Emmanuelle / Emmanuelle (1974/105/Francie/Drama, Erotický) 45% -Origínál DVD-
03.11.2022 04:00
1974/105/Francie/Drama, Erotický
Zajímavost k filmu
- V červnu 1978 v Covině (Kalifornie) bylo schváleno, že „podniky pro dospělé musí být v minimální vzdálenosti 500 stop od obytných zón“. Stalo se to hlavně kvůli kinu, které promítalo snímky z kategorie X a na které chodili stížnosti od „puritánských občanů“.
- Americká filmová asociace prskla snímku rovnou rating X, takže mohl jen do nezávislých kin a klubovek.
- Ve Francii je snímek ihned po premiéře zakázán, bez ohledu na všeobecnou kladnou reakci, prezidentem Georgesem Pompidou. Po jeho smrti v roce 1974 je nástupcem film povolen.
- Kouzlo Emmanuelle proniklo do tehdejšího Sovětského svazu, kde si vydobyla oblibu mezi politickými vůdci, kteří běžně sledovali filmy pro širokou veřejnost zapovězené.
- Díky erotickým scénám nedostal štáb povolení natáčet v Thajsku. Místní úřady to nepovolily. Filmařům se nakonec podařilo získat povolení k natáčení, a to když předstírali, že točí dokument pro turisty a úřadům byl předložen scénář, který nikdy nebyl použit.
- Jedná se o nejdéle promítaný film v kině. Na programu pařížského kina Paramount City byl na programu 10 let a 8 měsíců, během kterých jej zhlédlo 3 260 874 diváků.
- Odhaduje sa, že v kinách videlo film približne 350 miliónov ľudí a takmer rovnaké množstvo na videokazetách.
- Honorár Sylvii Kristel (Emmanuella) bol šesťtisíc dolárov. Rolu prijala aj preto, že sa nakrúcalo v Thajsku, čo považovala za zaujímavý výlet a prázdniny ako pre ňu, tak aj vtedajšieho milenca, takmer o dvadsať rokov staršieho belgického spisovateľa Huga Clausa.
- Prvú verziu Emmanuelly, ktorá bola nakrútená koncom 60. rokov, vôbec nedovolili premietať v kinách. Sylvia Kristel, neskoršia predstaviteľka, bola presvedčená, že filmová cenzúra zastaví aj premietanie nového filmu.
- Postavu Emmanuelly (Sylvia Kristel) vymyslela v 50. rokoch 20. storočia Marayat Rollet-Andriane, manželka francúzskeho diplomata.
JEDNOU VĚTOU
„Erotický film o ženě, jež nalézala potěšení v náručí mužů i žen.“
OBSAH
Emmanuella je krásna mladá modelka, která žije v Bankoku spolu se svým mužem Jeanem, který je o několik roků starší. Oba jsou v manželství velmi tolerantní a proto manžel nenamítá když k nim domů přichází mladá Marie Ange, která chce od jeho ženy víc než jen rozhovory... Emmanuelle je ale víc fascinovaná starší Bee, s kterou odjíždí na výlet do divočiny... (oficiální text distributora)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Dějově chudinké, erotické nevýrazné (snad až na na "tvrdší" scénku s cigaretou), herecky zoufalé. Proč tři hvězdičky? Asi ze sentimentu. Hold, přece jen to byl snad první skutečně erotický film v našich kinech. (Radyo) 3*
Ano, svého času za socíku ale i krátce po revoluci byl tento film pro dospělé, pro mě pochopitelně zakázaným ovocem-bohužel, dnes se však nato dívám už s úsměvěm a s jistou nadsázkou..Sylvia Kristel byla pěkná ale zaplať pánbůh nebyla jediná, daleko víc se mě líbily všechny ty Black Emanuelly s Laurou Gemser, společně si pak zahráli ve dvojce..(Karlos80) 2*
Přiznám se bez uzardění, že filmem jsem byl v podstatě nadšen, a do kina se vrátil i na pokračování, od kterého jsem si sliboval nápadité rozvinutí myšlenek sexuálního filozofa, jenž Emanuellu na konci zasvěcuje do nejhlubších tajů erotiky. Tzn. že jsem poněkud naivně a zcela proti svým zkušenostem očekával u sequelu vzestupnou úroveň. Až tak na mě tehdy první Emanuella zapůsobila. Škoda, že časy, které přály ambicioznějším erotickým filmům, jsou už nějaké tři desítky let minulostí. (Mr.Apache) 4*
VELKÁ RECENZE
Na začátku, bych se to nějak pokusila shrnout. Jako puberťačka jsem objevila vzadu v knihovně značně ošmatanou knihu, která mě pak jako nepolíbenou bytost zasvěcovala do tajů erotična, samozřejmě s uzarděním sobě vlastním, jsem jí četla pokaždé, jen v případě, když nebylo doma jediného živáčka, než mně. Věřte, že jsem ji za pubertu stihla přelouskat několikrát a některé pasáže se mi opravdu nesmazatelně vryly do paměti. Pak jsem úplnou náhodou viděla film.
