Katakomby / Catacombs (2007/89/USA/Horor, Thriller) 45% -Originál DVD-

09.11.2022 19:47
JEDNOU VĚTOU
„V katakombách nikdy nebuď sám."

OBSAH
Victoria se spolu s přáteli vydá do rozsáhlých pařížských katakomb, v nichž jsou pohřbeny ostatky milionů lidí. Když se dívka náhodně oddělí od svých přátel, zjišťuje, že na ni v ponurém labyrintu cosi číhá... a rozhodně to nemá přátelské úmysly! (oficiální text distributora)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Nezdá se to, ale je to docela masakr, ačkoliv jsem to vůbec, ale vůbec nečekal. Katakomby nejsou obyčejným tupým horrorem, který divákovi naservíruje plno krve a trapný příběh. Tento je relativně jiný i když i toto obsahuje. Po celou dobu jsem si řikal, že je to běžný horror, kterých potkám stovky, ale docela důrazně mě dokázal uzemnit koncem, který jsem naprosto vůbec nečekal, přesto, že se celou dobu film váže v duchu temnoty, která přikrášluje atmosféře vizáž, má beztak něco do sebe a to se mi u takovýchto filmů často nestává. Dalším plusem je rozhodně muzika, kterou z většiny případů zahrnuje breakbeatový král Hybrid a důrazně rozproudí krev v žilách při pohledu na černotu, která prakticky celým filmem prochází, až do samotného konce. Čekal jsem kravinu, dostal jsem kravinu, jenže s tak překvapivým koncem, že jsem ještě dlouho po tom nevěděl čí vlastně jsem. (Malarkey) 2*

Dost ponurý horor, který vlastně ve své tmě utápí vše a má tak nějak kostrbatý příběh s finálnám twistem. Rozhodně ho neřadím mezi super horory, protože na to nemá režiséra respektive režiséry, ale v mnoha ohledech je to horor nevšední až originální a hraje zde vedle snaživé Shannyn Sossamon i zpěvačka Pink neboli vlastním jménem Alicia Moore. (kingik) 3*

Katakomby nejsou tak špatné, jak by se z okolních komentářů mohlo zdát. Herci jsou celkem fajn a pointa také patří do ranku těch překvapivých a nebál bych se říct skvělých. Jenomže režiséři nedokáží naplnit 90ti minutovou stopáž nějak smysluplně a zábavně, takže většinu filmu jen hlavní postava pobíhá po stále stejném prostředí, sem tam někoho nedůležitého potká a jinak se nic neděje. V mém rodném městě máme také katakomby - byl jsem tam jen jednou, protože je to velice nudné a nezajímavé místo. Stejně jako velká část tohohle filmu.(Kordus) 2*

VELKÁ RECENZE
No nedbal jsem varování a také jako řada uživatelů zde, jsem se zvědavý a rozechvělý vydal do pařížských katakomb pod ulice tepajícími životem tohoto romantického města... Ta lokalita byla také to jediné, co mně na filmu táhlo...
Už jsem viděl kostnice i hřbitovy, kde skutečně pro nebožtíky nebylo místa a byly skládáni přez sebe hala bala každý ve své vrstvě... Ne nejsem nekrofil ani hrobník, ale v dřívějších dobách jsem pracoval na řadě archeologických výzkumů...
Stará podzemní Paříž se spletí chodeb a kostnicí měla slušný potenciál jako dobrý námět na horor. Mojí fantazií to však skončilo. Celou pointu jsem tušil už od počátku, tedy až na ten totálně ujetý závěr. Říkám rovnou, bát se nebudete, lekat také ne...
Kosti nebožtíků vypadají jakž takž, a ani zpracování podzemí nebylo tak šílené jak občas v některých amerických snímcích vídáme. Tedy nidke jsem neměl dojem papundeklu... To je ale tak vše, co lze trochu pochválit. Obvykle to nedělám, ale zde jsem opravdu chtě nechtě při těch dlouhých pochodech temným labyrintem chodeb olizovaným jen paprskem světla baterky (což asi mělo být také napínavé...) musel sáhnout pro Do a tisknout tlačítko se dvěma šipkami... Na závěr jen dodávám, že v úvodu filmu nám tvůrci sdělili, že to bylo natočeno podle skutečné události.. Pche..ať se jdou bodnout.. Dávám jedno cranium bez mandibuly.. *

DABING
V českém znění: Tereza Chudobová - Shannyn Sossamon (Victoria), Tereza Bebarová - Alecia Moore (Carolyn), Jan Maxián - Radu Andrei Micu (Nico), Radek Hoppe - Cain Manoli (Leon), Radovan Vaculík - Sandi Dragoi (Llaves), Marek Libert - Mihai Stanescu (Jean Michele, titulky), Bohdan Tůma - Cabral Ibacka (Hugo), Petr Burian - Emil Hostina (Henry), Irena Hrubá, Svatopluk Schuller a další
Překlad: Petr Vacek
Zvuk: Miloš Sommer
Produkce: Milena Čapková
Dialogy a režie: Martin Těšitel
Vyrobilo: Studio Soundwave pro Hollywood Classic Entertainment v roce 2007

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra USA: 19.2.2008 (DVD premiere)
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 1.11.2007 (DVD) H.C.E.
Poprvé na DVD: 19.11.2007 H.C.E.
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

Tržby celkem - $ 2 455 422
 
Tvůrci a herci
Tomm Coker (Režie), David Elliot (Režie), Andrei Boncea (Produkce), Mark Burg (Produkce), Gregg Hoffman (Produkce), Oren Koules (Produkce), Jošiki, Hybrid (Hudba),  Maxime Alexandre (Kamera), Josh Rifkin (Střih), Domnica Circiumaru (Casting), Barbara Fiorentino (Casting), Rebecca Mangieri (Casting), Wendy Weidman (Casting), Christian Niculescu (Scénografie), Jennifer L. Soulages (Kostýmy), Todd Beckett (Zvuk), Gabi Cretan (Masky), Tomm Coker (Scénář), David Elliot (Scénář), Shannyn Sossamon (Herec), Marcello Cobzarju (Herec), Marinela Chelaru (Herec), Emil Hostina (Herec), Cabral Ibaka (Herec), P!nk (Herec), Tomm Coker (Herec), Nina Bergman (Herec), Anne Lee Greene (Herec), Radu Andrei Micu (Herec)
 
2007/89/USA/Horor, Thriller
 
Zajímavost k filmu
- Film je natočen podle skutečných událostí.
- Katakomby, o nichž pojednává tento film, se nacházejí na náměstí Denfert-Rochereau, pobllíž Montparnassu v Paříži.
- Ačkoliv se film odehrává ve Francii, byl natáčen v Rumunsku.
 
Odkazy