Chladné oči v plamenech / Eyes of Fire (1083/82/USA/Horor, Western) 44% -Originál DVD-

19.05.2022 22:24
JEDNOU VĚTOU
„Když byla Amerika mladá a Spirits of Evil vládli v lese temnoty..."

OBSAH
V Severní Americe v malém kolonistickém městě se dopustí ctihodný katolík Will Smythe nevěry a polygamie. Puritáni z městečka ho chtějí oběsit. Nakonec jej však pouze i s několika následovníky vyženou z města. Zálesák Marion Dalton chce, aby šli do ztraceného údolí, kde však sídlí starobylé zlo, temný duch. Jeho žena je také členkou výpravy a podvádí ho s katolíkem Willem Smythem. Skupina cestu podnikne a dorazí do údolí panenské přírody. Její členové se však začnou ztrácet a čím dál častěji se objevují tajemné přízraky. Čarodějnictví v údolí musí nakonec překazit šílená Leah, která zjistí, jak porazit útoky ducha.(oficiální text distributora)

FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Samotná atmosféra připomíná jízdu na housenkové dráze, kdy právě probíhající děj nevýslovně nudí, aby se následně před námi objevila scéna při které skutečně zamrazí. Bohužel těchto prokrvení jinak docela chladného filmu se tu mockrát nedočkáme a jejich příchod očekávejte až v druhé polovině filmu. Do té doby je totiž celý snímek spíše jedna velká nuda. Jediné co trošku drží průměrnou kvalitu nad hladinou po celou dobu je slušný hudební doprovod, který určitě stojí za povšimnutí. 5/10 (SOLOM.) 3*

Nemůžu si pomoc, ale mě to děsně nudilo. Už jenom ten fakt kdy se to odehrává mě prostě na horor nesedí. Film jako takový byl o ničem, já se v tom moc nevyznal až na to že kněz hejbá jinýmu starou a všude jsou indiáni. Nepopírám ,že jsem u toho i usínal. (cariada) 1*

Zvláštní a podivný horor. Rozhodně se vymaká většině hororů, které v začátkem 80. let vznikaly. Jsme v půlce 18. století a máme tu skupinu osadníků, kteří štvaní úřady a loveni indiány zakotví v prokletém údolí. Úvodní dobrodružně-westernová část je natočena slušně. Bohužel hororová část se mění v podivnou fantasmagorii, která ač mám rád nadpřirzeno nedávala moc smysl. Je tu kouzelnice, zlá holčička, duchové vtahující lidi do stromů, podzemní monstra a celé to připomíná divný mišmaš s mizernými efekty. Rovněž podivné proslovy, voiceovery a vztahy mezi postavami atmosféru naprosto zabíjely. Nepochybuju že dobrý režisér (nebo spisovatel?) by z toho udělal skvělou hororovou klasiku, ale tady to moc nevyšlo. (Han22) 2*

VELKÁ RECENZE
Je tomu víc než dvacet let, co na některém německém kanále, tuším RTL či Pro7, byl jeden večer v týdnu vždycky vysílán horor. Doma jsme je často nahrávali na video. Mezi tím byl i tenhle film. Coby asi tak 12letý kluk, byl jsem z toho na větvi (jelikož se celý film odehrává v lese, je to celkem vhodné místo), jenže páska dojela a chybělo asi 20 minut.
Grrr, dlouho jsem musel žít s tím, že vlastně nevím, jak to dopadlo. Pak jsem na to zapomněl, ale nějakou shodou náhod mi po letech jiný film nějak asocioval vzpomínku. Jenže jsem nevěděl absolutně nic bližšího, jak se film jmenuje, kdo ho natočil atd., jen že se to odehrává někdy v 18. století někde v Kanadě a pár výjevů toho strašidla vystupujícího z bažin, přitom nikde práškující letadlo. Jenže zvědavost byla velká, měl jsem to zasuté v hlavě jako něco, u čeho jsem se bál, takže jsem vytrval v hledání. Nakonec tak půlhodina googlení a název a i film samotný byly na světě.
Tak jsem zvědavě usedl a začal se dívat. Škoda špatného obrazu, protože příroda ve filmu je malebná a dostatečně tajemná i bez trochy toho nadpřirozena. Další problém, ve filmu se často huhlá tak, že jsem měl trochu problém rozumět. Ale i tak je výsledný dojem docela pozitivní, pár scén skutečně bylo celkem mrazivých a spíš než na lekací scény film sázel na postupně houstnoucí atmosféru. Kam se hrabe nějaké pitomé Blair Witch co se týče využití samotné přírody. Navíc hororů z historie je bohužel málo, přitom právě do takovéhoto prostředí to sedne.
I když konec byl trochu zmatený a tvůrci si podle mne úplně nevyjasnili, co chtějí říct poslední scénou, dávám celkem spokojené 3*.

DABING
-

DVD, KINA  a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra USA: -
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 1.9.2010 Intervideo
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)

Tržby celkem - $ 12 000 000
Náklady (Rozpočet) - $ 2 600 000
 
Tvůrci a herci
Avery Crounse (Režie), Philip J. Spinelli (Produkce), Brad Fiedel (Hudba), Wade Hanks (Kamera), Michael Barnard (Střih), Carol L. Dudley (Casting), - (Scénografie), Bernadette O'Brien (Kostýmy), Michael Minkler (Zvuk), Jenny Evens (Masky), Cheryl Greenwood (Masky), Avery Crounse (Scénář), Rob Paulsen (Herec), Mike Genovese (Herec), Fran Ryan (Herec), Will Hare (Herec), Dennis Lipscomb (Herec), Guy Boyd (Herec), Rebecca Stanley (Herec), Karlene Crockett (Herec)

1083/82/USA/Horor, Western
 
Zajímavost k filmu
- Film se natáčel v Culver City a v Los Angeles v Kalifornii.
 
Odkazy