Až po uši (TV seriál) / Až po uši (TV seriál) (Komedie / Romantický, Česko, (2014–2017), 13 h 21 min (Minutáž: 33–36 min)) 75%

27.08.2023 14:02
JEDNOU VĚTOU
„Každý se chce zaplést.“

OBSAH
Drama ze současnosti v režii Jana Hřebejka, jehož realizací společnost HBO Europe pokračuje ve vlastní hrané tvorbě, vychází z izraelského formátu When Shall We Kiss. Scénář mozaiky o intimních problémech mužů a žen ze středních vrstev, jejíž hlavní dějovou osu tvoří tři vzájemně propojené milostné trojúhelníky, napsaly Iva Klestilová a Tereza Dusová. Seriál se nevyhýbá odvážným erotickým scénám a nezobrazuje jen vztahy heterosexuální...

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Ze začátku jsem na Až po uši děsně nadával. Hřebejk si rozjel takovou tu svojí vztahovku, kde Geislerová je maková a Polívková zas taková a výsledek je jeden rádoby uměleckej mišmaš, kterej těží hlavně z toho, že jej Hřebejk umí natočit a z nádherných záběrů na prosluněnou Prahu. Jenže díl za dílem jsem se k seriálu stále vracel a říkal si, co mě na něm tak děsně přitahuje. No a nakonec to byly právě ty postavy, které mě mnohdy tak strašně rozčilovaly. Zajímal mě ten jejich vývoj, zajímalo mě i to vyústění a celkově se mně začalo líbit i samotné zpracování. U posledního dílu jsem byl vysloveně zvědavý, jak to dopadne. Až po uši je technicky hodně slušný seriál. Škoda, že na jeho obsah si člověk musí trošku zvyknout. Jakmile si ale zvyknete, docela příjemně si ho užijete. A rozhodně se utvrdíte v tom, že tohle je ta rozhodně lepší strana českých seriálů. (Malarkey) 3*

Já odmítám uvěřit, že tohle schválilo tak jako Hořící keř ustředí HBO v USA, na to si až příliš váží svého sloganu HBO - Víc než televize. Seriál Až po uši ovšem tento slogan posílá bohužel spát a probouzí klasické seriálové peklo těch nejhorších tuzemských televizí. Prvních deset dílů, to byla zkrátka telenovela ve který působily reálně snad jen barvy. Umělé dialogy a ještě umělejší situace, vytvořený tak, aby se hlavní hrdinové vzájemně propletli. Navíc většina těch lidí na mě působili neuvěřitelně snobsky a vysloveně se mě hnusily. Poslední tři díly celkový dojem trošku vylepšily, děj začal působit dynamicky, scény vyznívaly emotivněji a dialogy alespoň trošku začaly připomínat člověčinu. Honza Hřebejk udělal skvělej casting. Ve svý roli se mě líbila hlavně Aňa, ale tu mám dlouhodobě rád, poprvé jsem viděl v akci Jitušku Čvančarovou a hned se mně zalíbila potvůrka jedna. Ostatní taky zahráli celkem dobře a tak největší slabinou zůstává scénář. (Enšpígl) 2*

Až po koule! Akorát si příště musíš sundat kalhoty, Honzo. Celou dobu jen sledujeme Pražáky, kteří exhibují na náplavce s vínem v ruce, brainstormují v reklamce samozřejmě s vínem v ruce, hrozně trpí v bytech za deset mega, neustále vyhazují jídlo do koše a občas vylijí i ten alkohol. V době doznívající recese to byl naprostý výsměch střední třídě. Hřebejk tak může být rád za Čermákovo charisma a kůzlata Čvančarové. Kolesárové se zase podařilo ztvárnit sympatickou lesbu. První série díky nim nabízí několik slibných momentů. Naprosto ujetá titulní píseň zase stylově navozuje náladu pražské kavárny. Není tedy překvapením, že videoklip natočili v kavárně a nechybí ani žid s vínem v ruce. Druhá série chce být hrozně jiná a zábavnější, ale ve finále jsou všichni ještě otravnější. Nové postavy jsou úplně zbytečné, celé to stagnuje a ke konci dokonce připosraně zařadí zpátečku. Taková lépe natočená Ordinace v Ulici. 1. série: 50%, 2. série: 40%. (Djoker) 2*

