The Outfit / The Outfit (2022/106/USA/Krimi, Drama) 72%
17.12.2022 19:12
JEDNOU VĚTOU
„Každý má něco v rukávu."
OBSAH
Leonard (Mark Rylance), anglický krejčovský mistr, který se ocitl v Chicagu, provozuje se svou asistentkou (Zoey Deutch) krejčovství na rohu, kde šije krásné šaty pro jediné lidi v okolí, kteří si je mohou dovolit: rodinu krutých gangsterů. Jedné noci mu na dveře zaklepou dva zabijáci (Dylan O'Brien, Johnny Flynn), kteří potřebují laskavost – a Leonard je vržen na šachovnici ve smrtící hře plné podvodů a vražd.
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Takto se pozná Kvalita! Vždy dokáži ocenit film, jenž se odehrává pouze v jedné místnosti a přesto se může pyšnit atmosférou, jakou postrádá celá řada velkofilmů. Napínavý příběh z krámku malého krejčovství je pln nejrůznějších zvratů a důmyslné manipulace. Napětí diváka doslova přišpendlí ke gauči a konkrétně já tedy s nadšením vyhlížel finální rozuzlení. Při závěrečné parádě jsem dokonce zauvažoval o pěti hvězdách, ale tak možná to bude příště ještě lepší. 85% PS: Tak trochu to může připomenout některý z Hitchcockových thrillerů. Fanouškům proto vřele doporučuji. (Eliott) 4*
Popravdě je to zajímavý nápad, to ano, ale od začátku se to tváří tak tajuplně, že jsem skutečně čekal daleko víc včetně vícero zvratů, třeba jako u Horovitze v Mind Games. Jinak formálně je to podle mne skutečně divadelní hra, konverzačka, která se snaží tvářit, že půjde o daleko víc, než jen dvě gangsterské party na jednom smetišti, ale fakt se tak jen snaží tvářit. Ani ten střihačův příběh není nijak zajímavý či objevný, spíše takové klišé béčkových filmů. Šlo si s těmi postavami víc pohrát, s jejich charakterem, aby jim člověk věřil. Některým jsem skutečně jejich role nevěřil, chovaly se podivně, podle vůle scenáristy, ne logiky věci. Víc k tomu nemám, co bych řekl, a vidět to znovu nechci. (honajz) 2*
Perfektní komorní gangster drámo, které má jednoduše koule a napětím rozhodně nešetří. Film má celkem specifický žánr, který se těžko popisuje a ze kterého moc kousků nevzniká - o to víc jsem nadšen, že film s tak "obyčejným" popisem se nakonec vykreslil jako perfektní zážitek ve všech ohledech. Postavy jsou výborné, hlavní krejčí i gangsteři okolo jsou uvěřitelní, zajímaví a v čase se výrazně vyvíjí, napětím je film doslova prošpikován už od prvních minut, kdy divák nemá nejmenší tušení, kam se bude film ubírat v minutách následujících, a to je zkrátka excelentní, nepředvídatelné a poutavé. Dojde i na akci a krev, dialogy jsou zajímavé a zvratů je zde hned několik, z nichž ten další je pokaždé lepší než předchozí. Čím víc se film blíží k závěru, tím se přidává na intenzitě až do samotného vyostřeného finále. Sakra dobré překvapení, od kterého jsem čekal nevýraznou filmařinu, ale ve výsledku nemám daleko k plné pětce - maximální spokojenost. (Houbiczka) 4*
VELKÁ RECENZE
V rámci dohánění restů jsem si konečně našel čas na tuhle nenápadnou gangsterku od scenáristy Kódu Enigmy a debutujícího režiséra v jednom Grahama Moorea, hned zkraje ale prozradím, že navzdory mému jásání nad trailerem a těšení se z další role sladké Zoey Deutch nepůjde o nadšenou recenzi. Vlastně nepůjde ani o kdovíjak spokojený text. The Outfit je totiž převážně sterilní směsicí dobře míněných nápadů, které režisér bohužel podle mého názoru nezvládl adekvátně prodat. Ale hezky popořadě.
Snímek vypráví o malém krejčovství někde uprostřed Chicaga, které místní gangsteři využívají k odkládání a vyzvedávání obálek s… čímsi. Vede jej stárnoucí krejčí Leonard v podání Marka Rylance, kterému dále asistuje sličná, ale vzdorovitá recepční Mable (Deutch). A protože snímek šetří prostorem a kamera nikdy neopustí svět malého krámku s obleky na míru, přirozeně zde není ani mnoho dalších postav. Vedle výše zmíněných tu tedy máme ještě syna hlavního bosse Richieho (Dylan O’Brien), hitmana Francise (Johnny Flynn), bosse samotného (Simon Russell Beale) a ke konci ještě pár dalších, které ale není třeba jmenovat.
