22. míle / Mile 22 (2018/95/USA/Akční) 62%
23.01.2019 16:46
JEDNOU VĚTOU
„S pomocí špičkového supertajného týmu musí agent elitní jednotky CIA dopravit "zásilku", která disponuje životně důležitými informacemi, na leteckou základnu dříve, než dorazí nepřítel."
OBSAH
Po úspěšné likvidaci oddílu KGB působícího na území USA dostává elitní úderný tým pod vedením Jamese Silvy (Mark Wahlberg) nový úkol. Najít ztracené cesium, které mohou teroristé použít na výrobu špinavých bomb, kterými by mohli jednoduše vyhladit celá města. Vše se strašlivě zkomplikuje, když se na základně objeví tajemný Li Noor (Iko Uwais), který tvrdí, že má ve své mysli klíč k rozřešení celé situace. (C0r0ner).
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Jedním z důvodů, proč miluju akční filmy, jsou - vedle akčních scén, násilí, dynamického vyprávění a charizmatických hrdinů - jejich klišé. A moje nejoblíbenější klišé je, že kdykoli v akčním filmu někdo někoho nebo něco někam eskortuje, eskorta nikdy nedojede poklidně do cíle. Nikdy. Nejčastěji jde o vězeňský autobus či letadlo (DALŠÍCH 48 HODIN, UPRCHLÍK, NENÍ ÚNIKU, CON AIR, ŠERIFOVÉ, ŘEČ PENĚZ - tady všude tahle scéna startuje zápletku), ale ještě lepší bývají celé kolony (JASNÉ NEBEZPEČÍ, LOVEC POLICAJTů, M: I 3). Některé filmy pak tohle klišé dokážou natáhnout na celovečerní stopáž. Může to mít podobu obléhačky, kdy je převoz přepaden a hrdinové se musí po zbytek filmu bránit útočníkům na jednom místě (PŘEPADENÍ 13. OKRSKU, VOSÍ HNÍZDO) nebo běhačky městskými ulicemi, kdy se hrdinové po přepadení transferu snaží i nadále doeskortovat eskortovaného do cíle s pronásledovateli v patách (16 BLOKů a právě MILE 22). Zatímco v 16 BLOCÍCH eskortoval zločince vyhořelý polda (a vlastně šlo o buddy movie) a eskorta byla přepadena krátce po začátku filmu, v MILE 22 je to naopak tým špičkových agentů s ultra hightech zázemím a k eskortě, jejímu přepadení a útěku před pronásledovateli dojde v druhé polovině, po (zdánlivě) nesouvisející úvodní akci a představení týmu a zápletky v polovině první. Scénář kašle na postavy a rafinovanější děj a jen předepisuje Wahlbergovi cool moudra a hlášky, takže třeba Malkovich je tu dokonale zbytečný a hraje jen rutinního Malkoviche. Akce je dost, jednu dostaneme na úvod a druhá polovina filmu je de facto jedna velká akce, která potěší řadou vychytávek (třeba podříznutí krku o rozbité okénko auta), bohužel ve snaze o dravost je zmrvená chaotickým střihem. Wahlbergův hláškující a s gumičkou si hrající suverén mě bavil, na Cohan a Rosey se dobře koukalo a Iko si párkrát efektně kopnul. A díky krátké stopáži to rychle uteklo. Po dlouhé době Berg natočil něco, z čeho nejsem naštvaný a co si pustím znova. (choze) 3*
Typicky americká špionážní náborovka. Hlučná akce, drsné řeči a prostořeký macho Wahlberg. Berg akční scény umí, ale střihače chtělo vyměnit. Hračičky půjčené z Bourne trilogy nepřekvapí, jen se tady s nimi pracuje až příliš na efekt a mimo uvěritelnou míru. O příběhu nemuže být řeč, ale při lepší charakteristice a rozpracování hrdinů by ten levelový scénář snad ani tolik nevadíl - vzpomeňme na The Raid. Z toho je tady jen Iko Uwais a jeho potenciál je tu využit tak na 50 procent. Asi tak stejně, jako režijní potenciál Berga. Zřejmě nějaká forma guilty pleasure, či lehký lapsus, který se asi jednou za dekádu může stát kdekomu. (Kaka) 3*