VELKÁ RECENZE 1.série
Kdo by to ještě před časem řekl, že zrovna evropská pobočka HBO bude jednou z mála jistot, jež bude držet českou televizní tvorbu nad vodou. A to má za sebou teprve dva seriálové kousky. Za to ovšem proklatě úspěšné. Psychologická Terapie dokázala přijít s vybroušenými dialogy a precizními hereckými výkony. Z minisérie Hořící keř se pak rovnou stal jeden z nejvýraznějších domácích projektů poslední dekády, která si rekordním způsobem vyšlápla i na České lvy. Úspěšná kabelovka tak nyní přichází se svým třetím nadějným pokusem, s nímž přichází na scénu i další významné jméno naší filmové tvorby, režisér Jan Hřebejk. Ten si tak vzal na svá bedra remake dalšího izraelského formátu, seriálu  When Shall We Kiss, v němž se bude pokoušet nabídnout sondu do několika osobních a vztahových problémů. Tupá a nekoukatelná vztahovka po vzoru všech Ulicí a Ordinací nás nejspíš naštěstí nečeká.
Servíruje nám totiž mozaikovité vyprávění ze života několika lidí, jež se vzájemně znají nebo se jejich osudy nějak prolínají. Oceňovaný tvůrce nám zde v úvodu celkem úspěšně předkládá hned několik milostných či osobních trablů. V první řadě tu máme Šárku, která i dávno po své třicítce ještě nenašla toho pravého a sune se od jednoho strašného rande k ještě katastrofálnějšímu. Nedávné setkání se sympaťákem Jakubem je toho jasným důkazem. Občas pak souloží s ženatým Milanem, jenž zase zažívá typickou krizi v domácnosti a atmosféra u rodinného stolu s manželkou Zuzanou a jejich dvěma dětmi je hutnější, než je zdrávo. Pak zde máme ještě samotářku Emu, která kvůli svému vzhledu také nemá v lásce štěstí. A přitom by stačilo, kdyby místo internetových seznamek dala šanci podivínskému ajťákovi Karlovi, jenž má pro ni evidentní slabost. No a možná dojde i na nějakou tu lesbickou romantiku.
Vztahových problémů různého druhu se zde zkrátka bude rozebírat víc než dost. Pilot nám potom všechny budoucí zápletky celkem solidně načrtává. Ne, žádný velký dějový skok hned na úvod opravdu nečekejte. Spíš se připravte na seznámení s prozatím uvěřitelnými charaktery a jejich vzájemnými vztahy. Po této stránce tak působí úvodní epizoda hodně obstojně a navíc dává ve své závěrečné třetině tušit, že zde by se mohlo v osobních rovinách přeci jen tnout do živého. Seriálu pak hodně pomáhá také relativně krátká stopáž, jež dosti přispívá i svižnému tempu. Všechny postavy pak dostanou i přes stanovenou půlhodinku dostatek prostoru.
Jediné, v čem scénář zatím malinko skřípe, jsou dialogy. Ty nejspíš měly působit co nejvíce uvěřitelněji a Jan Hřebejk se je spolu se scenáristickým duem Tereza Dusová a Iva Klestilová snažil okořenit také menší dávkou humoru a ironie. Jenže tato snaha zatím funguje jen tak napůl a v některých scénách (např. úvodní tokání mezi Šárkou a Jakubem) působí tyto pokusy křečovitě. I přesto má však Jan Hřebejk režii celkem pevně ve svých rukou a umí si pohlídat vše, od povedené hudby až po poutavou kameru skvěle zachycující ty nejznámější místa Prahy. Po herecké stránce je to pak díky hvězdnému obsazení celkem sázka na jistotu. Aňa Geislerová hraje svůj hřebejkovský standard, Jiří Havelka se profiluje jako prima sympaťák a nejvíce dosud zaujala Anna Polívková v roli “ošklivky“. Hynek Čermák v překvapivě záporné roli je potom dosti příjemným zpestřením.
HBO zkrátka odstartovalo svojí další tuzemskou štaci tím správným směrem. Až po uši se totiž po úvodní seznamovací epizodě profiluje jako kousek, jenž by mohl v současných vztahových seriálech zapůsobit jako potřebný svěží vítr a trochu tomuto žánru u nás napravit reputaci. Tu si ostatně prozatím napravuje také samotný Hřebejk, jenž po několika mírných neúspěších opět vypadá, že je zpět na to správném režijním koni. Snad se tedy tvůrcům podaří vylepšit stávající scenáristické chybičky a současná forma seriálu se bude jen zlepšovat.

VELKÁ RECENZE 2.série
Nová, tentokrát desetidílná řada (I. série měla 13 dílů) vrací na obrazovky i do vašich aplikací HBO GO všechny staré známé hrdiny. Jejich osudy směruje stav, v jakém jsme je opustili na konci třináctého dílu první série.
Šárka (Aňa Geislerová) s Jakubem (Jiří Havelka) se pokouší o dítě a řeší společné bydlení. Jejich klid jim narušuje bývalý Jakubův kolega Richard (Stanislav Majer). Zuzana (Jitka Čvančarová) se opět začíná potkávat s Lindou (Jana Kolesárová). Zuzanin bývalý manžel Milan (Hynek Čermák) spadl po rozvodu až na dno a bydlí v garáži, kde se o něj stará jeho homosexuální kamarád Zdeněk. Ema (Anna Polívková) žije spokojeně s Karlem (Radek Holub), dokud jim život nezačne organizovat Karlova maminka (Taťána Medvecká) a narušovat Milan, který tuší, že Emina dcera Bertička je jeho dítě. Nechybí ani Lenka Krobotová coby šílená stíhačka Markéta.
Scenáristky Tereza Dusová a Iva Klestilová pokračují v krasojízdě a v podstatě nijak výrazně neuhýbají z nastolených charakterů nám známých postav. V druhé řadě potkáváme ještě trochu bizarní postavu funebráka (František Němec), která ukazuje směr Milanovi. Na mne osobně připsání této postavy působí mírně násilně a v podstatě nám to na večírku k seriálu potvrdil i sám Jan Hřebejk, který si přál s touto hereckou legendou točit. Výsledek je zvláštní, ale Němcova postava nakonec působí jako mnohem menší pěst na oko, než Jaromír Hanzlík v řadě první. Ten neměl podstatu žádnou a byl zřejmě reliktem původní izraelské předlohy. Zato Táňa Medvecká jako Karlova matka funguje výtečně a perfektní jsou i postavy Richarda (Stanislav Majer) a zejména jeho ženy Adély (Zuzana Šulajová).
To, že Šárka v pokračování řeší především peripetie s vysněným otěhotněním mne ani nepřekvapilo. Už v první řadě ukázala, že se nejedná o žádnou velkou kariéristku, takže akcent na rodinu a blogování o jídle danému směru celkem odpovídá. Jakub se stejně jako dřív občas chová hodně nevyzpytatelně. Ze Zuzany se pomalu stává osamělá mamina, ale z letargie ji vytrhne opět Linda a možná ještě někdo hodně neočekávaný. Nejzajímavějším vývojem prošel charakter Milana, který přišel úplně o všechno a musí se s tím nějak popasovat. Samozřejmě jeho kroky jsou jako vždy hodně svérázné. Komediální chvilky opět leží zejména na bedrech Emy a Karla, kterým zdatně sekunduje maminka a tchýně v jednom.
Zato Markéta zažívá v perech scenáristek značný přerod. Z původně nebezpečné manipulátorky a zlé ženy se stává otloukánek. Nikdo ji nemá rád a to ani v jejím novém zaměstnání happiness manažerky. V každém díle jí někdo neskutečně setře, až se vkrádá otázka, zda se ji Dusová s Klestilovou za její činy z první řady nerozhodli hodně potrestat. Ale každopádně to hodně baví. A dokonce jsem se přistihl, že je mi jí místy i líto.
I tady se nakonec v posledních dílech daří poměrně zamotaný vztahový propletenec rozplést a přinejmenším jednou hodně šokovat. Za to patří autorkám dík. Ale abych jen nechválil. Rozhodnutí produkce natočit o tři díly méně se ukázalo jako více než prozíravé. Ne, že bych se při sledování nové série nudil, to ani náhodou. Ale identifikoval jsem si sám pro sebe místa, která působila jako vata. A ty jsem v první řadě prostě neviděl. Pokud nepočítám dějovou linku s Jaromírem Hanzlíkem, která prostě nefungovala.
Jinak ale pokračování není co vytknout a fanoušek, který se možná v některých případech i modlil k producentce seriálu za pokračování, bude spokojen.
Tvůrčí tým zůstal stejný. Režíruje opět Jan Hřebejk, za kamerou stál Asen Šopov. Pokud si vzpomínáte na letní a podzimní tóny první řady, druhá je čistě zimní. Vůbec to nevadí – vřelosti a vizuálu to nijak neubližuje. Koneckonců Krkonoše, kde se část seriálu také odehrává, jsou hodně fotogenické, když se to umí. A tady se to umí. Stříhal šikovný rutinér Vladimír Barák a hudbu o nějaké nové motivy obohatila Vladivojna La Chia.

