Red 2 / Red 2 (2013/116/USA, Francie, Kanada/Akční, Komedie, Krimi, Thriller) 68%

22.07.2018 10:31
JEDNOU VĚTOU
„Ti nejlepší nikdy nespí."

OBSAH
Nabitá akční komedie RED 2 je pokračováním celosvětově úspěšného filmu o bývalém agentovi CIA, který stále leží někomu v žaludku. Frank Moses dává znovu dohromady svůj svérázný tým elitních tajných agentů. Jejich prvním úkolem je přežít a hned tím druhým je vypátrat ztracenou smrtící zbraň příští generace, která může změnit rozložení sil ve světě. Budou muset odolat hordám nemilosrdných zabijáků, teroristů a mocichtivých vládních úředníků, toužících vyzkoušet si technologicky vyspělou superzbraň. Mise zavede Franka a ostatní RED do Londýna, Paříže a Moskvy. Jejich nepřátelé mají palební i početní převahu, navíc mají Frank a ostatní problémy i tak trochu sami se sebou. Chtějí-li agenti zachránit svět a zůstat přitom na živu, nezbývá jim nic jiného, než se spolehnout na svou vynalézavost a důvtip, na dovednosti ze staré školy. A na trochu toho dynamitu.(oficiální text distributora)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Tenhle rok měl Brucík u mě jedno velký mínus za naprosto pokurvenou pátou Die Hard, a tak jsem si říkal, že přece není možný aby mě zklamal zase. Jenže, když si to zpětně přehrávám, tak i když mám Brucíka rád jako pivo, hlavní star tohoto filmu je John Malkovich. On měl absolutně dokonalý dialogy a ten jeho pohled, alá zmatanej medvídek pů mě fakt těžce formoval. Red 2 se bere vážněji než jeho starší prvorozený bráška a možná v tom trošku ztrácí body. V čem je fakt silnej jak prase jsou herecký výkony, to je opravdu jízda hodná králů, ať už Anthony nebo Helen či Catherine, všichni dali do filmu to samý co John a Bruce, tedy svůj herecký talent, nadhled a absolutní radost z učinkování v téhle akční blbince a právě díky tomu dokáže i druhej Red bavit a bavit. Umím si sice představit, že by film mohl být kratší, na druhou stranu kdo by se chtěl z takhle zábavnejma pardálama loučit ? Navíc Helen a Catherine jsou pořád luxusní baby a holkám to tady sluší a je jedno zda maj na sobě maskáče nebo ruskou uniformu. Jo, jo, už je to tak, Enšpígl si zase jednou pochutnal na kvalitním filmečku. (Enšpígl) 4*

Licence to Senile, aneb Rota elitních duchen opět v akci. Ač je tu skoro stejně mrtvých jak stařeckých skvrn, Parisot udržuje kvapíkové tempo a jehelníček Malkovich tu a tam utrousí nějaký joke, zůstává pocit, že kdyby si důchodci Mirren a Hopkins sedli někde v parku na lavičku, krmili holubi a jen tak bezděčně vykládali o životě, bylo by to určitě smysluplnější a možná i atraktivnější. V tak herecky předimenzovaném filmu je to neomluvitelné selhání, ale co se vzrušuju, když se všichni evidentně angažovali jen proto, aby bylo na další kartóny Red Applsek.. (Gilmour93) 2*