Všechno, co v knize bylo erotické, se tvůrcům filmu podařilo vykleštit tak dokonale, že tam nezbylo vůbec nic. Už jen výběrem samotných postav, které působí, jako by rejža zapomněl udělat casting a všechny účinkující posbíral zcela náhodně po městě, cestou na natáčení. Samotná Emmanuelle je v knize vylíčena, jako nadpozemské stvoření, které lahodí oku mužů i žen, správně oblá na správných místech a přesto štíhlá. Její filmová vizáž na mě působila, jako babochlap z Rány deštníkem, nebo jako značně znuděná verze bohaté veverky Zrzečky, kterou už nebaví louskat oříšky, tak se snaží i přes svoji asexuální vizáž obskákat celý les. Myslím, že tato herečka by se více hodila pro roli Bee. Její manžel je v knize podán, jako kapitán Pikard, který Emmanuelle, zasvětil do tajů sexu, k tomu ještě zvládá vydělávat miliony a obšťastňovat thajky pod hranicí zákona. Ve filmu vypadá jako úlisný představitel taxikáře z německého porna, s vizáží Horsta Fuxe za mlada. Úplně jsem se děsila scény, kdy Emmanuelle za ním přilétla z Paříže, že budou právě ve stylu německého porna testovat hned na místě, čím hloubš, tím líp a její manžílek jí po vzoru NP propleskne se slovy: ,,Děvko, pořádně, PLESK, pořádně děvko.“ Bohužel, nebo spíše bohudík, byl značně vyčerpaný z vydělávání milionů. Takže z toho důvodu se ve filmu vůbec nic prostopášného nedělo, zřejmě ho bolela hlavička. Představitelka Bee, na mě působila, jako hlavní hrdina-novinář z Fontány pre Zuzanu 3, což mluví samo za sebe. Hraběnka Adriana, která je v knize vykreslena jako prostopášná světačka a záletnice par excellence a je jí 26let, ve filmu vypadá jako vyzobaná kukuřice s vizáží druhořadé prostitutky po několikáté odvykačce na protialkoholním. A samotný don chuan, prostopášník a seladon a tahoun celé knihy homosexuál Mario, ve filmu vypadá, jako řidič autobusu, trávící svou penzi v putikách 3 cenové kategorie a snažící se o podivné zprznění veverky Zrzečky. Chápu, že u nás se v té době netočily žádné filmy s erotickým podtextem, nicméně na celosvětovém prahu, ale byla i díla, kterými se popřípadě mohl tento francouzský skvost inspirovat. Dokonce víc erotická mi přijde i Angelika!!! Která stihne obšťastnit kohokoliv a ještě obhájí svoji prostopášnost závěrečnou větou: ,,Přesto všechno miluji pouze Joffreyho.“ Myslím, že tento film, by byl jedinečným kouskem v případě, že by se dočkal nového zpracování a držel se striktně tezí knihy, která opravdu měla hloubku, na rozdíl od bezduchého nudného a značně protierotického filmu, kde za nejvíce erotickou scénu považuji sex služebnictva v zahradní chýši i přesto, že vilná thajka má chování Blaženy ze Slunce seno. ,, Ne, ne a nebo radši jo.“
Naprostá stupidita filmu, mě dohnala k vyplození překvapivě dlouhého komentáře. Rada na závěr doporučuji si ponechat vlastní fantazii, sehnat si knihu Emmanuelle od Emmanuelle Arsanové, která je opravdu dobrá, film zahodit a pro lepší zapomínání děje, otevřít lahvinku červeného vínka a pustit se do čtení knihy. (Koryntos)
O FILMU
Emmanuelle, česky Emmanuela, je francouzský erotický film z roku 1974 režírovaný Justem Jaeckinem. Jde o první díl série francouzských snímků založených na románu Emmanuelle francouzské spisovatelky thajského původu Emmanuelle Arsanové. Titulní roli ztvárnila nizozemská herečka Sylvia Kristelová.[1] Film pojednává o ženě, která se vydá na výlet do Bangkoku, aby umocnila svůj sexuální prožitek. Film byl částečně v Thajsku natáčen. Šlo o první erotický film, který distribuovala velká filmová společnost - Columbia Pictures.