OBSAH EPIZOD
1.série (2014)
Třináctidílný seriál, kterým společnost HBO Europe pokračuje ve vlastní české hrané tvorbě, režíroval Jan Hřebejk. Scénář napsaly Iva Klestilová a Tereza Dusová. Hlavní postavy vyprávění, které se milostně zaplétají v homosexuálních i heterosexuálních vztazích, ztvárnili oblíbení čeští herci a herečky. Seriál Až po uši začíná tam, kde většina seriálů podobného žánru končí. Nezanechává diváky stát na prahu domácností a ložnic, ale s nadhledem a humorem je zatahuje do koloritu vnitřních světů, kde mezi milostnými povyraženími prosakují na povrch obavy a traumata, před kterými hrdinové seriálu utíkají: matka alkoholička, nechtěně těhotná přítelkyně, ztracený otec, nevěrný manžel, sebevražda sestry nebo nešťastná láska. Všechna tato bolest se musí v něčem utopit: v sexuálních avantýrách, alkoholu nebo v práci. A za instantní řešení svých krizí musí samozřejmě každý také poctivě zaplatit.
DÍL 1: Díl první (Díl první) - Jakub srazí Šárku na kole. Poté, co ji ve své malé půjčovně loděk na vltavském nábřeží ošetří, pozve ji jako omluvu na večeři. Šárka navštíví svou matku Carmen, která jako vždy zapíjí ztrátu své herecké popularity. Manželé Zuzana a Milan čelí hluboké manželské krizi, převážně způsobené Milanovými nevěrami, o nichž Zuzana ví. Zuzanina kolegyně Ema hledá lásku na internetových seznamkách. Její aktuální schůzka dopadne katastrofálně - muž z rande naslepo po několika minutách odejde pod záminkou, že jde přeparkovat. Ema propadá beznaději, že bude navždy sama, protože je ošklivá. Svého kolegu Karla, který jí v práci neustále nadbíhá, však ignoruje. Jakub nečekaně utíká z domluveného rande se Šárkou za svou sestrou Halkou, lesbickou uměleckou fotografkou s těžkými depresemi, kterou už - bohužel - nestihne zachránit.
DÍL 2: Díl druhý (Díl druhý) - Hádky kvůli Milanovým nevěrám gradují, a proto se Zuzana vydává s Emou rozveselit se do baru. Ema si pod svou přezdívkou Jaguár na internetové seznamce začne dopisovat s uživatelem zvaným Mustang, aniž by věděla o tom, že jde o Milana. Po pohřbu Jakubovy sestry Halky vstupuje na scénu Markéta, bývalá přítelkyně Jakuba. Šárka při další návštěvě své matky zjišťuje, že si Carmen v alkoholovém pomatení plete své role z dob své největší slávy a role své úhlavní rivalky Lýdie Králové. Začíná o ni mít strach. Jakubova sestra Halka má posmrtnou vernisáž výstavy svých fotografií, na níž se sejdou všichni její známí, včetně Šárky, Lindy, Jakuba a Markéty. Šárka s Jakubem se konečně setkají a celá situace se vysvětlí. Markéta si vezme Šárku stranou a důrazně ji varuje, aby vyklidila pole. Následně večer svede Jakuba.
DÍL 3: Díl třetí (Díl třetí) - Ema s Milanem si začnou často telefonovat a poprvé se mají potkat. Ema má strach, že by ji kvůli jejímu vzhledu Milan nechtěl, a proto si vymyslí, že je slavná herečka a že chce zůstat v anonymitě. Milan alias Mustang přistoupí na hru, že se budou scházet v absolutní tmě v botelu u řeky. Šárka se rozhodne, že si Jakuba tak lehce vzít nenechá, a proto za ním dojde do práce se zdánlivě rozbitým kolem. Jejich schůzku přeruší Markéta, která jde Jakubovi oznámit, že je těhotná. Ema Zuzaně přenechá svou návštěvu masérky Lindy, aby se Zuzana po neustálých rodinných hádkách trochu uklidnila. Linda Zuzaně po masáží oznámí, že ji masírovat už podruhé nebude, protože se bojí, že by nezůstalo jen u masáží. Zuzana se urazí a odejde pryč. Posléze přijde na stopu jedné z Milanových nevěr.
DÍL 4: Díl čtvrtý (Díl čtvrtý) - Zuzana s Milanem se pohádají kvůli telefonátu Šárky. Milan se s Emou pravidelně schází, stále po tmě a pod skrytou identitou. Masérka Linda se snaží usmířit se Zuzanou. Šárka si jde k Jakubovi vyzvednout opravené kolo, přičemž se společně projedou po Náplavce. Pochválí Jakuba, že se zachoval jako skaut, když se rozhodl zůstat s Markétou a starat se o dítě. Markéta kvůli schůzce se Šárkou udělá žárlivou scénu a donutí Jakuba, aby se s Šárkou už nestýkal. Ema navštíví plastického chirurga - definitivně se rozhodla, že si chce nechat upravit svůj velký nos. Milan se snaží urovnat situaci doma, a tak na výročí objedná večeři a daruje Zuzaně vibrátor. Zuzanu však dárek rozčílí. Při další schůzce ve tmě Milan Emě prozradí, že se do ní zamiloval, přestože neví, jak vypadá. Zároveň prozradí, že je ženatý. Ema s pláčem uteče.
DÍL 5: Díl pátý (Díl pátý) - Milan se snaží udobřit s Emou, ta mu ale lež nemůže zapomenout. Šárka najde v bytě svou matku bez známek života, po chvíli však zjistí, že jen opilá upadla. Šárka si s Carmen neví rady, nepřidělává jí starosti jen svým pitím, ale také tím, že jí odmítá říct, kdo byl její otec. Šárka po identitě svého neznámého otce stále pátrá, přestože jí matka tvrdí, že zemřel. Karel v práci rozveselí smutnou Emu, když s ní začne tančit v kanceláři salsu. Sexuální napětí mezi Zuzanou a Lindou při dalším setkání narůstá, Zuzana ale stále ještě nemá odvahu jej přijmout. Ema souhlasí, že se sejde s Milanem, a udobří se. Jakub se rozhodne, že se vrátí do reklamní branže, nevidí totiž jinou cestu, jak by mohl uživit Markétu a dítě. Shodou okolností se uchází o místo ve firmě, kde dělá kreativní ředitelku Šárka.
DÍL 6: Díl šestý (Díl šestý) - Markéta se dozví, že Jakub nastoupil do agentury, kde pracuje i Šárka. Na scéně se poprvé objevuje majitel vinařství Jiří (Jaromír Hanzlík), který potřebuje novou reklamní kampaň a začne se dvořit Šárce. Ema odjíždí na kliniku, kde má podstoupit plastickou operaci. Než odjede, slíbí Milanovi, že po jejím návratu se přestanou scházet ve tmě. Karel Emu doprovodí až na kliniku a oddaně čeká na výsledek operace. Opatruje její věci, včetně mobilního telefonu. Operace musí být přerušena kvůli alergické reakci, Ema je v ohrožení života a zůstává v bezvědomí. Karel tráví nad jejím lůžkem všechen čas. O komplikacích Emy se dozvědí Linda a Zuzana, které se začnou díky tomu v nemocnici scházet a sbližovat. Milan, který čekal, že jeho tajemná milenka odjela jen na pár dní, trne strachy, protože na jeho SMSky a volání nikdo neodpovídá.