Sice natočil i uřvaný guláš Bitevní loď, když ale Peter Berg spojí síly s Markem Wahlbergem, pořádným zvukařem a solidním scénografem akčních scén, divák se musí zaradovat. Efektní je tahle dvojka i tentokrát, vše výše uvedené platí, ovšem kromě hlučné akce to chtělo pořádně dupnout i na střihačské duo. Sic Colby Parker Jr. s Bergem spolupracuje dlouhodobě, tentokrát se utrhl ze řetězu a střih akci svou chaotičností příliš neprospívá. O propracovaném scénáři nemůže být řeč, prostě se ztratilo cesium, které může ve výsledku způsobit radioaktivní zamoření rozmetáním radioaktivních látek klasickou výbušninou. Důležitým článkem úderného týmu je právě Wahlberg, ukecaný macho, ke kterému si divák obtížněji hledá cestu, navíc škoda, že je hbitý řezník Iko Uwais málo využitý. Berg bude nicméně vždy lepší specialista na pořádnou porci akce než na lidská dramata, což platí i tady. Nijak zvlášť nepřekvapí, sází na chlapácká gesta, solidní emoce a tentokrát i na hodně kontaktní a krvavou akci. Někomu to stačí. (castor) 3*
VELKÁ RECENZE
Petera Berga máme v redakci docela rádi. Když pominu vynikající Vítejte v džungli, tak pár fanoušků má dokonce i bayovsky “debilní” Bitevní loď, a pak samozřejmě hlavně wahlbergoviny, ať už jde o militantní Na život a na smrt (Lone Survivor), Deep Water Horizon nebo Den patriotů. Všechno v červeným na ČSFd, všechno vcelku citlivě servírovaná háelpéčka, ve kterých Wahlberg překračuje svůj herecký stín. A všechno, až na Survivora, komerční propadáky. Možná proto se osvědčená dvojice rozhodla změnit kulisy a tak trochu se vrátit k Bergovu Království, protože týmovky po zuby ozbrojených profíků jsou jednak poptávané a jednak je mnohem větší legrace točit volnou adaptaci Call of Duty.
Ničím jiným ve výsledku Mile 22 není, protože asociace s Královstvím nebo třeba i s Bournem či Mission: Impossible, se rychle ztrácejí. Wahlberg a jeho elitní tým jsou sice řízeni shora Johnem Malkovichem, ale celý ten world-building špionážních organizací, supertajných týmů a profíků s černou duší trvá asi deset minut. Ano, úvodní scéna je Rainbow Six na steroidech, ale zároveň představuje tým drsňáků, k nimž si divák teprve musí najít cestičku, aby si uvědomil, že za těmi killy je schovaná lidská bytost. Berg ovšem na tuhle charakterizaci kašle a na rozdíl od zmíněného Království, které je spíš detektivkou prokvetlou tu a tam akčními scénami, na ni ani nemá čas, protože Mile 22 se snaží v druhé půli budit dojem nezastavitelného kolosu. Jediná Lauren Cohan (Živí mrtví) tu má nějaký emoční oblouk, ostatní jsou jen karty do Mariáše, které je potřeba ve vhodný okamžik obětovat.
Je mrzuté to celé sledovat, protože Berg řemeslo docela zvládá a topí se vyloženě jen v bitkách. To ale není překvapení, protože když angažujete do role MacGuffinu alias Pandořiny skříňky a hybatele děje někoho jako je Iko Uwais, automaticky pak při bojových scénách musíte ostatní herce “chránit” rychlým střihem. Povedlo se, herci přežili, ale diváci zvyklí na Raid trochu trpí. Iko hraje tajuplného profíka se zakódovaným USB, kterého musí Wahlbergův tým dostat z města na palubu amerického letounu. Jedině tak se dostane k ukryté zásilce jaderného materiálu. Dál už to jistě znáte, podobně jako v 16 blocích nebo třeba v Železném stisku s Eastwoodem je potřeba dostat svou zásilku bezpečně skrz město plné všehoschopných zabijáků.
