Fotograf / Fotograf (2015/133/Česko/Komedie, Drama) 62%
27.08.2023 14:10
JEDNOU VĚTOU
„Dámy, radím vám ke klidu...! Volně inspirováno některými motivy ze života Jana Saudka“
OBSAH
V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky.(Bioscop)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Fotograf je skvělý film, ale má, podle mě, jeden, ale dost zásadní problém. Prakticky nemá příběh. Viděl jsem takřka tří hodinovou verzi a v ní se vlastně skoro nic zásadního nedělo. Karel Roden naštěstí vytvořil tak skvělou postavu plnou uměleckých sklonů, že to všechno s radostí zaplácla. V druhé půlce filmu už to ale bylo hrozně znát a v momentě, kdy se jakýs takýs příběh začal konat, už bylo docela dost pozdě. Každopádně vyobrazení jedné zajímavé postavičky s výbornou kamerou, skvělými hereckými výkony a perfektní atmosférou, je to naprosto úcty hodné. V České Republice podle mě jeden z těch technicky nejvýraznějších filmů. Mimochodem, bylo hodně zajímavý sledovat, jak Saudkovou tímhle filmem brutálně sejmuli. O to lepší, když jsem si uvědomil první vstup Saudka ve filmu, který se rozhodl odvyprávět svůj příběh a takticky uvedl, že si po většinu času bude vymýšlet. Hezky obkročil kohokoliv, který by se chtěl jakkoliv hojit na tomto filmu. (Malarkey) 4*
Dramaturgicky rozbředlý bordel, a stotřicetiminutové peklo, které začne dávat souvislý děj dohromady až v poslední třetině, šidící diváka vějičkami koz, zadků a nadávek, připomíná spíše soubor srandovních skečů ze Saudkova života, přičemž srovnání s Kameňákem se vyhne jen díky tomu, že Roden se s rolí, která mu evidentně nesedí, vypořádal překvapivě civilně a povětšinou bez přehrávání, a že Máša Málková si to dává naprosto geniálně, protože sledovat to postupně se vkrádající zlo do jejích očí je čiré potěšení, které ale hatí režisérčino pojetí, brnkající na první signální lidového humoru a tragikomickou figuru svého předobrazu ždíme naprosto opačným směrem, než by si zasloužila, což za předpokladu technicky řemeslně skvěle odvedené práce (kamera, zvuk, střih) potáhne rozesmáté diváky do kin a snímek do černých čísel. (Isherwood) 1*
Irena Pavlásková se za Fotografa nemusí stydět. Udělala film o Janu Saudkovi pro diváky, on s ní spolupracoval, takže si mohl ovlivnit, co chce a potřebuje, aby šlo ven. Není tu vykreslen jako díl Genu, spíš jako poděs, zodpovědnost nulová, citlivost obrovská, sobeckost často jako nástroj přežití nutná. Sára naznačená jako mrcha, která od začátku manipulovala. Pohled z jedné strany, ale vyrovnám se s tím, tenhle pocit jsem z ní mívala taky. Pro všechny případy je to jen "inspirované". Každopádně to podstatné ... bohémská povaha a talent nejen k focení, ale i k malování a k vyslovení se, potřeba nasávat z lidí a současně být jimi nerad obtěžován, jakási táhlá bolest a příval svalnatých řečí na její obalení ... to ve Fotografovi je a mně se to líbilo, dovedu si klidně představit i Oscara. (kleopatra) 4*
VELKÁ RECENZE
Filmový příběh inspirovaný životem Jana Saudka, jenž se s režisérkou Irenou Pavláskovou podílel na scénáři, nám představí výraznou etapu umělcova života, spojenou s jednou z jeho osudových žen. Celý snímek je vlastně nejen o umělci a jeho proměnlivých náladách, ale také o ženách a dívkách fascinovaných umělcem, ztrácejících pod tíhou vášně zábrany.
Snímek přetéká erotickou energií, ale přitom je překvapivě vkusný, sexuální výjevy jsou živelné a stručné. Vše odlehčuje humor, skvěle vystihující vztahy i lidi jako takové. V běžném životě bychom doma takového partnera mít nechtěli, ale na plátně působí chování hlavního hrdiny odvážně a svěže. A chtě nechtě nás pobaví.
Některé výjevy jsou bizarní, ale stále je vše uvěřitelné, i nezvyklý život přelétavého umělce působí civilně a pro nás pochopitelně. Specifickou atmosféru podtrhuje bohémský byt s typickou stěnou, před kterou vznikly nám dobře známé fotografie.