DÍL 7: Díl sedmý (Díl sedmý) - Šárka a Jakub se v práci před celým týmem pohádají. Atmosféra mezi nimi je napjatá. Šárka v pátrání po otci přitvrdí, chce po Carmen svůj rodný list, matka se ale o Šárčině otci odmítá bavit. Zuzana se konečně osmělí a poprvé s Lindou skončí v posteli. Milan upadá do depresí, protože se mu Jaguár alias Ema stále neozývá. Emě mezitím na klinice sundají obvazy, je ale stále v bezvědomí. Šárka souhlasí, že pojede s Jiřím na obhlídku vinařství na Moravu. Jiří na oplátku slíbí, že se zúčastní firemního večírku v Šárčině agentuře. Markéta se na večírek vloudí, aby si upevnila pozici Jakubovy přítelkyně. Na večírku jsou Carmen a Markéta za hvězdy, obě nadšeně zpívají karaoke a nuceně na sebe strhávají pozornost. Šárka s Jakubem jsou okolím donuceni zazpívat duet. Zuzana s Lindou se stále více sbližují, fyzicky i psychicky.
DÍL 8: Díl osmý (Díl osmý) - Ema se probere z bezvědomí a Karel jí pomalu sděluje vše, co se stalo. Ema nemůže uvěřit, že byla tři týdny v kómatu a že bude vypadat (v nejlepším případě) stejně jako před operací. Zuzana se zapomene u Lindy, a stráví poprvé noc mimo domov. Milanovi je její ranní příchod lhostejný, je totiž zdrcený z toho, že se mu neozývá Ema. Ta mu později svoji dlouhou odmlku vysvětlí rozbitým mobilem. Linda a Zuzana jdou poprvé ven jako pár. Na Zuzaně je ale vidět, že je z Lindiny náklonnosti nervózní a že se bojí prozrazení. Jakub pracuje na reklamní retro kampani, do které se Šárka snaží protlačit svou matku. Jakub nesouhlasí a opět se pohádají. Zuzana se před Lindou prořekne, že je rozbolavělá ze sexu s Milanem. Lindě tato poznámka ublíží. Šárka odjíždí s Jiřím na Moravu, kde je představena jeho rodině.
DÍL 9: Díl devátý (Díl devátý) - Linda navštíví Zuzanu u ní doma. Zuzaniny děti lesbický pár málem přistihnou. Milan a Ema se opět setkají v setmělém botelovém pokoji a vyznají si lásku. Jakub si domluví pracovní schůzku s Lýdií Královou, na kterou ale zapomene. Šárka jej zastoupí a zároveň využije situaci k tomu, aby se dozvěděla něco o svém otci. Zjistí, že se otec jmenuje Eda. Šárka konfrontuje svou matku s informacemi od Lýdie. Ta vše popře. Šárka se s tím svěří Jakubovi, během rozhovoru je ale vyruší žárlivá Markéta. Ema pošle Milanovi po jeho neustálém naléhání svou fotografii. Milan je z Eminy podoby šokován a přestane jí odpovídat na zprávy. Ema se jde vyplakat k Zuzaně domů. Emino vzlykání přeruší až naštvaný Milan, který se nečekaně objeví doma. Ema a Milan se poznají, snaží se ale, aby Zuzana nic nezjistila.
DÍL 10: Díl desátý (Díl desátý) - Zuzana se opět probudí u Lindy a pospíchá domů, aby mohla vyprovodit děti do školy. Prokop a Róza jsou překvapeni, že jejich rodiče nejsou ráno doma. Začínají chápat, že problémy rodičů jsou vážné. Emě se zhroutil svět, je doma a pláče kvůli Mustangovi. Podporu ji poskytne Karel, který ji přijde navštívit. Je také jediný, komu Ema celý svůj příběh poví. Šárku v práci úplně nečekaně navštíví její otec Eda. Je to fotograf, který emigroval do Německa. Šárka se s ním začíná scházet a nechává si vyprávět o Edově životě. Ema zarytě ignoruje Milanovy SMSky a telefonáty. Když nakonec Milanův hovor přijme, oznámí mu, že už se nikdy neuvidí. Milan z toho šílí. Šárka má všeho dost a rozhodne se odejít z agentury. Zuzana najde Milana, jak sedí doma v šatníku a pláče. Milan se přizná, že je nešťastně zamilovaný do své milenky.
DÍL 11: Díl jedenáctý (Díl jedenáctý) - Ema potká v práci poprvé od odhalení Mustangovy identity Zuzanu. V tu chvíli za nimi do kantýny přijde Milan, který jde naoko navštívit Zuzanu. Ema celou situaci neunese a omdlí. Milan vyhledá Emu o samotě a udělá scénu, při které ji hrubě urazí. Zuzana je z Milanova chování rozčarovaná a přichází si pro útěchu k Lindě. Poté, co přizná, že přišla opět jen kvůli tomu, že jí neklape manželství, se s ní Linda rozejde. K Zuzaně do ordinace přichází Markéta. Při rozhovoru se Zuzana Markétě svěří, že ji Milan podvádí s neznámou milenkou. Milan v zoufalství volá Šárce, která nemá sílu ho odmítnout. Setkají se v parku, kde Šárka zrovna běhá, a Milan se jí na lavičce, s pláčem vyzpovídá. Při cestě z kliniky je v této situaci vyfotí Markéta a fotografii předá Zuzaně. Ta si logicky vydedukuje, že záhadná milenka Milana je Šárka.
DÍL 12: Díl dvanáctý (Díl dvanáctý) - Linda si na návštěvě u Šárky, vylévá své zklamání ze vztahu se Zuzanou. Zuzana, která si mezitím zjistila bydliště Šárky, za ní přijde do bytu a ztropí tam žárlivou scénu. Když zjistí, že je v bytě také Linda, je v šoku. Šárka řekne Zuzaně pravdu o Milanových neustálých nevěrách. Zuzana je odhodlaná se rozejít a pomstít. Jde s Lindou k sobě domů a hledá v Milanově laptopu informace o jeho milence. Nečekaně domů ovšem přijde i Milan. Zuzana přizná vztah s Lindou a oznámí Milanovi, že se chce kvůli jeho nevěrám nechat rozvést. Milan si uvědomí, že ztratil všechno, co měl, a snaží se Emu udobřit. Jakub zjistí, že Markéta potratila, není si ovšem jistý, jestli si celé těhotenství jen nevymyslela. Šárka se pohádá s Carmen kvůli otci. Carmen dceru před otcem důrazně varuje. Ema zjistí, že je těhotná a svěří se s tím Karlovi.
DÍL 13: Díl třináctý (Díl třináctý) - Šárka poznává pravou tvář svého otce. Poté, co mu převedla peníze na výstavu fotografií, Eda beze stopy zmizel. Začíná se natáčet reklama s Carmen. Šárka je z matčiných manýr zděšená - Carmen není na place včas, je opilá a uráží všechny členy štábu. Nakonec se natáčení musí přerušit, protože si Carmen vyžádá svou osobní vizážistku Zuzanu. Poté, co Zuzana Carmen skvěle nalíčí, vystřihne Šárčina matka reklamu na první záběr. Všichni jsou ohromeni a spokojeni. Jakub se rozejde s Markétou. Milan a Zuzana se domluví, že budou bydlet každý zvlášť. Milan se pokusí usmířit s Emou. Přijede za ní domů a přemlouvá ji, aby se k němu vrátila. Z domu ho ale vykáže Karel. Všichni se setkávají na jejím pohřbu. Ema konečně pochopí, co k ní Karel cítí. Společně se začínají těšit na miminko. Šárka a Jakub se dají dohromady...