Obstarožní parta kabrnáků do starého železa nepatří. Nejsou to sice sígři ve výslužbě, ale už jde po nich Tajná služba, nejlepší žlutý nájemný zabiják na světě a zradí je i bývalá krásná ruská špionka, která nyní hájí svůj generálský post. A to všechno kvůli dávnému tajnému vládnímu projektu "Nightshade", jehož cílem bylo vyvinutí mocné nukleární zbraně, která má velkou šanci padnout do nesprávných rukou, a navíc je naše partička považována mylně za nukleární teroristy. Je třeba se z toho vystřílet a vymlátit ven. Willis a spol. jsou ve druhém dílu nadupanější, nahláškovanější a akčnější oproti při zdi držící se jedničce. Sympatické invenční pojetí, napětí v akčních scénách, které mají švih a spád, solidní porcička zvratů a výborné balancování postav, kdy přesně nevíte, kdo je dobrý a kdo zlý. Děj se rychle posouvá vpřed, aby zase v další scéně něčím překvapil, anebo diváka hodil do víru třeskuté akce. Změna režiséra, kdy slabého Schwentkeho střídá nápaditý Parisot, filmu jen prospěla. Najdou se i některá slabší místa, jako třeba fakt, že postavy v řadě velkých měst na sebe vždy neomylně narazí a postav ve filmu není zrovna málo, čímž se v nich občas ztrácí přehlednost a znesnadnuje to orientaci v nich anebo chování Mary-Louise Parker, které je k jejímu věku neadekvátní. To jsou však jen takové nepodstatné výtky, které se s klidem dají přehlédnout. Herecké obsazení je excelentní. Každou chvíli děj táhl někdo jiný. Jednou Willis, podruhé zase Malkovich a jeho (komická) mimika, Catherine-Zeta Jones připomínající Olgu Kurylenko anebo Hopkins jako nevyzpytatelný vědec. Na tenhle film se vyplatí jít do kina, protože žánrovou konkurenci v současné nabídce nemá. Agenti ve výslužbě to na vás rozbalí ve velkém stylu. Mé hodnocení: 90% (kingik) 5*

VELKÁ RECENZE
Red 2 měl odjakživa auru filmu, který je tak trošku navíc. Jednička nebyla úplně zlá, ale rozhodně nešlo o něco, u čeho fanoušci okamžitě volali po sequelu. Výdělky však celkem překvapily a Bruce Willis v poslední době ochotně hraje naprosto v čemkoliv, takže tu jednoduše tu dvojku máme a hotovo.
Část týmu je zpátky, jména nováčků vypadají na plakátech poměrně lákavě a fakt, že zmizel i režisér Robert Schwentke, taky celkem potěšil. Ještě před měsícem jsme o něm v MZ Live mluvili jako o králi rutinéru. Po R.I.P.D. osobně doufám, že už se ke kameře nikdy nepřiblíží, ani kdyby měl točit, jak jeho syn vyhrává Nobelovu cenu míru. Jeho náhradník Dean Parisot, tvůrce skvělého Galaxy Questu, se jevil jako dostatečně atraktivní náhrada. Bohužel ani pod jeho vedením nevyrostlo z druhého Red něco, co bez čeho by člověk nemohl žít.
Originálních nebo zapamatování hodných momentů tu najdete dohromady nula. Pokud bych musel Red 2 charakterizovat jedním slovem, nebo jedním zvukem, bylo by to „hm“. Všechno je tam OK, nic není vyloženě špatně, herci se baví, rychle to utíká, každých pár minut se objeví vtípek a u závěrečných titulků nejspíš budete mít pocit, že to vlastně bylo celkem fajn. Bohužel druhý den se ráno probudíte s pocitem, že vám mimozemšťani ukradli dvě hodiny života, protože fakt netušíte, co že jste to večer dělali.
Co se akčních scén týče, Parisot nemá dost nápadů na to, aby zaujal. Maximálně se zmůže na zpomalovačky, jež jsme všechny viděli v traileru a už tam bylo jasné, že v tomhle směru Red 2 rozhodně revolucí nebude. Jsou tu honičky v autech, při nichž létají teréňáky vzduchem. Kontaktní bitky, ve kterých Byung-hun lee zmlátí protivníky kusem ledničky i hodně střílení, ale nakonec je to celé jen rutina a přinejlepším solidní řemeslo, což u akčního filmu není úplně dobře. Zaujme snad jen úvodní improvizované likvidování komanda v archivu, kde dojde i na nějaké ty chytré režijní nápady.
Komediální složka funguje o něco lépe. John Malkovich už minule ukázal, že mu maniakální Marvin hodně sedí a suchý humor Helen Mirren taky dokáže člověku vyvolat úsměv na rtech. Potíž je v tom, že i když má Red 2 vyloženě luxusní obsazení a snaží se tvářit světově díky časté změně lokací (Francie, Rusko, Anglie …), pořád působí jako sitcom. A i v tomhle směru má ke špičce daleko. Nikdo se tu moc nesnaží. Malkovich má dělat blbiny, Mirren se tvářit drsně a do toho pronášet cynické hlášky, Willis je znuděný a sarkastický, Mary-Louise Parker se chová jak dvanáctka na koncertě Justina Biebera a Anthony Hopkins se evidentně baví, ale jinak moc nezaujme.
A to se dá vlastně říct o celém Red 2. Lidi před kamerou to evidentně docela baví a vyblbli se, ale fakt je ten, že film vypadá poměrně hnusně a levně (to ovšem platilo už pro jedničku, takže je to asi stylizace), řemeslně jde o průměr a originálních nebo zapamatování hodných momentů tu najdete dohromady nula. Rychle to uteče, nenudí to a je to lepší než Smrtonosná past 5. Víc pozitiv ale nečekejte. Red 2 neurazí, ovšem trojku už asi vážně nepotřebujeme.

