Na plný plyn / Michel Vaillant (2003/93/Francie/Akční, Sportovní) 52%

21.11.2018 19:53
JEDNOU VĚTOU
„Rychlá závodní auta, rivalita, přátelství, láska."

OBSAH
Rychlá závodní auta, rivalita, přátelství, láska.Světové okruhy s tribunami křičících fanoušků, adrenalinové jízdy po dálnicích, závody na sněhu a ledu mezi vrcholky zasněžených Alp, překrásné ženy - nejen v publiku, ale i za volantem... to je život automobilových šampiónů. Závodník Michel Vaillant je obdivovaným hrdinou, téměř vždy vyhrává. Proti rodině Vaillantových se ale spiknou rivalové z konkurenční "stáje" a rozhodnou se vyřadit je z prestižního závodu Le Mans. Mezi těmi nejlepšími rozhoduje o vítězství nebo prohře často jen souhra náhod. A náhodě se přece dá trochu pomoc i... Během rozhodujícího závodu musí Michell Vaillant zachránit svou rodinu, lásku i život.

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Film, kterých příliš není, a proto si minimálně tři hvězdičky zaslouží. Začátek je nabušený, ale potom to upadne do lehce zavánějící nudy a jediné co z toho chytne, tak akční závody, kterých je ale ve filmu dostatečné množství, a tak se za to rozhodně stojí podívat. Tak trochu bych to přirovnal k Formuli se Stallonem. Stejná podstata, jediné zajímavé na filmech jsou závody, a ty jsou opravdu supr. Na bouračky člověk vždycky rád kouká, a kdo tvrdí že ne, tak lže. Na plný plyn je taková jednohubka. Film, na který si vzpomenete, ale jen ohledně závodů. Proč taky ne. Ten film podle mě k ničemu jinému dělaný ani není. (Malarkey) 3*

Tak tomuhle příběhu by neuvěřili ani ti, co na vánoce vysedávaj u okna a čekaj na ježíška. Jako ok, je to film a ten by neměl mít hranice, ale když ono se to tváří vážnejc než shadwellovi komentáře. Dianka super, do očí mý milovaný germánky bych se koukal nonstop, kdyby byla celej film v záběru jen ona, dal bych plnej počet hvězd, ale takhle je to hold hvězdičkovej úspornej balíček. (Enšpígl) 1*

Tohle jsou tři nejzajímavější fakta na celém filmu: je to komiksová adaptace, produkoval to Luc Besson, natáčelo se během skutečného závodu Le Mans. Ale stojí kvůli některému z nich za vidění? Ani ne, stačí si oživit vzpomínky na Bouřlivé dny a Formuli. I když závodních filmů o Le Mans je poskrovnu a úvodní Rallye „intro“ vypadalo velmi nadějně, milovníci rychlých kol nechť si raději zahrají na kompu nejnovější díl Colina, kde je nebudou otravovat zbytečné kecy okolo. 55% (Matty) 3*