V nastálém tempu už není čas na leštění charakterů, takže postavy hrají na první dojem - jsou to zabijáci, ušpinění prací pro vládu se spoustou zářezů na hlavni. Není důvod se o ně bát, protože jsou neomylní. Není důvod jim fandit, protože nejsou žádní andílci. Pěšáci typu Rondy Rousey nebo Carlo Albana jsou s tím smíření, Wahlberg v hlavní roli se ale snaží vratké roli vzepřít a… hrát jako o život. Mr. Hlad se mě ptal, jestli mi nepřipadal tak trochu jako “vybělenej Denzel”. Je pravda, že hra s obočím a snaha schovat bostonský akcent za drsňácké syčení byla u Markyho Marka výraznější než obvykle.
Největší problém ale je, že na rozdíl od Lone Survivora tady nesledujeme boj hrdinných amerických vojáků s nepřátelskou přesilou, ale souboj dvou tajných služeb, které navzájem obětují své pindíky. Ano, jedna je v přesile a druhá mluví anglicky, ale to samo o sobě k velkým sympatiím nestačí. Chápu, že někdo bude na větvi z toho, že mu Berg servíruje slušně natočený Counter-Strike, ale opulentní airsoft s eRkovými efekty ještě nikdy žádný film nespasil. Vědom si toho, že má v týmu Iko Uwaise, pokusí se Berg dokonce na dvacet minut o jakýsi remake Raidu. A znovu, docela dobře to vypadá a Iko svou zádumčivost slušně odehraje i s omezeným rejstříkem, ale je to celé jen prázdnou imitací. Ostatně i snaha dohnat příběhové zvraty v poslední pětiminutovce a snažit se narychlo tvářit komplexně, vyzní do ztracena a je spíš na otrávený povzdech.
Je s podivem, že Berg kývnul na takhle prázdný scénář od naprostého zelenáče. Možná na papíře ty prázdné stránky s nápisem “následuje akční scéna” znějí lákavě a z poslední doby tu máme pár žánrovek, které absenci děje vyplňují kvalitní akcí a charismatickými hrdiny. Berg se může bohužel spolehnout jen na to řemeslo, protože i tři postavy hodné pochvaly jsou jaksi nesympatické a nemáte pocit, že byste s nimi šli na pivo bez obavy o svůj vlastní život. Tohle není řachanda jako A-Team nebo Rychle a zběsile, tady se někdo snaží rozjet zbrusu novou seriózně pojatou špionážní sérii. Trochu lituju Wahlberga - na béčkového Bournea by měl fyzicky i herecky, ale snaha o tohle dojení publika přichází zrovna ve chvíli, kdy ho někteří fanoušci začali brát i jako charakterního herce. Takhle se rázem propadá k Gerardu Butlerovi a jeho po všech stránkách zapomenutelné Dokonalé loupeži. Možná z toho bude časem dvojka, ale rozhodně ne v červeném, dámy a pánové.
Postavy a obsazení
• Mark Wahlberg - James Silva
• Ronda Rousey - Sam Snowová
• Iko Uwais - Li Noor
• Lauren Cohan - Alice
• John Malkovich - Bishop
• Avery Grant - seržantka Thomasová
• Sam Medina - Axel
• Poorna Jagannathan - Dorothy Brady
• Elle Graham - India
• Peter Berg - Lucas
• Trevor Gretzky - Mike Vogel
• Carlo Alban - Douglas
• Tatiana Ronderos - matka
• Emily Skeggs - M.I.T.