OBSAH EPIZOD
2.série (2017)
Po třech letech se na obrazovky vrací oblíbený seriál z produkce HBO Europe od režiséra Jana Hřebejka. A je v ještě lepší formě. Staří známí se opět zaplétají Až po uši v romantice, humoru, lásce až za hrob, hysterii i bezradnosti – scény z každodenního vztahového života jsou nyní ještě uvěřitelnější, vtipnější, ale zároveň své postavy staví do nevyzpytatelnějších a často dosti krutých situací. Ať už jde o jejich ložnice, pracovny nebo oblíbené bary, v každém kousku jejich života je něco, co bezpečně rozpoznáme i my sami. Ještě zamotanější citové propletence, při nichž se s postavami dobře zasmějete i popláčete, v sobě nesou všechny (ne)představitelné průšvihy moderních vztahů. Jednoduše, všichni se hledají – a občas se najdou v cizí posteli. Nechte se pozvat a skočte tam s nimi!
Díl 1: (Díl první) - Šárka píše úspěšný food blog a je stále zamilovaná do Jakuba. Hledají společný byt a rádi by založili rodinu. Zatímco to první se jim podaří záhy, pořídit si miminko se jim bohužel delší dobu nedaří. Ema s Karlem se stali rodiči, mají půlroční dceru Bertu, kterou Karel miluje jako vlastní. Jsou šťastní ale vyčerpaní. Nová happiness manažerka kliniky Markéta navíc na Emu tlačí, aby se co nejdřív vrátila do práce. Zuzana se rozvedla s Milanem, syn studuje v Anglii, dcera Róza žije vlastním životem a viní Zuzanu z rozpadu rodiny. Zuzana se cítí opuštěná a prázdno ve svém životě vyplňuje jídlem, v zoufalství si vzpomene na Lindu. Zavolá jí, že by k ní ráda zašla na masáž. Linda ji odmítne, momentálně nemá kde masírovat, Zuzana jí nabídne možnost pronájmu volného prostoru u nich na klinice. Stejně nečekaně, jako se do Lindina života vrátí Zuzana, vrátí se do Šárčina Milan, který při rozvodu přišel o byt i o firmu, a teď taxikaří.
Díl 2: (Díl druhý) - Šárka s Jakubem se nastěhovali na loď. Zjišťují, že tu nejsou sami, kromě všudypřítomné zimy jsou tu i blechy a nutrie. Ema nastupuje zpátky do práce a Bertičku musí svěřit chůvě, což se jí ani trochu nelíbí. Ještě míň se jí líbí nová, mladičká chůva, ze které jsou nadšení Berta s Karlem. Na klinice začíná pracovat i Linda, která si tu díky Zuzaně pronajala ordinaci. Jenže obě začínají pochybovat, jestli to byl dobrý nápad, možná k sobě pořád ještě něco cítí, ale Linda teď žije s Pavlínou. Ema se Lindě svěřuje, že hezkou chůvu vyhodila, protože na Karla žárlí. Jejich milostný život kvůli Bertičce zatím příliš nevzkvétá a Ema se bojí, že by jim to mohlo pokazit jinak velmi krásný vztah. Šárka začíná pochybovat, jestli je život na lodi pro ni to pravé, hádá se kvůli tomu s Jakubem. Zuzana konečně pozná přítele své sotva dospělé dcery, když zjistí, že je to pětatřicetiletý učitel visuté akrobacie, není nadšená. Spoléhá na to, že s Rózou promluví Milan, ale čekat cokoli od Milana je značně bláhové.
Díl 3: (Díl třetí) - Milan náhodou zjistí, že Ema má asi půlroční dítě, rozjede pátrací akci, zda by mohlo být jeho. Dělá si naděje, že by je dítě mohlo s Emou znovu sblížit. Zdenda, kolega z taxislužby a kamarád, ho od toho zrazuje, ale Milan se utápí v představách... Šárce se vymkne z ruky soutěž s vánočním cukrovím, kterou vyhlásila na blogu. Na loď přibyde další nezvaný host: Richard, Jakubův kamarád, který ho kdysi připravil o reklamku, kterou společně rozjížděli. Jakub je nad věcí a chce Richarda podpořit ve chvíli, kdy už mu nikdo jiný nezůstal. Richard se Šárkou nezačnou nejlépe, Šárku dráždí i Jakubova nekonečná dobrosrdečnost. S Lindou se rozejde Pavlína a Linda prochází krizí, východisko hledá ve vztahu se Zuzanou. Ema se snaží zvládnout práci i rodinu, Karel má o ni strach, tak povolá na pomoc s Bertou svoji svéráznou maminku Sofii. Šárce a Jakubovi, kteří se stále pokoušejí o miminko, v tom překáží všudypřítomný Richard. Spontánně odjíždějí na hory.
Díl 4: (Díl čtvrtý) - Majitel horské chaty a dávný Jakubův známý Kylián si na lyžích se Šárkou zlomí nohu. Jakub mu v náhlém pohnutí mysli slíbí, že chatu dočasně povede za něj. Šárka z představy odloučení není nadšená. Linda se Zuzanou zažívají obnovené štěstí, které narazí na první možnou překážku: předčasný návrat Zuzanina syna Prokopa z Anglie. Ema zase narazí na představy Karlovy maminky ohledně Vánoc. Nechce slavit Vánoce ale Zimní slunovrat, což je pro Emu, která se na Bertiny první Vánoce velmi těšila, rána. Karlovi pozdě dochází, že se stal třecí plochou mezi dvěma ženami. Milan z přespávání v garáži onemocní. Zdenda ho vezme k sobě domů, kde se Milan pozná s jeho otcem, noblesním majitelem pohřební služby Otmarem. Ti dva si okamžitě padnou do oka. Markéta vycítí příležitost a začíná kroužit kolem movitého Richarda, který na lodi čeká, než bude hotová rekonstrukce jeho malostranského bytu. Jakub odjíždí na hory a Šárka do nového bytu. Vánoce se rychle blíží a vypadá to, že budou šťastné a veselé.
Díl 5: (Díl pátý) - Na Štědrý večer se Richard zjeví u Šárky, která slaví Vánoce s Lindou. Jakub uvízl na horách. Ema s Karlem a Sofií slaví kompromisní vánoční slunovrat. Milan si prosadil společné Vánoce se Zuzanou a dětmi. Když se později večer za Zuzanou vypraví Linda, narazí na Milana, který jí namluví, že se se Zuzanou vrátili k sobě. Na Boží hod se do Čech vrací Richardova žena Adéla a Jakub přijíždí za Šárkou. Ve dveřích se mine s polonahým Richardem, což ho trochu zarazí, stejně jako vlažné přijetí od Šárky, která řeší chybu na blogu. Pohádají se. Adéla se přijela do Čech s Richardem rozvést. Sofie na recepci kliniky požádá Zuzanu, zda by na chvíli nepohlídala Bertu, Zuzaně ale přijde klientka a Berta končí u Milana. Když to zjistí Ema, vypění, dá jasně Milanovi najevo, že si nepřeje, aby se s ní a Bertou vídal. Karel pro Emu přichystá překvapení, které pokazí Bertiny neštovice.