Příběh protínají výjevy z tvorby fotografií a metody umělcovy práce, snaží se zachytit jeho způsob myšlení. Karel Roden od začátku do konce skvěle ztělesňuje výjimečného umělce pronásledovaného démony minulosti i ničeného tíhou vlastní geniality. Stejně tak ženy kolem ho fascinují, pomáhají mu přežít, a zároveň jej ničí.
Roden zvládá všechny polohy bravurně, dokáže přejít v jedné minutě od milovníka ke klubíčku neštěstí. Díky jeho charismatu není navíc těžké uvěřit, že dokáže okouzlit kteroukoli ženu ve svém okolí. Nepůsobí ale zbytečně vážně, ani jako karikatura.
Pozadu nezůstává ani Marie Málková, představitelka hlavní ženské úlohy, která ve Fotografovi také projde zajímavým vývojem: od naivní asistentky toužící svému idolovi třeba jen umývat nádobí, přes obětavou milující přítelkyni, až po vypočítavou a sebestřednou kariéristku. Perfektně vyjadřuje ženskou touhu být tou jedinou vyvolenou, zkrotit muže a mít ho pro sebe. Také obsazení vedlejších rolí je občas příjemným překvapením.
Fotograf je svérázný stejně jako jeho reálný předobraz, ale zůstává pochopitelný i pro širokou veřejnost. Můžeme si jen domýšlet, které střípky příběhu se zakládají na pravdě, a tato svoboda pro náš úsudek filmu velmi prospívá. Můžeme si tak snímek vyložit jako tragikomedii, pohádku o vášni, nebo surový příběh o manipulovaném umělci.
Postavy a obsazení
• Karel Roden - Jan
• Máša Málková - Líba
• Vilma Cibulková - Věra
• Václav Neužil - Marek
• Marika Procházková - Vendelína
• Zuzana Vejvodová - Klára
• Patrik Děrgel - badatel
• Jenovéfa Boková - Anička
• Jitka Sedláčková - Alice
Ocenění
Český lev
2015 - Irena Pavlásková, Viktor Schwarcz (Nejlepší film) (nominace)
2015 - Karel Roden (Nejlepší herec) (nominace)
2015 - Marie Málková (Nejlepší herečka) (nominace)
2015 - David Ployhar (Nejlepší kamera) (nominace)
2015 - Alois Fišárek (Nejlepší střih) (nominace)
2015 - Jiří Chlumecký (Nejlepší hudba) (nominace)
2015 - Jaroslava Pecharová (Nejlepší kostýmy) (nominace)
2015 - Nejlepší filmový plakát (nominace)
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 8.1.2015 Bioscop
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 13.5.2015 Magic Box
Poprvé na Blu-ray: 13.5.2015 Magic Box
Tržby v ČR - Kč 25 636 523
Návštěvnost v ČR 201 053
Náklady (Rozpočet) - Kč 24 000 000
„Dámy, radím vám ke klidu...! Volně inspirováno některými motivy ze života Jana Saudka“
OBSAH
V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky.(Bioscop)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Fotograf je skvělý film, ale má, podle mě, jeden, ale dost zásadní problém. Prakticky nemá příběh. Viděl jsem takřka tří hodinovou verzi a v ní se vlastně skoro nic zásadního nedělo. Karel Roden naštěstí vytvořil tak skvělou postavu plnou uměleckých sklonů, že to všechno s radostí zaplácla. V druhé půlce filmu už to ale bylo hrozně znát a v momentě, kdy se jakýs takýs příběh začal konat, už bylo docela dost pozdě. Každopádně vyobrazení jedné zajímavé postavičky s výbornou kamerou, skvělými hereckými výkony a perfektní atmosférou, je to naprosto úcty hodné. V České Republice podle mě jeden z těch technicky nejvýraznějších filmů. Mimochodem, bylo hodně zajímavý sledovat, jak Saudkovou tímhle filmem brutálně sejmuli. O to lepší, když jsem si uvědomil první vstup Saudka ve filmu, který se rozhodl odvyprávět svůj příběh a takticky uvedl, že si po většinu času bude vymýšlet. Hezky obkročil kohokoliv, který by se chtěl jakkoliv hojit na tomto filmu. (Malarkey) 4*
