Karcoolka / Hoodwinked! (2005/78/USA/Animovaný, Komedie, Krimi, Rodinný) 59% -Originál DVD-

09.11.2022 19:05
JEDNOU VĚTOU
„Skutečný příběh Červené Karkulky."

OBSAH
Bláznivý animovaný příběh ve stylu SHREKa. Vše začíná od konce, který všichni známe... Vlk sežere Červenou Karkulku a potom... Přichází žabák - detektiv, který si předvolá všechny podezřelé a pozorně vyslechne jejich verze, aby se dopátral pravdy. Není to vůbec jednoduché a vynořují se stále nové a nové otázky: Co měla Karcoolka ve svém košíčku? Proč se vlk vloupal do babiččina domku? Proč se tam objevil jódlující dřevorubec? Je sarkastický vlk opravdu ten zloduch? Kdo má zálusk na výborné babiččiny koláčky a proč? Čemu se věnuje akční babička ve svém volném čase? Proč zazní nakonec písnička Červená je modrá? Detektiv to nemá opravdu lehké a výsledek jeho pátrání je skutečně překvapivý!(H.C.E.)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Začátek se mi dost líbil. Pěkná animace a velmi netradičně pojatý příběh Karkulky, včetně velmi zajímavého vysvětlení, k čemuže to děvče nosí ten přihlouplý čepeček, vyprávění pojaté formou detektivky, top všechno považuju za klady a dost dobře jsem se bavila. Bohužel někdy od poloviny to začne být dost tuctové a stejné, jako všechny ty pohádkové příběhy a úplně to ztratí švih a tempo. Škoda přeškoda, ale i tak to není špatné. (Jossie) 3*

Mizerná animace (voda vypadá jako z libovolné hry o Harry Potterovi, o trávě, stromech, vlasech atd. nemluvě), děj občas překvapí dobrými vychytávkami nebo nápady a odkazy na všechno možné (M:I na lanovce místo s vrtulníkem v tunelu atd.), ale bohužel mnohdy jsou ty absurdity dost přehnané. Musím ale uznat, že ze začátku jsem čekala mnohem větší blbost, nakonec jsem se docela i bavila, ale Pixar ani Dreamworks to bohužel nejsou. Čistých 50% (Galadriel) 3*

Jsem v těžko vysvětlitelných rozpacích. Na rozdíl od úpícího Trellína na vedlejším sedadle jsem nebyl nasrán, páč to příjemně utíkalo, nápaditě se prolínaly jednotlivé linie, občas upadla nějaká ta pointa a zpívající kozel obstojně bečel. Nicméně pořád jsem v Karcoolce viděl jen nehorázně hnusně animovaného parazita na Shrekovi s nikterak famózním humorem. Na DVD a jeden večer bohatě stačí. (Cival) 2*