• Kate Rigg - Miss Moon
• Natasha Goubskaya - Vera
DABING
V českém znění: Libor Hruška - Mark Wahlberg (James Silva), Jana Mařasová - Lauren Cohan (Alice Kerrová), Jaromír Meduna - John Malkovich (Bishop), Nina Horáková - Ronda Rousey (Sam Snowová), Filip Švarc - Iko Uwais (Li Noor), Jana Musilová - Poorna Jagannathan (Dorothy Bradyová), Petr Burian - Myke Holmes (Pawn), Helena Němcová, Petr Neskusil - Carlo Alban (William Douglas III), Jitka Moučková - Chae-rin Lee (Queen), Svatopluk Schuller - Sam Medina (Axel), Klára Sochorová - Jenique Hendrix (Knightová), Bohdan Tůma - Keith Arthur Bolden (King), Dana Černá, Zbyšek Pantůček - Terry Kinney (Johnny Porter + Titulky), Jakub Saic - Ariel Felix (náměstek ministra zahraničních věcí), Ivo Novák - Peter Berg (Lucas), Petra Jindrová - Kate Rigg (slečna Moonová), Eliška Sochorová a další
Překlad: Zuzana Pelíšková
Dialogy: Petra Jindrová
Zvuk: Antonín Němec
Režie: Jiří Brouzdal
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska pro Magic Box v roce 2018
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra USA: 17.8.2018 STX Entertainment
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 2.2.2019
Premiéra v půjčovnách Blu-ray: 2.2.2019
Poprvé na DVD: 6.2.2019 Magic Box
Poprvé na Blu-ray: 6.2.2019 Magic Box
Tržby celkem - $ 66 300 000
Náklady (Rozpočet) - $ 60 000 000
Zajímavost k filmu
„S pomocí špičkového supertajného týmu musí agent elitní jednotky CIA dopravit "zásilku", která disponuje životně důležitými informacemi, na leteckou základnu dříve, než dorazí nepřítel."
OBSAH
Po úspěšné likvidaci oddílu KGB působícího na území USA dostává elitní úderný tým pod vedením Jamese Silvy (Mark Wahlberg) nový úkol. Najít ztracené cesium, které mohou teroristé použít na výrobu špinavých bomb, kterými by mohli jednoduše vyhladit celá města. Vše se strašlivě zkomplikuje, když se na základně objeví tajemný Li Noor (Iko Uwais), který tvrdí, že má ve své mysli klíč k rozřešení celé situace. (C0r0ner).
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Jedním z důvodů, proč miluju akční filmy, jsou - vedle akčních scén, násilí, dynamického vyprávění a charizmatických hrdinů - jejich klišé. A moje nejoblíbenější klišé je, že kdykoli v akčním filmu někdo někoho nebo něco někam eskortuje, eskorta nikdy nedojede poklidně do cíle. Nikdy. Nejčastěji jde o vězeňský autobus či letadlo (DALŠÍCH 48 HODIN, UPRCHLÍK, NENÍ ÚNIKU, CON AIR, ŠERIFOVÉ, ŘEČ PENĚZ - tady všude tahle scéna startuje zápletku), ale ještě lepší bývají celé kolony (JASNÉ NEBEZPEČÍ, LOVEC POLICAJTů, M: I 3). Některé filmy pak tohle klišé dokážou natáhnout na celovečerní stopáž. Může to mít podobu obléhačky, kdy je převoz přepaden a hrdinové se musí po zbytek filmu bránit útočníkům na jednom místě (PŘEPADENÍ 13. OKRSKU, VOSÍ HNÍZDO) nebo běhačky městskými ulicemi, kdy se hrdinové po přepadení transferu snaží i nadále doeskortovat eskortovaného do cíle s pronásledovateli v patách (16 BLOKů a právě MILE 22). Zatímco v 16 BLOCÍCH eskortoval zločince vyhořelý polda (a vlastně šlo o buddy movie) a eskorta byla přepadena krátce po začátku filmu, v MILE 22 je to naopak tým špičkových agentů s ultra hightech zázemím a k eskortě, jejímu přepadení a útěku před pronásledovateli dojde v druhé polovině, po (zdánlivě) nesouvisející úvodní akci a představení týmu a zápletky v polovině první. Scénář kašle na postavy a rafinovanější děj a jen předepisuje Wahlbergovi cool moudra a hlášky, takže třeba Malkovich je tu dokonale zbytečný a hraje jen rutinního Malkoviche. Akce je dost, jednu dostaneme na úvod a druhá polovina filmu je de facto jedna velká akce, která potěší řadou vychytávek (třeba podříznutí krku o rozbité okénko auta), bohužel ve snaze o dravost je zmrvená chaotickým střihem. Wahlbergův hláškující a s gumičkou si hrající suverén mě bavil, na Cohan a Rosey se dobře koukalo a Iko si párkrát efektně kopnul. A díky krátké stopáži to rychle uteklo. Po dlouhé době Berg natočil něco, z čeho nejsem naštvaný a co si pustím znova. (choze) 3*
