Zrcadla / Mirrors (2008/107/USA, Rumunsko/Horor, Thriller, Mysteriózní) 66%

28.09.2018 13:38
JEDNOU VĚTOU
„Zlo existuje... na druhé straně."

OBSAH
Ben Carson (Kiefer Sutherland) už zažil lepší dny. Před rokem byl tento lehkovážný policajt postaven mimo službu kvůli zastřelení kolegy. Tato nehoda ho stála nejen místo, ale vnesla mu do života alkohol a vztek. Žena i děti se mu odcizily a on skončil na rozváleném gauči u své sestry. Carson se ze všech sil snaží získat rodinu zpět a vezme proto práci nočního hlídače v bývalém obchodním domě. Ten, dříve symbol bohatství a úspěchu, nyní chátrá, zdevastovaný mohutným požárem, při kterém zemřelo mnoho nevinných lidí. Během obchůzek v obchodním domě si Carson začne všímat, že s velkými ozdobnými zrcadly na zdech není něco v pořádku. V ohromných blýskavých plochách se odráží obrazy vzbuzující hrůzu. Policista v nich vidí i sám sebe a stojí proti vlastním zlým démonům. Carsonova sestra Angela (Amy Smart) je přesvědčena, že bratrovy noční můry jsou „jen“ následkem stresu a pocitu viny za nešťastné zabití. Zato jeho žena Amy, pragmatická policejní lékařská komisařka, je ke Carsonovým vidinám méně tolerantní. Jeho čím dá tím víc nevyzpytatelné chování je ještě více odcizuje a Amy se obává, že ohrožuje i jejich děti. Carson se na vlastní pěst pustí do vyšetřování a zjistí, že tajuplná síla využívá zrcadla jako vstupní bránu k tomu, aby terorizovala jeho i jeho rodinu. Pokud chce Carson zachránit ženu a děti před děsivou smrtí, musí nějakým způsobem přijít na pravdu ukrytou za zrcadly a přesvědčit Amy, aby mu pomohla zastavit největší zlo, s jakým se kdy setkali.(oficiální text distributora)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Opravdu hodně povedený horor, od režiséra, který je budoucí nadějí pro tento žánr a nemůžu nedoříct, že právě díky němu se mí začínají takovéto filmy líbit. Tedy zatím Hory mají oči a Zrcadla, ale hlavní na tom je, že v obou filmech tkví dokonalý nápad ztvárněný opravdu vydařeně - poutavě a hlavně strašidelně. Zrcadla tedy mají rozhodně velký potenciál, protože v zrcadle se dá opravdu vidět cokoliv, a při každém pohledu do něj lehce zamrazí, když už ne normálně, tak v tomto filmu určitě. Všechno tu šlape jako hodinky, nevím co bych mohl vytknout. Ten příběh, ten mě skutečně dostal. Zajímavý nápad, žádné zbytečné rozpytvávání příběhu, ale naopak mě trochu zklamal závěr. Ten mohl být naopak poněkud mohutnější a zajímavější. Trochu mi přišlo, jakoby to tvůrci chtěli zazdít a konec prostě a jednoduše odfláknout. Dobře, když si to přáli, bude jim odpuštěno, protože to co předtím v příběhu probíhá má rozhodně na to stát se jedním z mála hororových momentů, na které jen tak nezapomenu a ani nebudu chtít. (Malarkey) 4*

Jeden z nejzajímavějších hororů poslední doby. Zrcadla jsou věrný námět a ve spojení s hororem nemají chybu. Problém je, že se tentokrát (snad poprvé) držel režisér Alexandre Aja dost při zemi. Pouhé 3-4 vraždy skrze zrcadla jsou trochu zklamáním, především při rozpomenutí na předešlé filmy jako Noc s nabroušenou břitvou nebo Hory mají oči. Ne, že by krve bylo málo, ale mohlo jí být více, protože atmosféra i Kiefer Sutherland se velmi podařili. Přesto dám raději slabší 4, protože Zrcadlo vypadá mezi ostatními až moc jednoduchými a "hloupými" horory velmi příjemně a má velmi povedenou úvodní titulkou sekvenci. (Djkoma) 4*