VELKÁ RECENZE
V jednom temném hvozdu jedné fiktivní říše, žilo bylo uskupení modelových pohádkových postav, na které každý večer naráží děti prostřednictvím maminčina vyprávění těsně předtím než jdou spát. Karkulka, vlk, babička a hrdinný dřevorubec, který to všechno zakončil. A žilo bylo v říši zvané realita jedno filmové studio a to přišlo s nápadem kult Červené Karkulky oživit, přidat k tomu pár frků, drobnou detektivní zápletku a hurá s tím do kin. Rozpočet byl skoro nula a je to animák, takže se to každopádně prodá, no ne? No ano…
Předně se musím přiznat, že po prvních patnácti minutách strávených ve společnosti Karcoolky jsem chtěl znechucen odejít z kina. Mrzká stylizace animovaných obrázků mě upomněla na rané kraťasy (rozuměj krátké filmy ;) začínajícího Pixaru (tenkrát ještě nebyly takové výpočetní mašiny) a to už je věru hodně let. Do toho vehementní snaha zaujmout prvoplánovými fórky, ze kterých byla cítit jen horká jehla scenáristova a snaha rychle vydělat balík s málem muziky. Nepřišlo mi fér, nechat diváka za tohle platit a připadal jsem si jako po nákupu kvalitního zboží od Vietnamců. Situace se však překvapivě vyvinula. Karcoolka se vytasila s originálním nápadem, který nakonec dokáže jednotlivé dílky celku příjemně udržet u sebe a i ten humor se hlubším zabřednutím do pohádkového světa zlepší. A po závěrečných titulkách prominete zodpovědným osobám i tu animaci.
I přes tohle příjemné vystřízlivění však pořád není všechno zlato, co se třpytí. Mamonářský podtón celého dílka neodezní po celou dobu, stejně jako vlna vděčných vtipů, které už byly vtipné někde jinde a teď se o to pokouší znovu, jen v podání jinak pitvořící se postavy. Zamrzí sledovat, jak Karcoolka okatě vykrádá Shreka, jak parazituje na nejlepších momentech jeho sequelu, a vůbec se přitom nestydí. Přitom je často znát, že tvůrci mají na víc než jen na projíždění filmových momentů přes kopírák. Potěší adrenalinová podívaná klasicky zapšklé pohádkové stařenky, směle odkazující k největším eskapádám drsného xXx, stejně jako vlčí story, jejíž součástí je kofeinem vyhypované cosi (tvůrci tvrdí, že je to veverka, ale já jim nevěřím ;), mluvící asi tak desetkrát rychleji než dokáže normální smrtelník vnímat. Naproti zmiňovaným momentům jde ještě spousta odfláklé vaty, kde se ani nic nekopíruje a je to prostě jen trapné: Policejní sbor složený z ptáků a medvědů prostě není „haha“. Ale chápu, na všechno nezbyl čas, studio tlačilo, všichni chtěli své vklady zpět.
Čeho si však na Karcoolce opravdu cením, je zmiňovaná originální vyprávěcí šablona, která dokáže leccos vynést trochu výš a jež příjemným způsobem staví na hlavu všechna klišé detektivních filmů. To je tak: V lese se začaly ztrácet lidem recepty. A zanedlouho po tom, byly ve společné chatce nalezeny čtyři postavy, které s tím mohly mít hodně společného. Jedna byla svázaná, druhá měla sekeru, třetí vypadala jako babička, ale nebyla to babička a čtvrtá nosila červený hábit a stejně jako Neo uměla kung-fu. V duchu tichých hrdinů tučných svazků Agathy Christie vstupuje na scénu detektiv se spoustou šestých i sedmých smyslů a to, co se zpočátku jevilo jako klidná pohádka, se mění v klasický křížový výslech. V něm každá z postav rekapituluje tu svou cestu do chalupy, aby se nakonec ukázalo, že všechno je vlastně úplně jinak a vrahy jsou všichni. Je to vtipné, je to chytré a nemusel by se za to stydět jakýkoliv hraný film.
Jakýkoliv hraný film se však otravuje s věcmi, které tady nenajdete. I přestože je Karcoolka na první pohled jen jakousi akční hříčkou čistě pro pobavení, citelně tu chybí nějaký lepší scénář (i přes vnesení zmiňovaného vyprávěcí prvku do hry jde jen o čtyři víceméně nezávislé příběhy) a vyprávění nikdy nepřeleze rámec povrchní fasády, v níž si tvůrci pořád z něčeho dělají srandu, máte neustále pocit, že se něco děje a zapomínáte tak s úspěchem, že se vlastně vůbec nic neděje. Typickým příkladem budiž použitá hudební čísla, která jsou přítomna čistě proto, že v podobných animácích bývají hudební čísla a kdyby nebyla, někoho by to mohlo urazit. Nehledě na ospravedlnění tohoto podivného zvyku pak samozřejmě v druhém plánu úspěšně ředí nijak velkou stopáž. Prakticky jen díky nim se Karcoolka může vyšplhat k mrzkým osmdesáti minutám.
Dostali jsme se do fáze, kdy se z animáků stává čistý byznys. Samozřejmě, byznys to byl v první řadě úplně vždycky. Ale nechyběly ambice procpat se do první ligy a kdo ví, jednou možná i do síně slávy. Karcoolka je klasickým zástupcem druhořadých animáků, kterých teď budeme vídat skutečná kvanta a jejichž tvůrci zahodily většinu ambicí ještě před startem. Je to nezávadná výplňovka před něčím větším, nabušenějším, skutečně výpravným a odhodlaným dát vám vědět, že někdo dělá podobné filmy ještě pořád s láskou, i kdyby ta láska trvala tři roky a stála víc peněz, než se na začátku předpokládalo. Neurazí, chvílemi potěší, chvílemi znechutí, párkrát pobaví, párkrát zanudí. Větší průměr by dnes člověk těžko pohledal.