VELKÁ RECENZE
-

PODROBNÝ POPIS FILMU
Závodník Michel Valliant je legendou mezi jezdci na tratích všech světových rallye závodů. Jeho světem jsou adrenalinové jízdy všemi možnými terény _ od hladkých dálnic, před zasněžené vrcholky a ledové pláně až po rozpálený písek pouští, davy fanoušků a hlavně krásných fanynek, vůně benzínu a řev silných motorů. A jen málokdy některý ze závodů nevyhraje. Jeho francouzský rodinný tým, vedený kdysi Michelovým otcem Henrim, více než dvacet let bojoval s konkurenčním týmem Leader. Teprve po smrti vůdce konkurenčního týmu Wonga se situace poněkud uklidnila. Nyní však Michelovu matku trápí hrozné noční můry, ve kterých její syn zahyne při nehodě na trati slavného čtyřiadvacetihodinového závodu v Le Mans v souboji s vozem týmu Leader.
Podle Henriho Vaillanta není žádný důvod k panice. Tým Leader je už mnoho let mimo a navíc jeho vozy nikdy neměly číslo 13. Než se však Henri naděje, je všechno jinak. Na tiskové konferenci oznámí svůj návrat na závodní dráhy tým Leader, do jehož čela se nyní postavila dcera bývalého šéfa Ruth Wongová. Ta si nechala pro vůz své stáje přidělit číslo 13. Je sen paní Vaillantové předtuchou? Ruth je totiž krásná, nelítostná a přesně ví jak dosáhnout toho, co chce. Je odhodlaná pomstít se Valliantovým, které viní ze smrti otce, a připravená zkusit cokoli, pokud to povede ke zničení Valliantova týmu. Třeba i k sabotáži, únosu a vydírání. Během horské rallye v Itálii zahyne po srážce s vozem týmu Leader, za podivných okolností Michelův kolega David Dougherty.
Na pohřbu se Michel seznámí s jeho manželkou Julií, která také závodí a chce, aby ji Michel nasadil do závodu v Le Mans místo Davida. Mechanik José zjistí, že výbuch Davidova vozu způsobila sabotáž. A nebyla poslední. Ruthina společnice, kráska Odessa, prostřelí pneumatiku nákladního vozu, který převáží závodní auta Vaillanotvých. Vůz havaruje, Vaillantovým se však s přece jen podaří vozy dopravit na start kvalifikace a riskantní jízdou se na poslední chvíli kvalifikovat. Zuřící Ruth nechá unést Henriho a pohrozí, že pokud Michel závod vyhraje, jeho otec zemře.
Michel poprosí Julii, aby tajně řídila místo něj a sám je odhodlán najít a zachránit otce. Je však dopaden a Ruth ho donutí, aby řídil její vůz místo zraněného Boba Cremera. Julie semezi tím dozví, že smrt jejího manžela způsobil Cremer. Chce se pomstít a během závodu do jeho vozu najíždí. Netuší, že za volantem sedí Michel.
Předlohou filmu Na plný plyn se stal komiks Michel Vaillant, který byl poprvé otištěn v roce 1957 a jehož autorem je Jean Graton. Dnes osmdesátiletý kreslíř žijící v Belgii tehdy netušil, jaký bude mít jeho hrdina osud. Ve svých kreslených příbězích využil svoje zkušenosti sportovního novináře. Michel Vaillant je jediným pilotem formule 1 mezi populárními kreslenými hrdiny a také jediným, který je obklopený vlastní rodinou. Je jedním z nejoblíbenějších hrdinou komiksů, což dokazuje úctyhodný počet doposud vydaných sešitů (65, poslední v říjnu 2003) a přes 20 milionů prodaných exemplářů. V roce 1967 byl natočen třináctidílný seriál a Michel Vaillant se stal televizním hrdinou. Dnes již Jean Graton nepracuje, štafetu převzal jeho syn Philippe. Další zajímavostí a jedinečností je, že v příbězích vystupují i skutečné postavy ze světa formule 1 od Jacky Ickxe po Michaela Schumachera.
Producent filmu Pierre-Ange Le Pogam, sám závodník - amatér, nijak neskrývá svou slabost pro původní komiksovou předlohu a zároveň svou touhu vytvořit nový, originální pohled na prostředí automobilových závodů, který by byl jak autentický, tak atraktivní pro diváky. Z filmu je patrná jeho fascinace tímto prostředím a lidmi, kteří každoročně posouvají hranice svých možností. Avšak film není pouhým dokumentem, nýbrž spojuje v sobě vše, co má akční film mít: vizuálně úchvatné prostředí a velké city. A také není doslovným přepisem komiksu, ale jeho volnou adaptací. Tvůrci přizpůsobili rekvizity a kostýmy současnosti a zachovali pouze logo stáje Vaillant.
Triumfem tohoto filmu je jeho režisér Louis-Pascal Couvelaire, který je schopen zvládnout natáčení jak akčních, tak hereckých scén. To, že se dříve věnoval natáčení reklam, se odráží i v obraze a estetice filmu.
Pro postavy byli vybíráni záměrně méně známí herci podle prvního dojmu tak, aby působili věrohodně jako závodníci. Hned od prvních zkoušek bylo jasné, že hlavní roli bude hrát Sagamore Stévenin. Všichni ostatní i přes své předchozí zkušenosti, museli projít castingem, aby vyhovovali představě o klanu Vaillantů. Film se natáčel jak ve francouzštině, tak v angličtině, podle národnosti herců.
Nejsilnějším momentem realizace filmu byla přítomnost na 24hodinovém závodě v Le Mans. Film se natáčel přímo během závodu a tvůrci museli splnit podmínky soutěže jako ostatní: zapsat se, vybavit dvě soutěžní stáje Vaillantů a Leadrů a absolvovat kvalifikační jízdy. Za tímto účelem se spojili s lidmi ze závodní stáje DAMS, profesionály, kteří pro ně připravili automobily a jejich repliky, tým mechaniků a především trénink závodníků a zkušební jízdy na okruhu. Celá příprava se stala druhým závodem, tentokrát s časem. Euforii z klasifikace vystřídal hned poté stres. Vždyť nešlo o natáčení průběhu závodu, ale o zfilmování příběhu, který se odehrává jen částečně při této soutěži.
Film se natáčel 85 dní na různých místech od okruhu v Le Mans, přes Alpy až po Kanadu. Při závodě bylo umístěno dvanáct kamer tak, aby vydržely a fungovaly při rychlosti 330 km/h a divák tak získal pocit, že on sám je pilotem formule 1.
 Jak se většinou u některých filmů stává, tak první půlka je naprosto parádní.. Z tý kamery jsem byl naprosto uvytržení... Každej záběr ve mě vyvolával obrazou euforii a už už jsem si v hlavě sumíroval hodnocení jak tenhle snímek vychválím.. Jenomže to by nesměl být Luc Besson..  Lucovi prostě v poslední době nejde psaní scénářů.. Ať už Purpurové řeky 2 tak Na plný plyn... Docela u mě tímhe ztrácí.. No ale proč.. Ta druhá půlka je tak debilní až je to hanba.. Zase ti špatní jsou mega špatní a ti hodní jsou mega hodní.. ti špatní se neštítí ničeho v zájmu své věci a ti hodní naopak jedou podle zákona.. Když Michelovi unesli otce nic to se mnou neudělalo ani náznak obavy či strachu o jeho život.. (ale to není lucova chyba) Zkrátka a dobře jediné co je na tomhle filmu dobrý jsou ty závody aut ikdyž přiznejme si ke konci už poněkud nudí.. Zápletka jak ze scénky z GoGo šou a Diana Kruger naprosto bez prostoru..