Dramaturgicky rozbředlý bordel, a stotřicetiminutové peklo, které začne dávat souvislý děj dohromady až v poslední třetině, šidící diváka vějičkami koz, zadků a nadávek, připomíná spíše soubor srandovních skečů ze Saudkova života, přičemž srovnání s Kameňákem se vyhne jen díky tomu, že Roden se s rolí, která mu evidentně nesedí, vypořádal překvapivě civilně a povětšinou bez přehrávání, a že Máša Málková si to dává naprosto geniálně, protože sledovat to postupně se vkrádající zlo do jejích očí je čiré potěšení, které ale hatí režisérčino pojetí, brnkající na první signální lidového humoru a tragikomickou figuru svého předobrazu ždíme naprosto opačným směrem, než by si zasloužila, což za předpokladu technicky řemeslně skvěle odvedené práce (kamera, zvuk, střih) potáhne rozesmáté diváky do kin a snímek do černých čísel. (Isherwood) 1*
Irena Pavlásková se za Fotografa nemusí stydět. Udělala film o Janu Saudkovi pro diváky, on s ní spolupracoval, takže si mohl ovlivnit, co chce a potřebuje, aby šlo ven. Není tu vykreslen jako díl Genu, spíš jako poděs, zodpovědnost nulová, citlivost obrovská, sobeckost často jako nástroj přežití nutná. Sára naznačená jako mrcha, která od začátku manipulovala. Pohled z jedné strany, ale vyrovnám se s tím, tenhle pocit jsem z ní mívala taky. Pro všechny případy je to jen "inspirované". Každopádně to podstatné ... bohémská povaha a talent nejen k focení, ale i k malování a k vyslovení se, potřeba nasávat z lidí a současně být jimi nerad obtěžován, jakási táhlá bolest a příval svalnatých řečí na její obalení ... to ve Fotografovi je a mně se to líbilo, dovedu si klidně představit i Oscara. (kleopatra) 4*
VELKÁ RECENZE
Filmový příběh inspirovaný životem Jana Saudka, jenž se s režisérkou Irenou Pavláskovou podílel na scénáři, nám představí výraznou etapu umělcova života, spojenou s jednou z jeho osudových žen. Celý snímek je vlastně nejen o umělci a jeho proměnlivých náladách, ale také o ženách a dívkách fascinovaných umělcem, ztrácejících pod tíhou vášně zábrany.
Snímek přetéká erotickou energií, ale přitom je překvapivě vkusný, sexuální výjevy jsou živelné a stručné. Vše odlehčuje humor, skvěle vystihující vztahy i lidi jako takové. V běžném životě bychom doma takového partnera mít nechtěli, ale na plátně působí chování hlavního hrdiny odvážně a svěže. A chtě nechtě nás pobaví.
Některé výjevy jsou bizarní, ale stále je vše uvěřitelné, i nezvyklý život přelétavého umělce působí civilně a pro nás pochopitelně. Specifickou atmosféru podtrhuje bohémský byt s typickou stěnou, před kterou vznikly nám dobře známé fotografie.
Příběh protínají výjevy z tvorby fotografií a metody umělcovy práce, snaží se zachytit jeho způsob myšlení. Karel Roden od začátku do konce skvěle ztělesňuje výjimečného umělce pronásledovaného démony minulosti i ničeného tíhou vlastní geniality. Stejně tak ženy kolem ho fascinují, pomáhají mu přežít, a zároveň jej ničí.
Roden zvládá všechny polohy bravurně, dokáže přejít v jedné minutě od milovníka ke klubíčku neštěstí. Díky jeho charismatu není navíc těžké uvěřit, že dokáže okouzlit kteroukoli ženu ve svém okolí. Nepůsobí ale zbytečně vážně, ani jako karikatura.
Pozadu nezůstává ani Marie Málková, představitelka hlavní ženské úlohy, která ve Fotografovi také projde zajímavým vývojem: od naivní asistentky toužící svému idolovi třeba jen umývat nádobí, přes obětavou milující přítelkyni, až po vypočítavou a sebestřednou kariéristku. Perfektně vyjadřuje ženskou touhu být tou jedinou vyvolenou, zkrotit muže a mít ho pro sebe. Také obsazení vedlejších rolí je občas příjemným překvapením.
Fotograf je svérázný stejně jako jeho reálný předobraz, ale zůstává pochopitelný i pro širokou veřejnost. Můžeme si jen domýšlet, které střípky příběhu se zakládají na pravdě, a tato svoboda pro náš úsudek filmu velmi prospívá. Můžeme si tak snímek vyložit jako tragikomedii, pohádku o vášni, nebo surový příběh o manipulovaném umělci.