O NATÁČENÍ
Tvůrci si byli vědomi toho, že aby udrželi komediální tón příběhu, musejí se v první řadě zaměřit na akci a dobrodružství. Teprve v kontextu akčních scén se totiž „obavy postav, které jinak působí směšně, stanou uvěřitelnými,“ říká režisér Parisot. „Red 2 má strukturu akčního filmu, ale postavy jsou komediální, protože uprostřed extrémního násilí řeší absurdní problémy.“
Film je plný exotických lokací, fascinujících automobilových honiček ulicemi Paříže a akčních scén, ve své podstatě je to však film o mezilidských vztazích, o tom, jak těžký má tajný agent úděl, a o tom, jak se Frank snaží udělat správnou věc a ochránit svou křehkou porcelánovou panenku, zatímco ona touží po pravém opaku a v Marvinovi nachází spojence.
„Frank neví, co si počít s obyčejným vztahem, a Marvin nešetří radami. Přitom je vysoce pravděpodobné, že o tom sám nic neví,“ říká Willis.
„Platí tu staré rčení, které praví, že i rozbité hodiny ukazují správný čas dvakrát denně. Marvin je s největší pravděpodobností v otázce vztahů neschopný a veškeré znalosti nejspíš vyčetl v příručce. Neumím si představit Marvina v nějakém vztahu,“ poznamenává Malkovich.
Mnohem sofistikovanější a zasvěcenější úhel pohledu poskytuje v tomto směru Frankovi Victoria. Směšovat práci s milostnými vztahy je její parketa. „Myslím, že Victoria do jisté míry řídí Frankův citový život,“ říká Helen Mirrenová, která se znovu objevuje v roli Victorie. Marvin možná Frankovi radí, ale Frank dá na Victorii. „Je až zvráceně vyrovnaná. Ví, že může kdykoliv zemřít, a jde si za svým,“ říká Parisot.
„Na všech postavách je úžasné, že přestože vedou velmi neobyčejný život, řeší úplně obyčejné problémy a mají stejné nedostatky jako my všichni,“ říká Mirrenová.
Sarah je citově vyrovnanější, avšak o to horší jsou její špiónské schopnosti. „Není dobrá lhářka, je poněkud neobratná a nemá v rukávu moc es,“ říká Parkerová. A když se setká s Frankovou bývalou láskou a vidí její vytříbenou sofistikovanost a čirou smyslnost… Ale nikdo ji k tomu nenutil. „Chce být jen součástí týmu a na určitou dobu je odhodlání to jediné, co má.“
„Od začátku bylo naším cílem poskytnout divákovi ještě silnější zážitek, než jaký si odnesl z prvního filmu,“ říká producent Lorenzi di Bonaventura. „Já i Bruce jsme si byli vědomi toho, že v případě druhých pokračování hrozí nebezpečí, že budou působit přihlouple. I proto je Frank Moses stále tvrďák, který vytáhne zbraň dřív, než položí otázku. Bruce dělal všechno proto, aby výsledek byl co nejlepší.“
Z předchozího filmu se zachovaly staromódně laděné dialogy mezi Frankem a Sarah. „Shodli jsme se s Brucem na tom, že naše dialogy by se měly odehrávat ve stylu ztřeštěné komedie třicátých let,“ říká Parkerová.
Souhra mezi herci poskytla Parisotovi více prostoru ve střižně. „Mary-Louise a Bruce se skvěle doplňují. To mě vedlo k tomu, že jsem se nakonec rozhodl použít více dvojzáběrů než záběrů, na kterých je jenom jeden z nich, protože jsem ani o jednoho z nich nechtěl přijít,“ říká Parisot. „Jiskří to mezi nimi jako ve starých filmech s Tracym a Hepburnovou. Bylo ohromně zábavné je během natáčení sledovat.“
Postava, kterou ztvárnil Morgan Freeman, v předchozím filmu zemře, tvůrci tak stáli před větší výzvou než jen zasadit scény do Londýna a Paříže. Potřebovali hnací motor příběhu a protagonistu, který roli ztvární. „Z předchozího filmu jsme měli takové tahouny, jako jsou Bruce, Mary-Louisa, Malkovich, Helen a Brian Cox, takže jsme museli najít herce, kteří s nimi udrží krok a zároveň vytvoří role, které budou pro ostatní herce výzvou,“ říká producent Mark Vahradian.
Bez toho, abychom vyzradili o postavě Edwarda Baileyho příliš mnoho, můžeme říci, že Hopkins studoval dějiny Británie za účelem dát své postavě pevné obrysy. „Dva měsíce před začátkem natáčení mi Tony posílal e-maily, ve kterých se snažil vytvořit svou postavu. Detailně popisoval dokonce i to, co by měl mít Bailey na sobě,“ vzpomíná Parisot. „Pročítal scénář pořád dokola a postupně vytvářel postavu, která překračovala hranice původního konceptu.“
„Trochu jsem to se čtením textu přeháněl. Četl jsem ho snad dvěstěkrát,“ říká Hopkins. „Ale dělal jsem to proto, abych si vytvořil pevný základ pro improvizaci. Jedině tak můžete otevřít svou mysl a nemusíte se starat o text, protože ho umíte i pozpátku. To je okamžik, kdy začíná být hraní zábava,“ říká Hopkins.
Zeta-Jonesová obrátila stereotypní představu ruské špionky naruby. Do role vnesla humor a osobitost. „Nechtěla jsem vytvořit jednorozměrnou postavu, jak ji známe z bondovek,“ říká. „První věc, kterou jsem udělala, když jsem si přečetla scénář - tedy potom, co jsem řekla Ano -, bylo, že jsem procházela módní časopisy a posílala je Deanovi, abychom si dokázali představit, co bude Katja zač.“