O FILMU
Předlohou filmu Na plný plyn se stal komiks Michel Vaillant, který byl poprvé otištěn v roce 1957 a jehož autorem je Jean Graton. Dnes osmdesátiletý kreslíř žijící v Belgii tehdy netušil, jaký bude mít jeho hrdina osud. Ve svých kreslených příbězích využil svoje zkušenosti sportovního novináře. Michel Vaillant je jediným pilotem formule 1 mezi populárními kreslenými hrdiny a také jediným, který je obklopený vlastní rodinou. Je jedním z nejoblíbenějších hrdinou komiksů, což dokazuje úctyhodný počet doposud vydaných sešitů (65, poslední v říjnu 2003) a přes 20 milionů prodaných exemplářů. V roce 1967 byl natočen třináctidílný seriál a Michel Vaillant se stal televizním hrdinou. Dnes již Jean Graton nepracuje, štafetu převzal jeho syn Philippe. Další zajímavostí a jedinečností je, že v příbězích vystupují i skutečné postavy ze světa formule 1 od Jacky Ickxe po Michaela Schumachera.
Producent filmu Pierre-Ange Le Pogam, sám závodník - amatér, nijak neskrývá svou slabost pro původní komiksovou předlohu a zároveň svou touhu vytvořit nový, originální pohled na prostředí automobilových závodů, který by byl jak autentický, tak atraktivní pro diváky. Z filmu je patrná jeho fascinace tímto prostředím a lidmi, kteří každoročně posouvají hranice svých možností. Avšak film není pouhým dokumentem, nýbrž spojuje v sobě vše, co má akční film mít: vizuálně úchvatné prostředí a velké city. A také není doslovným přepisem komiksu, ale jeho volnou adaptací. Tvůrci přizpůsobili rekvizity a kostýmy současnosti a zachovali pouze logo stáje Vaillant.
Triumfem tohoto filmu je jeho režisér Louis-Pascal Couvelaire, který je schopen zvládnout natáčení jak akčních, tak hereckých scén. To, že se dříve věnoval natáčení reklam, se odráží i v obraze a estetice filmu.
Pro postavy byli vybíráni záměrně méně známí herci podle prvního dojmu tak, aby působili věrohodně jako závodníci. Hned od prvních zkoušek bylo jasné, že hlavní roli bude hrát Sagamore Stévenin. Všichni ostatní i přes své předchozí zkušenosti, museli projít castingem, aby vyhovovali představě o klanu Vaillantů. Film se natáčel jak ve francouzštině, tak v angličtině, podle národnosti herců.
Nejsilnějším momentem realizace filmu byla přítomnost na 24hodinovém závodě v Le Mans. Film se natáčel přímo během závodu a tvůrci museli splnit podmínky soutěže jako ostatní: zapsat se, vybavit dvě soutěžní stáje Vaillantů a Leadrů a absolvovat kvalifikační jízdy. Za tímto účelem se spojili s lidmi ze závodní stáje DAMS, profesionály, kteří pro ně připravili automobily a jejich repliky, tým mechaniků a především trénink závodníků a zkušební jízdy na okruhu. Celá příprava se stala druhým závodem, tentokrát s časem. Euforii z klasifikace vystřídal hned poté stres. Vždyť nešlo o natáčení průběhu závodu, ale o zfilmování příběhu, který se odehrává jen částečně při této soutěži.
Film se natáčel 85 dní na různých místech od okruhu v Le Mans, přes Alpy až po Kanadu. Při závodě bylo umístěno dvanáct kamer tak, aby vydržely a fungovaly při rychlosti 330 km/h a divák tak získal pocit, že on sám je pilotem formule 1.