Postavy a obsazení
• Karel Roden - Jan
• Máša Málková - Líba
• Vilma Cibulková - Věra
• Václav Neužil - Marek
• Marika Procházková - Vendelína
• Zuzana Vejvodová - Klára
• Patrik Děrgel - badatel
• Jenovéfa Boková - Anička
• Jitka Sedláčková - Alice
Ocenění
Český lev
2015 - Irena Pavlásková, Viktor Schwarcz (Nejlepší film) (nominace)
2015 - Karel Roden (Nejlepší herec) (nominace)
2015 - Marie Málková (Nejlepší herečka) (nominace)
2015 - David Ployhar (Nejlepší kamera) (nominace)
2015 - Alois Fišárek (Nejlepší střih) (nominace)
2015 - Jiří Chlumecký (Nejlepší hudba) (nominace)
2015 - Jaroslava Pecharová (Nejlepší kostýmy) (nominace)
2015 - Nejlepší filmový plakát (nominace)
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 8.1.2015 Bioscop
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 13.5.2015 Magic Box
Poprvé na Blu-ray: 13.5.2015 Magic Box
Tržby v ČR - Kč 25 636 523
Návštěvnost v ČR 201 053
Náklady (Rozpočet) - Kč 24 000 000
Tvůrci a herci
Irena Pavlásková (Režie), Viktor Schwarcz (Produkce), Irena Pavlásková (Produkce), Jiří Chlumecký (Hudba), David Ployhar (Kamera), Alois Fišárek (Střih), Petr Pištěk (Scénografie), Petra Krčmářová (Kostýmy), Jaroslava Pecharová (Kostýmy), Jiří Klenka (Zvuk), Vladimíra Cafourková (Zvuk), - (Masky), Irena Pavlásková (Scénář), Jan Saudek (Scénář), Karel Roden (Herec), Marie Málková (Herec), Zuzana Vejvodová (Herec), Václav Neužil ml. (Herec), Jitka Sedláčková (Herec), Vanda Károlyi Konečná (Herec), Jenovéfa Boková (Herec), Vilma Cibulková (Herec), Marika Procházková (Herec), Patrik Děrgel (Herec), Vilém Udatný (Herec), Marian Roden (Herec), Jiří Ployhar ml. (Herec), Radek Balcárek (Herec), Petra Lustigová (Herec), Anna Polcarová (Herec), Tomáš Materna (Herec), Jan Saudek (Herec), Michaela Jílková (Herec), David Černý (Herec), Jan Rejžek (Herec), Petr Vondráček (Herec), Martina Menšíková (Herec), Ivanka Devátá (Herec), Rostislav Novák st. (Herec), Iveta Jiřičková (Herec), Igor Orozovič (Herec), Natálie Řehořová (Herec), David Šír (Herec), Slávek Bílský (Herec), Dáša Zázvůrková (Herec), Zbigniew Czendlik (Herec), Hana Čížková (Herec), Dana Marková (Herec), Tereza Blažková (Herec), Lukáš Jůza (Herec), Hana Seidlová (Herec), Lenka Loubalová (Herec), Zdena Sajfertová (Herec), Daniel Čech (Herec), Václav Veselý (Herec), Lenka Vychodilová (Herec), Vanda Chaloupková (Herec), Šárka Čmelíková (Herec), Petr Urban (Herec), Pavel Urban (Herec), Naomi Adači (Herec), Vojta Vovesný (Herec), Nikola Zbytovská (Herec), Jan Vlas (Herec), Dadja Altenburg-Kohl (Herec), Jiří Balcárek (Herec)
2015/133/Česko/Komedie, Drama
Zajímavost k filmu
- Jan Saudek svůj spor o licenční smlouvu, která se týkala práv pořizovat reprodukce z jeho děl, v roce 2012 vyhrál.
- Ve filmu se mihne i originál fotografie, kterou si vybrala skupina Soul Asylum na obal svého nejúspěšnějšího alba "Grave Dancers Union" (1992, třikrát Platinové).
- Irena Pavlásková již v roce 1993, při natáčení GENu oslovila Jana Saudka s tím, že by o něm ráda natočila celovečerní film. Saudek souhlasil, ale natáčelo se až v roce 2014.
- Když Irena Pavlásková oslovila Karla Rodena, zda by si nezahrál Jana Saudka, byl nejdříve velmi překvapen, ale pak ho zaujal scénář a roli přijal.
- Uměleckého kritika si ve filmu zahrál skutečný český hudební a filmový kritik Jan Rejžek. Novinářku usilující o televizní interview s hlavním hrdinou ztvárnila česká novinářka Michaela Jílková. V cameo roli se ve snímku několikrát mihne i český výtvarník David Černý.
- Spoluautor scénáře Jan Saudek přiznává, že mnoho scén a dějových zápletek je smyšlených nebo upravených. Zároveň však dodává, že některé scény byly tak autenticky přehranou skutečností, až ho samotného z toho mrazí.
- První verze filmu, sestříhaná podle původních představ režisérky Ireny Pavláskové, měla tříhodinovou stopáž.