PODROBNÝ POPIS FILMU
Vše se časem mění ... i pohádky. Na celém světě oblíbený a časem prověřený příběh se tentokrát mění na napínavou detektivku v podobě dynamické animované komedie s názvem Karcoolka. Tento příběh je všem známý, ale pozornější posluchač vytuší, že tak jako každý příběh i tento skrývá mnohem víc, než jak je vidět na první pohled. Abyste nesoudili knihu podle jejího obalu, musíte si v ní zalistovat.
V tomto případě začneme na konci. Chlupatí a opeření policisté ze zvířecího světa vyšetřují domácí výtržnost, v které jsou zapleteni Červená Karkulka, vlk, babička a dřevorubec. Přestupků je víc než dost: násilné vloupání, narušení domácího klidu, úmysl sežrat a máchání sekerou bez povolení. Nemluvě o tom, že tento případ může mít souvislost s dlouho unikajícím "Cukrářským banditou", který krade recepty na dobroty z lahůdek v okolí. Vyšetřovatel Nicky Skokan přišel na místo činu, aby vyslechl všechny čtyři verze záhadných událostí a vyřešil případ. Každá postava vypráví příběh ze svého úhlu pohledu a každá podává překvapující obraz toho, co je "pravda".
Karkulčin příběh všichni známe. Když nesla lesem babičce dobroty, potkala prohnaného vlka. Pravda je, že měla v košíku tajné rodinné recepty na dobroty, které chtěla ukrýt před Cukrářským banditou. Když však přišla k babiččině domečku, vlk tam už byl oblečený za babičku. Byl by ji i sežral nebýt dřevorubce, který nečekaně rozbil sekerou okno a vtrhnul do domečku. Babičku pak našli svázanou ve skříni. Přesně tak se to stalo ... alespoň podle Karkulky.
Potom však vlk vypráví svojí verzi příběhu. Ukáže se, že je vlastně reportér v utajení, který pracuje pro lesní noviny a snaží se objasnit případ Cukrářského bandity. Vlk podezírá Karkulku a chce ji chytit při činu, jak odevzdává lup babičce. Než z ní však stihne dostat přiznání, vtrhne do domku dřevorubec se sekerou!
Další je na řadě dřevorubec, ze kterého se vyklubal velmi snaživý herec a profesionální jódlista, který byl na konkurzu do reklamy. Aby ve svém nitru objevil "dřevorubeckou podstatu", toulal se po lese. Náhle zaslechl z nedaleké chaloupky křik. Když se pokoušel přiběhnout na pomoc, spadlý strom ho hnal před sebou dolů kopcem a přinutil ho proskočit oknem domku.
Alibi mají všichni kromě babičky. Ta je nadšencem extrémních sportů a celá léta svůj dvojí život před rodinou skrývala. V den zločinu trávila babička na velké lyžařské soutěži, kde se ji zlý Evropský lyžařský tým pokusil navždy zbavit. Unikla však díky padáku a přistála komínem přímo do svého domečku. Zamotaná do padáku však spadla do skříně, kde ji našli Karkulka, vlk a dřevorubec.
Takže kdo je Cukrářský bandita? Všichni jsou zmatení, ale náš bystrý detektiv Nicky Skokan si vše dává dohromady. Porovnává všechny výpovědi a všímá si speciálně chlupatého zajíce, který je přítomný téměř všude. Karkulka však zatím potají najde v tajemném úkrytu pachatele, který má velké plány se svojí firmou na výrobu cukrovinek a snaží se zbavit konkurence nepoctivými metodami. Policie sleduje nesprávné stopy, takže je na Karkulce, babičce, vlkovi a dřevorubcovi, aby překonali svoje rozpory a vyřešili případ.