DABING
1.DABING (DVD)
V českém znění: Filip Jančík - Sagamore Stévenin (Michel Vaillant), Marek Libert - Peter Youngblood Hills (Steve Warson), Martin Sobotka - Philippe Bas (Jean-Pierre Vaillant), Filip Švarc - Scott Thrun (David Dougherty), Bohdan Tůma, Helena Němcová - Lisa Barbuscia (Ruth Wong), Jitka Moučková - Diane Kruger (Julie Wood), Jolana Smyčková, Jana Páleníčková, Vladimír Kudla, Jiří Ptáčník - (Titulky), Dagmar Čárová, Bohumil Kalva - Jean-Pierre Cassel (Henri Vaillant), Pavel Rímský, Jiří Valšuba, Martin Kolár, Luděk Čtvrtlík - Stefano Cassetti (Giulio Cavallo), Rozita Erbanová.
Překlad: Irena Novotná
Produkce: Evelyna Vrbová
Zvuk: Jiří Moudrý
Dialogy a režie: Jiří Ptáček
Vyrobila: LS Production dabing v roce 2004, pro Magic Box

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 4.3.2004
Premiéra Francie: 19.11.2003     
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 1.10.2004 (DVD) Magic Box
Poprvé na DVD: 27.9.2004 Magic Box
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

Tržby celkem - $ 7 200 000
Náklady (Rozpočet) - $ 26 000 000
 
Tvůrci a herci
Louis-Pascal Couvelaire (Režie), Pierre-Ange Le Pogam (Produkce), Archive (Hudba), Titus Abbott (Hudba), Michel Abramowicz (Kamera), Hervé Schneid (Střih), Winny Calissoni (Casting), Jimmy Vansteenkiste (Scénografie), Jimmy Vansteenkiste (Kostýmy), Anne-Valérie Chiabaut (Masky), Guillaume Bouchateau (Zvuk), Luc Besson (Scénář), Sagamore Stévenin (Herec), Peter Youngblood Hills (Herec), Jean-Pierre Cassel (Herec), Diane Kruger (Herec), Béatrice Agenin (Herec), Philippe Bas (Herec), Stefano Cassetti (Herec), François Levantal (Herec), Philippe Lellouche (Herec), Agathe de La Boulaye (Herec), Peter Hudson (Herec), Gérard Chaillou (Herec), Lisa Barbuscia (Herec), Riton Liebman (Herec), Marc Berman (Herec), Thierry Perkins-Lyautey (Herec), Daniel Pilon (Herec), Scott Thrun (Herec), Lisa Couvelaire (Herec), Patrice Valota (Herec), Jimmy Herman (Herec), Kentaró Itó (Herec), Ken Samuels (Herec), Stéphane Metzger (Herec), Sébastien Thiery (Herec)
 
2003/93/Francie/Akční, Sportovní
 
Zajímavost k filmu
- Alternatívnymi názvami filmu boli aj 24 Hours, No Limit - The Story of Michel Vaillant či Need for Speed, čo je názov jednej z najznámejších závodných hier.
- Natáčanie prebiehalo počas reálnych pretekov Le Mans v júni 2002.
 
Odkazy