Módní vlna remaků asijských duchařin (možná že už doznívající) sebou konečně donesla i kousek, za který není nutno ihned Hollywood posílat do horoucích pekel. A co na tom, že Alexandre je vlastně pořád Francouz, který točí s fazonou sobě vlastní. U výjevů z říše zrcadel totiž tuhne krev a i bez nich mu stačí parádní kamera, mistrovský zvuk a skvěle hrající Kiefer, k tomu, aby ten, kdo znechuceně plive do tváří všem zámořským skautíkům, mluvil o Alexandrovi se vším respektem. A ano, až mu scénárista, se kterým jednou bude točit, vychytá i ty poslední mouchy (v tomto případě výpadek tempa ve třetí čtvrtině), zapíše se Alexandre do análů tak jasně, až jej budou ještě příští generace s radostí citovat. Takhle slušné čtyři zásahy do naleštěného zrcadla. PS: Pointa je nehorázně vtipná. (Isherwood) 4*

VELKÁ RECENZE
Policista Ben Carson už zažil lepší dny. Před rokem byl postaven mimo službu kvůli nechtěnému zastřelení kolegy. Tato nehoda ho stála nejen místo, ale vnesla mu do života i alkohol a vztek. Žena i děti se mu odcizily a on skončil na rozváleném gauči u své sestry. Carson se teď ze všech sil snaží získat rodinu zpět, a vezme proto práci nočního hlídače v bývalém obchodním domě. Dříve symbol bohatství a úspěchu, dnes však, zdevastovaný mohutným požárem, při kterém zemřelo mnoho nevinných lidí, chátrá. Během obchůzek v obchodním domě si Carson začne všímat, že s velkými ozdobnými zrcadly na zdech není něco v pořádku... V ohromných blýskavých plochách se odrážejí obrazy vzbuzující hrůzu.
Policista v nich vidí i sám sebe a stojí proti vlastním zlým démonům. Carsonova sestra Angela je přesvědčena, že bratrovy noční můry jsou "jen" následkem stresu a pocitu viny za nešťastné zabití. Zato jeho žena Amy, pragmatická policejní lékařská komisařka, je ke Carsonovým vidinám méně tolerantní. Jeho čím dál tím víc nevyzpytatelné chování je ještě více odcizuje a Amy se obává, že ohrožuje i jejich děti. Carson se na vlastní pěst pustí do vyšetřování a zjistí, že tajuplná síla využívá zrcadla jako vstupní bránu k tomu, aby terorizovala jeho samotného i jeho rodinu. Pokud chce zachránit ženu a děti před děsivou smrtí, musí nějakým způsobem přijít na pravdu ukrytou za zrcadly a přesvědčit Amy, aby mu pomohla zastavit největší zlo, s jakým se kdy setkali.
Zrcadla plná napjaté a znepokojující atmosféry byla natáčena v Bukurešti v Rumunsku a jen několik exteriérů bylo pořízeno v New Yorku. Bukurešť si filmaři vybrali kvůli mimořádné budově Akademie věd, která zůstala po smrti diktátora Nikolae Čaučeska v roce 1989 nedokončena.
Z budovy se stal hrozivý, ohněm zdevastovaný obchodní dům Mayflower. Podle režiséra Ajy má budova akademie tak děsivou atmosféru Čaučeskovy doby, že by mohla být jen stěží nahrazena budovou postavenou v ateliérech.
Zatímco nalézt budovu nebylo problém, postavět v ní požadované interiéry zabralo architektovi Josephovi Nemecovi a jeho týmu hodně času a úsilí. Vše bylo vystaveno během 12 týdnů v šestém patře akademie, které nemá výtah!
Filmaři měli dva týmy “žhářů”, kteří museli opálit rekvizity všeho, co se v obchodním domě mohlo nacházet - stěny, nábytek, koberce, ale i oblečení, kosmetiku, šperky, hodinky... Velký důraz kladli na vzhled manekýn, které měly kromě zašlé slávy obchodního domu evokovat hrůzu, která se tam ukrývá nyní. Manekýny v divácích vyvolávají pocitech, že tam pořád je něco živého... Po “žhářích” nastoupili “hasiči”, kteří měli za úkol vytvořit vzhled uhašené budovy, jež nyní pět let chátrá.
Natáčecí plocha měřila 20 000 metrů čtverečních, s tmavými vyhořelými místnostmi a 20 metrů vysokými zrcadly, představovala pro kameramana Maxima Alexandra největší výzvu a zároveň noční můru jeho filmařské kariéry. Filmovat zrcadla tak, aby nebyla kamera v jejich odlesku, vyžaduje velkou dávku trpělivosti a hodně nápadů.
Hodnotil bych bývale i hůř, nebýt toho konce - ten se vážně povedl. Ale jinak mě iritovaly ty všudypřítomné nelogičnosti - Benovi se v práci dějí šílené věci, nikomu se s tím ale nesvěří, nikomu to nepopíše, s nikým si o tom nemá snahu promluvit... Manželce se sice zmíní, že má problém se zrcadly, ta si to ale nespojí s podivnými nočními můrami malého synka. Když likvidovat zrcadla, tak zatřít, rozhodně ne vyhodit. Když se mi domem prohání démoni, tak přece neuteču na ulici... Ne, tohle nebylo dobrý. Ale atmošku tomu upřít nelze, ta byla hutná.