O FILMU
Dnes na výrobu nezávislého filmu - hraného nebo animovaného - potřebujete mnoho zanícení a trpělivosti a neuškodí ani finanční „anděl“, který věří vašemu projektu. V případě Karcoolky byl tímto andělem podnikatel a vynálezce Maurice Kanbar. Kromě svých vynálezů - od elastické tkaniny na výrobu spandexu až po bez-poopiční vodku Skyy, se věnoval i filmu. V roce 1971 jako první vymyslel koncept multiplexového kina, když otevřel Quad Cinemas v New Yorku. Jeho společnost Kanbar Film and Television Institute podporuje nadějné filmaře a kdysi investoval do prvního filmu bratrů Coenových Zbytečná krutost (1984).
Při zrodu Karcoolky stáli dva mladá filmaři - bratři Cory a Todd Edwardsovi. Ti před tím natočili hraný film Chillicothe, který byl vybrán na Sundance Festival 1999, a animovaný film Wobots, který dokázal jejich zručnost při práci s počítačovou animací.
Producentka Sue Bea Montgomeryová říká: „Všem jsem říkala o těchto talentech, snažila jsem se otevřít jim dveře k těm správným lidem, ale nikdo o tom nechtěl slyšet. Proto mi začalo být jasné, že si budeme muset najít podporu z nezávislých zdrojů.“ Její snaha se vyplatila, když ukázala film Wobots Mauriceovi Kanbarovi, který talentovaným bratrům předestřel svůj dobrodružný nápad - nabídnul jim možnost natočit neobvyklou animovanou pohádku za jeho peníze. Dostali měsíc na to, aby přišli s vhodným příběhem.
Z velkého množství dětských pohádek si bratři Edwardsovi nakonec vybrali možná ten nejjednodušší - příběh o Červené Karkulce, který však v jejich zpracování nabyl několika nečekaných zvratů. Podle trendů společnosti, posedlé hledáním „skutečného“ příběhu skrytého za mýty a legendami, vymysleli pozadí příběhu, který všichni známe z dětství. Zjistíme například, že Karkulka už trochu vyrostla a dnes je z ní teenagera; setkáme se s žabím detektivem jménem Nicky Flippers (v českém znění Nicky Skokan), který se snaží odhalit, co se skutečně stalo, když se v domečku střetli Karkulka, babička, vlk a dřevorubec. Další změnou byl způsob vyprávění - Edwardsovi se rozhodli příběh podat čtyřmi pohledy na jednu a tu samou situaci. Cory Edwards říká: „Díky videoklipům, reklamám a hlavně počítačovým hrám jsou dnešní děti už zvyklé příběhy, které nejsou podané přímočaře. V našem příběhu zjistíme, jak se všechny čtyři postavy vlastně dostaly na místo činu.“ Takto podaný příběh zaujal Kanbara ještě víc, když Edwardsovi dokončili celý scénář; a Kanbar souhlasil s jeho financováním.
Zkušený producent animovaných disneyovek David Lovegren říká: „Před šesti, sedmi lety by natočení Karcoolky jako nezávislého animáku nebylo možné. Animace byla příliš drahá a pouze velké společnosti si mohli dovolit platit milióny dolarů za minutu filmu. Rozvoj technologie naštěstí nahrává menším nezávislým společnostem a tvůrci si mohou koupit software, který jim umožňuje vytvořit animaci za přijatelnou cenu.“
K projektu přistoupil i zkušený střihač Tony Leech, který postupně tak výrazně přispíval k tvořivému procesu výrovy filmu, že ho Edwardsovi nakonec pasovali na spolurežiséra filmu. Tvůrci si však nemohli jen tak vyžádat od Disneyho nebo Dreamworks na zapůjčení jejich animátory. Potřebovali mít po ruce vlastní tým, který by společně pracovat alespoň rok. Producent David Lovegren naštěstí našel takovouto možnost v daleké Manile na Filipínách. Kdysi se tam pokoušel založit animátorské studio na výrobu kvalitních a finančně „racionálnějších“ filmů, projekt však neskončil úspěchem. V roce 2002 však díky Kabarovým financím mohl opět angažovat tamější animátory a vytvořil v Manile studio v jednom pronajatém domě. Samotná výroba filmu začala už před dokončením výstavby studia a animátoři modelovali postavičky u sebe doma.
Takováto spolupráce s animátory v Manile byla pro tvůrce filmu výzvou hlavně kvůli šestnáctihodinovému časovému rozdílu a potřebnému cestování. Práci naštěstí ulehčovala možnost internetových porad a přenosu dat přes internet. <>Obrázek nenalezen<> Producentka Montgomeryová říká: Věděli jsme, že máme v rukou něco výjimečného, když jsem četla příběh svým dětem. Výborně se bavily a nahlas se smály, příběh je zcela pohltil a potom ho vyprávěly dětem okolo. Není to úplně film orientovaný na děti, věděli jsme, že musí obsahovat prvky přitažlivé pro děti i pro dospělé. Právě díky nim byly Lví král nebo Hledá se Nemo tak úspěšné filmy, když se rodiče rádi vydali na dobrodružství se svými dětmi.“
Cory Edwards říká: „Maurice Kanbar nám řekl vlastní filmařské přikázání - ‚Nebudeš nudit‘, a my jsme se ho snažili dodržovat.“
Karcoolka má tak jako dnes už klasické moderní animáky Shrek nebo Doba ledová krásně uvolněné a vtipní dialogy, které zaujmou dospělé, i zábavná zvířátka a groteskní situace, které tak baví menší diváky.
Režisér Todd Edwards říká: „Toto není jen pohádka - nejsou v ní žádné víly ani kouzla. Ten les může být kterýmkoliv dnešním lesem a postavy odpovídají modernímu světu, jaký známe. Nicky Skokan je sice žába, ale stále je to bystrý detektiv.“
Od začátku bylo rozhodnuto, že žádná ze čtyř hlavních postav nebude záporná, každá má totiž svůj příběh a důvod být v babiččině domečku „v ten den“. Za zloducha si tvůrci vybrali nakonec překvapivě toho nejmilejšího, koho má každý rád …
Postavy příběhu mají nejen propracované osobní pozadí, ale úmyslně v něčem připomínají některé známé postavy z pop kultury. Například Karkulka má cestovatelské choutky George Baileyho z filmu Život je krásný (1946), kus teenagerského vzdoru Jamese Deana a velké oči odkazující na japonskou Anime. Bratři Edwardsovi udělali z malého děvčátka původní pohádky teenagerku, protože musela být dost stará na to, aby mohla čelit neustálému ohrožení.
Velký zlý vlk se dočkal ještě větší přeměny, když se z něho vyklubal šikovný investigativní reportér, který je poctou oblíbené postavy z 80. let - Fletcha v podání Chevy Chasea. Snaží se odhalit Cukrářského banditu a do babiččina domečku nepřišel proto, aby někoho sežral, ale aby se dopátral pravdy. Tak jako Fletch je i on mistrem převleků, takže mu nedělá problém se převléci za babičku.
Od velmi inteligentního a šikovného vlka se dostáváme k naopak velkému hlupákovi - dřevorubci. Ten je zase jakýmsi spojením Homera Simpsona a zbabělého lva ze Země Oz. Pohybuje se ve svém vlastním světě, protože je snaživý herec a jódlista, který se snaží získat výraznou roli, a náhodou se ocitne v nesprávné chvíli na nesprávném místě. I když vstupuje do příběhu zvenčí, jeho působení do něho přesně zapadá.
A nakonec babička je asi nejodvážnější změnou, když nese v sobě akčního ducha Vina Diesela - dokonce má na krku vytetované tři G (podle anglického slova Granny - babka). Todd Edwards říká: „Všem se líbí, když vidí starší lidi dělat bláznivé a odvážné věci, a zdálo se nám zábavné, aby tato navenek tichá stařenka byla ve skutečnosti fanynkou extrémních sportů, která má ráda snowboarding a skydiving.“
Když vyrábíte americký animovaný film ve vzdálené zemi, může nastat problém, že tamní tvůrci nebudou na jedné vlně se západním stylem humoru. Naštěstí lidé na Filipínách vyrůstali ve stylu s americkou popkulturou, angličtina je jejich druhým jazykem a všichni si byli vědomi různých kulturních odkazů ve filmu. Skutečný problém však byl v něčem jiném - jak ve vlastním malém studiu vyrobit dlouhometrážní film během dvou let, když velkému studiu to průměrně trvá mnohem víc. Tento s nadšením sestavený a tvůrčí štáb na opačných koncích světa to však nakonec zvládnul.
Na výrobu byl použit animátorský program Maya a dotváření postav příběhu proběhlo ještě těsně před začátkem animačního procesu. Například žabí detektiv Nicky Flippers (Skokan) byl na původním návrhu jako Nicky Feathers (Opeřenec) - byl sova.
Od samého začátku se tvůrci snažili najít vhodné písničky, které by dotvářely postavy a chytily obecenstvo. Autorem písní je sám Todd Edwards a skladatel John Mark Painter je aranžérsky dotvořil.