Její scény na pařížských ulicích dostály věhlasu, kterému se město pro svou módní historii těší. „Na tom, co má Catherine na sobě, když spolu s Brucem pátrají po Davidu Thewlisovi alias Frogovi, je něco divokého a výstředního,“ říká Parisot.
„Společně s naší kostýmní návrhářkou Beatrix Pasztorovou prací na kostýmu postavu dotvořily.“ I David Thewlis začal na své postavě pracovat ještě před začátkem natáčení. Posílal Parisotovi fotografie. Rozhodli se, že Frog - misantrop, který má prsty v nejrůznějších nekalostech světa-, bude vypadat jako James Joyce. Využívá své pochybně získané vědomosti k financování své lásky k těm nejdražším vínům.
Natáčení netrpělivě očekávaného pokračování začalo 14. září 2012 na Olympijském stadionu v kanadském Montrealu, který byl postaven v roce 1976 pro účely letních olympijských her. Stejně jako většina víceúčelových sportovních stadionů postavených v sedmdesátých letech v USA se příliš nevyužívá. Převážně betonové haly, připomínající bunkry, poskytly ideální podmínky pro umístění základny britské tajné služby MI6.
Následujících čtrnáct dní se natáčelo na různých místech v Montrealu. Frogův pařížský byt se natáčel v honosném domě věhlasného architekta Jean-Omera Marchanda z roku 1914 na Wood Street v módní části Montrealu Westmount. Mezi další montrealské lokace patří bývalá pobočka Kanadské královské banky ve starém Montrealu nebo kostel sv. Ondřeje v Chateauguay. Otevírací scéna filmu se natáčela v pobočce obchodního řetězce Costco, ústředí v Kremlu se natáčelo ve finanční budově v Montrealu a Hankova internetová kavárna v Saint Colombanu severně od Montrealu, kde před třiceti lety sídlil resort Colford Inn.
Pět dní se natáčelo přímo v Paříži (na rozdíl od filmů, které vkládají záběr Eiffelovky do záběrů z interiéru). „Bylo pro nás důležité natáčet v Paříži,“ říká di Bonaventura, „protože Paříž navozuje romantickou atmosféru, kterou vztah Franka a Sarah potřebuje. Ona touží po dobrodružství a být v Paříži na misi je pro ni vrcholem romantiky.“
Paříž byla vybrána mimo jiné i proto, že právě tam se poprvé setkali Frank s Katjou. To je pro nejistou Sarah dobrý důvod k tomu, aby „přitvrdila“, koupila si v Paříži šaty a pokusila se překlenout propast mezi ní a její domnělou rivalkou.
První den, tedy 10. října, se natáčelo před a uvnitř hotelu Regina, který se nachází naproti Tuilerjským zahradám a kousek od Louvru. Z protější ulice přihlížely natáčení stovky lidí. Natáčení se ten den stalo jednou z turistických atrakcí Paříže.
Velkou část natáčení v Paříži tvořila automobilová honička postav ztvárněných Willisem, Malkovichem, Parkerovou, Zeta-Jonesovou a tajuplné postavy „Froga“ v podání Davida Thewlise na mostě Pont de la Tournelle východně od mistrovského díla gotiky, impozantní katedrály Notre Dame. Citroen byl speciálně upraven tak, aby mohl sjet po schodech až ke břehu Seiny.
12. října se scéna s automobilovou honičkou přesunula do čtvrti ve stínu Panteonu do ulice Rue Saint-Étienne-du-Mon na levém břehu a následující den o kousek dál do ulice Rue de la Montagne-Sainte-Genevieve, kde si postava ztvárněná Owenem Wilsonem ve filmu Půlnoc v Paříži noc co noc chytá taxi do jiného světa. Venkovní restaurace, kde se Frank s Katjou u večeře oddávají nostalgickým vzpomínkám, se nachází pouhých pár metrů od místa, kde se natáčel film Woodyho Allena. „Lokaci jsme prohlíželi za bílého dne a teprve v noci, když jsme přijeli natáčet, jsme zjistili, kde vlastně jsme,“ říká Parisot.
S natáčením první scény s Willisem, Malkovichem, Parkerovou a Mirrenovou na výletní plavbě po Temži se tým přesunul do Londýna. Dvůr a zdobená banketní síň londýnské budovy Fishmongers Hall posloužily jako Iránská ambasáda.
Scéna z ulice v Moskvě vznikla během poklidné soboty 27. října v zavřené finanční čtvrti v centrálním Londýně. Jak na zavolanou bylo ráno -6°C.
Jako ruská letecká základna posloužila stanice RAF v Upper Heyfordu v hrabství Oxfordshire, zavřená od roku 1994, kdy bylo zřejmé, že studená válka definitivně skončila. Německá základna byla umístěna do leteckého parku v Dunsfoldu (další zavřená základna RAF).
Scény odehrávající se v Pařížském hotelu George V se natáčely na různých místech Londýna, například v hotelu Langham, na impozantních panských sídlech Hedsor House v Taplowu a Luten Hoo, kde se natáčely filmy jako Čtyři svatby a jeden pohřeb, Válečný kůň nebo Eyes Wide Shut.
Útočiště Kremlu bylo postaveno v doku Tobacco Dock ve východním Londýně, postaveném počátkem 18. století jako sklad tabáku, který se dovážel z Nového světa. Naposledy budova sloužila jako obchodní centrum, které bylo před několika lety zavřeno. Přízemí s cihlovými klenutými chodbami vytvořilo ideální zlověstnou atmosféru.