Film se ve Francii stal mimořádně výdělečným a v žánru lehkého porna se stal klasikou, navzdory odmítnutí dobovou kritikou. Scéna s velkým proutěným křeslem se stala ikonou erotismu a byla mnohokrát citována či parodována. Film byl ve druhé polovině 80. let mimořádně populární i v socialistickém Československu, kde se šířil pololegálně na videonahrávkách. O jeho síle v této kultuře svědčí i scéna z komedie Slunce, seno a pár facek z roku 1989, kde živočichář Béda v podání Jiřího Lábuse říká své partnerce: "Od tý doby, co si viděla Emanuelu, je s tebou k nevydržení". Že Emmanuellu v 80. letech viděl, připustil v roce 2003 i jinak konzervativní prezident Václav Klaus, když se s představitelkou hlavní role setkal na karlovarském festivalu.[2] Kulturní dopad byl silný i jinde, zejména v Japonsku, kde do japonštiny dokonce vnesl nové slovní spojení emanieru suru, které by šlo přeložit jako „dělat Emmanuellu“ a znamená zhruba „mít náhodný a extravagantní milostný poměr.“
Filmová kritika zpětně snímek většinou docenila, stal se však i předmětem feministické kritiky pro "zobrazení ženy jako předmětu mužských fantazií". Sama představitelka hlavní role tuto kritiku odmítla a upozornila, že například v asijských zemích vyzníval film zcela opačně a Emmanuella tam byla vnímána jako dominantní, aktivní a silná žena, což budilo nadšení právě tamních feministek. Kontroverzně ovšem i po letech vyznívá zejména závěrečná scéna hromadného znásilnění.
Postavy a obsazení
• Sylvia Kristel - Emmanuelle
• Marika Green - Bee
• Daniel Sarky - Jean
• Alain Cuny - Mario
• Jeanne Colletin - Ariana
• Christine Boisson - Marie-Ange
DABING
-
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra Francie: 26.05.1974 Parafrance Films
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 1.10.2003 JMP Film
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby v ČR - Kč 16 750 000
Tržby celkem - $ 20 200 000
Návštěvnost v ČR 1 455 000
Náklady (Rozpočet) - $ 500 000
FILMY V SÉRII
Emmanuelle (Originál) gastonrolinc.preview.webnode.cz/news/0012/
Francie, Drama / Erotický, 1974
Režie: Just Jaeckin, Hrají: Sylvia Kristel, Alain Cuny
Emmanuelle 4 (Originál) gastonrolinc.preview.webnode.cz/news/024/
Francie, Drama, 1984
Režie: Francis Leroi, Hrají: Patrick Bauchau, Fabrice Luchini
„Erotický film o ženě, jež nalézala potěšení v náručí mužů i žen.“
OBSAH
Emmanuella je krásna mladá modelka, která žije v Bankoku spolu se svým mužem Jeanem, který je o několik roků starší. Oba jsou v manželství velmi tolerantní a proto manžel nenamítá když k nim domů přichází mladá Marie Ange, která chce od jeho ženy víc než jen rozhovory... Emmanuelle je ale víc fascinovaná starší Bee, s kterou odjíždí na výlet do divočiny... (oficiální text distributora)
FILMOVÁ RECENZE ČSFD
Dějově chudinké, erotické nevýrazné (snad až na na "tvrdší" scénku s cigaretou), herecky zoufalé. Proč tři hvězdičky? Asi ze sentimentu. Hold, přece jen to byl snad první skutečně erotický film v našich kinech. (Radyo) 3*