DABING
V českém znění: Jana Mařasová - Anne Hathaway (Červená Karkulka), Jana Drbohlavová - Glenn Close (babička), Pavel Rímský - Patrick Warburton (vlk), Zdeněk Junák - James Belushi (dřevorubec Horst), Jan Přeučil - David Ogden Stiers (Nicky Skokan), Petr Rychlý - Andy Dick (Boingo), Ota Jirák - Xzibit (šéf Grizzly), Matěj Ruppert - Benjy Gaither (Kozel Japeth), Aleš Jarý (vypravěč), Ladislav Běhůnek - Anthony Anderson (detektiv Bill Čáp), Filip Švarc - Cory Edwards (veverka Twitchy), Robert Jícha - Chazz Palminteri (ovce), Ladislav Lakomý (rybář), Zuzana Slavíková (liška), Milan Horský (řidič, tučňák), Zdeněk Bureš (policista prase), Aleš Zbořil (režisér), Martin Sláma (Váňa), Josef Jurásek (rybář), Luboš Ondráček (bílý medvěd), Petr Štěpán, David Kaloč, Jan Kolařík
Písně nazpívali: Matěj Rupert, Tereza Černochová, Dušan Vitázek, Zdeněk Junák, Vilda Maikner, Radka Coufalová - Vidlák, František Drápal - Goliš
Překlad: Lingva Film - Helena Rejžková
Dialogy: Radka Přibyslavská
Texty písní: Vladimír Majkrt
Dramaturgie: Tým SPI International CZ ve spolupráci se studiem Ebbi
Produkce: Eva Stožická
Hudební režie: Milan Vidlák
Režie českého znění: Jindřich Stožický
Vyrobilo: Studio Ebbi pro SPI International v roce 2006