DABING
V českém znění: Alexej Pyško - Bruce Willis (Frank), Pavel Šrom - John Malkovich (Marvin), Dana Syslová - Helen Mirren (Victoria), Vladimír Brabec - Anthony Hopkins (Bailey), Martina Hudečková - Mary-Louise Parker (Sarah), Miroslav Táborský - Neal McDonough (Jack Horton), Jan Maxián - Byung-hun Lee (Han Cho Bai), Dana Černá - Catherine Zeta-Jones (Katja), Otakar Brousek ml. - David Thewlis (The Frog) + Martin Sims (Blackwell), Rudolf Jelínek - Brian Cox (Ivan) + Tom Hodgkins (Snyder) + Vlasta Vrana (Generál McKennon), Jakub Saic - Philip Arditti (Arman) + Tristan D. Lalla (Vance), Pavel Vondrák - Paul Hopkins (pohřební řečník) + Nathan Wiley (mladý strážný) + Khalid Laith (Al Said), Tomáš Racek - Mitchell Mullen (Wade) + Tony Smith (Boddington Security), Pavel Vondra - Tim Pigott-Smith (ředitel Philips) + Titus Welliver (vrchní velitel vojenské rozvětky) , Veronika Mudrová - Emma Heming (Kelly) + Nathalie Buscombe (Serena) + Penny Bunton (Boddington recepční, titulky), Pavel Trávníček - Garrick Hagon (Davis) + Emilio Doorgasingh (íránský velvyslanec), Jiří Štěpnička, Michal Jagelka
Překlad: Martin Massaniec
Zvuk: Josef Mašek, Matěj Večeřa
Produkce: Markéta Kratochvílová
Dialogy a režie: Veronika Veselá
Vyrobila: Tvůrčí skupina Markéty Kratochvílové, studio Budíkov pro Bontonfilm 2013