Zápletka se pak točí kolem hledání krysy, která na mafiánskou rodinu donáší, a hlídání kufříku, jenž údajně obsahuje důkazy o tom, kdo onou krysou je. I přes svou zdánlivou jednoduchost ale scénář selhává v základních věcech. Tak zaprvé motivace postav jsou plytké, občas se chovají tak, jak jim káže děj, a nikoli logika, zvraty jsou navíc celkem průhledné, a kdo má aspoň trochu nakoukáno, dokáže celkem spolehlivě odhadnout, kdo je kdo, a jak snímek asi skončí, už po pár minutách. Tím pádem se pak z jeho sledování stává docela vyčerpávající činnost, ze které vás jen občas vyruší zajímavý kus dialogu nebo příchod nové postavy.
Většinou ale konverzace postav a jejich pátrání po pravdě působí křečovitě a párkrát jsem z nich měl dokonce pocit, že herci improvizují. Spíš než vyloženě špatný mi ten scénář přišel nedopečený a na konci ještě ke všemu překombinovaný. Pořád jsem z něj byl však míň zklamaný, než ze samotné Mooreovi režie. Tohle jméno za kamerou holt nepřináší moc štěstí a The Outfit tak ze všeho nejvíc trpí tím, že je zkrátka fádně natočený. Když se totiž podíváte na to, jak mistrovsky jsou zrežírované jiné slavné filmy z jedné místnosti, působí vedle nich The Outfit jako ošklivý bratránek, který se chtěl dostat do lepší společnosti, ale zapomněl se na to obléct. S prostorem se absolutně nepracuje, kamera vše zabírá staticky a na nějaké dlouhé záběry bez střihů taky rovnou zapomeňte. Postrádá to dynamiku, údernost a koneckonců i to napětí.
Přitom je to škoda, protože před kamerou opět jednou sledujeme herecký koncert Marka Rylance, kterému všichni ostatní parádně sekundují. Zejména snaživé je trio O’Brien, Deutch (oba si zahráli i v novince Hashtag podvodnice) a slizký Flynn. Ten si vystřihnul docela odporného záporáka, který s člověkem nějakou dobu zůstane. Ne snad proto, že by to byl kdovíjaký zloduch, je však akorát tak chladnokrevný a protřelý na to, abyste ho po pár minutých začali nenávidět a ten názor nezměnili až do skončení filmu, kdy k němu objevíte nečekaný respekt, protože bez něj by ten film byl nejspíš o dost horší.
106minutové drama z krejčovské dílny tak bohužel do žánru nepřináší takřka nic nového, je to skvěle zahraná, ale příliš upovídaná gangsterka, kterou nepodržely ani scénář, ani režie. Osobně jsem pak rozkročený mezi pěti a šesti, atraktivní zasazení a sympatičtí herci mi ale velí jít spíš nahoru. Tak nějak jsem ale doufal, že na té škále budu přemýšlet o jiných číslech.
Ocenění:
The Saturn Awards
2022 - Nejlepší thriller (nominace)
DABING
1.DABING (VOD)
V českém znění: Jan Vlasák - Mark Rylance (Leonard), Oldřich Hajlich - Johnny Flynn (Francis), Robert Hájek - Dylan O'Brien (Richie), Miroslav Hanuš - Simon Russell Beale (Roy), Štěpánka Fingerhutová - Zoey Deutch (Mable), Hana Ševčíková - Nikki Amuka-Bird (Fontaineová), Radek Kuchař - Alan Mehdizadeh (Monk)
Překlad: Tomáš Cipro
Dialogy: Petra Hamouda
Produkce: Lenka Skřečková
Zvuk - náběr: Filip Mošner
Zvuk - edit a mix: Martin Ženíšek
Režie: Kateřina Březinová
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra USA: 18.3.2022 Focus Features
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: -
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby celkem - $ 4 000 000
Náklady (Rozpočet) - $ 5 000 000
„Každý má něco v rukávu."
OBSAH
Leonard (Mark Rylance), anglický krejčovský mistr, který se ocitl v Chicagu, provozuje se svou asistentkou (Zoey Deutch) krejčovství na rohu, kde šije krásné šaty pro jediné lidi v okolí, kteří si je mohou dovolit: rodinu krutých gangsterů. Jedné noci mu na dveře zaklepou dva zabijáci (Dylan O'Brien, Johnny Flynn), kteří potřebují laskavost – a Leonard je vržen na šachovnici ve smrtící hře plné podvodů a vražd.