Ano, svého času za socíku ale i krátce po revoluci byl tento film pro dospělé, pro mě pochopitelně zakázaným ovocem-bohužel, dnes se však nato dívám už s úsměvěm a s jistou nadsázkou..Sylvia Kristel byla pěkná ale zaplať pánbůh nebyla jediná, daleko víc se mě líbily všechny ty Black Emanuelly s Laurou Gemser, společně si pak zahráli ve dvojce..(Karlos80) 2*
Přiznám se bez uzardění, že filmem jsem byl v podstatě nadšen, a do kina se vrátil i na pokračování, od kterého jsem si sliboval nápadité rozvinutí myšlenek sexuálního filozofa, jenž Emanuellu na konci zasvěcuje do nejhlubších tajů erotiky. Tzn. že jsem poněkud naivně a zcela proti svým zkušenostem očekával u sequelu vzestupnou úroveň. Až tak na mě tehdy první Emanuella zapůsobila. Škoda, že časy, které přály ambicioznějším erotickým filmům, jsou už nějaké tři desítky let minulostí. (Mr.Apache) 4*
VELKÁ RECENZE
Na začátku, bych se to nějak pokusila shrnout. Jako puberťačka jsem objevila vzadu v knihovně značně ošmatanou knihu, která mě pak jako nepolíbenou bytost zasvěcovala do tajů erotična, samozřejmě s uzarděním sobě vlastním, jsem jí četla pokaždé, jen v případě, když nebylo doma jediného živáčka, než mně. Věřte, že jsem ji za pubertu stihla přelouskat několikrát a některé pasáže se mi opravdu nesmazatelně vryly do paměti. Pak jsem úplnou náhodou viděla film.
Všechno, co v knize bylo erotické, se tvůrcům filmu podařilo vykleštit tak dokonale, že tam nezbylo vůbec nic. Už jen výběrem samotných postav, které působí, jako by rejža zapomněl udělat casting a všechny účinkující posbíral zcela náhodně po městě, cestou na natáčení. Samotná Emmanuelle je v knize vylíčena, jako nadpozemské stvoření, které lahodí oku mužů i žen, správně oblá na správných místech a přesto štíhlá. Její filmová vizáž na mě působila, jako babochlap z Rány deštníkem, nebo jako značně znuděná verze bohaté veverky Zrzečky, kterou už nebaví louskat oříšky, tak se snaží i přes svoji asexuální vizáž obskákat celý les. Myslím, že tato herečka by se více hodila pro roli Bee. Její manžel je v knize podán, jako kapitán Pikard, který Emmanuelle, zasvětil do tajů sexu, k tomu ještě zvládá vydělávat miliony a obšťastňovat thajky pod hranicí zákona. Ve filmu vypadá jako úlisný představitel taxikáře z německého porna, s vizáží Horsta Fuxe za mlada. Úplně jsem se děsila scény, kdy Emmanuelle za ním přilétla z Paříže, že budou právě ve stylu německého porna testovat hned na místě, čím hloubš, tím líp a její manžílek jí po vzoru NP propleskne se slovy: ,,Děvko, pořádně, PLESK, pořádně děvko.“ Bohužel, nebo spíše bohudík, byl značně vyčerpaný z vydělávání milionů. Takže z toho důvodu se ve filmu vůbec nic prostopášného nedělo, zřejmě ho bolela hlavička. Představitelka Bee, na mě působila, jako hlavní hrdina-novinář z Fontány pre Zuzanu 3, což mluví samo za sebe. Hraběnka Adriana, která je v knize vykreslena jako prostopášná světačka a záletnice par excellence a je jí 26let, ve filmu vypadá jako vyzobaná kukuřice s vizáží druhořadé prostitutky po několikáté odvykačce na protialkoholním. A samotný don chuan, prostopášník a seladon a tahoun celé knihy homosexuál Mario, ve filmu vypadá, jako řidič autobusu, trávící svou penzi v putikách 3 cenové kategorie a snažící se o podivné zprznění veverky Zrzečky. Chápu, že u nás se v té době netočily žádné filmy s erotickým podtextem, nicméně na celosvětovém prahu, ale byla i díla, kterými se popřípadě mohl tento francouzský skvost inspirovat. Dokonce víc erotická mi přijde i Angelika!!! Která stihne obšťastnit kohokoliv a ještě obhájí svoji prostopášnost závěrečnou větou: ,,Přesto všechno miluji pouze Joffreyho.