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 1.8.2013 Bontonfilm
Premiéra USA: 19.7.2003
Premiéra Francie: 28.8.2013 SND
Premiéra Kanada: 19.7.2013 Entertainment One
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 11.12.2013 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: 11.12.2013 Bontonfilm

Tržby celkem - $ 148 100 000
Náklady (Rozpočet) - $ 84 000 000

REMAKE / POKRAČOVÁNÍ FILMU
Red gastonrolinc.webnode.cz/news/a03/
Akční / Komedie, USA, 2010
Režie: Robert Schwentke, Hrají: Bruce Willis, Morgan Freeman

Red 2 gastonrolinc.preview.webnode.cz/news/a02/
Akční / Komedie, USA / Francie, 2013
Režie: Dean Parisot, Hrají: Bruce Willis, John Malkovich
 
Tvůrci a herci
Dean Parisot (Režie), Lorenzo di Bonaventura (Produkce), Mark Vahradian (Produkce), Alan Silvestri (Hudba), Enrique Chediak (Kamera), Don Zimmerman (Střih), Deborah Aquila (Casting), Tricia Wood (Casting), Jim Clay (Scénografie), Beatrix Aruna Pasztor (Kostýmy), Chris Munro (Zvuk), Suzanne Jansen (Masky), Colleen Quinton (Masky), Erich Hoeber (Scénář), Jon Hoeber (Scénář), Bruce Willis (Herec), John Malkovich (Herec), Anthony Hopkins (Herec), Helen Mirren (Herec), Mary-Louise Parker (Herec), Catherine Zeta-Jones (Herec), Byung-hun Lee (Herec), Titus Welliver (Herec), David Thewlis (Herec), Neal McDonough (Herec), Tim Pigott-Smith (Herec), Brian Cox (Herec), Philip Arditti (Herec), Vlasta Vrana (Herec), Steven Berkoff (Herec), Paul Hopkins (Herec), Andrew Byron (Herec), Michael Vardian (Herec)
 