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Takto se pozná Kvalita! Vždy dokáži ocenit film, jenž se odehrává pouze v jedné místnosti a přesto se může pyšnit atmosférou, jakou postrádá celá řada velkofilmů. Napínavý příběh z krámku malého krejčovství je pln nejrůznějších zvratů a důmyslné manipulace. Napětí diváka doslova přišpendlí ke gauči a konkrétně já tedy s nadšením vyhlížel finální rozuzlení. Při závěrečné parádě jsem dokonce zauvažoval o pěti hvězdách, ale tak možná to bude příště ještě lepší. 85% PS: Tak trochu to může připomenout některý z Hitchcockových thrillerů. Fanouškům proto vřele doporučuji. (Eliott) 4*
Popravdě je to zajímavý nápad, to ano, ale od začátku se to tváří tak tajuplně, že jsem skutečně čekal daleko víc včetně vícero zvratů, třeba jako u Horovitze v Mind Games. Jinak formálně je to podle mne skutečně divadelní hra, konverzačka, která se snaží tvářit, že půjde o daleko víc, než jen dvě gangsterské party na jednom smetišti, ale fakt se tak jen snaží tvářit. Ani ten střihačův příběh není nijak zajímavý či objevný, spíše takové klišé béčkových filmů. Šlo si s těmi postavami víc pohrát, s jejich charakterem, aby jim člověk věřil. Některým jsem skutečně jejich role nevěřil, chovaly se podivně, podle vůle scenáristy, ne logiky věci. Víc k tomu nemám, co bych řekl, a vidět to znovu nechci. (honajz) 2*
Perfektní komorní gangster drámo, které má jednoduše koule a napětím rozhodně nešetří. Film má celkem specifický žánr, který se těžko popisuje a ze kterého moc kousků nevzniká - o to víc jsem nadšen, že film s tak "obyčejným" popisem se nakonec vykreslil jako perfektní zážitek ve všech ohledech. Postavy jsou výborné, hlavní krejčí i gangsteři okolo jsou uvěřitelní, zajímaví a v čase se výrazně vyvíjí, napětím je film doslova prošpikován už od prvních minut, kdy divák nemá nejmenší tušení, kam se bude film ubírat v minutách následujících, a to je zkrátka excelentní, nepředvídatelné a poutavé. Dojde i na akci a krev, dialogy jsou zajímavé a zvratů je zde hned několik, z nichž ten další je pokaždé lepší než předchozí. Čím víc se film blíží k závěru, tím se přidává na intenzitě až do samotného vyostřeného finále. Sakra dobré překvapení, od kterého jsem čekal nevýraznou filmařinu, ale ve výsledku nemám daleko k plné pětce - maximální spokojenost. (Houbiczka) 4*
VELKÁ RECENZE
V rámci dohánění restů jsem si konečně našel čas na tuhle nenápadnou gangsterku od scenáristy Kódu Enigmy a debutujícího režiséra v jednom Grahama Moorea, hned zkraje ale prozradím, že navzdory mému jásání nad trailerem a těšení se z další role sladké Zoey Deutch nepůjde o nadšenou recenzi. Vlastně nepůjde ani o kdovíjak spokojený text. The Outfit je totiž převážně sterilní směsicí dobře míněných nápadů, které režisér bohužel podle mého názoru nezvládl adekvátně prodat. Ale hezky popořadě.
Snímek vypráví o malém krejčovství někde uprostřed Chicaga, které místní gangsteři využívají k odkládání a vyzvedávání obálek s… čímsi. Vede jej stárnoucí krejčí Leonard v podání Marka Rylance, kterému dále asistuje sličná, ale vzdorovitá recepční Mable (Deutch). A protože snímek šetří prostorem a kamera nikdy neopustí svět malého krámku s obleky na míru, přirozeně zde není ani mnoho dalších postav. Vedle výše zmíněných tu tedy máme ještě syna hlavního bosse Richieho (Dylan O’Brien), hitmana Francise (Johnny Flynn), bosse samotného (Simon Russell Beale) a ke konci ještě pár dalších, které ale není třeba jmenovat.
Zápletka se pak točí kolem hledání krysy, která na mafiánskou rodinu donáší, a hlídání kufříku, jenž údajně obsahuje důkazy o tom, kdo onou krysou je. I přes svou zdánlivou jednoduchost ale scénář selhává v základních věcech. Tak zaprvé motivace postav jsou plytké, občas se chovají tak, jak jim káže děj, a nikoli logika, zvraty jsou navíc celkem průhledné, a kdo má aspoň trochu nakoukáno, dokáže celkem spolehlivě odhadnout, kdo je kdo, a jak snímek asi skončí, už po pár minutách. Tím pádem se pak z jeho sledování stává docela vyčerpávající činnost, ze které vás jen občas vyruší zajímavý kus dialogu nebo příchod nové postavy.