O FILMU
Od režiséra hororu Hory mají oči přichází další napínavý příběh Zrcadla. Horor o problémovém policajtovi z New Yorku, který musí ochránit svoji rodinu před neviditelným zlem, jenž používá zrcadla jako vchod do jejich domu a životů.
Ben Carson už zažil lepší dny. Je tomu rok, co náhodou zastřelil jiného policajta a byl poté postaven mimo službu. Nešťastná náhoda ho připravila nejen o práci, ale vnesla do jeho života alkohol a vztek, díky kterým se mu odcizila jeho žena i s dětmi a on kvůli tomu skončil na rozvrzaném gauči u své sestry.
Ze všech sil se snaží získat svoji rodinu zpět a přijme proto práci jako noční hlídač v obchodním domě. Ale to, co dříve bývalo luxusní obchodní centrum, je nyní chátrající, vyhořelý dům, kde během devastujícího požáru zemřelo mnoho nevinných lidí.
Během nočních obchůzek po děsivých chodbách si začne uvědomovat, že se zrcadly na stěnách není něco v pořádku. V ohromných blýskavých plochách se odrážejí hrůzostrašné obličeje, jež na něj upřeně zírají a záměrně ho děsí.
Nejenže se v zrcadlech zobrazují momenty z minulosti, ale jakoby tam probleskovaly i okamžiky přítomné. Kromě toho tam Carson zahlédne i sám sebe v zuboženém stavu a zároveň s tím cítí tyto rány fyzicky na svém těle. Carson najednou zjistí, že v zrcadlech bojuje se svými démony, ale i s těmi, které ukradly jeho podobu a systematicky mu způsobují křeče, krvácení a téměř udušení.
Jeho chápavá, ale skeptická sestra Angela považuje tyto noční můry za následek traumatu ze zaviněné smrti. Zato Carsonova žena Amy, pragmatická laborantka newyorské policie, pro něj má mnohem méně pochopení. Carsonovo podivínské chování ji děsí a vyvolává v ní pocit, že ohrožuje i její děti.
Náhle se v jejich životech objeví ještě děsivější, nebezpečnější zlo, uvězněné v zrcadlech a blýskavých plochách. Carson začne na vlastní pěst vyšetřovat záhadné zmizení člena ochranky obchodního domu a jeho možnou souvislost se strašidelnými přízraky. Přitom zjistí, že zrcadla a blýskavé plochy používá tajemná síla jako vstupní bránu do života jeho a jeho rodiny.
Aby Carson zachránil svoji ženu a děti před děsivou smrtí, bude muset odhalit pravdu ukrývající se za zrcadly a hlavně přesvědčit Amy, aby mu pomohla potlačit největší zlo, s jakým se kdy setkali.
Ať to byly pověsti, pohádky, pověry nebo náboženské mýty, zrcadla byla vždy opředena záhadnou temnotou. Římané byli přesvědčeni, že v zrcadlech vidí svoje duše, které ovlivňují jejich zdraví. Přidejme k tomu víru, že krev se obměňuje každých sedm let, a vznikla pověra, že ten, kdo rozbije zrcadlo, bude mít sedm let neštěstí.
` V literatuře a ve filmu jsou zrcadla často používaná jako symboly marnosti, cesta k pravdě či vstupní brána do jiného místa nebo času. Židové dodržují tradici, kdy při oplakávání smrti milované osoby, zakryjí všechna zrcadla v domě, aby truchlící nebyli rozptylováni.
Co jsou ale tyto pohádky ve srovnání s nejčastějším tématem spojovaným se zrcadly... se smrtí.
Téměř ve všech kulturách, od Říma po Daleký Východ, zadržují zrcadla podle tradice živé duše, čímž způsobí jejich smrt nebo naopak brání duším zemřelých v klidu odejít na věčnost a odsoudí je tak k věčnému zajetí. Také se říká, že upíra nelze v zrcadle spatřit, protože už je mrtvý a ztratil svoji duši.
Horor Zrcadla je remakem jihokorejského filmu z roku 2003, který se jmenoval Into the Mirror. Kromě toho se tvůrci nechali inspirovat vydařeným hororem Osvícení s Jackem Nicholsonem v hlavní roli. K režii byl přizván Alexandre Aja, který se proslavil remakem hororu Hory mají oči a hororem Noc s nabroušenou břitvou.
V předloze Into the Mirror našel Aja potřebnou inspiraci. Podle něj, každý má ke svému obrazu v zrcadle nějaký vztah. Někteří se na sebe dívají rádi, jiní zase ne. Zrcadla nám můžou ukázat naše traumata a pravdy ukryté v podvědomí.
S Gregorym Levasseurem, se kterým spolupracoval už v minulosti, napsali příběh muže, jenž nejprve bojuje za vykoupení a snahu získat zpět svoji rodinu a nakonec musí svést hrůzostrašný boj, aby zachránil jejich životy.
Hlavní postavě, suspendovanému policajtovi newyorské policie Carsonovi, se zhroutil celý svět. Přišel o práci, o rodinu a ztratil i svoji duši. Vyhýbá se své minulosti a odmítá myslet na své neúspěchy - nejen jako policajt, ale především jako manžel a otec.
Představitele hlavní role Kiefera Sutherlanda zaujalo “hybridní” spojení hororu a rodinného dramatu. Sutherland na Ajovu nabídku kývl, aniž by viděl jeho nejslavnější dílo Hory mají oči. Zrcadla jsou podle něj - mimo jiné - o druhých šancích. Když je na tom Carson nejhůř, objeví v sobě to nejlepší a najde sílu zachránit svoji rodinu.
Herec s nadsázkou říká, že točení hororu pro něj byla velká výzva, neboť sám se bojí na ně dívat, dokonce drastičtější scény v animovaném Hledá se Nemo na něj prý byly příliš...
Tvůrci rozvedli myšlenku z původního hororu více do hloubky a nebezpečí ukrývaného zla rozšířili z “pouhých” zrcadel na všechny lesknoucí se plochy - okna, vodu, televizní obrazovky, kovové rámečky obrázků, to vše se stalo děsivými branami pro vstup zla.
V Zrcadlech odrazy představují to, čeho jsou lidé schopni. Máme v sobě dobro i zlo, a to nás může nutit dělat věci, které bychom raději nedělali.
Zrcadla používají důležitost, kterou dáváme našemu vlastnímu obrazu, jako odrazový můstek pro zkoumání našich podvědomých obav. Můžeme se uvěznit ve svých vlastních představách a vidět se takové, jaké nás druzí nevidí a jací ve skutečnosti nejsme. Podobně jako člověk trpící anorexií při pohledu do zrcadla vidí tlustého člověka. Jsme schopni si uvnitř vytvořit obrazy, které neexistují, pak ani zrcadla neodráží naši skutečnou podobu.
Horor Zrcadla v sobě ukrývá sociální podtext. Dnešní doba si zakládá na blýskavých, zrcadlových plochách. Jsou všude, na ulici, v obchodech. Reprezentují dnešní kulturu, která klade důraz na peníze a sebelásku a jakoby říkají : “Jsem tady, přímo před tebou, dívej se na mne.” Když jdete po ulici, nemáte téměř šanci se svému obrazu vyhnout, narážíte na něj všude.
Pro Sutherlanda, který nemá zrcadla rád, bylo natáčení filmu, kdy na sebe hleděl do zrcadla téměř neustále, velmi zajímavé a zároveň náročné.
Carsonova žena Amy je velmi racionálně založena. Ve své práci toho viděla hodně, takže ji jen tak něco nerozhází. Ke Carsonovým nočním můrám je ze začátku hodně skeptická a její nedůvěra je ještě více rozděluje. Ve stejnou chvíli ale začne pozorovat, že se synem Michaelem není něco v pořádku. Jakoby neustále pozoroval svůj odraz...
A co říká Kiefer Sutherland na otázku, jestli se při svém strachu půjde do kina na Zrcadla podívat? Pokud tu najde odvahu, rozhodně si s sebou nebude brát popcorn, jinak by prý všichni kolem byli posypaní z toho, jak se bude lekat a rozhazovat rukama.