2013/116/USA, Francie, Kanada/Akční, Komedie, Krimi, Thriller
 
Zajímavost k filmu
- Ve scénách, kdy Bailey (Anthony Hopkins) drží Sarah (Mary-Louise Parker) jako rukojmí, má zbraň Samopal vzor 61 "Škorpion" československé provenience.
- Bailey (Anthony Hopkins) používá v závěrečné scéně v letadle československý samopal vzor 61 škorpion.
- Na dolapenie Froga (David Thewlis) v uliciach Paríža šoféruje Frank (Bruce Willis) čierne Porsche 911 Carrera GTS.
- Otec na fotke z detstva Byeong-heon Leeho (Han Cho Bai) je skutočne jeho otec.
- Neal McDonough a David Thewlis sa spolu objavili aj v snímke Prúd času (2003).
- První den, tedy 10. října, se natáčelo před a uvnitř hotelu Regina, který se nachází naproti Tuilerjským zahradám a kousek od Louvru. Z protější ulice přihlížely natáčení stovky lidí. Natáčení se ten den stalo jednou z turistických atrakcí Paříže.
- Velkou část natáčení v Paříži tvořila automobilová honička postav ztvárněných Willisem, Malkovichem, Parkerovou, Zeta-Jonesovou a tajuplné postavy „Froga“ v podání Davida Thewlise na mostě Pont de la Tournelle východně od mistrovského díla gotiky, impozantní katedrály Notre Dame. Citroen byl speciálně upraven tak, aby mohl sjet po schodech až ke břehu Seiny.
- Scéna z ulice v Moskvě vznikla během poklidné soboty 27. října v zavřené finanční čtvrti v centrálním Londýně. Jak na zavolanou bylo ráno -6° C.
- Jako ruská letecká základna posloužila stanice RAF v Upper Heyfordu v hrabství Oxfordshire, zavřená od roku 1994, kdy bylo zřejmé, že studená válka definitivně skončila. Německá základna byla umístěna do leteckého parku v Dunsfoldu, další zavřené základny RAF.
- Scény odehrávající se v pařížském hotelu George V se natáčely na různých místech Londýna, například v hotelu Langham, na impozantních panských sídlech Hedsor House v Taplowu a Luten Hoo, kde se natáčely filmy jako Čtyři svatby a jeden pohřeb (1994), Válečný kůň (2011) nebo Eyes Wide Shut (1999). Za některé další pařížské lokace pak "zaskočila" také Praha.
- Útočiště Kremlu bylo postaveno v doku Tobacco Dock ve východním Londýně, postaveném počátkem 18. století jako sklad tabáku, který se dovážel z Nového světa. Naposledy budova sloužila jako obchodní centrum, které bylo před několika lety zavřeno. Přízemí s cihlovými klenutými chodbami vytvořilo ideální zlověstnou atmosféru.
- Anthony Hopkins (Bailey) vzal prípravu na film veľmi zodpovedne. „Trocha som to s čítaním scenára preháňal. Čítal som ho hádam dvestokrát," povedal herec a ďalej dodal: „Ale robil som to preto, aby som si vytvoril pevný základ pre improvizáciu. Jedine tak môžete otvoriť svoju myseľ a nemusíte sa starať o text, pretože ho ovládate aj odzadu. To je okamih, keď hranie začína byť zábava."
- Ve Spojených státech a několika dalších zemích byl snímek uveden do kin ve stejný den, jako R.I.P.D. – URNA: Útvar Rozhodně Neživých Agentů (2013), nový film režiséra Roberta Schwentkea, který natočil první díl.
- Anthonymu Hopkinsonovi se natolik líbil první díl, že na dvojku kývl ještě předtím, než dostal do ruky scénář.
- V prvním díle se představil herec Brian Cox coby Rus Ivan Simonov. Cox ztvárnil postavu Dr. Hannibala Lectera ve filmu Manhunter (1986). V tomto pokračování se objevuje Sir Anthony Hopkins, který si stejnou postavu zahrál ve filmech Mlčení jehňátek (1991), Hannibal (2001) a Červený drak (2002).
- Victoria (Helen Mirren) povie, že je kráľovná Anglicka. Herečka hrala rôzne postavy kráľovien Anglicka vo filmoch Kráľovná (2006), Elizabeth I (2005) či Šialenstvo kráľa Juraja (1994).
 
Odkazy