“ Myslím, že tento film, by byl jedinečným kouskem v případě, že by se dočkal nového zpracování a držel se striktně tezí knihy, která opravdu měla hloubku, na rozdíl od bezduchého nudného a značně protierotického filmu, kde za nejvíce erotickou scénu považuji sex služebnictva v zahradní chýši i přesto, že vilná thajka má chování Blaženy ze Slunce seno. ,, Ne, ne a nebo radši jo.“
Naprostá stupidita filmu, mě dohnala k vyplození překvapivě dlouhého komentáře. Rada na závěr doporučuji si ponechat vlastní fantazii, sehnat si knihu Emmanuelle od Emmanuelle Arsanové, která je opravdu dobrá, film zahodit a pro lepší zapomínání děje, otevřít lahvinku červeného vínka a pustit se do čtení knihy. (Koryntos)
O FILMU
Emmanuelle, česky Emmanuela, je francouzský erotický film z roku 1974 režírovaný Justem Jaeckinem. Jde o první díl série francouzských snímků založených na románu Emmanuelle francouzské spisovatelky thajského původu Emmanuelle Arsanové. Titulní roli ztvárnila nizozemská herečka Sylvia Kristelová.[1] Film pojednává o ženě, která se vydá na výlet do Bangkoku, aby umocnila svůj sexuální prožitek. Film byl částečně v Thajsku natáčen. Šlo o první erotický film, který distribuovala velká filmová společnost - Columbia Pictures.
Film se ve Francii stal mimořádně výdělečným a v žánru lehkého porna se stal klasikou, navzdory odmítnutí dobovou kritikou. Scéna s velkým proutěným křeslem se stala ikonou erotismu a byla mnohokrát citována či parodována. Film byl ve druhé polovině 80. let mimořádně populární i v socialistickém Československu, kde se šířil pololegálně na videonahrávkách. O jeho síle v této kultuře svědčí i scéna z komedie Slunce, seno a pár facek z roku 1989, kde živočichář Béda v podání Jiřího Lábuse říká své partnerce: "Od tý doby, co si viděla Emanuelu, je s tebou k nevydržení". Že Emmanuellu v 80. letech viděl, připustil v roce 2003 i jinak konzervativní prezident Václav Klaus, když se s představitelkou hlavní role setkal na karlovarském festivalu.[2] Kulturní dopad byl silný i jinde, zejména v Japonsku, kde do japonštiny dokonce vnesl nové slovní spojení emanieru suru, které by šlo přeložit jako „dělat Emmanuellu“ a znamená zhruba „mít náhodný a extravagantní milostný poměr.“
Filmová kritika zpětně snímek většinou docenila, stal se však i předmětem feministické kritiky pro "zobrazení ženy jako předmětu mužských fantazií". Sama představitelka hlavní role tuto kritiku odmítla a upozornila, že například v asijských zemích vyzníval film zcela opačně a Emmanuella tam byla vnímána jako dominantní, aktivní a silná žena, což budilo nadšení právě tamních feministek. Kontroverzně ovšem i po letech vyznívá zejména závěrečná scéna hromadného znásilnění.