Většinou ale konverzace postav a jejich pátrání po pravdě působí křečovitě a párkrát jsem z nich měl dokonce pocit, že herci improvizují. Spíš než vyloženě špatný mi ten scénář přišel nedopečený a na konci ještě ke všemu překombinovaný. Pořád jsem z něj byl však míň zklamaný, než ze samotné Mooreovi režie. Tohle jméno za kamerou holt nepřináší moc štěstí a The Outfit tak ze všeho nejvíc trpí tím, že je zkrátka fádně natočený. Když se totiž podíváte na to, jak mistrovsky jsou zrežírované jiné slavné filmy z jedné místnosti, působí vedle nich The Outfit jako ošklivý bratránek, který se chtěl dostat do lepší společnosti, ale zapomněl se na to obléct. S prostorem se absolutně nepracuje, kamera vše zabírá staticky a na nějaké dlouhé záběry bez střihů taky rovnou zapomeňte. Postrádá to dynamiku, údernost a koneckonců i to napětí.
Přitom je to škoda, protože před kamerou opět jednou sledujeme herecký koncert Marka Rylance, kterému všichni ostatní parádně sekundují. Zejména snaživé je trio O’Brien, Deutch (oba si zahráli i v novince Hashtag podvodnice) a slizký Flynn. Ten si vystřihnul docela odporného záporáka, který s člověkem nějakou dobu zůstane. Ne snad proto, že by to byl kdovíjaký zloduch, je však akorát tak chladnokrevný a protřelý na to, abyste ho po pár minutých začali nenávidět a ten názor nezměnili až do skončení filmu, kdy k němu objevíte nečekaný respekt, protože bez něj by ten film byl nejspíš o dost horší.
106minutové drama z krejčovské dílny tak bohužel do žánru nepřináší takřka nic nového, je to skvěle zahraná, ale příliš upovídaná gangsterka, kterou nepodržely ani scénář, ani režie. Osobně jsem pak rozkročený mezi pěti a šesti, atraktivní zasazení a sympatičtí herci mi ale velí jít spíš nahoru. Tak nějak jsem ale doufal, že na té škále budu přemýšlet o jiných číslech.
Ocenění:
The Saturn Awards
2022 - Nejlepší thriller (nominace)
DABING
1.DABING (VOD)
V českém znění: Jan Vlasák - Mark Rylance (Leonard), Oldřich Hajlich - Johnny Flynn (Francis), Robert Hájek - Dylan O'Brien (Richie), Miroslav Hanuš - Simon Russell Beale (Roy), Štěpánka Fingerhutová - Zoey Deutch (Mable), Hana Ševčíková - Nikki Amuka-Bird (Fontaineová), Radek Kuchař - Alan Mehdizadeh (Monk)
Překlad: Tomáš Cipro
Dialogy: Petra Hamouda
Produkce: Lenka Skřečková
Zvuk - náběr: Filip Mošner
Zvuk - edit a mix: Martin Ženíšek
Režie: Kateřina Březinová
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra USA: 18.3.2022 Focus Features
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: -
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby celkem - $ 4 000 000
Náklady (Rozpočet) - $ 5 000 000
Tvůrci a herci
Graham Moore (Režie), Ben Browning (Produkce), Amy Jackson (Produkce), Scoop Wasserstein (Produkce), Alexandre Desplat (Hudba), Dick Pope (Kamera), William Goldenberg (Střih), Sophie O'Neill (Casting), Zac Posen (Casting), Gemma Jackson (Scénografie), Zac Posen (Kostýmy), Sophie O'Neill (Kostýmy), Rachael Tate (Zvuk), Lesa Warrener (Masky), Johnathan McClain (Scénář), Graham Moore (Scénář), Mark Rylance (Herec), Zoey Deutch (Herec), Johnny Flynn (Herec), Dylan O'Brien (Herec), Nikki Amuka-Bird (Herec), Simon Russell Beale (Herec)
2022/106/USA/Krimi, Drama
Zajímavost k filmu
- Název filmu má dvojí význam. Chicagská mafie je také označována jako The Outfit.
- Mark Rylance (Leonard) byl ve skutečnosti vyškolen v krejčovských technikách slavnými krejčími, dříve k vidění v sérii Kingsman. Jejich ikonický domácí tvíd je možné na okamžik zahlédnout ve filmu.
- Mark Rylance (Leonard) byl ve skutečnosti vyškolen v krejčovských technikách slavnými krejčími, dříve k vidění v sérii Kingsman. Jejich ikonický domácí tvíd je možné na okamžik zahlédnout ve filmu.
Odkazy