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: 2.3.2006
Premiéra USA: 13.1.2006 The Weinstein Company
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 4.9.2006 SPI Film
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

Tržby v ČR - Kč 7 169 502
Tržby celkem - $ 110 000 000
Návštěvnost v ČR 84 896
Náklady (Rozpočet) - $ 8 000 000
 
Tvůrci a herci
Cory Edwards (Režie), Todd Edwards (Režie), Tony Leech (Režie), Maurice Kanbar (Produkce), David Lovegren (Produkce), Sue Bea Montgomery (Produkce), Preston Stutzman (Produkce), John Mark Painter (Hudba), Kristin Wilkinson (Hudba), - (Kamera), Tony Leech (Střih), - (Casting), - (Scénografie), - (Kostýmy), Gary Summers (Zvuk), Gary Rizzo (Zvuk), Cory Edwards (Scénář), Todd Edwards (Scénář), Tony Leech (Scénář), Glenn Close (Herec), Andy Dick (Herec), Anne Hathaway (Herec), Cory Edwards (Herec), Anthony Anderson (Herec), James Belushi (Herec), Chazz Palminteri (Herec), David Ogden Stiers (Herec), Xzibit (Herec), Patrick Warburton (Herec), Todd Edwards (Herec), Tony Leech (Herec), Ken Marino (Herec), Sally Struthers (Herec), Kelly Stables (Herec), Joel McCrary (Herec), Kevin Michael Richardson (Herec)
 
2005/78/USA/Animovaný, Komedie, Krimi, Rodinný
 
Zajímavost k filmu
- Producentka Sue Bea Montgomery ukázala malým dětem koncept filmu a sledovala jejich výraz. Když viděla, že se jim líbí postava kozla Japetha, rozhodlo se o jeho ponechání v příběhu. Původně ho však chtěli vymazat.
- Na filmu se začalo pracovat už v roce 2002.
- Mimo USA vyrobený animák stál jen 15 mil. dolarů a během úvodního víkendu (13. – 15. 1. 2006) vydělal 16,6 milionu. Společnost bratří Weinsteinových opustivších Miramax dokázala, že může připravit slušnou premiéru i nízkorozpočtovému animovanému filmu, který nemá za zády Disneyho reklamní mašinérii. Celkem snímek utržil 50,6 milionu. (imro)
- Režiséři Cory Edwards a Tony Leech tímto snímkem debutovali na postech režisérů. Jejich spolurežisér Todd Edwards už měl za sebou práci na hraném filmu Chillicothe (1999), který se ocitl v oficiálním výběru Filmového festivalu v SunDance.
- Karcoolka byla nominovaná americkou Akademií sci-fi, fantasy a hororových filmů za nejlepší animovaný film roku.
- Pracovní název Karcoolky byl: „Hoodwinked: The True Story od Red Riding Hood“.
- Snímek je prvním filmem natočeným v novém Kanbarově animačním studiu na Filipínách. Založili ho vynálezce Maurice Kanbar, který má na konte například SKYY vodku, po které konzumenta nečeká druhý den bolení hlavy, a hollywoodská producentská veteránka Sue Montgomery (Air Force One). Bratry Edwardsovy si vybrali pro svůj projekt díky jejích vánočnímu krátkému snímku Wobots o skupince popletených robotů.
 
Odkazy