- Na role modelek se přihlásilo asi sto žen.
- Scénář filmu se připravoval dva roky. Režisérka Irena Pavlásková se s Janem Saudkem rok scházela, naslouchala mu, napsala scénář a on do něj vpisoval svoje nápady.
- Jan Saudek uvedl, že by si do hlavní role více přál Oldřicha Kaisera než Karla Rodena, protože je mu typově bližší.
- Scénář vynesl Janu Saudkovi 150 tisíc korun.
- Sára Saudková, bývalá přítelkyně Jana Saudka, prohlásila, že je ve filmu vykreslena jako největší mrcha. Ona a syn fotografa Samuel Saudek mluvili hned po premiéře filmu o možném podání žaloby na tvůrce filmu. Oba si údajně přečetli scénář, v němž se poznali a s jeho obsahem důrazně nesouhlasí.
- Piaty spoločný projekt režisérky Ireny Pavláskovej a herca Karela Rodena.
- Ve filmu se mihne i originál fotografie, kterou si vybrala skupina Soul Asylum na obal svého nejúspěšnějšího alba "Grave Dancers Union" (1992, třikrát Platinové).
- Irena Pavlásková již v roce 1993, při natáčení GENu oslovila Jana Saudka s tím, že by o něm ráda natočila celovečerní film. Saudek souhlasil, ale natáčelo se až v roce 2014.
- Když Irena Pavlásková oslovila Karla Rodena, zda by si nezahrál Jana Saudka, byl nejdříve velmi překvapen, ale pak ho zaujal scénář a roli přijal.
- Uměleckého kritika si ve filmu zahrál skutečný český hudební a filmový kritik Jan Rejžek. Novinářku usilující o televizní interview s hlavním hrdinou ztvárnila česká novinářka Michaela Jílková. V cameo roli se ve snímku několikrát mihne i český výtvarník David Černý.
- Spoluautor scénáře Jan Saudek přiznává, že mnoho scén a dějových zápletek je smyšlených nebo upravených. Zároveň však dodává, že některé scény byly tak autenticky přehranou skutečností, až ho samotného z toho mrazí.
- První verze filmu, sestříhaná podle původních představ režisérky Ireny Pavláskové, měla tříhodinovou stopáž.
- Na role modelek se přihlásilo asi sto žen.
- Scénář filmu se připravoval dva roky. Režisérka Irena Pavlásková se s Janem Saudkem rok scházela, naslouchala mu, napsala scénář a on do něj vpisoval svoje nápady.
- Jan Saudek uvedl, že by si do hlavní role více přál Oldřicha Kaisera než Karla Rodena, protože je mu typově bližší.
- Scénář vynesl Janu Saudkovi 150 tisíc korun.
- Sára Saudková, bývalá přítelkyně Jana Saudka, prohlásila, že je ve filmu vykreslena jako největší mrcha. Ona a syn fotografa Samuel Saudek mluvili hned po premiéře filmu o možném podání žaloby na tvůrce filmu. Oba si údajně přečetli scénář, v němž se poznali a s jeho obsahem důrazně nesouhlasí.
- Piaty spoločný projekt režisérky Ireny Pavláskovej a herca Karela Rodena.
Odkazy
Hrají:
Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková, Patrik Děrgel, Vilém Udatný, Marian Roden, Jiří Ployhar ml., Radek Balcárek, Petra Lustigová, Anna Polcarová, Tomáš Materna, Jan Saudek, Michaela Jílková, David Černý, Jan Rejžek, Petr Vondráček, Martina Menšíková, Ivanka Devátá, Rostislav Novák st., Iveta Jiřičková, Igor Orozovič, Natálie Řehořová, David Šír, Slávek Bílský, Dagmar Zázvůrková, Zbigniew Czendlik, Hana Čížková, Dana Marková, Tereza Blažková, Lukáš Jůza, Hana Seidlová, Zdeňka Sajfertová, Daniel Čech, Václav Veselý, Lenka Vychodilová, Vanda Chaloupková, Šárka Čmelíková, Petr Urban, Pavel Urban, Naomi Adachi, Vojtěch Vovesný, Nikola Zbytovská, Jan Vlas, Dadja Altenburg-Kohl, Jiří Balcárek, Amáta Skalová, Kateřina Kopcová, Emílie Řezáčová, David Piskor, David Havlena, Lenka Burianová, Barbora Šimková, Kateřina Kleslová, Milan Peroutka ml., Markéta Galuszková, Lenka Loubalová, David Vybíral, Matyáš Vovesný, Jaroslav Štich, Michaela Klenková