Typicky americká špionážní náborovka. Hlučná akce, drsné řeči a prostořeký macho Wahlberg. Berg akční scény umí, ale střihače chtělo vyměnit. Hračičky půjčené z Bourne trilogy nepřekvapí, jen se tady s nimi pracuje až příliš na efekt a mimo uvěritelnou míru. O příběhu nemuže být řeč, ale při lepší charakteristice a rozpracování hrdinů by ten levelový scénář snad ani tolik nevadíl - vzpomeňme na The Raid. Z toho je tady jen Iko Uwais a jeho potenciál je tu využit tak na 50 procent. Asi tak stejně, jako režijní potenciál Berga. Zřejmě nějaká forma guilty pleasure, či lehký lapsus, který se asi jednou za dekádu může stát kdekomu. (Kaka) 3*
Sice natočil i uřvaný guláš Bitevní loď, když ale Peter Berg spojí síly s Markem Wahlbergem, pořádným zvukařem a solidním scénografem akčních scén, divák se musí zaradovat. Efektní je tahle dvojka i tentokrát, vše výše uvedené platí, ovšem kromě hlučné akce to chtělo pořádně dupnout i na střihačské duo. Sic Colby Parker Jr. s Bergem spolupracuje dlouhodobě, tentokrát se utrhl ze řetězu a střih akci svou chaotičností příliš neprospívá. O propracovaném scénáři nemůže být řeč, prostě se ztratilo cesium, které může ve výsledku způsobit radioaktivní zamoření rozmetáním radioaktivních látek klasickou výbušninou. Důležitým článkem úderného týmu je právě Wahlberg, ukecaný macho, ke kterému si divák obtížněji hledá cestu, navíc škoda, že je hbitý řezník Iko Uwais málo využitý. Berg bude nicméně vždy lepší specialista na pořádnou porci akce než na lidská dramata, což platí i tady. Nijak zvlášť nepřekvapí, sází na chlapácká gesta, solidní emoce a tentokrát i na hodně kontaktní a krvavou akci. Někomu to stačí. (castor) 3*
VELKÁ RECENZE
Petera Berga máme v redakci docela rádi. Když pominu vynikající Vítejte v džungli, tak pár fanoušků má dokonce i bayovsky “debilní” Bitevní loď, a pak samozřejmě hlavně wahlbergoviny, ať už jde o militantní Na život a na smrt (Lone Survivor), Deep Water Horizon nebo Den patriotů. Všechno v červeným na ČSFd, všechno vcelku citlivě servírovaná háelpéčka, ve kterých Wahlberg překračuje svůj herecký stín. A všechno, až na Survivora, komerční propadáky. Možná proto se osvědčená dvojice rozhodla změnit kulisy a tak trochu se vrátit k Bergovu Království, protože týmovky po zuby ozbrojených profíků jsou jednak poptávané a jednak je mnohem větší legrace točit volnou adaptaci Call of Duty.
Ničím jiným ve výsledku Mile 22 není, protože asociace s Královstvím nebo třeba i s Bournem či Mission: Impossible, se rychle ztrácejí. Wahlberg a jeho elitní tým jsou sice řízeni shora Johnem Malkovichem, ale celý ten world-building špionážních organizací, supertajných týmů a profíků s černou duší trvá asi deset minut. Ano, úvodní scéna je Rainbow Six na steroidech, ale zároveň představuje tým drsňáků, k nimž si divák teprve musí najít cestičku, aby si uvědomil, že za těmi killy je schovaná lidská bytost. Berg ovšem na tuhle charakterizaci kašle a na rozdíl od zmíněného Království, které je spíš detektivkou prokvetlou tu a tam akčními scénami, na ni ani nemá čas, protože Mile 22 se snaží v druhé půli budit dojem nezastavitelného kolosu. Jediná Lauren Cohan (Živí mrtví) tu má nějaký emoční oblouk, ostatní jsou jen karty do Mariáše, které je potřeba ve vhodný okamžik obětovat.