Díl 6: (Díl šestý) - Slavit Silvestr na horách přijedou za Jakubem Šárka, Linda se Zuzanou i Richard s Adélou. Adéla si vzpomene, že se s Lindou kdysi potkaly. Všichni se budí s kocovinou. Richard ráno zvedne Zuzanin mobil a s arogancí sobě vlastní oznámí Milanovi, že ruší v prekérní situaci. Milan si domyslí, že má Zuzana milence, a jede si to s ním vyříkat. Netuší, že je Zuzana na horách. Linda s Adélou zahánějí kocovinu pohybem, při sáňkování ztratí orientaci v mlze a zabloudí. Jediný, kdo tráví Nový rok v práci, jsou Karel a Markéta, kteří se díky tomu seznámí a skrze chvilkové osamění si i porozumí. Když se Adéla s Lindou dlouho nevracejí, Jakub s Richardem se dohadují, kdo je vyrazí hledat. Jede Jakub. Richard ve vzteku Šárce řekne, že Adéla s Jakubem byli milenci a že je zvláštní, že se Jakub nepochlubil. Otmar pomáhá Milanovi strávit to, že Zuzana není sama. Jakub Lindu s Adélou najde až pozdě v noci. Šárka Jakuba prosí, aby se vrátil do Prahy, má pocit, že vztah na dálku nefunguje. Adéla Jakubovi nabízí, že může pracovat s ní.
Díl 7: (Díl sedmý) - Bertička překonala neštovice a Karel se může vrátit domů. Zuzana zjišťuje, že u ní bydlí Marco, ačkoli se s Rózou na Silvestra rozešli. Jakub pracuje s Adélou na restaurování nábytku, a nestíhá Šárce pomáhat s blogem, nahradí ho Richard. Adéla Richarda tlačí k rozvodu. Karel svěří Markétě své trápení s Emou a Markéta mu slibuje pomoc. U Zuzaniných dveří se nečekaně zjeví Marcova dcerka. Maminka odletěla do Japonska, tenhle týden má být s tátou, který na to asi zapomněl. Zuzana neví, kam se Marco přestěhoval, a tak zatím Madlu nechává u sebe. Sbližují se. Linda se sbližuje s Adélou, která se do ní zamilovala. Richard navrhne Šárce, aby vydala články z blogu knižně. Jakub odjíždí na pár dní pracovně s Adélou Milan prožívá hlubokou krizi a Otmar z něj chce vychovat kulturního člověka, když ho vezme do antiku, vyfotí Milan Lindu s Adélou a pošle fotky Zuzaně. Ta je zradou Lindy zlomená a nabídne Marcovi, aby u ní s Madlou dočasně bydlel.
Díl 8: (Díl osmý) - Markéta ve snaze pomoct Karlovi vymyslí valentýnský dotazník sexuálních preferencí. Ema dotazník bojkotuje, odpovědi nadsazuje a vymýšlí si. Marco s Madlou stále bydlí u Zuzany, která je rozhozená z rozchodu s Lindou. Linda s Adélou prožívají tajné štěstí. Když Ema zjistí, že Markétin dotazník vyplňovala jediná, jde si to s Markétou vyříkat, čímž nechtíc přispěje k Markétinu vyhazovu. Šárka vytáhne Lindu na skleničku a Linda zkolabuje. V nemocnici se dozvídá, že je v jiném stavu. Pro Šárku, která se rok marně pokouší o dítě, je to rána, s Lindou se pohádá a jde to zapít s Richardem. Nad ránem skončí v jeho bytě. Zuzana propadne Marcovu kouzlu, což raní Rózu, kterou se rozhodne Milan pomstít. Karel se pokusí aplikovat Markétiny intimní rady z dotazníku v praxi a skončí to neslavně. Otmar se seznámí se Sofií, je jí naprosto okouzlen. Šárka, která doma najde Jakuba v obětí s plačící Adélou, mu řekne, že si nemají co vyčítat.
Díl 9: (Díl devátý) - Sofie žehlí u Emy Karlovy průšvihy a Bertička zatím najde zásnubní prsten, který Karel schovává. Otmar už se nemůže dívat na to, jak se Milan trápí, řekne mu, že pokud o Emu stojí, měl by o ni bojovat. Sám usiluje o Sofii. Linda, která zřejmě čeká Richardovo dítě, se rozhodne dítě mít a vychovat s Adélou, která vždy po dětech toužila, ale sama je mít nemůže. Jakub se odstěhoval zpátky na loď a Šárka je sama v novém bytě, s Lindou se smířily. Zuzana pochopí, jak moc ublížila Róze a s Marcem se rozchází. Ema se svěří Lindě, že s Karlem v milostném životě nikam nepokročili, oba si zoufají. Záhy se usmíří a chystají se konečně na své velké poprvé, což tentokrát překazí Milan s Otmarem, kteří sledují Sofii. Ta v domnění, že chtějí unést Bertu, ji zavře do Babyboxu, z nějž děťátko nelze získat zpět. Milan s Karlem si díky strachu o dceru porozumí, Milan jednou pro vždy vyklidí Karlovi cestu. Otmar se dává dohromady se Sofií a vyhodí Milana z pokoje pro hosty. Richard Šárce naservíruje její knihu jako překvapení, dokonce i s autogramiádou, kam přijde Jakub a neskončí to slavně.
Díl 10: (Díl desátý) - Šárka je sama, s Richardem se stýká jen pracovně. Markéta vyrazí Jakuba utěšovat k němu na loď. Jakub ji ale vyhodí. Otmar žije se Sofií a je nadšen, ačkoli je soužití s ní proti všem jeho dosavadním pravidlům. Ema přeje Zuzaně k narozeninám a ta ji za odměnu nalíčí. Karel se Sofií a Otmarem chystají pro Emu svatbu jako překvapení. Zuzaně k narozeninám nakonec popřeje i Milan. Vypadá to, že ti dva k sobě můžou znova najít cestu, pojí je asi víc než jen společná minulost a děti. Šárka na preventivním gynekologickém vyšetření zjišťuje, že je v jiném stavu. Úplně přesně neví s kým, doufá, že s Jakubem. Markéta, kterou náhodou potká, se dovtípí, že je Šárka těhotná. Šárka se pohádá s Richardem, zjistí, že ji obral o peníze za dotisk, rozhodne se jakýkoliv vztah s ním ukončit. Ema se vdá za Karla, i když má prudkou alergii na make-up od Zuzany a nateklý obličej

