeho one-man show pro pravděpodobně toho nejšťastnějšího prodavače na světě, přineslo režisérovi uznání nad všechna očekávání. „Věděl jsem, že chci, aby ho kluci povzbuzovali zvenku, ale neuvědomil jsem si, jak důležité bude krotit jejich reakce ve chvíli, kdy to BDR rozjel, a jak živě a opravdově to bude v tu chvíli působit, protože oni si tu podívanou fakt víc než užívali.“, říká Jacobs.

DABING
V českém znění: Michal Holán - Channing Tatum (Mike), Filip Jančík - Matt Bomer (Ken), Martin Sobotka - Joe Manganiello (Bick Dick Richie), Jiří Schwarz - Kevin Nash (Tarzan), Radek Hoppe - Adam Rodriguez (Tito), Martin Kubačák - Gabriel Iglesias (Tobias), Radana Herrmannová - Andie MacDowell (Nancy), Anna Theimerová - Amber Heard (Zoe), Adéla Kubačáková - Jada Pinkett Smith (Rome), Irena Hrubá - Elizabeth Banks (Paris), Jan Maxián - Donald Glover (Andre), Ivo Hrbáč - Michael Strahan (pan Augustus), Šárka Vondrová - Kimberley Drummond (Caroline), Miroslava Součková - Ann Hamilton (Diane), Jitka Jirsová - Carrie Anne Hunt (Megan Davidsonová)
Překlad: Šárka Bartesová
Dialogy: Klára Sochorová
Zvuk: Michal Vašica
Produkce: Miroslav Vitvar
Vedoucí výrobního štábu: Zdeněk Mahdal
Režie: Luděk Koutný
České znění ve studiu Pro-Time vyrobila Tvůrčí skupina Josefa Petráska v roce 2015

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 16.7.2015 Freeman Ent.
Premiéra USA: 1.7.2015 Warner Bros. US
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 18.11.2015 Magic Box
Poprvé na Blu-ray: 18.11.2015 Magic Box

Tržby v ČR - Kč 8 766 211
Tržby celkem - $ 122 500 000
Návštěvnost v ČR 65 455
Náklady (Rozpočet) - $ 14 800 000

FILMY V SÉRII
Do naha! gastonrolinc.webnode.cz/news/a51/
Komedie, Velká Británie, 1997
Režie: Peter Cattaneo, Hrají: Robert Carlyle, Mark Addy

Bez kalhot gastonrolinc.webnode.cz/news/a0235/
Drama / Komedie, USA, 2012
Režie: Steven Soderbergh, Hrají: Alex Pettyfer, Channing Tatum

Bez kalhot XXL gastonrolinc.webnode.cz/news/a0236/
Drama / Hudební, USA, 2015
Režie: Gregory Jacobs, Hrají: Channing Tatum, Amber Heard
 
Tvůrci a herci
Gregory Jacobs (Režie), Reid Carolin (Produkce), Gregory Jacobs (Produkce), Nick Wechsler (Produkce), Channing Tatum (Produkce), Season Kent (Hudba), Steven Soderbergh (Kamera), Steven Soderbergh (Střih), Carmen Cuba (Casting), Howard Cummings (Scénografie), Christopher Peterson (Kostýmy), Larry Blake (Zvuk), Dennis Towns (Zvuk), Felicia Linsky (Masky), Reid Carolin (Scénář), Channing Tatum (Herec), Amber Heard (Herec), Jada Pinkett Smith (Herec), Matt Bomer (Herec), Joe Manganiello (Herec), Andie MacDowell (Herec), Gabriel Iglesias (Herec), Elizabeth Banks (Herec), Kevin Nash (Herec), Adam Rodriguez (Herec), Donald Glover (Herec), Christian Boeving (Herec), Billy Reilich (Herec), Stephen Boss (Herec), Michael Strahan (Herec), David Silverman (Herec), Jane McNeill (Herec)
 
2015/115/USA/Komedie
 
Zajímavost k filmu
- Do kín bola snímka distribuovaná pod krycím názvom Glitter Man.
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v amerických štátoch Georgia a Južná Karolína.
- Margot Robbie odmítla roli Zoe (Amber Heard) kvůli tomu, že se chtěla soustředit na projekt Focus (2015).
- Je to poprvé, kdy Steven Soderberg usedá pouze za kameru, nikoli do režisérského křesla.
 
Odkazy