O NATÁČENÍ
Zrcadla plná napjaté a znepokojující atmosféry byla natáčena v Bukurešti v Rumunsku a jen několik exteriérů bylo pořízeno v New Yorku. Bukurešť si filmaři vybrali kvůli mimořádné budově Akademie věd, která zůstala po smrti diktátora Nikolae Čaučeska v roce 1989 nedokončena.
Z budovy se stal hrozivý, ohněm zdevastovaný obchodní dům Mayflower. Podle režiséra Ajy má budova akademie tak děsivou atmosféru Čaučeskovy doby, že by mohla být jen stěží nahrazena budovou postavenou v ateliérech.
Zatímco nalézt budovu nebylo problém, postavět v ní požadované interiéry zabralo architektovi Josephovi Nemecovi a jeho týmu hodně času a úsilí. Vše bylo vystaveno během 12 týdnů v šestém patře akademie, které nemá výtah!
Filmaři měli dva týmy “žhářů”, kteří museli opálit rekvizity všeho, co se v obchodním domě mohlo nacházet - stěny, nábytek, koberce, ale i oblečení, kosmetiku, šperky, hodinky... Velký důraz kladli na vzhled manekýn, které měly kromě zašlé slávy obchodního domu evokovat hrůzu, která se tam ukrývá nyní. Manekýny v divácích vyvolávají pocitech, že tam pořád je něco živého... Po “žhářích” nastoupili “hasiči”, kteří měli za úkol vytvořit vzhled uhašené budovy, jež nyní pět let chátrá.
Natáčecí plocha měřila 20 000 metrů čtverečních, s tmavými vyhořelými místnostmi a 20 metrů vysokými zrcadly, představovala pro kameramana Maxima Alexandra největší výzvu a zároveň noční můru jeho filmařské kariéry. Filmovat zrcadla tak, aby nebyla kamera v jejich odlesku, vyžaduje velkou dávku trpělivosti a hodně nápadů.