Je mrzuté to celé sledovat, protože Berg řemeslo docela zvládá a topí se vyloženě jen v bitkách. To ale není překvapení, protože když angažujete do role MacGuffinu alias Pandořiny skříňky a hybatele děje někoho jako je Iko Uwais, automaticky pak při bojových scénách musíte ostatní herce “chránit” rychlým střihem. Povedlo se, herci přežili, ale diváci zvyklí na Raid trochu trpí. Iko hraje tajuplného profíka se zakódovaným USB, kterého musí Wahlbergův tým dostat z města na palubu amerického letounu. Jedině tak se dostane k ukryté zásilce jaderného materiálu. Dál už to jistě znáte, podobně jako v 16 blocích nebo třeba v Železném stisku s Eastwoodem je potřeba dostat svou zásilku bezpečně skrz město plné všehoschopných zabijáků.
V nastálém tempu už není čas na leštění charakterů, takže postavy hrají na první dojem - jsou to zabijáci, ušpinění prací pro vládu se spoustou zářezů na hlavni. Není důvod se o ně bát, protože jsou neomylní. Není důvod jim fandit, protože nejsou žádní andílci. Pěšáci typu Rondy Rousey nebo Carlo Albana jsou s tím smíření, Wahlberg v hlavní roli se ale snaží vratké roli vzepřít a… hrát jako o život. Mr. Hlad se mě ptal, jestli mi nepřipadal tak trochu jako “vybělenej Denzel”. Je pravda, že hra s obočím a snaha schovat bostonský akcent za drsňácké syčení byla u Markyho Marka výraznější než obvykle.
Největší problém ale je, že na rozdíl od Lone Survivora tady nesledujeme boj hrdinných amerických vojáků s nepřátelskou přesilou, ale souboj dvou tajných služeb, které navzájem obětují své pindíky. Ano, jedna je v přesile a druhá mluví anglicky, ale to samo o sobě k velkým sympatiím nestačí. Chápu, že někdo bude na větvi z toho, že mu Berg servíruje slušně natočený Counter-Strike, ale opulentní airsoft s eRkovými efekty ještě nikdy žádný film nespasil. Vědom si toho, že má v týmu Iko Uwaise, pokusí se Berg dokonce na dvacet minut o jakýsi remake Raidu. A znovu, docela dobře to vypadá a Iko svou zádumčivost slušně odehraje i s omezeným rejstříkem, ale je to celé jen prázdnou imitací. Ostatně i snaha dohnat příběhové zvraty v poslední pětiminutovce a snažit se narychlo tvářit komplexně, vyzní do ztracena a je spíš na otrávený povzdech.
Je s podivem, že Berg kývnul na takhle prázdný scénář od naprostého zelenáče. Možná na papíře ty prázdné stránky s nápisem “následuje akční scéna” znějí lákavě a z poslední doby tu máme pár žánrovek, které absenci děje vyplňují kvalitní akcí a charismatickými hrdiny. Berg se může bohužel spolehnout jen na to řemeslo, protože i tři postavy hodné pochvaly jsou jaksi nesympatické a nemáte pocit, že byste s nimi šli na pivo bez obavy o svůj vlastní život. Tohle není řachanda jako A-Team nebo Rychle a zběsile, tady se někdo snaží rozjet zbrusu novou seriózně pojatou špionážní sérii. Trochu lituju Wahlberga - na béčkového Bournea by měl fyzicky i herecky, ale snaha o tohle dojení publika přichází zrovna ve chvíli, kdy ho někteří fanoušci začali brát i jako charakterního herce. Takhle se rázem propadá k Gerardu Butlerovi a jeho po všech stránkách zapomenutelné Dokonalé loupeži. Možná z toho bude časem dvojka, ale rozhodně ne v červeném, dámy a pánové.
Postavy a obsazení
• Mark Wahlberg - James Silva
• Ronda Rousey - Sam Snowová
• Iko Uwais - Li Noor
• Lauren Cohan - Alice
• John Malkovich - Bishop
• Avery Grant - seržantka Thomasová
• Sam Medina - Axel
• Poorna Jagannathan - Dorothy Brady
• Elle Graham - India
• Peter Berg - Lucas
• Trevor Gretzky - Mike Vogel
• Carlo Alban - Douglas
• Tatiana Ronderos - matka
• Emily Skeggs - M.I.T.