Postavy a obsazení
• Anna Geislerová - Šárka
• Jiří Havelka - Jakub
• Jitka Čvančarová - Zuzana
• Hynek Čermák - Milan
• Anna Polívková - Ema
• Radek Holub - Karel
• Lenka Krobotová - Markéta
• Jana Kolesárová - Linda
• Stanislav Majer - Richard (2. řada)
• Zuzana Šulajová - Adéla (2. řada)
• Taťjana Medvecká - Karlova matka (2. řada)
• František Němec - pohřebák (2. řada)
• Jana Švandová - Carmen, matka Šárky (1. řada)
• Jaromír Hanzlík - Jiří, majitel vinařství (1. řada)
• Ivan Vojnár - otec Šárky (1. řada)
• Naďa Urbánková - hrála sama sebe (1. řada)
• Václav Neckář - hrál sám sebe (1. řada)
• Jiří Menzel - hrál sám sebe (1. řada)

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 1.série: 2.11.2014 HBO GO
                      2.série: 12.11.2017 HBO GO
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 6.5.2015 Magic Box
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Poprvé na VOD: 2.11.2014 HBO GO (1.série)
                          12.11.2017 HBO GO (2.série)
 
Tvůrci a herci
Jan Hřebejk (Režie), Tereza Polachová (Produkce), Vladivojna La Chia (Hudba), Asen Šopov (Kamera), Vladimír Barák (Střih), Mirka Hyzíková (Casting), Milan Býček (Scénografie), Jitka Novotná (Kostýmy), Katarína Štrbová-Bieliková (Kostýmy), Helena Rovná (Kostýmy), Jitka Fomínová (Kostýmy), Jiří Klenka (Zvuk), Jiří Melichar (Zvuk), Zdeněk Klika (Masky), Andrea McDonaldová (Masky), Tereza Dusová (Scénář), Iva Klestilová (Scénář), Aňa Geislerová (Herec), Jiří Havelka (Herec), Hynek Čermák (Herec), Jitka Čvančarová (Herec), Anna Polívková (Herec), Radek Holub (Herec), Jana Kolesárová (Herec), Jana Švandová (Herec), Lenka Krobotová (Herec), Jaromír Hanzlík (Herec), Sebastian Jacques (Herec), Nela Bušková (Herec), Kajetán Písařovic (Herec), Tereza Osláčová (Herec), Zdeněk Mucha (Herec), Ivan Vojnár (Herec), Jana Gýrová (Herec), Jordan Haj (Herec), Martin Sitta (Herec), Matěj Ruppert (Herec), Jiří Štědroň (Herec), Petr Čadek (Herec), Václav Neckář (Herec), Jan Neckář (Herec), Jiří Menzel (Herec), Naďa Urbánková (Herec), Karel Smyczek (Herec), Emma Smetana (Herec), Jindřich Šmejkal (Herec), Alžběta Jungrová (Herec), Daniel Junas (Herec), Táňa Hlostová (Herec), Adéla Stodolová (Herec), Karolína Koblenová (Herec), Karel Řezníček (Herec), Jaroslav Pížl (Herec), Karel Lampa (Herec), Lenka Franková (Herec), Bohumír Starý (Herec), Tereza Hálová (Herec), Simona Vavrušková (Herec), Aleš Dušek (Herec), Vladivojna La Chia (Herec), Roman Pihík (Herec), Karolína Gulyášová (Herec), Marta Dancingerová (Herec), Anton Čamaj (Herec), Jan Bejšovec (Herec), Petra Pelechová (Herec), Ondřej Polák (Herec), Jana Laichterová (Herec), Antonín Kratochvíl (Herec), Prokop Laichter (Herec), Helena Poláková (Herec), Lukáš Houdek (Herec), Věra Lasovská (Herec), Klára Hanušová (Herec), Vilma Fantová (Herec), Linda Bartošová (Herec), Petr Vobecký (Herec), Mark Gein (Herec), Lars Haken Sjostrand (Herec), Ignat Kinol (Herec), Vlasta Čtvrtníčková (Herec), Alice Kovaczová (Herec), Danuška Hradiláková (Herec), Mark von Tiefenbach (Herec), Zdeněk Košata (Herec), Michaela Vítková (Herec), Jan Šibík (Herec), Petr Meliš (Herec), Anna Vodrážková (Herec), Karel Fink (Herec), Andrei Toader (Herec)
 