DABING
1.DABING (DVD)
V českém znění: Ivan Jiřík - Kiefer Sutherland (Ben Carson), Zuzana Hykyšová - Paula Patton (Amy Carsonová), Jan Rimbala - Cameron Boyce (Michael Carson), Viktorie Taberyová - Erica Gluck (Daisy Carsonová), Veronika Veselá - Amy Smart (Angela Carsonová), Zuzana Schulzová - Mary Beth Peil (Anna Essekerová), Bohuslav Kalva - John Shrapnel, Julian Glover, Ezra Buzzington (Lorenzo Sapelli, Robert Esseker, Terrence Berry), Libor Hruška - Jason Flemyng (Det. Larry Byrne), Jaroslav Kaňkovský - Tim Ahern (Dr. Morris), Daniela Bartáková - Aida Doina, Roz McCutcheon (Rosa, matka Jimmyho Essekera), Pavel Vondrák - Darren Kent (Jimmy Esseker), Lucie Kožinová a další
Překlad: David Dušek
Zvuk: Martin Václavík
Produkce: Petr Skarke
Dialogy a Režie: Michal Michálek
Vyrobila: Společnost SDI Sun Studio v roce 2008

2.DABING (Prima)
V českém znění: Ivan Trojan - Kiefer Sutherland (Ben Carson), Dana Černá - Paula Patton (Amy Carsonová), Jakub Nemčok - Cameron Boyce (Michael Carson), Anna Nemčoková - Erica Gluck (Daisy Carsonová), Martin Stránský, Dana Syslová, Jaromír Meduna, Zuzana Ďurdinová, Radovan Vaculík, Bohuslav Kalva, Lukáš Hlavica, Pavel Šrom, Jakub Saic, Svatopluk Schuller, Marek Holý, Jan Szymik, Petr Gelnar, Ivana Milbachová, Daniela Bartáková, Dagmar Čárová, Oldřich Hajlich, Jana Altmannová, Anna Suchánková, Jiří Kodeš (titulky)
Překlad: Ivan Hanuš
Dialogy: Monika Macků
Zvuk: Jaroslav Kosán
Produkce: Markéta Stegbauerová, Jana Janoušková
Vedoucí dramaturg: Lucie Musílková
Šéfproducent: Jaroslav Richtr
Režie: Jiří Kodeš
Vyrobila: FTV Prima s.r.o. ve studiu S Pro Alfa CZ a.s. 2011

Premiéra ČR: 9.10.2008 Bontonfilm
Premiéra USA: 15.8.2008 20th Century Fox
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 16.3.2009 (DVD) Bontonfilm
Poprvé na DVD: 16.3.2009 Bontonfilm
Poprvé na Blu-ray: 14.4.2009 Bontonfilm