• Kate Rigg - Miss Moon
• Natasha Goubskaya - Vera
DABING
V českém znění: Libor Hruška - Mark Wahlberg (James Silva), Jana Mařasová - Lauren Cohan (Alice Kerrová), Jaromír Meduna - John Malkovich (Bishop), Nina Horáková - Ronda Rousey (Sam Snowová), Filip Švarc - Iko Uwais (Li Noor), Jana Musilová - Poorna Jagannathan (Dorothy Bradyová), Petr Burian - Myke Holmes (Pawn), Helena Němcová, Petr Neskusil - Carlo Alban (William Douglas III), Jitka Moučková - Chae-rin Lee (Queen), Svatopluk Schuller - Sam Medina (Axel), Klára Sochorová - Jenique Hendrix (Knightová), Bohdan Tůma - Keith Arthur Bolden (King), Dana Černá, Zbyšek Pantůček - Terry Kinney (Johnny Porter + Titulky), Jakub Saic - Ariel Felix (náměstek ministra zahraničních věcí), Ivo Novák - Peter Berg (Lucas), Petra Jindrová - Kate Rigg (slečna Moonová), Eliška Sochorová a další
Překlad: Zuzana Pelíšková
Dialogy: Petra Jindrová
Zvuk: Antonín Němec
Režie: Jiří Brouzdal
Vyrobila: Tvůrčí skupina Josefa Petráska pro Magic Box v roce 2018
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra USA: 17.8.2018 STX Entertainment
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 2.2.2019
Premiéra v půjčovnách Blu-ray: 2.2.2019
Poprvé na DVD: 6.2.2019 Magic Box
Poprvé na Blu-ray: 6.2.2019 Magic Box
Tržby celkem - $ 66 300 000
Náklady (Rozpočet) - $ 60 000 000
Tvůrci a herci
Peter Berg (Režie), Stephen Levinson (Produkce), Peter Berg (Produkce), Mark Wahlberg (Produkce), Jeff Russo (Hudba), Jacques Jouffret (Kamera), Melissa Lawson Cheung (Střih), Colby Parker Jr. (Střih), Sheila Jaffe (Casting), Andrew Menzies (Scénografie), Virginia Johnson (Kostýmy), Dror Mohar (Zvuk), Jacenda Burkett (Masky), Lea Carpenter (Scénář), Mark Wahlberg (Herec), John Malkovich (Herec), Iko Uwais (Herec), Lauren Cohan (Herec), Ronda Rousey (Herec), Terry Kinney (Herec), Sala Baker (Herec), Poorna Jagannathan (Herec), Sam Medina (Herec), Nikolai Nikolaeff (Herec), Carlo Alban (Herec), Keith Arthur Bolden (Herec), Emily Skeggs (Herec), Peter Berg (Herec), CL (Herec)
2018/95/USA/Akční
- Scenár sa písal už vopred s predpokladom, že hlavnú rolu bude hrať Mark Wahlberg.
- Písnička, která hraje na koncu filmu, je „Is You Ready“ od Migos.
- 5. února 2018 se během natáčení v Kolumbii objevil i kolumbijský prezident Juan Manuel Santos. Režisér Peter Berg mu dokonce nabídl, jestli s ním nenatočí jednu akční scénu.
- Film měl být správně natáčen v některých asijských městech, ale byl natočen v Bogotě v Kolumbii. Byla odvedena velmi dobrá práce, která skrývala pravou identitu města, ale v jedné scéně byla vidět kolumbijská vlajka, stejně jako několik obchodů ve španělštině.
- Písnička, která hraje na koncu filmu, je „Is You Ready“ od Migos.
- 5. února 2018 se během natáčení v Kolumbii objevil i kolumbijský prezident Juan Manuel Santos. Režisér Peter Berg mu dokonce nabídl, jestli s ním nenatočí jednu akční scénu.
- Film měl být správně natáčen v některých asijských městech, ale byl natočen v Bogotě v Kolumbii. Byla odvedena velmi dobrá práce, která skrývala pravou identitu města, ale v jedné scéně byla vidět kolumbijská vlajka, stejně jako několik obchodů ve španělštině.
Odkazy