Maska smrti / Eye of the Beholder (1999/109/Velká Británie, Kanada, Austrálie/Thriller, Mysteriózní) 43% -Originál DVD-

12.11.2022 02:12
JEDNOU VĚTOU
„Profesionální špion je pověřen sledováním tajemné nájemné vražedkyně a vyděračky. Ta je ovšem mimořádně půvabná a detektivovi se pozorování začíná líbit. Slídí za ní po celých Státech a během tohoto výletu vypluvají na povrch zvláštní pravdy o obou aktérech v této voyerské hře.

OBSAH
Vyšetřovatel s poněkud pošramoceným morálním kreditem sleduje ženu, která je vražedkyně a vyděračka. Tělesná přitažlivost je ale silnější než profesionální odstup a oba aktéři se během dlouhých let sledování dostávají do hry, v rámci níž čeká na diváka i postavy nejedno překvapení. Thriller Maska smrti navazuje na osvědčená schémata nového noirového filmu, ze kterého tradičně žádná postava nevyjde úplně čistá a bez následků, zvláště když jde o posedlost, voyeurismus a nevypočitatelné ženské postavy. Režisér Stephen Elliot se proslavil zejména obskurní "trans" komedií Dobrodružství Priscilly, královny pouště a v Masce smrti se ve své kariéře ojediněle zaměřil na úplně jiný žánr.

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Taky nepatřím mezi ty, na které by tento film udělal nějaký závratný dojem. Scénář byl místy zbytečně překombinovaný, děj natahován nudnými scénami a herecké výkony prachobyčejným průměrem. Rovněž mne také neskutečně „srala“ ta malá holka, takže asi jediné chvíle kdy jsem si film více užíval byly ty, kdy Ashley Judd mordovala jednoho chlapíka za druhým. Bohužel těch bylo na přemrštěnou stopáž asi málo. (SOLOM.) 2*

Nebýt (obnažené) Ashley Judd, tak tomuhle scénaristickému zmaru (ano..troufám si říct, že sám pisálek téhle matlaniny nevěděl o čem, že to vlastně vypráví), důkazem tomu může být naprosto useknutý, nic nevypovídající konec. A když si k tomu přidáte sterilní režii a na své možnosti maximálně průměrné herecké výkony (Judd, McGregor), ale oni vlastně ani neměli co hrát, kde nejlepší výkon podává "nastřelenej odbarvenej" Brandon Walsch (Priestley), tak nejspíš každého napadne, že tady něco nehraje. Pro mě jeden z nejpitomějších filmů, co jsem kdy viděl. 30% (kajda.l) 1*

Tak jsem si ze začátku říkala, že to víc jak za dvě nevypadá a ptala jsem se sama sebe, má-li to vůbec cenu dokoukávat. Takové béčko. Pak mě ale překvapily v celku originální záběry (kameře, střihu atd. nijak nerozumím, ale tady mě to okouzlilo) a zhruba v polovině filmu už jsem si uvědomila, že ačkoli mi to stále připadá jako hrozná kravina, baví mě to, na rozdíl od jiných kravin, sledovat. A tenhle dojem mi vydržel až do konce. Každopádně souhlasím s jedním zdejším komentem, ta imaginární dcerunka mě pěkně pila krev. 50% (playboxguest) 3*

VELKÁ RECENZE
-

DABING
-

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra USA: 28.1.2000
Premiéra Velká Británie: 9.6.2000
Premiéra Kanada: 28.1.2000
Premiéra Austrálie: 10.8.2000
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: 1.6.2000 (VHS) Bonton Home Video
Premiéra v půjčovnách Blu-ray: -
Poprvé na VHS: 1.11.2000 Bonton Home Video
Poprvé na DVD: 16.4.2010 Filmhouse
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

Tržby celkem - $ 17 600 000
Náklady (Rozpočet) - $ 35 000 000
 
Tvůrci a herci
Stephan Elliott (Režie), Nicolas Clermont (Produkce), Tony Smith (Produkce), Marius De Vries (Hudba), Guy Dufaux (Kamera), Sue Blainey (Střih), Vera Miller (Casting), Nadia Rona (Casting), Jean-Baptiste Tard (Scénografie), Lizzy Gardiner (Kostýmy), Viateur Paiement (Zvuk), Francine Gagnon (Masky), Stephan Elliott (Scénář), Ewan McGregor (Herec), Ashley Judd (Herec), Patrick Bergin (Herec), Genevieve Bujold (Herec), k.d. lang (Herec), Jason Priestley (Herec), David Nerman (Herec), Steven McCarthy (Herec), Vlasta Vrana (Herec), Michel Perron (Herec), Leonard Farlinger (Herec), Charles Edwin Powell (Herec), Louis Negin (Herec), Russell Yuen (Herec)
 
1999/109/Velká Británie, Kanada, Austrálie/Thriller, Mysteriózní
 
Zajímavost k filmu
- Natáčení filmu probíhalo v USA ve lokalitách (Death Valley, New York, San Francisco, Washington, Pittsburgh) a  Kanadě ve lokalitách (Montréal, Mount Valin, Québec).
 
Odkazy