Postavy a obsazení
• Sylvia Kristel - Emmanuelle
• Marika Green - Bee
• Daniel Sarky - Jean
• Alain Cuny - Mario
• Jeanne Colletin - Ariana
• Christine Boisson - Marie-Ange
DABING
-
DVD, KINA a NÁVŠTĚVNOST
Premiéra ČR: -
Premiéra Francie: 26.05.1974 Parafrance Films
Premiéra v půjčovnách VHS/DVD: -
Poprvé na DVD: 1.10.2003 JMP Film
Poprvé na Blu-ray: (Zatím nevyšlo)
Tržby v ČR - Kč 16 750 000
Tržby celkem - $ 20 200 000
Návštěvnost v ČR 1 455 000
Náklady (Rozpočet) - $ 500 000
FILMY V SÉRII
Emmanuelle (Originál) gastonrolinc.preview.webnode.cz/news/0012/
Francie, Drama / Erotický, 1974
Režie: Just Jaeckin, Hrají: Sylvia Kristel, Alain Cuny
Emmanuelle 4 (Originál) gastonrolinc.preview.webnode.cz/news/024/
Francie, Drama, 1984
Režie: Francis Leroi, Hrají: Patrick Bauchau, Fabrice Luchini
Tvůrci a herci
Just Jaeckin (Režie), Yves Rousset-Rouard (Produkce), Francis Lai (Hudba), Pierre Bachelet (Hudba), Richard Suzuki (Kamera), Claudine Bouché (Střih), - (Casting), - (Scénografie), Georges Bril (Kostýmy), Paul Bertault (Zvuk), Christine Fornelli (Masky), Jean-Louis Richard (Scénář), Emmanuelle Arsan (kniha) (Předloha), Sylvia Kristel (Herec), Alain Cuny (Herec), Marika Green (Herec), Christine Boisson (Herec), Daniel Sarky (Herec), Jeanne Colletin (Herec)
- V červnu 1978 v Covině (Kalifornie) bylo schváleno, že „podniky pro dospělé musí být v minimální vzdálenosti 500 stop od obytných zón“. Stalo se to hlavně kvůli kinu, které promítalo snímky z kategorie X a na které chodili stížnosti od „puritánských občanů“.
- Americká filmová asociace prskla snímku rovnou rating X, takže mohl jen do nezávislých kin a klubovek.
- Ve Francii je snímek ihned po premiéře zakázán, bez ohledu na všeobecnou kladnou reakci, prezidentem Georgesem Pompidou. Po jeho smrti v roce 1974 je nástupcem film povolen.
- Kouzlo Emmanuelle proniklo do tehdejšího Sovětského svazu, kde si vydobyla oblibu mezi politickými vůdci, kteří běžně sledovali filmy pro širokou veřejnost zapovězené.
- Díky erotickým scénám nedostal štáb povolení natáčet v Thajsku. Místní úřady to nepovolily. Filmařům se nakonec podařilo získat povolení k natáčení, a to když předstírali, že točí dokument pro turisty a úřadům byl předložen scénář, který nikdy nebyl použit.
- Jedná se o nejdéle promítaný film v kině. Na programu pařížského kina Paramount City byl na programu 10 let a 8 měsíců, během kterých jej zhlédlo 3 260 874 diváků.
- Odhaduje sa, že v kinách videlo film približne 350 miliónov ľudí a takmer rovnaké množstvo na videokazetách.
- Honorár Sylvii Kristel (Emmanuella) bol šesťtisíc dolárov. Rolu prijala aj preto, že sa nakrúcalo v Thajsku, čo považovala za zaujímavý výlet a prázdniny ako pre ňu, tak aj vtedajšieho milenca, takmer o dvadsať rokov staršieho belgického spisovateľa Huga Clausa.
- Prvú verziu Emmanuelly, ktorá bola nakrútená koncom 60. rokov, vôbec nedovolili premietať v kinách. Sylvia Kristel, neskoršia predstaviteľka, bola presvedčená, že filmová cenzúra zastaví aj premietanie nového filmu.
- Postavu Emmanuelly (Sylvia Kristel) vymyslela v 50. rokoch 20. storočia Marayat Rollet-Andriane, manželka francúzskeho diplomata.
Odkazy