Tržby v ČR - Kč 2 606 087
Tržby celkem - $ 78 100 000
Návštěvnost v ČR 24 141
Náklady (Rozpočet) - $ 35 000 000

REMAKE / POKRAČOVÁNÍ FILMU
Zrcadla gastonrolinc.webnode.cz/news/a0-07/
Horor / Thriller, USA / Rumunsko, 2008
Režie: Alexandre Aja, Hrají: Kiefer Sutherland, Paula Patton

Zrcadla 2 gastonrolinc.webnode.cz/news/a0-08/
Horor / Mysteriózní, USA, 2010
Režie: Víctor García, Hrají: Nick Stahl, William Katt
 
Tvůrci a herci
Alexandre Aja (Režie), Grégory Levasseur (Produkce), Alexandra Milchan (Produkce), Marc Sternberg (Produkce), Javier Navarrete (Hudba), Maxime Alexandre (Kamera), Baxter (Střih), Deborah Aquila (Casting), Jennifer L. Smith (Casting), Tricia Wood (Casting), Joseph C. Nemec III (Scénografie), Michael Dennison (Kostýmy), Ellen Mirojnick (Kostýmy), Mark Larry (Zvuk), Sorin Neagu (Zvuk), Gabi Cretan (Masky), Grégory Levasseur (Scénář), Alexandre Aja (Scénář), Kiefer Sutherland (Herec), Paula Patton (Herec), Cameron Boyce (Herec), Erica Gluck (Herec), Amy Smart (Herec), Mary Beth Peil (Herec), John Shrapnel (Herec), Jason Flemyng (Herec), Tim Ahern (Herec), Julian Glover (Herec), Josh Cole (Herec), Ezra Buzzington (Herec), Ioana Abur (Herec), Darren Kent (Herec), Roz McCutcheon (Herec), Adina Rapiteanu (Herec), Tudor Stroescu (Herec), William Meredith (Herec), Bart Sidles (Herec), Jingdong Qin (Herec), Anca Damacus (Herec), Liliana Donici (Herec), Irina Saulescu (Herec), Aurelia Radulescu (Herec), George Dumitrescu (Herec), Jaymes Butler (Herec), Christopher Troxler (Herec)
 
2008/107/USA, Rumunsko/Horor, Thriller, Mysteriózní
 
Zajímavost k filmu
- Film byl původně plánován jako remake jihokorejského hororu Geoul sokeuro (2003), nicméně jakmile byl k projektu přizván režisér Alexandre Aja, plány se změnily. Aja byl po přečtení scénáře nespokojen s detaily příběhu původní verze, a proto se rozhodl celý příběh drasticky změnit. Zachován byl pouze hlavní nápad zahrnující zrcadla.
- Amy Smart musela být kvůli své koupelnové scéně krmena brčkem, jelikož zjevně nebyla schopna otevřít ústa.
- Scenárista a producent Grégory Levasseur musel pri natáčaní scény, kde si Ben (Kiefer Sutherland) myslí, že horí, zaskočiť na poste režiséra, pretože Alexandre Aja utekal do nemocnice za manželkou, ktorá predčasne rodila.
- Jméno Esseker je přesmyčka Seekers, což může být pochopeno v terminologii démonů jako duch, žijící na druhé straně zrcadla.
- Natáčení probíhalo v Rumunsku, většina pak v nedostavěné Akademii věd Nicolae Ceausescu v Bukurešti.
- K filmu byl natočen alternativní závěr, který je společně s 15 minutami vystřiženého materiálu obsahem na DVD..
- Alexandru Ajovi se moc nezamlouval scénář, a tak nejprve film odmítl. Poté se ale dozvěděl, že vychází z korejské předlohy a nabídku přijal.
- Kiefer Sutherland dostal angažmá v Zrcadlech poté, co si ho Aja oblíbil ve filmu Flatliners.
- Sutherlendova odpověď na nabídku s účastí v Zrcadlech zněla: "Já se postarám o drama, vy se postaráte o hrůzu."
- Alexandre Aja je rodilým francouzem, a tak se občas na place stávalo, že se pozapomněl a začal mluvit svou rodnou řečí, čož někdy dělalo vrásky natáčecímu týmu.
 Vyhořelá budova obchoďáku se nenachází ve skutečnosti v New Yorku, ale v rumunské Bukurešti.
- Autorem hudby je španělský skladatel Javier Navarrete, nominovaný mimo jiné na Oscara za soundtrack k filmu Faunův labyrint.
 
Odkazy