2014/455/Česko/Komedie, Romantický
 
Zajímavost k filmu
- Byt ve věži, který ukazuje pan Jiří (Jaromír Hanzlík) Šárce (Aňa Geislerová), a ze kterého se v 6.díle dívá na Šárka na všechny věže Prahy, je v Mostecké ulici na Praze 1.
- Seriál se měl původně jmenovat V objetí.
- Natáčení seriálu, jehož tvůrci využijí vizuálně vděčných prostředí i malebných exteriérů české metropole, probíhalo 68 dnů. Poslední klapka má padla v listopadu 2013.
 
Odkazy
 

Hrají:

Aňa Geislerová, Jiří Havelka, Hynek Čermák, Jitka Čvančarová, Anna Polívková, Radek Holub, Jana Kolesárová, Lenka Krobotová, Stanislav Majer, Zuzana Šulajová, Jana Švandová, Taťjana Medvecká, František Němec, Jaromír Hanzlík, Sebastian Jacques, Nela Bušková, Kajetán Písařovic, Tereza Osláčová, Zdeněk Mucha, Ivan Vojnár, Jana Gýrová, Jordan Haj, Martin Sitta, Matěj Ruppert, Jiří Štědroň, Petr Čadek, Jan Neckář, Jiří Menzel, Naďa Urbánková, Karel Smyczek, Emma Smetana, Jindřich Šmejkal, Alžběta Jungrová, Daniel Junas, Táňa Hlostová, Adéla Stodolová, Karolína Koblenová, Karel Řezníček, Jaroslav Pížl, Karel Lampa, Lenka Franková, Bohumír Starý, Tereza Hálová, Simona Vavrušová, Aleš Dušek, Vladivojna La Chia, Roman Pihík, Karolína Gulyášová, Marta Dancingerová, Anton Čamaj, Jan Bejšovec, Petra Pelechová, Ondřej Polák, Jana Laichterová, Antonín Kratochvíl, Prokop Laichter, Helena Poláková, Lukáš Houdek, Věra Lasovská, Klára Hanušová, Linda Bartošová, Petr Vobecký, Mark Grein, Lars Haken Sjostrand, Ignát Kinol, Vlasta Čtvrtníčková, Alice Kovaczová, Mark von Tiefenbach, Zdeněk Košata, Michaela Vítková, Jan Šibík, Petr Meliš, Anna Vodrážková, Karel Fink, Andrei Toader, Filip Menzel, Vilma Frantová, Dana Klášterecká-Hradiláková, Václav Neckář, Kristýna Boková, Lukáš Melník, Richard Tesařík, Václav Kopta, Roman Vaněk, Zdeněk Podhůrský, Karel Freund, Markéta Krejčová, Kateřina Peřinová, Michal Zimula